/ Fórumok /

Gripen-lassan aktuális!

Gondoltam van helye egy ilyen topicnak! Nemsokára itt vannak a magyar gripenek! Másrészt csordogálnak a makettváltozatok: Italeri/revell 1/72, italeri,MPM 1/48-ban, már látni a magyar festéssel üzemelő gépeket is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.
GR74 609220 2016. május 22. 08:18
Válasz erre
Megszületett a PUGRIS! Ha van tigris és oroszlán eredményes barátkozásából született tiglán, akkor van pugris is, nem? :)
Viccet félretéve, szép munka! A függőlegesen látható ábra tökéletes. Az elmúlt évek Tigristalálkozóin láthattunk egy-két elvetemült, szürreális tigrist (pl a csehekét pont Gripenen), de jobb a letisztult forma ebben az esetben. A póttartály pugrisa meg gondolom kompromisszum eredménye. A fej egyértelműen puma, ahogy a piros (? a képen annak látszik) szín is, de minek a tigriscsíkok? A Tigristalálkozón úgy tudom elegendő a nagymacska státusz, nem feltétel, hogy tigris legyen (?).
De nekem továbbra is tetszik!
sanyi 609215 2016. május 22. 06:01
Válasz erre
Szerintem sem csúnya. Visszafogott, de azért pofás. A puma egyébként is egyszínű, szóval nem lett volna élethű egy tigris minta.:)
spupek 609214 2016. május 21. 22:51
Válasz erre
Szeretném élőben látni! Nekem tetszik! Nem túl tarka de de így is jó!
sárkányos 609210 2016. május 21. 21:53
Válasz erre
Kici pénz occo festés! Ja és ez így szép!
charles 609209 2016. május 21. 21:51
Válasz erre
Ügye nem kell kommentálni ezt a valamit!
Tibcsi 609150 2016. május 20. 20:05
Válasz erre
13247688_10153623964296699_7224066969093320989_o
13247688_10153623964...
13217609_10153623964586699_8636232680282268639_o
13217609_10153623964...
12440779_10153623964576699_5899154417261549789_o
12440779_10153623964...

A Tiger Meet-re készülve. Dr. Toperczer István felvételei:
Kferro 608966 2016. május 17. 18:51
Válasz erre
zoli75 606593 2016. április 6. 16:30
Válasz erre
Ma délután 16 óra körül egy Gripen két átrepülést hajtott végre a debreceni repülőtér fölött.
Kamovos 604718 2016. március 8. 08:11
Válasz erre
cenci2 604715 2016. március 7. 21:50
Válasz erre
Az összes felvétel aznap készült. A 29-eseket a rendezvény végén kintről a keritésnél vettem fel a benti gyűjteményt pedig a visszaérkező buszból kaptam lencsevégre.
sanyi 604698 2016. március 7. 19:41
Válasz erre
A videó végén látható régi MiG-ek és Szuhoj ténylegesen a reptéren laknak, vagy a repnap előtti/utáni pillanat?
pmheros 604685 2016. március 7. 17:00
Válasz erre
Köszönjük szépen !

(Jó lett a zene az utolsó másfél perchez, illett az anyaghoz.)
cenci2 604680 2016. március 7. 13:49
Válasz erre
Elkészült a teljes videó a pénteki ünnepről . https://www.youtube.com/watch
cenci2 604515 2016. március 4. 18:10
Válasz erre
Egy kis előzetes videó a repülésről . A teljes videó majd a JETfly oldalán lesz látható . https://www.youtube.com/watch

https://www.youtube.com/watch?v=jf7nk1YI9O8&feature=share
Sennás 604513 2016. március 4. 18:06
Válasz erre
Weizi 604511 2016. március 4. 18:00
Válasz erre
AndrásH 604505 2016. március 4. 16:51
Válasz erre
Szinte az első pillanattól kezdve valószínűsíthető volt ez a történet, engem mégis elszomorít. A katapultálás rendben van, no de azért ahhoz, hogy leszállósebességgel végigcsattogjon a madár a betonon, kell minimum 20, de inkább 30 másodperc. Nem tudom mi járhatott a fejükben, tényleg csak néztek, mint Jenő a moziban, és a fékbe kapaszkodás közben magukban mondogatták, hogy nem lassul, nem lassul? Ez alatt a fél perc alatt egyszer sem jutott eszükbe, hogy akkor kar előre és elemel - újra próbál? Ez az, ami számomra a megdöbbentőbb, nem pedig az a hiba, hogy nem húzta le teljesen a gázkart.
Sennás 604498 2016. március 4. 15:25
Válasz erre
Bocsánat igazából nem is déli 13.30(körül) volt egy 1-3 perces interjú Kecsoról. Egy katona tiszt beszélt(Ő,Ő minden mondatban) a pilótákról,a kiszolgáló személyzetről.--bejátszás "10"-es formában repülő(áthúzó) gépek a pálya fölött és a hátsó levált flikk-flak jött vissza. De én se találom.
pmheros 604497 2016. március 4. 14:53
Válasz erre
a hirado.hu -n megnéztem a 12 órási M1 hiradót, de gonosz mód abban már nem mutatták a levegőben a madárkáinkat, beszélni azt persze tudtak róla. :(
Rumcájsz_52 604496 2016. március 4. 14:26
Válasz erre
Ami a neten keringő hírekből műszaki szemmel kiszűrhető: a mellső ülésben ülő (szabálytalanul, előző hónapokban rendkívül keveset repült) pilóta a kerekek betonfogása után nem húzta hátra eléggé a gázkart, hanem csak "légi alapgáz" helyzetig, így pedig tovább működött az automatikus hajtómű-vezérlés (autothrottle). Ilyenkor a hajtómű-automatika akkora tolóerőt ad, hogy az éppen adott konfigurációban lévő gép még a levegőben tudjon maradni. Abban a helyzetben (nyitott futóművekkel) ez 86%-os fordulatszám volt, ráadásul ilyen tolóerőnél a kacsa-vezérsík sem áll át fékezési pozícióba (a magas tolóerőt átstartolási lehetőségként értékeli a fed. számítógép), ilyen tolóerő mellett és a vezérsíkokkal sem fékezve persze hiába nyomták a kerékféket, nem volt képes megállni a gép. Még szerencse, hogy idejében katapultáltak, így túlélhették az eseményt (ha velük együtt törik szét a gép, akkor belehaltak volna).
Üdv R.
Sennás 604493 2016. március 4. 12:53
Válasz erre
Ma délben rövid hír az M1-ről.10éves a Gripen hazánkban.Rövid bejátszás és videó 10gép óriási "10"-es számot formázva repült ebben kicsit ködös időben Kecsón.
(aki megtalálja a videót kérem tegye közzé)Köszönet!
kls 603415 2016. február 16. 22:06
Válasz erre
Üdv!
Tud valaki valamit az összetört kétüléses ügyéről? Kiderült már mi is okozta a balesetet? Egy ideje nem hallani semmit az ügyről.
pmheros 599889 2016. január 11. 17:26
Válasz erre
HAD7104hezB
HAD7104hezB

feltöltés gomb :(
pmheros 599888 2016. január 11. 17:25
Válasz erre
feltöltés gomb :(
pmheros 599887 2016. január 11. 17:22
Válasz erre
Megléptem a levélírást a HADmodels felé, miszerint túl sötét színt ajánlanak a reprint 72014 matrica mellé (Képet nekik is elküldtem). Nyugtázták az észrevételt. Ígéretet tettek arra, hogy a festési útmutatójukon a magyarázó színeket javítani fogják.

Javasolták továbbá, hogy fehér hozzáadásával kell a színt beállítani. Én ezt meg is tettem. Ez a bejegyzés is ennek eredményét szándékozik megmutatni. (Most már van elképzelésem, hogy az újra megvásárolt világosabb matricához kb mi fog illeni.)

Két lépcsős a magyarázat:

Alsó szárny jobb oldalán látható az eredeti Gunze 317 szín, tőle balra egyre távolodva a hozzáadott fehér színtől (a keverékhez való arányának megjelölésével) egyre világosabb oszlopok.
Ezzel az volt a cél, hogy a szerintem világosra sikeredett oldalszám kellően el tudjon különülni a hátterétől. Ezt körülbelül 50% -os fehér aránynál véltem megtalálni! (Ennek ellenére még mindig gondolkozok az italeri makettem sötétebb 43 -as oldalszámának 34 -esként való felhasználásán a revell kittemnél.) A Gunze 338 -as festéke is felkerült viszonyításnak a felső álcához való kontraszt miatt.

A felső szárnyra olyan "kész" színeket dobtam fel gyorsan, amelyek kb ezt a világosságú szürkét hozták mindenféle világosítás nélkül. (Az italeri Gripen -jéhez felső színnek ajánlja is a Model Master 1741 -esét, aminek Humbrol 128 -as megfelelőjével rendelkeztem is.) A Humbrol 128 -as kiesik, mert erősen kékes színezésű, a Humbrol 64 –esem (ismerve a márkát lehet csak az enyém) pedig azért, mert zöldbe hajlik. A Humbrol 167 viszont igen ígéretes szemre annak, aki nem akar kevergetni. Nem véletlenül oda került az a fránya világos oldalszám. Elméletileg a Humbrol 167 –esnek pedig van egy Gunze 334 –es megfelelője.
A kép érdekessége, hogy a Humbrol 167 sötétebbnek hat, mint a felesben fehérített Gunze 317. Szabad szemmel meg pont ugyanolyan világos a kettő. (A képet az ablakban felhős decemberi kora délutáni időpontban természetes megvilágításnál lőttem egy mobiltelefonnal automata üzemmódban.)

Ezek az én próbálkozásaim, ez mellett bárki véleményét szívesen veszem.
lukács zsolt 599615 2016. január 8. 13:54
Válasz erre
nyilván ahonnan a pénz és a lehetőség,no meg az utasítás jön azokban az országokban az angol a hivatalos nyelv...vagy lassan a héber..gondolom ezért.egy angol anyanyelvű figura pláne ha még hatalom is van a kezében,nem örülne a magyar felíratnak...és mivel a magyar honvédség azt csinál amit akar,csak előtte kérdezze meg,hogy mit akar...akkor így angol a felírat,jelzés marad...vagy sokat nézet gagyi röpcsis filmeket.
zsocate 599444 2016. január 6. 06:40
Válasz erre
Jó lenne megtudni, hogy ezek a magyar gépekre nem illő feliratok ötlete kinek a becses fejéből pattant ki? Mintha nem túl sok légierő lenne a NATO-n belül aki ezt az amerikai megjelölésre hasonlító vackot használná... És pontosan milyen haszna van?
lukács zsolt 599437 2016. január 5. 22:46
Válasz erre
nekem olyan mintha 15 éve amikor apa kocsi sofőr voltam kecskeméten akkor nem hunaf volt hanem huaf...a magyar légierő angolul...a tactical force wing az jelent repülő dandárt is?mert 2001 ben szentgyörgyi dezső harcászati repülő ezredről repülő dandár lett a neve...
zkalos 599412 2016. január 5. 17:20
Válasz erre
Az enyémhez is van egy javító matrica lap világosabb felségjellel, csak nem látszik a képeken. Én a Revell megjelenése környékén vettem a Feritől.
migi 599411 2016. január 5. 16:25
Válasz erre
Tudtommal van egy javitott verzió .
pmheros 599410 2016. január 5. 16:19
Válasz erre
Valóban, a te 72104 -esed klasszisokkal sötétebb számokkal van nyomva.

Az enyém már a "reprint 72014" (így hivatkoznak rá árlistán). Jól megkülönböztethetőek egymástól abból is, hogy az ék jelzések külső sávja a tiéden színezetek, -míg az újabbakon mint az enyém is- azok a külső sávok átlátszóak.

Úgy gondolom hogy az én csomagom az új világos matricát tartalmazza, a sötétebb készlethez illő használati útmutatóval.

Mivel a mostani jelzéseket már nem tudom újrahasználhatóan levakarni,így a következő hónapban megint meglepem magam egy matricával. Addigra meglesz a hozzá illő szürke felső szürke is.

Azt nem tudom még, hogyha jelezném a HADmodels felé a hogy korrigálják a használati útmutatójukat is -a változtatásoknak és méretaránynak megfelelő világosabb színkóddal-, hogy zokon vennék-e?
zkalos 599370 2016. január 4. 22:45
Válasz erre
20160104_182138
20160104_182138
20160104_182113
20160104_182113

Sziasztok !
Elővettem a saját HAD matricámat, és összehasonlítva grippen képekhez (nem felrakva) azt kell mondanom, hogy elég sötét a szám színe, majdnem fekete az én példányomon. Szívesen láttam volna a matricán az imitált fülkét is, mivel megegyezik a színe az oldalszámmal, és nehéz lesz eltalálni a színét hogy egyezzenek, meg a formájához sincs a leírásban korrekt rajz, ami elég ciki szerintem a HAD-ra nézve, és mivel a gép hasán van, kevés kép áll rendelkezésre :(. A Revell matricán a számok (Cseh és Svéd) még világosabbak, mint a HAD-on, de a valóságban is így lehet valószínűleg. A gép felső színe szerintem nem 36231 (H317), hanem inkább 35237 (H337), ami kicsit világosabb, és kékesebb a Federal Standard színkártyámat nézegetve, esetleg H53 Neutral gray (persze este lámpafénynél néztem). Alsónak jó lehet a 36495 (H338). Persze mindegyiket világosítani kell az tuti.

hunavia.freeweb.hu/AIRSHOW/KE2013/08GRIPEN35HUNAFKECSKEMT2013/photos/photo3.html
superfighter.freeweb.hu/GRIPEN%20HU/JAS39EBSHU_DETAIL_20050125/photos/photo44.html

Mi a véleményetek ?
pmheros 599342 2016. január 4. 14:24
Válasz erre
matrica_különbségek

Egyes gyártók Jas-39 Gripen matrica lapjainak szín különbségei
matrica_különbsé...

Kínomban vakaróztam kicsit

A (zavaró tényezők egy részét kizárva) szürke árnyalatban 600dpi -vel szkenneltem egy jót, majd egymásra raktam a Revell, az Italeri és a HAD matricáinak egyes részeit.

Az alap (keret nélküli) a HAD matrica lapja, erre van berakva pink kerettel az Italeri, világos kékkel pedig a Revell matricáinak egyes elemei.

Szabad szemmel jól látáható, hogy a HAD a legvilágosabb színekkel dolgozik (kivéve a beömlő veszélyt jelölő ábrája, mert azt az Italeri "nyerte")
Az Italeri jelzései valamivel sötétebbek, ami szabad szemmel jobban észlelhető.
A Revell -é egyértelműen sötétebbek, szerintem a valós hatást legjobban megközelítő. (Sajnálatomra nem nyomott magyar jelzést a lapjára.)

Nagy konklúzió nincs: ahány gyártó annyiféle eredmény. A szín megítélése még a profiknál is szubjektív.
vlevi 599261 2016. január 3. 18:09
Válasz erre
Nekem is volt hasonló gondom. Ezért üres matricalapra, lézernyomtatóval feketével csináltam meg a számokat.
Rumcájsz_52 599208 2016. január 3. 11:11
Válasz erre
Az a legnagyobb baj, hogy ez a sötétebb szürke nemcsak a matricához túl sötét, hanem a valósághoz is, az igazi Griffen nincs ekkora kontraszt a két szürke között. A másik probléma, hogy a szám-matrica meg túl világos, ha megnézed az 598039 hsz. fotóit, látható hogy a gépszám majdnem olyan sötétszürke, mint a gép hasára festett fals kabin, az pedig eredetileg fekete volt, csak már kicsit kifakult. És ez a legnagyobb probléma, mert éket festeni - ugyan jó sok munkával, maszkolással - de lehet, ilyen gömbölyű számot viszont sajnos nem.
Üdv R.
Kferro 599202 2016. január 3. 10:10
Válasz erre
pmheros 599184 2016. január 2. 22:43
Válasz erre
Nem.

(Jelenleg a szám a világosabb). Ha 10-15 % -ot világosítottam volna, akkor kb olyan színű lenne az alap, mint maga a szám

Viszont nagyon jelentős kontrasztnak kéne lennie :(
Kferro 599180 2016. január 2. 22:11
Válasz erre
A festéket világosítottad a méretaránynak megfelelően?
pmheros 599178 2016. január 2. 21:44
Válasz erre
IMG_20160102_213423

Világos oldalszám
IMG_20160102_213423

A másik apróság a HAD 72-104 -hez: a cég által ajánlott Gunze 317 túl sötét ehhez a matricaívhez. Jól láthatóan elveszik a 32 -es oldalszám.
pintair 598039 2015. december 17. 09:19
Válasz erre
bap 1
bap 1
bap 2
bap 2
bap 3
bap 3
bap 3a
bap 3a

Azért van itt kosz alul. Forrás: AirForces Monthly 2016-01
pmheros 596215 2015. november 21. 09:34
Válasz erre
Nem a legszebb pótlásom, de ahol lesz ott még "elmegy".
www.kephost.com/images/2015/11/21/IMG_20151121_092613.jpg

Jöhet a többi hiba :)
pmheros 596061 2015. november 18. 15:54
Válasz erre
Szia!

Köszi az infót. Igen, a HAD 104 matrica.
Mivel időközben berendeltem, így utólag mindegy is. "Reprint" jelzővel van ellátva, így úgy sejtem ez az újabb verzió. Arra az alsó jelzésre is kiokoskodom valami aláfestéses módszert.
lancer 596053 2015. november 18. 13:14
Válasz erre
Szia!

Ha a HAD 72-104 ívéről van szó, akkor az ékek színezése nem az igazi. A pirosnak megfelelő középszürke ék üresen maradt a matricán, ez a szárnyak felső felén és a svancon tökéletes megoldás, de a szárnyak alsó felén nem szerencsés, mivel az ék középszürke színe nem egyezik meg a szárny alsó színével. Itt sajnos ügyeskedni kell, vagy esetleg más matricáról pótolni a színhelyes felségjelet. A 72-104 ív régebbi nyomatán máshogy volt a színezés, ott nincs ilyen probléma.
pmheros 596042 2015. november 18. 09:56
Válasz erre
Megjött a Revell Jas-39C (04999) makettem.

A megvásárláshoz a lökést az októberi aranysasban megjelenő kép adta. 4 légiharc (bár gyakorló) rakétával, 3 póttartállyal végre igazi harci gép benyomását tette rám.

A terv az volt hogy a régóta bontatlanul pihenő italeri(No 1306) készletből csenem ki a harmadik póttartálynak valót, valamint annak matricáit használom fel a magyar EBS HU verzióhoz. Aztán jön a meglepetés: www.kephost.com/images/2015/11/18/ek.png Az italeri matricáján az ék közepe el van csúszva. A külső sáv pedig a belsőhöz képest nagyon-nagyon világos. Jó lett volna a HAD matricájának megspórolása, de mégis csak meg kell lépnem.

A kérdésem ezzel HAD matricával lenne kapcsolatban. Nem találom hol olvastam korábban azt, hogy valamilyen apróbb hibával rendelkezik az adott matrica lap. Mi az az apó hiba ?
mcs 594354 2015. október 19. 22:38
Válasz erre
user_40_314 revell
user_40_314 revell

Hello,

pl ezt hibásan csinálták meg..
pmheros 594265 2015. október 18. 17:22
Válasz erre
(Visszaolvasgatva semmi okosat nem találtam itt a Revell Jas-39C -jéről)

Infókat szeretnék kérni milyen hibái vannak a Revell Jas-39C-nek.
Linkeltek itt egy cseh oldalt www.modelforum.cz/viewtopic.php , de ott olyan nagy hibát a cseh nyelvtudásommal (annak hiányával) nem szúrtam ki.

Képeket néztem az öntőkeretről, meg elkészült makettről is, és vannak számomra pozitív előnyök az italeri készletéhet képest:
-jobb "fúvócső"
-(jobb) C verziós főfutó kerék
-nato fegyverzetfelfüggesztő pilonok
-póttankok többes számban
-amraam, iris-t
-apu "megjelenítése"

A panelvonalak hiánya, kisebb illeszkedések, nem okozhatnak problémát. Alakhibák, méret eltérések érdekelnének elsősorban.

Aki tud hibákról, az ne tartsa magában. Előre is köszi
Weizi 588181 2015. június 26. 20:34
Válasz erre
Szia!
Minden bizonnyal kipróbálták mind a két oldalt a viszonyítások végett, ami azért lehet fontos, mert amint a felvételen látni is lehet, kapcsolódás közben egyáltalán nem a "töltőkosarat" nézi a pilóta!
Sennás 588177 2015. június 26. 20:18
Válasz erre
Szia.Érdekes videó.Egy pillanatra felvillan a 823 is rajta.Belső kameráson látni a 43ast bal oldalt tölteni ,utána a KC-ből készült videón meg jobb oldali töltő csatlakozásról.Ezek szerint gyakorolni kell mindkettőt?
Weizi 588176 2015. június 26. 20:06
Válasz erre
Légi utántöltés először!

www.youtube.com/watch
Sennás 588175 2015. június 26. 19:37
Válasz erre
Kölcsöngép
Kölcsöngép

A Svédektől kaptuk kölcsön a 823as gépet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.