/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Miggyuri 391505 2009. augusztus 3. 06:36
Válasz erre
Nem lehetséges, hogy a vizsgáló bizottság (biztosan volt ilyen)által készített fotók egyike ez? Nem vagyok szakmabeli, de gondolom a vizsgálat során készült párszáz fotó. Nem azok közül szivárgott-e át egy az ősi magyar-lengyel határon?
Miggyuri
Rumcájsz_52 391504 2009. augusztus 2. 22:05
Válasz erre
mig23papa
A SP volt annyira diszkrét, hogy nem közölte a fotós nevét, nyilván ők is találkoztak már a kisördöggel valamilyen ügyben...
R.
mig23papa 391503 2009. augusztus 2. 22:01
Válasz erre
Rumcájsz_52

Tök felesleges máskor ennyit gondolkodni, nem csak neked járhat a lengyel Skrzydlata Polska újság.

Szóval ki a kép szerzője, ne kelljen már annyit nyomozni megint.
Rumcájsz_52 391502 2009. augusztus 2. 21:55
Válasz erre
Szia mig23papa
Többek között éppen a kiördög miatt IS elgondolkoztam a kép közzététele előtt...
R.
mig23papa 391501 2009. augusztus 2. 21:45
Válasz erre
Rumcájsz_52

Köszi a képet, és valóban emlékezzen mindenki jó szivvel a két pilótára...

Miért kellett sokáig gondolkoznod hogy nyilvánossá tegyed ezt a fotót, ha már az újságban megjelent?

Bár a kisördög azért ott motoszkál a gondolataimban, hogy vajon ki készítette a képet, nem emlékszem, hogy bárki is fényképezhetett, márcsak azért is tudnom kéne róla, mert éppen én voltam az őrparancsnok a területen.
Rumcájsz_52 391500 2009. augusztus 2. 20:24
Válasz erre
Monox
Sokáig gondolkoztam, hogy nyilvánossá tegyem-e ezt a fotót, de úgy döntöttem, hogy ha már újságban /még ha külföldön is/ megjelent, nem tartom meg magamnak.
Ezzel az egyetlen, az 1387. hsz.-ban látható, a katasztrófa helyszinén készült fotóval rendelkezem a "14"sz. MiG-23UB-ről.
Emlékezzen mindenki jó szivvel a két pilótára...
R.
Rumcájsz_52 391499 2009. augusztus 2. 19:59
Válasz erre
MiG-23UB no.14 roncsai
MiG-23UB no.14...

A lengyel Skrzydlata Polska újságból, az eredeti 9x5 cm-es fotó.
Monox 391498 2009. augusztus 2. 18:14
Válasz erre
mig23papa 391497 2009. augusztus 1. 19:58
Válasz erre
Monox

Most még titok, de hamarosan elárulom.
sanyi 391496 2009. augusztus 1. 17:58
Válasz erre
Hali!
A kabintetejét pedig könnyed mozdulattal juttasd a szelekítv gyűjtőbe... Pontosan nem emlékszem rá, mert én évekkel ezelőtt elpasszoltam, de az Academy-vel csak messziről volt szabad összehasonlítani. Emlékeim szerint a két készlet orra teljesen különbözött. A kabin falmagassága, a kabintető alakja és mérete stb.
Üdv
Sanyi
Monox 391495 2009. július 31. 22:10
Válasz erre
Gyarmat község mellett 1,3 km-re DNy-re, állítólag 800m-re az úttól.
De miért van ennek jelentősége?
mig23papa 391494 2009. július 31. 13:58
Válasz erre
Monox

Helyileg hol is történt az eset pontosan?
Monox 391493 2009. július 30. 12:59
Válasz erre
Valakinek a fiókjában a rejtett kincsei között esetleg van-e olyan fotó, ami a 14-es oldalszámú repülőgépet ábrázolja már holtában, de még a helyszínen?
Rizmajer_Jozsef 391492 2009. július 28. 20:11
Válasz erre
Okés a dolog! Ebben nagy humor van, a 72-es kis tesó csak másodszorra szúrt szemet. Gratula. Én tényleg feladtam a 23-ast, azért kivittem a Rebekába. A gép és a matricák nem kellettek aznap senkinek, a fotómaratást meg egyből elvitte egy fiatalember. Hát így jár az, ki nem köti az ebet!
Szia Rizmajer.
borisz 391491 2009. július 28. 20:10
Válasz erre
Tibor 391490 2009. július 28. 16:35
Válasz erre
Bocsi, de az Eduard melyik maratására gondoltál?
Üdv.
borisz 391489 2009. július 28. 16:05
Válasz erre
Nekem is megvan! Eduard rézzel, HAD matricával, pavla üléssel:)
Dexi 391488 2009. július 28. 15:44
Válasz erre
a
a

Én a Zvezda 23-asát igyekszem osszedobni. Azt is meg kellett hosszabbítani.
Tibor 391486 2009. július 28. 09:19
Válasz erre
Szia!
Nem olyan szörnyű az ügy. Olvasd el a "Makettek" rovatban a MiG-23MF-ről írt cikkecskémet, ott írtam a megoldásról.
Üdv.: Tibor
borisz 391485 2009. július 28. 09:13
Válasz erre
Jééézusom!
Komoly, az 1/72es makettbe +3 mili kell?O.o
Tibor 391484 2009. július 28. 05:26
Válasz erre
Szevasz!
A ZVEZDA MiG-23 törzsbe 3 mm-t kell betoldani.
Üdv.: Tibor
borisz 391483 2009. július 27. 23:15
Válasz erre
Tudom, onnan jutott eszembe a kistesó :)
Rizmajer_Jozsef 391482 2009. július 27. 22:11
Válasz erre
Borisz!
Az egész levelezés 1:48-as MiG-23 ról szól, azaz íródik. Hozd ki az ellenőrződet! (humor lenne, csak én nem ismerem ki magam ebben a szmájlis, D-és világban. Kivéve Dés Lászlót)
Szia Rizmajer
borisz 391480 2009. július 27. 22:03
Válasz erre
Tényleg, az 1/72es Zvezdához be kell toldani egy milit a törzsbe, jól emlékszem?
Rizmajer_Jozsef 391478 2009. július 27. 22:01
Válasz erre
Ákos!
Ezért nem szabad megöregedni, vagy túl későn születni!
Hidd el, aki megvette bizonyíthatná, (ebben az évben volt az üzlet), evvel a cikkszámmal teljes belsőt adtak, még az Italeri ülése is felrezezhető volt vele.
A két makettnél oda tenném a majdnemet, pl. orr, szóval az egyikből itt és ott kell kivágni,hogy ott és itt beragassz, a másiknál csak majd nem...
szia Rizmajer.
Ákos 391476 2009. július 27. 21:31
Válasz erre
Az eddig kiadott makettek közül az új dobozos Italeri megegyezik a régi ESCI makettel(illetve a Hobbycraft is ugyanez).
Az Eduard a következő készleteket árulja:
EX183 MiG-23 Flogger Maszkoló a kabintetőhöz
48546 MiG-23 Flogger exhaust kiömlő
48545 MiG-23 Flogger armament fegyverzet
48540 MiG-23 Flogger exterior kabin
49357 MiG-23 Flogger interior futóaknák, ajtók, külső apróságok
BIG4880 a fenti 5 készlet egyben, olcsóbbért.
www.eduard.cz/products/card.php

Kazan EK002: a legjobb készlet, megvan belőle egy. Tudtommal már nem gyártják. Hátránya ennek is van, nincs hajtómű kiömlő a dobozban, de Eduardból lehet pótolni
Rizmajer_Jozsef 391475 2009. július 27. 21:19
Válasz erre
Ja, majd el felejtem: matricám van hozzá: HAD 48051-es 02, 08 as ; és 48010 cikkszámúból pedig a 07-est Sámán és stencilek.
Most szia Rizmajer.
Rizmajer_Jozsef 391474 2009. július 27. 21:11
Válasz erre
Atinka!
Az EDUARD 49357-es színes fotómaratása az eladásának pillanatáig a tulajdonomban volt.
A Móriczon vettem, tehát az a Replica. Árleszállítva volt 3680Ft ért. Nézd meg az Eduárd honlapján, hogy gyártják e még! Igaz hogy az Italeri 2649 makettjéhez kínálták, de tudtommal a két készlet azonos, vagy nagyon hasonlóan átalakítandó. Az átalakításról nagyon precíz cikk Molnár László tollából, Modell és makett 1995/4-es számából. Ámbár Te szerencsés, látod azt, hogy milyennek kell lenni, a kész makettnek.
Sok szerencsét kíván Rizmajer József.
migi 391473 2009. július 27. 20:48
Válasz erre
Most hogy ez melyik cégéhez való az kérdés , de van vagy 5-6 féle maratás is a Pro Startnál .
http://www.neomega-resin.com/mig23.htm
mig23papa 391472 2009. július 27. 19:34
Válasz erre
Solo

jajj, nelégy már olyan szőrszálhasogató, nemoda került az idézőjel ahova kellett volna

Talán azért földhözragadt a megközelítésem mert repülőműszaki voltam jópár évig, és pilótákkal is találkoztam néha. Persze hogy hibázhat pilóta is, de minek, ha nem muszály. " Az, hogy feszegetik a határokat, adott esetben a túlélésüket is jelentheti. " (most talán jóhelyen van az idézőjel is), de az említett példákban éppen hogy a halálukat jelentette a határok feszegetése. Autónál, motornál ugyanez a helyzet. Nem feszegetné a határokat nem hallna meg előbb mint kéne, vagy legalábbis nem annyi amennyi.

" Nem védem a hibázó pilótákat. Ha hibáztak hibáztak, de inkább azt kellene megnézni hogyan kerülhető el a következő katasztrófa. "

Ebben is egyetértek veled. Sajnos nem tanulnak mások hibáiból, sem a pilcsik, sem a motorosok, sem az autósok, tisztelet a kivételnek.

Nos ezt jól megbeszéltük, igaz?

Te amúgy mi is vagy, pilóta, vagy repműszaki?
Figaro 391471 2009. július 27. 19:05
Válasz erre
doky3 391470 2009. július 26. 20:54
Válasz erre
Én nem tudok róla hogy valamely cég készített volna bármilyen kiegészítőt a 48-as
ESCI/OEZ maketthez. Én is saját kútfőből javítgatom mindkettőt (most éppen félrerakva pihen).
Ha valaki mégis tud valami hozzávaló "cuccot" arra én is kíváncsi vagyok.
Solo 391469 2009. július 26. 20:15
Válasz erre
Helló!

" Sajnos egy katasztrófa soha csak a pilóta hibájából történik, és egyáltalán nem biztos hogy az utolsó dolog általában a pilóta hibája "

Ennek a mondatnak csak az első felét írtam én. Ha idézőjelbe rakod, akkor ne rakd hozzá a saját gondolataidat légyszi.

Egyébként nem vitaindítónak szántam. A te megközelítésed jellemzően "földhözragadt". Nem fogom tudni neked megmagyarázni, hogy miért olyanok a pilóták amilyenek. Az, hogy feszegetik a határokat, adott esetben a túlélésüket is jelentheti. Egy autó vagy motorversenyző is ezt csinálja. Ott is vannak szabályok, védőfelszerelés stb. Mégis időről időre meghal valaki.
Nem védem a hibázó pilótákat. Ha hibáztak hibáztak, de inkább azt kellene megnézni hogyan kerülhető el a következő katasztrófa.

"Nem egy olyan esetet ismerünk, ahol egyértelműen a pilóta hibája volt, jó volt az időjárás, nem volt műszaki meghibásodás, jó volt a feladatszabás, megfelelő volt a kiképzettség, nem volt irányítási hiba."

És? Egy pilóta nem hibázhat? Más kérdés, hogy ez a te véleményed. :)

Szerintem próbáld kicsit más szemszögből is megvizsgálni a dolgokat.
atinka 391468 2009. július 26. 11:50
Válasz erre
Eléggé jártas voltam Pápán, ráadásul tavaly mi készítettük elő az amerikaiak érkezését, és a szolgálatból kivont jelenleg rendkívül rossz állapotban lévő Mig-23 asokról sikerült jó pár fotót készítenem, beleértve a 21 eseket is. Sajnálatos hogy milyen körülmények között tárolják őket jelenleg, én most Mig-23 as 1:48 as makettet készítek, Pápai lesz a gép, de mivel a makett Esci, ezért nagyon sok feljavítást igényel. Ha esetleg tudtok kiegészítőket a maketthez, akkor vevő lennék rá. Bármilyen információ kell jelenleg a Pápai körülményekről, nagyon szívesen segítek. Maga a repülőtér külalakja is nagyon sokat változik az amerikaiak miatt. Épületek elbontása, beleértve hangárok, új épületek létrejötte, stb.
mig23papa 391467 2009. július 25. 11:08
Válasz erre
Solo

" Sajnos egy katasztrófa soha csak a pilóta hibájából történik, és egyáltalán nem biztos hogy az utolsó dolog általában a pilóta hibája "

Kivéve amikor a pilóta feszegetni kezdi a saját határait, vagy olyan manőverbe kezd, amibe nem is kellene akkor és ott.

Nem egy olyan esetet ismerünk, ahol egyértelműen a pilóta hibája volt, jó volt az időjárás, nem volt műszaki meghibásodás, jó volt a feladatszabás, megfelelő volt a kiképzettség, nem volt irányítási hiba.

Ebben az esetben 1 dolognak kell összejönnie, hogy balul süljön el valami, pilótának kell bénáznia. Ráadásul még jó előre meg is tervezi, ha uti gép még meg is beszélik egymásközt, hogy balhéznak egy kicsit.

Van tökéletes megoldás az ilyen katasztrófák elkerülésére, nem lennének balesetek. Sajnos van.

" Az hogy a feletteseknek van e felelőssége nem egyszerű kérdés. Közvetve lehet. Az utóbbi pár év katasztrófáiban biztos van. "

Biztosan van, mégpedig abban, hogy nem verték az ifjoncok fejébe, azt , hogy levegőben nincs pardon.

" Szerintem inkább tanulni kellene a katasztrófákból és nem mindenáron a felelősöket keresni. Sajnos nálunk most az a jellemző, hogy mindenáron rá kell húzni valakire a vizes lepedőt. A halottakra a legkönnyebb... "

Igazad van ebben is, de a vizeslepedőt valóban rá kell húzni valakire, ha lehet akkor a valódi felelősre. Ha ez a felelős éppen az áldozat, akkor arra.

Vannak esetek ahova a fekete doboz sem kell, egyértelmű a pilóta hiba.

Abban az esetben meg nem kell nemzeti hőst, és honvédség halottját faragni a hibásból, bármennyire is fáj az ő elvesztése.
Solo 391466 2009. július 21. 20:35
Válasz erre
Helló!

Ha lenne tökéletes megoldás a katasztrófák elkerülésére, nem lennének balesetek. Sajnos nincs. A repülés veszélyes üzem. A vadászpilóta a pilóták népes csoportján belül is egy nagyon speciális "faj". Mivel a legtöbb vadászgép együléses, önálló döntéshozatalra képzik őket. Emellett van egyfajta gondolkodásuk, amit a többi pilóta vagy akárki más tévesen nagyképűségnek titulál. Nevezzük inkább egészségtelen önbizalomnak. Ha úgy repülnének harci körülmények között, hogy nem 100%-ban magabiztosak és nem tartanák magukat különlegesnek, akkor kevesebb esélyük lenne a túlélésre. Akik elérnek egy szintet (ez főleg a régi, repülésben gazdag rendszerben volt igaz), azok szinte törvényszerűen feszegetni fogják a saját határaikat. Az utasítások, repülési szabályok, objektív ellenőrző eszközök ezeket hivatott korlátok között tartani. Sajnos egy katasztrófa soha csak a pilóta hibájából történik. Általában 4-5 dolognak kell összejönnie, hogy balul süljön el valami. Persze az utolsó dolog általában a pilóta hibája, de a felelősség vizsgálatának nem szabadna (más országokban nem is) megállnia a pilóta szintjén.
A leggyakoribb katasztrófát előidéző események:
-időjárás
-műszaki meghibásodás
-rossz feladatszabás
-nem megfelelő kiképzettség
-reptechnikai/üzemeltetési hiba (a pilóta vagy a műszaki személyzet hibája)
-irányítási hiba

Egy katasztrófánál 2-3 ezek közül és 1-2 egyéb zavaró tényező és kész is a katasztrófa.

Ha van "fekete doboz" akkor valamennyire ki lehet találni mi történt, de ha nincs, akkor szinte lehetetlen. A túlélők sem emlékeznek általában, hogy mi történt.

Az hogy a feletteseknek van e felelőssége nem egyszerű kérdés. Közvetve lehet. Az utóbbi pár év katasztrófáiban biztos van. Közvetlen felelősség max a közvetlen parancsnoki szintig elképzelhető (pl. ezredpk.).
Szerintem inkább tanulni kellene a katasztrófákból és nem mindenáron a felelősöket keresni. Sajnos nálunk most az a jellemző, hogy mindenáron rá kell húzni valakire a vizes lepedőt. A halottakra a legkönnyebb...
Rumcájsz_52 391465 2009. július 21. 20:18
Válasz erre
Szia, migi
500 l-es 21-es póttartály, de a valóságban a 23-on nem ez, hanem a 21bisz-en és MF-en is használatos 800-as póttank volt rendszeresítve a törzs alá, szerintem ez erre a gépre csak emlékmű-korában kerülhetett fel.
Üdv R.
migi 391464 2009. július 21. 20:11
Válasz erre
mig-23_3
mig-23_3

Urak ez a gépen lévő póttartály nem a 21 esé véletlenül ?
Tyimosenko 391463 2009. július 21. 19:27
Válasz erre
Üdv. mig23papa

A Bakó-Reinhardt katasztrófát nem Bakó Ferenc ebben játszott szerepe miatt hoztam fel, hanem mintegy újabb példát, ami a felelősség szempontbjából hasonlatos lehet a Katovics-Mizsei balesethez, ahol felmerülhet a felettesek felelősse abban, hogy kialakulhatott a vészhelyzet, hogy arra a feladatra küldték őket. A Bakó-Reinhard katasztrófához is nagyon közvetetten talán pont az vezethetett, hogy nem volt senki, aki Bakó Ferenc repülési stílusának "eldurvulását" megakadályozhatta volna (olyan beosztásban volt, ha jól emlékszem, hogy nem volt senki, aki őt fenyítse)és ami stílus szerepet játszott a lezuhanásában , de ez mégiscsak a rendszerben feljebb állók felelősségét veti fel, akik felelősségének vizsgálata gondolom nem történt meg. - hasonlatosan a Katovics-Mizsei balesethez.
Tehát a Bakó Ferenc feletteseinek felelősségének kérdésére utaltam, ami hasonló lehet a Katovics B. Mizsei M. felettesei felelősségének kérdéséhez. Felelősségük volt, de felelősségrevonás nem.
És igen, nyugodjanak békében.

Nem tartozik ide, de meg tudnád mondani mig23papa, hogy most hol vannak a Mig-23-asok (amik nem kerültek múzeumba)?
mig23papa 391462 2009. július 21. 18:46
Válasz erre
Monox

Csak a jó pilóták repülhetnek, rosszak nem. A pilóták nem azért zuhannak le , mert rossz pilóták, hanem azért mert adott pillanatban, gondatlanságból, vagy szándékosan
megszegik az általuk nagyon is jól ismert repülési szabályokat. Ezért lehet az, hogy sok éve repült tapasztalt pilóták is lezuhannak időnként.

A legszemléletesebb példa amikor az Albával zuhantak le a rokonságnak tartott bemutató alkalmával. Ha sikerül a bukfenc akkor és ott, nem is derült volna ki hogy semmi keresnivalójuk nem is lett volna ott.

A 05-ös esetében az az érdekes, hogy ha nem lett volna anyaghibás az alkatrész, akkor nem derült volna ki , hogy a Störk Józsinak sem arra kellett volna repkedni.

A Soproni Károly is élhetne, ha kicsit jobban betartotta volna az általa nagyon jól imert szabályokat, ráadásul nem is kezdő volt a típuson.

Sorolhatnám még, de nem teszem, Sopit magam is ismertem, szerettem, repültettem, tiszteltem, de a rendelkezésemre álló adatok miatt be kell látnom, hogy jó pilóta is elbénázhatja, valaki többször is, de van aki többször már nem.

A Bakóéknál ki bénázott mit mikor hogyan, igazából nemtudni.

Ha a Bakó adott szabálytalan manőverre parancsot akkor ő, ha a Robi ezt tudva végre is hajtotta akkor ő, ha a Bakó ezt felismerve nem korrigált (ha volt rá ideje) akkor megint csak ő. Na most legyünk okosak ebenn a kérdésben.

Tudod akkor nekik csak másodpercek vannak a jó döntés meghozására, és annak alkalmazására.
Akkor is csak annyi, ha a vészhelyzetet ők maguk idézték elő.
A balhé után a szakértőknek (és nekünk) már rengeteg időnk van okosnak lenni.
mig23papa 391460 2009. július 21. 18:21
Válasz erre
Tyimosenko

Ez a repülés nem úgy kezdődött. hogy a Bakó kiválasztotta a legjobb fiatal pilótát, hogy megnézze "mit tud, mert ez egy ellenőrző repülés volt a tipusátképzés befejezése előtti egyedül repülés engedélyezése előtt.

" Rendszeresen lakott terület fölött végzett alacsony "ablakrezegtető" áthúzásokat és ilyenkor káromkodva emlegették a Bakó nevet. - erre emlékezett az ismerősöm. "

Ismerősöd honnan tudta, hogy akkor a Bakó ült abban a gépben.

Különben a Tömört (Varga Imre)sem kellett félteni, éppen ő mesél erről, miért ült a fogdában, mert megszegte a repülési szabályokat.

Egyszer a 2. zóna felett húzott el úgy 50 méteren, leszállás után megkérdeztem mekkora sebességgel repült. 1100-al, mondta ő, szinte el sem hittem, nem tűnt annyinak.

Szinte mindegyik pilcsi megpróbálta rendszeresen a lakott terület fölött végzett alacsony "ablakrezegtető" áthúzásokat, érkeztek is a feljelentő civil telefonok.

Akiről lehetett tudni hogy melyik volt, az már a leszálláskor meg is volt fenyítve.
Magam is eljátszottam a gondolattal a 2. emelet erkélyén álldogállva, mi lenne ha belezúgna a konyhámba ez a marha.

Mindezek mellett abban egyetértek az előttem szólókkal, hogy sokan élhetnének, ha nem lenne az a fránya pilóta virtus, hogy majd megmutatom én nekik.. akár oktató, akár növendék, akár az első ülésben ült, akár a hátsóban.
Monox 391459 2009. július 21. 17:51
Válasz erre
Hogy Bakó Ferenc jó pilóta volt-e v. sem ezt nem tudom. (Kecskeméten is volt egy név, aminek hallatán már messziről köpött egyet mindenki, ráadásul azonos rangban, Miklós keresztnévvel és ő is úgy végezte, az oktatottjával együtt mint Bakó. Ez az infó magától az alakulattól származik, és talán pont ezért sosem jutott eszembe, hogy kétségbe vonjam de az sem, hogy megerősítsem.)

Azt viszont, ha tetszik - ha nem, el kell fogadnunk, hogy egy megfelelően kézben (értsd: oktatói kézben) tartott repülés nem vezethet katasztrófához, semmilyen körülmények között sem. Ha mégis, az oktatói felelősség nyílvánvaló, legfeljebb a mértéke vitatható. Ebben az esetben a földiek füle hallatára beszélt az első üléssel és az utolsó parancs is pont ezen hangzott el délelőtt fél 10 körül.
Tyimosenko 391458 2009. július 20. 19:37
Válasz erre
mig23papa!

Varga Imre cikke szerint az a repülés úgy indult,hogy a Bakó kiválasztotta a legjobb fiatal pilótát, hogy megnézze "mit tud". És noha hátul ült, ha jól emlékszem a cikk szerint ő döntötte, vagy adott utasítást a pilótának, hogy döntse túl a gépet alacsonyan, ami miatt a katasztrófa bekövetkezett. Sajnos már régen olvastam, pontosan nem emlékszem a részletekre. De azt hiszem ebben a cikkben is szó volt Bakó repülési stílusáról, amit ez az akkor még gyerek ismerősöm is megerősített. Rendszeresen lakott terület fölött végzett alacsony "ablakrezegtető" áthúzásokat és ilyenkor káromkodva emlegették a Bakó nevet. - erre emlékezett az ismerősöm.

Arra utaltam előzőleg, hogy ott merülhet fel az elöljárók felelőssége, hogy ha egyszer köztudott volt, hogy így repül a Bakó, vajon miért nem szorították rá az előírások betartására, ezzel elejét véve a későbbi katasztrófának.
mig23papa 391457 2009. július 20. 18:46
Válasz erre
Tyimosenko

Heló!

Tudomásom szerint ez egy ellenőrző repülés volt, ahol nem a Bakó vezette a gépet.
Nem tudom mi gond lehetett a Bakó repülési stílusával? Mire gondolsz konkrétan a Bakó úr repülési stílusának eldurvulásával kapcsolatba. Én magam sohasem hallottam arról hogy eldurvult volna egyáltalán.

" Pár éve beszéltem valakivel, aki Pápa mellett lakik és még gyerek volt a 90es évek elején. Kérdeztem, hogy hallotta-e akkor azt a nevet, hogy Bakó? Erre ő: persze, mindig tudta mindenki, hogy éppen mikor repül a Bakó!... "

Mit tudhatott egy 90-es évekbeli gyerek a Bakó repülési stílusáról? Honnan tudhatta volna bárki is , hogy mikor repül a Bakó, ha nem éppen ö kötözte be a gépbe? Én repültettem a Bakót, kezetfogtam minden nap vele, beszélettem vele. Lehet hogy nem szerették páran, én egy jóindulatú embernek ismertem meg. Abban az időben sok feszültség volt hajózók-műszakiak között, amit leginkább az elkényeztetett hajózófeleségek generáltak. Ekkor világosította fel Bakó az illetékeseket, hogy a műszakiak azok akik a hajózók segge alá teszik agépeket. Ő volt az elsők egyike, aki a műszaki védelmében kinyitotta a száját. Onnan kezdve csend volt ezeen a vonalon.

Amúgy a katasztrófában mindíg benne van a parancsnokok felelőssége is, az hogy milyen vonatkozásban, egy más kérdés.
Tyimosenko 391456 2009. július 20. 18:03
Válasz erre
Üdv. mig23papa!

Konkrétan a Bakó úr repülési stílusának eldurvulására gondolok. Szerintem sejthető volt, hogy annak előbb-utóbb katasztrófa lesz a vége valamilyen formában, és ez játszott szerepet abban, hogy az a kiképzőrepülés úgy ért véget(legalábbis a Tömör akkori cikkéből ez volt kiérezhető). De vagy nem akarták vagy nem tudták leállítani az ezredest. Mindenesetre felmerülhet ebben a katasztrófában (is) a parancsnokok feleőssége.

Tudom, hogy nem szép dolog itt valaki halála után a sarat dobálni rá, de most a felelősség kérdése felé terelődött kicsit a fórum a repülőkatasztrófákkal kapcsolatban és ez egy jó példa szerintem.

Pár éve beszéltem valakivel, aki Pápa mellett lakik és még gyerek volt a 90es évek elején. Kérdeztem, hogy hallotta-e akkor azt a nevet, hogy Bakó? Erre ő: persze, mindig tudta mindenki, hogy éppen mikor repül a Bakó!...
mig23papa 391455 2009. július 20. 17:56
Válasz erre
sor_bw_mig-23_szabo_istvan másolata
sor_bw_mig-...
docu0085 másolata
docu0085 másolata

Levix Monox sanyi

kicsit feljavítottam a képet, és tettem egy másikat is abból a sorozatból
mig23papa 391454 2009. július 20. 17:46
Válasz erre
Levix Monox sanyi

Persze hogy ismerős. Én magam készítettem a felvételt Mezőkövesden és a nagyítást is
Nagyon örülök hogy felkerült a netre, mivel ez a kép speciel hiányzott a gyűjteményemből. Bár nagyon örülnék ha végre engem is megkeresne ez a
Szabó István a plasticwings.hu-ról. Akkor talán a nem össze-vissza gyűrt képet kéne feltennie a netre.

Ennek ellenére sem akok semmiféle vízjeleket a képeimre, semmi értelme.

Miből gondoltad hogy külföldi kézbe került a kép ?

Különben lopkodja csak nyugodtan.
mig23papa 391453 2009. július 20. 17:38
Válasz erre
Tyimosenko

Minden katasztrófa egy bizonyos folyamat eredménye volt. Általában mindegyiket meg akarták akadályozni, már amennyiben tisztában voltak a katasztrófa helyzettel, az viszont könnyen lehet hogy már nem tudták megfelelő feltételek (pl: időhiány miatt) megakadályozni.
Milyen magasabb felelősségre gondoltál, és mi lett eltusolva? Milyen lényeges következményre gondoltál?
Tyimosenko 391452 2009. július 20. 13:31
Válasz erre
A Bakó-Reinhardt katasztrófa is egy bizonyos folyamat eredménye volt, amit vagy nem akartak vagy nem tudtak megakadályozni. Itt is felmerülhetett volna egy magasabb felelősség, de gondolom el lett tusolva a dolog, nem lett semmi lényeges következmény. Ezt a témát is asszem a Vagra Imre dolgozta fel a Top Gun-ban annak idején.
sanyi 391451 2009. július 19. 18:03
Válasz erre
De rühellem az ilyet... Legalább tisztában lenne hogy mit lop, de annyira sötét hogy még azt sem tudja...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.