Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
vatya1 | Adatlap | 731267 | tegnapelőtt 12:48 | ||
búza | Adatlap | 731263 | tegnapelőtt 11:14 | ||
A Bisz kereke felment az összes gépre, szerintem a végjátékban már csak az lehetett raktáron. Az MF kerék nem ment fel a Bisz fékaggyal szerelt gépekre, mert azon egy tárcsával több volt. | |||||
búza | Adatlap | 731262 | tegnapelőtt 11:12 | ||
Az összes magyar PF-en volt. | |||||
vatya1 | Adatlap | 731246 | 2024. december 5. 19:50 | ||
illetve ez lemaradt az eduard is szépen bele rakta az 1/48 bis készleteibe az MF törzset sajnos erre nem figyeltek | |||||
vatya1 | Adatlap | 731245 | 2024. december 5. 19:48 | ||
a minap én is átnéztem az UM most ezt a típust kezdtem építeni trumpi 1/48 hát ott (magyarokat) is van sok meglepi sokon van MF szárny de Bis kerékkel de fordítva is igaz amit én tervezek építeni az bis szárnyú és felnije is bis erre a dobozban MF szárnya van MF felnivel jó semmi gond mert az ovál nyílást lehet tömíteni illetve az eduard MF ből kitudom venni a bis tárcsát most szerencsém van evvel | |||||
atika | Adatlap | 731243 | 2024. december 5. 19:11 | ||
Azt hiszem, hogy nem fogunk tudni a fékszárny/ovális szerelő nyílás dimenziók mentén szabályt alkotni. Az összes magyar MF-en volt ovális szerelőnyílás. A Hunavia oldalon fellelhető fotókon egyértelműen látszik a 4000-es, a 8000-es és a 9000-es oldalszámű gépeknél is. Ez az Eduard terminológiája szerint (kizárólag a későbbi kiadású 1/72-es soruknál van ez) a fighter bomber változat, a moszkvai gyártású export gépek. A magyar PF-ek egy részén szinte biztosan volt, az 1601-es leszerelt szárnyán látni vélem. Forrás: hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21_base_index.htm. Ebbe bele lehet bolondulni! 🤪 | |||||
búza | Adatlap | 731235 | 2024. december 5. 16:46 | ||
A PFSz gépektől már lenyíló fékszárnyak voltak az SzPSz rendszer miatt, tehát az M, MF gépeken is. Az ovális nyílás kapcsán óvatos vagyok, mert az biztos, hogy a mi Bisz/AP gépeinken nem, a többin meg volt (kivéve a négy 904-907UM-et), de pl. van fotóm, hogy SMT-n sincs. A PFM késői sorozataitól már mind lenyíló fékszárnyas gép volt, ha az Edu mást ír, akkor téved. | |||||
atika | Adatlap | 731228 | 2024. december 5. 13:58 | ||
Ez egy nagyon hasznos info. Köszönöm. Már csak meg kell tanulni megismerni a hátra sikló fékszárnyakkal szerelt félszárnyakat a MiG-21-eseken, és az ovális szerelőnyílás kérdés egy életre meg van oldva.😊 A négy tartós HAL LF-eken szerinted milyen félszárnyak vannak? Adja magát, hogy M(F) is lehet (ebből volt hátra sikló fékszárnyas), az Eduard ezt a változatot hívja fighter bomber-nek, és lehet bis is, az meg nem olyan (sőt, az interceptor MF-ek is ilyet kaptak). A HAL mindent gyártott. ...na, persze az is lehet, hogy jó szovjet szokás szerint semmilyen nagyobb valószínűséggel igaz következtetést nem lehet levonni, ahogy vatya1 írja #731219-ben. | |||||
búza | Adatlap | 731221 | 2024. december 5. 10:04 | ||
Hátra sikló fékszárny van rajtuk, azokon még volt felül ovális nyílás, legalábbis Mo.-on volt. A Bisz/AP szárnyakon már nem. | |||||
vatya1 | Adatlap | 731219 | 2024. december 5. 09:12 | ||
érdekes ez a mig-21 gép az egyik makettes barátom már nyugdíjas ő van a képen rádióért volt ő a felelős ő kint tanult és sok infót átadott hogy hogy is ment ez az oroszoknál ha valami elfogyott akkor semmi gond rákunk rá ami kéznél van így lehetséges a PFM például a BIS felni de a festés például náluk kettő egyforma festés nem volt de még szín sem ép ami kéznél volt akkor az ment rá náluk nem volt festés séma mint például nálunk ilyen dolgok miatt láthatunk ilyen érdekes összeállítású gépeket | |||||
atika | Adatlap | 731214 | 2024. december 5. 07:28 | ||
Köszönöm, jól tetted. Nem ismertem a képet és valószínúleg tényleg egy igazi FL van rajta. Hofy ez HAL gyártmány vagy szovjet, az már persze kérdés marad. Mint az is, hogy szolgálatát hol és milyen felségjellel töltötte. | |||||
vatya1 | Adatlap | 731213 | 2024. december 5. 07:04 | ||
igazándiból ezt a képet a szerelő nyílás miatt raktam fel többit nem néztem már mint a festését | |||||
atika | Adatlap | 731209 | 2024. december 5. 00:06 | ||
...és ez indiai autentik? Már függőlegesen lévő zászló sem stimmel (az eredetin a fehr keskenyebb mint 1/3), a törzsön lévő felségjelzések is furcsák, főleg a hátsó. A színe mondjuk, épp' nem! :) | |||||
vatya1 | Adatlap | 731205 | 2024. december 4. 21:36 | ||
vatya1 | Adatlap | 731203 | 2024. december 4. 21:20 | ||
érdekes de a C1151 látható felni már Bis felni tudom hogy kompatibilisek de eddig csak MF láttam Bis felnit | |||||
atika | Adatlap | 731197 | 2024. december 4. 20:44 | ||
Köszönöm, ezt tudom, de ez nem bizonyítja, hogy nem lehet "becsövezve". Továbbra is gyanítom, hogy nincs előkészítve póttankokhoz, és semmilyen irányított fegyverhez. Egyelőre még olyan képet sem találtam, amin bármi is lenne függesztve rá. Ha találok, akkor 95%, hogy UB-16 lesz rajta. | |||||
pmheros | Adatlap | 731196 | 2024. december 4. 20:33 | ||
Üdv! A póttankra alkalmas külső MiG-21 szárnyfüggesztő alsó vonala az utolsó kb 20%-ban felfelé csapott. Búza képén teljes hosszon egyenes. Üdv.: pmheros | |||||
atika | Adatlap | 731191 | 2024. december 4. 19:15 | ||
Engem igen! Ezeket a képeket én is megtaláltam, és szerintem ma tűnt fel először. A dolog számtalan további kérdést felvet. Milyen félszárnyak is ezek? Az egyik: vajon a félszárnyakon van-e felül hosszú ovális szerelőnyílás? Válszom: nem tudom. Ezek az új függesztők be vannak-e csövezve pótankokhoz? Válaszom: szerintem nem, de a fene tudja mit hoztak össze a HAL mérnökei. Stb... | |||||
búza | Adatlap | 731189 | 2024. december 4. 19:08 | ||
Mondjuk engem a négy tartó nem lepett meg. :-) | |||||
atika | Adatlap | 731188 | 2024. december 4. 17:47 | ||
A mai nap telitalálata warbirds kollégáé! 👏 Ez nekem nagyon meglepő volt. Aztán kezdtem keresgélni és találtam még érdekességeket FL témában. Ha már czzoli szóba hozta, akkor mellékelek egy képet, ahol nem csak a 4 sín látható, hanem az, hogy AOA szenzor is van az FL-en! Hoppá!😲 | |||||
atika | Adatlap | 731187 | 2024. december 4. 17:42 | ||
Szép megjegyzés, elképesztő, hogy miket nem vesztek észre. De nekem nem ez okozott meglepetést! :) | |||||
warbirds | Adatlap | 731186 | 2024. december 4. 17:14 | ||
Mig-21FL 4 indítósínnel? | |||||
slowmotion | Adatlap | 731184 | 2024. december 4. 16:32 | ||
Tipp van, több is, de aztán ezek amolyan "csak nekem tűnnek furcsának" jellegűek, mert egyébként nem elszigetelt jelenség képek alapján. Pl hogy a C1151-es gépen az az izé (dielektrikus panel, vagy mi, a svanc tetején) nincs furcsazöldre festve. Vagy hogy a katapultülések háromszög alakú stenciljeit általában a másik oldalra szokták festeni, nem a lenyílú kabintető alá. Más ötlet nincs. | |||||
atika | Adatlap | 731183 | 2024. december 4. 15:49 | ||
Értékes észrevétel, de nem kapcsolódik a tárgyhoz(FL, PF, PFM), ahogy búza szuper megfejtése sem. 👍 | |||||
czzoli | Adatlap | 731182 | 2024. december 4. 15:08 | ||
A bison orrának a jobb oldalán is van "valami", ami a többi gépnek csak a bal oldalán. | |||||
atika | Adatlap | 731181 | 2024. december 4. 14:43 | ||
Már csak a Bison-ok repülnek tudomásom szerint, de azokat is nyugdíjazni szeretnék jövőre. :) Versenyen kívüli közönség díj megadva! 😀 | |||||
borisz | Adatlap | 731180 | 2024. december 4. 14:34 | ||
Azon, hogy még mindig repülnek? 😀 | |||||
atika | Adatlap | 731179 | 2024. december 4. 14:20 | ||
Ez se rossz! Mindenképp' szépség díjas megoldás! :) De nem ez volt az! | |||||
búza | Adatlap | 731178 | 2024. december 4. 14:17 | ||
Az UM gépeken alapból nincs a felszállóredöny alatt terelő lemez. | |||||
atika | Adatlap | 731176 | 2024. december 4. 13:50 | ||
Csaszi | Adatlap | 730957 | 2024. november 27. 17:31 | ||
Filmforgatásra adta bérbe őket a tulaja, akkor került rájuk ez a csodálatos festés. | |||||
vatya1 | Adatlap | 730907 | 2024. november 26. 16:51 | ||
illetve jelezték a srácok hogy témának még nagyon jó lenne a SKY HUSSARS 1991-1993ig itt megint van jó kihívás mert évenként változott a felállás 1991ben a 1874 volt fehér svancal,1900,2098,repült ekkor együtt 1992ben már cápeti, 1874,sima színeiben és a 5822es 1993ban szintén cápeti,1874,5822, és 5540, de zet nem látni a videókon repülni | |||||
vatya1 | Adatlap | 730906 | 2024. november 26. 16:20 | ||
Szia búza! Köszönöm az infót a Cápeti megjelenítése az a terv hogy egy történeti sort csinálnék ami nadjából 6db gép lenne teflonos csillaggal,terepes csillaggal,terepes ékkel,cápeti első verzió,cápeti amikor elvolt hanyagolva,és a mostani Szolnoki állapot, de ez még változhat annyiban hogy pl:mikor került rá a camel matrica? vagy amiket jeleztem is hogy mely időben lehettek rajta azok a matricák is amiket te is említesz ez talán még egy plusz gép akkor gépből állna a cápeti történeti sor Gödöllőn a srácok nagyon ötletesnek tartják ezt a témát | |||||
búza | Adatlap | 730876 | 2024. november 25. 20:40 | ||
A matrica kérdésre talán a taszáriak tudnának válaszolni. Szerintem egyszerre a Sky Hussars és a Camel nem volt fent. Van kb. három festése a gépnek, kérdés, hogy melyiket akarod megjeleníteni. Mert pl. most a szolnokin nincs rajta a gépágyú előtti láng. A szürke Um-ek közül a 19-es 2014-ben filmforgatás miatt szürke festést és BW AF04068 oldalszámot kapott, kiállítva a Németh Veterán Autó Múzeumban. Az 5081-es BW AF04057 oldalszámot kapott, az 55-ös szürkén a saját oldalszámát viselte, a 086 BW AF04070 oldalszámot kapott. Egy részük most is Budaörsön van, 7000 ft-ért meg lehet nézni őket. Hacsak nem emelkedett az infláció miatt a tarifa. | |||||
vatya1 | Adatlap | 730862 | 2024. november 25. 17:16 | ||
vatya1 | Adatlap | 730861 | 2024. november 25. 16:57 | ||
még egy kérdés ezen a képen ott áll mellette az 1900 bis ez még az indulás előtt álltak egy más mellett? mert Angliába az 1874,5540,5822,és 1904 repült ugye?mert a camel reklámot úgy tudom az Angolok leszedették? illetve mikor szakad el a svancon lévő matrica az camel és az ék jelzés között? | |||||
vatya1 | Adatlap | 730860 | 2024. november 25. 16:50 | ||
Szia búza! Köszönöm mentem felmerült egy kérdés megint ezt most vettem észre hogy bizonyos matricák felkerültek illetve lekerültek a gépről piros karikával illetve keresztel jelzem az látom hogy a camele feliratun és a Szolnoki felújítottra már nem került fel | |||||
búza | Adatlap | 730842 | 2024. november 25. 09:06 | ||
Az eredeti rajz. | |||||
vatya1 | Adatlap | 730787 | 2024. november 23. 21:26 | ||
Toth_Gabor | Adatlap | 726426 | 2024. június 30. 22:42 | ||
Ahogy az a leirásban is szerepel. | |||||
Daala | Adatlap | 726424 | 2024. június 30. 21:59 | ||
Az Őrjárat az égen-ből vágták össze. | |||||
pmheros | Adatlap | 726423 | 2024. június 30. 21:11 | ||
Lehetséges hogy csak nekem új a videó (1 napja tették fel) MiG-21 F-13 Fishbed-C - Hungarian Air Force www.youtube.com/watch | |||||
Kibic | Adatlap | 725094 | 2024. május 22. 17:57 | ||
24-ről tudok. | |||||
vatya1 | Adatlap | 725092 | 2024. május 22. 17:08 | ||
húúú köszönöm srácok nem is gondoltam hogy ilyen sok nem kapott:O akkor hány darab PF volt? | |||||
búza | Adatlap | 725089 | 2024. május 22. 12:53 | ||
Plusz a 408, 505, 1511, 1604 sem kapott. | |||||
magyaralba | Adatlap | 725080 | 2024. május 21. 23:38 | ||
Szia! Bizonyitottan ezek az oldalszamu 21PF-ek nem kaptak terep festest: 406, 407 (balestben megsemmisult), 501, 502 (balesetben megsemmisult), 503, 506, 507, 508, 1512, 1513 (baestben megsemmisult), 1515 (balesetben megsemmisult), 1601 | |||||
búza | Adatlap | 725077 | 2024. május 21. 20:30 | ||
borisz | Adatlap | 725062 | 2024. május 21. 15:52 | ||
vatya1 | Adatlap | 725061 | 2024. május 21. 15:32 | ||
Sziasztok! PF kérdeznék ezekből nekünk mennyi volt? és hány darab soha nem kapta meg a terepes festést?illetve oldalszámokat hol tudnám pontosan megnézni? | |||||
búza | Adatlap | 724955 | 2024. május 19. 14:20 | ||
Egyet mindenképpen. :-) A kivonáskori képen jól látszik a festés eltérése a cserélt tartályon. |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
köszönöm ezt az infót én sem tudtam de így értem.