/ Fórumok /

Gripen-lassan aktuális!

Gondoltam van helye egy ilyen topicnak! Nemsokára itt vannak a magyar gripenek! Másrészt csordogálnak a makettváltozatok: Italeri/revell 1/72, italeri,MPM 1/48-ban, már látni a magyar festéssel üzemelő gépeket is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.
mig23papa 388621 2009. szeptember 15. 20:47
Válasz erre
SSgt_Chris

Hát talán ő is elmondja, nem csak te helyette. Amúgy nem vagyok elfogult egyáltalán. Én imádom a világ összes repülőjét.
Ja és lehet nemsokon múlott, hogy a Gripeneket éppen nem én szállítottam Svédből a magyaroknak, svéd állampolgárkénta saab gyár prominens vezetőjeként. A titok nyitja, hogy gyerekként örökbe akartak fogadni az akkor már svéd állampolgár magyar rokonok. Most jön az : hogy ha én akkor tudtam volna...

Szóval részemről semmi elfogultság, mindenevő vagyok repülős témában.
SSgt_Chris 388620 2009. szeptember 15. 20:24
Válasz erre
AZt hiszem úgy érti "kicsit" elfogultabb vagy az orosz technika irányában, egyben lekicsinylő a véleményed a nyugatiról, épp most a Gripenről.
Ez valahol érthető, hisz nyilván az áll közelebb, amivel dolgoztál, viszont zavaró lehet, ha ez a tárgyszerűség/tényszerűség rovására megy.
No azt hiszem valami ilyesmit szeretett volna közölni újmagyarul. :-)
mig23papa 388619 2009. szeptember 15. 17:30
Válasz erre
Ltg

Bocsi erre most nemtudok lépni, mert fogalmam sincs miről beszélsz. Sokkal izgibb lett volna , ha mindenkinek külön-külön válaszoltál volna előtte rákattanva a
Válasz erre, ha már egyszer kitalálták nekünk ezt a nagyszerű lehetőséget. Remélem ezúttal nem voltam cinikus, hovatovább kekeckedő.

Ja és he lehet mellőzd az idegen szavakat, vagy súgd meg mi az a prekoncepció.

Köszi
sulyid 388618 2009. szeptember 15. 16:55
Válasz erre
Szerintem egy agyon modernizált mig 29-est válasszá(lehetőleg olyat amibe nyugati elektronika van és akkor mindenkit tarolsz.)
SSgt_Chris 388617 2009. szeptember 15. 16:06
Válasz erre
Nah mondjuk jah...Ha választani lehetne a között, hogy egy olyan gépbe ülök, amivel lehet virítani egy airshow-n (MIG-29), de izgulnom kell, hogy éles esetben eljutok-e addig, hogy az ellenfélre egyáltalán veszélyes lehessek (lásd pl.: szerb gépek, Allied Force hadműveletben ), vagy nem repülök látványosan (F-35, Gripen), viszont az elektronikának köszönhetően hátradőlve, nagyobb távolságból lődözhetek az ellenfélre, nah vajon melyiket választanám? Nagy dilemma... :-)
Ltg 388616 2009. szeptember 15. 10:55
Válasz erre
sulyid!

A haverom is így járt!Feleségül vette a gyönyörű szőke nőt és azt még a klóra is kisérni kell, mert nem találna vissza.No viccen kívül, a repbeszerzés szerencsére nem szépségversenyen dől el. Hogy hol azt inkább ne is firtassuk.

búza!
Ez talán egy kicsit túlzás! A gép kialakítása már eleve dinamikusabbá teszi, mint amilyen a MiG-21-es. Világos, hogy nem manőverező légiharcra tervezték, de nem is sok esélye van annak, hogy élesben egy Fulcrumnak a közelébe tudna menni.
De hogyis van ez? Tudomásom szerint a készülgető F-35 tolóerő/tömeg aránya sem a legfájintosabb, a felületi terhelése is hasonló, "oszt" mégis mindenki ilyet akar venni. Talán nem ez a perdöntő! Talán ezek a gépek nem is légibemutatóra készülnek, hanem van egy sokkal komolyabb feladatuk is? Majd holnapra nézzünk utánna!

Nyugger!
Ez a k..va nagy porblema a Fulcrum -korabeli orosz/szojjet gépekkel. Gyönyörű külsőbe bújtatott, sokszor briliáns részmegoldásokat tartalmazó, de enyhén szólva nem igazán tuti termékek.

mig23papa!

Ha ritkán írok is az infóra, azért figyelemmel kisérem az írásokat. A Te írásaidat mindíg higgadt, nyugodt , ha lehet ezt mondani "szakmai" hozzászólásoknak tudtam és tanulok is belőlük sokat, de az alábbi kissé cinikus, hovatovább kekeckedő rövid kérdéseid nekem is feltöntek úgy érezvén, hogy eleve van egy prekoncepciód ezzel a géppel szemben. Ha nincs igazam cáfolj meg!

üdv, LS
zoli1989 388615 2009. szeptember 14. 21:23
Válasz erre
Hát igen, nekünk ez nemkevés...

Vajon a hollandok mennyi F-16-ost repülhettek szét 30 év alatt?
(idén 30 éves a holland F-16 szóló 1979-2009)
Nyugger 388614 2009. szeptember 14. 20:57
Válasz erre
Búza,
Honfiúi keblem addig 'dagadt' amig Kecskeméten nem mutatták meg a szétrepült, repedt gépeket... Azóta egy kicsit másképpen látom a dolgokat. Szép volt, csak nekünk drága.
Képletesen vagy 3 gépet veszítettünk el így.
búza 388613 2009. szeptember 14. 20:08
Válasz erre
Szia Gripenanyu!
Nem a szovjet technológiáért nosztalgiázom és talán már az agyamban is megtörtént a generáció váltás. Egyszerűen szeretnénm azt látni egy Grippentől műrepülés közben, amit annak idején a 29-estől és az azt repülő pilótáktól láttam! Mert most a régi 21-es szintjét tudják! Lehet, hogy sokkal jobb a fegyverzete, könnyebb kiszolgálni, korszerűbb az elektronikája. Ez fontos az ország védelme szempontjából, bár erről is nyithatnánk vitát, de az már nem a makettezéshez tartozik.
Viszont a 29-es és a magyar pilóták nem véletlenül volt nemzetközileg elismert csapat!
Üdv: Búza
mig23papa 388611 2009. szeptember 14. 19:51
Válasz erre
Gripenanyu

Hogyan indul maga a gripen?

és bátran használd a Válasz erre gombot akkor talán jobban látni mire mondod amit mondasz
sulyid 388608 2009. szeptember 14. 15:47
Válasz erre
zoli1989 388607 2009. szeptember 14. 15:45
Válasz erre
Hát a szépség az elég szubjektív dolog. Én annyira nem kedvelem a Gripent, de azt beismerem hogy nagyon szép gép.
sulyid 388606 2009. szeptember 14. 14:35
Válasz erre
A gripenről annyit hogy még nem bizonyított és nem is valami szép dög.
Gripenanyu 388605 2009. szeptember 14. 13:27
Válasz erre
Mert a Griff az tud ám maga is indulni be-beee, a mig23-as meg nem be-beee, ezért! Ne vicceljetek már, hogy egy elvetélt (garantáltan zsákutcás) konstrukcióhoz kell hasonlítgatni a 39-est! Miért már nem a Fokker DVII-hez!
Mig-29? Az egyik legszebb gép, amit valaha építettek, de talán jó volna már túl lenni rajta.5 év mulva senki sem fog már nosztalgiázni a szovjet technológiáért és talán a generációváltás már az agyakben is lefolyik.

szasztok!
mig23papa 388604 2009. szeptember 13. 21:54
Válasz erre
mig23papa 388603 2009. szeptember 13. 21:54
Válasz erre
Tibcsi

gondolom azért mert minden kilógó kütyü rontja az aerodinamikát, vagy nem?
István 388602 2009. szeptember 13. 20:45
Válasz erre
mig23papa
A 29-s nél is úgy működik mint a 23-s nál de itt a hmű ind csak egy alap funkció azon kívül még sok más fea van.A két technika nagyon eltérő ahogy Tibcsi is írta.
Tibcsi
Rep közben normál esetben zárva van.
Üdv
Tibcsi 388601 2009. szeptember 13. 09:38
Válasz erre
Mármint a Gripennél. Teljesen eltérő technika és filozófia.
Tibcsi 388600 2009. szeptember 13. 09:37
Válasz erre
mig23papa 388599 2009. szeptember 13. 09:08
Válasz erre
István

Értem, csak az nem , hogy minek bonyolították ennyire a svédek.
Mig-23 - nál az indító hajtómű lemezei futóbehúzáskor becsukódnak.
István 388598 2009. szeptember 12. 22:20
Válasz erre
mig23papa
Levegőt termel.Ez a levegő megforgat egy szabad turbinát ami egy tengelyen keresztül forgatja a nagy hmü-vet.
Tibcsi
Nincs tiltás rep közben működhet.
üdv
Toth_Gabor 388597 2009. szeptember 12. 22:14
Válasz erre
Talán az indítómotor-generátor meghajtását végzi. Ködös emlékeim szerint mintha így lett volna a tupoljeveken, de aki benne van kijavít. persze lehet, hogy van tengelyes áttétel, és azon keresztül megy. De alaphelyzetben biztos, hogy a generátort hajtja, és azon keresztül táplálja az egyes alrendszereket.
Miért van nyitva repülés közben? Fogalmam sics, talán biztonsági okokból fut le-felszállás alatt, egy hajtómű leállás mielőbbi orvoslása miatt. (Vagy a svédek így oldották meg a tolóerő-vektoros kormányzást... :-) )
Tibcsi 388596 2009. szeptember 12. 21:14
Válasz erre
Nem tudom, nem én terveztem. De a 450-es hozzászólásban találsz röntgenrajzokat, neked talán többet mondanak. :)

Repülés közben miért nem lehet működtetni a segédhajtóművet? Komolyan kérdezem. Tiltja valami?
mig23papa 388595 2009. szeptember 12. 19:30
Válasz erre
Tibcsi

No és hogyan adja át a hajtást a hajtóműnek, lánckerékkel, vagy kardántengellyel?
És tényleg minek van nyitva repülés közben?
Tibcsi 388594 2009. szeptember 12. 05:39
Válasz erre
Laci,

Azért van ott, mert a svédek oda tervezték. :)
Tibcsi 388593 2009. szeptember 12. 05:38
Válasz erre
zoli1989 388592 2009. szeptember 11. 23:24
Válasz erre
mig23papa 388591 2009. szeptember 11. 23:07
Válasz erre
Toth_Gabor

Biztos? Na és miért van a levegőben nyitva, és miért a fúvócső vonalában van. Lesd meg hogy a Mig 23-ason kb hol van.
romeo 388590 2009. szeptember 11. 21:58
Válasz erre
gripen_1- (1)
gripen_1- (1

Üdv!
romeo 388589 2009. augusztus 24. 14:44
Válasz erre
Toth_Gabor 388588 2009. augusztus 24. 13:46
Válasz erre
A segédhajtómű levegő beömlő és kiömlő nyílásai, úgy hiszem...
romeo 388587 2009. augusztus 24. 09:45
Válasz erre
00001
00001
00001 (1)
00001 (1

Üdv!

Egy kérés, mire szolgálnak a képen látható "ajtócskák"?
romeo 388586 2009. augusztus 21. 12:28
Válasz erre
litening
litening

Üdv!

Gripen Litening célmegjelölővel.
Foxbat 388585 2009. augusztus 12. 10:12
Válasz erre
Sziasztok!

Ha valakinek megvan az Italeri 1/48 kétülésese, és esetleg nem a Magyar Légierő matricáit használja, megvenném azt a részt. Ugyanis megvettem méregdrágán a HAD matricát (majd annyiba került, mint a makett) és szomorúan látom, hogy egyáltalán nem tettek különbséget a nagy szám, a Hunaf+ezredjel feliratok sötétebb szürkéje, meg a pl. Puma fej világosabb szűrkéje közt. A stencilek jók, abból van egy plusz adag, ha valakinek kell.

Emailt várok!
romeo 388584 2009. július 30. 12:47
Válasz erre
297-23
297-23

Póttartályok szárny alatt!
borisz 388583 2009. július 27. 21:48
Válasz erre
Hunyo 388582 2009. július 27. 20:59
Válasz erre
Szia!

Nem túl gyakori, de azért repkednek szárny tartályokkal. De azért nem ez a jellemző. Fegyverzetről: Lightning konténer már lassan "alap" felszereltség, emellett gyakorló Sidewindert is visznek magukkal, de láttam már gyakorló Mavericket is egy két gépen. Én csak ezekkel az infókkal tudok szolgálni, mint kecskeméti repfanos, aki időnként kilátogat a pályavégre =)

Üdv:

Hunyo
borisz 388581 2009. július 27. 19:43
Válasz erre
Ez újdonság, eddig nem volt?
Tényleg, fegyver van már hozzá?
romeo 388580 2009. július 27. 14:27
Válasz erre
447-6
447-6

Póttartály a szárny alatt!
romeo 388579 2009. július 5. 18:07
Válasz erre
204-1
204-1
204-2
204-2
204-3
204-3
204-4
204-4
204-5
204-5
204-6
204-6
204-7
204-7

Zeltweg 2009.
romeo 388578 2009. június 28. 18:09
Válasz erre
102-1
102-1
102-2
102-2

Üdv!
gluer 388577 2009. június 22. 14:19
Válasz erre
köszönöm
ez így már tökéletes
jól látszik amit sejtettem, hogy odabent két különálló cső van
romeo 388576 2009. június 22. 12:14
Válasz erre
photo10
photo10
AIR_JAS-39_Gripen_Cutaway_lg
AIR_JAS-...
jas39_cv
jas39_cv
SAAB-JA39-Gripen
SAAB-JA39-Gripen

Üdv Gluer!
gluer 388574 2009. június 22. 10:50
Válasz erre
köszi romeo
Ilyeneket találtam én is
Olyan kellene amin közelről látszik a kabin mögötti kiömlő kialakítása
Ahol legalább egy kicsit bele lehet látni, hogy mi van belül
romeo 388573 2009. június 22. 10:26
Válasz erre
11
11
P1080268
P1080268
P1090149
P1090149
PICT2267
PICT2267

Üdv Gluer!

Erre gondoltál?
gluer 388572 2009. június 22. 08:47
Válasz erre
sziasztok
Van esetleg valakinek olyan részletképe amin a kabin mögötti levegőkiömlő jól látható?
Keresgéltem a neten , de egyelőre nem találtam
borisz 388571 2009. június 17. 16:27
Válasz erre
Kiforrott technika, sok helyen alkalmazzák. Ezzel ellentétben a gripen igazi zsákbamacska.
marci 388570 2009. június 17. 15:34
Válasz erre
Végül is miért favorizálták szakmai alapon az f-16-ost a grippennel szemben?
mig23papa 388568 2009. június 16. 14:35
Válasz erre
Tibor

Előbb elfelejtettem mondani, hogy sok esetben a portás, vagy a takarítónő sokkal többet tudott adott esetben, mint bárki más, és ez nem vicc.
mig23papa 388567 2009. június 16. 14:34
Válasz erre
Tibor

Gondoltál-e arra, hogy ezt a levelet vagy hasonlót eküldöd egy két nagyokosnak is?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.