/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Rumcájsz_52 391395 2009. június 23. 22:46
Válasz erre
Muzzy
Ez ugyanígy működött a MiG-21-nél is, rakéta-indításkor az indítógomb megnyomásakor pár másodpercre oxigén-betáplálást kapott a hajtómű a légi-inditó o.-rendszerből.
Üdv R.
mig23papa 391394 2009. június 23. 20:55
Válasz erre
Muzzy

Nincs mit, a kisdobos ahol tud, segít :-))
Muzzy 391393 2009. június 23. 20:25
Válasz erre
Migpapa!
OK köszi a választ!
Muzzy
mig23papa 391392 2009. június 23. 17:35
Válasz erre
Muzzy

Nem kérdezel hülyeséget, már csak azért sem, mert amíg nem teszed fel a kérdést, nemtudni hülyeséget kérdezel-e?
A hajtómű oxigén rendszeréből kapott oxigént a hajtómű, rakéta indítás alkalmával.
Fegyveresek ellenőrizték is, rakéta indítás imitálásával, és frankón lehetett hallani az oxigén sziszegését.
Muzzy 391391 2009. június 22. 21:04
Válasz erre
Migpapa!
Bocsi, belémbújt a kisördög :)
Az véletlenül oxigén helyett nem levegő rendszer volt? :)
Bocsi, ha hülyeséget kérdezek...
Muzzy
mig23papa 391390 2009. június 22. 19:54
Válasz erre
Muzzy

Ehhez a témához csak annyit tudok hozzászólni, hogy a Mig 23 asoknál rakétaintításnál plusz oxigén betáplálás volt a hajtóműbe, a hajtómű oxigénrendszerből, abból ami a légiindításnál is rásegített.
Daala 391389 2009. június 22. 12:21
Válasz erre
Az R-27-nél MiG-29-esen tényleg van indítás után egy parancs, amely jobb, ill. bal irányba kitéríti a rakétát. R-73-nál nem tudok ilyenről. A Szu-27-nél a törzs alatti indítók az AKU típusúak, amelyeknél valóban piropatronok lönek ki egy dugattyút vagy munkahengert és a rakéta hajtómű a leválás után indul csak be.
Hasonló indítóberendezések voltak rendszeresítve nálunk a Szu-22-eseken, asszem az AKU-68-asok, a nagyobb méretű levegő-föld rakétákhoz (H-25, H-29)
Hasonlóan indítják a Sparrow és AMRAAM rakétákat a szívócsatornák oldaláról az F-15-nél és F-18-nál is.
Muzzy 391388 2009. június 22. 11:45
Válasz erre
Daala!
Ha meg van az orosz köny, akor abból segítek lefordítani!
Szerintem mivel a törzs alatt van, közvetlenül a hajtómű levegőbeömlők alatt, ezért logikusnak tűnik, hogy azért irányul lefelé, hogy a rakéta indításakor a kiáramló gázok ne kerüljenek be a szívócsőbe, és ne okozzon káros jelenségeket, mint pl. pompázs, vagy hmű leállás!
Muzzy
juge75 391387 2009. június 22. 05:05
Válasz erre
A másik ok, kedves Daala, hogy távolodjon a rakéta a gép törzsétől.
Van ahol piropatronokat használnak erre, máshol dugattyút, van ahol késleltetve indul a hajtómű, és van egyes légiharc rakétáknál, pl Szu-27 alá függesztett rakéta programjában a kormányok kitérítése jobb, vagy bal irányba függesztési helytől függően.
De te tanultad, nem én.
Daala 391386 2009. június 21. 20:13
Válasz erre
Sajnos orosz tudásom erősen hiányos, úgyhogy ebben a kérdésben nem tudok segíteni. Bár lehet, hogy erről a könyvben sem írnak...
Talán hogy a rakétahajtómű forró gázai ne veszélyeztessék a törzs alsó részét ill. ne kerüljenek be a hajtómű szívócsatornájába...
Aki tudja a pontos okot kérem(jük) írja le!
migi 391385 2009. június 21. 19:14
Válasz erre
Köszi Daala
És van valami jelentősége is a lógásnak ? mert gondolom egyenesre is tudták volna gyártani .
Daala 391384 2009. június 21. 18:58
Válasz erre
Pontosabban P-72-1D típusú indítóberendezés Az R-73 levegő-levegő rakétához ahogy az orosz könyv írja.
Daala 391382 2009. június 21. 18:57
Válasz erre
Úgyhogy nem levegő-föld rakéta van rajta.
Daala 391381 2009. június 21. 18:53
Válasz erre
beolvasás0003
beolvasás0003
beolvasás0001
beolvasás0001
beolvasás0002
beolvasás0002

Ez R-73-as, az ML és MLD változatokon már rendszeresítették. Ilyen szögben van felépítve az indítóberendezése a hozzá való tartóra.
Itt van egy rajz a 4+ füzetből (bekarikáztam az Apu-73-ast és a tartót), egy színes rajz egy orosz típuskönyvből és egy fotó is ugyanebből
Rag 391380 2009. június 21. 18:39
Válasz erre
Lehet összefüggésben van azzal hogy levegő-föld rakéta van rászerelve? :)
migi 391379 2009. június 21. 12:15
Válasz erre
ts_mig-23mld_894iap_9-00_2
ts_mig-...

Megmondaná valaki hogy a törzs alatt lévő rakéták miért állnak ilyen szögben a törzshöz viszonyitva , vagyis miért lógnak ?
sys 391378 2009. május 10. 20:16
Válasz erre
Jó a festés, csak sajna nem 23+ Special dupla légzsákkal:D
Tibcsi 391377 2009. május 10. 20:00
Válasz erre
Lacy 391376 2009. május 10. 19:17
Válasz erre
bgirl
bgirl

Sziasztok!

Egy bolgár Mig-23-as. Nézzétek a festését, a kopásokat!
juge75 391375 2009. május 1. 22:32
Válasz erre
Tibcsi 391374 2009. május 1. 20:19
Válasz erre
Ja, a Prowlereken volt Faraday kalitka céljából aranyfüst a kabindekliken.
levix 391373 2009. május 1. 19:49
Válasz erre
The canopies of production F-16A/B aircraft were clear, though with the introduction of the gold-tinted canopies with the F-16C/D (designed to reduce the aircraft’s radar cross-section), the tinted canopies quickly found their way into the F-16A/B fleet. You’ll see many photos of F-16A/Bs with tinted canopies and clear rear canopies as the fixed rear sections were not changed out as quickly. Ironically, these aircraft (along with most of total F-16 fleet) are being switched back to clear canopies to make the aircraft night vision goggle (NVG) compatible.

The F-16C/D also introduced the gold-tinted canopies. These were designed to reduce the radar cross-section of the F-16, especially head-on. The concept was with a smaller signature, an enemy radar wouldn’t detect the F-16 until it was much closer, and in a head-on intercept, this was critical. In the early days of the F-16C/D, these canopies were in high demand to retrofit the F-16A/B fleet, but today, many of the F-16C/Ds are trading their gold-tinted canopies for clear to operate better with NVGs.
Burner 391372 2009. május 1. 15:40
Válasz erre
Tibor ! Mindenképpen megpróbálom, még 1x köszi

Burner
juge75 391371 2009. május 1. 15:17
Válasz erre
+a
juge75 391370 2009. május 1. 15:16
Válasz erre
Ja, a Farady-kalitkában.
Tibcsi 391369 2009. május 1. 15:06
Válasz erre
juge75 391368 2009. május 1. 14:40
Válasz erre
Faraday forog a sírjában!
Tibcsi 391367 2009. május 1. 14:24
Válasz erre
Amúgy az F-16oson sincs semmi köze ennek a radarsugarakhoz. :-)

Akkor mihez van köze? :) Én is úgy tudtam, hogy a kabinban lévő motyók radarvisszhangját csökkenti az aranybevonat.
Tibor 391366 2009. május 1. 14:03
Válasz erre
Szia!
Megpróbálhatod a H-127-et, de nagyon sok fehérrel. Annak idején sok színnel próbálkoztam, de már nem emlékszem, hogy a 127 köztük volt-e?
Üdv.: Tibor
jani 391365 2009. május 1. 13:25
Válasz erre
"Nos az akkor Szovjet technika (de a mai sem) nem áll olyan szinten, hogy ezt alkalmazni tudja " Ez egy picit erős, és mosolyt csalt az arcomra. Az oroszok sokkal előbb alkalmazták az eljárást az űrkutatásban. Amúgy az F-16oson sincs semmi köze ennek a radarsugarakhoz. :-)
Burner 391364 2009. május 1. 11:33
Válasz erre
no problem :)
Tibcsi 391363 2009. május 1. 11:31
Válasz erre
Bocs, ezt félrenéztem: a 64-es a helyes szín. :)
Burner 391362 2009. május 1. 11:26
Válasz erre
Közben nézem hogy a 63 as egy homokszín :D www.fredaldous.co.uk/shop_images/product_fullsize/372380047.jpg
Burner 391361 2009. május 1. 11:25
Válasz erre
Köszi Tibcsi ! Akkor viszont ha jól sejtem világosítani kellene a 127 est, kipróbálom délután, ha nem jön össze akkor jövő héten veszek H-63-at.

Burner
Tibcsi 391360 2009. május 1. 11:18
Válasz erre
A Humbrol 127 nem azonos az FS36373-al. A Humbrol 63 már sokkal inkább. :) Ebben tévedett a festék átváltód.

Viszont a felsoroltak közül Humbrol 127 hasonlít legjobban a szükséges színre. De a 63-as jobb lenne. :)
Burner 391359 2009. május 1. 11:12
Válasz erre
Köszi a Tippeket Tibor !

Jelenleg sajnos egyikből se lenne itthon, Humbrol 126-127-12. ezekre esetleg javaslat ? melyiket mivel kéne keverni hozzá pl ? A www.plasticwings.hu/mig23/mig23.htm fs-36373-at írták amit viszont egyik festékváltó H-127 ként azonosított :)Néha már nem tudom mit higyjek. Bocsi a fárasztásért.

Üdv Burner
Tibor 391358 2009. május 1. 05:02
Válasz erre
Bocsi, de megint én.
Próbálkozhatsz a H-64-el is világosítva és kicsit kékítve.
Üdv.: Tibor
Tibor 391357 2009. május 1. 04:54
Válasz erre
Szevasz!
Én igaz magyar gépet építettem meg (lásd makettek rovatban MiG-23MF), de elég sokáig kínlódtam a vil. szürke szín kikeverésével. Javaslom próbáld meg a Humbrol satin 196-ot egy kis fehérrel és egy csepp kékkel keverve.
Üdv.: Borsody Tibor
Burner 391356 2009. május 1. 00:17
Válasz erre
Üdv !

Az academy 1:72 es mig23-mal hozott össze a sors, viszont a festéssel gondban vagyok , Orosz matricával szeretném, szürkében. Kód nincs megadva sajna ,szükségem lenne a különböző kódokra, ha lehetséges Humbrolban. A 183 as szürke valahogy nekem nem stimmel, ki tudtok segíteni ?

Burner
juge75 391355 2009. április 30. 21:38
Válasz erre
Sajnos, ez igaz.
Egyszer láttam a tan hangárban itt Szolnokon, fogták a mig-15 kabint, rátettek egy plexilapot és addíg melegítették lángal amíg rásimult az ívekre.
Ez után méretrevágták és betetették a helyére a régi helyett.
Ez a gép került az újságos stand tetejére.
mig23papa 391354 2009. április 30. 19:36
Válasz erre
juge75

persze hogy arról van szó, csak egy kicsit elkalandoztunk másfele, a lényeg az hogy a mi migjeink kabinteteje egyszerűen tönkrement a napon
juge75 391353 2009. április 30. 19:29
Válasz erre
Az szemüveglencse, de kabintetőről van szó, nem?
Ezüst halogén van a fekete-fehér negatívokon is , a hordozórétegbe ágyazva.
mig23papa 391352 2009. április 30. 18:45
Válasz erre
juge75

Fotokromatikus - fényre sötétedő szemüveglencse

Fotokromatikus, azaz fényre sötétedő szemüveglencse az 1960-as években kezdte meg térnyerését az Egyesült Államokban. Kezdetben csak üveglencséket tudtak készíteni, de a '90-es évektől megjelentek a műanyag és a polikarbonát változatok is. Technológiailag komoly különbség van a két típus között.

Az a fényre sötétedő szemüveglencse mely üvegből készül, a sötétedést az üveg anyagában elhelyezett ezüst-halogenid anyagok adják, melyek alacsony foton sugárzás hatására (napfény) alkotó elemeikre bomlanak és a halogenid elválik hordozó anyagától, gáz fejlődik. Ilyenkor következik be a sötétedés. Amikor pedig a fényhatás elmúlik az ezüst-halogenid ismét "összeáll" és a lencse kivilágosodik.

Az a fényre sötétedő szemüveglencse pedig ami műanyagból készül, annak felszínére tesznek egy fotokromatikus réteget, mely anyaga miatt három fő dologban tér el a korábban említett üvegtől:
Alapszíne gyakorlatilag nincs, tehát UV sugárzás hiányában a lencse teljesen átlátszó,
Reakció ideje - tehát a sötétedés ideje - kb. fele annyi
Az üveg lencse - mivel anyagában színezett- nem egyenletesen színeződik. Ahol vastagabb a lencse, több az ezüsthalogenid. Ezzel szemben a műanyag lencse esetén a sötétedés teljesen egyenletes, mivel a felvitt réteg vastagsága független a lencse vastagságától.

A fotokromatikus - fényre sötétedő szemüveglencse további érdekes jellemzője, hogy szoktatni kell a fényhez. Minnél többet kell "dolgozniuk" - be és kivilágosodniuk- annál gyorsabban képesek ezt megtenni. Érdemes tehát a vásárlás után napoztatni őket, majd ismét tokba rakni és megint napoztatni.
juge75 391351 2009. április 30. 13:38
Válasz erre
A szerves üvegben, Plexi-ben megindul egy folyamat, kémiailag fény hatására öregszik, opálosodik illetve sárgul, mechanikai sérüléseknél pedig karcosodik, ez igaz valamennyi kabintetőre, anyag minőségtől függően ez változhat.
juge75 391350 2009. április 30. 13:29
Válasz erre
Elektromos, fény hatására, vagy manuálisan is állítható denzitású réteg van benne, valóban nemesfém tartalmú anyag, illetve szövet.
Létezik gélbe ágyazott optomechnanikai kristályos anyag is, de ez konkrétan nem az.
Ugyanezen technológiát használják a lopakodókon,és meglepő de árnyékolásnak a nyerőgépek üvegein (ne lehessen megzavarni, befolyásolni az áramkörét és a processzort) persze olcsóbb anyagból, valamint antisztatikai fóliaként számítástechnikai alkatrészek csomagolásában.
Daala 391349 2009. április 30. 13:03
Válasz erre
helyesbítek: közvetlen napfény hatására...
Daala 391348 2009. április 30. 13:02
Válasz erre
Az én szemüvegem is besötétedik fény hatására
mig23papa 391347 2009. április 30. 12:52
Válasz erre
juge75

hát ha így vesszük akkor mindegyiken ilyen plexi van,sajnos,

a ki be kapcsolható üveg az más, ne keverjük össze, én magam hegesztőpajzsban láttam ilyen fényre sötétedő üveget, de az üveg nem plexi, az üvegben vagy a két üveglap között lévő spec anyag kristályszertkezete változik meg fény hatására, aqmi által változik a fényáteresztő képessége

egy kis leírást is mellékelek
napszemuvegek.com/home/60.html
www.geographic.hu/index.php

www.zalkaoptika.hu/fenyre-sotetedo-szemuveglencsek-transitions-vi/
mig23papa 391346 2009. április 30. 12:41
Válasz erre
BBalázs

engem is bosszanz hogy hagyták igy tönkremenni a kabintetőt
juge75 391345 2009. április 30. 11:08
Válasz erre
Nem csak egyes gépeken, mindegyiken van fényre sötétedő plexi, NASA- fejlesztés.
Ki-be kapcsolható, szemüveg is van már ilyen, eredetileg az űrhajósok szemét védő rendszerként alkalmazták.
A fényvédelmen kívül nagyszerűen árnyékol, így a rádió és radar hullámok se látnak be.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.