/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
heart68 367760 2007. április 18. 09:45
Válasz erre
Ákos:) AZ a kép Anglia után már átfestett állapotban készült.
Akos 367759 2007. április 18. 08:46
Válasz erre
Jó képek, a Cápetit én a 30-as képen látható állapotban fogom megcsinálni.
heart68 367758 2007. április 18. 08:35
Válasz erre
cimerek.jpg méret: 14.8 KB
Tasz?r001.JPG méret: 99.9 KB
Tasz?r002.JPG méret: 169.4 KB
Tasz?r003.JPG méret: 158.6 KB
t? f?l?tt.jpg méret: 121.4 KB
SZU l?gt?r.jpg méret: 130.7 KB
1904-025.JPG méret: 228.5 KB
1904-026.jpg méret: 256.6 KB
1904-029.jpg méret: 183.2 KB
1904-030.jpg méret: 208.9 KB
1904-001.JPG méret: 166.7 KB
1904-016.JPG méret: 66.7 KB
izelittö a képekböl...
heart68 367757 2007. április 18. 08:27
Válasz erre
Tisztelt maketezök! Természetessen az álltalam felrakott képeket bárki használhatja, és publikálhatja:) rengeteg képpel gazdagotam tegnap és szeretném megosztani veletek. amenyiben segithetek az itt tárolt 3 kitömött madárral kapcsolatba / fotok / természetessen meg teszem! csak azt irjátok meg , mi érdekel.Több DVD-nyi filmem is van, taszárrol, Magyar repülésröl, olyanok is amit magunknak csináltunk emlékbe, és olyanok is ami hivatalos verzió...meg ami nem;) A képeket volt müszaki kollegáimtol kaptam, vagy saját magam készitettem.Örülök hogy vannak ilyen rendes emberek akik nem hagyják hogy "GÉP" a feledés homályába merüljön! Köszönjuk az ex kollegáim nevében is!Tisztelettel minden csendes örültnek;):):)
Miggyuri 367756 2007. április 16. 20:00
Válasz erre
heart68!
Minden dokumentum hasznos számunkra, így többet tudunk megőrizni abból ami a képeiden fennmarad. KÖszi a soxép képet!
Miggyuri
sainz 367755 2007. április 16. 15:57
Válasz erre
Pajzs-79-en a dunai átkelést fedezték a taszári bis-ek(nem sok sikerrel), a kunmadarasi 1.gvapib. Su-17M2-k támadták a pontonhidat.
Kismagasságban nem nagyon tudták megcsípni őket, pedig ekkor még a szuhojok egy része festetlen, fémszínű volt...rácsapás után "lelőttek" jópárat a mieink, és a második hullámban, amikor közepes magasságon a H-23 rakétával való támadást imitálták Ivánék.
Ráadásul egy század Su-17M2 Kiskunlacházáról operált(átkelés Adonynál), és az odatelepült sármelléki MiG-23M-ek fedezték őket, kismagasságon bujkálva...
jó kis játékháborúk voltak még akkoriban...
Rumcájsz 367754 2007. április 16. 11:16
Válasz erre
Bocs, még valami a - Szép ember, szép makett-hez : hátra-felfelé nyiló kabintetővel
orosz 21-es nem készült, csak kinai, de az más tipusváltozat volt.
A Pajzs-79-ről készült fotón egyébként szintén látható, hogy a póttank a szárny alatti
KÜLSŐ gerendára van felfüggesztve, mellette látszik a belső, főfutó melletti gerendán
lévő kisebb függesztmény /talán UB-blokk/ hegyes orra is.
heart68 367753 2007. április 16. 10:55
Válasz erre
K?p(15).jpg méret: 96.4 KB
K?p(16).jpg méret: 81.5 KB
K?p(17).jpg méret: 85 KB
K?p(18).jpg méret: 74.5 KB
K?p(19).jpg méret: 51.5 KB
K?p(20).jpg méret: 87.2 KB
K?p(21).jpg méret: 83.2 KB
K?p(22).jpg méret: 79.6 KB
K?p(23).jpg méret: 82.1 KB
K?p(24).jpg méret: 77.9 KB
K?p(25).jpg méret: 99.3 KB
és ami még lemaradt... A tecnikát én is ismertem ,Anno évekig szewreltem öket. Sokk szép és szomorú emlék füz hozzá. A topicban irogató, és kiállitásokon résztvevö és a modelleket bemutató userek elött a fejem meghajtóm!! gyönyörüen és kitartoan épitgetitek ezt a kihalt kályha csövet!!! minden tiszteletem a türelmes emberek elött! További sok sikert neketek!!! heart68-taszár.
heart68 367752 2007. április 16. 10:48
Válasz erre
Bucsu001.jpg méret: 30.7 KB
Bucsu003.jpg méret: 28.7 KB
Bucsu006.jpg méret: 30.5 KB
?za-telep.jpg méret: 83 KB
Torony.jpg méret: 71.8 KB
Gurul?.jpg méret: 106.2 KB
Kantin.jpg méret: 103 KB
65-?s ?p?let.jpg méret: 101.4 KB
66-os ?p?let(PX).jpg méret: 86 KB
90-es ?p?let.jpg méret: 90.1 KB
90-es ?p?let 1.jpg méret: 75.5 KB
123-as ?p?let.jpg méret: 79.4 KB
K?p(7).jpg méret: 65.5 KB
K?p(11).jpg méret: 104.4 KB
K?p(12).jpg méret: 86.4 KB
Sziasztok Fanatikusok;) Ezek a képek a hivatalos Bázis bezárás elötti este készültek a kiglancolt/kitömött utsó 3 gépröl:( az ezek uttáni képeket ,mementoul raktam fel... ma, 2007.04.16-án a gépek a laktanyában gazosodnak...a Büszke Taszári reptért eszi az enyészett...no comment...
sainz 367751 2007. április 15. 23:14
Válasz erre
Rumcájsz 367750 2007. április 15. 22:03
Válasz erre
Attól tartok, nem is fogsz, ez más szempontból is öszvér.A függőleges vezérsik tetején
lévő antennaburkolat csak a 21 Analog/144 gépen volt, amit a Tu-144 1/3-ra kicsinyitett
szárnyaival szereltek fel, ezen próbálva ki a gótikus szárny aerodinamikai tulajdonsá-
gait,csak egy vagy két példényban épült meg. Ráadásul a főfutó melletti függesztő-
gerendára semmi értelme póttartályt akasztani /a valóságban talán el se fért volna/,
ugyanis itt sem üzemanyag-csőcsatlakozás, sem a kifogyasztáshoz szükséges túlnyomás-
csőcsatlakozás nem volt a gerendába beépitve.Persze mindenki olyan makettet épit, ami-
lyent tud, vagy tetszik neki, attól az még nem biztos, hogy élethü, köze is van a való-
sághoz.
sainz 367749 2007. április 15. 16:51
Válasz erre
fotoplenka.ru/catalog/rubr2/album104822/

Szép ember...szép makett..

Amúgy ez egy érdekes öszvér, MiG-21PFM a szárnyvégeken a MiG-21R szivar alakú konténerei.
Fotót még nem láttam erről az alváltozatról.
migi 367748 2007. március 15. 21:21
Válasz erre
Sziasztok
Érdeklődnék ismeri e valaki a NeOmega cég C-37 Mig-21UM és a C-41 Mig-21 F-13 átalakitóját.Esetleg hol lehetne beszerezni?
üdv:migi
Sonka_papa 367747 2007. március 13. 14:42
Válasz erre
És nem adod őket ? :) (gondolom, hogy nem,de hát próba...) :)
Viszont képeket nem raknál fel ?
Robidoki 367746 2007. március 13. 03:30
Válasz erre
Sziasztok!
A sebességmérő,21-esé (műszerfalon a bal felső-jobbra alatta a MACH-skálájú van)
a fordulatszám-mérő szerintem 15.ösé (mondjuk a centrifugálkompresszor nem hiszem hogy 15000-ig elfütyülgetett volna,ezért az is lehet hogy 19-esé)nekem ez nagyobb ritkaság hiszen a kialakítása is 50-es éveket idéz.Mindkettő nagyon szép(nem újrafestett)állapotú,és üzemképes.

Robi
Miggyuri 367745 2007. március 12. 17:53
Válasz erre
Figaro!
Köszi, a pontosításért!
Miggyuri
Sonka_papa 367744 2007. március 12. 15:25
Válasz erre
Migi!
Értem, akkor nem szóltam :)

Robidoki!
Érdekelni érdekel, de pl. mit kérsz/mennyit érte/ük ? :)
Cébés 367743 2007. március 12. 14:10
Válasz erre
Cseréljünk!

Nekem meg van Boeing pitotcsövem meg ülésem :))
Robidoki 367742 2007. március 12. 12:55
Válasz erre
Sziasztok:
Ha valakit érdekelne, van sebességmérő(műszer 2500-ig),és egy hajtómű (fordulatszám15000) mérőm.
Figaro 367741 2007. március 11. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis pontosítás.
A Dunaújvárosi MiG-15 áll!!
A makett és pár fotó itt a Makettek rovatban is megvan.
Ami ledőlt, az Újsolt mellett van az 52-es útnál.

Üdv
Figaro
migi 367739 2007. március 11. 18:59
Válasz erre
Nagyon szivesen
Arra a BM husvéti locsoló autóra gondolsz,azon feszit a hálóm, mert azt láttam valahol a neten.
migi
migi 367738 2007. március 11. 18:56
Válasz erre
Szia Sonka papa
Ismerem azt az oldalt én is ,de engem inkább az érdekelne pl. ez a gáp hol van-volt?
kepfeltoltes.hu/070311/MiG_21F13_1981_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nagyon sok képem van amit nem tudok behatározni hol készülhetett,
üdv: migi
Miggyuri 367737 2007. március 11. 18:22
Válasz erre
migi!
Köszönettel megkaptam. Úgy emléxem írtam róla. Elnézést, ha elmaradt.Pont jó lett a Hydromil-ra!
Miggyuri
Sonka_papa 367736 2007. március 11. 17:48
Válasz erre
Migi!
Egyébként ha az airliner.net oldalon rákeresel a mig 21-esekre (ha a részletes keresőben akkor a magyar gépeket is kitudod választani) és ott szinte mindegyik géphez odaírják, hogy mikor készült. pl.1998 Pápa
Meg azt is, hogy ki készítette el a képet.
Én is onnan szedtem egy csomó képet :)
sainz 367735 2007. március 11. 09:50
Válasz erre
Van 4 magyar 21-es pilota, aki megkapta a kikepzest az Atombomba celbajuttatasara a MiG-21-essel, egy a mai Esztorszag teruleten levo, akkoriban szovjet repteren.
Tudtok errol vmi pluszt ?
migi 367734 2007. március 11. 09:01
Válasz erre
Miggyuri
Én nem emlékszem rá, bár ez nem jelent semmit.Több képem is van amit szeretnék majd egyszer megtudni hol készült,kérdeztem már megkaptad a réz hálót amit postáztam.
migi
Miggyuri 367733 2007. március 11. 05:38
Válasz erre
Migi!
Látom, közben kiderült. Sajnos nem nekem jutott eszembe ez a zseniális téma.:)A gép Dunaújvárosban állt(!)
Ahogy tudom már nem áll, mert ledőlt. Orra esett. Elég szomorú. A neten kívül, ha jól emléxem, valamelyi makettes lapban is volt róla cikk, meg pár fotó.
Miggyuri
Figaro 367732 2007. március 10. 21:13
Válasz erre
migi 367731 2007. március 10. 21:09
Válasz erre
Elnézést Nem a miggyuri honlapjárol töltöttem le hanem a makettek oldalrol .
Kérném 810 törölni ha lehet . ELNÉZÉST.

migi
migi 367730 2007. március 10. 21:05
Válasz erre
Azt szerintem innen a makettinfobol ,vagy a miggyuri honlapjárol,volt ott több kép is a gépröl.
migi
Figaro 367729 2007. március 10. 21:01
Válasz erre
Szia!
A Dunújvárosi reptér MiG-15-ösére gondoltam,
azt is onnan töltötted le?
Figaro
migi 367728 2007. március 10. 20:50
Válasz erre
Köszi runcájsz
Figaro
A DC++ töltöttem le, de van egy változatom ahol ez van ráirva Szücs László gyüjteményéből.
migi
Figaro 367727 2007. március 10. 20:41
Válasz erre
Szia migi!

Hol akadtál erre a képre?

Figaro
rumcájsz 367726 2007. március 10. 20:40
Válasz erre
migi-nek
Akoriban, mikor ezt a szint még élőben élvezhettem, még semmiféle Humbrol meg Gunze szinkódot nem ismertünk, hogy az FS-ről ne is szóljak, igy csak az emlékeim alapján tudok javasolni néhány dolgot. A teflonszürke szin új korában nagyon világos halványszürke árnyalat volt, erős napfényben majdnem fehéren világitott, igy szerintem megfelel hozzá az FS 36622 /Gunze 311/ szin,ami az USAF harcigépek Vietnamban használt álcázófestésénél az alsó szin volt. A teflonszürke persze világos szin lévén, idővel kissé sötétedett, koszolódott, de ez csak árnyalatnyi különbség volt.
migi 367725 2007. március 10. 19:59
Válasz erre
Szia Rumcájsz
köszi az infókat ,nem tudnád valahogy ezt a teflonszürke szint szinszámra váltani .
migi
rumcájsz 367724 2007. március 10. 19:51
Válasz erre
A MiG-21-ekre először csapatkörülmények között,a vadászezredek vagy a kecskeméti KÖRÜ egyéni kivitelezésében került terepszinű álcázófestés, ez a minta az erősen hullámos szinhatárokkal itt a pápai ezred gépein látható. A 6264-es egyébként hazánk egyetlen űrhajósának, Farkas Bercinek a gépeként hiresült el, mivel a róla készült korabeli bemutatófilmben ezzel a géppel repült, persze akkor még a gép teflonszürke volt, mint a fotón a háttérben látható 1968-as.
migi 367721 2007. március 10. 19:16
Válasz erre
Bombraider 367717 2007. március 10. 18:31
Válasz erre
migi 367716 2007. március 10. 17:45
Válasz erre
Sziasztok
Megint találtam valamit, egy érdekes festésű gép .Vajon hol készült ? ki tud rólla.
kepfeltoltes.hu/070310/MiG_21bis_6264_LHTA_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
üdv:migi
Robidoki 367714 2007. március 2. 21:26
Válasz erre
Mint már mondtam,simán megvenne minket akár kilóra is.Mondjuk engem nem zavar.Ha valamit nem tudok,inkább utánnajárok,mintsem széllel szemben ...
migi 367713 2007. március 2. 20:38
Válasz erre
Nos urak akkor nem szólunk
migi
Topi 367712 2007. március 2. 20:34
Válasz erre
Én ismerem a tulajt és hallottam történetet volt PG szakembertől,aki mondta neki,
hogy milyen függesztményeket hol melyik tartón lehet elhelyezni.Úgy tűnik őt
ez teljesen hidegen hagyta.
Topi
Robidoki 367711 2007. március 2. 20:30
Válasz erre
Én biztos nem szólnék nekik,pedig személyesen is ismerem a PINTÉR urat.(A munkám révén.)Tudjátok ,a pénz beszél,kutya meg ugat.
migi 367710 2007. március 2. 19:48
Válasz erre
Köszönöm az információkat,
Azon elmélkedek nem kellene valami úton,finoman célozni nekik Kecelen erre a dologra?
üdv:migi
Robidoki 367709 2007. március 1. 21:20
Válasz erre
Az ugyan az!A 21 es nem is tudja megtáplálni ezen a sinen ,uganis nincs rajta megfelelő tápfesz.Elmés egy szerkezet,mert a vett frekiket megpróbálja rögzíteni,és azokat,vagy közelítő értékeket előállítva elnyomni.Ehez pedig amper kell,az orosznál legalább kétszer annyi mint a nyugati tesóknál.
migi 367708 2007. március 1. 20:36
Válasz erre
Szia
Megnéztem több képet és csak Kecelen találtam ilyet.Köszönöm az infót, a Lock On szu-22 könyvben van róla kép és szöveg ott ECM nevezik.
migi
Robidoki 367707 2007. március 1. 20:14
Válasz erre
Rádióelektronikai zavaró konténer(függesztmény).Én sem láttam még 21-es alatt,mert az alá ennél egyszerűbb formavilágú szivar volt függesthető,de az is csak egyes szériák alá.Arról nincs infóm ,hogy csak egy spekrumot fog e át,vagy esetleg "söpri" a frekfenciasávot.

A MI-8 asokhoz is volt,holmi bőrönd forma,sőt a franciáktól kaptunk kipróbálásra egy nagyon komoly "gerendát"is.

Robi
migi 367706 2007. március 1. 19:45
Válasz erre
Sziasztok
Érdeklődnék tu e valaki e fura szerkezetröl valamit ?A kép Kecelen készült a 1953 bis-röl,én eddig úgy tudtam hogy a Su-22 tartozéka volt e konténer- fegyver ? nem tudom mi ez .
kepfeltoltes.hu/070301/STA50045_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
üdv:migi
Robidoki 367705 2007. február 28. 15:47
Válasz erre
Vazze!
Képzeld el,hogy leltároztam a repcsid,és az egyik oldalkormány pedált elnyelt a föld!Ugyanis a kabin alkatrészeit leaprítottam már régebben,és az aktuális kisebb Harrier dobozában tároltam.A ragya kivert amikor ráébredte a hiányra!Hát nem adhatok el neked hibádzó alkatrészes repcsit!!! Na azt a kutatást!!!
De a" matricalepedő" alatt végre megleltem!

Minden OK.
Visszatérve a repülgetésre,az a fő gond,hoy kell még bele nafta is,és nem 40-50 lityi.Annakelőtt lehetne azért venni motoros szutykot is,abba keveseb lé kell,de a bürokráciába folyton beleszaladsz.Úgyhogy nincs más hátra,kezeket a bilibe!!!
Cébés 367704 2007. február 28. 15:16
Válasz erre
Szia Robi!

Nem olyan mint egy sárkányrepcsi,de azért megoldható nem? Szerzel nekem egyet? :)))
Beülök,usgyi ferenchegy aztán jól rácsapok vele a főnökeim fejére :))
Te képzeld,hallottad hogy az IKEA elött fog landolni egy Harrier? :))

üdv:Gabesz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.