/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
PETI 391016 2008. november 1. 21:44
Válasz erre
Klasszikusan nem létező makett, minden méretarányra "optimalizálva"... :) sajnos
migi 391015 2008. november 1. 19:00
Válasz erre
Szia Tibor
Nekem meg minél több képre a makettedről , Gratula hozzá
Miggyuri 391014 2008. november 1. 18:14
Válasz erre
Balaton öntött annak idején egy átépítő készletet. Alapból UB-ről nem tudok.
Miggyuri
Tibor 391013 2008. november 1. 17:45
Válasz erre
MIG-23MF-15

2007. M.Óvár
MIG-23MF-15

Sziasztok!
Na ennek a kétüléses testvérére fáj a fogam:
Tibor 391012 2008. november 1. 17:23
Válasz erre
OPETROVICS! Szia!
Maximális köszönet a rajzokért. Az e-mail címem egyébként nem titok, íme:
borsodyt@t-email.hu
Egyébként mind a két rajzot ismerem, de az orosz háromnézetid minőségileg sokkal jobb az enyémnél.
Ha egyszer MIG-23MF építésre adod a fejed 1/72-ben, szívesen elküldöm az enyém építése közben készített feljegyzéseimet WORD-ben.
Üdv.: Tibor
opetrovics 391011 2008. október 31. 16:35
Válasz erre
Szia Tibor!

Az adatlapomon, megtalálod a keresett képet.

üdv:

opetrovics
opetrovics 391010 2008. október 31. 13:39
Válasz erre
Szia Tibor,

Azt hiszem, nekem van otthon, a gépemen, ha haza értm, megnézem, és ha megadod az adatlapodon, a Mail címed küldöm is.

Üdv

opetrovics (Pápáról)
Tibor 391009 2008. október 31. 12:40
Válasz erre
Szevasztok Lányok, Fiúk és egyéb őrültek.

Szóval az van, hogy tavaly előtt elkövettem egy 1/72 MIG-23MF-et (magyar teflon szürke 07 oldalszámmal a korai pápai kollekcióból), amivel Óváron az F3-ban II. lettem. Mindezt a zvezdából némileg (alaposan) feltuningolva. Mostanság roppant izgatja a mocskos fantáziámat az UB, szintén zvezdából átalakítva. Fotóm van egy rahedli, de kéne egy használható háromnézeti rajz is. Akinek van segítsen. Előre is kösz.
Toth_Gabor 391008 2008. október 31. 10:07
Válasz erre
sainz,

szép 23UB...
Tibor 391007 2008. október 31. 09:16
Válasz erre
Lányok, fiúk?
Van valakinek jó minőségű, részletes MIG-23UB háromnézeti rajza? Ha igen legyen szíves jelezze, nagyon megköszönném ha valamilyen módon hozzájuthatnék.
sainz 391006 2008. október 23. 20:42
Válasz erre
1285
1285
Mig-23-Ethiopia-aft & magazines---s
Mig-23-Ethiopia-aft...
Mig-23-Ethiopia-side-open----s
Mig-23-Ethiopia-side...
Mig-23-Ethiopia-side-final----s
Mig-23-Ethiopia-side...

Igencsak érdekes, hogyan adaptálták az etiópiai MiG-23BN-ekre és MiG-21bis-ekre az infracsapdaszóró konténert.
Nem mindennap kerülnek ki ilyen fotók a Net-re, ráadásul - elvileg - az egyik technikus magyarázza a dolgot, aki részt vett az átalakításban.

forum.keypublishing.co.uk/showthread.php
sainz 391005 2008. október 22. 01:26
Válasz erre
opetrovics 391004 2008. október 14. 19:57
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne valaki akit érdekelne, az "ÉG KATONÁI" című film?

Ha igen,írjon ide:opetrovics@globonet.hu
levix 391003 2008. október 8. 19:25
Válasz erre
Nyugger 391002 2008. október 8. 16:33
Válasz erre
Német "Germán" Zoltán kiképzett MiG-29-s pilóta volt, dr Búza nem volt katona, de mint 'velejéig romlott' repülési fan, ráadásul kiválóan fotózott, ott volt a 1996-s lővészeten. A Lock On sorozatban a MiG-29-s könyvet is Ő követtel el. A légiforgalmi
múltja - jelene valós infó.
momi 391001 2008. október 8. 13:44
Válasz erre
Szia Monox!

Dr. Buza Zoltán egy ideig első tisztként repült B767-n a MALÉV-nél. Jelenlegi tudásom alapján DASH-8/Q400-as első tiszti átképzését csinálja szintén a MALÉV-nél.
Momi
Monox 391000 2008. október 8. 13:33
Válasz erre
Német "Germán" Zoltán Kecskeméti pilóta volt (már ha ő az), és bár nem néztem utána de azt hiszem nem képezték ki MiG-29-esre. Búza Zoltánról meg annyit tudok, hogy egy Hódmezővásárhelyi illető, Akinek a képeiből állították össze a Lock On Mi-G-21MF és SzU-22-es kiadványát, de arról nincsenek információim, hogy ennek az embernek milyen minőségben volt köze a Légierőhöz. Az iwiw-en azt hiszem utána lehet nézni a dolognak.
Monox 390999 2008. október 8. 13:25
Válasz erre
Nem tudom mi az igazság, de ez az infó több lábon áll. Mindenesetre a hazai információk valóságtartalmát többre tartom mint a külföldieket.
Nyugger 390998 2008. október 7. 22:42
Válasz erre
Monox,

Érdekes amit írtál. A saját és megjelent anyagok alapján /pl.World Air Power Journal 1997/30. szám, szerzők Németh Zoltán-dr. Búza Zoltán/ nem találtam nyomát az R-60MK 1996-os felhasználásának. Ebben a cikkben is a 'régi' R-60-as rakétát emlitik.
Monox 390997 2008. október 7. 21:19
Válasz erre
Az általad említett "sugárzó raketták" 1993-ban kerültek magyarországra. Pontos típusuk R-60MK volt és 46 darab érkezett belőle a MiG-29-esekehez. A sugárzás gyártástechnológia hiányosságok kövekzménye volt (csak papíron volt lemerítve a 235-ös uránium) aminek a következtében a tárolóhelyeken egyhuzamban tölthető idő maximálisan 20 percben volt megszabva. 3 évet vesződtünk rajta amikor az 1996-os lengyelországi éleslövészeten ellöttük az utolsó szálig őket, és utána már csak a jóvel egyszerűbb, kevésbé hatékony R-60M-mel repült mindenki, aki csak hordozni tudta azt.
VO101_Papi 390996 2008. október 7. 19:47
Válasz erre
Hali!

94'-ben vegyi és sugárvédelmi riadósként szerepeltem az MH kötelékében, nyár folyamán ki kellett vonulnunk Nyírtelekre, ahol a szovjetek állttal itt felejtett légiharcrakéták elkezdtek sugározni (az őrség így akart veszélyességi pótlékot szerezni:)), az R 60-asra konkrétan emlékszem, de voltak ott egyéb raketták is. Nem kizárt, hogy ezek a hatalmas készletek így maradtak rajtunk.
Rumcájsz_52 390995 2008. október 7. 17:32
Válasz erre
Kétlem, hogy ekkora készlete volt a Honvédségnek, szerintem valószinűbb, hogy a szovjet adósság privatizációja során adósság fejében, tehát ingyen kerülhettek az országba ekkora számban ezek az eszközök. Ne felejtsük, hogy egy NATO-VSz konfliktus esetére az MN "életképességét" csak napokra becsülték, a magyar légierő gépállományára átlagban kb. 3-4 bevetés túlélését prognosztizálták, mire kellett volna akkor ennyi rakéta.
Rumcájsz_52 390994 2008. október 7. 17:26
Válasz erre
Ne csodálkozzatok, a 23Sz-ben ugyanaz a lokátor volt, mint a 21bisz-ben, tehát logikus, hogy a hozzá tartozó R-3R rakétát is rendszeresitették a fegyverzetben. Állitólag előbb készült el a 23Sz, mint a hozzá tervezett új lokátor, igy kényszermegoldásként került beépitésre a 21bisz radarja.
sainz 390993 2008. október 7. 16:07
Válasz erre
Kérdés:
A mi MiG-23MF-jeink is tudták volna alkalmazni az R-3R-t, ha kifogynak a saját radarvezérlésű rakétáikból?
R-3R-ből olyan készlet volt - még mindig van belőle 3692 darab - ,hogy a reptereken kerítésoszlopnak használva sem fogytunk volna ki belőle...:))
sainz 390992 2008. október 7. 15:53
Válasz erre
www.airwar.ru/weapon/avv/k13r.html

Én máig azt hittem az R-3R kizárólag a bis fegyvere volt.
Erre itt egy MiG-23Sz alatt van függesztve és a cikk is azt írja h ezen a típuson rendszeresítették is.
Ez jelentheti azt, hogy a szír, iraki MiG-23MSz-ek is hordozhatták?
Mindkét ország rendszeresítette a 21bis-t is, de ha jól tudom később mint a 23MSz-t.
RonnieFrown 390991 2008. augusztus 28. 11:20
Válasz erre
Ez engem is ledobbentett. Gyerekkent iskolaba menet nap mint nap lattam ezt a gepet a laktanya bejarat melletti allvanyon. En eddig azt hittem ez a gep van ott ma is a tobbi mellett, gondoltam leszedtek az allvanyrol, kinyitottak a futojat es kesz. Hat nem is tudom mit mondjak, ez most kicsit elcseszte a napomat...
Monox 390990 2008. augusztus 27. 22:34
Válasz erre
Nyugger,

Köszi! Legalább ennyivel többet tudunk róla. Az első képet ismerem (nekem oldalról van meg) a másik a döbbenent erejével hatott...de ez volt. Vajon létezik-e még? Mégha lemezek formájában is?
Nyugger 390988 2008. augusztus 27. 21:46
Válasz erre
MiG-19PM-37 951202Taszár
MiG-19PM-37...
MiG-19MP-37 Matkópuszta
MiG-19MP-37 Matkó...

Monox !

Megkerestem a képeket. Ime 37-s 19PM a végjáték előtt. A taszári felvétel pontos dátuma 1995 dec. 2, a másik képet nem én készítettem így nem tudom a dátumát.
Monox 390987 2008. augusztus 27. 15:23
Válasz erre
Bár mások dolgaihoz úgyszolván semmi közöm de biztos, hogy helyénvaló ez a hangnem?
mig23papa 390986 2008. augusztus 27. 12:42
Válasz erre
Levix

Ki tudja, te mit hoztál nekünk, és a nemzetnek a légierőből? Mutasd meg bátran!
Levix 390985 2008. augusztus 27. 11:29
Válasz erre
Mire is ment volna nélküled a légierő! Lassan téged nemzeti kincsé kellene nyílvánítani.
mig23papa 390984 2008. augusztus 27. 11:00
Válasz erre
Monox

A szolnokiaknak is leírtam részletesen a nyitást, már nem lehet kifogás :-))
Monox 390983 2008. augusztus 25. 20:58
Válasz erre
Köszi Laci!

Csak azért kérdeztem, mert (igaz még régen) a Szolnoki Múzeumban állítólag nem sikerült megoldani a levegő nélküli nyitást. (bár lehet, hogy a Szu-22-esét nem...?) Én még sosem ültem MiG-23-asban. Talán egyszer ez lesz az ami megoldást fog adni e türhetetlen állapotra. Majd kerítek valakit aki segít :)))
mig23papa 390982 2008. augusztus 25. 13:04
Válasz erre
Kabin kitámasztó
Kabin kitámaszt

Monox

Aki rutinos ebben egyedül is megy neki, legyen azért muszklis az illető.

A lényeg az, hogy a csapos zárakat bezárni csak levegővel lehet, de kinyitni anélkül is,mert a rudazat úgy van kialakítva, hogy (igaz kicsit nagyobb erővel), de a kabintető nyitó kar elfordításával a csapok kijönnek a kabintető füleiből. Ide még elég az egy ember, de hogy ne legyen olyan balesetveszélyes a nyitás (mivel a tetőt kézzel tartani kell a földi biztosíték berakásáig) úgy célszerű csinálni, hogy a kabintetőn lévő kibillenthető fül segítségével megemelve a kabintetőt (súlya azárt van neki)annyira hogy a társunk betudjon lépni a kabinba a kabint teljesen felnyitva és megtartva azt, a létrán álló emberke a rugó ellenében kitudja hajtani a kabintető földi kitámasztó fület, ami a kabintető felnyitható részében van, és betudja helyezni az azon lévő furatba a biztosító rudat ami nem engedi becsukódni a kabintető földi kitámasztó fület, és ekkor elengedve a tetőt a súlyánál fogva rátámaszkidik az alatta lévő felületre.
A lecsukás fordított sorrendben, de odafigyelve, mert oda csukhatja az ember ujjait rendesen. Persze megmutatni sokkar rövidebb ideig tartana, mint ameddig leírtam az egészet.

A képen talán látni miről beszéltem :-))
Monox 390981 2008. augusztus 24. 21:17
Válasz erre
De legalább utólag visszafetstték az NDK felségjelet és bár nem az eredeti jelzés van rajta, nem annyira feltünően ordít mint a többi gépen! Jó kép - jó gép!
Charger 390980 2008. augusztus 24. 17:45
Válasz erre
DSCF4585
DSCF4585

A kép:
Charger 390979 2008. augusztus 24. 17:43
Válasz erre
Voltam a San Marino-i repülő parkban,ott találtam ezt a 23ast,sajnos szemből nem tudtam lefotózni,mert szörnyű elrendezésben volt...:(
Monox 390978 2008. augusztus 24. 09:40
Válasz erre
Migpapa,

Miképpen lehet a MiG-23-as kabinját kinyitni levegő nélkül és hány ember kell hozzá?
zoli1989 390977 2008. augusztus 23. 22:26
Válasz erre
A Fed. óra megállt valamikor 96-ban... :) :(
Nyugger 390976 2008. augusztus 23. 21:26
Válasz erre
mig23papa

Igen, úgy tünt komplett a kabin, bár lehet, hogy nem járt a fed.óra...
mig23papa 390975 2008. augusztus 23. 21:00
Válasz erre
Nyugger

A nagyokosok nemtudták hogy a Mig 23 kabintetőt levegő nélkül is ki lehet nyitni, és kitámasztani a földi biztosítékkal?

Tehát akkor bekukkantottál, és megvan a kabinban minden?
Nyugger 390974 2008. augusztus 23. 20:53
Válasz erre
mig23papa

Kukkantani speciel lehetett de annyira elszíneződőtt a kabintető, hogy fotózni nem volt érdemes. A 21-s variációk kabinjai voltak nyitva, egyszerü mechanikus kihajtom oldalra. Bezzeg a MiG-23MF vagy a Szu-22M3. Más: a taszári laktanyát ill. a repülőteret kapta meg az önkormányzat. Aztán mit kezd vele? Az majd kiderül.
mig23papa 390973 2008. augusztus 23. 19:46
Válasz erre
Nyugger

Kabint mért nem láttad, nem lehetett bele kukkantani?
mig23papa 390972 2008. augusztus 23. 19:44
Válasz erre
Nyugger

milyen laktanyarész van már önkormányzati tulajdonban ?
Nyugger 390971 2008. augusztus 23. 17:08
Válasz erre
Monox,

Mivel a laktanyarész már önkormányzati tulajdonban van, javaslom a polgármesteri hivatalt felhívni. Belépést biztosan engedélyezik, -mindig is optimista voltam.
Nyugger 390970 2008. augusztus 23. 17:05
Válasz erre
mig23papa

Maradt az eredeti, sajna ez nagyon is látszik, kabint nem láttam belülről, feltételezem, hogy komplett.
mig23papa 390969 2008. augusztus 23. 10:11
Válasz erre
Nyugger

a kabintetővel és a kabinnal mi a helyzet?
Monox 390968 2008. augusztus 21. 21:12
Válasz erre
Nyugger!

Ez a taszári rész a mai napig is zárt terület, ill. az is volt mindig? Hozzáférése átlag halandónak lehetséges?
Nyugger 390967 2008. augusztus 20. 18:18
Válasz erre
Taszar laktanya
Taszar laktanya

Monox,

A 4 db repülőgépet ne a repülőtéren keresd! Taszár település északi oldalán van a laktanya itt állnak. Azt az UTI-MiG-15-t melyet emlitesz Tökölön próbálják üzemképessé tenni, ez a gép Lengyelországból származik, eredeti o.sz. 002 volt de 031 lett a magyar lajstroma.
Monox 390966 2008. augusztus 20. 09:10
Válasz erre
Nyugger!

Remélem, csak legenda az egész, de azt hiszem sok okunk nincs a bizakodásra Pápa esete óta. Viszont az is tény, hogy akárhogy is böngészem a nagyfelbontásban elérhető taszári repteret a Google Earth-ban, csak az egyik kutyanyelven álldogáló MiG-21-est és Szu-22-est (5721,01) tudtam felfedezni. Egyéb másik repülőgépnek a laktanya munkaterületén belül nincs nyoma!
A 033-as gépre emlékezni vélek. Az Aero magazinban mindig benne van, ezt a gépet akarják repülőképessé tenni. Azt hiszem Budaörsön van jelenleg.
A 037-esenek valóban nyoma veszett 1996-ban, bár az emlékmű kor és a vashulladék-sors között valóban sok idő telt el.
A taszári telep pedig azért nem jött létre, mert oda tervezett gépek végülis (állítólag) egy kicsit frekventáltabb helyre kerülnek, pontosabban Szolnokra a múzeumba. Ezért is állok értetlenül a Kecskemétre kerüléssel. Ez gyakorlatilag olyan lenne, mintha a világon se lennének a gépek. Sosem kerülhetnénk a közelükbe.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.