/ Fórumok /

Gripen-lassan aktuális!

Gondoltam van helye egy ilyen topicnak! Nemsokára itt vannak a magyar gripenek! Másrészt csordogálnak a makettváltozatok: Italeri/revell 1/72, italeri,MPM 1/48-ban, már látni a magyar festéssel üzemelő gépeket is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.
pintair 587951 2015. június 22. 10:58
Válasz erre
Bocs Nepek! ezek rossz helyre jottek... :/
pintair 587950 2015. június 22. 10:54
Válasz erre
Vegre talan vki csinal egy normalis 72es Delfint.
pintair 587949 2015. június 22. 10:48
Válasz erre
Zoli 587862 2015. június 20. 11:54
Válasz erre
Az is lényeg, hogy lesz-e, de én is arra vagyok kíváncsi, ki fogja fizetni? El tudom képzelni, hogy a svédek ingyen átadnak egyet a feleslegesek közül, főleg ha nem emberi hiba miatt történt a baleset. Viszont tudtommal csak nekünk vannak öszvér gépeink, szóval ha lesz csere, azt hogy lehet beilleszteni a jelenlegi állományba az üzemeltetés szempontjából? Bár lehet, hogy semmi változást nem igényelne a hadrendbe állítása.
z
Dolmi 587858 2015. június 20. 09:36
Válasz erre
Szerintem nem az a lényeg, hogy lesz-e, hanem az, hogy ki állja a számlát.
Zoli 587761 2015. június 18. 13:28
Válasz erre
Sennás 587598 2015. június 15. 18:54
Válasz erre
Na ez meglepett.De a kert eszembe jutott nekem is(nem magamnak)Kádár S. Őrn-nak.Gondolom ő inkább repülne egy másikkal.Ilyenkor nincs para az emberben egy újabb felszálláskor?

Jobbulást Kádár S. Úrnak!
NORAD 587597 2015. június 15. 18:51
Válasz erre
Gorbils 587596 2015. június 15. 18:28
Válasz erre
Bocsi Gábor barátom de most AKTUÁLIS !

Az ár irányár, ajánlom barkácsoloknak vagy disznek kertbe ! Az ikeás doboza már nincs meg, póütalkatrészek még fóliába !
Sennás 587595 2015. június 15. 18:22
Válasz erre
Őöö már Június van kicsit megkésett az Áprilisi tréfa:)DE jó!
Gorbils 587594 2015. június 15. 18:15
Válasz erre
11406467_923301187749423_4722294308319889889_o
11406467_92330118774...

sziasztok !

akit érdekel !

Nem dohányzó tulajdonostól, hangárba tartott , keveset repült, katapult ülés nélkül , friss müszakis és még garanciás;)

üdv gorbils
juge75 587417 2015. június 12. 15:27
Válasz erre
De a pilóta életét megmentette...
kibjani 587401 2015. június 12. 09:26
Válasz erre
A katapult ülés sem úgy működött, ahogy kellett volna! Nem vált le...
www.index.hu/tech/2015/06/12/a_katapultules_hibaja_miatt_serulhetett_meg_a_gripen-pilota/
charles 587399 2015. június 12. 08:39
Válasz erre
Igen! Gáztartály!
Azért rakták olyan közel a kifutópályához, hátha egyszer valaki mégis csak eltalálja.
PeKo Publishing 587389 2015. június 12. 06:17
Válasz erre
Rumcájsz_52 587383 2015. június 11. 22:34
Válasz erre
A Mi-17-nek is baloldalon van a faroklégcsavarja, csak a Mi-8-nak van jobboldalon.
R.
sárkányos 587382 2015. június 11. 22:32
Válasz erre
Szevasztok. Ha beleszólhatok akkor segítenék. Amit láttatok az egy Mi-8 ami a pápai kutató-mentő volt. Üdv sárkányos
juge75 587380 2015. június 11. 22:19
Válasz erre
Ezt a részét nem figyeltem, valóban 8-as, nem 17-es. (de semmiképpen sem 24-es)
juge75 587379 2015. június 11. 22:18
Válasz erre
Hát persze. Nem számít, hogy kivonták.
PeKo Publishing 587378 2015. június 11. 22:18
Válasz erre
A Mi-24-nek BAL OLDALON van a faroklégcsavarja, a képen látható gépnek meg a jobb oldalon (Mi-8/17).
medor 587374 2015. június 11. 22:01
Válasz erre
Ez valószínű,hogy így van.3:18-3:20ig látszik a sérülés szöge ami a póttartályok hátsó ívével egyezik.
Ha tudták volna,hogy 'bírja' az orrfutó hibásan is,akkor elképzelhető,hogy a nyitott főfutóművek mellett döntenek.De ez szerencsejáték lett volna...
Szerintem sokkal fontosabb egy pilóta élete,mint egy rakás 'vas' ára.Még ha milliárdokat ér is.A fegyverzetről meg ne is beszéljünk.EGYETLEN harci gép ára,a rá függesztett fegyverek ára pedig pláne nem ér fel egy emberélettel BALESET(!) esetén.
(Egy harci helyzetben már lehetne vitázni ezekről,de ez más téma.)
Kferro 587373 2015. június 11. 22:01
Válasz erre
Bakker! Ez tényleg egy 24-es! És forognak a forgószárnyai. Na akkor most már nem értem...
Sennás 587371 2015. június 11. 21:27
Válasz erre
Mi...
Mi

Na akkor Mi.. van a képen?
Rumcájsz_52 587370 2015. június 11. 21:23
Válasz erre
Szerintem sajnos nem jól láttad, jobboldalt volt a faroklégcsavar, úgyhogy az szerintem a kutató-mentő készültség odarendelt Mi-8 gépe lehetett.
R.
juge75 587368 2015. június 11. 21:14
Válasz erre
Ami fontos: Pilóta él! Repülés a továbbiakban? Sajnos az negatív.
juge75 587367 2015. június 11. 21:13
Válasz erre
Sennás 587366 2015. június 11. 21:02
Válasz erre
mcs 587365 2015. június 11. 20:56
Válasz erre
Remek Köszönjük a linket Rumcájsz!
érdekes eseményt is rögzített mégpedig egy Mi-24-est ha jól láttam 0:47 nél..
spupek 587364 2015. június 11. 20:50
Válasz erre
Véleményem szerint a gépet a két póttartály mentette meg. Szerencsésebben is sikerülhetett volna, de ahogy a képeken látszik a gép hasa szinte nem is sérült. A vezérsíkok sarka görbült meg kicsit. A videót látva ez volt a legjobb megoldás, és majdnem 100% sikerült is!
Sennás 587363 2015. június 11. 20:42
Válasz erre
Ez tényleg OFF:)
Volt egy száz éves videó (már nem találom)amin egy kisrepülő egyik fő futója nem nyílott ki,és 2 méteren repül alágurult (vagy 120km/h)egy PickUp és a csávó a platoról addig piszkálta a beragadt futót míg csak ki nyílott.Sajna itt ez nem kivitelezhető:(
medor 587361 2015. június 11. 20:10
Válasz erre
Azt látod,hogy a vontatásról készült képeken egyben van a fülke alatti késantenna és az orrfutó ajtók is?Lehet nem is mondtál hülyeséget a nyitott főfutós leszállásról.
Persze az is előfordulhatott volna,hogy becsuklik az orrfutó és akkor a Rumcájsz által elmondottak történtek volna.Viszont senki nem tudhatta,hogy az elakadt orrfutó megtartja a gép súlyát majd.Valószínű ez volt a legbiztonságosabb eljárás amit javasoltak neki.Szerencsés,hogy 'ennyivel megúszta'.Kívánom,hogy teljesen felépüljön és újra repülhessen majd.
Kicsit off:Nagyon nagy (és gyanús) a csend a másik gép ügyében.Valaki tud valami új információt?Ott is géphiba volt,vagy a pilóták hibáztak?
Dolmi 587359 2015. június 11. 19:52
Válasz erre
A mai világban elvárható lenne, hogy több kamerával készüljön felvétel a repülőtereken, nem is kerülne sokba.
Sennás 587358 2015. június 11. 19:48
Válasz erre
TAMÁS78 587357 2015. június 11. 19:31
Válasz erre
Nem biztos, arról nem tudták előtte, hogy be fog következni, erről meg igen.
Sennás 587356 2015. június 11. 19:24
Válasz erre
Az igen!Keményen ért földet.Nem irigylem,fog Ő még repülni csigolya törés után?Picit még jobban kitör balra telibe kapja azt a Gáz? tartályt.

Akkor tuti Csehben is készült videó a H.gyakorlaton amiben a kétüléses megsemmisült.
Rumcájsz_52 587355 2015. június 11. 19:00
Válasz erre
Itt a vidó a hasraszállásról

youtu.be/37LVQe09wjQ

A Litening rajta volt (annak annyi:-(, és jó drága), meg a két szárnypótos is.
Sennás 587353 2015. június 11. 18:54
Válasz erre
gripen-swiss
gripen-swiss

Csak van még a doboz alján pár pót alkatrész:)

Úgy hallottam körözött a pilóta az üzemanyag nagy részét elégette hogy minimalizálják a tűzesetet.De kérdezném,ha olyan gyakorlat lett volna amiben pót tank,Litening célmegjelölő,egyéb fegyvere van felszerelve azokkal mi lesz?Jelzem nem hajtóműhiba hogy rögtön katapultálni kell ott sorba ledobálnak mindent?Akár a reptér területére is,hogy el ne tünjön valami?
Sennás 587350 2015. június 11. 18:27
Válasz erre
Rumcájsz_52 587345 2015. június 11. 17:34
Válasz erre
Sajna van egy alapvető különbség a Typhoon és a Griff között: a T.-nak alul van a szívócsatornája, a G.-nek meg oldalt. Vagyis amikor a lassuló gép orrát kormánnyal már nem lehet fent tartani, a T.-nál először a szívócsatorna fog betont, és pár tizedmásodperc alatt alaposan fékez a gépen egyet, mielőtt az orr is leér a betonra.Valószínűleg kisebb sebességig is fent lehet tartani az orrát, mert ugye hátul két hajtómű súlya egyensúlyoz, a G.-ben meg csak egy. A G.-nél enélkül a közbenső lassulás nélkül viszont azonnal a géporr fog betont, és ekkor a sebesség még olyan 150-200 között lehet, tehát elég könnyen átbukfencezhet a gép.
A MiG-21-nél is ha csak a főfutók nem jöttek ki, simán hasra lehetett szállni orrfutóval, de ha az orrfutó ragadt bent, akkor tiltott volt a hasraszállás(ezért volt a teljes futó-rendszernek két nyitó-rendszere /hidraulikus és vészlevegős/, plusz az orrfutónak még egy mechanikus is).
R.
Sennás 587342 2015. június 11. 17:10
Válasz erre
typhoonlanding1
typhoonlanding1
typhoonlanding8
typhoonlanding8

Erre gondoltam.Egy féloldalas főfutó az már veszélyesebb lett volna.
Sennás 587341 2015. június 11. 17:04
Válasz erre
Én nem vagyok szakértő , de egy olyan próbát nem lehetett volna tenni (mivel az Orr futó hátrafelé záródik be)simán kint hagyni a főfutót lebegtetni lassul a gép és az utolsó pillanatba szinte csak "lehuppan" az orr és megáll?Látható a Typhoon-nál már jártak így++ utasszállító is járt már így.Teljesen hasra szállnak vele persze hogy valamerre kitör,kifordul a gép.Ott meg már muszáj katapultálni.
börni75 587302 2015. június 10. 21:29
Válasz erre
Gripen-lassan nem aktuális!:-)
zoli75 587289 2015. június 10. 18:32
Válasz erre
Szia,

Igen, köztes állapotban maradt az orrfutómű. Amolyan se kint se bent helyzetben. Ezért döntöttek a hasra szállás mellett.
Minden bizonnyal megpróbálta a pilóta behúzni és kiengedni hátha rögzül valamelyik állapotban, de nem sikerült.
vlevi 587287 2015. június 10. 18:27
Válasz erre
"az orrfutó kinti helyzetben maradt"
Nem vagyok nagy szakértő, inkább csak érdeklődő, de gondolom ez azt jelenti, hogy a futómű behúzás nem sikerült. Nem maradt rögzítve az orrfutó, valószínűleg próbálták párszor újra ki/be engedni, hátha rögzül valamilyen állásban, de végül a hasraszállás mellett döntött.
Legalábbis nekem ez az ésszerű magyarázat. Mert, ha nem tudta behúzni felszállás után az orrfutót, a laikus megkérdezheti, hogy oké, de akkor miért nem engedte ki a főfutót is, és szállt le rendesen?
zoli75 587286 2015. június 10. 18:22
Válasz erre
A "30"-as oldalszámú gép szenvedett balesetet. A hírek szerint az orrfutó kinti helyzetben maradt. Az üzemanyag kifogyasztása után hasra szállt a kecskeméti repülőtéren. Kádár Sándor örgy. pilóta jól van.
Dolmi 587285 2015. június 10. 17:41
Válasz erre
bgyasoldier 586724 2015. május 30. 16:57
Válasz erre
Állítólag tavaly akartunk a Tigermeetre mi is, semmiféle garanciális probléma nincs, az csak rizsa volt. Meg volt minden engedély, csak senki nem akarta kifizetni...
Otto 586710 2015. május 30. 15:43
Válasz erre
A cseheknek úgy látom nem okoz garanciális problémát a festés...
Sennás 586596 2015. május 28. 20:02
Válasz erre
6-HN-Ac-Revell-Saab-JAS-39C-Gripen-1.72
6-HN-Ac-Revell-Saab-...
IMG_3332_zpsab51befd.jpg~original
IMG_3332_zpsab51befd...

Igen látszik,felrakva is.
erwyn 586578 2015. május 28. 12:37
Válasz erre
Én a hajózó ábrázatára lettem volna kíváncsi amikor először a kellő távolságból kiszúrta a "golyónyomokat"!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.