/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
sainz 368334 2008. január 20. 22:09
Válasz erre
beolvasás0314_resizw
beolvasá...

Taszari PF-ek Siofok-Kilitin 1984-ben.

mig23papa!
a femszinu a te volt madarad, a 408-as
mombasa 368333 2008. január 20. 21:29
Válasz erre
köszi a segítséget és a fotokat mig23papa

mombasa
mig23papa 368332 2008. január 20. 20:50
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1

Hind
ebben teljesen igazad van, minél kisebb az átmérő,(ugyanazon leszállósebességnél) annál nagyobb a kerék fordulatszáma, de a lényeg , hogy erre a fordulatra szinte századmásodperc alatt kell felpörögnie,
tőlem is távol áll a vitatkozás, én egyszerű szakmai eszmecserének hívnám ezt a párbeszédet, örülök hogy van kivel, és van miről beszélgetni repülős témában

hogy mit kell kibírnia egy guminak leszálláskor, csak egy sztori emlékeimből
a kerekeken van egy kerékkifékező automatika (afféle ABS) egyik repülési napon az egyik ilyen nem igazán működött 100%-osan, ami abban mutatkozott meg, hogy amikor leszálláskor felpörgött volna a kerék a betonfogáskor, ez a szerkezet a hibás működés következtében autómatikusan befékezte azt a kereket egy pillanatra, tehát gyakorlatilag olyan volt, mintha a hajózó behúzott fékkel szállt volna le, egy nagy fleknivel ért be a zónába a gép, persze egyből megkérdeztem a pilcsit, hogy miért fogta a féket leszálláskor, nem fogta mondta ő, semmi gond, a következő leszálláskor egy újebb flekni lett ugyanazon a gumin, de mivel nem ugyanaz a hajózó szállt le vele, gyanus lett a dolog, és felemelt kerékkel ellenőrizve a hibát, kiderült hogy a kifékezés adója döglött be, igaz, hogy ez a gép nem F13-as, hanem PF nagyobb kerékkel volt,de véleményem szerint szép dolog volt a gumitól kétszer egymásután "behúzott fékkel" leszállnia, az F13 gumi sem lehetett rosszabb anyagból, igaz kisebb volt, de szerintem az is kibírt volna ilyen meghibásodást,

Mig23-as emlékeimből is van ilyen mit bír a gumi sztori,
repülésen normál felszállósúllyal (15300 Kg) felszálva a gépem, olajnyomás lámpa jelzése miatt kénytelen volt azzal a lendülettel a lehető legkisebb körből leszállni
megközelítve a megengedett legnagyobb leszállósúlyt (15200 Kg)
mindenki meg volt ijedve (mert ilyen eset még nem volt), mert nem is gondoltak hirtelen arra , hogy egy felszállás alatt az elfüstült keró által simán a megengedett érték alá csökken a gép súlya,
akkor nyugodtak meg amikor leszállás után megsem látszott a "túlsúly" káros hatása, és a főfutón lévő berugózás jelző (spion) sem mutatott 80 %-nál nagyobb értéket
ahhoz hogy tényleg elsurranjon a gumi nagy elbaltázás kell leszálláskor, vagy egy rejtett gyárihibás gumi
természetesen a gumi sem bír ki mindent, például azt sem, hogy a betonon, hajtóművezés közben behűzott fékekkel, (mivel nem volt kikötve a gép)véletlen forszázs kapcsolás miatt megcsúszva a gép ez lett a gumi sorsa, a dolog pikantériája hogy ehhez hasonló manővert kétszer is ugyanaz a kolléga játszotta el,ezért a neve egy darabig "radírpók volt " haveri körökben
Csillagvadász 368331 2008. január 20. 19:57
Válasz erre
Sainz, köszi az infót! UB blokkal lesz a kicsike, és póttartállyal, ahogy írtad:)
Üdv:CSV
sainz 368330 2008. január 20. 19:37
Válasz erre
Sokat repultek fuvesrol a 21F-13-asok, nyugodtan teheted a makettet fure.
UB-blokkal volt loveszet fuvesrol startolva pottartallyal, ugy meg erdekesebb.
Foto is van tobb tucat, de arra Husvetig varnod kell, addig kulfoldon vagyok.
Hind 368329 2008. január 20. 19:16
Válasz erre
mi24p037
mi24p037

Távol áljon tőlem a vitatkozás!!
Csak egy kis fizika.A leszállósebesség és a hozzá tartozó kerékátmérő hányadosa megadja a fordulatszámot,amire jó ha felpőrög az az istenadta kerék.De valjuk be,az F-13 nak tényleg apró főfutója volt a repcsi méretéhez képest.

Taszárról nem ismered a Bartha Atit?
mig23papa 368328 2008. január 20. 18:59
Válasz erre
figyelmetekbe ajánlanám épülő szépülő honlapomat melynek címe:
gportal.hu/portal/mig23/
Tibcsi 368327 2008. január 20. 18:58
Válasz erre
Nem csak a 21-esre gondolok, hanem a 15-ös, 15UTI, 17PF, 21MF, L-29, L-39, Mi-8, Mi-17, Il-10, Avia C-2 (hirtelen ennyi jut eszembe), ezek mind előfordultak magyar színekben és a KP dobozaiban. Ha versenyt nem is, de egy külön topikot talán megérdemelne a téma.

Na? Miccótok? :)
mig23papa 368326 2008. január 20. 18:55
Válasz erre
mig23papa 368325 2008. január 20. 18:54
Válasz erre
Hind
ezen már nem veszünk össze, de vajon tényleg a kisméretű kerekek voltak a gyakori futórobbanásoknak az oka,és honnan lehet tudni hogy nagyobbra akarták cserélni?
különben a repülőgépkerekek alapból túl vannak méretezve, hisz béna leszállásnál az egykerékre érkezést is ki kell bírniuk
Csillagvadász 368324 2008. január 20. 18:32
Válasz erre
Hind 368323 2008. január 20. 18:00
Válasz erre
Én meg úgy tudom,hogy az F-13 kiskerekét mindenképp nagyobbra akarták cserélni,(de nem fért már el a kis dudorba)a gyakori futórobbanások miatt.El tudom képzelni,hogy azok az apró taligakerekek mit élhettek át,amikor oly hirtelen fel kellet pörögniük a talajhoz érve.
mig23papa 368322 2008. január 20. 17:59
Válasz erre
MIG_21_66_1418_HUNAVIA016
MIG_21_66_1418_HUNAV...

kép lemaradt előbb
mig23papa 368321 2008. január 20. 17:58
Válasz erre
migi
gratulálok, olyan mint az igazi
makettes 368320 2008. január 20. 17:49
Válasz erre
Tibcsi!
Jó ötlet a KP gyártmányok versenye.Nekem is van három Mig-21-s.
üdv. makettes
mig23papa 368319 2008. január 20. 17:47
Válasz erre
TO
TO

mombasa
mindegyik "21-esnek volt fékernyője, a PF-ig "alsó" fékernyővel, az azt követő tipusok meg "felső" fékernyővel, az alsósnál úgy mint ahogy azt a mellékelt képen leírtam, a felsős meg eléggé közismert megoldás
mig23papa 368318 2008. január 20. 17:42
Válasz erre
Hind
a kisebb kerék nem volt gond , hisz az F13 annyival könnyebb is volt mint az azt követő tipusok, éppen azért kellett növelni a kerék méretét, mert a fejlesztések által nagyobb lett a gépek tömege
mig23papa 368317 2008. január 20. 17:40
Válasz erre
Csillagvadász
nyugodtan teheted fűre is , repültek füves reptérről is a Mig 21 F13 - asok
migi 368316 2008. január 20. 17:00
Válasz erre
Kép 100
Kép 100
Kép 101
Kép 101

Hát elkészültem vele , valóságban nem ennyire fényes inkább selyem fényű. Véleményetekre kiváncsi lennék , Ha vaki még nem tudná ez egy 1/48 Kp kitt átalakitása némi Academy fülkével ,a többi minden házilagos. Köszönet a kollegáknak a rengeteg segitségért.
migi
Hind 368315 2008. január 20. 16:01
Válasz erre
migi!

Hát határeset,mert mint tudjuk,az F-13 nak kisméretű futóabroncai voltak,ezáltal a talajnyomás is nagyobb mint a későbbi tipusoké.Én nem tartom valószinűnek,hogy használhatott füves repteret.
migi 368314 2008. január 20. 15:53
Válasz erre
Tibcsi 368313 2008. január 20. 15:48
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy mindegyikben van.
mombasa 368312 2008. január 20. 15:40
Válasz erre
sziasztok!

segítséget kérek ,nem vagyok csöves és azt szeretném megtudni, hogy a 21-k rendelkeztek -e fékernyővel.Ha igen mindegyik típus v csak bizonyos típusok-

segítségeteket köszönöm

mombasa
Csillagvadász 368311 2008. január 20. 14:31
Válasz erre
Mig23papa, én megköszönném! Szeretném fűre telepíteni a kicsikét;)

Üdv:CSV
mig23papa 368310 2008. január 20. 14:15
Válasz erre
Heló Laci!
igazából erre a régi öregek tudnának válaszolni, nyomozzak ez ügyben?
migi 368309 2008. január 20. 14:12
Válasz erre
Szia Laci
A kollega szeretne egy 21F-13 hoz talpat csinálni , és kérdezi használták e füves repteren ?
mig23papa 368308 2008. január 20. 13:43
Válasz erre
migi,
Mig 21 Pf-et üzemeltettem füves reptéren, Taszárnak Balatonkilitiben volt a füves reptere
ott láttam először és utoljára füves reptérről felszállást géppárban
Tibcsi 368307 2008. január 20. 13:19
Válasz erre
mig21mf_kp_1

A jó öreg KP 21-es. :)
mig21mf_kp_1
mig21mf_kp_2

Hátulról...
mig21mf_kp_2

Hali,

Meg kéne hirdetni a "Magyar Légierő KP-ből" pályázatot. :) Újra lefotóztam az öreg KP MF-emet, így valamivel több látszik belőle. :)
Csillagvadász 368306 2008. január 19. 22:28
Válasz erre
migi 368305 2008. január 19. 22:28
Válasz erre
Szia
Ano abban az időben gyakorolták a füves repteren a le és fölszállást . Azt tudom hogy az MF-BIS-Um azokkal biztos , de a F-13 sal nem tudom , Kérdezd meg a Rumcájsz kollegát .
migi
Tibcsi 368304 2008. január 19. 22:27
Válasz erre
Vagy kiállítva a szolnoki múzeumban. Az is füjjes. :))
Csillagvadász 368303 2008. január 19. 22:26
Válasz erre
MiG-21-801
MiG-21-801

Borisz!
Ez a kép inspirált:) Lesz, akinek ismerős,igaz Balázs?;) Ez a félreállított 5let nem rossz:)
CSV
borisz 368302 2008. január 19. 22:03
Válasz erre
Én még nem láttam olyan képet, amin füvön állna. Esetleg ha a beton közt átütne a gyom?
Vagy sarokvan lenne a gép lerava, és akkor 270°ban fű, 90°ban beton lenne ami állna is.
Csillagvadász 368301 2008. január 19. 21:53
Válasz erre
Üdv Urak!
Igérem, utolsó faggatózós kérdés F-13 ügyében:) Mivel végül a Szolnokon a repmúzeumban kiállítot gép készült el leharcolt, kivonás napjai előtti állapotban, abban kérném a segítséget, hogy '81-ben jellemző lehetett-e a füves reptér? Konkrétan, az jutott eszembe, hogy ez a kis beszürkült ezüst nyíl nem mutatna túl jól egy darab beton-imitáción, viszont jó kontraszt lenne egy zöld füves alapra ragasztani. Vélemény?

Köszi!CSV
opetrovics 368300 2008. január 18. 22:45
Válasz erre
Szia!
Képekkel sajnos, nem tudok szolgálni, visznt faterom volt a repműszakija amikor a nyolcvaas években lezúgott. Egy-két alkatrészt őrzünk ég belőle.
Búza 368299 2008. január 18. 05:39
Válasz erre
Akkor én még középiskolás voltam. Üdv: Gábor
sainz 368298 2008. január 17. 21:24
Válasz erre
BE-6, SZU-15, JAK-25 - 1972-73-ban jartak Tokolon.

sainz10@gmail.com - erre az emilre irj, a regit amivel ide is regisztraltam mar nem hasznalom.

udv
robi
Búza 368297 2008. január 17. 20:45
Válasz erre
Megnézem mit tehetek, bár szerintem nem sokat. A képek szinte 100%-a egy páncélszekrényben pihenhet valahol a zsaruknál, már ha az elmúlt időszakban nem került az enyészet süllyesztöjébe! BE-6, SZU-15, JAK-25 nem járt arra amikor én ott voltam '74 és '93 között. Fotózni is csak a "gengszterváltás"-t közvetlenül megelőző időkben mertünk.
Ha lesz egy kicsit több időm E-mail megy.
sainz 368296 2008. január 17. 20:23
Válasz erre
Ha az ismeroseid kozt akad, aki megorzott vmit, nagyon megkoszonnem ha osszehoznal vele.
Van egy halom eredeti diarol, negativrol szkennelt tokoli fotom olyan oroszoktol, akik itt szolgaltak.
MiG-21SMT -21bis -21UM...
Szinten a 21-es "korszak" erdekel, illetve az erdekesebb tipusok amik megfordultak Tokolon...Be-6, Jak-25, Su-15, lachazi 23-asok stb.

Minden megoldas erdekel, csere, adas-vetel, esetleg publikalasi jogok...

Elore is koszi, ha tudsz segiteni!

sainz10@gmail.com
Búza 368295 2008. január 17. 19:10
Válasz erre
Kb. azt. Nagyon kevés maradt, nálam egy sem. Így most én is koldulok néha. Jó lenne, ha az illetékesek visszakaphatnák.
Levi 368294 2008. január 17. 15:55
Válasz erre
pali!

Gondolom Kopro/KP kódok. Nem láttam még soha KP festéket. Talán az Agama gyártja. De mi érdekel, melyik gép festése?
pali 368293 2008. január 17. 15:24
Válasz erre
Levi!, segits lécci! Az arab mig-ek topikban a 320-as beirásodban 1 kép: 21-es festések vannak. Milyen festékkódok azok? Milyen cég kódjai azok? Tudunk valamit róla?
Levi 368292 2008. január 17. 15:01
Válasz erre
mig21_06
mig21_06
MiG21M02
MiG21M02
MIG21MF12[1]
MIG21MF12[1
mig21sps
mig21sps
MiG%2021%20RED473%20Twenthe96%20MB
MiG%2021%20RED473%...
pict_mig21sps
pict_mig21sps

Szürke 21-esek.
Rumcájsz 368291 2008. január 16. 22:39
Válasz erre
Volt előre nyiló kabintetős PFM, de ezt csak a Szu és India használta /ott FL volt a jelzése/, a fedőszáma "77"-es tipus volt. A másik PFM-változat teljes tipusjelzése 21 PFM-SzPSz volt /"94"/, de mivel az előzőt közép-Európában nemigen ismerték, a köztudatba ez is PFM-ként vonult be.A PFM/FL az előző PF-től a nagyobb függőleges vezérsikkal és az oldalkormány alatti fékernyőtokkal különbözött,a szárny és fékszárny még ugyanaz, a PFM-SzPSz-nek már oldalra nyiló dekkje,és újtipusú lefúvásos fékszárnya volt, valamint a szériagyártás közben X. gyári számtól vezették be a KM-1 katapultülést,és a startrakétás gyorsitórendszer alkalmazását.
Csillagvadász 368290 2008. január 16. 21:33
Válasz erre
Hello Urak!

"Mikészül"be tettem képeket az F-13asról, köszönet az eddigi segítségért, amit itt kaptam tőletek!

Üdv:CSV
Matador 368289 2008. január 16. 21:29
Válasz erre
www.mig-21.de/english/gdroverview.htm

ez egy jó kis honlap a szürke és nem szürke ndk-s migekről (is). az oldal szerkesztője jó fej srácnak tűnik, elég kimeritően válaszolt, pont egy szürkés kérdésemre. egy 472-es oldal számú PFM látható amszterdamban, szürke festéssel. én tudatlan addig úgy tudtam, hogy a teflon szürke festést csak a bisz-eken és a csak a gyárban használták (a magyar biszek közül egy sem kapott újra szürke festést az itteni nagyjavítások után, ha jól tudom). na már most, mint kiderült, ezt a PFM-t a kelet-németek festették szürkére az utolsó nagyjavítás alkalmával, állítólag. azért nekem egy kicsit gyanús, hogy sem több PFM-ről, sem MF-ről nem találtam szürke festésű fotót.

Miggyuri:voltak előre nyiló ablakkal szerelt PFM-ek? ezeknek már az újabb függőleges verzésíkuk volt? hát a szárny? határréteg lefúvó?

üdv
Balázs
sainz 368288 2008. január 16. 21:25
Válasz erre
Ez most azt jelenti, hogy elvettek minden fotot, negativot toletek?
Búza 368287 2008. január 16. 21:05
Válasz erre
Többet is. Láttuk néhányan a Fő utca rácsait belülről. Nagy többségünk később kívülröl is.
sainz 368285 2008. január 16. 20:35
Válasz erre
Buza!

Ismersz vkit a PG-ben, aki eleg bator volt ahoz hogy az orosz gepeket fotozza?
Búza 368284 2008. január 16. 19:38
Válasz erre
A dekli kérdésben most nem vagyok biztos, mert nem tudom annyira felnagyítani jó minőségben, hogy lássam. A Köber akadémia elődjébe (208-as)jártam, Rumcájsz Tanár Úr keze alá, bár ez teljesen csak a makettezésre igaz. Egészen rövid időt, mindössze 19 évet voltam csak a PG.-ben.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.