/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Cébés 367158 2006. március 29. 08:02
Válasz erre
Levi!

Ezek szerint nem kaptál tőlem mailt?
Levi 367157 2006. március 29. 07:59
Válasz erre
Kalóz!

Mert fel kell festeni! Egyébként utána a zöld-barnára újra felfestették.

Cébés!
Mert úgy is tudja a többség :)
Kalóz 367156 2006. március 29. 06:36
Válasz erre
Sose tudtam megérteni, hogy a felségjeleket meg az apróbb jelzéseket (törzscsík, századjelvény stb.) miért kell előre felpingálni, aztám meg maszkolni. Ezelken is látszik, hogy a fj egészen friss, gondolom, nem festették át újra.
Cébés 367155 2006. március 28. 22:56
Válasz erre
Cébés 367154 2006. március 28. 22:50
Válasz erre
4.Előző levelednél miért nem adtad meg?
Levi 367153 2006. március 28. 22:45
Válasz erre
1. Orrkúp
Nem minden gépen volt egyforma! A 42-es 43-as egészen biztosan sötétszürkés zöld volt. Pár gépen világosabb zöld, pár gépen a friss magyar zöldnek megfelelő. Szóval nem volt egyforma! A Cápeti sötétszürke volt.
2. Felségjel méret
Azon a gépen valszeg nagyobb volt a felségjel. A kép teleobjektívvel sem tud úgy torzítani, hogy csak az a rész legyen nagyobb. Illetve ha torzit is az egész svanc és a csillag azonosan torzul.
3. Cébés
Az emailcímem: pls@freemail.hu
SSgt_Chris 367152 2006. március 28. 21:35
Válasz erre
4.jpg méret: 144.8 KB
Szerintem ezen a gépen is utólag cseréltek törzshátsórészt, másnak tűnik a festés állapota, nem??? Na tudni mi volt annak a gyári száma?
Cébés 367151 2006. március 28. 21:26
Válasz erre
MiG_21_LHTL_013.jpg méret: 220.6 KB
Orosz vagy Magyar?

MIG-21 nagyjavítás a PG-ben.
A farka Orosz a szárnya már Magyar.

üdv:Cébés
Cébés 367150 2006. március 28. 21:16
Válasz erre
Sziasztok!
Én tudok pár képpel szolgálni ezüst színü MIG-21-es témához bár a képeken a nagyjavítás utáni állapot látható még terepfestés nélkül.

üdv:Cébés
Tophatters 367149 2006. március 28. 15:09
Válasz erre
Oké, majd hétvégén megpróbálom kikeverni.
sainz 367148 2006. március 28. 14:08
Válasz erre
48 b.jpg méret: 61.8 KB
4607.jpg méret: 56.5 KB
35.jpg méret: 65.5 KB
9178.jpg méret: 148.6 KB
6327.jpg méret: 66.6 KB
Hát ez az...

Ha egy vonallal összekötjük az általad említett töréspontot és azt a pontot, ahol a gerinctartály "beleolvad" a vezérsíkba, ez nagyjából egy vízszintes egyenes.
A 9178-ason a csillag alja valamivel feljebb van ennél az egyenesnél(azt mondanám,hogy egy "tenyérnyivel").
A csillag felső csúcsa legalább ennyivel a besugárzásjelző felett van.
A 6327-esen egyértelműen szintben van(vagy inkább alatta) a besugárzásjelző felső szélével a csillag csúcsa, míg a talpa szerintem egyértelműen magasabban mint a 9178-ason(tehát alacsonyabb a csillag).
A 4607-esen is kisebb méretűnek gondolom a csillagot mint a 9178-ason.
De ha megnézed a 48-ast, ott ráadásul jóval feljebb lett felfestve a felségjel, szinte a csillag baloldali vízszintes ágán ül a besugárzásjelző.

Persze lehet hogy a nagy semmiről vitázunk.
Mindenesetre az első reakcióm volt a 9178-as fotója láttán, hogy nem stimmel valami az arányokkal.
Talán a fotó is torzíthat ennyit...?

Aki élethű "csillagos" 21-est szeretne festeni, nem árt az adott gép fotójáról dolgozni, nekem úgy tűnik ezekről a képekről, hogy nem feltétlenül mérték ki a csillagok helyét a felfestés előtt, elég nagy tűréssel dolgoztak a "piktorok".

Amúgy jóval izgalmasabbnak(és szebbnek) tartok egy ezüst vagy szürke magyar 21-est a régi csillag felségjellel, mint a terepszínűeket.
Arról már nem is szólva, mennyivel ritkább a kiállításokon(és sajnos fotókon is).

Üdv: sainz

Ui: Bár a 35-ös kétüléses elég egyedi mintájú kamót visel, jó lenne fotó a másik oldaláról is...o:))
Akos 367147 2006. március 28. 12:27
Válasz erre
Tibcsi!
Valóban, a terepfestésű gépeken zöld volt, de a Cápetin szürke, később fekete.
Ez nagyon jól látszik a tegnap belinkelt oldalon.
Tibcsi 367146 2006. március 27. 22:21
Válasz erre
Akos 367145 2006. március 27. 22:10
Válasz erre
Tophatters!
Ha van sima zöld, fehérrel és egy pici kékkel ki lehet keverni könnyedén.
Tophatters 367144 2006. március 27. 21:10
Válasz erre
Köszi szépen a tippeket. Én szürkésre festettem a Mach-kúpot. Nem tudom jó-e de azt már nem fogom átfesteni, mivel már beragasztottam a törzshöz. :( A Revell 15-ös ráadásul meg is van, így valószínűleg azzal fogom lefújni, utána meg rá egy réteg fényes lakk. Csak mostmár a Model Master 2135-ös festéke kellene, hogy a kabint (FM Detail) le tudjam fújni...
Bombraider 367143 2006. március 27. 20:51
Válasz erre
Szia Ákos!
Ez az mégsem vagyok színvak:)

Mekett!
Igen,pár panel nem sárga volt!

üdv:bomb
Mekett 367142 2006. március 27. 20:43
Válasz erre
A Cápeti orrkúpját sötétkékre festették, ahogyan pár panelt is, ha jól emléxem, pl a függőleges vezérsíkon egy antennapanelt. (Ez már nem 100%)
Akos 367141 2006. március 27. 20:20
Válasz erre
Akos 367140 2006. március 27. 20:17
Válasz erre
[link]http://www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo1904CPETI/index.html[/link]
Akos 367139 2006. március 27. 20:15
Válasz erre
Bomb!
Az orrkúp volt sötétszürke (a cápaszáj alsó színe) később fekete lett. A pápai betonon is így van lefényképezve kivonás után, de akkor már a sárgája is megkopott.
Figaro 367138 2006. március 27. 19:38
Válasz erre
capeti_01.jpg méret: 126.8 KB
Kalóz!
A védőborítás piros szokott lenni.

Az orrkúp szerintem is sötétzöld, a kabinkeret pedig fekete.
A sötétkék színt kizárnám.
Tibcsi 367137 2006. március 27. 19:38
Válasz erre
Akkoriban szó sem volt a Gripenről. A piros védőfedél ott van a betonon a gép előtt.
Kalóz 367136 2006. március 27. 19:35
Válasz erre
Általában igen, de itt esetleg átfesthették (némi Gripen előérzet: kék-sárga)
Tibcsi 367135 2006. március 27. 19:33
Válasz erre
A védőfedél piros szokott lenni.
Kalóz 367134 2006. március 27. 19:24
Válasz erre
Bomb!
Ami a képen látható, az nem a védőfedél? Sztem sem szokták átfesteni a radarburkolatokat (zavarhatja a hullámokat)
Andris001 367133 2006. március 27. 19:03
Válasz erre
Én is szeretném megépiteni a cápetit igaz csak 1/72-ben,matricam HAD gyártmánya és van a festésröl is pár szó...
a sárga talán fs33538...
sys 367132 2006. március 27. 19:02
Válasz erre
Sziasztok!
Ha lehet 'tippelni' a sötétzöldre voksolok.
Tibcsi 367131 2006. március 27. 19:02
Válasz erre
A kabintető kerete az kétesélyes. Szerintem inkább fekete, de elképzelhető, hogy meghagyták az eredeti álcácófestést, tehát sötétzöld.
Andris001 367130 2006. március 27. 19:01
Válasz erre
Szerintem is sötétkék...meg a kabintetö is...
Bombraider 367129 2006. március 27. 18:59
Válasz erre
2121.jpg méret: 41.9 KB
Szerintem meg sötétszürke volt...:)
De igazából nemtudom:s
Pedig jó lenne megtudni...

üdv:bomb
makettes 367128 2006. március 27. 18:46
Válasz erre
Szerintem sötétkék...
Tibcsi 367127 2006. március 27. 18:44
Válasz erre
A radarkúp az sötétzöld. Azt nem festik, ilyen a műanyag színe.
Bombraider 367126 2006. március 27. 18:34
Válasz erre
2122.jpg méret: 38.6 KB
Most nézem,hogy Humbrol 33 (matt fekete)-nek írja a radarkúpot...
Hát szerintem az nem fekete,valami sötét szűrke...
Valakinek valami szín tipp?:)

üdv:bomb
Bombraider 367125 2006. március 27. 18:31
Válasz erre
c?peti.gif méret: 25.8 KB
Sziasztok!
Cápeti festés minta.

üdv:bomb
Tibcsi 367124 2006. március 27. 18:17
Válasz erre
Az Aeroteam a Humbrol 154-et ajánlja, ez szerintem is jó, csak ez matt. Fényes lakkal le kell lakkozni.

Szerintem a Revell 15 is jó, de ez is matt.
Tophatters 367123 2006. március 27. 18:11
Válasz erre
télleg, ti milyen festéket ajánlanátok a Cápetihez??
Tibcsi 367122 2006. március 27. 17:54
Válasz erre
Háát... én vitatkoznék. :) Szerintem nem. Legalábbis nem sokkal.

Nézd meg a függőlegesen a "tájékozódási pontokat". A csillag alja az oldalkormány "töréspontjánál" van. A teteje a besugárzásjelző "bibircsók" felett egy kicsivel.

Szerintem... :)
Cébés 367121 2006. március 27. 17:49
Válasz erre
Szia Tophatters!

Köszi a cikket de azt hiszem nekem is megvan.
Nem rossz téma megépíteni a köteléket,én is megpróbáltam Cápetit 1/32-ben de elrontottam a színválasztást ezért sima terepszínü lett.
De remélem következőre sikerül.
Cébés 367120 2006. március 27. 17:41
Válasz erre
Tophatters 367119 2006. március 27. 17:36
Válasz erre
Szia Cébés!!
Küldtem mailt!!
sainz 367118 2006. március 27. 15:40
Válasz erre
6327.jpg méret: 66.6 KB
Szerintem ez kisebb(alacsonyabb a csillag).
Tibcsi 367117 2006. március 27. 15:28
Válasz erre
Megnéztem a KP MiG-21-esemen. Szerintem nem extra nagy. Csak teleobjektívvel készülhetett a fotó...

Szerintem... :)
sainz 367116 2006. március 27. 15:08
Válasz erre
9178.jpg méret: 148.6 KB
Tudja valaki miért ez az extra-nagy felségjel?
RonnieFrown 367115 2006. március 27. 02:38
Válasz erre
Untitled-1 copy.jpg méret: 210.1 KB
Ezt a hatterkepet meg en olloztam ossze vagy jo 6 evvel ezelott photoshop-al. Tok veletlenul talaltam meg egy cd-n.
RonnieFrown 367114 2006. március 27. 02:32
Válasz erre
caslav11[1].jpg méret: 62.8 KB
Szepek voltak a cseh gepek is ezzel a szurke festessel. A patricksaviation.com -on van egy par jo video cseh 21-esekrol.
Cébés 367113 2006. március 25. 21:32
Válasz erre
0601180.jpg méret: 169 KB
Egy elfeledett kötelék akcióban!

üdv:Cébés
sainz 367112 2006. március 23. 13:20
Válasz erre
Ez a "Monsun" dupla fegyvertartó gyakorlatilag megkétszerezte volna a MiG-21PF-eink harcértékét.

Egyébként sem India, sem az arabok nem kaptak ebből a fegyvertartóból az -FL, -PF, -PFM-ekhez, pedig ők igazán szenvedtek attól, hogy gyakorlatilag "egylövetű" volt ez a 21-es generáció(mindig párban kellett indítani a rakétákat).

Más:
Érkezett hozzánk néhány MiG-21MF(pl.8110-es),amelyeknek a belső tereiben angol nyelvű feliratozás volt, gondolom arab vagy afrikai "piacra" szánták ezeket.
Volt bármi más különbség rajtuk a "standard -MF"-hez képest?
Milyen festéssel érkeztek?
Tudtok erről valamit?
Otto 367111 2006. március 22. 16:42
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy dupla fegyvertatót a 21-eskhez nem, csak a MiG-23-asokhoz és a talán a Szuhojokhoz használt a ML.
Üdv
RonnieFrown 367110 2006. március 22. 15:30
Válasz erre
Tophatters, lehet, hogy rosszul emlekszem. Egyebkent ha vettunk is beloluk de soha nem voltak hasznalva valoszinuleg meg megvannak. Az ilyen cuccok Isaszegen voltak tarolva. Az egyik repszerk tanarom meselte, hogy annak idejen az L-29 Delfinekhez mar hazilag kellett szerszamokat barkacsolniuk mert hiaba kertek nem kaptak ujakat azzal az indokkal, hogy nincs. Aztan mikor Delfinek mar nem voltak, valahogy Isaszegrol elokerultek a soha nem hasznalt lezsirozott szerszamkeszletek. A Delfinhez persze.
Tophatters 367109 2006. március 22. 14:47
Válasz erre
Cébés!!
A e-mailemet megkaptad?
Üdv: Tophatters
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.