<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22. |
cstomm | Adatlap | 388283 | 2006. március 28. 18:39 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 388282 | 2006. március 28. 17:14 | ![]() | |
Szia cstomm! Nem kötözködni szeretnék veled, de ha már leírod egy gép nevét, helyesen tedd: Gripen Egyébként attól még lehet jó egy típus, hogy nem lőtték vele szét a fél világot... Üdv: PETI | |||||
cstomm | Adatlap | 388281 | 2006. március 28. 16:03 | ![]() | |
Én pártoltam volna az F-16-ost. Remek gép több évtizedes tapasztalat, teljesen korszer?sített elektronika és fegyverzet. Szóval, ha jól olvastam anno a Top Gunban (most Aranysas), akkor ezek az F-16-osok teljesen fel lettek volna készítve földi és légi harcra egyaránt, az összes fegyvert beleértve. A Grippennel azt hiszem - majd kijavítotok - ez még nem megoldott. A Grippen lehet, hogy jó gép, de no tapasztalat, no HARCI TAPASZTALAT!!! Szerintem ez a legfontosabb! Se légi harc, se földi csapás, se semmi... | |||||
Zoli | Adatlap | 388280 | 2006. március 28. 14:54 | ![]() | |
Én úgy tudom, hogy 2 hajtóművet fejlesztettek, egyiket a PW, másikat a GE és ezekkel próbálták ki az YF-22 és YF-23 prototípusokat. A Gripen tudtommal a sima alap Hornet F404-es hajtóműjét kapta meg, de úgy emlékszek, mintha a Gripennek átépített változat gyengébb lenne a gazdaságosabb üzem miatt, mint az eredeti. Ha tévedek, javítsatok ki. z | |||||
Zoli | Adatlap | 388279 | 2006. március 28. 14:48 | ![]() | |
Örülök, hogy nem csak én gondolom úgy, jobb lett volna a 16-os. Viszont nem az MLU-n átesett, hanem annak a továbbfejlesztett változatát kaptuk volna, de erről asszem már írtam. z | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 388278 | 2006. március 28. 14:30 | ![]() | |
Na csak hogy belekotyogjak... A grippen tud szupercirkálni. A szuperkruz csak azt jelenti hogy utánégető nélkül hang felett. A hangfal áttöréséhez igenis kell a gripennek az utánégető, mert egy hajtómővesként ehhez nem elég a tolóereje. Ez a képesség csak könnyű légiharc fegyverzet melett elérhető. Egyetlen típus sem tud csapásmérő fegyverzettel tartósan hang felett repülni. Hajtómű: a raptor hajtóműve teljesen új fejlesztés, és igazából az Yf-23-as koncepció hajtóműve. típust sajna nem tudom. az YF-23-as volt eleve vektor kormányzásúra tervezve. (tudomásom szerint) és csak +/- 37-42 fok körül van a kitéríthetősége, függöleges tengely mentén, oldairányban nem trelhető egyenlőre a gázsugár. Ok: így még elég rejtett a mechnika ahhoz hogy a gép tudjon lopakodni. A raptornak az ikerhajtómű miatt könnyű légiharc fegyverzettel ténylegesen nem kell utánégető a hangfal átlépéséhez. Grippen: A hajtómű a CF-18 superhornett továbbfejlesztetett hajtóműve. A Kanadai Bombardier, és SAAB-Scania közös fejlesztésének az eredménye. Az alapja galamelyik GE-F-10? hajtómű (ennek sem tudom sajna a pontos típusát) Ezt a hajtóművet fejlesztették, erősítették meg. A fejlesztési koncepciók között szerepelt a grippen esetében a szupercirkáló üzemmód, a cf-18-asok számára a teherbírás növelése mellett gazdaságosabb üzemeltetés volt a cél. A grippen csak átlöki magát a hangfalon utánna vissza lehet venni a gázt,és kb 80%os teljesítményen tartja vízszintes repülésben 1,15-1,2 M-et. Hozzáfűzném, hogy ez a kritérium esetünkben okafogyott, mert ekkora sebességgel alig lehet megfordulni az ország felett. Máshol meg nem igazán lesznek ezek a gépek bevetve. Legalább is nagyon remélem, hogy nem akarunk vele békefenntartani valamelyik közel keleti vagy távolkeleti kuplerájba ahol amerika játsza megint az erőss dagadt rosszindulatú kisfiú szerepét a játszótéren. | |||||
cstomm | Adatlap | 388277 | 2006. március 28. 14:10 | ![]() | |
Csak az F-22 Rapor képes szupercirkáló üzemmódra, azaz utánégetô nélkül gyorsulni hangsebesség fölé, s ott tartósan, hagsebesség felett repülni! De még ott van a tolóerôvektoros kormányzás, mellyel a hajtóm? forró gázait tudja függôleges irányba eltéríteni, szép fordulási eredményeket produkálva. Azt hiszem viszont, hogy a tolóerôvetoros kormányzásban jobb az orosz Szu-37-es, mert ott bármely irányba ki tudja téríteni a "tolóerôt". De lehet, hogy tévedek... Filmen már láttam mindkettôt, elég húzós dolgokat m?velnek ezzel a dologgal... Saját véleményem, hogy egy F-16-os MLU korszer?sítésen átesve (Azt hiszem Block 50-es változatot ajánlottak az amcsik) jobb választás lett volna, mint a Grippen. | |||||
Zoli | Adatlap | 388276 | 2006. március 28. 14:04 | ![]() | |
Nagyjából én is így emlékszem, viszont van még 1-2 típus, ami képes rá, de szintén csak kb 1.1M-ig (hátszélben, zuhanásban, pilonok nélkül stb). z | |||||
ati27 | Adatlap | 388275 | 2006. március 28. 13:18 | ![]() | |
Szupercirkáló mód télleg azt jelenti hogy a gép képes átléppni, és tartani a hangsebesség feletti sebességet. Az f22 belső fegyverzettel tudja, kb1.5-1.6 M-et. Meg némelyik új hajtóművel szerelt f16 is képes rá, persze külső függesztmény nélkül. de csak 1.1 mach-ig(és repülési magasság fügvénye is az f16-nál). Tehát mondhatjuk eddig egyedül igazán az f22 képes erre. pláne fegyverzettel együtt | |||||
Solo | Adatlap | 388273 | 2006. március 27. 21:40 | ![]() | |
Akkor nalad miert 98-ban volt az elso proba?? :)) | |||||
index | Adatlap | 388272 | 2006. március 27. 21:38 | ![]() | |
Solo | Adatlap | 388271 | 2006. március 27. 21:05 | ![]() | |
Tevedtem :) Hangsebesseg felett is kell az utanegeto, kiveve talan a Concordot. :) | |||||
Solo | Adatlap | 388267 | 2006. március 27. 20:53 | ![]() | |
Lehet rosszul tudom, de az utanegeto a hangsebesseg atlepesehez kellett eddig. Utana mar a tobbi gep is kepes haladni. De az F-22 utanegeto nelkul lepi at a hangsebessget az tuti. | |||||
Mekett | Adatlap | 388265 | 2006. március 27. 20:36 | ![]() | |
Azért nem véletlenül vadászgépek, még ha manapság már nem is csinálnak kifejezetten elfogóvadászokat. A gyors reagálás mindig is kritikus szempont volt a vadászoknál, különösen védelemben. Viszont abban igazad van, hogy drasztikusan nő az utánégető használatával a fogyasztás, ezért is találták ki az ún. szupercirkáló nevet az F-22 ezen képességére, vagyis hogy utánégető nélkül tud haladni hangsebesség felett. Én eddig már típussal összefüggésben nem hallottam, és elég komoly műszaki háttere van, nem hiszem hogy a Gripen is rendelkezne ezzel a tulajdonsággal. | |||||
Otto | Adatlap | 388263 | 2006. március 27. 20:12 | ![]() | |
Az abrams-ok helyett legyen inkább LeoA6! Az sokkal jobb! | |||||
Bundesign | Adatlap | 388262 | 2006. március 27. 19:09 | ![]() | |
de ha belegondolsz nem is kell. fölösleges széthajtani a gépet, és a fogyasztása is csak drasztikusan nő. | |||||
ati27 | Adatlap | 388260 | 2006. március 27. 15:18 | ![]() | |
Fiúk! Általában a max sebsségek fegyverzet nélkül értendők, vagy minimális légiharc (2db sidewinder) Amúgy állítólag az F-15 katalógus adata 2,5 mach de szinte soha nem repültek vele annyival! (max a rekordkísérletre átalakított példányokkal) | |||||
Bundesign | Adatlap | 388259 | 2006. március 27. 11:39 | ![]() | |
amelyik könyve ezt olvastam a sebességéről nem volt írva hogy üresen vagy fegyverrel, csak annyi hogy tudja tartani, és utánégető nélkül eléri és tartja. de nem szentírás amit írtak ebbe a könyvbe, lehet nem így van, de ezt hamar ki lehet deríteni! el kell vinni egy körre :P | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388258 | 2006. március 27. 11:27 | ![]() | |
Talán úgy, hogy üres fegyvertartókkal és ha már elérte ezt a sebességet, akkor azt utánégető nélkül is tudja tartani. Szerintem... :) | |||||
Bundesign | Adatlap | 388257 | 2006. március 27. 11:06 | ![]() | |
a gripen kicsi könyű gép modern hajtóművel, nemcsoda ha ,,szedi a lábát,, :) | |||||
Solo | Adatlap | 388256 | 2006. március 27. 10:02 | ![]() | |
Maximum speed: M2.0 and supersonic at all altitudes | |||||
Zoli | Adatlap | 388255 | 2006. március 27. 09:59 | ![]() | |
A Gripen utánégető nélkül 1,8-at? Ez valami vicc? z | |||||
Bundesign | Adatlap | 388254 | 2006. március 27. 09:54 | ![]() | |
a végsebességek utánégető nélkül vannak, utánégetővel nincs most így kéznél adatom, és hatótáv is pottartály nélküli. | |||||
Zoli | Adatlap | 388253 | 2006. március 27. 09:51 | ![]() | |
Biztos vagy a végsebességekben? A Raptor utánégető nélkül megy 1,6-ot, szerintem akkor nem lehet gond a 2M sem. A régi Hornet is tudott 1,8-at, igaz az új E/F se gyorsabb. A hatótávok póttartállyal vagy anélkül értendők? z | |||||
Bundesign | Adatlap | 388252 | 2006. március 27. 09:14 | ![]() | |
amúgy a gripen végsebesége 1.8 Mach, az f-22 é 1.7 :P de a gripi hatósugara 600km, míg f22 é 750km. valamit valamiért :) | |||||
Bundesign | Adatlap | 388251 | 2006. március 27. 09:11 | ![]() | |
hát az tuti kiesne! :)) hát az hogy a su 27 elavult, ez azért így nem teljesen igaz, sőt! nagyon is jó gép, az egyik leg jobb orosz masina! csak azért sajnos nem képviseli a mi trendi high tech gépeket!az f15 el szokták mindig öszehasonlítgatni, de az a helyzet, hogy csak műrepülésben győzné le! az f-15 nek minden tulajdonsága jobb, hatósugár, hasznos tömeg, sebeség, csúcsmagasság, és ne is beszéljünk ugye az f-15 folyamatos korszerűsítéséről! tehát nagyon klasz gép, szép gép a su-27, de egy valódi ellenfél ellen nemhinném hogy túl sok esélye maradna. ha csak nem géppuskával lövik egymást, mert akkor valószínű a 27 es győzne | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388250 | 2006. március 27. 08:23 | ![]() | |
A két makett nem egészen ugyanaz. A Revellben 6 AMRAAM van, az Italeriben földi célok elleni fegyverek (Maverick és hasonlók) vannak. Matricaügyileg gyakorlatilag egyenértékűek, de az Italerihez valamivel színesebb jelzések is vannak. De maga a repgép, az valóban ugyanaz. :) | |||||
MrChef | Adatlap | 388249 | 2006. március 27. 00:09 | ![]() | |
De ha kíváló gép, akkor nem hinném, hogy elavult az elektronikája. Mondjuk nemtom, nem értek úgy hozzá. De brutális lehet vele repülni...!!:-) Ha dollármilliárdos lennék, tuti vennék egyet, persze, lehet, hogy kiesne az összes fogtömésem, és elájulnék egy lájtosabb manővertől is!:P:P:DD | |||||
Bundesign | Adatlap | 388248 | 2006. március 27. 00:02 | ![]() | |
igen, gyönyörűek, és télleg kiválló gépek, és pl a su27 képes egyedül a lecsapó kobra,,mutatványra,, de attól még egy cipőbe járnak a mig29ekkel! elavult orosz elektronika. nem kellene nekem , csak műrepülésre:) | |||||
MrChef | Adatlap | 388247 | 2006. március 26. 23:57 | ![]() | |
Miért, a Su-k olyan gyönyörű gépek! És úgy tudom, hogy kíválóak! :-) | |||||
Bundesign | Adatlap | 388246 | 2006. március 26. 23:54 | ![]() | |
az Abramsokat támogatom ;) a Su kat nem :P | |||||
MrChef | Adatlap | 388245 | 2006. március 26. 23:52 | ![]() | |
Vegyünk 30 Abrams tankot és 10 Su-27-est! Az lenne ám a móka!:-) | |||||
Bundesign | Adatlap | 388244 | 2006. március 26. 23:46 | ![]() | |
télleg? nahát, bocsi, de ezt nemtuttam :)) akkor revellt szerzek:) kitudja akormány milyen radikáls lépésre készül légiutántölsésre! lehet pl: mig 29 hajtóművet átszerelnek egy AN-2 re, és a gyomrába pedig az utas tér helyére tesznek egy tartály kocsit, és íme! kész a magyar légiutántöltő gépezet :DD | |||||
Zoli | Adatlap | 388243 | 2006. március 26. 22:41 | ![]() | |
Ez beugratós kérdés lett volna Bundesign? A két makett ugyanaz, illetve a Revell matricája biztos szebb. Volt még régen egy másik Revell kit is, amit megvettem a sok fegyver és hajtómű miatt, de az teljesen szar. Illetve azóta eltelt kb 15 év, és a mostani ahhoz képest már jó. A tankerekről csak annyit, hogy nyilván azt nem fogunk venni, viszont gyakorolni tudnak majd, mert eddig is elég sok ország gépével gyakorlatoztak, csak most már az utántöltést is bele tudják venni. z | |||||
gluer | Adatlap | 388242 | 2006. március 26. 22:16 | ![]() | |
az biztos, hogy tankergépet nem veszünk hozzá, vicces is lenne lehetséges gyakorlópartner lenne pár, de szerintem csak a szimulátoron fogják gyakorolni, meg max 2-3 évente egyszer igaziban | |||||
Solo | Adatlap | 388241 | 2006. március 26. 22:12 | ![]() | |
Hat jo kerdes. A mi szintunkon szerintem eselyes egy C-130 Gripen paros. Talan ha vennenk par Herkit tobb esely lenne ra :))). Es milyen szep lenne az is az ek felsegjellel. :))) | |||||
gluer | Adatlap | 388240 | 2006. március 26. 21:53 | ![]() | |
na igen, ezen már gondolkodtam, hogy fogják-e a légi utántöltést a pilótáink gyakorolni | |||||
Solo | Adatlap | 388239 | 2006. március 26. 21:32 | ![]() | |
Igen, nem azt irtad, de a mi rendelesunk kicsit megsurgette a dolgot :)). Habar szerintem lehetseges, hogy soha nem fogjuk hasznalni. :)) | |||||
gluer | Adatlap | 388238 | 2006. március 26. 21:29 | ![]() | |
én nem írtam, hogy ki volt dolgozva, csak azt, hogy nem a mi három évvel későbbi rendelésünk miatt kezdtek gondolkozni rajta :) | |||||
Zoli | Adatlap | 388237 | 2006. március 26. 20:07 | ![]() | |
Én is úgy emlékeztem, hogy a JSF-re várnak, akkor meg addig minek a Gripen? De lehet, hogy én keverem a dolgokat, és a dánok nem érintettek JSF ügyben, nekik jó lenne a Gripen, míg a norvégok megkapják a JSF-et, és nem is érdeklik őket a Gripen. Szóval bocs ha így lenne és megkevertem a kettőt. z | |||||
Solo | Adatlap | 388236 | 2006. március 26. 19:52 | ![]() | |
Az elso legiutantoltes proba 2005-ben volt. | |||||
Solo | Adatlap | 388235 | 2006. március 26. 19:40 | ![]() | |
Hello! Index! Nagyon jolertesult vagy. Csak nem Kecskemeten szolgalsz? :) A ligiutantoltes proba meg nem kidolgozott eljaras. A pilotaknak szinte teljesen mindegy min repulnek. A lenyeg , hogy repulhessenek. A Gripent is meg fogjak szeretni. gluer! A delafrikaiak csak 2008-ban kapjak meg a gepeiket szal az utantoltes meg nem feltetlenul volt kidolgozva 2002-ben. Mint ahogy valaki leirta meg azt sem tudtak hova dugjak az utantoltoberendezest. | |||||
Bundesign | Adatlap | 388234 | 2006. március 26. 19:13 | ![]() | |
na emberkék! viszont egy kicsit kanyarodjuk visza a makett részéhez a dolognak! szerintetetk melyik a szebb 1:72 be, a revell vagy az italeri ? :O | |||||
gluer | Adatlap | 388233 | 2006. március 26. 18:59 | ![]() | |
azért a dán F-16 ok több mint 20 éves A változatok, és bár pár éve megcsinálták rajtuk az MLU üzemidő hosszabbítást lassan aktuális lesz a leváltásuk ezért érdeklődnek váltótípus iránt a norvég F-16 ok is hasonló korúak , ugyanabból a szériából, de úgy tudom Norvégia a JSF -re vár(ill tagja a projektnek) és nem tervez köztes váltótípust, még a kiselejtezett F-5 ök helyett sem | |||||
Bundesign | Adatlap | 388232 | 2006. március 26. 18:53 | ![]() | |
na tessék! nem lehet akkor olyan rosz a jas 39, ha f-16 osok leváltás tervezik vele, vagyis hát gondolkodnak rajta, nemgondoljátok?hát de | |||||
Zoli | Adatlap | 388231 | 2006. március 26. 18:21 | ![]() | |
Sajnos van egy olyan érzésem, hogy ezzel se fognak többet repülni, mint a MiG-ekkel és jó, ha minden géphez lesz egy garnitúra pakk (remélem tévedek). Ettől és minden hátrányától eltekintve örülök, hogy megszűnt az orosz függőség és egy kicsit jobban EU és NATO tagnak érzem magunkat. Ha külföldre kell települni, nyilván mennének a szerelők is, de azért könnyebben boldogulnak, ha a többi felhasználó megosztja a tapasztalait. Bár ha minden igaz, a dánok és a norvégok is érdeklődnek a Gripen iránt, így még jobban elfogadnák a NATO-n belül a mieinket, ha az északiak is ezt választanák. VIszont az már kissé fura, hogy a sokkal jobb paraméterekkel rendelkező F-16-ost váltanák le vele, de inkább ezt a témát hagyjuk... z | |||||
Bundesign | Adatlap | 388230 | 2006. március 26. 18:13 | ![]() | |
hát igen, elsősorba a ráaggatott fegyverzet számít egy modern gépen, hisz alig ha lenne már olyan harc 2 gép között, ahol igazán a gép tulajdonságai számítanak, gondolok itt pl angliai csatára, hogy a spit vagy bf109 fordul e kisebb körbe, értitek. akinek jobb a radarja, nagyobb a rakéta hatótáva, vagy a jobb az antirakétája, vagy infra csabdája, az győz. | |||||
gluer | Adatlap | 388229 | 2006. március 26. 17:48 | ![]() | |
persze tudom, hogy az F-16 a legelterjedtebb, csak azt akartam jelezni, hogy azért van élet anélkül is :)) egyébként nem hinném, hogy nekünk az igazán érdekes lenne , hogy minél több bázison legyen olyan aki ért az esetleg odavetődő gépeinkhez. Gondolom nem fognak olyan sokat kalandozni külföldön, ahova meg mennek oda megy velük földi személyzet is. egyébként azt hiszem, hogy a gép képességeit tekintve gyakorlatilag teljesen mindegy , hogy melyik -viszonylag modern - gépet vettük meg. a lényeg majd az üzemeltetésben lesz, pl. hogy mennyit repülhetnek majd vele a pilóták, hány pilótát képeznek ki hozzájuk, mennyit szánnak a fegyverzetre(és milyenre) stb. | |||||
Bundesign | Adatlap | 388228 | 2006. március 26. 17:32 | ![]() | |
most úgy az egész gripen témával kapcsolatba, szerintem be fog ám érni, emlékezettek csak visza a hornetre! amikor hadrendbe lettek állítva, mindenki szidta hogy ílyen rosz, olyan gyenge, így meg úgy bla bla, és a mai napig szídja a közvélemény, hogy gyenge így gyenge úgy, és az adatai alapján télleg nem egy csúcsgép, és lámcsak! az amcsi haditenbgerészet valaha volt legsokoldalúbb és legsikereseb gépe, ami számtalan konfliktusba bizonyított már! és a pilóták is imádják, és ez a helyzet a grippenekel! sose volt még ilyen jó gépünk, csak még mivel nincs harci tapasztal, nincs mire vernie a gripenek a nyálát!! és persze, vannak hibái, de tökéletes gép nem létezik | |||||
Zoli | Adatlap | 388227 | 2006. március 26. 17:29 | ![]() | |
Igazad van Gluer, asszem csak az olaszok, törökök, görögök, portugálok, hollandok, belgák, dánok, norvégok használják a sólymot Európában, de azért zárójelbe odaírtam, hogy kicsit sarkított a példa. Viszont szinte minden NATO bázison van belőlük (ha más nem, amcsi), szóval lenne, aki ért hozzá. z |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy az F-16-os bevált típus. Sajna, hogy sokat lövöldöztek vele... De a politika már csak ilyen...