/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Tibor 392357 2011. július 3. 16:13
Válasz erre
Sőt nemcsak MF, hanem UB is.
Daala 392356 2011. július 3. 15:13
Válasz erre
Szolnokon van már 23-as.
Gabesz 392355 2011. július 3. 11:40
Válasz erre
Szerintetek marad ott Pápán a 23-as,vagy átkerül Szolnokra a múzeumba?

Üdv.
Gabesz
mrbaracus 392354 2011. július 3. 11:25
Válasz erre
Sziasztok!

Grat mindenkinek, tényleg szépen sikerült felújítani a 23-ast. ma délután el is megyek arrafelé, megnézem a kerítésen kívülről. Nem szeretnék ünneprontó lenni, de a többi kiállított gépre is ráférne egy kis felújítás. Tudom ez, nem csak a lelkesedésen múlik. Még egyszer gratulálok mindenkinek, aki dolgozott a gépen.
tankos_srac 392353 2011. július 3. 11:21
Válasz erre
Nagyon szép lett! Hol állították ki?
Rob79 392352 2011. július 3. 10:53
Válasz erre
:-)
Monox 392351 2011. július 3. 10:49
Válasz erre
Valóban nagyon szép napot sikerült tegnap Pápán tölteni. Minden tiszteletem a szervezőké, csak az tudom mondani, hogy hajrá! :)
Egyébként rajta vagyok több képen is. :)
Rob79 392350 2011. július 3. 10:48
Válasz erre
P1020741
P1020741
P1020765
P1020765
P1020756
P1020756
P1020768
P1020768
P1020797
P1020797
P1020761
P1020761
P1020778
P1020778
P1020786
P1020786
P1020806
P1020806
P1020827
P1020827

Szia Marci!
Jók a képek, főleg, hogy picibe én is rajta vagyok... :-)
Pár kép tőlem:
Csaszi 392349 2011. július 2. 23:55
Válasz erre
Ez nagyon jó, örülök, hogy ilyet is látni.
Le a kalappal előttük, akik csinálták!
Tibcsi 392348 2011. július 2. 23:54
Válasz erre
mirazsmarci 392347 2011. július 2. 23:36
Válasz erre
08-as avatása 006
08-as avatása 006
08-as avatása 009
08-as avatása 009
08-as avatása 011
08-as avatása 011
08-as avatása 013
08-as avatása 013
08-as avatása 015
08-as avatása 015
08-as avatása 016
08-as avatása 016
08-as avatása 041
08-as avatása 041
08-as avatása 048
08-as avatása 048
08-as avatása 062
08-as avatása 062

Sziasztok!

Néhány fotó a pápai avatóról, és a megújult külsejű 08-as MiG-23 MF-ről.
Csaszi 392342 2011. július 1. 10:20
Válasz erre
Semmi baj nincs vele, sőt.
Legalább nem a kohóban úszik.
És "látogatható" :-)
Monox 392341 2011. július 1. 09:20
Válasz erre
Csaszi 392340 2011. június 30. 21:29
Válasz erre
2301
2301
2302
2302
2303
2303
2304
2304
2305
2305
2306
2306
2307
2307
2308
2308
2309
2309

Üdv!

Ma fotóztam Zamárdiban a 01-est, hát...
Én nagyon sajnálom, hogy a mezőn fog szétrohadni...
Tudom, a megmaradt társai is, csak máshol.
Kíváncsian várom a képeket a 08-ról!

Csaszi
Rob79 392339 2011. június 30. 19:53
Válasz erre
Megkapta új festését a 08-as... Képek hamarosan! :-)
És már a helyére is került!
romeo 392338 2011. június 21. 11:13
Válasz erre
MiG-23MF 1987 Pápa AB Hungary
MiG-23MF 1987 Pápa...

Üdv!
romeo 392337 2011. június 17. 22:59
Válasz erre
2145414
2145414
265+9654
265+9654

Üdv!
romeo 392336 2011. június 12. 21:20
Válasz erre
Placement_Guide_2_fs
Placement_Guide_2_fs

Üdv!
Ez nincs meg valakinél nagyobb felbontásban? Köszi!
Zsóti 392335 2011. június 10. 17:06
Válasz erre
Monox 392334 2011. június 9. 20:59
Válasz erre
Mindkét esemény valóban stimmel...
piratvitorla 392333 2011. június 9. 20:52
Válasz erre
Szia
Ha jól tudom a '85-ös eset Csömör határában történt. Ő volt a dísszemle főpróbáján a kötelék tartalékja. Kivált a kötelékből az áthúzás előtt.
Ezek után egyszer csak katapultálásra kényszerült, mert a gép irányíthatatlanná vált.
Mivel szülei Csömörön laktak rögtön ráfogták biztos brahizott. Szerencséje volt, kiderült, hogy az egyik vízszintes vezérsík szakadt le gyártási vagy tervezési hiba miatt (már nem tudom pontosan). (Tényleg szerencséje volt: Volt olyan eset, amikor a gyártási hibás hajtómű okozott eseményt más típuson. A ruszkik mindenáron meg akarták szerezni a bizonyítékot ( egy turbina - vagy kompresszorlapát volt), nehogy kiderüljön a hibájuk és kártérítést kelljen fizetni.).
Amennyire én tudom ezeket...
Üdv
Zoli
Tyimosenko 392332 2011. június 8. 22:07
Válasz erre
Ja tényleg bocs, csak a letört stabilizátoros kommentet láttam, erről egyből a pápai katasztrófa ugrott be.
SeZo 392331 2011. június 8. 18:30
Válasz erre
Így van! 1985-ben Störk József százados katapultált Budapest határában, az ő repülőgépének bacsapódásának a helye érdekelne. (Valahol Csömör határában, ha minden igaz). 1995-ben Mizsei Mihály és Katovics Balázs halt repülőhalált Pápa mellett. Ennek emlékoszlopa valóban a 83-as út mellett található Takácsi és Gyarmat között.
mirazsmarci 392330 2011. június 8. 12:39
Válasz erre
Sziasztok!

Nem akarok beleokoskodni ebbe a becsapódás helye témába, de úgy látom hogy most keveredik a 85-ös Gyál környéki, és a 95-ös Pápa környéki MiG-23-as lezuhanás.
Az előző baleset volt 26 éve, és az utóbbi katasztrófa 16 éve.Ez utóbbi repeseményben elhunyt pilóták tiszteletére állítottak emléktáblát.

Üdv
Tyimosenko 392329 2011. június 8. 12:03
Válasz erre
Heló!

Van egy emlékoszlopféleség az út mellett a helyszín közelében, ennek a helye szerintem a netről is kinyomozható, a becsapódás ha jól emlékszem innen pár száz méterre történt a szántásban. Ha helyszínen készült fotókat sikerül találni, régebben a neten volt egypár, talán még jobban pontosítható.
üdv.
Tibor 392328 2011. június 8. 09:49
Válasz erre
A H-64 világosítva és kicsit kékítve. Egyébként a Mig-21 brossúrában teflon szürkének (FS 26293) Humbrol-64-et, vagy Revell R-371+15% feketét adnak meg.
MoMi 392327 2011. június 8. 07:49
Válasz erre
Szia SeZo!

Megnyugodtam. Jó makettezést!

Momi
SeZo 392326 2011. június 7. 19:27
Válasz erre
Szia MomI!

Az igazság az, hogy csupán a becsapódás pontos helye érdekelne, mivel elég közel áll a szívemhez a MiG-23-as, és csömörön is elég sokat jártam.
Nem hiszem, hogy 16 év elteltével bármi nyoma is lenne még.

Ui: nem vagyok roncsgyűjtögető katasztrófa turista! :)
MoMi 392325 2011. június 7. 14:47
Válasz erre
Szia SeZo!

Levéltárban megtalálható a hely amely különben ma magán terület és nem látogatható.
Meg szeretnéd tekinteni? Ha igen, miért?
Momi
csobi21 392324 2011. június 7. 09:04
Válasz erre
makettinfo.hu/forum/image.php
Ilyesmire gondoltam.
csobi21 392323 2011. június 7. 09:02
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek a Mig-23-as teflonszürke festéshez melyik festék felel meg a legjobban?
Rob79 392322 2011. május 27. 11:24
Válasz erre
20110124273
20110124273

Nemsokára megint ilyen lesz... :-) De most még ilyen...
romeo 392321 2011. május 26. 10:41
Válasz erre
MiG-23MF  08
MiG-23MF 08

Üdv!
Rob79 392320 2011. május 7. 11:59
Válasz erre
Szia SeZo! Talán Störk József tudna neked ebben segíteni... :-) Vagy mig23papa... :-)
SeZo 392319 2011. május 7. 10:56
Válasz erre
Igen a történetet ismerem, a becsapódás helye érdekelne igazából!
Neo954 392318 2011. május 7. 10:29
Válasz erre
Szia!

Ha minden igaz leszakadt a stabilizátor.

Üdv.:Neo
SeZo 392317 2011. május 7. 10:14
Válasz erre
Kedves Topiktársak!

Tudnátok nekem abban segíteni, hogy 1985-ben Csömörnél, nagyjából hol zuhant le a MiG-23-as?

Előre is köszönöm.

SeZo
notarius 392316 2011. április 18. 19:57
Válasz erre
A hagyományosan jó kapcsolatok miatt. A jugók nem egy bunkert és föld alatti létesítményt építettek ebben az időben Irakban. Illetve szerintem messze nagyobb a jugók szakmai háttere, mint pl. a bolgároké. Legalábbis abban az időben.
charles 392315 2011. április 18. 18:08
Válasz erre
Bocs a nemzetiségek miatt, én szerbre emlékeztem.( akkoriban mindegy volt, legalább is nekünk )
Mendas neve nekem is rémlett, de nem akartam leírni.

Neo954
Mindegy mit raknak a szárnyra, az égéstermék mindenképpen bekerül a szívócsatornába. Ezért van az automatikus légiinditás.
Rumcájsz_52 392314 2011. április 18. 16:25
Válasz erre
Szia, Sanjurjo
A két Pápán MiG-23-ra kiképzett jugoszláv pilóta : Omer Avdakovic (bosnyák nemzetiségű) és Zeljko Mendas (horvát nemzetiségű).
Üdv R.
Sanjurjo 392313 2011. április 18. 14:45
Válasz erre
Oké igazatok van egy kicsit élénk a fantáziám:), de a ma oly divatos összeesküvés elméletek miatt. Ha 88-89-ben történt a kiképzés akkor viszont még jugoszláv pilótákról beszélünk, az más kérdés, hogy mint a jugoszláv légierő állományának nagy többsége, szerb nemzetiségűekről lehetett szó. Ezek szerint a gépek berepülése miatt kapták a képzést, így már világos minden, megnyugodtam.
Azt azonban akkor is fenntartom hogy akármennyire is felkészült volt a jugoszláv repülőgépipar (ezt én sem cáfolom) merész lépés volt egy náluk nem rendszeresített típus nagyjavításába belevágni. Az meg még mindig nem világos a számomra miért ott, ha jól tudom a bolgárok javítottak Mig 23-masokat több arab ország is oda küldte az övéit, Irak miért Jugoszláviát választotta?
Neo954 392312 2011. április 18. 14:35
Válasz erre
Sziasztok!

Charles, Monox köszönöm a válaszokat!

Igazándiból azért érdekelt, hogy a szárny alatt rakétablokk indításkor nem-e került káros gáz a hajtóműbe.

Sikerül szereznem 1:48-ban fegyverzetet s-24, ub-16-57, r-3s, 250-es bomba, van egy 21-es és egy 23-asom és ezekkel kell gazdálkodnom.

Sajna az Italeri nem foglalkozott a fegyverzettem rendesen, igaz megpróbáltam r-23-ast faragni belőle elég kevés sikerrel, illetve amit még nagyon elcseszett az a 800l-es tartály a has alatt.

Szerencsére azt is szereztem szép eredeti formájút.

Úgyhogy most portalanítom majd a 23-ast és azt hiszem szárnytőre felrakom az s-24-et,has alá meg meg a két ub-blokk és a 800-az tartály, a 21-esen meg lesz 2 r-3s meg 2 490-es tartály.

Üdv.:Neo
mrbaracus 392311 2011. április 18. 14:33
Válasz erre
Bocs javítok:)
ellen = ellene
egy különbség = egy év különbség
mrbaracus 392310 2011. április 18. 14:32
Válasz erre
Sziasztok!

Nos, én is erre a két pilótára szerettem volna rákérdezni. A Haditechnika 1997-es évfolyamában van egy lista a típuson repült pilótákról, ott szerepel mindkét név.
Egyébként ha utánanézünk az évszámoknak, akkor nincs is benne ellentmondás.
A gépek ugye iraki tulajdonban voltak. Irak 1990. augusztusban rohanta le Kuvaitot, a szankciók is akkor léptek ellen életbe. A délszláv válság pedig 1991. június 25-én tört ki. tehát a két esemény között közel egy különbség van. A 23-asokat pedig valószínű, hogy Kuvait lerohanása előtt Jugoszláviába szállították, így szerintem a pilótáknak is előbb úgy 88-89 körül meg kellett kapni Pápán a kiképzést. De ez csak az én véleményem, akinek vannak pontos adatai azt szívesen venném ha megosztaná velünk.
charles 392309 2011. április 18. 14:02
Válasz erre
Sanjurjo!

Először is bocsi, most látom, hogy rosszul írtam a neved.
Másodszor, ne engedd a fantáziád nagyon szárnyalni. Mindössze két pilótáról volt szó és a tervezett nagyjavítások miatt kellett. Az persze már más kérdés, hogy ők mit adtak azután tovább.
( Lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha erről esett volna szó, talán a néhai Top Gun-ban )
Sanjurjo 392308 2011. április 18. 13:42
Válasz erre
Szia charles!

Hát ezek nekem új hírek, színte el sem akarom hinni, de hát sok dolog van amit nem tud az ember, talán jobb is ha nem tud.
Ha igaz akkor viszont számomra meglepő, miért, hisz a rendszerváltozás utáni külpolitika, a Horvátok oldalán állt a Délszláv háborúban, akkor miért képeztünk, mi szerb pilótákat kinek a költségén.
Esetleg a pénz, vagy más politikai megfontolás volt a motíváció!
Monox 392307 2011. április 18. 13:29
Válasz erre
Mig-23 - 45
Mig-23 - 45
Mig-23 - 46
Mig-23 - 46

Nem okoskodni akarok, de ez a MiG-23MF és ML gép felfegyverzésénél esetleg jól jöhet. Rajz a fegyverről, a felfüggesztésekről és arról, hogy mi hová mehet.
charles 392306 2011. április 18. 12:23
Válasz erre
Sziasztok!

Sanjurno
Nem feltétlen kellettek zsoldosok, Pápán képeztek ki szerb pilótákat 23-ra!

Neo954
Minden fegyverzet függeszthető, csak a szárnyon tartót kell cserélni.
Nem tudom mit akarsz építeni, de próbálj utána járni, hogy az adott ország használta-e így. Nálunk tudtommal sosem volt ilyen variáció.
mrbaracus 392305 2011. április 18. 11:26
Válasz erre
Sziasztok!

Én is megerősíteném Sanjurjo kolléga álláspontját az ex-iraki géppel kapcsolatban. Azért csendben megjegyzem, hogy a jugó repülőgépipar abban az időben nem volt rossz. Gondoljunk bele, hogy üzemeltettek orosz, francia, amerikai technikát is, plusz a hazai gyártású gépeket(Jastreb, Galeb, Orao, Kraguj) se felejtsük el. Meg ha jól tudom akkor a Gazelle helikoptereket gyártottak licencben is.
Érdekes, hogy már a második világháború idején is milyen vegyes volt a gépparkjuk(Hurricane, Me109, Il-2, P-47).
Én nem rajongok annyira értük, de aki makettezőszemmel nézi, az egy változatos, de összeillő gyűjteményt tud összeállítani délszláv szomszédunk által használt gépekből.
A Lift Here! nevű cég pedig szinte az összes típushoz gyárt matricát.
Sanjurjo 392304 2011. április 18. 09:23
Válasz erre
Sziasztok!

Javítsatok ki, ha tévedek, de ez a Mig 23-mas a nyolcvanas évek végén, érkezett Jugoszláviába,az volt a terv, hogy itt fogják nagyjavítani az iraki Mig 23-masokat, ami merész ötlet volt, lévén, a Jugoszláv légierő, sohasem rendszersítette a variaszárnyút, így nem tudom honnan lett volna meg hozzá a technikai háttér. Persze mint mindig most is ember tervez isten végez, Irak megszállta Kuvaitot kitört a Sivatagi vihar hadművelet, és Irakot nemzetközi fegyverembargóval súlytották, így a Mig 23-mas sem térhetett vissza, és ha jól tudom, néhány szintén javításra Jugoszláviába küldött Mig 21-es is így járt, ezek karbantartásához, azonban megfelelően felkészült volt a jugoszláv hadipar.
Aztán itt is kirobbant a délszláv háború legendák szerint az egyetlen exiraki mig 23-mas is bevetésre került, de ezt én nehezen hiszem felkészült személyzet nélkül, (vagy mégis esetleg zsoldos pilótával, mint arra a közeémúltban már nem egyszer volt példa?).
Közelmúlt hírei a jelen iraki poltikai vezetés kárpótlást követel a lefoglalt gépekért, de kittől!, mert ki Jugoszlávia jogutódja!, az sem mellékes, hogy ezek a gépek a közel két évtized alatt annyira amortizálodtak, hogy a nyugati technika felé kacsintgató új iraki légierő, amúgy sem tudná hasznosítani őket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.