<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22. |
pmheros | Adatlap | 604685 | 2016. március 7. 17:00 | ![]() | |
cenci2 | Adatlap | 604680 | 2016. március 7. 13:49 | ![]() | |
Elkészült a teljes videó a pénteki ünnepről . https://www.youtube.com/watch | |||||
cenci2 | Adatlap | 604515 | 2016. március 4. 18:10 | ![]() | |
Egy kis előzetes videó a repülésről . A teljes videó majd a JETfly oldalán lesz látható . https://www.youtube.com/watch https://www.youtube.com/watch?v=jf7nk1YI9O8&feature=share | |||||
Sennás | Adatlap | 604513 | 2016. március 4. 18:06 | ![]() | |
Ó köszönet!Király vagy! | |||||
Weizi | Adatlap | 604511 | 2016. március 4. 18:00 | ![]() | |
AndrásH | Adatlap | 604505 | 2016. március 4. 16:51 | ![]() | |
Szinte az első pillanattól kezdve valószínűsíthető volt ez a történet, engem mégis elszomorít. A katapultálás rendben van, no de azért ahhoz, hogy leszállósebességgel végigcsattogjon a madár a betonon, kell minimum 20, de inkább 30 másodperc. Nem tudom mi járhatott a fejükben, tényleg csak néztek, mint Jenő a moziban, és a fékbe kapaszkodás közben magukban mondogatták, hogy nem lassul, nem lassul? Ez alatt a fél perc alatt egyszer sem jutott eszükbe, hogy akkor kar előre és elemel - újra próbál? Ez az, ami számomra a megdöbbentőbb, nem pedig az a hiba, hogy nem húzta le teljesen a gázkart. | |||||
Sennás | Adatlap | 604498 | 2016. március 4. 15:25 | ![]() | |
Bocsánat igazából nem is déli 13.30(körül) volt egy 1-3 perces interjú Kecsoról. Egy katona tiszt beszélt(Ő,Ő minden mondatban) a pilótákról,a kiszolgáló személyzetről.--bejátszás "10"-es formában repülő(áthúzó) gépek a pálya fölött és a hátsó levált flikk-flak jött vissza. De én se találom. | |||||
pmheros | Adatlap | 604497 | 2016. március 4. 14:53 | ![]() | |
a hirado.hu -n megnéztem a 12 órási M1 hiradót, de gonosz mód abban már nem mutatták a levegőben a madárkáinkat, beszélni azt persze tudtak róla. :( | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 604496 | 2016. március 4. 14:26 | ![]() | |
Ami a neten keringő hírekből műszaki szemmel kiszűrhető: a mellső ülésben ülő (szabálytalanul, előző hónapokban rendkívül keveset repült) pilóta a kerekek betonfogása után nem húzta hátra eléggé a gázkart, hanem csak "légi alapgáz" helyzetig, így pedig tovább működött az automatikus hajtómű-vezérlés (autothrottle). Ilyenkor a hajtómű-automatika akkora tolóerőt ad, hogy az éppen adott konfigurációban lévő gép még a levegőben tudjon maradni. Abban a helyzetben (nyitott futóművekkel) ez 86%-os fordulatszám volt, ráadásul ilyen tolóerőnél a kacsa-vezérsík sem áll át fékezési pozícióba (a magas tolóerőt átstartolási lehetőségként értékeli a fed. számítógép), ilyen tolóerő mellett és a vezérsíkokkal sem fékezve persze hiába nyomták a kerékféket, nem volt képes megállni a gép. Még szerencse, hogy idejében katapultáltak, így túlélhették az eseményt (ha velük együtt törik szét a gép, akkor belehaltak volna). Üdv R. | |||||
Sennás | Adatlap | 604493 | 2016. március 4. 12:53 | ![]() | |
Ma délben rövid hír az M1-ről.10éves a Gripen hazánkban.Rövid bejátszás és videó 10gép óriási "10"-es számot formázva repült ebben kicsit ködös időben Kecsón. (aki megtalálja a videót kérem tegye közzé)Köszönet! | |||||
kls | Adatlap | 603415 | 2016. február 16. 22:06 | ![]() | |
Üdv! Tud valaki valamit az összetört kétüléses ügyéről? Kiderült már mi is okozta a balesetet? Egy ideje nem hallani semmit az ügyről. | |||||
pmheros | Adatlap | 599889 | 2016. január 11. 17:26 | ![]() | |
pmheros | Adatlap | 599888 | 2016. január 11. 17:25 | ![]() | |
feltöltés gomb :( | |||||
pmheros | Adatlap | 599887 | 2016. január 11. 17:22 | ![]() | |
Megléptem a levélírást a HADmodels felé, miszerint túl sötét színt ajánlanak a reprint 72014 matrica mellé (Képet nekik is elküldtem). Nyugtázták az észrevételt. Ígéretet tettek arra, hogy a festési útmutatójukon a magyarázó színeket javítani fogják. Javasolták továbbá, hogy fehér hozzáadásával kell a színt beállítani. Én ezt meg is tettem. Ez a bejegyzés is ennek eredményét szándékozik megmutatni. (Most már van elképzelésem, hogy az újra megvásárolt világosabb matricához kb mi fog illeni.) Két lépcsős a magyarázat: Alsó szárny jobb oldalán látható az eredeti Gunze 317 szín, tőle balra egyre távolodva a hozzáadott fehér színtől (a keverékhez való arányának megjelölésével) egyre világosabb oszlopok. Ezzel az volt a cél, hogy a szerintem világosra sikeredett oldalszám kellően el tudjon különülni a hátterétől. Ezt körülbelül 50% -os fehér aránynál véltem megtalálni! (Ennek ellenére még mindig gondolkozok az italeri makettem sötétebb 43 -as oldalszámának 34 -esként való felhasználásán a revell kittemnél.) A Gunze 338 -as festéke is felkerült viszonyításnak a felső álcához való kontraszt miatt. A felső szárnyra olyan "kész" színeket dobtam fel gyorsan, amelyek kb ezt a világosságú szürkét hozták mindenféle világosítás nélkül. (Az italeri Gripen -jéhez felső színnek ajánlja is a Model Master 1741 -esét, aminek Humbrol 128 -as megfelelőjével rendelkeztem is.) A Humbrol 128 -as kiesik, mert erősen kékes színezésű, a Humbrol 64 –esem (ismerve a márkát lehet csak az enyém) pedig azért, mert zöldbe hajlik. A Humbrol 167 viszont igen ígéretes szemre annak, aki nem akar kevergetni. Nem véletlenül oda került az a fránya világos oldalszám. Elméletileg a Humbrol 167 –esnek pedig van egy Gunze 334 –es megfelelője. A kép érdekessége, hogy a Humbrol 167 sötétebbnek hat, mint a felesben fehérített Gunze 317. Szabad szemmel meg pont ugyanolyan világos a kettő. (A képet az ablakban felhős decemberi kora délutáni időpontban természetes megvilágításnál lőttem egy mobiltelefonnal automata üzemmódban.) Ezek az én próbálkozásaim, ez mellett bárki véleményét szívesen veszem. | |||||
lukács zsolt | Adatlap | 599615 | 2016. január 8. 13:54 | ![]() | |
nyilván ahonnan a pénz és a lehetőség,no meg az utasítás jön azokban az országokban az angol a hivatalos nyelv...vagy lassan a héber..gondolom ezért.egy angol anyanyelvű figura pláne ha még hatalom is van a kezében,nem örülne a magyar felíratnak...és mivel a magyar honvédség azt csinál amit akar,csak előtte kérdezze meg,hogy mit akar...akkor így angol a felírat,jelzés marad...vagy sokat nézet gagyi röpcsis filmeket. | |||||
zsocate | Adatlap | 599444 | 2016. január 6. 06:40 | ![]() | |
Jó lenne megtudni, hogy ezek a magyar gépekre nem illő feliratok ötlete kinek a becses fejéből pattant ki? Mintha nem túl sok légierő lenne a NATO-n belül aki ezt az amerikai megjelölésre hasonlító vackot használná... És pontosan milyen haszna van? | |||||
lukács zsolt | Adatlap | 599437 | 2016. január 5. 22:46 | ![]() | |
nekem olyan mintha 15 éve amikor apa kocsi sofőr voltam kecskeméten akkor nem hunaf volt hanem huaf...a magyar légierő angolul...a tactical force wing az jelent repülő dandárt is?mert 2001 ben szentgyörgyi dezső harcászati repülő ezredről repülő dandár lett a neve... | |||||
zkalos | Adatlap | 599412 | 2016. január 5. 17:20 | ![]() | |
Az enyémhez is van egy javító matrica lap világosabb felségjellel, csak nem látszik a képeken. Én a Revell megjelenése környékén vettem a Feritől. | |||||
migi | Adatlap | 599411 | 2016. január 5. 16:25 | ![]() | |
Tudtommal van egy javitott verzió . | |||||
pmheros | Adatlap | 599410 | 2016. január 5. 16:19 | ![]() | |
Valóban, a te 72104 -esed klasszisokkal sötétebb számokkal van nyomva. Az enyém már a "reprint 72014" (így hivatkoznak rá árlistán). Jól megkülönböztethetőek egymástól abból is, hogy az ék jelzések külső sávja a tiéden színezetek, -míg az újabbakon mint az enyém is- azok a külső sávok átlátszóak. Úgy gondolom hogy az én csomagom az új világos matricát tartalmazza, a sötétebb készlethez illő használati útmutatóval. Mivel a mostani jelzéseket már nem tudom újrahasználhatóan levakarni,így a következő hónapban megint meglepem magam egy matricával. Addigra meglesz a hozzá illő szürke felső szürke is. Azt nem tudom még, hogyha jelezném a HADmodels felé a hogy korrigálják a használati útmutatójukat is -a változtatásoknak és méretaránynak megfelelő világosabb színkóddal-, hogy zokon vennék-e? | |||||
zkalos | Adatlap | 599370 | 2016. január 4. 22:45 | ![]() | |
Sziasztok ! Elővettem a saját HAD matricámat, és összehasonlítva grippen képekhez (nem felrakva) azt kell mondanom, hogy elég sötét a szám színe, majdnem fekete az én példányomon. Szívesen láttam volna a matricán az imitált fülkét is, mivel megegyezik a színe az oldalszámmal, és nehéz lesz eltalálni a színét hogy egyezzenek, meg a formájához sincs a leírásban korrekt rajz, ami elég ciki szerintem a HAD-ra nézve, és mivel a gép hasán van, kevés kép áll rendelkezésre :(. A Revell matricán a számok (Cseh és Svéd) még világosabbak, mint a HAD-on, de a valóságban is így lehet valószínűleg. A gép felső színe szerintem nem 36231 (H317), hanem inkább 35237 (H337), ami kicsit világosabb, és kékesebb a Federal Standard színkártyámat nézegetve, esetleg H53 Neutral gray (persze este lámpafénynél néztem). Alsónak jó lehet a 36495 (H338). Persze mindegyiket világosítani kell az tuti. hunavia.freeweb.hu/AIRSHOW/KE2013/08GRIPEN35HUNAFKECSKEMT2013/photos/photo3.html superfighter.freeweb.hu/GRIPEN%20HU/JAS39EBSHU_DETAIL_20050125/photos/photo44.html Mi a véleményetek ? | |||||
pmheros | Adatlap | 599342 | 2016. január 4. 14:24 | ![]() | |
Kínomban vakaróztam kicsit A (zavaró tényezők egy részét kizárva) szürke árnyalatban 600dpi -vel szkenneltem egy jót, majd egymásra raktam a Revell, az Italeri és a HAD matricáinak egyes részeit. Az alap (keret nélküli) a HAD matrica lapja, erre van berakva pink kerettel az Italeri, világos kékkel pedig a Revell matricáinak egyes elemei. Szabad szemmel jól látáható, hogy a HAD a legvilágosabb színekkel dolgozik (kivéve a beömlő veszélyt jelölő ábrája, mert azt az Italeri "nyerte") Az Italeri jelzései valamivel sötétebbek, ami szabad szemmel jobban észlelhető. A Revell -é egyértelműen sötétebbek, szerintem a valós hatást legjobban megközelítő. (Sajnálatomra nem nyomott magyar jelzést a lapjára.) Nagy konklúzió nincs: ahány gyártó annyiféle eredmény. A szín megítélése még a profiknál is szubjektív. | |||||
vlevi | Adatlap | 599261 | 2016. január 3. 18:09 | ![]() | |
Nekem is volt hasonló gondom. Ezért üres matricalapra, lézernyomtatóval feketével csináltam meg a számokat. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 599208 | 2016. január 3. 11:11 | ![]() | |
Az a legnagyobb baj, hogy ez a sötétebb szürke nemcsak a matricához túl sötét, hanem a valósághoz is, az igazi Griffen nincs ekkora kontraszt a két szürke között. A másik probléma, hogy a szám-matrica meg túl világos, ha megnézed az 598039 hsz. fotóit, látható hogy a gépszám majdnem olyan sötétszürke, mint a gép hasára festett fals kabin, az pedig eredetileg fekete volt, csak már kicsit kifakult. És ez a legnagyobb probléma, mert éket festeni - ugyan jó sok munkával, maszkolással - de lehet, ilyen gömbölyű számot viszont sajnos nem. Üdv R. | |||||
Kferro | Adatlap | 599202 | 2016. január 3. 10:10 | ![]() | |
Valóban jelentős a kontraszt: https://img.planespotters.net/photo/408000/original/32-hungarian-air-force-saab-jas-39-gripen_PlanespottersNet_408016.jpg Fura, mert a matrica mintaképén sötétebbnek tűnnek a számok: www.hadmodels.com/custom/hadmodels/image/cache/w900h500wt1/product/1_72/72104decal.jpg | |||||
pmheros | Adatlap | 599184 | 2016. január 2. 22:43 | ![]() | |
Nem. (Jelenleg a szám a világosabb). Ha 10-15 % -ot világosítottam volna, akkor kb olyan színű lenne az alap, mint maga a szám Viszont nagyon jelentős kontrasztnak kéne lennie :( | |||||
Kferro | Adatlap | 599180 | 2016. január 2. 22:11 | ![]() | |
A festéket világosítottad a méretaránynak megfelelően? | |||||
pmheros | Adatlap | 599178 | 2016. január 2. 21:44 | ![]() | |
A másik apróság a HAD 72-104 -hez: a cég által ajánlott Gunze 317 túl sötét ehhez a matricaívhez. Jól láthatóan elveszik a 32 -es oldalszám. | |||||
pintair | Adatlap | 598039 | 2015. december 17. 09:19 | ![]() | |
pmheros | Adatlap | 596215 | 2015. november 21. 09:34 | ![]() | |
Nem a legszebb pótlásom, de ahol lesz ott még "elmegy". www.kephost.com/images/2015/11/21/IMG_20151121_092613.jpg Jöhet a többi hiba :) | |||||
pmheros | Adatlap | 596061 | 2015. november 18. 15:54 | ![]() | |
Szia! Köszi az infót. Igen, a HAD 104 matrica. Mivel időközben berendeltem, így utólag mindegy is. "Reprint" jelzővel van ellátva, így úgy sejtem ez az újabb verzió. Arra az alsó jelzésre is kiokoskodom valami aláfestéses módszert. | |||||
lancer | Adatlap | 596053 | 2015. november 18. 13:14 | ![]() | |
Szia! Ha a HAD 72-104 ívéről van szó, akkor az ékek színezése nem az igazi. A pirosnak megfelelő középszürke ék üresen maradt a matricán, ez a szárnyak felső felén és a svancon tökéletes megoldás, de a szárnyak alsó felén nem szerencsés, mivel az ék középszürke színe nem egyezik meg a szárny alsó színével. Itt sajnos ügyeskedni kell, vagy esetleg más matricáról pótolni a színhelyes felségjelet. A 72-104 ív régebbi nyomatán máshogy volt a színezés, ott nincs ilyen probléma. | |||||
pmheros | Adatlap | 596042 | 2015. november 18. 09:56 | ![]() | |
Megjött a Revell Jas-39C (04999) makettem. A megvásárláshoz a lökést az októberi aranysasban megjelenő kép adta. 4 légiharc (bár gyakorló) rakétával, 3 póttartállyal végre igazi harci gép benyomását tette rám. A terv az volt hogy a régóta bontatlanul pihenő italeri(No 1306) készletből csenem ki a harmadik póttartálynak valót, valamint annak matricáit használom fel a magyar EBS HU verzióhoz. Aztán jön a meglepetés: www.kephost.com/images/2015/11/18/ek.png Az italeri matricáján az ék közepe el van csúszva. A külső sáv pedig a belsőhöz képest nagyon-nagyon világos. Jó lett volna a HAD matricájának megspórolása, de mégis csak meg kell lépnem. A kérdésem ezzel HAD matricával lenne kapcsolatban. Nem találom hol olvastam korábban azt, hogy valamilyen apróbb hibával rendelkezik az adott matrica lap. Mi az az apó hiba ? | |||||
mcs | Adatlap | 594354 | 2015. október 19. 22:38 | ![]() | |
Hello, pl ezt hibásan csinálták meg.. | |||||
pmheros | Adatlap | 594265 | 2015. október 18. 17:22 | ![]() | |
(Visszaolvasgatva semmi okosat nem találtam itt a Revell Jas-39C -jéről) Infókat szeretnék kérni milyen hibái vannak a Revell Jas-39C-nek. Linkeltek itt egy cseh oldalt www.modelforum.cz/viewtopic.php , de ott olyan nagy hibát a cseh nyelvtudásommal (annak hiányával) nem szúrtam ki. Képeket néztem az öntőkeretről, meg elkészült makettről is, és vannak számomra pozitív előnyök az italeri készletéhet képest: -jobb "fúvócső" -(jobb) C verziós főfutó kerék -nato fegyverzetfelfüggesztő pilonok -póttankok többes számban -amraam, iris-t -apu "megjelenítése" A panelvonalak hiánya, kisebb illeszkedések, nem okozhatnak problémát. Alakhibák, méret eltérések érdekelnének elsősorban. Aki tud hibákról, az ne tartsa magában. Előre is köszi | |||||
Weizi | Adatlap | 588181 | 2015. június 26. 20:34 | ![]() | |
Szia! Minden bizonnyal kipróbálták mind a két oldalt a viszonyítások végett, ami azért lehet fontos, mert amint a felvételen látni is lehet, kapcsolódás közben egyáltalán nem a "töltőkosarat" nézi a pilóta! | |||||
Sennás | Adatlap | 588177 | 2015. június 26. 20:18 | ![]() | |
Szia.Érdekes videó.Egy pillanatra felvillan a 823 is rajta.Belső kameráson látni a 43ast bal oldalt tölteni ,utána a KC-ből készült videón meg jobb oldali töltő csatlakozásról.Ezek szerint gyakorolni kell mindkettőt? | |||||
Weizi | Adatlap | 588176 | 2015. június 26. 20:06 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 588175 | 2015. június 26. 19:37 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 587951 | 2015. június 22. 10:58 | ![]() | |
Bocs Nepek! ezek rossz helyre jottek... :/ | |||||
pintair | Adatlap | 587950 | 2015. június 22. 10:54 | ![]() | |
Vegre talan vki csinal egy normalis 72es Delfint. | |||||
pintair | Adatlap | 587949 | 2015. június 22. 10:48 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 587862 | 2015. június 20. 11:54 | ![]() | |
Az is lényeg, hogy lesz-e, de én is arra vagyok kíváncsi, ki fogja fizetni? El tudom képzelni, hogy a svédek ingyen átadnak egyet a feleslegesek közül, főleg ha nem emberi hiba miatt történt a baleset. Viszont tudtommal csak nekünk vannak öszvér gépeink, szóval ha lesz csere, azt hogy lehet beilleszteni a jelenlegi állományba az üzemeltetés szempontjából? Bár lehet, hogy semmi változást nem igényelne a hadrendbe állítása. z | |||||
Dolmi | Adatlap | 587858 | 2015. június 20. 09:36 | ![]() | |
Szerintem nem az a lényeg, hogy lesz-e, hanem az, hogy ki állja a számlát. | |||||
Zoli | Adatlap | 587761 | 2015. június 18. 13:28 | ![]() | |
Nocsak, lesz cseregép? www.origo.hu/itthon/20150618-nem-epit-vasfuggonyt-a-honvedseg-mondta-hende-csaba.html z | |||||
Sennás | Adatlap | 587598 | 2015. június 15. 18:54 | ![]() | |
Na ez meglepett.De a kert eszembe jutott nekem is(nem magamnak)Kádár S. Őrn-nak.Gondolom ő inkább repülne egy másikkal.Ilyenkor nincs para az emberben egy újabb felszálláskor? Jobbulást Kádár S. Úrnak! | |||||
NORAD | Adatlap | 587597 | 2015. június 15. 18:51 | ![]() | |
Hende Csaba: szoftverhiba okozhatta a Gripen-balesetet www.napigazdasag.hu/cikk/46488/
Jó vásárt csináltunk ezekkel a Gripenekkel? index.hu/belfold/2015/06/14/gripen_gripen-beszerzes_vadaszbombazo_vadaszgep_gripent_jas_39a_b_saab_alfons_mensdorff-pouilly_orban-kormany/ Veszélyben a légi misszió mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/veszelyben-a-legi-misszio-1290806 A vég kezdete www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/a_veg_kezdete/ Hétfőn hazamehet a kórházból a hősies Gripen-pilóta index.hu/belfold/2015/06/14/hetfon_hazamehet_a_korhazbol_a_hosies_gripen-pilota/ | |||||
Gorbils | Adatlap | 587596 | 2015. június 15. 18:28 | ![]() | |
Bocsi Gábor barátom de most AKTUÁLIS ! Az ár irányár, ajánlom barkácsoloknak vagy disznek kertbe ! Az ikeás doboza már nincs meg, póütalkatrészek még fóliába ! | |||||
Sennás | Adatlap | 587595 | 2015. június 15. 18:22 | ![]() | |
Őöö már Június van kicsit megkésett az Áprilisi tréfa:)DE jó! | |||||
Gorbils | Adatlap | 587594 | 2015. június 15. 18:15 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
(Jó lett a zene az utolsó másfél perchez, illett az anyaghoz.)