<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22. |
PeKo Publishing | Adatlap | 587389 | 2015. június 12. 06:17 | ![]() | |
Pont ezt akartam én is mondani! :-) Előzmény: (587383) Rumcájsz_52 2015. június 11. 22:34 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 587383 | 2015. június 11. 22:34 | ![]() | |
A Mi-17-nek is baloldalon van a faroklégcsavarja, csak a Mi-8-nak van jobboldalon. R. | |||||
sárkányos | Adatlap | 587382 | 2015. június 11. 22:32 | ![]() | |
Szevasztok. Ha beleszólhatok akkor segítenék. Amit láttatok az egy Mi-8 ami a pápai kutató-mentő volt. Üdv sárkányos | |||||
juge75 | Adatlap | 587380 | 2015. június 11. 22:19 | ![]() | |
Ezt a részét nem figyeltem, valóban 8-as, nem 17-es. (de semmiképpen sem 24-es) | |||||
juge75 | Adatlap | 587379 | 2015. június 11. 22:18 | ![]() | |
Hát persze. Nem számít, hogy kivonták. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 587378 | 2015. június 11. 22:18 | ![]() | |
A Mi-24-nek BAL OLDALON van a faroklégcsavarja, a képen látható gépnek meg a jobb oldalon (Mi-8/17). | |||||
medor | Adatlap | 587374 | 2015. június 11. 22:01 | ![]() | |
Ez valószínű,hogy így van.3:18-3:20ig látszik a sérülés szöge ami a póttartályok hátsó ívével egyezik. Ha tudták volna,hogy 'bírja' az orrfutó hibásan is,akkor elképzelhető,hogy a nyitott főfutóművek mellett döntenek.De ez szerencsejáték lett volna... Szerintem sokkal fontosabb egy pilóta élete,mint egy rakás 'vas' ára.Még ha milliárdokat ér is.A fegyverzetről meg ne is beszéljünk.EGYETLEN harci gép ára,a rá függesztett fegyverek ára pedig pláne nem ér fel egy emberélettel BALESET(!) esetén. (Egy harci helyzetben már lehetne vitázni ezekről,de ez más téma.) | |||||
Kferro | Adatlap | 587373 | 2015. június 11. 22:01 | ![]() | |
Bakker! Ez tényleg egy 24-es! És forognak a forgószárnyai. Na akkor most már nem értem... | |||||
Sennás | Adatlap | 587371 | 2015. június 11. 21:27 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 587370 | 2015. június 11. 21:23 | ![]() | |
Szerintem sajnos nem jól láttad, jobboldalt volt a faroklégcsavar, úgyhogy az szerintem a kutató-mentő készültség odarendelt Mi-8 gépe lehetett. R. | |||||
juge75 | Adatlap | 587368 | 2015. június 11. 21:14 | ![]() | |
Ami fontos: Pilóta él! Repülés a továbbiakban? Sajnos az negatív. | |||||
juge75 | Adatlap | 587367 | 2015. június 11. 21:13 | ![]() | |
Mi-17 amit láttál... | |||||
Sennás | Adatlap | 587366 | 2015. június 11. 21:02 | ![]() | |
mcs | Adatlap | 587365 | 2015. június 11. 20:56 | ![]() | |
Remek Köszönjük a linket Rumcájsz! érdekes eseményt is rögzített mégpedig egy Mi-24-est ha jól láttam 0:47 nél.. | |||||
spupek | Adatlap | 587364 | 2015. június 11. 20:50 | ![]() | |
Véleményem szerint a gépet a két póttartály mentette meg. Szerencsésebben is sikerülhetett volna, de ahogy a képeken látszik a gép hasa szinte nem is sérült. A vezérsíkok sarka görbült meg kicsit. A videót látva ez volt a legjobb megoldás, és majdnem 100% sikerült is! | |||||
Sennás | Adatlap | 587363 | 2015. június 11. 20:42 | ![]() | |
Ez tényleg OFF:) Volt egy száz éves videó (már nem találom)amin egy kisrepülő egyik fő futója nem nyílott ki,és 2 méteren repül alágurult (vagy 120km/h)egy PickUp és a csávó a platoról addig piszkálta a beragadt futót míg csak ki nyílott.Sajna itt ez nem kivitelezhető:( | |||||
medor | Adatlap | 587361 | 2015. június 11. 20:10 | ![]() | |
Azt látod,hogy a vontatásról készült képeken egyben van a fülke alatti késantenna és az orrfutó ajtók is?Lehet nem is mondtál hülyeséget a nyitott főfutós leszállásról. Persze az is előfordulhatott volna,hogy becsuklik az orrfutó és akkor a Rumcájsz által elmondottak történtek volna.Viszont senki nem tudhatta,hogy az elakadt orrfutó megtartja a gép súlyát majd.Valószínű ez volt a legbiztonságosabb eljárás amit javasoltak neki.Szerencsés,hogy 'ennyivel megúszta'.Kívánom,hogy teljesen felépüljön és újra repülhessen majd. Kicsit off:Nagyon nagy (és gyanús) a csend a másik gép ügyében.Valaki tud valami új információt?Ott is géphiba volt,vagy a pilóták hibáztak? | |||||
Dolmi | Adatlap | 587359 | 2015. június 11. 19:52 | ![]() | |
A mai világban elvárható lenne, hogy több kamerával készüljön felvétel a repülőtereken, nem is kerülne sokba. | |||||
Sennás | Adatlap | 587358 | 2015. június 11. 19:48 | ![]() | |
TAMÁS78 | Adatlap | 587357 | 2015. június 11. 19:31 | ![]() | |
Nem biztos, arról nem tudták előtte, hogy be fog következni, erről meg igen. | |||||
Sennás | Adatlap | 587356 | 2015. június 11. 19:24 | ![]() | |
Az igen!Keményen ért földet.Nem irigylem,fog Ő még repülni csigolya törés után?Picit még jobban kitör balra telibe kapja azt a Gáz? tartályt. Akkor tuti Csehben is készült videó a H.gyakorlaton amiben a kétüléses megsemmisült. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 587355 | 2015. június 11. 19:00 | ![]() | |
Itt a vidó a hasraszállásról youtu.be/37LVQe09wjQ A Litening rajta volt (annak annyi:-(, és jó drága), meg a két szárnypótos is. | |||||
Sennás | Adatlap | 587353 | 2015. június 11. 18:54 | ![]() | |
Csak van még a doboz alján pár pót alkatrész:) Úgy hallottam körözött a pilóta az üzemanyag nagy részét elégette hogy minimalizálják a tűzesetet.De kérdezném,ha olyan gyakorlat lett volna amiben pót tank,Litening célmegjelölő,egyéb fegyvere van felszerelve azokkal mi lesz?Jelzem nem hajtóműhiba hogy rögtön katapultálni kell ott sorba ledobálnak mindent?Akár a reptér területére is,hogy el ne tünjön valami? | |||||
Sennás | Adatlap | 587350 | 2015. június 11. 18:27 | ![]() | |
Kimerítő válasz Köszönet! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 587345 | 2015. június 11. 17:34 | ![]() | |
Sajna van egy alapvető különbség a Typhoon és a Griff között: a T.-nak alul van a szívócsatornája, a G.-nek meg oldalt. Vagyis amikor a lassuló gép orrát kormánnyal már nem lehet fent tartani, a T.-nál először a szívócsatorna fog betont, és pár tizedmásodperc alatt alaposan fékez a gépen egyet, mielőtt az orr is leér a betonra.Valószínűleg kisebb sebességig is fent lehet tartani az orrát, mert ugye hátul két hajtómű súlya egyensúlyoz, a G.-ben meg csak egy. A G.-nél enélkül a közbenső lassulás nélkül viszont azonnal a géporr fog betont, és ekkor a sebesség még olyan 150-200 között lehet, tehát elég könnyen átbukfencezhet a gép. A MiG-21-nél is ha csak a főfutók nem jöttek ki, simán hasra lehetett szállni orrfutóval, de ha az orrfutó ragadt bent, akkor tiltott volt a hasraszállás(ezért volt a teljes futó-rendszernek két nyitó-rendszere /hidraulikus és vészlevegős/, plusz az orrfutónak még egy mechanikus is). R. | |||||
Sennás | Adatlap | 587342 | 2015. június 11. 17:10 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 587341 | 2015. június 11. 17:04 | ![]() | |
Én nem vagyok szakértő , de egy olyan próbát nem lehetett volna tenni (mivel az Orr futó hátrafelé záródik be)simán kint hagyni a főfutót lebegtetni lassul a gép és az utolsó pillanatba szinte csak "lehuppan" az orr és megáll?Látható a Typhoon-nál már jártak így++ utasszállító is járt már így.Teljesen hasra szállnak vele persze hogy valamerre kitör,kifordul a gép.Ott meg már muszáj katapultálni. | |||||
börni75 | Adatlap | 587302 | 2015. június 10. 21:29 | ![]() | |
Gripen-lassan nem aktuális!:-) | |||||
zoli75 | Adatlap | 587289 | 2015. június 10. 18:32 | ![]() | |
Szia, Igen, köztes állapotban maradt az orrfutómű. Amolyan se kint se bent helyzetben. Ezért döntöttek a hasra szállás mellett. Minden bizonnyal megpróbálta a pilóta behúzni és kiengedni hátha rögzül valamelyik állapotban, de nem sikerült. | |||||
vlevi | Adatlap | 587287 | 2015. június 10. 18:27 | ![]() | |
"az orrfutó kinti helyzetben maradt" Nem vagyok nagy szakértő, inkább csak érdeklődő, de gondolom ez azt jelenti, hogy a futómű behúzás nem sikerült. Nem maradt rögzítve az orrfutó, valószínűleg próbálták párszor újra ki/be engedni, hátha rögzül valamilyen állásban, de végül a hasraszállás mellett döntött. Legalábbis nekem ez az ésszerű magyarázat. Mert, ha nem tudta behúzni felszállás után az orrfutót, a laikus megkérdezheti, hogy oké, de akkor miért nem engedte ki a főfutót is, és szállt le rendesen? | |||||
zoli75 | Adatlap | 587286 | 2015. június 10. 18:22 | ![]() | |
A "30"-as oldalszámú gép szenvedett balesetet. A hírek szerint az orrfutó kinti helyzetben maradt. Az üzemanyag kifogyasztása után hasra szállt a kecskeméti repülőtéren. Kádár Sándor örgy. pilóta jól van. | |||||
Dolmi | Adatlap | 587285 | 2015. június 10. 17:41 | ![]() | |
bgyasoldier | Adatlap | 586724 | 2015. május 30. 16:57 | ![]() | |
Állítólag tavaly akartunk a Tigermeetre mi is, semmiféle garanciális probléma nincs, az csak rizsa volt. Meg volt minden engedély, csak senki nem akarta kifizetni... | |||||
Otto | Adatlap | 586710 | 2015. május 30. 15:43 | ![]() | |
A cseheknek úgy látom nem okoz garanciális problémát a festés... | |||||
Sennás | Adatlap | 586596 | 2015. május 28. 20:02 | ![]() | |
Igen látszik,felrakva is. | |||||
erwyn | Adatlap | 586578 | 2015. május 28. 12:37 | ![]() | |
Én a hajózó ábrázatára lettem volna kíváncsi amikor először a kellő távolságból kiszúrta a "golyónyomokat"! | |||||
tothgun | Adatlap | 586572 | 2015. május 28. 10:33 | ![]() | |
Üdvözletem! De igen! A Revell makett matricaívén rajta vannak a "golyó ütötte" lyukak is... (4. sorszámú matrica) Üdv, tothgun | |||||
delta976 | Adatlap | 586557 | 2015. május 27. 22:56 | ![]() | |
Éppen az említett "9240"-es van a repertoáron, de ha jól látom, a bal oldalon nincsenek a jelzett "nyomok". | |||||
zkalos | Adatlap | 586556 | 2015. május 27. 22:49 | ![]() | |
Az új Revell 1/72 makettben pont ez a festés van benne, ha érdekel. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 586554 | 2015. május 27. 22:37 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 586552 | 2015. május 27. 22:28 | ![]() | |
De az a "cica" fej+koponya se semmi! Kiadhatnák matricába:-) Az vajon század jel? | |||||
Sennás | Adatlap | 586551 | 2015. május 27. 22:23 | ![]() | |
Valami rossz Ladán láttam ilyet elöször. Mesziről mutatós ,de Amerikába bizti utánad menne a zsaru megkérdezné"Uram jól van"?:-) | |||||
delta976 | Adatlap | 586550 | 2015. május 27. 22:07 | ![]() | |
Valószínűnek hangzik. Köszönöm a tippet! Korábban még nem hallottam ezekről. Üdv.: CSaba | |||||
Sennás | Adatlap | 586542 | 2015. május 27. 21:03 | ![]() | |
delta976 | Adatlap | 586536 | 2015. május 27. 20:15 | ![]() | |
Sziasztok! Csak érdekességképpen szeretném a figyelmetekbe ajánlani a sajnálatosan elhíresült "Lion Effort 2015" gyakorlaton résztvevő házigazda, cseh légierő egyik együléses, a 9240-es oldalszámú "JAS 39 Gripen C" gépének bal oldali levegő beömlőjén fellelt érdekes "jeleket" (ld. a képeket). Az érdekességhez hozzátartozik, hogy ez a "valami" 2014. május 23. után került a gépre, az ezt megelőző időben készült fényképeken nyoma sincs. Az én lehetséges magyarázataim: 1. humoros festés? 2. valaki a (szolgálati) fegyverével "játszott" volna...? Várom a Ti magyarázataitokat a "titokzatos" jelekre! Szép estét kívánok! Üdvözlettel: Csaba | |||||
Sennás | Adatlap | 586441 | 2015. május 26. 19:35 | ![]() | |
Dolmi | Adatlap | 586378 | 2015. május 25. 19:36 | ![]() | |
TAMÁS78 | Adatlap | 586186 | 2015. május 22. 22:05 | ![]() | |
bandy | Adatlap | 586184 | 2015. május 22. 21:51 | ![]() | |
Sziasztok. Nekem is segítsetek mert én még nem is halottam erről a "Peszekis" dologról. | |||||
mcs | Adatlap | 586182 | 2015. május 22. 21:39 | ![]() | |
Sziasztok! Segítsetek emlékezni arra az ominózus "Peszekis" ügyre.. |
<<< Vissza | Tovább >>> |