/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
mig23papa 391616 2009. október 1. 17:19
Válasz erre
Petya 391615 2009. október 1. 14:59
Válasz erre
Elnézést, sikerült elírni, Mi-24-esekről van szó...
Petya 391614 2009. október 1. 13:25
Válasz erre
Szevasztok!
Elnézést, ha nagyon Off kategória lenne, de találtam kettő eredeti fekete-fehér fényképet, melyen a Magyar Honvédgés Mi 28-asai vannak.
Ha valakit érdekel, keressen meg e-mailben, megválnék tőlük!

Petya
Rizmajer_Jozsef 391613 2009. szeptember 30. 17:41
Válasz erre
Hozzáértők!
Kb. mennyibe kerül, kerülhet egy korrekt újrafestés! Ja, és milyen festésű legyen?
Ha Valaki komolyan megszervezi, anyagival be tudok segíteni!
Rizmajer József, rizibacsi@freemail.hu
borisz 391612 2009. szeptember 30. 17:30
Válasz erre
Pont ezt akartam írni.
Legalább az van.
klimov17 391611 2009. szeptember 30. 17:28
Válasz erre
Szevasztok!Szeretném megkérdezni tőletek,hogy a pápai reptérre,hogy lehet bejutni ill mikor van rá lehetőség kicsit nosztalgiázni a gépek közt.
Rizmajer_Jozsef 391610 2009. szeptember 30. 17:24
Válasz erre
Monox!
Azért ami még meg van, azt még vissza lehet festeni. A szétvágást meg már nem lehet visszacsinálni! Ezt még nem adták el külföldre, köszönet a "Nagyatádiaknak".
Szia és nyugalom. Rizmajer.
sanyi 391609 2009. szeptember 30. 17:10
Válasz erre
Hali!
Köszi az infót! Véleményem szerint az összeset múzeumba kellene rakni, jó lenne elcserélni őket erre-arra. Lehetne esetleg az öreg kontinensen kívülre is tekinteniük... Jól nézne ki mondjuk egy kuvaiti A-4 szolnokon, ahogy az ottani műzeumban is egy 29-es. Bár, ők már láttak eleget belőlük 90/91-ben:) Egy brazil Mirage III-as is szép látvány lenne... Inkább hagyjam abba ugye.:)
6 db-ot szolgálatban tartni hülyeség, nehogy félre értsd, nem a Te hitelességedet kérdőjelezem.
Azonban az is igaz, hogy inkább vágják szét őket, minthogy kövessék szegény 23-ast...
Üdv
Sanyi
fishpot 391608 2009. szeptember 30. 15:57
Válasz erre
Én a Hadtörténeti Intézet és Muzeum nevében utasitanám a nagyatádi "festöket" az eredeti állapot viszaállitására.A valamikori táborizöld festéket nagyon eldugnám elölük nehogy az odakerülö valamilyen technikai ezközt megint ezzel fesék le.
Tibor 391607 2009. szeptember 30. 09:22
Válasz erre
Sziasztok!
Úgy legyen! Ámen.
üdv.
Monox 391606 2009. szeptember 30. 09:17
Válasz erre
Nyugger bocsi... a 3 lezuhant gépet valóban nem vettem számításba, de azokkal ebben a vonatkozásban már úgysem törődik senki. Nincs információm arról, hogy Kecskeméten is maradna, bár a két ismeretlen helyre kerülő gép akár a bázison belülre is tervezhetik. (Ez csak elmélkedés.) Nagy Andrist kérdezd meg, ő biztosan tud részleteket a múzeumi ügyekről.
Nyugger 391605 2009. szeptember 30. 08:46
Válasz erre
Monox,

Összesen 28 db MiG-29-t vettünk, ebből 3 zuhant, ha összeadod a számaidat ez nem jön ki. Kecskeméten nem marad ? A csehektől milyen cseregépeket kérünk ? Ha egyáltalán gondolt erre az illetékes a HIM-ben! Van ötletem is mert nem vagyok szegény: Szu-7, L-29R, MiG-23BN és természetesen Szolnokra.
PETI 391604 2009. szeptember 30. 08:40
Válasz erre
Pedig én a 11-es MiG-29-est is el tudnám képzelni Nagyatádon. Pl. rózsaszín festéssel, esetleg egy zöld Me-262-essel a hátán...
Monox 391603 2009. szeptember 30. 07:46
Válasz erre
Sanyi, ami a MiG-29-est illeti:

8 db repülőgép fog múzeumbe kerülni. 2 Szolnokra, kettő Kecelre, 1 gép Németországba, 1 gép Csehországba fog kerülni, további 2 gépről nincsenek információim. (Remélem Nagyatád kimarad...!) Szolnokra a 05-ös és a 29-es gépek vannak tervezve, ez még változhat, ugyanis egy szürke és egy eredeti festésű gépet szeretnének bemutatni, és mint tudjuk egyik gép sem az.
További érdekesség, hogy gép és pilótahiány miatt a típus 6 gépét tovább akarják üzemeltetni. (4 harci 2 UB) A maradék 14 gép sorsa kérdéses. Az eredeti tervek szerint az oroszok elvitték volna őket, de az algériai gépek óta a vevők nagyító alatt nézik át a gépeket, éppen ezért esélytelen lenne az eladásuk javítás után. Szétdarabolni egyszerűen nem éri meg a jelenlegi helyzetben őket, úgyhogy valószínűleg egy ideig még marad a jelenlegi helyzet.
PETI 391602 2009. szeptember 30. 06:58
Válasz erre
Szia Nyugger!
Valóban. Én nem akarom bántani a nagyatádi lelkes csapatot (mert tényleg lelkesen állnak hozzá), de atért ez szégyenteljes lett. Már a 21-es is át lett "kenve", de azt még úgy-ahogy lenyeltem... Abból a festésből legalább van pár tucat. De a 11-est szétbarmolni, na ezt nem!
Tibor 391601 2009. szeptember 30. 05:41
Válasz erre
Urak!
-Először is örök dicsőség Zoltán Gyulának és néhány lelkes kollegának, akik még időben fényképekkel dokumentálták, dokumentálják a gépek, így a 11-es oldalszámú 23MF eredeti állapotát! (Érdemes böngészgetni Zoltán Gyula honlapját, legutolsó frissitésében a MiG-29-ről és az Alba-ról tesz közzé több száz érdekesebbnél érdekesebb fotót)
-Pont az ilyen dolgok miatt vagyok ellene minden haveri, vagy az isten tudja milyen alapon létrehozott haditechnikai parkocskáknak, ahol pancserek pillanatok alatt tehetnek tönkre bármit.
- Sajnos ez az eset nem egyedi, ahol a szakértelem minimuma sem érhető utól.
- Egyre inkább becsülöm a szolnoki srácokat élen Nagy Andrissal, akik szinte a semmiből tartják rendben a még autentikusan megőrzött, vagy autentikusan rendbehozott repülőgép anyagot.
- És tisztelet a kecskeméti repülőgép javító üzemnek a remek teljesítményükért, ahogy rendbetettek jó néhány gépet.
Üdv.
mig23papa 391599 2009. szeptember 29. 22:17
Válasz erre
Nyugger

Kérdezzük meg a Magyar Örökség Díjas HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum illetékesei -mint a repülőgép tulajdonosaitól. Tudod a nevüket, címüket? Én írok nekik.
sanyi 391598 2009. szeptember 29. 21:51
Válasz erre
Gyanús is lenne ha egyszer lenne egy épkézláb kiállított repcsink... Gondolok itt... sok mindenre! Ritka vicces, hogy pl az indiai légierő múzeumában olyan állapotban vannak kiállítva a gépek hogy az fogalom. A pénzre nem foghatnak semmit.
A 29-eskről tudtok valamit? Mi lesz velük? Gondolom már "közbeszerzési eljárás" keretein belül eldölt hogy ki tömi meg a zsebét...izé...ki nyeri a pályázatot. Nesze neked EU-tagság.
Nyugger 391597 2009. szeptember 29. 21:38
Válasz erre
Peti,

itt van a gép :
hadipark.extra.hu

Az a szép zöld már a páncélos vénára utal.
Nyugger 391596 2009. szeptember 29. 21:31
Válasz erre
Ez így, méltó emlékműve lesz az emberi butaságnak.
Nagyon remélem, hogy egyszer majd a Magyar Örökség Díjas HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum illetékesei -mint a repülőgép tulajdonosai- pironkodnak egy jó nagyot a gép színe miatt.
Monox 391595 2009. szeptember 29. 21:30
Válasz erre
Hát ennél még az is dicsőbb vég lett volna, ha a gépet feldarabolják és bezuzzák...
PETI 391594 2009. szeptember 29. 21:14
Válasz erre
Hol van ez a hely és mik állnak még ott?
PETI 391593 2009. szeptember 29. 21:13
Válasz erre
Ez valami borzalmas! Ez a gép tényleg a 11-es VOLT? Ki hányta rá ezt a trágya festést?
makettes 391592 2009. szeptember 29. 20:29
Válasz erre
Igaz a 11-es festését nehéz lett volna felújítani,de ez borzalmas!
makettes
fishpot 391591 2009. szeptember 29. 19:55
Válasz erre
P8210003
P8210003
P8210004
P8210004
P8210005
P8210005

Sajnos beigazolodott amit irtam ez már tragédia!
mig23papa 391590 2009. szeptember 29. 17:36
Válasz erre
Levix 391589 2009. szeptember 28. 13:31
Válasz erre
MiG-27K. The MiG-27K was the final Soviet version, which added a laser designator and compatibility with TV-guided electro-optical weapons. Originally armed with the GSh-6-23M gun, but this was soon replaced with the GSh-6-30 cannon. Around 200 were built.
mig23papa 391588 2009. szeptember 27. 21:55
Válasz erre
mig23papa 391587 2009. szeptember 27. 21:54
Válasz erre
Lacy 391586 2009. szeptember 27. 20:35
Válasz erre
Szia Monox,
gondolom a GS-6-30-asra gondolsz. A GS-23-ast beépítették a Mig-23B és BN változatokba. Arról persze lehet elmélkedni mi a gépágyú. Tudtommal 20 mm felett, de ízlések szerint...
Monox 391585 2009. szeptember 27. 20:25
Válasz erre
A -23B...BN típusba és altípusaiba (ha voltak egyáltalán) később se építették be csak a MiG-27-esbe.
Lacy 391584 2009. szeptember 27. 19:13
Válasz erre
mig23b-5
mig23b-5

Helló,
ez a Mig-23B típus első prototípusa, 1971-ből. Még nem építették be a fedélzeti ágyút.
Rumcájsz_52 391583 2009. szeptember 27. 18:26
Válasz erre
Hali, migi
Tartok tőle, hogy ez csak a gépágyú burkolata a fegyver nélkül, lehet, hogy valami mást rejtegetnek a puska helyén? Vagy csak egy múzeumi gép "kiherélve"?
üdv R.
migi 391582 2009. szeptember 27. 16:57
Válasz erre
3751
3751

Kicsit fura ez a gépágyú
sanyi 391581 2009. szeptember 26. 11:46
Válasz erre
Hali!
Nem vagyok MiG-23 specialista, de én úgy tudom hogy a törzs alatti egyik tartóra biggyesztik a Delta-NM-et. Én sem láttam még képen, de így rémlik a 4+ könyvéből. Sajnos most lusta vagyok előhalászni a kupac aljából:)
Üdv
Sanyi
daala 391580 2009. szeptember 26. 10:53
Válasz erre
Amely rakétákat az együléseseknél Delta konténer használatával irányítanak, ezért nincs rajtuk az "uborka".
Rumcájsz_52 391577 2009. szeptember 25. 20:48
Válasz erre
Szia, migi
Az "uborka" a földi célok elleni H-23 rádióirányítasú rakéta távirányító elektronikájának az antennáját rejti.
R.
migi 391576 2009. szeptember 25. 19:33
Válasz erre
057
057

Sziasztok
a fegyvertartó felett lévő uborka ? mi célt szolgált ?
Tibor 391575 2009. szeptember 25. 17:26
Válasz erre
Szia!
Az UB-t tervezem összehozni a Bilek ex. Zvezdából és a Balatonból valami hasonló stílusban, mint az MF készült. A részletekről (oldalszám, festés) még nem döntöttem.
Üdv.
mig23papa 391574 2009. szeptember 25. 16:33
Válasz erre
Tibor

Ja már tudtad? Nemtudtam hogy már tudtad. Melyik lesz a testvére?
Tibor 391573 2009. szeptember 25. 15:57
Válasz erre
Szia!
Nem azért tettem fel, hogy újra elmond, megjegyeztem elsőre is. A szöveg csak arról szól, hogy tervezem ennek a "testvérét" megépítebi.
Üdv.
mig23papa 391571 2009. szeptember 25. 15:36
Válasz erre
Tibor

Szép a makett, de már ezerszer elmondtam, hogy a szárny felsőrészén lévő áramlásrontó (interceptornak hítuk) nem nyílhat ki mindkét szárnyon egyszerre
Tibor 391570 2009. szeptember 25. 05:15
Válasz erre
Szia!
Köszi. Ezek kinyomtatva már egy-két fokkal jobbnak tűnnek.
Üdv.
migi 391568 2009. szeptember 24. 18:48
Válasz erre
MiG-23U_1
MiG-23U_1
MiG-23UB_rajz[1]
MiG-23UB_rajz[1

Igen ismerem ezeket a rajzokat én is ezt nézegetem + ezeket tudom adni még .A zvezdáé nekem is megvan de nem vagyok annyira oda érte .
Tibor 391567 2009. szeptember 24. 17:47
Válasz erre
Köszi, ez megvan, csak a rajzolat minősége csapnivaló. Valószínű, aki eredetileg feltette a netre a végletekig lebutította.
üdv.
borisz 391566 2009. szeptember 24. 17:35
Válasz erre
borisz 391565 2009. szeptember 24. 17:33
Válasz erre
Tibor 391564 2009. szeptember 24. 04:47
Válasz erre
MIG-23MF
MIG-23MF

Szia! Jó reggelt!
Még egy apró kérdés: az építéshez használtál valamilyen műhely rajzot? Ha igen milyet?
Az a helyzet, hogy én is nyalogatom ezt a masinát, igaz én a Bileket (ex. ZVEZDA) akarom házasítani a BALATONNAL, úgy isten igazából feltuningolva. Csak egy normális háromnézeti műhelyrajz kellene.
A képen látható jószág testvére lenne.
Üdv.
mig23papa 391563 2009. szeptember 23. 20:41
Válasz erre
Tibcsi

Majd kiderül, ha felszáll az első kínai A-380 as :-))
mig23papa 391562 2009. szeptember 23. 20:40
Válasz erre
132
132
135
135

Laci

Szép lesz a makett, csak egy apró bibit mondanék, már az érkezésekor sem volt az orrfutókerekeken a burkolat, ha gondolod még lefaraghatod róla, de így se veszít semmit az értékéből a munkád.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.