/ Fórumok /

Autóbuszok, buszmakettek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27.
Mekett 731357 2024. december 9. 01:18
Válasz erre
Balesetet szenvedett Ikarus 60 autóbusz
Balesetet szenvedett Ikarus 60 autóbusz

Balesetet szenvedett Ikarus 60 autóbusz. 1960. június 16-án ez a busz zuhant le a Ferihegyi gyorsforgalmi úti felüljáróról a vasúti pályára.

A kép 1961-ben készült a Fővárosi Autóbuszüzem Sallai Imre főműhelyében (Gyömrői út 156-158.)
NGPETI 726087 2024. június 18. 09:35
Válasz erre
Pontosan így voltam vele én is, "csak jöjjön már"... :o)
Sennás 726007 2024. június 16. 06:58
Válasz erre
Screenshot_20240616_065643_Facebook
Screenshot_20240616_065643_Facebook

Hmmm:)
Gabusch 725994 2024. június 15. 13:59
Válasz erre
Ha áprilisi akkor nem lehet más, mint a régi, mert az volt még a hivatalos Budapest-címer. Az országé már a koronás, ha jól emlékszem. Az országgyűlési választás második fordulója a net alapján 1990. április 8-án volt egyébként.

A nagyított képen a nyílnál annyi látszik, hogy ott van egy fehér keret, illetve annak a felső és főleg a jobb széle látszik valamelyest. Az meg a régi logót sejteti.
Én azt tenném fel, de esetleg Páncélos leírása alapján a csillag nélkül egy lyukkal, az érdekesebb.

Őszintén szólva, bár 1993. július végéig BKV-val közlekedtem, nem nézegettem a matricákat, reklámokat, stb. csak azt, hogy jön-e már végre. ;)
NGPETI 725985 2024. június 15. 11:21
Válasz erre
297609518_3294400390839623_4942266689081641258_n
297609518_3294400390839623_4942266689081641258_n
bu-89-17_taxi
bu-89-17_taxi

A másik, ami a fejemben már "élő kép", hogy AZÚR-DOMUS reklám van a buszok elején, de erről csak '99-es képet találtam (dátummal).

Arra sem emlékszem, hogy ezzel egyidőben kezdték-e el a buszok hátulját is hasonlóan matricázni, vagy épp az "engedj ki légy'szi" matricák korszaka volt-e már?
NGPETI 725984 2024. június 15. 11:13
Válasz erre
297466367_3294403070839355_2697845014613155728_n
297466367_3294403070839355_2697845014613155728_n
297362261_3294402697506059_54212134858905328_n
297362261_3294402697506059_54212134858905328_n

Az eredeti kép aláírása szerint áprilisi a fotó (1990-ből), így az valóban esélyes a régi "BKV logóra".

Bevallom, hogy ezen a képen én nem látom a matricát, de ennél rosszabb, hogy találtam olyan 260-as Ikarus képet, ahol egyébként az első kerék fölött van az új címer vagy a logó, de már jóval későbbi a fotó, új a rendszám is, stb.

Mondjuk, ilyen az én formám, mindig belenyúlok az ilyen dolgokba... :o)
Gabusch 725976 2024. június 14. 17:46
Válasz erre
Gabusch 725975 2024. június 14. 17:43
Válasz erre
Ha az első kép 1990-es, akkor szinte biztosan a régebbi matricát kellene rátenned. Ha kinagyítod, látszik, hogy a háttérben lévő család viszonylag lengén van öltözve (fickón valami nyitott átmeneti kabát), azaz én késő tavaszt, kora őszt tippelnék a kép készítésének időpontjaként. Ha a címerváltást szeptember végén szavazták meg, akkor ez átlagos októberhez képest már eléggé harmatos, de úgysem álltak neki elsejével lecserélni a matricákat.
A taxisbokád (október 25-28.) képeit elnézve akkor már nem volt valami nagyon meleg idő, tehát én mindenképpen elé tenném.

Ha ez nem lenne elég, akkor az első tengely fölött látszik a matrica, illetve annyi, hogy angyal vagy mi biztosan nincs rajta.
NGPETI 725972 2024. június 14. 15:13
Válasz erre
BU 22-18  30 1990.04
BU 22-18 30 1990.04
BY 75-80  30
BY 75-80 30
297391825_3294402594172736_1738899699501546793_n
297391825_3294402594172736_1738899699501546793_n

Sajnos a talált "legjobb" képeken pont a címer nem látható...

Ez első és a harmadik kép rendelkezik valós dátummal (1990 és 1996), a középső sajnos nem, az csak tipp, hogy az általam keresett intervallumba az is belefér.
páncélos 725932 2024. június 13. 12:53
Válasz erre
1992-től kezdődött az átmatricázás, de előtte már sok járművön lekaparták a vörös csillagot a címerből. De a matricázás annyira jól sikerült, hogy a K-Ny-i metróvonalon selejtezésig is futottak régi címeres kocsik. Majd jött a városcímeres logó, de nem élt meg csak 10 évet. Mert 2002-től jött a mostani címer, csak még BKV felirattal, majd BKV Rt és most már Zrt felirattal. A vicces az, hogy a HÉV-ek már több, mint 6 éve a MÁV-é, de a címer az elején még mindig BKV 1970.
Gabusch 725931 2024. június 13. 12:35
Válasz erre
Ha emlékeim nem csalnak, akkor az első képen az a címer Budapest kádárista címere a vörös csillaggal. A Wiki szerint 1990. IX. 30.-án állították vissza az eredeti városcímert. Nehezen tudom elképzelni, hogy a legfontosabb dolguk a BKV járatainak átmatricázása lett volna, azaz amennyiben 1990-ben már jártál a 30-assal, szerintem egészen nyugodtan használhatod azt is.
NGPETI 725927 2024. június 13. 12:04
Válasz erre
116432635_166415618338373_433857469674037688_n
116432635_166415618338373_433857469674037688_n
116592330_166415681671700_1523875435857340679_n
116592330_166415681671700_1523875435857340679_n

Talátam nlhány képet régebbi, 30-as buszról, de a "legkorábbi" dátummal ellátott kép az 1999-es.

Az lenne a kérdésem, hogy mikortól változott a BKV logója?
A '99-es fotókon az újabb van.
NGPETI 725897 2024. június 12. 11:18
Válasz erre
Köszi Mekett és páncélos!

Át fogom bogarászni ezeket az oldalakat.
páncélos 725880 2024. június 11. 19:50
Válasz erre
Szia!
A 90-es évek elején még BU-s rendszámú buszok futottak. A 30-as vonalra a Récsi garázs adott kocsikat a megszűnéséig (2000-ig). Addig futottak a Prága váltós, trilex kerekes kocsik is (BU-89-vége és BU-90-eleje tartomány). Miután a Récsei megszűnt, Cinkota és Óbuda adott kocsikat szintén Ikarus-260 típusokkal, de Óbuda már nem vette át a Prága váltós kocsikat és Cinkotán is egy-két éven belül kikoptak, így már csak Rába-hidas, pillangóajtós kocsik futottak, a már új rendszámmal BPO-xxx, vagy BPI-xxx tartományban, egészen a vonal csuklósításáig.
Sajnos ilyen régi képeim nincsenek, így keresgélj ezeken az oldalakon:
www.facebook.com/BKVRETROFOTO/ old-ikarus.hu/200/index_ik260_tipus.html
users.atw.hu/remai/regi%20kepek-busz.html
Mekett 725875 2024. június 11. 16:09
Válasz erre
Esetleg megpróbálnám a Hampló blogon, hátha ott találsz képeket a járatról:
hamster.blog.hu
NGPETI 725874 2024. június 11. 16:07
Válasz erre
Ikarus 260 BKV
Ikarus 260 BKV

Sziasztok!

Egy kis segítségre, pontosabban fotókra lenne szükségem, de most a "gugli" nem a barátom...

Van egy DeAgostni Ikarus 260-as modellem, amit emlékként tennék a polcomra.
Valamikor 1990-94 között napi szinten buszoztam, akkor épp a 30-as járattal, de fogalmam sincs, hogy milyen buszokkal jártam, fotóm sincs róluk, de sajnos nem is találok.

Szükségem lenne pár képre, amiről a korhű rendszámokat, járatszám táblákat, esetleges reklámokat matricaként el tudnám készíttetni, valamint a képek alapján koszolnám is a kis buszt.

Akinek van ötlete, esetleg konkrét képe, az légy'szi segítsen, akár a nevem mellett található e-mail címen is.

Előre is köszi!

UI: Bevallom, abban se vagyok biztos, hogy akkor még 260-as busz járt-e felénk, csak annyi biztos, hogy nem csuklós volt...
Mekett 725240 2024. május 25. 20:08
Válasz erre
Kösz, nagyon jó képek! Erre én is szívesen kimentem volna.
Sennás 725229 2024. május 25. 17:50
Válasz erre
Klassz képek! Elméletileg az uccsó elötti kép Skoda plafonos kocsija(hasonló) is lesz majd 1:43ban. De ez KVronda nem?
Gabusch 725225 2024. május 25. 16:32
Válasz erre
Na, megint lemaradtam valamiről. :(
páncélos 725223 2024. május 25. 16:12
Válasz erre
IK.280 MALÉV 1
IK.280 MALÉV 1
IK.280 MALÉV 2
IK.280 MALÉV 2
IK.280
IK.280
IK.55
IK.55
IK.60
IK.60
IK Volán Airport
IK Volán Airport
IK.211
IK.211
IK.260
IK.260
IK.405
IK.405
IK.412
IK.412
IK.620 nyári
IK.620 nyári
IK.294
IK.294
Csarnok 1
Csarnok 1
Csarnok 2
Csarnok 2
Csarnok 3
Csarnok 3
Műszaki 1
Műszaki 1
Műszaki 2
Műszaki 2

Nyílt nap volt ma Óbudán. Pár kép, hátha valakit érdekel.
Sennás 724504 2024. május 8. 19:50
Válasz erre
Jó szemed van Tesó!:) Szép ez is
Gabi 724502 2024. május 8. 18:32
Válasz erre
aIMG_0014-BorderMaker
aIMG_0014-BorderMaker

Ez másik típusú busz, Ikarus 60.
Sennás 724446 2024. május 7. 19:57
Válasz erre
20240506_213519
20240506_213519

Én meg a napokban néztem régi Magyar fílmet pont egy ilyet láttam a polcon. Ugye?
Mekett 724443 2024. május 7. 19:11
Válasz erre
A Volánbusz veterán Ikarusz 30-as autóbusza
A Volánbusz veterán Ikarusz 30-as autóbusza
A Volánbusz veterán Ikarusz 30-as autóbusza
A Volánbusz veterán Ikarusz 30-as autóbusza
Az Ikarusz 30 felújított utastere
Az Ikarusz 30 felújított utastere

"Földből kiásott karosszéria, rásegítés nélküli kormány és elképesztő menetzaj: Így támasztottak fel egy 70 éves Ikarus buszt"
telex.hu/techtud/2024/05/04/ikarus-autobusz-veteran-restauralas
Mekett 722154 2024. március 18. 22:44
Válasz erre
Ezt az előző videónál találtam, de ledobtam tőle az ékszíjat. A veterán faros farolgat a vezetéstechnikai pályán:
www.youtube.com/watch
Mekett 722148 2024. március 18. 22:05
Válasz erre
Ikarus 553
Ikarus 553
Ikarus 553
Ikarus 553

Ezt az Ikarus 553-at Szekszárdon találtam.

Itt van róla egy rövid videó, igazi "csapatós" gép:
www.youtube.com/watch
DzsunKa 720166 2024. február 6. 10:19
Válasz erre
Szia!
Én elképzelhetőnek tartok ősszecsúszó bordás tengely és hüvely meghajtást.
Mekett 720156 2024. február 6. 09:26
Válasz erre
DAF-Domburg busz kihúzható dízelmotorja
DAF-Domburg busz kihúzható dízelmotorja
DAF-Domburg busz kihúzható dízelmotorja
DAF-Domburg busz kihúzható dízelmotorja
DAF-Domburg busz kihúzható dízelmotorja
DAF-Domburg busz kihúzható dízelmotorja
Ikarus S55 motortér
Ikarus S55 motortér

Érdekes megoldású DAF-Domburg busz az 50-es évek elejéről. A dízelmotort egyben ki lehetett húzni a kaszniból. Érdekelne, a tengely csatlakozását hogyan oldották meg. Nekem úgy tűnik, a váltó is együtt mozgott a motorral.

www.vintag.es/2021/09/daf-bus.html

Érdekes összevetni egy korabeli Ikarus S55-tel. Bár később nem volt ennyire üres a motortér, de ez is egy megoldás volt a könnyebb hozzáférésre.
Mekett 717592 2023. december 29. 18:41
Válasz erre
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30
Ikarus 30

Tegnap kirándulás közben erre a gyönyörű Ikarus 30-ra bukkantam Királyréten. Nem tudom, milyen szintre lett felhozva, minden esetre látszik, hogy vigyáznak rá, tető alatt tartják.
páncélos 709917 2023. június 2. 22:23
Válasz erre
Futómű 001
Futómű 001
Futómű 002
Futómű 002
Futómű 003
Futómű 003
Futómű 004
Futómű 004
Futómű 005
Futómű 005
Futómű 006
Futómű 006
Futómű 007
Futómű 007

Megtaláltam a leg hatékonyabb megoldást, mondhatom, hogy találkozott a kereslet a kínálattal.
A háború ellenére Ukrajnában van egy kiegészítőkkel foglalkozó "manufaktúra" és olyan szép dolgokat készítenek, elérhető áron, hogy csak ajánlani tudom.
www.maestro-wheels.com/index.php
Az ebay oldalán is lehet tőlük rendelni, de a saját oldalukon olcsóbb.
Posta költség spórolási szempontból megrendeltem az eredeti trilex futóművet is, egy későbbi projekthez.
Ezek után már csak magát a modellt kell újra fényezni, legalábbis a felső részét mindenképpen, mert ebben a típusban nem volt idehaza ezüstös színben pompázó példány.
páncélos 708203 2023. április 20. 23:00
Válasz erre
páncélos 708202 2023. április 20. 22:59
Válasz erre
Tudnátok-e abban segíteni, hogy RÁBA futóművet, vagy arra hasonlító (MAN) futóművet, pontosabban kereket gyárt-e valaki 1/43-ban? Vagy önt-e esetleg valaki házilag, megfizethető áron?
páncélos 705375 2023. február 17. 23:00
Válasz erre
Lehet, hogy csak nekem új, de 1/43-ban már idehaza is elérhető az Ikarus 260 több változata. Megjelent BKV színekben is csak az az egy baj van vele, hogy ilyen Ikarus a BKV-nak nem volt. A trilex tárcsás futóművel szerelt Ikarusokon még nem volt a vezetőnél tetőszellőző és mind harmónika ajtós volt, nem pedig pillangó ajtós.
ráadásul baloldalon nem volt hátsó tárolódoboz, csak néhány volános változaton és export buszokon. A rendszám sem volt felfestve a hátfalra. ezen kívül nem rossz.
retroajandekcsomag.hu/ikarus-260-autobuszmodell-4848
páncélos 681943 2021. február 7. 22:41
Válasz erre
Azért a 2. számot megvettem még, két példányban. Hiszem az első tengelyre mindkét oldalról kell majd egy-egy kerék, nem várom meg a 678. számot kétszerannyiért. Még a hátsó hidat és a kerekeket is megveszem és talán az alvázat, ha egyben adják. Legfeljebb nem busz lesz, hanem építek rá egy Csepel 750-est. De még azon is elgondolkodtam, hogy még kétszer megveszem a 2. számot és duplán majd az első tengelyt, mert akkor egy Ikarus 280-as is építhető lesz. Azért, ha valaki látja az újságosnál, hogy valami fő darabot árulnak jelezze itt, mert ennyiért nem fogom megvenni az összes számot. Esetleg az alvázon kívül az ajtókat, a többi köré építhető házilag is.
Gabusch 681549 2021. január 25. 11:31
Válasz erre
A Lada nem DeAgostini, a kis buszok, a nagy busz, meg R2-D2 az.

A gond ott van, hogy a kis buszoknál lehet, hogy az egyetlen példányt én hoztam el a 280-asból, elsőként nyitáskor (már előtte ott vártam egy csomót a bolt előtt), nem biztosít semmi arról, hogy egyáltalán az az újságos kap belőle - tehát lefizetni sem feltétlenül éri meg, hogy tegyen félre egy példányt, hátha az pont kell alapon.

Marad tehát az előfizetés, ha az ember biztosra akar menni, az viszont nem kívánságműsor. Lenne kb. 60-70 darab 1:72-es buszom valami dobozban, mert csak az Ikarusok érdekelnek. :(
Sennás 681543 2021. január 25. 09:39
Válasz erre
Igen csak erre mondtuk hogy 5 év mire megjelenik minden lapszám azt kéthetente figyelni mikor melyikben mi van. Mi a gari arra 6-8 lapszám folyamatosan csak az üléseket adja majd hogy ne kelljen járni a zÚjságoshoz:)
páncélos 681542 2021. január 25. 08:46
Válasz erre
A T-34-es 1/16, az Ikarus 1/12, a Lada meg 1/8, lassan 1/1-es makett jön valamiből (egy M62 Szergej jól nézne ki).
Egyébként az Ikarusnál lehet, hogy a futóművet és az alvázat érdemes lenne megvenni, a többit meg hozzáépíteni házilag. Gondolom a 130 számból mire az összes ülést megveszi az ember az minimum 15-20 rész, ami házilag is kivitelezhető. A világítás és a motor szintén elhanyagolható. Máris lefaragtam 100e Ft-ot.
Sennás 681537 2021. január 24. 23:39
Válasz erre
Ezt is megvesszük már lesz 3féle hűtőrácsom:) többre nem futi:(
medor 681534 2021. január 24. 22:50
Válasz erre
Az Ikarus 260 és R2-D2 után itt az új Lada 1200 modell is.Ebben ekkora üzlet van?
lada.hachette.hu/
Sennás 681300 2021. január 16. 20:31
Válasz erre
IMG_20210116_202224
IMG_20210116_202224

Ezt találtam Páncélos barátom:)
Harmónika ajtók meg ilyen a"híd".
Gabusch 681218 2021. január 14. 20:27
Válasz erre
Yuki 681216 2021. január 14. 20:26
Válasz erre
Szia feltettem a képet az autókhoz 48 cm jelenlegi állapota 8,8kg ha kész lesz,most 2,7 kg.
Sennás 681214 2021. január 14. 20:17
Válasz erre
Polcra figyelj azt hallottam van vagy 8kg a verda:)
Yuki 681213 2021. január 14. 20:12
Válasz erre
Nekem a szekrény alsó polcát foglalja el,jövő héten az autós topikba felteszem,azon kívül szekrényt csinálok a maketteknek amiket még nem építettem meg.
Yuki 681212 2021. január 14. 20:06
Válasz erre
Ez már jobban mutat.Hát igen akkor van baj mikor azt mondja a kiadó hogy nincs több szám,meglátjuk mit hoz a jövő,kedden lehet benézek a kicsi póniba nyiregyen hátha van még makettjük.A T-34 sorozattal mi van befejeződött a sorozat?És ha előfizetésed van csak kiadják mindet,ezek nem előre legyártott modellek raktáron X mennyiségben?
Gabusch 681211 2021. január 14. 20:03
Válasz erre
Nem mondom, hogy nem dobogtatta meg a szívem a kispolák lakókocsi duó, de hálistennek nekem nincs helyem.

Az R2-n gondolkozom, mert az elállhatna az ágy mellett, ott van 35 cm helyem.
Sennás 681209 2021. január 14. 19:55
Válasz erre
Igazad van! Mások:)meg a pláza cicák ennyiért vesznek mobilt nem? Egyben ésszerübb ,és ha adna rá 10%árengedményt még tutibb lenne
Sennás 681208 2021. január 14. 19:50
Válasz erre
Cool Desk
Cool Desk

Ennyi pénzből talán egy ilyen "szobadísz" is kijönne?:)
Impozáns kétségtelen de 320-380ezerből 5 év alatt menyi makett készülhetne el? Egyszer azért jó volna megnézni egy ilyet. 1:8ban egy kék trabit beválalnék:)
Yuki 681207 2021. január 14. 19:44
Válasz erre
Én a youtubeon szoktam nézni egy német srác építi a chargert a 84.számnál jár.partworkmodellbau.Én úgy vagyok vele egyben nagyon sok így csak havi tíz ezer.De néztem míg 29-est 130ezer körül de az is külföldi oldalon.A googleban rá tudsz keresni több ilyen kiadott járműre.Én csak a chargert építem meg.
Gabusch 681206 2021. január 14. 19:36
Válasz erre
Az várható, hogy utólag egyben ki is fizettetik és tulajdonképpen érthető.
"Biztonságtechnikai" okokból én inkább kifizetném egyben, de biztosan legyen meg, semmint kifizetek hatvanezret, aztán mondják, hogy bocs...
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27.