<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22. |
Weizi | Adatlap | 609322 | 2016. május 23. 22:03 | ||
pmheros | Adatlap | 609316 | 2016. május 23. 20:22 | ||
Üdv! Ha igazán el lehet rugaszkodni a feltételezésekkel, akkor lövészet helyszínére betévedhetett az őz :) . A fülke alá a győzelmi jelzések szoktak kerülni. Üdv.: pmheros | |||||
p-51 | Adatlap | 609314 | 2016. május 23. 20:11 | ||
Emberek! Ebben a cikkben a második képen szereplő 40-es gépen a pilótafülke előtt mit jelképez az őzike, vagy szarvas szimbólum felfestve? Üdv | |||||
Kferro | Adatlap | 609309 | 2016. május 23. 18:46 | ||
spupek | Adatlap | 609288 | 2016. május 22. 23:10 | ||
Van egy eladó 1/72-es Italeri No:1306 makettem matrica nélkül 3000+postáért. Ha valakit érdekel a következő címen jelezze. spupek07@gmail.com | |||||
Csobi21 | Adatlap | 609275 | 2016. május 22. 20:31 | ||
Ja, tényleg, én is mobilon néztem | |||||
GR74 | Adatlap | 609248 | 2016. május 22. 14:27 | ||
Temészetesen Tiger Meet akart lenni, csak ezek a fránya apró betűk a mobilon :-) | |||||
GR74 | Adatlap | 609247 | 2016. május 22. 14:24 | ||
Hol van a rovásírás? Én nem látom. A függőleges vezérsík tetején NTM 16 felirat van, ami gondolom a Nato Tiger Üeet 2016 rövidítve. | |||||
Csobi21 | Adatlap | 609244 | 2016. május 22. 13:42 | ||
A rovásírás mit takar? Talán a vezérünk a bátorság, kísérőnk a szerencse? | |||||
p-51 | Adatlap | 609229 | 2016. május 22. 10:53 | ||
Teljesen lájk és végre, végre! Egyetértek a szolid vezérsík ötletével. Itt pont a kevesebb mutat többet. Perfekt. A 2000-es évek nemzetközileg elterjedt túlgondolt ábrái után kifejezetten jólesik. De ha jön majd egy ízléses színes, azt se fogjuk szerintem bánni. Ezt ráadásul (bocs a matricakészítők felé) egy ügyes ecsettel is meg lehet oldani házilag. A póttank macskája az persze nehezebb. De hát a rendes emberek a póttankot egyből kidobják a készletekből, mert csak rondítja a kecses vadászokat. Na megyek is gripent venni a csereberébe. | |||||
GR74 | Adatlap | 609220 | 2016. május 22. 08:18 | ||
Megszületett a PUGRIS! Ha van tigris és oroszlán eredményes barátkozásából született tiglán, akkor van pugris is, nem? :) Viccet félretéve, szép munka! A függőlegesen látható ábra tökéletes. Az elmúlt évek Tigristalálkozóin láthattunk egy-két elvetemült, szürreális tigrist (pl a csehekét pont Gripenen), de jobb a letisztult forma ebben az esetben. A póttartály pugrisa meg gondolom kompromisszum eredménye. A fej egyértelműen puma, ahogy a piros (? a képen annak látszik) szín is, de minek a tigriscsíkok? A Tigristalálkozón úgy tudom elegendő a nagymacska státusz, nem feltétel, hogy tigris legyen (?). De nekem továbbra is tetszik! | |||||
sanyi | Adatlap | 609215 | 2016. május 22. 06:01 | ||
Szerintem sem csúnya. Visszafogott, de azért pofás. A puma egyébként is egyszínű, szóval nem lett volna élethű egy tigris minta.:) | |||||
spupek | Adatlap | 609214 | 2016. május 21. 22:51 | ||
Szeretném élőben látni! Nekem tetszik! Nem túl tarka de de így is jó! | |||||
sárkányos | Adatlap | 609210 | 2016. május 21. 21:53 | ||
Kici pénz occo festés! Ja és ez így szép! | |||||
charles | Adatlap | 609209 | 2016. május 21. 21:51 | ||
Ügye nem kell kommentálni ezt a valamit! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 609150 | 2016. május 20. 20:05 | ||
Kferro | Adatlap | 608966 | 2016. május 17. 18:51 | ||
zoli75 | Adatlap | 606593 | 2016. április 6. 16:30 | ||
Ma délután 16 óra körül egy Gripen két átrepülést hajtott végre a debreceni repülőtér fölött. | |||||
Kamovos | Adatlap | 604718 | 2016. március 8. 08:11 | ||
cenci2 | Adatlap | 604715 | 2016. március 7. 21:50 | ||
Az összes felvétel aznap készült. A 29-eseket a rendezvény végén kintről a keritésnél vettem fel a benti gyűjteményt pedig a visszaérkező buszból kaptam lencsevégre. | |||||
sanyi | Adatlap | 604698 | 2016. március 7. 19:41 | ||
A videó végén látható régi MiG-ek és Szuhoj ténylegesen a reptéren laknak, vagy a repnap előtti/utáni pillanat? | |||||
pmheros | Adatlap | 604685 | 2016. március 7. 17:00 | ||
Köszönjük szépen ! (Jó lett a zene az utolsó másfél perchez, illett az anyaghoz.) | |||||
cenci2 | Adatlap | 604680 | 2016. március 7. 13:49 | ||
Elkészült a teljes videó a pénteki ünnepről . https://www.youtube.com/watch | |||||
cenci2 | Adatlap | 604515 | 2016. március 4. 18:10 | ||
Egy kis előzetes videó a repülésről . A teljes videó majd a JETfly oldalán lesz látható . https://www.youtube.com/watch https://www.youtube.com/watch?v=jf7nk1YI9O8&feature=share | |||||
Sennás | Adatlap | 604513 | 2016. március 4. 18:06 | ||
Ó köszönet!Király vagy! | |||||
Weizi | Adatlap | 604511 | 2016. március 4. 18:00 | ||
AndrásH | Adatlap | 604505 | 2016. március 4. 16:51 | ||
Szinte az első pillanattól kezdve valószínűsíthető volt ez a történet, engem mégis elszomorít. A katapultálás rendben van, no de azért ahhoz, hogy leszállósebességgel végigcsattogjon a madár a betonon, kell minimum 20, de inkább 30 másodperc. Nem tudom mi járhatott a fejükben, tényleg csak néztek, mint Jenő a moziban, és a fékbe kapaszkodás közben magukban mondogatták, hogy nem lassul, nem lassul? Ez alatt a fél perc alatt egyszer sem jutott eszükbe, hogy akkor kar előre és elemel - újra próbál? Ez az, ami számomra a megdöbbentőbb, nem pedig az a hiba, hogy nem húzta le teljesen a gázkart. | |||||
Sennás | Adatlap | 604498 | 2016. március 4. 15:25 | ||
Bocsánat igazából nem is déli 13.30(körül) volt egy 1-3 perces interjú Kecsoról. Egy katona tiszt beszélt(Ő,Ő minden mondatban) a pilótákról,a kiszolgáló személyzetről.--bejátszás "10"-es formában repülő(áthúzó) gépek a pálya fölött és a hátsó levált flikk-flak jött vissza. De én se találom. | |||||
pmheros | Adatlap | 604497 | 2016. március 4. 14:53 | ||
a hirado.hu -n megnéztem a 12 órási M1 hiradót, de gonosz mód abban már nem mutatták a levegőben a madárkáinkat, beszélni azt persze tudtak róla. :( | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 604496 | 2016. március 4. 14:26 | ||
Ami a neten keringő hírekből műszaki szemmel kiszűrhető: a mellső ülésben ülő (szabálytalanul, előző hónapokban rendkívül keveset repült) pilóta a kerekek betonfogása után nem húzta hátra eléggé a gázkart, hanem csak "légi alapgáz" helyzetig, így pedig tovább működött az automatikus hajtómű-vezérlés (autothrottle). Ilyenkor a hajtómű-automatika akkora tolóerőt ad, hogy az éppen adott konfigurációban lévő gép még a levegőben tudjon maradni. Abban a helyzetben (nyitott futóművekkel) ez 86%-os fordulatszám volt, ráadásul ilyen tolóerőnél a kacsa-vezérsík sem áll át fékezési pozícióba (a magas tolóerőt átstartolási lehetőségként értékeli a fed. számítógép), ilyen tolóerő mellett és a vezérsíkokkal sem fékezve persze hiába nyomták a kerékféket, nem volt képes megállni a gép. Még szerencse, hogy idejében katapultáltak, így túlélhették az eseményt (ha velük együtt törik szét a gép, akkor belehaltak volna). Üdv R. | |||||
Sennás | Adatlap | 604493 | 2016. március 4. 12:53 | ||
Ma délben rövid hír az M1-ről.10éves a Gripen hazánkban.Rövid bejátszás és videó 10gép óriási "10"-es számot formázva repült ebben kicsit ködös időben Kecsón. (aki megtalálja a videót kérem tegye közzé)Köszönet! | |||||
kls | Adatlap | 603415 | 2016. február 16. 22:06 | ||
Üdv! Tud valaki valamit az összetört kétüléses ügyéről? Kiderült már mi is okozta a balesetet? Egy ideje nem hallani semmit az ügyről. | |||||
pmheros | Adatlap | 599889 | 2016. január 11. 17:26 | ||
pmheros | Adatlap | 599888 | 2016. január 11. 17:25 | ||
feltöltés gomb :( | |||||
pmheros | Adatlap | 599887 | 2016. január 11. 17:22 | ||
Megléptem a levélírást a HADmodels felé, miszerint túl sötét színt ajánlanak a reprint 72014 matrica mellé (Képet nekik is elküldtem). Nyugtázták az észrevételt. Ígéretet tettek arra, hogy a festési útmutatójukon a magyarázó színeket javítani fogják. Javasolták továbbá, hogy fehér hozzáadásával kell a színt beállítani. Én ezt meg is tettem. Ez a bejegyzés is ennek eredményét szándékozik megmutatni. (Most már van elképzelésem, hogy az újra megvásárolt világosabb matricához kb mi fog illeni.) Két lépcsős a magyarázat: Alsó szárny jobb oldalán látható az eredeti Gunze 317 szín, tőle balra egyre távolodva a hozzáadott fehér színtől (a keverékhez való arányának megjelölésével) egyre világosabb oszlopok. Ezzel az volt a cél, hogy a szerintem világosra sikeredett oldalszám kellően el tudjon különülni a hátterétől. Ezt körülbelül 50% -os fehér aránynál véltem megtalálni! (Ennek ellenére még mindig gondolkozok az italeri makettem sötétebb 43 -as oldalszámának 34 -esként való felhasználásán a revell kittemnél.) A Gunze 338 -as festéke is felkerült viszonyításnak a felső álcához való kontraszt miatt. A felső szárnyra olyan "kész" színeket dobtam fel gyorsan, amelyek kb ezt a világosságú szürkét hozták mindenféle világosítás nélkül. (Az italeri Gripen -jéhez felső színnek ajánlja is a Model Master 1741 -esét, aminek Humbrol 128 -as megfelelőjével rendelkeztem is.) A Humbrol 128 -as kiesik, mert erősen kékes színezésű, a Humbrol 64 –esem (ismerve a márkát lehet csak az enyém) pedig azért, mert zöldbe hajlik. A Humbrol 167 viszont igen ígéretes szemre annak, aki nem akar kevergetni. Nem véletlenül oda került az a fránya világos oldalszám. Elméletileg a Humbrol 167 –esnek pedig van egy Gunze 334 –es megfelelője. A kép érdekessége, hogy a Humbrol 167 sötétebbnek hat, mint a felesben fehérített Gunze 317. Szabad szemmel meg pont ugyanolyan világos a kettő. (A képet az ablakban felhős decemberi kora délutáni időpontban természetes megvilágításnál lőttem egy mobiltelefonnal automata üzemmódban.) Ezek az én próbálkozásaim, ez mellett bárki véleményét szívesen veszem. | |||||
lukács zsolt | Adatlap | 599615 | 2016. január 8. 13:54 | ||
nyilván ahonnan a pénz és a lehetőség,no meg az utasítás jön azokban az országokban az angol a hivatalos nyelv...vagy lassan a héber..gondolom ezért.egy angol anyanyelvű figura pláne ha még hatalom is van a kezében,nem örülne a magyar felíratnak...és mivel a magyar honvédség azt csinál amit akar,csak előtte kérdezze meg,hogy mit akar...akkor így angol a felírat,jelzés marad...vagy sokat nézet gagyi röpcsis filmeket. | |||||
zsocate | Adatlap | 599444 | 2016. január 6. 06:40 | ||
Jó lenne megtudni, hogy ezek a magyar gépekre nem illő feliratok ötlete kinek a becses fejéből pattant ki? Mintha nem túl sok légierő lenne a NATO-n belül aki ezt az amerikai megjelölésre hasonlító vackot használná... És pontosan milyen haszna van? | |||||
lukács zsolt | Adatlap | 599437 | 2016. január 5. 22:46 | ||
nekem olyan mintha 15 éve amikor apa kocsi sofőr voltam kecskeméten akkor nem hunaf volt hanem huaf...a magyar légierő angolul...a tactical force wing az jelent repülő dandárt is?mert 2001 ben szentgyörgyi dezső harcászati repülő ezredről repülő dandár lett a neve... | |||||
zkalos | Adatlap | 599412 | 2016. január 5. 17:20 | ||
Az enyémhez is van egy javító matrica lap világosabb felségjellel, csak nem látszik a képeken. Én a Revell megjelenése környékén vettem a Feritől. | |||||
migi | Adatlap | 599411 | 2016. január 5. 16:25 | ||
Tudtommal van egy javitott verzió . | |||||
pmheros | Adatlap | 599410 | 2016. január 5. 16:19 | ||
Valóban, a te 72104 -esed klasszisokkal sötétebb számokkal van nyomva. Az enyém már a "reprint 72014" (így hivatkoznak rá árlistán). Jól megkülönböztethetőek egymástól abból is, hogy az ék jelzések külső sávja a tiéden színezetek, -míg az újabbakon mint az enyém is- azok a külső sávok átlátszóak. Úgy gondolom hogy az én csomagom az új világos matricát tartalmazza, a sötétebb készlethez illő használati útmutatóval. Mivel a mostani jelzéseket már nem tudom újrahasználhatóan levakarni,így a következő hónapban megint meglepem magam egy matricával. Addigra meglesz a hozzá illő szürke felső szürke is. Azt nem tudom még, hogyha jelezném a HADmodels felé a hogy korrigálják a használati útmutatójukat is -a változtatásoknak és méretaránynak megfelelő világosabb színkóddal-, hogy zokon vennék-e? | |||||
zkalos | Adatlap | 599370 | 2016. január 4. 22:45 | ||
Sziasztok ! Elővettem a saját HAD matricámat, és összehasonlítva grippen képekhez (nem felrakva) azt kell mondanom, hogy elég sötét a szám színe, majdnem fekete az én példányomon. Szívesen láttam volna a matricán az imitált fülkét is, mivel megegyezik a színe az oldalszámmal, és nehéz lesz eltalálni a színét hogy egyezzenek, meg a formájához sincs a leírásban korrekt rajz, ami elég ciki szerintem a HAD-ra nézve, és mivel a gép hasán van, kevés kép áll rendelkezésre :(. A Revell matricán a számok (Cseh és Svéd) még világosabbak, mint a HAD-on, de a valóságban is így lehet valószínűleg. A gép felső színe szerintem nem 36231 (H317), hanem inkább 35237 (H337), ami kicsit világosabb, és kékesebb a Federal Standard színkártyámat nézegetve, esetleg H53 Neutral gray (persze este lámpafénynél néztem). Alsónak jó lehet a 36495 (H338). Persze mindegyiket világosítani kell az tuti. hunavia.freeweb.hu/AIRSHOW/KE2013/08GRIPEN35HUNAFKECSKEMT2013/photos/photo3.html superfighter.freeweb.hu/GRIPEN%20HU/JAS39EBSHU_DETAIL_20050125/photos/photo44.html Mi a véleményetek ? | |||||
pmheros | Adatlap | 599342 | 2016. január 4. 14:24 | ||
Kínomban vakaróztam kicsit A (zavaró tényezők egy részét kizárva) szürke árnyalatban 600dpi -vel szkenneltem egy jót, majd egymásra raktam a Revell, az Italeri és a HAD matricáinak egyes részeit. Az alap (keret nélküli) a HAD matrica lapja, erre van berakva pink kerettel az Italeri, világos kékkel pedig a Revell matricáinak egyes elemei. Szabad szemmel jól látáható, hogy a HAD a legvilágosabb színekkel dolgozik (kivéve a beömlő veszélyt jelölő ábrája, mert azt az Italeri "nyerte") Az Italeri jelzései valamivel sötétebbek, ami szabad szemmel jobban észlelhető. A Revell -é egyértelműen sötétebbek, szerintem a valós hatást legjobban megközelítő. (Sajnálatomra nem nyomott magyar jelzést a lapjára.) Nagy konklúzió nincs: ahány gyártó annyiféle eredmény. A szín megítélése még a profiknál is szubjektív. | |||||
vlevi | Adatlap | 599261 | 2016. január 3. 18:09 | ||
Nekem is volt hasonló gondom. Ezért üres matricalapra, lézernyomtatóval feketével csináltam meg a számokat. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 599208 | 2016. január 3. 11:11 | ||
Az a legnagyobb baj, hogy ez a sötétebb szürke nemcsak a matricához túl sötét, hanem a valósághoz is, az igazi Griffen nincs ekkora kontraszt a két szürke között. A másik probléma, hogy a szám-matrica meg túl világos, ha megnézed az 598039 hsz. fotóit, látható hogy a gépszám majdnem olyan sötétszürke, mint a gép hasára festett fals kabin, az pedig eredetileg fekete volt, csak már kicsit kifakult. És ez a legnagyobb probléma, mert éket festeni - ugyan jó sok munkával, maszkolással - de lehet, ilyen gömbölyű számot viszont sajnos nem. Üdv R. | |||||
Kferro | Adatlap | 599202 | 2016. január 3. 10:10 | ||
Valóban jelentős a kontraszt: https://img.planespotters.net/photo/408000/original/32-hungarian-air-force-saab-jas-39-gripen_PlanespottersNet_408016.jpg Fura, mert a matrica mintaképén sötétebbnek tűnnek a számok: www.hadmodels.com/custom/hadmodels/image/cache/w900h500wt1/product/1_72/72104decal.jpg | |||||
pmheros | Adatlap | 599184 | 2016. január 2. 22:43 | ||
Nem. (Jelenleg a szám a világosabb). Ha 10-15 % -ot világosítottam volna, akkor kb olyan színű lenne az alap, mint maga a szám Viszont nagyon jelentős kontrasztnak kéne lennie :( | |||||
Kferro | Adatlap | 599180 | 2016. január 2. 22:11 | ||
A festéket világosítottad a méretaránynak megfelelően? | |||||
pmheros | Adatlap | 599178 | 2016. január 2. 21:44 | ||
A másik apróság a HAD 72-104 -hez: a cég által ajánlott Gunze 317 túl sötét ehhez a matricaívhez. Jól láthatóan elveszik a 32 -es oldalszám. | |||||
pintair | Adatlap | 598039 | 2015. december 17. 09:19 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
Leszállás utáni kigurulás közben kapta el az őzet, azért a szimbólum.Mindez kb. két éve volt.