/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Ádám 391238 2009. január 22. 15:33
Válasz erre
Köszönöm szépen, tegnap ráakadtam én is erre, de amit keresnék az az overál amit a Mig-29 Pilóták viseltek/viselnek! De azért köszönöm a segítséget!
mig23papa 391237 2009. január 22. 10:57
Válasz erre
Ádám 391236 2009. január 21. 21:01
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Újra itt vagyok!
Nos most egy kicsit másabb, személyesebb jellegű kérdéssel jövök! Főképp mig23papát kérdezem, mivel ő sokáig szolgált repülős körökben, hogy hajózó ruhát honnan lehetne szerezni? Én bátran merem azt mondani, hogy a pénzt se sajnálom erre mivel egy öltözékre való felvarrót gyűjtöttem össze és nem a polcon kellene porosodniuk! Esetleg van-e ilyenre lehetőség kis hazánkban?
SSgt_Chris 391235 2009. január 17. 17:52
Válasz erre
Semmi, gond... :-) Nem neheztelés miatt írtam, hisz szívesen segítek, ha tudok, remélem sikerült megtalálnod a neked legjobb megoldást.
juge75 391234 2009. január 17. 17:10
Válasz erre
Ha át szeretnétek konvertálni a Flash videót (FLV) a legy egyszerűbb megoldás: Pazera Free FLV TO AVI !www.download.com/Pazera-Free-FLV-to-AVI-Converter/3000-2194_4-10786669.html
mig23papa 391233 2009. január 17. 11:57
Válasz erre
vlevi

azt kitaláltam én is, de mi van ha mondjuk DVD lejátszón akarod megnézni

letöltöttem próbaképpen a " Nagyüzem Pápán" című kis klippet, ami igazából "Az ég katonái" című Edelényi filmből lett kiollózva,pocsék felbontásban, egész más hanggal.
Szóval ennyit az annyiszor meglovagolt szerzői jogokról, meg hogy ki honnan szerezte.

Bár nem tudhatom a többi film milyen megnézek még párat.
vlevi 391232 2009. január 17. 10:59
Válasz erre
mig23papa 391231 2009. január 17. 10:49
Válasz erre
SSgt_Chris

Bocsi gondoltam tudod ha te is töltöttél már onnan, amúgy flv kiterjesztéssel jött le a video, de azért megpróbálom azzal amit ajánlottál. Köszi
SSgt_Chris 391230 2009. január 17. 09:24
Válasz erre
Ha megírtad volna, hogy milyen kiterjesztéssel jött le a video, akkor könnyebb lenne válaszolnom, de talánwww.any-video-converter.com/products/for_video_free/ ezzel sikerülni, fog, free és kicsi, és nem túl bonyolult, sokféle formátummal elboldogul, köztük, ahogy nézem bemenetként a youtube-os fájlokkal is...
mig23papa 391229 2009. január 16. 22:40
Válasz erre
SSgt_Chris

a letöltés már megy , köszi, de mivel tudom megnézni, esetleg használható formátumra konvertálni?
VO101_Papi 391228 2009. január 15. 20:34
Válasz erre
vagy a: mozilla firefox, downloadhelper nevű addon
SSgt_Chris 391227 2009. január 15. 20:26
Válasz erre
youtubedownload.altervista.org/ Youtube downloader a megoldás! Pofonegyszerű a használata.
mig23papa 391226 2009. január 15. 20:17
Válasz erre
VO101_Papi

ezeket a filmeket hogyan lehet letölteni?
mig23papa 391225 2009. január 15. 20:12
Válasz erre
Bubu A Selmeczi László neve ismerős, de nemtudom hovatenni
Rumcász_52 391224 2009. január 15. 19:35
Válasz erre
Ádám
Matt ezüst szint vagy aluminium-szinü makettfestéket keress, attól függ, hogy milyen gyártmányt tudsz venni, mert ez gyakorlatilag ugyanaz, csak ki igy, ki úgy hivja.
Ádám 391223 2009. január 14. 20:05
Válasz erre
Rumcájsz, köszönöm az információt! Akkor tanulmányozom a videót még párszor! A festetlen alumínium színt ki kell kevernem vagy talán árulnak olyat is?
Rumcájsz_52 391222 2009. január 14. 20:00
Válasz erre
Ádám
Vigyázz, mert az 1107-ben közölt rajzon a zöld szinü antenna-felületek és az orrkúp téves, a valóságban ezek sötétszürkék voltak, az orrkúp mögött a törzs-orrész alja az orrkúp mögött /amit a rajz szürkének jelez/ a valóságban fekete. A főfutó-aknáktól hátrafelé a fúvócsőig a törzs alja és oldala majdnem a vizszintes felezővonalig festetlen aluminium-szinü /a videón 2.33-nál láthatod/. Nézd végig néhányszor a 1106-on közölt video-linket, ott is ellenőrizheted a szineket.
Ádám 391221 2009. január 14. 18:36
Válasz erre
Migi!
Köszönöm szépen! Így már azt is tudom milyen festék kell! Szeretném megköszönni mindenkinek aki segített! Úgy érzem tartozom annyival hogy ha elkészül egy vagy több képet felrakok róla!
Köszönöm szépen mindenkinek!
Ádám 391220 2009. január 14. 18:28
Válasz erre
Ez nagyon jó videó! Remek egyszerűen remek! És hála a jó égnek a 09-est jópár képkockán keresztül láthattam! Innen már minden összeállt! Köszönöm szépen!
migi 391219 2009. január 14. 18:22
Válasz erre
hungary4
hungary4

Legyen kivánságod szerint
VO101_Papi 391218 2009. január 14. 17:29
Válasz erre
www.youtube.com/watch
csak a szép emlékek miatt
Ádám 391217 2009. január 14. 16:29
Válasz erre
Migi!
A csillagos felségjelű teflonszürke(?) változatot szeretném megcsinálni! Erről kellene minden információ amit csak tudtok!
Ádám 391216 2009. január 14. 06:05
Válasz erre
Kedves papa!
Én Fejér megyében lakom nem messze Dunaújvárostól!
Bubu 391214 2009. január 13. 21:30
Válasz erre
Kedves Mig23papa!
Az én családomból is szolgáltak páran Pápán hivatásosként ,és ha minden igaz volt aki a gépek körül dolgozott, a Selmeczi Lászlót ismerted?
Üdv:Bubu
mig23papa 391213 2009. január 13. 21:11
Válasz erre
migi

emilben írtam a vinyóról, várom a választ emilben

Laci
mig23papa 391212 2009. január 13. 21:09
Válasz erre
Ádám

semmi gond hívsz ha tudsz

valóban 1980 nem 1988 A "Csiga" a Magasdi Gyuri. a 08 mechanikusa volt.

Sok sikert a makettezéshez.

Merre laksz amúgy , én persze hogy Pápán.
migi 391211 2009. január 13. 21:04
Válasz erre
Szia Ádám
Melyiket szeretnéd megcsinálni, milyen festéssel , és milyen felségjelzéssel ,csillag ,ék ? biztos tudok - tudunk segiteni ,
üdv: migi
Ádám 391210 2009. január 13. 20:45
Válasz erre
Kedves mig23papa!
Igazad van lehet fel kellett volna hívjalak, csak sajnos este volt egy kis programom!

Apunak rögtön beugrott "Csiga" és Szőke Gábor (ő alá volt rendelve). '87-88-ban volt Pápán, szóval egy kicsit tévedtem az években! Mutattam neki az oldaladat, pár képet, és előjött pár történet is! (Amikor a 6-osnak kiesett a hajtóműve) Szóval ha elkészül a vasmadár kicsinyített mása biztos odalesz érte!

Matricát úgy néz ki tudtam szerezni (HADvezér jóvoltából) szóval már csak a makett kell, hogy megjöjjön és indulhat a munka! Annyi amibe még nem vagyok biztos, hogy a fuggőleges vezérsík és az orrkúp eltérő színű! Az vajon sőtétszürke vagy inkább világoszöld színű?
mig23papa 391209 2009. január 13. 19:21
Válasz erre
Ádám

Hát nem kéne ennyit írnom, ha felhívtál volna most egyből.

Akkor ha jól értem édesapád a '80-as évek elején sorkatonaként szolgált Pápán, mint a 09-es gép SHM sorszerelője. Ekkor a 10-es gépen a Kreitli Gábor volt az SHM sorszerelő, kérdezd meg emlékszik e a Gabira, szinte ugyanakkor vonult be hozzánk a Kreitli Zoltán is, ők testvérek. A sorkatonák nevére nemigazán emlékszem, ha csak nem hozzám volt beosztva.

Én 1979 06 15.-én kerültem a századhoz, akkor a gépek még nem érkeztek meg, akkor voltak tanfolyamon a Szu-ban a többiek, én Pápán kaptam a típusátképzést.

Makettes témában vannak itt nálam sokkal profibbak, tőlük aztán lehet tanulni, én is csak ámulok bámulok, bár én már rég nem makettezek.
Ádám 391208 2009. január 13. 18:48
Válasz erre
Kedves Mig23papa!
Nem, én a Molnár Laci fia vagyok, róla is biztos hallottál, vagy a Molnár Gyuláról (ketten testvérek), ő azt hiszem a 12-es gépet szolgálta ki. Információ kellene még az orr és függőleges vezérsíkon található színekről! Az zöld vagy sötétszürke színű? A telefonszámot köszönöm, könnyen lehet, hogy még szükségem lesz rá!
mig23papa 391207 2009. január 13. 18:31
Válasz erre
Lacy

Kösz , akkor valójában nem száz különböző változatú Mig-23-asról írtál, hanem száz darab különböző változatú Mig-23-asról , ha jól értem, ugye ?
mig23papa 391206 2009. január 13. 18:27
Válasz erre
Ádám

Heló, akkor ha jól sejtem akkor te a Szőke Sanyi fia vagy.Tehát ismerjük egymást, amúgy én a 10 es gép szerelője voltam, ott állt a 09 mellett amíg a reptér északi végén (Vaszar felől) volt az I. század.
Milyen infó kelene még a maketthez?

Fel is hívhatsz a 06 30 327 88 04 számon ha lehet este felé 6 óra után.
Ádám 391205 2009. január 13. 16:38
Válasz erre
Köszönöm szépen már írtam egy mailt! Lassan összeáll a kép (egy délután alatt annyi infót gyűjtöttem mint még soha) ha minden igaz önmagat is felülmúlom! :D Febr. 22-ére talán meg is leszek! De még várom a tippeket, ötleteket!
HADvezér 391204 2009. január 13. 14:23
Válasz erre
Szia Ádám!

Matrica van hozzá, keress meg mailben :info@had.hu
Ádám 391203 2009. január 13. 14:13
Válasz erre
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni! Édesapám a '80-as évek elején szolgált Pápán, mint a 09-es gép kiszolgálója! Közeledik a születésnapja, és elszeretném készíteni neki a 09-es gép makettjét! Az Italeri 1/48-as makettjára esett a választásom, és információk kellenének a repülőről, esetleg korhű matricák is ha léteznek ilyenek! Kérlek titeket hogy minél előbb írjatok, mivel alig egy hónapom van vissza és még be is kell szereznem a hozzávalókat!
Előre is köszönöm szépen!
Ádám
Tibor 391199 2009. január 12. 11:18
Válasz erre
Egyszerűbb ha Te írsz erre: borsodyt@t-email.hu
Tibor
lucky 391198 2009. január 12. 09:50
Válasz erre
Tibor!
Kérlek dodj egy mail-t az llucky kukac citromail.hu-ra.Lokátor témában keresnélek, de a címedet nem találom.
Monox 391194 2009. január 11. 22:42
Válasz erre
Ha már említetted, érdekelne, hogy van-e valakinek jobb minőségű fotója Bolgár MiG-25-ösökről? És az is érdekelne, hogy a cserébe kapott 6 gép volt-e a már említett ex-szovjet és hogy ezek külsőben eltéretek-e a hazaiaktól. Idén májusban a BIAF-on mindenképpen ott szeretnék lennei és a lehetőségeken belül szeretném megtekinteni a Bolgár Légierőből azt, amit (még) lehet.
Lacy 391187 2009. január 11. 16:28
Válasz erre
Elnézést! :) Ezen a fórumon mindig belekötnek a helyesírásomba. Persze jogosan. Túl részletesen írok, sok a hibalehetőség. Pedig a régi magyar tanárnőm, hogy örülne a fejlődésemnek.
Lacy 391186 2009. január 11. 16:23
Válasz erre
Monox!

Elnézést, hogy mindig ellent mondok neked. Nem ellened van. Csak a régi nyugati találgatásokat igyekszem kijavítani. Nagyon rögzültek.

Ezt az általad említett nagy Bulgár veszteségi arányt (ami jelentős részben Mig-21-es) én is olvastam régen. Ez nagyrészt a nyugati szaksajtó találgatása volt a nyolcvanas években, amit sokan tovább másoltak a kilencvenes években is.

A Bulgároknak ~224 darab Mig-21-es vadászgépük volt. Ebből eddig (mert még repül) mindössze ~39 gép zuhant le. Ebben persze nincs benne a kemény leszállás, vagy egyéb földi géptörés után selejtezett néhány gép. Ez csak ~17 százalékos veszteség. (Szóljatok ha rosszul számoltam, rég matekoztam) Ez a hidegháború alatt nem is rossz arány. Persze kérdés a repült óraszám.

A legnagyobb Bulgár veszteségi arányt a Mig-19-es típusuk aratta. Egységeket kellett a veszteségek miatt összevonni. De erről a Bulgár típusról is nagyrészt butaságot írt a nyugati szaksajtó.
nikosz 391185 2009. január 11. 16:11
Válasz erre
Mint ország, Bulgária. Mint nép bolgár és kisbetű. Egy bolgár.
borisz 391184 2009. január 11. 14:55
Válasz erre
Olyannyira közel száz, hogy 100-101 :D
Lacy 391183 2009. január 11. 14:03
Válasz erre
A Bulgár Honi Légvédelem és Légierő által 1976 és 1992 között hadrendbe állított Mig-23-as változatok:
37 Mig-23BN (eltérőek az adatok, de 36-ről van gyári szám)
12 Mig-23MF
08 Mig-23MLA
29 Mig-23MLD ( öt ex. Szovjet)
15 Mig-23UB (egy ex. Szovjet)
Ők üzemeltették legtovább a típust Európában!

Mindezek közül a 26 év üzemeltetés során ~16 gépet veszettek el. Ebből minimum három katasztrófa volt. Így a Mig-23 típusnál a Bulgár veszteségi arány nem volt kiemelkedő, még az új nyugati típusokkal összehasonlítva sem. (Bár ugye ez azért elsősorban a repidőtől függ.) Más Bulgár típusok, az persze más kérdés.

Két ezred használta a típust. Bár a Bulgár Honi Légvédelem két vadászrepülő ezrede más szervezeti kialakítású volt, mint a hagyományos VSZ ezredek. Erre jó példa a 18. ezred második százada, amely a nyolcvanas évek közepétől 24 Mig-23 MLD-t és négy Mig-23UB-t használt. Ezekkel váltották le a század régi Mig-21PF/PFM/US gépit 1984 és 85 között. A Mig-21PF-ek mentek gyakorló gépnek a felderítő ezredhez, a Mig-21PFM-ek, meg átkerültek a 2. Honi Légvédelmi hadosztályhoz.

Azért gondoljatok bele milyen erő volt ez a NATO szemben álló Görög és Török F-4E Phantom II-es és Mirage F-1C gépeivel szemben. Nem volt technikai elmaradásban ebben az időszakban a Bulgár, sőt.

Egyébként érdekes olyan szempontból is a Bulgár haderő, hogy egy hazánkkal hasonló méretű és lehetőségű országban mit hoztak ki belőle. (Persze azért a helyzet más volt. Náluk nem volt 56. Közvetlen NATO szomszédjuk volt. Sok fegyvert ingyen szállított a Szovjet fél, és láthatóan rosszabbul éltek.)

Ja és amíg el nem felejtem, a Szovjetektől kaptak egy repképtelen Mig-23ML gépet is, földi oktató gépnek.

Monox:
A spec szárnycsonk a belépőélnél, a Szovjet korszerűsített Mig-23MLD-k egyik külső sajátossága. A becserélt Mig-25-öseikért kapták őket 1992-ben.
zoli1989 391182 2009. január 11. 12:49
Válasz erre
Szerintem vesszővel értette:
"Közel száz, különböző változatú..."
mig23papa 391181 2009. január 11. 12:20
Válasz erre
Lacy

Közel száz különböző változatú Mig-23-ast állítottak hadrendbe, 1976 és 1992 között.

Mi volna ez a száz különböző változatú Mig-23-as, nem sok ez egy kicsit?
Monox 391180 2009. január 11. 11:51
Válasz erre
Szép telejesítmény a 100 gép... Bár szerintem a VSZ-en belül a bolgároknak volt torony magasan a legrosszabb balaeseti mutatójuk. Azt olvastam, hogy a VSZ 40 évbe alatt 223db repülőgépet vesztettek el és rengeteget műszaki hiba miatt, döntően MiG-21-eseket.
Érdekes viszont a képeden látható gép szárnycsonk bekötése a törzsbe. Sosem láttam még rajzon ilyet, a gépet hivatalosan MLA változatnak tituálták.
Lacy 391179 2009. január 11. 10:26
Válasz erre
Bulg-23
Bulg-23

Szia Monox!

A Mig-23-as volt a Bulgárok kedvenc típusa. Elsőként rendszeresítették a VSZ-en belül. Krokodil volt a típus Bulgár beceneve. Közel száz különböző változatú Mig-23-ast állítottak hadrendbe, 1976 és 1992 között.

2002-ben selejtezték a típust.
Monox 391178 2009. január 11. 10:00
Válasz erre
1306369
1306369
1306680
1306680
1307753
1307753
1317637
1317637
1308149
1308149
1308186
1308186
1306484
1306484
1306370
1306370

Ahogyan látom Bulgáriaban sem tartanak már igényt a szolgálatból kivont gépekre. A pápai állomány "jövőjét" látom megtestesülni a képeket látva. Mégis meglepett, hogy a fő zóna közepére katonás rendben összetolt gépeknek áltó helyükban estek neki és trancsírozták darabokra őket. Ezt talán a mieink megússzák...
opetrovics 391177 2009. január 10. 08:30
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Keresek, megvételre, MIG-23-as 1:48-as kabintetőt! Akinek lenne, kérem keressen meg az opetrovics@globonet.hu-n!

Köszönettel:

opetrovics
opetrovics 391176 2009. január 9. 18:37
Válasz erre
Szia!

Hát én, csak gratulálni tudok! :-)

Üdv:

opetrovics
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.