/ Fórumok /

Gripen-lassan aktuális!

Gondoltam van helye egy ilyen topicnak! Nemsokára itt vannak a magyar gripenek! Másrészt csordogálnak a makettváltozatok: Italeri/revell 1/72, italeri,MPM 1/48-ban, már látni a magyar festéssel üzemelő gépeket is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.
mig23papa 388566 2009. június 16. 14:30
Válasz erre
Tibor

A kínai nagy fal is rövid lenne amennyi marha van errefelé. :-))
romeo 388565 2009. június 16. 14:06
Válasz erre
1539838
1539838

Magyar Gripen LITENING-III célmegjelölő konténerrel (az orrfutó után).
Tibor 388563 2009. május 7. 17:06
Válasz erre
Szervusz!
Nem tudom, de valószínűnek tartom, mivel a rakétáknak valamikor lejár az üzemideje és azt követően az indító töltetekben olyan spontán kémiai reakciók indulnak be amelyek rendkívül veszélyesek. Azt meg nem hiszem, hogy az oroszoktól kapnánk rakétákat. De ez csak magán véleményem. Az egy zászlóaljnyi Mistral miatt pedig nincs értelme egy ezredet fenntartani. Az más kérdés, hogy az egyetlen ezrednek szerintem ma sincs túl nagy harcászati jelentősége. A honi légvédelmi rakéta rendszert nem lett volna szabad felszámolni. (SZ-75, SZ-125, SZ-200) De hát ezért sem állítottak senkit falhoz.
Tibor
romeo 388561 2009. május 7. 16:17
Válasz erre
Tisztelt Tibor!

Már többször hallotam a következő hírt: a KUB légvédelmi rendszer kivonásra kerül, úgy 1-2 év múlva, az Arrabonát felszámolják, a Mistralokat néhány alakulat közt elosztják.
Ugye ez csak vicc?
Tibor 388560 2009. május 7. 15:27
Válasz erre
Tisztelt Fiúk!
Érdeklődéssel olvasom amiket írtok. Csak annyi a gondom, hogy Ti sem tudjátok a teljes valóságot a Gripen - kontra F-16 - kontra - Mirage - kontra Mig-29 ügyben. Mint lejebb írtam volt szerencsém(?) a Légierő Vezérkarnál dolgozni főtisztként, tehát nem portásként, vagy takarító nőként. Ennek ellenére az én orromra se kötöttek mindent. Egy biztos, hogy a LEVK szakembereinek is feladata volt vizsgálni a szóba jött és más típusokat is. De a döntések nem ezen a szinten születtek. Aki személyesen ismerte és dolgozott Talla István tábornok úrral (LE VKF) az tudja, hogy nem úgy ment a dolog, hogy eleve eldöntött volna dolgokat, aztán jöhetnek a szakemberek, hanem fordítva, előbb a szakemberek véleményét, érveit és ellenérveit meghallgatta, utána foglalt állást.
A Gripen ügyben is, mint a sajnos a hadsereg más meghatározó dolgaiban is a politika és a HOZZÁ NEM ÉRTŐ politikusok döntöttek és döntenek. Ez így megy 1998 óta. Meg is van az eredménye! Itt a honvédelem szempontjai nem számítanak. Lásd pl.: tubesi radar ügy. Mondhatnak a szakemberek amit akarnak, ha a legmagasabb közjogi méltóságok a saját kicsinyes politikai céljaiknak rendelik alá (Sólyom L., Szili K.)
Amelyik Vezérkar főnök nem állt be ebbe az áramlatba, hamar kívül találta magát a beosztásán. Lásd Csurgay M., Talla I., Sági J., de mondhatom Végh Ferencet is.
A különböző irományok olvasásával pedig javaslom bánjatok óvatosan. A média és a magukat szakértőnek kinevező egyesek annyi hülyeséget hordanak össze, hogy sokszor csak röhögni tudok.
Magán véleményem az is, hogy a sereg, csak púp a hátán a nagy magas politikának. Az igazán zsíros ügyletek nem itt születtek. Aztán azon is érdemes elgondolkodni, hogy miért lett nemzetközi botrány a Gripen ügyletek körül?
Vajon a környező országoknak miért van több eszük? Miért nem szórták ki a szemétdombra a hadseregüket, vagy ha úgy jobban tetszik a légierejüket? Gondolkozzatok el azon is, hogy miért kellett bezárni Pápát, aztán megnyitni és felújítani a repteret?
No nem folytatom, mert kezdenek az indulatok eluralkodni rajtam.
Minden álszerénység nélkül, volt szerencsém részt venni a magyar rt. (radar) rendszer fejlesztésében és működtetésében a 80-as években, aztán ott lenni egy darabig a lebontásában is. No akkor lett először tele a hócipőm, hogy más testrészt ne mondjak. Álltam dandárparancsnok helyettesként kollegák előtt, mikor be kellett jelentenem, hogy kész, vége. (Velence, Fertőszentmiklós stb. stb) Azt az érzést az ellenségemnek sem kívánom.
Nos ennyi. Bocs, hogy hosszú voltam, de a legjobbakat kívánom mindenkinek.
Tibor
borisz 388559 2009. május 7. 12:50
Válasz erre
Az egy dolog, hogy F-16. Az igazi probléma, hogy használt, ősöreg gépek lettek volna, a Migekkel egy színvonalon. A Mirage úgy olvastam szintén öngól lett volna, viszont nem értem, a Mig-29 ipari nagyjavítása-korszerűsítése, és/vagy új gépek vásárlása miért nem?
Nyugger 388557 2009. május 7. 12:43
Válasz erre
Tibor !

Mit javasoltak volna a légierőnél dolgozó szakemberek, F-16-t ? Mint a vez.kar. főnök? Vajon mi volt a véleménye a szakmai alapon vizsgálódó /be/repülő repülőgépvezetőknek?
vlevi 388556 2009. május 7. 12:14
Válasz erre
Naigen, milyen szép lett volna, ha a Cseh-Lengyel-Szlovák-Magyar légierők egyszerre leadtak volna egy párszáz darabos rendelést, bármelyik típusra. Mondjuk arra, amit a lengyelek kaptak nemrég. Biztosan erősebben lehetett volna alkudozni, mint tízesével. De ez csak az én naív elképzelésem.
Tibor 388555 2009. május 7. 11:03
Válasz erre
Mégegyszer szia!
Szép-szép amit leírtál, de a teljes igazsághoz tartozik, hogy igazán két és fél megoldás volt a levegőben abban az időben. A Légierő akkori vezérkari főnöke teljesen szakmai alapon favorizálta az F-16-osok beszerzését és ebbe bele is bukott. Orbán Viktor pedig az ügyet úgy vágta el mint, Nagy Sándor a gordiuszi csomót. Hogy rosszalkodjak, ma sem tudni mennyiért? (Bár nemzetközi bizottság is vizsgálódgat az ügyben.) Azért merem ezeket a mondatokat leírni, mert abban az időben a Légierő Vezérkarnál dolgoztam és gyakorlatilag minden repülő szakember ellenezte a Gripen beszerzését, mivel egy nem ismert, gyakorlatilag teljesen kiforratlan jószágról volt szó. Aztán én eljöttem nyugdíjba, ezért nem ismertem ezt a lizingelés ügyet.
A fél megoldás a MiG-29 lett volna, vagy új gépek formájában, vagy jelenlegi gépek gyári nagyjavítása formájában. Ezt igazán mi sem favorizáltuk.
Üdv.: Tibor
borisz 388554 2009. május 7. 09:59
Válasz erre
Válasz a delfines, albás topikban felmerült kérdésre:

Szóval igen. Ahogy a többiek is írták, ezek svéd gépek, mi csak béreljük őket.
Engem arra emlékeztet, hogy külföldi biztonsági cég őriz egyes honvédségi, rendőrségi, kormányzati "ojjekumokat", személyeket (és még miket csinálnak...)
Tehát, ezek a gépek kb. 8 évre vannak itt, és ez a felállás már a sokadik verzió. Az biztos, hogy eredetileg, még az Orbán-kormány idejében úgy kapták a svédek a megrendelést, hogy használt gépeket vennének/bérelnének. Mennyit, azt nem tudom már. Ezeknek a gépeknek volt a versenytársa a mirage, használt, ősöreg 16 a jenkiktől, meg Mig-29M2. Az oroszok ugye rugalmasak, minden megoldásban benne vannak mindig.
Hát ezeket ütötte ki ez a madár. Aztán a Péter bácsi idejében úgy módosították a szerződést (jópénzért egyébként), hogy NATO kompatibilisek legyenek -4 gép a NATOnak-, légi utántöltésre alkalmasak, stb, és nem A+B alváltozatok, de még csak ne is C+D, hanem C+D törzs, A szárnnyal, aminek kisebb a teherbírása. Meg még egykét használt alkatrész, pl a katapultülés. Valamint ez a 14 gép kap használt, régebbi AIM-9 rakétákat és összesen 4db célzókonténert.
romeo 388553 2009. május 4. 11:32
Válasz erre
1
1

Üdv!
romeo 388552 2009. április 27. 11:19
Válasz erre
Litening III lézeres célmegjelölő konténer
Litening III lé...
2
2

Üdv!

A magyar Gripenek már repülnek a LITENING III célmegjelölő konténerrel!

link www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/litening_magyar_gripenen/
Nyugger 388551 2009. április 17. 10:14
Válasz erre
vélemény....
vélemény

Csehország, Caslav, APEVAL 2009 gyakorlat, incidens megoldó része, Ők a rossz fiúk. Feltételezem, hogy az L-159A Alca századhoz tartoznak !
borisz 388550 2009. április 13. 10:56
Válasz erre
gluer 388549 2009. április 13. 10:21
Válasz erre
Svéd gép , de még nem a légierő
Ez volt a második sorozatgyártású példány és a gyári tesztpilóta repült vele egy fesztiválon bemutatót Stockholmban 1993-ban. Szerencsére senki sem sérült meg mert a gép pont egy parkra esett.

érdekes, hogy ugyanez a tesztpilóta az egyik prototípussal is "lezuhant", de szerencsére megúszta egy kartöréssel

www.youtube.com/watch
borisz 388548 2009. április 12. 22:54
Válasz erre
Kössz..
Sejtettem, de melyik légierő?
Leviz 388547 2009. április 12. 20:32
Válasz erre
Fehér Gripen? Sokszor találkoztam már olyanokkal akiknek minden világosszürke fehér volt. Festéket kértek és fehérnek gyakorlatilag bármit elfogadtak, amire más azt mondja, vajszín, bézs, kékesfehér stb. Érdekes. Nem volt fehér Gripen.
Solo 388546 2009. április 12. 19:55
Válasz erre
Gripen. :)

Ha jól tudom ez egy régi eset.
borisz 388545 2009. április 12. 19:27
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Sziasztok, láttátok ezt?
Milyen gép lehet?
Kferro 388544 2009. március 13. 12:34
Válasz erre
Nem tudom, van e itt debreceni, de az imént értesültem róla, hogy ma, 14:00-kor két Gripen fog leszállni a debreceni reptéren, és egész délután itt fognak gyakorlatozni. Állítólag.
romeo 388543 2009. február 6. 20:29
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4

Üdv!
borisz 388542 2008. december 24. 09:50
Válasz erre
Szerintem a világosszürkére, abban van kék és sárga.
Tibcsi 388541 2008. december 24. 09:41
Válasz erre
Nem tudok fehér festésű Gripenről. Persze ettől még lehet. :) Egy fekete és fehér festésűről tudok, meg világosszürkékről. Melyikre gondolsz?
Tacsk0 388540 2008. december 24. 00:40
Válasz erre
A korai Gripen prototípusok fehér festésének van valahol jó minőségű rajza a neten? Egyébként mennyire voltak fehérek, illetve milyen sárga és kék színt használtak pontosan, főleg ez érdekelne, mert eddig sajnos csak pár szemcsés fotót láttam erről. Mintha egy ideig a brit berepülő-pilóta iskola Griffje is fehérben repült volna? Előre is köszi!
f2d 388539 2008. december 23. 14:10
Válasz erre
Ott meg hatványozottan érvényesül ez az axióma.:-D
Tibcsi 388538 2008. december 23. 14:04
Válasz erre
f2d 388537 2008. december 23. 10:26
Válasz erre
Tibcsi 388536 2008. december 23. 10:14
Válasz erre
Nekem a műanyagom már megvan, igaz, az együléses. :)
f2d 388535 2008. december 23. 09:38
Válasz erre
Ez a Best Choice elég komolyan néz ki, még a műanygot is adják a gyanták és a rezek mellé.:-)
Tibcsi 388534 2008. december 23. 09:30
Válasz erre
VO101_Papi 388533 2008. december 22. 22:08
Válasz erre
na, ezt faszányosan sikerült berakni, pedig nyomtam az entert:)
VO101_Papi 388532 2008. december 22. 22:07
Válasz erre
Tibcsi 388531 2008. december 22. 21:01
Válasz erre
Gyerekek,

Létezik valamilyen feljavító az Italeri 48-as, együléses Gripenjéhez?
Tibcsi 388530 2008. december 11. 16:19
Válasz erre
vlevi 388529 2008. december 11. 14:09
Válasz erre
495? fs 16495?
Tibcsi 388528 2008. december 10. 19:22
Válasz erre
Ha jól emlékszem, 495-ös szürke.
vlevi 388527 2008. december 10. 19:02
Válasz erre
photo64
photo64
photo69
photo69

Sziasztok!
Nem tudom jól látom-e, de nekem a képeken úgy tűnik, mintha a futómű környéke nem fehér lenne, hanem valamilyen szürkés árnyalat, amolyan FS16440. Ez a szín a 60-as, 70-es évek US NAVY gépeinek felső színe volt (alul fehér), ezért ismerős ez a szín, és ezért tippelek erre.
sainz 388526 2008. október 30. 17:05
Válasz erre
Hunyo 388525 2008. augusztus 21. 16:25
Válasz erre
Köszi, amúgy igen egyszínű a festése csak az árnyalatok térnek el. pl: a németekre jellemző a kékes szürke festés, a többire pedig a szürke különböző árnyalatai.
Balintka 388524 2008. augusztus 21. 15:24
Válasz erre
Olvastam a cikket, tetszett. A typhoonnak egszínű a festése? erre nem emlékszem.
Hunyo 388523 2008. augusztus 21. 15:13
Válasz erre
Bocs, hogy egy kicsit eltértem a griffről, de igy próbáltam rávilágítani arra, hogy más is kiadhatná=)
Hunyo 388522 2008. augusztus 21. 15:12
Válasz erre
Italerinél értelmet ne keress, most nagyon másfele vannak elvetődve+ez egy régi kit, szerintem. Én már megkaptam az új cikkemhez(-Thypoon Twin Seater-nem bántó szándékkal), hogy "szuperlatinuszokban" beszélek a Revellről(pedig állítólag Italeri átvétel, amiben lehet, hogy van igazság, de egyáltalán nem hasonlít rá), de ha tetszik, ha nem mostanában a Revell nagyon keményen beerősített. Én arra lennék kíváncsi, hogy esetleg a Revell kiadja-e valaha ezt a kittet, mert az biztos, hogy azt is rendesen átfazonírozza.
Balintka 388521 2008. augusztus 21. 15:06
Válasz erre
sztem én 72-ben fogom megépíteni, csukott kabinnal, azt' marad a gyári kabin...
Balintka 388520 2008. augusztus 21. 15:05
Válasz erre
Csak azt nem értem, miért jó ez az Italerinek, ha teljesen más a kabin, mint a valóságban. ugyanezzel az erőfeszítéssel megcisnálhatnák normálisra is.
Hunyo 388519 2008. augusztus 21. 14:49
Válasz erre
Balintka:Nincs mit=)

Én ez 1/72-es Griffről tudok csak nyilatkozni, mivel párom első makettja volt anno. Mostanában nézegette, és megjegyezte, hogy fog készíteni egy újat, amihez beszerezzük a kabinfeljavítót. Egyszóval jellemezve érdekes a kabinja=)
Tibcsi 388518 2008. augusztus 21. 14:38
Válasz erre
Nem nagyon. Az ülés sem, a műszerfal sem, az oldalkonzolok sem és a botkormány sem. Mi maradt még? Ja, a kabinteknő. Az maradhat. :)
VO101_Papi 388517 2008. augusztus 21. 14:37
Válasz erre
az se jó, a 72-es, és a 48-as tökegyforma, egymás nagyításai, 72-ben csukott tető mellett nem látszik sok belőle, én valahol vettem hozzá műgyanta kabint, de hogy hol már nem tom
Balintka 388516 2008. augusztus 21. 14:33
Válasz erre
Papi: A 72-es Italerinek milyen a kabinja? Az mennyire hasonlít az eredetire?
Balintka 388515 2008. augusztus 21. 14:31
Válasz erre
Zoli 388514 2008. augusztus 21. 14:10
Válasz erre
Szia!
Ez az Italeri kit MPM-féle kiadása, rengeteg feljavítóval, jó drágán. Mivel limitált széria volt, valószínű már nem lehet kapni, de ha az eredeti változatot és hozzá a kiegészítőket megveszed, kb ugyanazt kapod, talán még drágábban. Amúgy én csak 72-es repülőkkel foglalkozok, szóval nem értek hozzá, de a Pro Modell 2006/4-es számában olvashatsz róla.
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.