/ Fórumok /

Gripen-lassan aktuális!

Gondoltam van helye egy ilyen topicnak! Nemsokára itt vannak a magyar gripenek! Másrészt csordogálnak a makettváltozatok: Italeri/revell 1/72, italeri,MPM 1/48-ban, már látni a magyar festéssel üzemelő gépeket is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.
cstomm 388283 2006. március 28. 18:39
Válasz erre
Bénán írtam, igazad van. Az a baj, hogy nekem sikerül kiejtve is két "P"-t mondanom, aztán ezt leírom fonetikusan.
Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy az F-16-os bevált típus. Sajna, hogy sokat lövöldöztek vele... De a politika már csak ilyen...
PETI 388282 2006. március 28. 17:14
Válasz erre
Szia cstomm!
Nem kötözködni szeretnék veled, de ha már leírod egy gép nevét, helyesen tedd:
Gripen
Egyébként attól még lehet jó egy típus,
hogy nem lőtték vele szét a fél világot...

Üdv: PETI
cstomm 388281 2006. március 28. 16:03
Válasz erre
Én pártoltam volna az F-16-ost. Remek gép több évtizedes tapasztalat, teljesen korszer?sített elektronika és fegyverzet. Szóval, ha jól olvastam anno a Top Gunban (most Aranysas), akkor ezek az F-16-osok teljesen fel lettek volna készítve földi és légi harcra egyaránt, az összes fegyvert beleértve. A Grippennel azt hiszem - majd kijavítotok - ez még nem megoldott.
A Grippen lehet, hogy jó gép, de no tapasztalat, no HARCI TAPASZTALAT!!! Szerintem ez a legfontosabb!
Se légi harc, se földi csapás, se semmi...
Zoli 388280 2006. március 28. 14:54
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy 2 hajtóművet fejlesztettek, egyiket a PW, másikat a GE és ezekkel próbálták ki az YF-22 és YF-23 prototípusokat.
A Gripen tudtommal a sima alap Hornet F404-es hajtóműjét kapta meg, de úgy emlékszek, mintha a Gripennek átépített változat gyengébb lenne a gazdaságosabb üzem miatt, mint az eredeti. Ha tévedek, javítsatok ki.
z
Zoli 388279 2006. március 28. 14:48
Válasz erre
Örülök, hogy nem csak én gondolom úgy, jobb lett volna a 16-os. Viszont nem az MLU-n átesett, hanem annak a továbbfejlesztett változatát kaptuk volna, de erről asszem már írtam.
z
Farkaskoma 388278 2006. március 28. 14:30
Válasz erre
Na csak hogy belekotyogjak... A grippen tud szupercirkálni. A szuperkruz csak azt jelenti hogy utánégető nélkül hang felett. A hangfal áttöréséhez igenis kell a gripennek az utánégető, mert egy hajtómővesként ehhez nem elég a tolóereje. Ez a képesség csak könnyű légiharc fegyverzet melett elérhető. Egyetlen típus sem tud csapásmérő fegyverzettel tartósan hang felett repülni.

Hajtómű: a raptor hajtóműve teljesen új fejlesztés, és igazából az Yf-23-as koncepció hajtóműve. típust sajna nem tudom. az YF-23-as volt eleve vektor kormányzásúra tervezve. (tudomásom szerint) és csak +/- 37-42 fok körül van a kitéríthetősége, függöleges tengely mentén, oldairányban nem trelhető egyenlőre a gázsugár. Ok: így még elég rejtett a mechnika ahhoz hogy a gép tudjon lopakodni.
A raptornak az ikerhajtómű miatt könnyű légiharc fegyverzettel ténylegesen nem kell utánégető a hangfal átlépéséhez.

Grippen:

A hajtómű a CF-18 superhornett továbbfejlesztetett hajtóműve. A Kanadai Bombardier, és SAAB-Scania közös fejlesztésének az eredménye. Az alapja galamelyik GE-F-10? hajtómű (ennek sem tudom sajna a pontos típusát) Ezt a hajtóművet fejlesztették, erősítették meg. A fejlesztési koncepciók között szerepelt a grippen esetében a szupercirkáló üzemmód, a cf-18-asok számára a teherbírás növelése mellett gazdaságosabb üzemeltetés volt a cél. A grippen csak átlöki magát a hangfalon utánna vissza lehet venni a gázt,és kb 80%os teljesítményen tartja vízszintes repülésben 1,15-1,2 M-et.

Hozzáfűzném, hogy ez a kritérium esetünkben okafogyott, mert ekkora sebességgel alig lehet megfordulni az ország felett. Máshol meg nem igazán lesznek ezek a gépek bevetve. Legalább is nagyon remélem, hogy nem akarunk vele békefenntartani valamelyik közel keleti vagy távolkeleti kuplerájba ahol amerika játsza megint az erőss dagadt rosszindulatú kisfiú szerepét a játszótéren.
cstomm 388277 2006. március 28. 14:10
Válasz erre
Csak az F-22 Rapor képes szupercirkáló üzemmódra, azaz utánégetô nélkül gyorsulni hangsebesség fölé, s ott tartósan, hagsebesség felett repülni! De még ott van a tolóerôvektoros kormányzás, mellyel a hajtóm? forró gázait tudja függôleges irányba eltéríteni, szép fordulási eredményeket produkálva. Azt hiszem viszont, hogy a tolóerôvetoros kormányzásban jobb az orosz Szu-37-es, mert ott bármely irányba ki tudja téríteni a "tolóerôt". De lehet, hogy tévedek... Filmen már láttam mindkettôt, elég húzós dolgokat m?velnek ezzel a dologgal...
Saját véleményem, hogy egy F-16-os MLU korszer?sítésen átesve (Azt hiszem Block 50-es változatot ajánlottak az amcsik) jobb választás lett volna, mint a Grippen.
Zoli 388276 2006. március 28. 14:04
Válasz erre
Nagyjából én is így emlékszem, viszont van még 1-2 típus, ami képes rá, de szintén csak kb 1.1M-ig (hátszélben, zuhanásban, pilonok nélkül stb).
z
ati27 388275 2006. március 28. 13:18
Válasz erre
Szupercirkáló mód télleg azt jelenti hogy a gép képes átléppni, és tartani a hangsebesség feletti sebességet. Az f22 belső fegyverzettel tudja, kb1.5-1.6 M-et. Meg némelyik új hajtóművel szerelt f16 is képes rá, persze külső függesztmény nélkül. de csak 1.1 mach-ig(és repülési magasság fügvénye is az f16-nál). Tehát mondhatjuk eddig egyedül igazán az f22 képes erre. pláne fegyverzettel együtt
Solo 388273 2006. március 27. 21:40
Válasz erre
Akkor nalad miert 98-ban volt az elso proba?? :))
index 388272 2006. március 27. 21:38
Válasz erre
Jól értesült?

A gripen honlapján olvastam.
Solo 388271 2006. március 27. 21:05
Válasz erre
Tevedtem :) Hangsebesseg felett is kell az utanegeto, kiveve talan a Concordot. :)
Solo 388267 2006. március 27. 20:53
Válasz erre
Lehet rosszul tudom, de az utanegeto a hangsebesseg atlepesehez kellett eddig. Utana mar a tobbi gep is kepes haladni. De az F-22 utanegeto nelkul lepi at a hangsebessget az tuti.
Mekett 388265 2006. március 27. 20:36
Válasz erre
Azért nem véletlenül vadászgépek, még ha manapság már nem is csinálnak kifejezetten elfogóvadászokat. A gyors reagálás mindig is kritikus szempont volt a vadászoknál, különösen védelemben.
Viszont abban igazad van, hogy drasztikusan nő az utánégető használatával a fogyasztás, ezért is találták ki az ún. szupercirkáló nevet az F-22 ezen képességére, vagyis hogy utánégető nélkül tud haladni hangsebesség felett.
Én eddig már típussal összefüggésben nem hallottam, és elég komoly műszaki háttere van, nem hiszem hogy a Gripen is rendelkezne ezzel a tulajdonsággal.
Otto 388263 2006. március 27. 20:12
Válasz erre
Az abrams-ok helyett legyen inkább LeoA6! Az sokkal jobb!
Bundesign 388262 2006. március 27. 19:09
Válasz erre
de ha belegondolsz nem is kell. fölösleges széthajtani a gépet, és a fogyasztása is csak drasztikusan nő.
ati27 388260 2006. március 27. 15:18
Válasz erre
Fiúk! Általában a max sebsségek fegyverzet nélkül értendők, vagy minimális légiharc (2db sidewinder) Amúgy állítólag az F-15 katalógus adata 2,5 mach de szinte soha nem repültek vele annyival! (max a rekordkísérletre átalakított példányokkal)
Bundesign 388259 2006. március 27. 11:39
Válasz erre
amelyik könyve ezt olvastam a sebességéről nem volt írva hogy üresen vagy fegyverrel, csak annyi hogy tudja tartani, és utánégető nélkül eléri és tartja. de nem szentírás amit írtak ebbe a könyvbe, lehet nem így van, de ezt hamar ki lehet deríteni! el kell vinni egy körre :P
Tibcsi 388258 2006. március 27. 11:27
Válasz erre
Talán úgy, hogy üres fegyvertartókkal és ha már elérte ezt a sebességet, akkor azt utánégető nélkül is tudja tartani.

Szerintem... :)
Bundesign 388257 2006. március 27. 11:06
Válasz erre
a gripen kicsi könyű gép modern hajtóművel, nemcsoda ha ,,szedi a lábát,, :)
Solo 388256 2006. március 27. 10:02
Válasz erre
Maximum speed: M2.0 and supersonic at all altitudes
Zoli 388255 2006. március 27. 09:59
Válasz erre
A Gripen utánégető nélkül 1,8-at? Ez valami vicc?
z
Bundesign 388254 2006. március 27. 09:54
Válasz erre
a végsebességek utánégető nélkül vannak, utánégetővel nincs most így kéznél adatom, és hatótáv is pottartály nélküli.
Zoli 388253 2006. március 27. 09:51
Válasz erre
Biztos vagy a végsebességekben? A Raptor utánégető nélkül megy 1,6-ot, szerintem akkor nem lehet gond a 2M sem. A régi Hornet is tudott 1,8-at, igaz az új E/F se gyorsabb. A hatótávok póttartállyal vagy anélkül értendők?
z
Bundesign 388252 2006. március 27. 09:14
Válasz erre
amúgy a gripen végsebesége 1.8 Mach, az f-22 é 1.7 :P de a gripi hatósugara 600km, míg f22 é 750km. valamit valamiért :)
Bundesign 388251 2006. március 27. 09:11
Válasz erre
hát az tuti kiesne! :)) hát az hogy a su 27 elavult, ez azért így nem teljesen igaz, sőt! nagyon is jó gép, az egyik leg jobb orosz masina! csak azért sajnos nem képviseli a mi trendi high tech gépeket!az f15 el szokták mindig öszehasonlítgatni, de az a helyzet, hogy csak műrepülésben győzné le! az f-15 nek minden tulajdonsága jobb, hatósugár, hasznos tömeg, sebeség, csúcsmagasság, és ne is beszéljünk ugye az f-15 folyamatos korszerűsítéséről! tehát nagyon klasz gép, szép gép a su-27, de egy valódi ellenfél ellen nemhinném hogy túl sok esélye maradna. ha csak nem géppuskával lövik egymást, mert akkor valószínű a 27 es győzne
Tibcsi 388250 2006. március 27. 08:23
Válasz erre
A két makett nem egészen ugyanaz. A Revellben 6 AMRAAM van, az Italeriben földi célok elleni fegyverek (Maverick és hasonlók) vannak. Matricaügyileg gyakorlatilag egyenértékűek, de az Italerihez valamivel színesebb jelzések is vannak.

De maga a repgép, az valóban ugyanaz. :)
MrChef 388249 2006. március 27. 00:09
Válasz erre
De ha kíváló gép, akkor nem hinném, hogy elavult az elektronikája. Mondjuk nemtom, nem értek úgy hozzá.
De brutális lehet vele repülni...!!:-) Ha dollármilliárdos lennék, tuti vennék egyet, persze, lehet, hogy kiesne az összes fogtömésem, és elájulnék egy lájtosabb manővertől is!:P:P:DD
Bundesign 388248 2006. március 27. 00:02
Válasz erre
igen, gyönyörűek, és télleg kiválló gépek, és pl a su27 képes egyedül a lecsapó kobra,,mutatványra,, de attól még egy cipőbe járnak a mig29ekkel! elavult orosz elektronika. nem kellene nekem , csak műrepülésre:)
MrChef 388247 2006. március 26. 23:57
Válasz erre
Miért, a Su-k olyan gyönyörű gépek! És úgy tudom, hogy kíválóak! :-)
Bundesign 388246 2006. március 26. 23:54
Válasz erre
az Abramsokat támogatom ;) a Su kat nem :P
MrChef 388245 2006. március 26. 23:52
Válasz erre
Vegyünk 30 Abrams tankot és 10 Su-27-est! Az lenne ám a móka!:-)
Bundesign 388244 2006. március 26. 23:46
Válasz erre
télleg? nahát, bocsi, de ezt nemtuttam :)) akkor revellt szerzek:) kitudja akormány milyen radikáls lépésre készül légiutántölsésre! lehet pl: mig 29 hajtóművet átszerelnek egy AN-2 re, és a gyomrába pedig az utas tér helyére tesznek egy tartály kocsit, és íme! kész a magyar légiutántöltő gépezet :DD
Zoli 388243 2006. március 26. 22:41
Válasz erre
Ez beugratós kérdés lett volna Bundesign? A két makett ugyanaz, illetve a Revell matricája biztos szebb. Volt még régen egy másik Revell kit is, amit megvettem a sok fegyver és hajtómű miatt, de az teljesen szar. Illetve azóta eltelt kb 15 év, és a mostani ahhoz képest már jó.
A tankerekről csak annyit, hogy nyilván azt nem fogunk venni, viszont gyakorolni tudnak majd, mert eddig is elég sok ország gépével gyakorlatoztak, csak most már az utántöltést is bele tudják venni.
z
gluer 388242 2006. március 26. 22:16
Válasz erre
az biztos, hogy tankergépet nem veszünk hozzá, vicces is lenne
lehetséges gyakorlópartner lenne pár, de szerintem csak a szimulátoron fogják gyakorolni, meg max 2-3 évente egyszer igaziban
Solo 388241 2006. március 26. 22:12
Válasz erre
Hat jo kerdes. A mi szintunkon szerintem eselyes egy C-130 Gripen paros. Talan ha vennenk par Herkit tobb esely lenne ra :))). Es milyen szep lenne az is az ek felsegjellel. :)))
gluer 388240 2006. március 26. 21:53
Válasz erre
na igen, ezen már gondolkodtam, hogy fogják-e a légi utántöltést a pilótáink gyakorolni
Solo 388239 2006. március 26. 21:32
Válasz erre
Igen, nem azt irtad, de a mi rendelesunk kicsit megsurgette a dolgot :)). Habar szerintem lehetseges, hogy soha nem fogjuk hasznalni. :))
gluer 388238 2006. március 26. 21:29
Válasz erre
én nem írtam, hogy ki volt dolgozva, csak azt, hogy nem a mi három évvel későbbi rendelésünk miatt kezdtek gondolkozni rajta :)
Zoli 388237 2006. március 26. 20:07
Válasz erre
Én is úgy emlékeztem, hogy a JSF-re várnak, akkor meg addig minek a Gripen?
De lehet, hogy én keverem a dolgokat, és a dánok nem érintettek JSF ügyben, nekik jó lenne a Gripen, míg a norvégok megkapják a JSF-et, és nem is érdeklik őket a Gripen. Szóval bocs ha így lenne és megkevertem a kettőt.
z
Solo 388236 2006. március 26. 19:52
Válasz erre
Az elso legiutantoltes proba 2005-ben volt.
Solo 388235 2006. március 26. 19:40
Válasz erre
Hello!

Index! Nagyon jolertesult vagy. Csak nem Kecskemeten szolgalsz? :)
A ligiutantoltes proba meg nem kidolgozott eljaras.
A pilotaknak szinte teljesen mindegy min repulnek. A lenyeg , hogy repulhessenek. A Gripent is meg fogjak szeretni.

gluer!
A delafrikaiak csak 2008-ban kapjak meg a gepeiket szal az utantoltes meg nem feltetlenul volt kidolgozva 2002-ben. Mint ahogy valaki leirta meg azt sem tudtak hova dugjak az utantoltoberendezest.
Bundesign 388234 2006. március 26. 19:13
Válasz erre
na emberkék! viszont egy kicsit kanyarodjuk visza a makett részéhez a dolognak! szerintetetk melyik a szebb 1:72 be, a revell vagy az italeri ? :O
gluer 388233 2006. március 26. 18:59
Válasz erre
azért a dán F-16 ok több mint 20 éves A változatok, és bár pár éve megcsinálták rajtuk az MLU üzemidő hosszabbítást lassan aktuális lesz a leváltásuk ezért érdeklődnek váltótípus iránt

a norvég F-16 ok is hasonló korúak , ugyanabból a szériából, de úgy tudom Norvégia a JSF -re vár(ill tagja a projektnek) és nem tervez köztes váltótípust, még a kiselejtezett F-5 ök helyett sem
Bundesign 388232 2006. március 26. 18:53
Válasz erre
na tessék! nem lehet akkor olyan rosz a jas 39, ha f-16 osok leváltás tervezik vele, vagyis hát gondolkodnak rajta, nemgondoljátok?hát de
Zoli 388231 2006. március 26. 18:21
Válasz erre
Sajnos van egy olyan érzésem, hogy ezzel se fognak többet repülni, mint a MiG-ekkel és jó, ha minden géphez lesz egy garnitúra pakk (remélem tévedek). Ettől és minden hátrányától eltekintve örülök, hogy megszűnt az orosz függőség és egy kicsit jobban EU és NATO tagnak érzem magunkat.
Ha külföldre kell települni, nyilván mennének a szerelők is, de azért könnyebben boldogulnak, ha a többi felhasználó megosztja a tapasztalait. Bár ha minden igaz, a dánok és a norvégok is érdeklődnek a Gripen iránt, így még jobban elfogadnák a NATO-n belül a mieinket, ha az északiak is ezt választanák. VIszont az már kissé fura, hogy a sokkal jobb paraméterekkel rendelkező F-16-ost váltanák le vele, de inkább ezt a témát hagyjuk...
z
Bundesign 388230 2006. március 26. 18:13
Válasz erre
hát igen, elsősorba a ráaggatott fegyverzet számít egy modern gépen, hisz alig ha lenne már olyan harc 2 gép között, ahol igazán a gép tulajdonságai számítanak, gondolok itt pl angliai csatára, hogy a spit vagy bf109 fordul e kisebb körbe, értitek. akinek jobb a radarja, nagyobb a rakéta hatótáva, vagy a jobb az antirakétája, vagy infra csabdája, az győz.
gluer 388229 2006. március 26. 17:48
Válasz erre
persze tudom, hogy az F-16 a legelterjedtebb, csak azt akartam jelezni, hogy azért van élet anélkül is :))
egyébként nem hinném, hogy nekünk az igazán érdekes lenne , hogy minél több bázison legyen olyan aki ért az esetleg odavetődő gépeinkhez. Gondolom nem fognak olyan sokat kalandozni külföldön, ahova meg mennek oda megy velük földi személyzet is.

egyébként azt hiszem, hogy a gép képességeit tekintve gyakorlatilag teljesen mindegy , hogy melyik -viszonylag modern - gépet vettük meg.
a lényeg majd az üzemeltetésben lesz, pl. hogy mennyit repülhetnek majd vele a pilóták, hány pilótát képeznek ki hozzájuk, mennyit szánnak a fegyverzetre(és milyenre) stb.
Bundesign 388228 2006. március 26. 17:32
Válasz erre
most úgy az egész gripen témával kapcsolatba, szerintem be fog ám érni, emlékezettek csak visza a hornetre! amikor hadrendbe lettek állítva, mindenki szidta hogy ílyen rosz, olyan gyenge, így meg úgy bla bla, és a mai napig szídja a közvélemény, hogy gyenge így gyenge úgy, és az adatai alapján télleg nem egy csúcsgép, és lámcsak! az amcsi haditenbgerészet valaha volt legsokoldalúbb és legsikereseb gépe, ami számtalan konfliktusba bizonyított már! és a pilóták is imádják, és ez a helyzet a grippenekel! sose volt még ilyen jó gépünk, csak még mivel nincs harci tapasztal, nincs mire vernie a gripenek a nyálát!! és persze, vannak hibái, de tökéletes gép nem létezik
Zoli 388227 2006. március 26. 17:29
Válasz erre
Igazad van Gluer, asszem csak az olaszok, törökök, görögök, portugálok, hollandok, belgák, dánok, norvégok használják a sólymot Európában, de azért zárójelbe odaírtam, hogy kicsit sarkított a példa. Viszont szinte minden NATO bázison van belőlük (ha más nem, amcsi), szóval lenne, aki ért hozzá.
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.