/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
boriszjelszint 367639 2006. december 28. 19:52
Válasz erre
ilen gripen-mig29 kötelékkel miért nincs?
ronniefrown 367637 2006. december 28. 16:10
Válasz erre
Igen, igen ezek most rendesen feldobtak a napomat! Ezer hala es koszonet!
ronniefrown 367635 2006. december 28. 07:09
Válasz erre
A 90-es evekben keszultek nagyon jo kepek An-26-bol. Ugy emlekszem egy geppart fotoztak a Balaton felett. Szep eles es tiszta kepek voltak es tobb ujsagban is megjelentek. Na ezekert akar fizetni is hajlando lennek.
ronniefrown 367634 2006. december 27. 20:36
Válasz erre
pilotka 367633 2006. december 27. 20:23
Válasz erre
ronniefrown !

www.hunavia.hu/

itt nézz szét mindenütt légifotó ügyben
pilotka 367632 2006. december 27. 20:17
Válasz erre
ronniefrown 367631 2006. december 27. 20:02
Válasz erre
Hello mindenki!
Magyar 21-esekrol keresgelek a neten jo minosegu minimum 1024x768 felbontasu kepeket. Foleg legi felvetelek erdekelnenek. A lengyel, roman meg cseh gepekrol marha jo kepeket talalni de magyar gepekrol nem igazan talaltam jo kepeket. Ha tudtok valami linket az jol jonne.

A startraketas buli ugy tudom itthon nem ment. Egyszer volt szerencsem vegigolvasni a 21bisz magyar uzemeltetesi utasitasat es abban kulon fejezet foglalkozik ezzel. Sot, voltak benne olyan dolgok amitol egnek allt a hajam. Peldaul valami olyasmi, hogy startraketas felszallast nem csak furol meg betonrol hogy kell vegrehajtani, hanem ha a talaj nagyon fel van azva hasznalnak valamifele fem racsokat amikbol palyat epitenek. Ennek van egy minimalis szelessege. Na ha errol lecsuszik az egyik futo nekifutas kozben akkor, hogy es mit kell cselekedni, vagy ha eppen havas, vagy jeges satobbi. Erdekes olvasmany.
sainz 367630 2006. december 27. 09:43
Válasz erre
Amúgy nem a békerepterekről való gyors menekülésre találták ki a RATO-t, hanem a rövid, füves hadműveleti repterekről startoláshoz nagy tömegű függesztményekkel.
sainz 367629 2006. december 27. 09:40
Válasz erre
A repterek gyors kiürítését gyakorolták nálunk is, ha jól tudom 50 perc volt a "normaidő".

Az orosz reptereken Magyarországon a gurulóutak egy rövid szakasza meg volt szélesítve, onnan gyakorolták a startrakétás felszállást, és a füvesről is.
A lengyeleknél is rendszeres gyakorlatok vannak a mai napig közutakról RATO-val.

Tökölről még szovjet An-26-ost is láttak így felszállni...

Lehet hogy nálunk ezt is elspórolták.
Érdekes lenne tudni, hogy raktáron egyáltalán megvolt e a startrakéta.
pilotka 367628 2006. december 27. 06:14
Válasz erre
sainz !

sosem gyakorolták, mi messze voltun az ellentől, NDK meg közel a nyugati határhoz, ott kellett volna gyorsan felszállni. Kint sem tanították, tudomásom szerint,- senki nem mondta, a családban is van vad.pilcsi és köztük is szolgáltam 14 évig.
sainz 367627 2006. december 26. 18:34
Válasz erre
sainz 367626 2006. december 25. 21:26
Válasz erre
526.jpg méret: 59 KB
w-image002.jpg méret: 45.6 KB
w-image003.jpg méret: 50.7 KB
Gyakorolták valaha a 21-essel a Magyar-Légierőben a startrakétás felszállást ?
Kusoban, Krasznodarban volt ilyen kiképzési feladat ?

Az NDK-ban még a füves repterekről is gyakorolták az ilyen startot...
boriszjelszint 367625 2006. december 23. 21:48
Válasz erre
sainz 367624 2006. december 23. 19:00
Válasz erre
704.jpg méret: 43.9 KB
Lybia !!!
Figaro 367623 2006. december 23. 17:40
Válasz erre
Sziasztok!

Ha jól tippelek akkor GRN= Ukrán hrivnya/grivnya/
1 GRN = kb. 40 Ft.
Miggyuri 367622 2006. december 23. 17:40
Válasz erre
Ukrán Hrivnya/Grivnya, ahogy jobban tetszik.Aluljárók, maffia...
Miggyuri
NSVT 367621 2006. december 23. 16:25
Válasz erre
GRN? Milyen pénz nem, és hogy váltják forintra?
sainz 367618 2006. december 23. 11:58
Válasz erre
Erre gondoltam én is, jó lenne látni milyen minőségű cucc van a dobozokban.
A dobozfestmények ígéretesek...
Kalóz 367617 2006. december 23. 10:28
Válasz erre
Mellesleg nem is rossz oldal!
Még egy "furcsa" makett: www.hobby.net.ua/product_info.php (már ha bejön)
Kalóz 367616 2006. december 23. 10:25
Válasz erre
Pontosabban egy felderítő (R) változat :-)))
sainz 367615 2006. december 22. 20:59
Válasz erre
boriszjelszint 367614 2006. december 22. 20:47
Válasz erre
sainz 367613 2006. december 22. 20:40
Válasz erre
www.hobby.net.ua/product_info.php

Mi lehet a dobozban ?
boriszjelszint 367612 2006. december 22. 19:58
Válasz erre
sainz 367611 2006. december 22. 19:53
Válasz erre
az egyik fotofelderítő, a másik elektronikai
boriszjelszint 367610 2006. december 22. 19:37
Válasz erre
akkor hogy-hogy kettőt adnak a feljavítóban?
kétfajta van, az rá van írva, ezek szerint másra való?
sainz 367609 2006. december 22. 18:30
Válasz erre
Felderítőkonténer csak 1 lehet és csak a törzs alatt.

Póttartály csak a külső pilonokon, és mindig mind a két oldalon.
Az NDK fotó 5 kannával csak kamu, a szárnyon kizárólag a két külső pilon "nedves".
Bendeguz 367608 2006. december 22. 00:03
Válasz erre
248.680.3_cz_cockpit_c.jpg méret: 84.5 KB
PICT3029.JPG méret: 180.9 KB
PICT3031.JPG méret: 49 KB
Sziasztok, most nézegettem a képeket és valami megütötte a szemem: nemrégiben lecihöltem a padlásról egy repműszert(maradt még fenn néhány:DD), amit műhorizontként sikerült beazonosítani, de a géptipust nem, viszont most az egyik kabinfotón eléggé hasonlónak tűnik a 21-é az enyémhez. szerintetek?
ps.: marha jól megcsinálták a ruszkik(ha valóban az) a foszforeszkáló festést mert így évek után is elég neki egy kis fény és utána úgy virít
boriszjelszint 367607 2006. december 21. 22:21
Válasz erre
ahaa
viszont felerítő konténerből kettőt láttam képeken, egy a törzs alatt, egy meg a bal szárnyon. ehhez még két kanna? vagy egy kanna, és két konténer, vagy egy konténer
sainz 367606 2006. december 21. 21:41
Válasz erre
681 5 x tanks.jpg méret: 55.1 KB
681 5 x tanks 2.jpg méret: 52.9 KB
Ha már szóba került a póttartály:
egy NDK -21MF 5(!) kannával
sainz 367605 2006. december 21. 21:34
Válasz erre
Nem mindig hordozza a szárnyvégen az érzékelőket !!!

Nézd meg pl. az Afganisztánban készült fotókat.
A szárnyvégi szivarok az ellenséges radarok pontos beméréséhez kellenek csak.

felderítőkonténer + 2 póttartály

Képes rakétákat is alkalmazni, de nem volt jellemző.Nagyon lecsökkenti a hatótávot a sok függesztmény.
boriszjelszint 367604 2006. december 21. 21:10
Válasz erre
köszi a képeket!
tehát onnan ismerkszik meg, hogy a szárnyvégeken van az a két érzékelő, és nincs gépágyúja?

a másik: rakétákat hordozott bevetésen, vagycsak a konténereket, meg egy póttartályt?
sainz 367603 2006. december 21. 20:47
Válasz erre
OK-016.jpg méret: 118.8 KB
hmmm...
sainz 367602 2006. december 21. 20:32
Válasz erre
72-Condor MiG-21R.jpg méret: 32.5 KB
EasternExpress MiG-21R.jpg méret: 22.4 KB
eb_1_b.jpg méret: 19.4 KB
A MiG-21R kitek:
sainz 367601 2006. december 21. 19:00
Válasz erre
a "tartozékok":
sainz 367600 2006. december 21. 18:53
Válasz erre
MIG-21R Russia10red.jpg méret: 50.7 KB
cz cockpit c.jpg méret: 84.5 KB
sensor.jpg méret: 45.5 KB
li_r.jpg méret: 51.4 KB
ob_r.jpg méret: 52.7 KB
re_r.jpg méret: 44.6 KB
MiG-21R

A legfőbb ismertetőjegyek:
Tulajdonképpen úgy néz ki mint egy MF gépágyú nélkül(nincsenek duasz lapátok a pitotcsövön), az orrfutógondolától a törzs alatti tartógerendáig húzódik egy vezetékburkolat a törzsön kívül.

Minden más felszerelés néha hiányozhat a gépekről!
Nem mindig hordozzák a szárnyak végén a szivar alakú konténereket, és néha a kabinból is hiányzik a konténerek kapcsolódoboza a szélvédőkeretről.
Miggyuri 367599 2006. december 21. 18:53
Válasz erre
borisz!
Alapvető különbség, ami megkönnyíti a felismerést, a két szárnyvégre felszerelt, orsó alakú érzékelő. Ez csak az R variációk jellemzője. Konténert, gyakorlatilag bármelyik 21-esre fel lehet rakni.
Miggyuri
sainz 367598 2006. december 21. 18:42
Válasz erre
TallyHo 72027.jpg méret: 56.3 KB
35 BLUE.jpg méret: 253 KB
Egy Afganisztánban bevetett R + TallyHo matrica.
sainz 367597 2006. december 21. 18:39
Válasz erre
07.jpg méret: 23.1 KB
HD72011a.jpg méret: 35.2 KB
HD72011b.jpg méret: 115.6 KB
HD72011c.jpg méret: 62.6 KB
Igen, a KP kit pozitív lemezosztású, de megépítve, ügyesen festve szerintem összességében jól mutat(fémszínben nem ajánlom).
A MiG-21R-hez egyébként nagyon jó szovjet terepszínű festések vannak matricán is, sőt még fotó is akad.
boriszjelszint 367596 2006. december 21. 16:21
Válasz erre
sainz: köszi. ezek szerint a KP makett +os?

gyuri: én a konténerből indultam ki, meg abból, hogy voltak eltérések a melette lévőkkel. de ha ti mondjátok, hogy nekünk olyan nem vót, akkor elhoszem.
Miggyuri 367595 2006. december 21. 15:49
Válasz erre
borisz!
Biztos vagy te abban az R-ben?
Nem a konténer a döntő!
Miggyuri
sainz 367594 2006. december 21. 15:27
Válasz erre
A KP konténer tuti, csak gravírozott, míg az alapmakett nem.
(engem nem zavart a dolog)
boriszjelszint 367593 2006. december 21. 15:15
Válasz erre
szolnokon van R magyar jelzéssel
amúgy a pavla feljavítója amiben konténerek, meg a vákum tető van az jó hozzá, vagy aKP konténerek is jók?
sainz 367592 2006. december 21. 14:43
Válasz erre
Sztem a KP MiG-21R-ből lehet a legpontosabb "razvedcsiket" építeni, de nagy munkakedv kell hozzá + egy vákumos kabintető.

Egyébként érdekes módon a lengyelek,csehek,románok,bolgárok,jugók mind rendszeresítették a MiG-21R-t, csak mi és az NDK nem.
Kunmadarason állomásozott egy századnyi a szovjeteknek 1983-ig.
boriszjelszint 367591 2006. december 21. 14:27
Válasz erre
CONDOR?

más:tudja valaki milyen a kondor felderítő 21ese?
esetleg érdemes a zvezda bis-ét átalakítani?
sainz 367590 2006. december 21. 13:59
Válasz erre
Ezzel a standard-nak nevezhető homok-zöld kamóval én még eddig csak -21bis-t és -21SM-et láttam fotón.
sainz 367589 2006. december 21. 13:58
Válasz erre
sainz 367588 2006. december 21. 13:33
Válasz erre
www.aviaphoto.ru/planes/Mikoyan/Gurevich/MiG/21SMT/01+red/4

MiG-21SMT képeket, linkeket Please !

Valamelyik régebbi orosz(ukrán?) 1:72-es SMT maketthez volt napalmtartály és bomba készletezve.
Ha valakinek megmaradt, vagy leöntené műgyantából, azért nagyon hálás($$) lennék...o:))
sainz 367587 2006. december 10. 23:42
Válasz erre
sainz 367586 2006. december 8. 12:24
Válasz erre
Mindig azt nézem...(meg a mellét és a fenekét...o:)))

Azért Köszi !
Üdv " sainz "
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.