/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
SHBalage 368026 2007. július 6. 22:54
Válasz erre
A zvezda 1:72-es bis-szel mi a tényálladék?
Zoli 368025 2007. július 6. 22:53
Válasz erre
Szia!
Borisz jól mondja, érdemes! (Egyik nem túl régi Pro Modellben volt egy ismertető róla Precíz billentyűzetéből, nézz utána!) Az orrhoz létezik Quickboost beömlő és kúp, arra is érdemes költeni. Viszont ha jól emlékszek, a szélvédő előtti rész is pontatlan, mintha nem folyamatos ívű lenne a törzs. Egyébként gyönyörű makett, jobb biztos nem lesz (talán nem is kell). Viszont Borisz abban téved, hogy van más, bár azok sokkal gyengébbek. A Bilek még használható, az Airfix, Academy, Hasegawa stb nem igazán...
z
SHBalage 368024 2007. július 6. 21:56
Válasz erre
borisz 368023 2007. július 6. 21:54
Válasz erre
úgytudom igen, jó cucc, csak az orrkúppal van valami probléma, meg ha jól emlékszem a kabinra mondták még, hogy nem a legjobb, de a többi jó, meghát más úgy sincs
SHBalage 368022 2007. július 6. 21:35
Válasz erre
Ahoj!

A revell 1:72-es F-13-asáról mit lehet tudni? Éredemes rá beruházni?
sainz 368021 2007. július 4. 12:11
Válasz erre
Bombraider 368017 2007. június 24. 09:43
Válasz erre
Solo 368016 2007. június 23. 13:43
Válasz erre
Helló!

Szerintem azért sem lehet UM, mert az alatta lévő képen jól látszik, hogy együléses a gép. :)
Ha összehasonlítod a két képet akkor látszik (és oda is van írva), hogy egy időben készültek. :))
sainz 368015 2007. június 23. 08:11
Válasz erre
xy
xy

Ismeri őt itt valaki ?
Rumcájsz 368014 2007. június 22. 20:25
Válasz erre
Ez duplán is "kamu", ugyanis a külső pilonokon 800 l-es póttartályok lógnak /nem kör, hanem ellipszis keresztmetszetűek/, ez pedig meghaladja a külső függesztők engedélyezett terhelését, magyarán túlterheli a szárnyakat - mármint ha fel van tankolva, üresen meg persze semmi értelme.
sainz 368013 2007. június 22. 19:08
Válasz erre
681-1
681-1
681-2
681-2
681-3
681-3

Egy ilyen "kamu" függesztés a fotózás kedvéért:
(régebben már feltettem ide a képeket)
Rumcájsz 368012 2007. június 22. 16:53
Válasz erre
A második fotón látható gép semmiképpen nem lehet 21UM,sőt, egyik kétüléses változat sem, ugyanis a törzs oldalából ferdén lefelé kiálló kis dudor és a két kis körömszerű bütyök a szilárd tüzelőanyagú startrakéták felfüggesztési csomópontjai, ezek pedig egyetlen kétüléses 21-en nincsenek felszerelve, tehát a gép 21MF vagy bisz. Tekintve,hogy kecskemétiekről készültek a fotók, MF, vagyis 96-os tipusról van szó. A másik tévedés a póttartályról szól,ez ugyanis elvileg függeszthető bármelyik pilonra, de üzemanyag és a kifogyasztáshoz szükséges túlnyomás-cső CSAK a külső szárny alatti pilonban van, tehát a belsőkre függesztett póttank egyszerűen kamu, semmi értelme nincsen'Ha jól megnézzük, a belső pilonon egy rakéta-függesztő sin vége látszik, a póttank csak a háttérben lóg be a képbe, a külsőre van függesztve.
sainz 368011 2007. június 21. 20:35
Válasz erre
repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MiG-21bisz.htm

Ha még valaki nem ismerné, a szolnoki múzeum site-ja:
sainz 368010 2007. június 20. 19:03
Válasz erre
A PVO-nál szintén repült a 21-es, de viszonylag kis számban.
Pl. 135.iap.,amely 1970-ben Egyiptomba települt.
aqwe 368009 2007. június 20. 17:19
Válasz erre
sziasztok!
lenne egy kissé laikus kérdésem. a szovjeteknél a PVO is rendszeresítette a 21-est vagy csak a VVS? én egyszer azt hallottam hogy csak a VVS...jól hallottam?
sainz 368007 2007. június 16. 11:46
Válasz erre
Nem messze van az az idő, amikor majd már nem tudjuk utólag eldönteni egy fotóról, hogy kamu vagy igazi...
Levi 368004 2007. június 15. 14:01
Válasz erre
sivatagi
sivatagi

Lengyel sivatagi 21-es.
Levi 368003 2007. június 15. 13:46
Válasz erre
Tibcsi! Jó az a rajz. Nézd meg milyen szépen ráment a lengyel 21MF-re. :))
Levi 368002 2007. június 15. 13:45
Válasz erre
kamu
kamu

Csináltam én is egyet!
Tibcsi 368001 2007. június 15. 10:22
Válasz erre
Akkor a rajz is egy MF-bis keveréket ábrázol. :-)))
warbirds 368000 2007. június 15. 10:20
Válasz erre
Lehet benne valami, mert a farok antennaburkolatának elég éles kontúrja van. Mintha újrarajzolták volna. De amúgy jó munka. :) warbirds
Levi 367999 2007. június 15. 10:08
Válasz erre
zambia1
zambia1

Nem nem. A a kép kamu. Ügyesen rá van téve ez az Acig.org ról származó rajz egy fényképre.
Daala 367997 2007. június 14. 22:07
Válasz erre
Hacsak nem az az érdekes benne, hogy totál olyan a festése, mint a cseh gépeknek, csak sokkal világosabb színekkel...
sainz 367996 2007. június 14. 22:04
Válasz erre
Vietnámban olyan lokátorsűrűség volt, hogy könnyedén "halászhatta" a jeleket a berendezés.
A levegőben lévő gépeket gyakran 5-8 felderítőradar is megvilágította folyamatosan.
A Wild-Weaselek többnyire csak a már tűzvezető üzemmódon működő radarokra indítottak Shrike v Standard típusú rakétákat.

A szovjet mintájú vadászirányítás "nem él meg" a rengeteg földi radar nélkül, úgyhogy akad dolga bőven az IFF(SzRZO)-nak.
A Combat-Tree a maga idejében egy nagyon hatékony "csodafegyver" volt.
Több tucat légigyőzelemhez járult hozzá.
Még az iráni Phantomok is sikerrel alkalmazták a 80-as években.

Ezért érdekelne nagyon, hogy amikor Moszkvában tudomást szereztek a létezéséről, létezett e egy villámgyors válasz(akár az ajánlott kikapcsolás), vagy nem riogatták a hírrel a pilótákat.
Egyáltalán lett e rendszeresítve "ellenszere"(akár technikai berendezés, akár harceljárás) ?
Rumcájsz 367994 2007. június 14. 21:10
Válasz erre
Az AF612 nem bisz, hanem SzM/M/MF sárkány,a bisz-en a gerinc még egy kicsit kövérebb, ennek megfelelően hosszabb is, majdnem eléri a függőleges vezérsik főtar-tóját, azaz ezen a fotón a vezérsikon lévő felségjel közelében kellene végződnie. Egyébként kiváncsi vagyok a megfejtésre, mert nekem sincs ötletem
Rumcájsz
Tibcsi 367993 2007. június 14. 20:34
Válasz erre
Levi,

Nem tudom, mire gondolsz, de nekem az AF612-őn a gerinc gyanús. Az egész gép amúgy MF-nek látszik, de a gerinc kabin mögötti része nagyon bis-re emlékeztet.

(de legalább megpróbáltam... :))

Tibcsi
pilotka 367992 2007. június 14. 20:20
Válasz erre
Mig-21 és Peugeot
Mig-21 és Peugeot
mig-21 Peugeot
mig-21 Peugeot

egy kis érdekesség, jó dioráma téma
dudus 367991 2007. június 14. 19:44
Válasz erre
Rumcájsz 367990 2007. június 14. 18:41
Válasz erre
Sainz'
A MiG-21 IFF /eredeti oroszban SzRO ill.a lokátoros tipusokon SzRZO/ berendezése be- kapcsolás után nem adott állandó, folyamatos jelzéseket' Amikor egy saját földi vagy repfedélzeti lokátor kezelője megfelelő /előre beállitott/ hullámhosszon és impulzus- sorral leadott egy kódolt "kérdező"-impulzust, az IFF automatikusan leadta az éppen érvényes kódolt "saját"-impulzus-jelsort, ami a kérdező lokátor ernyőjén a céljelet megduplázta, tehát a célt igy sajátként azonositotta.Az IFF kikapcsolásakor a saját gép is - válaszjel hiján - "ellenség"-ként lett volna azonositva minden saját lokátoron, kétlem hogy ez harcászati eljárásként használható megoldás lett volna.Fentiekből következően , ha az ellenség fogja is a válaszjelet, rendkivül gyorsan kell reagálnia, mert ez csak pillanatnyi poziciómeghatározást jelent,főleg egy már levegőben lévő harcigépről.A kódolt jelzéssorok egyébként a morze-adáshoz hasonló, de nagyon rövid, mikroszekundum-nagyságrendü jelzéssorok voltak, amit rendszeres időközönként változtattak a fedélzeti IFF-berendezéseken /gondolom, a földi lokátoroknál ugyanigy/.
levi 367989 2007. június 14. 17:33
Válasz erre
Na semmi gyanus nincs azon a 21-es képen amit sainz feltöltött az 1056-os hozzászóásban?
Sámán 367988 2007. június 14. 11:41
Válasz erre
Sainz!

Köszönöm Neked is a fáradozást és a képeket.

Zoli
sainz 367987 2007. június 14. 08:44
Válasz erre
"Rádió kapcsolatunk volt,de a műszaki tecnikai lehetőséger adottak voltak,hogy szövegelés nélkül is boldoguljunk."

Milyen gyakorlatok voltak rádioelektronikai zavarás alatt ?
Én annyit tudok, hogy a Szu-22-eseink zavarókonténere "ellen" dolgoztak a légvédelmi rakétásaink...nem sok sikerrel.
sainz 367986 2007. június 14. 08:40
Válasz erre
dudus !

Ti mikor értesültetek az USAF F-4D Phantomok APX-81 "Combat Tree" nevű berendezéséről ?
1972-ben rendszeresítették a gépeken, és Vietnámban sikkerrel alkalmazták.
Ez a MiG-ek IFF(barát-ellenség jeladó) berendezésének jeleit vette, és 40-60km-ről jó közelítéssel jelezte a Phantom pilótáknak a szovjet gyártmányú gépek helyzetét(amennyiben be volt kapcsolva a berendezés a MiG-eken).
Sokszor már a felszálláshoz kiguruló vietnámi gépeket is érzékelte.
Így a Phantomok az utolsó pillanatokig lokátorkisugárzás nélkül tudták megközelíteni a MiG-eket.
Létezett ennek kiküszöbölésére bármilyen harceljárás a VSZ-ben(a kikapcsoláson kívül) ?
dudus 367985 2007. június 13. 19:40
Válasz erre
A kisérő gépek folyamatosan figyelték a célt is .Lokátoron sokszor vizuálisan is megfigyelhető volt a találat.Amenyiben a vezér ténykedése eredménytelennek bizonyult a kisérő élesitette a rakétáit megteremtette az indításhoz szükséges feltételeket és így tovább.Rádió kapcsolatunk volt,de a műszaki tecnikai lehetőséger adottak voltak,hogy szövegelés nélkül is boldoguljunk.
sainz 367984 2007. június 13. 09:17
Válasz erre
42-line
42-line

Van egy nagyon jó könyv a finn MiG-21-esekről.
Abban találtam ezt a szuper SzMT fotót, szerintem valamelyik NDK-ban állomásozó ezrednél készült a kép.
sainz 367983 2007. június 13. 08:57
Válasz erre
Valahol olvastam, hogy Farkas Bertalan is megsemmisített az egyik asztrahanyi lövészeten harci rész nélküli rakétával egy misenyt.
Így a kísérőjének, akinek az éles rakétával való megsemmisítés lett volna a feladata, már semmi dolga nem akadt.
Gondolom ehez a pontos célzáson, előírásszerű indításon kívül jóadag vakszerencse is kell...

" A rajpk-nak jelen esetben nekem csak egy éles rakétám volt "

A helyi háborúkról nyugaton megjelent publikációkban több helyütt említik, hogy a MiG-21 nem tolerálja az asszimetrikus függesztést, mindig párosával kellett indítani a rakétát.

Ezek szerint ez is csak egy újságírói téveszme...
ronniefrown 367982 2007. június 12. 19:52
Válasz erre
Koszonet a pontositasert. A kep egyebkent Janka K. albumabol van, innen volt a tipp. Azota kiderult hogy o '66-ban vegzett. Talan ismered is.
dudus 367981 2007. június 12. 18:20
Válasz erre
Kusovszkajában végeztem65-ben.Ott akkor21-esek még nem voltak.F-13asok pedig szerintem soha nem is voltak.A később végzettek /talán68-69/valamelyik 21-es modifikáción fejezték be a kurzust,de F-13-al meg Pf-el csak idehaza találkoztak.
dudus 367980 2007. június 12. 17:53
Válasz erre
A rajpk-nak jelen esetben nekem csak egy éles rakétám volt a kisérőmnek kettő ésígy tovább.Azért kellett4 repülőgép,hogy a miseny ne szökjön meg és megsemmísítsük a lőtér földrajzi határain belül.Az osztályzásnál volt lényeges, hogy hány rakétát indítottunk.
dudus 367979 2007. június 12. 16:49
Válasz erre
A tipusára pontosan nem emlékszem,egy bizonyos gyakorló rakéta.Csak hajtómüve volt.Kezdő pilóták ilyen rakétát indítottak először,hogy megtapasztalják a gép viseKlkedését,amikor elindúl ahasad alól a gyilkos.Robbanó töltete sem volt Dózsa Gy. viszont lelőtte vele a misényt,ugy,hogy a rakéta telibe találta a célt.
Repvez 367978 2007. június 12. 14:29
Válasz erre
De az "uj" változatú APA-bol is 2 változat létezett, de lényegében csak az auto változott.Az egyik egy Ural U375-ös benzines a másik egy Ural 4320-as dizeles autora volt szerelve.Persze azért a belseje is modosult a "miniatürizálásnak hála".Ha jol tudom kb 2000 ota már csak diezelt használ(ok)nak :)
sainz 367977 2007. június 11. 21:14
Válasz erre
Photo01_1-cut_resize
Photo01_1-cut_resize

3 póttartály + 2xRS2-US lengyel lövészeten készült a fotó

Éles rakétát függesztve települtek ki a kecskemétiek ?
sainz 367976 2007. június 11. 09:15
Válasz erre
AF-612
AF-612
shiberghan%20af_14
shiberghan%20af_14

forum.keypublishing.co.uk/showthread.php

Érdemes benézni ide rendszeresen, igazán ritka fotók is felkerülnek néha:
sainz 367975 2007. június 10. 09:41
Válasz erre
forums.airforce.ru/showthread.php

Néhány érdekesebb kiszolgálójármű:
sainz 367974 2007. június 10. 09:07
Válasz erre
39620032-cut_resize
39620032-cut_resize

Ezen a fotón látszik a rácsatlakoztatás is.
sainz 367973 2007. június 10. 08:57
Válasz erre
1978-026-cut_resize
1978-026-cut_resize
1978-020-cut_resize
1978-020-cut_resize

MiG-21F-13 mellé teheted a régit és az újabbat is.
Ezek 1978-as fotók.

Sajnos nemtom mikor jöttek az újabb APA-k, de a 21F-13 rendszeresítésekor valószínűleg még a régebbi volt Keméten.
sainz 367972 2007. június 10. 08:54
Válasz erre
000021-cut_resize
000021-cut_resize

Nem mindig teherautó vontat.
Krasznodar 1993.
sainz 367971 2007. június 10. 08:50
Válasz erre
beolvasás0386
beolvasás0386

Ha diorámát készítesz, nem mindegy hova teszed az APA-t, szigorúan szabályozva volt hova állhat.
sainz 367970 2007. június 9. 22:37
Válasz erre
La-17_1-cut
La-17_1-cut

Üdv Dudus !

Örülök hogy nekiültél a billentyűknek...o:))

Itt egy fotó a misenyről közvetlenül indítás után
(E-mail-ben küldök pár ilyet nagyban).

Ilyenkor- éjszaka, felhőben - a kísérő(ahogy írtad, hárman is voltak) milyen távolságról, milyen magassági elkülönítéssel követett ?
Ha te elszúrtad volna(gondolom volt még egy R-3R függesztve, második próbálkozásra), ők mennyi idő után voltak képesek átvenni a célt és indítani rá ?
Ezt meg tudtátok volna oldani rádiózás nélkül is, vagy mindenképpen jelentened kellett nekik a kiválásodat ha sikertelen az indításod ?
Egyáltalán volt értelme négyen "menni" egy célra ?
Lett volna idejük a többieknek is ebben az esetben ?

Tudom, sokat kérdezek...o:))
sainz 367969 2007. június 9. 22:19
Válasz erre
000003-cut
000003-cut

Sámán !

Ilyenek, de holnapra szkennelek még pár negát amin a régebbi teherautók is látszanak.
APA is lesz...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.