/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Rumcájsz 367965 2007. június 9. 14:30
Válasz erre
Rumcájsz 367964 2007. június 9. 14:22
Válasz erre
Sámánnak.
heart 367963 2007. június 5. 14:04
Válasz erre
MiG_21BIS_6115_PA00_VF0230
MiG_21BIS_6115_PA00_...
Repülőnap91
Repülőnap91
2-1-19
2-1-19

tiszteletem mindenkinek kutakodtam a galériámban és ezeket találtam csak Sámának.
Rumcájsz 367962 2007. június 2. 22:00
Válasz erre
Ez is egy lehetséges magyarázat, tényleg látszik, hogy a barnánál lejjebb csúszott a szinhatár
Tibcsi 367961 2007. június 2. 19:08
Válasz erre
mig21bis
mig21bis

Sámán,

Feltúrtam a gépemet, de csak ezt az egy képet találtam. A valamikori topgun.hu-ról töltöttem le, a háttérképek között volt.

Üdv: Tibcsi
Sámán 367960 2007. június 2. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!

Hol találok olyan képeket, amelyeken a földi kiszolgálás látszik a gépek körül. Például az elektromos feltöltésről, üzemanyagfeltöltésről stb.

Köszönöm. Lovas Zoltán
sainz 367959 2007. június 2. 10:54
Válasz erre
Lenne még egy tippem:
Az orron a frissebb barna folt csak egy oldalszámcserénél került a gépre(nem volt a közelben sem homok-, sem zöldszínű festék).
Láthatóan ráfestettek a barnával a világoskékre.
A gép a sztenderd világos homokszín - zöld, kétszínű kamót viselte előtte, amin a zöldet egyszer(legalább) már újrafestették(de lehet hogy a homokszínt is).
Rumcájsz 367958 2007. június 1. 21:39
Válasz erre
Vigyázat, ez a gép eredetileg homok-sötét olajzöld- barna álcázású volt, csak az évek során kegyetlenül kifakitotta a Nap.Az orr-részen, ahol valaha még ponyvázták, látszik az eredeti barna árnyalat kifakult változata is, meg a kopott felületre felkent, még fakulás nélküli javitott barna szin is. Az ilyen fotók értékelésénél vegyük figyelem- be, hogy a napsugárzás minden szinből először a piros szin-összetevő komponenseket tünteti el, igy marad a csokibarnából csak homokszin, a homokszin eleve elég világos, igy nem, vagy alig fakul,a sötét olajzöldből egyszerü középzöld lesz,a vezérsikon lévő csillagnak meg csak a halvány árnyéka maradt /lásd, a mi Szu-22 gépeink eredetileg feketés olajzöldjéből idővel milyen okkeres-zöldes szin lett/. Egyébként köszi a fotót, nekem is újdonság' Rumcájsz
sainz 367957 2007. május 31. 21:06
Válasz erre
74-16
74-16

1985 SZTRELBA

Taszári hajózók, a nevek pontosítva:

Várhelyi Gyula - Molnár Gusztáv - Nagy Árpád
sainz 367956 2007. május 29. 12:53
Válasz erre
15
15

community.livejournal.com/ru_abandoned/283743.html

SMT homok-zöld kamóval, nekem újdonság...
sainz 367955 2007. május 28. 17:49
Válasz erre
sainz 367954 2007. május 28. 16:49
Válasz erre
Rumcájsz 367953 2007. május 28. 15:16
Válasz erre
21SzT és SzMT is volt ilyen furcsa sötétszürke szinben, de nem túl sok, szerintem lehet, hogy csak kisérlet volt.Az árnyalat kb. a mai USAF F-16-ok felső FS 36118 "Gunship Gray" sötétszürkéjének felelt meg, és nem volt kékes árnyalatú'/csak gépszámra rá ne kérdezzen senki''/.
tégé 367952 2007. május 28. 14:59
Válasz erre
sainz!
Írtam Neked magánban!
tégé
sainz 367951 2007. május 28. 14:37
Válasz erre
www.modely.cz/airshow/invaze68.htm
Érdekes a két MiG-21Sz fotó !

Ezekből 1966-68 között mindössze 145db-ot gyártottak.

Az általam ismert alakulatok, ahol a modifikáció szolgált:

120.iap. Domna
russianairfields.com/airfield/Domna.htm

684.gv.iap.Tiraszpol
russianairfields.com/airfield/Tiraspol.htm
911.apib. Lida
russianairfields.com/airfield/Lida.htm

704.uap. Kotelnyikovo
russianairfields.com/airfield/Kotelnikovo.htm
A táblázatban annyi utalás van, hogy gárdaezredtől érkeztek, akkor valószinüleg 684.gv.iap. Tiraszpol.

Karesz, ez igy OK ?

russianairfields.com/index.htm

Ez egyébként egy jól használható site, jó kiindulási alap a Google müholdas kereséshez.
sainz 367950 2007. május 28. 13:58
Válasz erre
cuba 1
cuba 1
6 Mig 17 Fresco et 2 Mig 15 Fagot
6 Mig 17 Fresco et 2...
mig-17_00011
mig-17_00011

Rumcájsz !

Az a bizonyos sötétebb szürke festés:

Ha jól értelmezem, láttál sötétebb szürke -21SzT-t és -21SzMT-t is.

Tudnád ezt a szint igy vagy 35 év után viszonyitani valami konkrét árnyalathoz?

Pl. a MiG-17 létezett egy sötétebb szürke festéssel is, afrikai országok, Kuba kapott ilyeneket, de a DOSzAAF-nál is repült sok ezzel a festéssel.
Vagy esetleg a Tökölön is látott An-12-esek szürke szine(ezeken is előfordult egy sötétebb kékesszürke árnyalat is)?
Vagy a tengerészeti Il-20 Il-38 Be-12 szine?
Ezek is mind előfordultak Tökölön, biztosan láttál ilyet...

Nem fárasztani akarlak, szerintem ez egy nagyon érdekes info, főleg a sok makettező komának, akikből van itt bőven...o:)))
Vandork 367949 2007. május 28. 08:21
Válasz erre
Az a 68-as cikk jó volt, de a csatarend nem volt jó: a HM levéltár anyaga alapján készült, s mivel nem erre a témára volt kihegyezve az író-kutató, sok mindent figyemen kívül hagyott, így a lista hibás lett.
Ezen kívül abban a a dokumentumban az UTI gépek, ill. a futárgépek nincsenek benne + sem a megmaradt MiG-15-k. De én kikutattam az egészet is.
a pontos:
515. iap: 33 MiG-21PF, PFM (+6 MiG-21U, + pár darab MiG-15UTI + pár darab (kb. 4) Jak-12) + ne felejtkezzünk el arról, hogy Tökölön volt a 11. Gárda vadászhadosztály törzse is, nekik is volt 4 db MiG-15UTI, majd 21-esük.

Apropó a lenti 82-es oldalszámú 21UM: ez a gép gurult neki nyolvanvalahányban a gurulóút meletti tűzoltóberendezésnek.. a gépet akkor a PG vitték be. Innen meg is van a gyári száma.
K.
sainz 367948 2007. május 27. 21:21
Válasz erre
82 515.IAP Tököl
82 515.IAP Tököl

Nnna... ha már ennyit Tököltünk itt, ime egy gyönyörü fotó.

A szerzö Timohin Andrey, itt repült 21bis-en 5 éven keresztül.
sainz 367947 2007. május 27. 21:13
Válasz erre
Ha jól emlékszem valamelyik régi Top-Gun-ban volt egy jó cikk a 68-as Csehszlovákiai eseményekben részt vett magyar alakulatokról.
Abban volt egy harcrend, amely tartalmazta a DHDSCS légierejének részletes gépállományát is.Nem tudom honnan vette a szerző az adatokat, de talán tekinthetjük pontosnak.
Karesz!
Ha megvan szurd be ide légyszives!
sainz 367946 2007. május 27. 21:04
Válasz erre
formular
formular

Rumcájsz !

Természetesen ez a lista nem szentirás, bár aki dolgozik rajta, maga is 21 üzemeltető volt a Szuban, pilótáktól, müszakiaktól összecsipegetett infokkal pontositja folyamatosan.
Több mint 1300 gépkönyvet összegyüjtött már(bár nagyrészük a bis-korszakból van), azért azokban csak tények vannak...

Én alapvetően annak hiszek amit láttam(láttál), ezért is falom minden leütött bötüdet itt...o:))
Nem tudom eléggé megköszönni az alapos hozzászólásaidat...
Vandork 367945 2007. május 27. 20:20
Válasz erre
Srácok,

F-13-as nem volt a tököli ezredben. Viszont volt MiG-19SzV és 17F, meg PF is. De ezeket a gépeket részben a sármelléki ezredtől kapta 61-ben, amikor azok megkapták a 21-ket.
Én is 79-et tudom orosz pilótáktól, hogy akkor érkeztek a 23-ok Lacházára.
Én is sok ilyen problémával találkoztam: áttelepülési parancs x. ezrednek. Aztán egy pilóta, aki az ezredben repült, határozottan állítja, hogy volt ugyan áttelepülés, de nem oda, hanem máshova:)
Rumcájsz 367944 2007. május 27. 19:55
Válasz erre
Sainz'
71-től tanultam a szakmát, és gondolhatod, nem a 21-es változatok azonositásával kezd- ték, főleg nem a FŐTITKOS SZOVJET gépekkel. Amire emlékszek: 71 őszén még 2-függesztős nagy orrkúpos gépek szálltak le a fejem felett/abban az utcában voltam albérlő,ahol le- szálláshoz besiklottak a 21-ek, kora reggel az ágyból "osztályoztuk" Ivánékat - "balra eltért, ez középre jön,kiváló, nagyon jobbra van,stb./.Tehát ezek lehettek PF-ek v. PFM-ek.71 őszére tippelnék /egy Killiánt végzett hadnagy akkor költözött az albérlet másik szobájába/,de biztosan szép napsugaras időben láttam először 4-függesztős gépet leszállni,tehát okt-nov-nél nem később,esetleg tavasszal? Jellemző akkori "tudásunkra", azt hittük Szu-9-ek,a hadnagy et.súgta meg,hogy "96"-osok, tehát 21MF-ek.CSAKHOGY :még Ő sem tudhatta akor, hogy Szojuz-ban átálltak egy őj lokátorra,és at Sz-be és SzM-be ezeket épitették,az MF külsőre = SzM, tehát szerintem ezek voltak az új gépek,ezüst szinnel,ill.pontosabban ezek nem szinre vol- tak fújva,hanem szintelen, viztiszta lakkal,ezért látszott minden eltérő szinü lemez- panel. A következő változás ami feltünt, a nagyobb gerincü SzT és púpos SzMT gépek 74 után /ez biztos, ui.74-ben voltam katona/.Ezek furcsa festéseket viseltek, többségük teflonszürke volt, de többet valami furcsa szürkével kentek le: borult időben egé- szen sötétszürke /a korabeli NATO-szürkénél is sötétebb,kb bazalt- szürke/ árnyalatot mutattak, napfényben viszont sokkal világosabb középszürkét. Ezután jöttek a terep- szinü bisz-ek. 21F-13 nem valószinü, hogy repült itt korábban, keveset gyártottak belőle, és a lokátoros változatok megjelenésekor ezek nagy részét jó pénzért kiosz- tották a "testvéri" légierőknek/még az 1007 alatt látható kis-svancú változatról is van cseh felségjelzésü fotóm/. Az orosz listákkal egy probléma van:honnan jöttek? Ui. ha valaki beszabadul is egy orosz archivum nyilt részébe,dátum és iktatószám szerint megtalálhatja,mikor miről döntöttek "FÖNT"/pl.mikor kell felszerelni a lacházi ezre- det 23-assal/, aztán vagy úgy lett, vagy nem - ennek sok oka lehetett.Szu.dokuk sze- rint pl.75-től jelentek meg Lacházán a 23-ok,én viszont magánéleti emlékeim alapján elég biztosan emlékszem,hogy azok csak 79 tavaszán repültek ott először./7903-ban ismertem meg Szigetbecsén élő feleségemet,és a bázis iskolaköre ott vezetett el fö- löttük, majd kiugrott a szemem, mikor észrevettem, hogy nem deltaszárnyú húz el fö- löttem leszállni,hanem 23-as' Másnap már persze távcső is volt a kezemben.
Vandork 367943 2007. május 27. 19:25
Válasz erre
Utánanéztem. Az 515. iap-ban 1969-ban 40 21PFM és 6 UTI volt. 1968-ban még voltak PF-ek.

Karesz
sainz 367942 2007. május 27. 17:17
Válasz erre
Rumcájsz!

Van egy orosz listám, ami tartalmazza mely alakulatnál, milyen Mig-21 modfikáció szolgált, mettől-meddig.
Kérlek próbálj visszaemlékezni, egyezik e mindazzal, amit te láttál Tökölön.

515.iap.
19?? - 72 MiG-21PFM
1972 - 82 MiG-21SzM(T)
1972 - 82 MiG-21SzMT
1982 - 87 MiG-21bis

MiG-21SzM(T) - ez az én olvasatomban azt jelenti, volt SzM és SzT is, sőt azt valószinüsiti, hogy egyidőben repült itt SzM, SzT, SzMT is.
Emlékszel festetlen SzMT-re, vagy mind terepszinü volt?
Esetleg láttál Tökölön is szürke SzM-et?
Van infod a korábbi évekről?
Repült itt -21PF -21F-13 is?
sainz 367941 2007. május 27. 16:40
Válasz erre
Vannak akik Armavirban végeztek, + 1 év, "mérnök" pilóta képesitéssel.
A kirgiziai Tokmakban is repültek L-39-en(asszem két évfolyam), aztán ők is Kuso-ban végeztek bis-en.
Érdekes módon Lugovoye-ban csak a 23-as átképzés volt magyaroknak, pedig rengeteg kubai,arab,NDK,finn,cseh pilóta ott kapott 21-es képzést.
sainz 367940 2007. május 27. 16:25
Válasz erre
Más a főiskola és megint más a tipusátképzés(annak ellenére hogy többnyire ugyanott volt).
Ma éjjel megkeresem a pontos dátumokat...
sainz 367939 2007. május 27. 16:16
Válasz erre
Tudtommal a 80-as években már mindenki bis-en repült az utolsó évben(vannak akik két évig repülték kint a bis-t).
Sokan vannak akik PFM-en végeztek és itthon kaptak MF átképzést.
21F-13-ra is sokan itthon kaptak átképzést.
Vannak akik hazajöttek 17-es vizsgával, repültek itthon MiG-15-ön aztán 21F-13-ra képezték át őket itthon.
Ha jól tudom, volt hogy párhuzamosan ment kint a 60-as évek elején a 21F-13-ra és a PF-re(átképzés)

Nehéz összeszedni a pontos infokat, sokan már nem élnek közülük, de nagyon sokan vannak, akik repülték valamelyik 21-es modifikációt.
Tudja valaki a pontos számot(legalább nagyságrendileg), hányan repülték nálunk a 21-est összesen?
ronniefrown 367938 2007. május 27. 15:36
Válasz erre
Sainz, mail ment.

Melyik evtol kaptak a magyar hajozok 21-es tipust a foiskolan? A 70-es evek elso feleben a PFM valtozatot repultek a negyedik evbben. Akik a 80-as evekben vegeztek gondolom mar az MF tipuissal jottek haza. Vagy esetleg bisz?
sainz 367937 2007. május 27. 13:20
Válasz erre
Ez van(volt) sajnos...o:((
Én is hallottam a Gál-Kővári sztorit a fotókkal.
Mekett 367936 2007. május 27. 12:47
Válasz erre
Szerintem nagyon jók lennének itt a fórumon.
Ha volna ilyened Rumcájsz, megköszönném a többi olvasó nevében is.
Üdv
Mekett
Rumcájsz 367935 2007. május 27. 12:18
Válasz erre
71-ben kezdtem inasként a PG-ben, de semmi fényképes anyagom nincsen, akkoriban az ilyen szenvedélyt nem túl pozitivan dijazták, ami meg "véletlenül" mégis volt, attól sajnos fájó szivvel, de nyomtalanul megszabadultam, mikor egyszer egy bizonyos körön belül az elháritás NATO-kémeket keresett /azok ilyen idők voltak/.
sainz 367934 2007. május 27. 12:01
Válasz erre
Ezek szerint már a 80-as évek elején is ot doloztál?

Vannak fotóid Tökölről az orosz gépekről ?
(perze nem feltétlenül ide a forumra)
Rumcájsz 367933 2007. május 27. 11:43
Válasz erre
Ez a törzs-egység az alakulat egyik "tartalék-alkatrésze" volt,tehát soha nem hasz- nált,ilyen szempontból gyári új,persze /számomra/ ismeretlen gyártási dátummal,tehát akárhány éves is lehetett. A tököli bisz-ek tényleg terepszinüen érkeztek, de előtte voltak külsőre tökéletesen azonos, de teflonszürke gépek, és amikor szóba került, mi-lyen jók ezek az új biszek, Szergej kerekre nyilt szemmel kérdezett vissza, "mi az, hogy bisz?". Kiderült, hogy ezek ún. "15"-ös tipusok, 21 SzT változatok voltak, gya- korlatilag az SzMT kisebb gerinctartályos utódai, a bisz-hez képest az volt a kü- lönbség, hogy nem R-25, hanem még a korábbi R-13 hajtómű volt beépitve.Mikor megje- lentek a terepszinü gépek, először azt hittük, átfestették a gépeket, /hiszen külső- re ugyanaz/,aztán hallottuk, hogy ezek már tényleg bisz-ek voltak.
sainz 367932 2007. május 27. 11:14
Válasz erre
Kösz a választ, alapos mint mindig.

Arra nem emlékszel, hogy ez egy vadonatuj törzshátsórész volt e ?
A tököli 515.iap. összes bis-e tudtommal terepszinüen érkezett ide(vagy mégsem?).
Rumcájsz 367931 2007. május 27. 10:57
Válasz erre
A képen látható gép egy 21 F-13 példány az 1. /15 darabos/ szériából, ami még az elő- ző F-változat kisebb függőleges vezérsikjával és katapultjával + kabintetőjével épült, de baloldalt már nem volt gépágyúja' Azért F-13, mert a "13" index a tipusjel- zésben a K-13/R-3Sz rakétát jelzi, ami ott lóg a szárny alatt, de az előző F-en még nem volt, azért is volt két gépágyú beépitve az F-en. A vezérsik tetején lévő orsó alakzat meg se nem ballaszt, se nem flattersúly,hanem egyszerű antennaburkolat. Flattersúly a csűrő és az oldalkormány mellső élében van beépitve, kivülről nem lát- ható, valamint a vizszintes vezérsik külső végein, a jól látható előrenyúló hegyes test maga a súly.
Rumcájsz 367930 2007. május 27. 10:40
Válasz erre
1992 nyarán az első 21 bisz/75AP javitása során földi hajtóművezés közben szétrepedt a gyári új hidraulika-tartály egyik hegesztési varrata, és a kifolyó hidraulika-folyadék a forró hajtómű-béléslemezen azonnal ki is gyulladt.A gép törzs-hátsórésze csak kb.2-3 percig égett,mig eloltották, de igy is annyira deformálódott,hogy alig tudták lehúzni a fúvócsőről a törzs-hátsórészt, ami persze totálkáros lett. Szerencsére /és a korábbi jó kapcsolatoknak köszönhetően/, a tököli szovjet alakulat a kivonuláskor a PG-re "hagyományozott" egy komplett törzs-hátsórészt, igy volt mire lecserélni a selejtezett egységet.A gép száma "5540" volt.
Robidoki 367929 2007. május 27. 09:59
Válasz erre
Ballasztsúly?
Flatter-súly talán?
Daala 367928 2007. május 27. 09:37
Válasz erre
sainz!
Ez az utóbbi gép nem sima F?
A függőleges vezérsík kisebb mérete miatt kérdezem. A függőleges tetején pedig nagyobb, hosszabb a ballasztsúly...
Üdv: Daala
sainz 367927 2007. május 27. 08:46
Válasz erre
kub_2_04
kub_2_04

1960 nyara, Kubinka, 32.gviap. -21F-13, egyike a legelsőknek amit harci alakulat kapott.
sainz 367926 2007. május 27. 07:58
Válasz erre
iiigennn...21F-13

Ilyen fotó nem sok van.
Azt is tudod ki fotózta?
65-ös évfolyam tudtommal ugy jött haza Kuso-ból, hogy csak MiG-17-el repültek odakint.
ronniefrown 367925 2007. május 27. 02:37
Válasz erre
Mig21-01
Mig21-01

Koszi!

Kusovszkaja 1964 vagy '65
sainz 367924 2007. május 27. 01:52
Válasz erre
ronniefrown 367923 2007. május 27. 01:08
Válasz erre
Ez igen! Pont valami ilyesmire gondoltam. Micsoda kep!

Nem tudod mikor keszult pontosan?
sainz 367922 2007. május 27. 00:59
Válasz erre
Photo07_5_resize
Photo07_5_resize

Nos, akkor ime valami tényleg szép a boldogabbik évekből, amikor még volt repülés bőven...
ronniefrown 367921 2007. május 27. 00:07
Válasz erre
Nos, igy az ezredik hozzaszolas alkalmabol valami szebb jobban passzolna ide. Ez most a legfrissebb:

www.airliners.net/open.file
sainz 367920 2007. május 26. 23:25
Válasz erre
mix
mix

Rumcájsz!

Ha már a PG-ben dolgoztál(a fotó ott készült), nem tudod véletlenül ennek a "házasságnak" a történetét?
Magyar bis, szovjet törzshátsórésszel.
sainz 367919 2007. május 26. 23:11
Válasz erre
Én a 21bis áráról hallottam olyan "pletykát", miszerint 4 MF-et is kaptunk volna azért a pénzért, amit egyetlen bis-ért kifizettünk.

A MiG-21R-t vajon miért nem rendszeresitettük ?
A VSZ-en belül minden ország megvette, kivéve minket és az NDK-t.
A keletnémetek azért nem vették meg, mivel nagy üzemidő tartalékok voltak még a MiG-21F-13-asokban náluk, amikor a kérdés napirendre került, igy inkább azokat alakitották át felderitővé(persze jóval egyszerübb képességüek lettek mint az R), és jóval tovább üzemeltették azokat mint nálunk.
Még a jugók is vettek MiG-21R-eket

Itthon a MiG-15 és az L-29 repült felderitőként a pályafutása végén, aztán 1983, a Szu-22 beérkezéséig semmi...
Rumcájsz 367918 2007. május 26. 19:58
Válasz erre
Az RF-témában lehet,hogy igazad van,én valamikor a PG-ben dolgoztam,ahol éltek némi "pletykaszintü" orosz kapcsolatok, az ebből származó információk viszont néha tévesnek bizonyultak az ilyen témákban/mármint hogy kik,mikor milyen tipust kaptak,repültek stb/ Ennek ellenére például igy hallottunk először arról is, hogy 1960.05.01-én a szovjet légvédelem nemcsak egy U-2 kémrepülőgépet, hanem egy saját vadászgépet is lelőtt. Egy adott tipusra vonatkozó müszaki információk viszont általában utólagos információk alapján is, "bombabiztosak" voltak. A gépek áráról szintén hasonló,szóbeszéden alapuló információról hallottam, egy MiG-21F-13 állitólag 35-millió, egy MiG-23 MF 160-millió forintunkba került - ha igazak voltak a "bizalmasan megsúgott" titkok.
sainz 367917 2007. május 23. 20:42
Válasz erre
tek
tek

A képen lévök szintén látták 1978-ban Tökölön az atomhordozó MiG-21SMT-t.
A fotó az egyik fedezékben, a gép előtt készült.

Ha valaki magára, vagy volt kollégájára ismer, kéretik hozzászólni...
Előre is köszönöm !
sainz 367916 2007. május 23. 19:34
Válasz erre
Egy német haver is válaszolt nekem, aki -23ML-n volt müszaki:

It is a R-3P (item 317) target missile imitating a IR target. The missile was flying straight after launch while flares attached to it simulating a IR target for other heatseeking missile like R-3S, R-13M etc.

Küldött egy Linket is:

www.lsk-ddr.de/L-L-Raketen/R-3P/r-3p.html

Viszont az elsö fotómon R-3R-el együtt van függesztve(az egy szovjet bis, a Damgartenben állomásozott ezredtöl), lehet hogy az oroszok használták ahoz is célként.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.