/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
mig23papa 390909 2008. március 31. 21:53
Válasz erre
Monox

Ezt is köszönöm.
Eddig azt hittem ismerek mindenkit akik a 23-assal repültek, de most van néhány ismeretlen név, még nem tudom mi lehet ennek az oka. De mint szoktam, majd nyomozok egy kicsit.
mig23papa 390908 2008. március 31. 21:46
Válasz erre
Monox
Köszi hogy betetted ezt a cikket, ez sem volt meg nekem, és mennyi minden hiányozhat még a gyűjteményemből.
Monox 390907 2008. március 31. 15:07
Válasz erre
SAVE6185
SAVE6185
SAVE6186
SAVE6186

Valamikor régen ez titkos lehetett, aztán 1997-ben megírta a Haditechnika. Tehette, akkor már nem repültek a gépek. És az utókornak jó szolgálatot tettek vele.
Monox 390906 2008. március 31. 14:45
Válasz erre
Mig23papa! a 756-ban kérdezted, hogy hol olvastam a század jelzések nem hivatalos létéről. Véletlenül ugyan, de itt olvastam róla.
Monox 390905 2008. március 31. 14:43
Válasz erre
SAVE6177
SAVE6177

Néhány szemelvény a szürke korszak kevésbé ismert epizódaiból.
mig23papa 390904 2008. március 30. 14:22
Válasz erre
SIG
köszi, az jólenne ha nem lenne ilyen pisze :-)
SIG 390903 2008. március 30. 12:11
Válasz erre
A színes képet átküldöm Neked otthonra úgy, hogy az orra is benne legyen szépen.
mig23papa 390902 2008. március 30. 11:37
Válasz erre
SIG

köszi, a fekete fehér megvolt, de pocsékabb minőségben, a létra tetején Cseh János
álldogál. A színes kép nem volt még meg eddig, hálás köszönet mindegyikért.
SIG 390901 2008. március 30. 00:49
Válasz erre
beolvasás0003
beolvasás0003
beolvasás0006
beolvasás0006

Hello MigMágus !

Akkor itt vannak a pápai 23-as képek. Talán már megvan Neked, talán nem, de mostmár igen :)

Üdv...
Figaro 390899 2008. március 29. 10:27
Válasz erre
A stencil: Travers 72-019
A szám, ék, jelvények : HAD
borisz 390898 2008. március 28. 17:10
Válasz erre
Figaro 390897 2008. március 27. 22:24
Válasz erre
MiG-23 1
MiG-23 1
MiG-23 2
MiG-23 2

Ptamas!
Nekem ezt sikerült kihozni egy Arfix 1:72 kittből.
Üdv: Figaro
mig23papa 390896 2008. március 27. 22:02
Válasz erre
13-15a k
13-15a k
13-16a k
13-16a k
13-19f
13-19f
13-23f
13-23f
13-27f
13-27f
13-30f
13-30f
13-31a k
13-31a k
13-31k
13-31k
13-33k2
13-33k2
Jómagam és Capt.R. Zwart
Jómagam és Capt.R...
Sáfár Albert
Sáfár Albert

ati27

Jól emlékszel 1992. 08. 08-09.
Csillagvadász 390895 2008. március 27. 21:11
Válasz erre
Urak,ha valakit érdekel Balaton féle átalakító, nekem van egy elfekvő, amiből sztem soha nem lesz makett, akit érdekel, annak szivesen eladom! Én maradok majd az együlésesnél...
Üdv:CSV
ati27 390894 2008. március 27. 20:31
Válasz erre
Milyen jó, hogy annak idején megrendeltem Gábortól, és elhozta még mosonra. Egyszer majd nekiugrok az ub-nak. Nem tudom, a 23-asban van valami kecsesség. Hm pápán jó volt őket mustrálni úgy 2 éve. Meg még nagyon emlékszem a taszári replőnapon a repülésére, pedig lassan 15 éve volt. Asszem 92-ben?
Monox 390893 2008. március 27. 16:41
Válasz erre
92196_86501_mig29ubt2_flogger.gif
92196_86501_mig29ubt...

Na hamár...! Zsury nevű felhasználónk készítménye ez a kép, de ha már tévesztettem, és MiG23papa szerint lassan csapkodószárnyú lesz a MiG-29-es akkor ideje elémenni a dolognak. :)))
Miggyuri 390892 2008. március 27. 06:03
Válasz erre
PTamás!
Üdv a MiG-23 mexállottak között. :)
Miggyuri
Ptamas 390891 2008. március 26. 19:23
Válasz erre
Miggyuri!
Köszi az infókat.Már régóta gondolkodom h szerezni kellene eggyet, de ahogy voltam Szolnokok és ott volt gyönyörűen felújítva,rögtön rájöttem,h kell egy a polcra.:)
Óváron vadászok.
Üdv!
mig23papa 390890 2008. március 26. 16:51
Válasz erre
Mohox

semmi pánik előbb utóbb a Mig29 is csapkodószárnyú lesz :-)
Monox 390889 2008. március 26. 15:57
Válasz erre
Hoppá... Megkérnék egy T. Moderátort, hogy az utolsó hozzászólást legyen kedves áthelyezni a MiG-29-es topicba ezt pedig törölje. Köszönöm!
Monox 390888 2008. március 26. 15:54
Válasz erre
DSCN0800
DSCN0800
DSCN0801
DSCN0801
DSCN0802
DSCN0802

Ezeket a képeket 3 órával ezelőtt készítettem Kecskeméten. Nem túl jó minőségűek, de mindig annak örülök ami van.
Miggyuri 390887 2008. március 26. 06:10
Válasz erre
Ja, az árak sem túl mellbe- vagy inkább zsebbevágók!
Miggyuri 390886 2008. március 26. 06:09
Válasz erre
PTamás!
Igazából nincs tökéletesnek mondható 23-as makett - sajnos. Nem nagyon nyúlhatsz mellé sem az Aca, sem a Heller, Airfix(bár ezzel nem szívesen találkoznék mégegyszer, sem bármelyik ex-szovjet gyártó munkájával. Mindegyinek megvan a maga szépsége és kínja. Ami lényese, hogy elkerülj egy csomó plusz munkát, hogy olyan változatot keress - ez a többség - ahol a függőleges vezérsík hosszan előre nyúlik a kabin irányába, azaz nagysvancú. Mivel nincs jó MiG-23 makett, nem csupán alak, de méretbeli eltérések is vannak, nagy munkával gyönyörő makettet építhetsz _ maga a gép is gyönyörű - kis munkával sem lesz rossz. Tehát, Academy, Heller, Airfix, Zvezda. Sajna, a Balaton Modell MiG-23 UB átépítő készletét nem nagyon merem hangosan mondani, mert már nem gyártják.
Jó munkát!
Miggyuri
PTamas 390885 2008. március 25. 19:07
Válasz erre
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni,hogy 1:72-ben milyen mig 23 makettet éri meg venni?
Az academy nagyon gáz?
(CSak h mit vadásszak majd óváron :) )
PTamas
zoli1989 390884 2008. március 25. 18:58
Válasz erre
Pontosat itt sem tudnak,
de talán ha felveszed a kapcsolatot a hozzászólóval, akkor többet tudhatsz meg.
forum.index.hu/Article/showArticle
135-ös hsz.
Monox 390883 2008. március 25. 18:48
Válasz erre
MiG-23papa!

A Jak-28-asról nincsenek új hírek? Senki múzeumának nem kellett?
És a Tökölre került már említett 0220-as számú Mig-21-esnek mi lesz a sorsa, kié lett?
Monox 390882 2008. március 25. 18:45
Válasz erre
Nem tudom, hogy mi az értelme, hogy éveket várnak a hivatalos kivonással egy-egy gép esetében de az tény, hogy a múltban is volt sok ilyen. A magam részéről Horváth Sándor örnagy 1991-es katasztrófáját tudom említeni, itt a gépet 1995-ben selejtezték le hivatalosan. Dobai Attila 5822-esét pedig 2000-ben. (96-ban katapultált).

Ami Pedig a Cápetit illeti ez az információ gyanúsan sok helyről egyezik azóta is és nem fordult elő, hogy valaki kicsit is másképp adta volna elő. Pilóták és műszakiak éppúgy mint a vetaránok. Azt nem tudom, hogy a felségjel és az oldalszám színén és alakján kívűl szabályoznak-e még valamit (aligha hinném) azt pedig, hogy egy bemutatóra átfestenek valamit néha, az egy telejesen elfogadott dolog. Igaz, akkor még nem volt az (sőt magyarországon máig nem az), így azt sem tudhatjuk, hogy külömböző előljárói szinteken volt-e következménye a dolognak. Tény: akárhogy is, sárga maradt a gépünk:)))
mig23papa 390881 2008. március 25. 14:02
Válasz erre
Bombraider

Most telefonoztam Földi Sándorral, meglepetésemre nagyon barátságos hangnemben beszélgetett vele. Elmondásának lényege, hogy egyszerűen rákényszerítették arra amit tett. (Megsúgta nekem, hogy nem a hatóságok akarták, hogy fizessen, hanem a hatóságoknál lévő néhány ember.)
A gépeknek kb a 70-80 %- át eladta kölföldi (Német- és Spanyolországot említette) múzeumoknak, és magánembereknek.Arról nem kívánt nyilatkozni, hogy kinek és hova. Néhány gépe itt maradt az országban, Tökölre is került belőle. A lángvágóval szétvágott gépeket alkatrészként felhasználva komplettírozta az eladásra szánt gépeket. Szavaiból úgy vettem ki, hogy a MÉH telepre csak olyan holmi került, amit már másra nem igazán lehetett volna használni.
Tehát ha igaz amit mondott, akkor talán még valahol, valamikor láthatóak lesznek ezek
a masinák. Reménykedjünk ebben.

Mondott több nem igazán publikus információt is , talán csak azért mert a levelemhez mellékeltem a sajtóigazolványom másolatát is. Abban maradtunk, hogy ezt a történetet nem igazán akarja nagy nyilvánosságra hozni, egyelőre, de jelezni fogja nekem , ha
meggondolta magát, és bővebben nyilatkozna erről.
Párhuzamba állította a keceli múzeum, történetét, oda sem igazán egészen törvényesen kerültek az ott található kiállítási tárgyak, repülők, és egyéb holmik, ami végül is az odalátogatók szempontjából, ma már tök mindegy.

Na ennyivel lettünk okosabbak, az üggyel kapcsolatban semmi érdemit nem lehet már tenni, sajnos.
Bombraider 390880 2008. március 25. 12:26
Válasz erre
Szia!
Nem tudom,hogy hogy jutottak hozzá a gépek,vagy hogy nem,csak annyit,hogy cirka 1 éve eladta őket,mert a hatóságok annyi minden miatt akarták,hogy fizessen,hogy inkább eladta őket..
Miért,amúgy rendes múzeumot akartak csinálni a gépekből?

üdv:bomb
mig23papa 390879 2008. március 25. 12:24
Válasz erre
Bombraider

persze hogy arra, azért írtam hogy tök röhej lenne ha kiderülne hogy hadrendben lévő
gépeket darabolt fel lángvágóval ez a marha Földi Sándor, érdemes volt rábízni a gépeket annak idején :-(
Bombraider 390878 2008. március 25. 12:10
Válasz erre
Szia!
Az alsónémedii roncsrancsra gondolsz?
Mert sajna az már bezárt...

üdv:bomb
mig23papa 390877 2008. március 25. 11:46
Válasz erre
búza

igazad van annyira, hogy a Pápán 2000 óta tárolt "kiselejtezett" gépeket is csak a közelmúltban vonták ki a hadrendből, de ennek szerintem inkább az lehetett az oka , hogy néhány ember így könnyebben a saját kezére játszhatta azokat

ki tudja, ismerve s magyar hivatalos eljárások zűrzavaros rendjét, még az is kiderülhetne, hogy a Földi Sándor roncs-rancson széttrancsírozott gépei is hadrendben vannak még, tényleg nagy röhej lenne , ha így lenne
mig23papa 390876 2008. március 25. 11:40
Válasz erre
ati27

nem igazán tudom elhinni , hogy akinek a kezében volt a festékszóró pisztoly , hanyag eleganciával kockáztatta volna a katonai karrierjét, meg azok sem akik körülötte állva tudtak a dologról, (nem egy félórás meló volt az is biztos) már csak azért sem , mert már akkor is szigorú nemzetközi szabályok határozták meg , hogy milyen lehet egy harci gép, egy ilyen akciót különben sem két perc alatt beszélnek meg az illetékesek
mig23papa 390875 2008. március 25. 11:19
Válasz erre
Monox kíváncsian várom, bár a Top Gunos cikkeknek nem mindíg kell ám hinni :-)
mig23papa 390874 2008. március 25. 11:18
Válasz erre
Monox kíváncsian várom, bár a Top Gunos cikkeknek nem mindíg kell ám hinni :-)
Monox 390873 2008. március 24. 18:47
Válasz erre
Nem vonták ki csak átfestették. A parancsnoki vélemény természetesen rögtön az volt: visszafesteni! De aztán a századnál elérték, hogy legalább addig maradjon, amíg mindenki repül vele. Aztán a gép híre elterjedt külföldön is. Amikor pedig 1993-ban eljutott a gép Angliába, már senkinek sem jutott eszébe visszafestetni. A gép aktívan részt vett a napi repülési feladatokban, egyedül készültséget nem adhatott. Egészen 1996.10.28-ig repült, utána elkezdődött a "földi pályafutása".
búza 390872 2008. március 24. 17:43
Válasz erre
Szerinted a délszláv háború kellős közepén ki mert volna vonni valaki a hadrendből egy vadászrepülőt csak úgy, a felettesek tudta nélkül azzal, hogy sárgára festi? Erősen valószínűtlen!
Monox 390871 2008. március 24. 15:22
Válasz erre
Örülnék, he előkerülne, bár ennél több akkor sem hiszem, hogy kiderülne belőle. A Cápeti készítése valóban "szupertitkos" volt, az átfestés a bemutató előtti éjszakán zajlott, hogy senki ne tudja megtiltani. Azt, hogy a gépre tett "egyedi azonosítókkal" még külön kinek volt gondja ezt nem tudom, de az tény, hogy a gerincre és a függőleges veszérsíkra festett CAMEL dohányemblémát soha többet nem láttuk a Taszári repülőnap után...
(Ez azért is érdekes, mert szerintem pont a CAMEL cigicég miatt lett sárga a gép. legalábbis a CAMEL alapszíne ez a szín, más reklám nem volt a gépen, sem akkor sem később. Nagyon érdekes lenne tudni, honnan szedték a szponzort!)
ati27 390870 2008. március 24. 14:45
Válasz erre
Monox, Valami halványan dereng.. Sőt valami olyan is, hogy anno a taszári repnapra a Cápeti 21-est is "engedély" nélkül festették le. De lehet, hogy ezek a dolgok csak legendák..
Monox 390869 2008. március 24. 14:42
Válasz erre
A Top Gun valamelyik, tán a 90-es évek közepén-végén megjelent számában. A konkrét cikkre csak foltokban emléxem, arra viszont igen, mennyire elkerekedett a szemem ennek láttán. Most szkennelem befelé az újságokat, ha megtaláltam visszatérünk rá, oké?
mig23papa 390868 2008. március 24. 11:02
Válasz erre
Monox 390867 2008. március 24. 08:34
Válasz erre
Azt olvastam, hogy mind a század,- mind az ezredjelzések a gépeken és a hajózóruhákon mind a mai napig ún. "nem hivatalosan" vannak fent... Az egyéni jelzések pedig főleg (márha egyáltalán mernek még csinálni ilyet a biztos lefestés tudatában).
mig23papa 390866 2008. március 23. 21:13
Válasz erre
Régi szd jel
Régi szd jel

még annyit hogy sutyiba (engedély nélkül) ment ennek is e felfestése, fent volt néhány 21-esen is, (hogy melyikeken, senki sem emlékszik) és kint volt a kesziben, de amikor megtudták hogy ellenőrzés lesz, akkor le kellett azokat a gépeket cserélni olyanra amin nem volt felfestve

találtam géprefestett képet is valahogy így nézett ki
SSgt_Chris 390865 2008. március 23. 20:07
Válasz erre
Igen-igen, pont ezt akartam megkeresni én is, még pártucat hozzászólással lejjebb, de elkeveredett a gépemről... Nah mindegy...szóval télleg ez a titokzatos folt előélete.
mig23papa 390864 2008. március 23. 18:12
Válasz erre
Régi hímzett századjel
Régi hímzett szá...

Az 1 képen a svancon a csillag előtt látható világos folt (meg a 01, 02, 03, orrán is látható kisebb folt) a mellékelt képen látható "ideiglenes" felfestett századjelet volt hivatott eltakarni, ami ezeken a gépeken római egyessel volt látható, mivel ez az I. század volt
mig23papa 390863 2008. március 23. 18:04
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4

honvédségi logika ami kerek cipelik, ami szögletes gurítják

vagyis álcázzuk le a szürke gépeket a szürke betonon tereptarka álcahálóval :-))

A képek Mezőkövesden készültek 1984-1985 ben valamikor
Monox 390862 2008. március 22. 15:44
Válasz erre
Kivágott kabinok, szimulátorok - 07
Kivágott kabinok,...
Dscn4689
Dscn4689
Dscn4690
Dscn4690
Dscn4693
Dscn4693

Csehországban, Vyskov-ban készült az első kép, a másik 3 Prágában a Kbely múzeumban. Bár a 23ML kabinteteje már sárga, a beleseje vadiújnak tűnik. A -23BN kabintetején keresztül olyan tiszt fotót sikerült lőni, mintha nem is lenne benne plexi.
mig23papa 390861 2008. március 22. 13:09
Válasz erre
0002
0002
0003
0003

Monox

jók a képek, kár hogy valaki összemaszatolta a kolléga ábrázatát legyen itt az igazi is
meg még egy

off: feladtam a 2 DVD lemezt
Monox 390860 2008. március 22. 09:26
Válasz erre
03a
03a
08
08

Egy példa a Mig-23-assal kapcsolatos oldalszám festésekről. Soproni Károly 04-es oldalszámú gépe az egyetlen, amiről van kép mindkét féle oldalszámról. Mig23papa-nak külön is köszi a fotókat!
Monox 390859 2008. március 20. 08:21
Válasz erre
Rendben van. Tudom, hogy külömböznek a Szovjetúnióban használt szögletestől, csak azért írtam így, mert az érkezések idején minden egyes MiG-21 esen és 23-ason ezek a számok voltak (sőt a MiG-15, - 19-eseken és még nagyon sok más típuson is!)és a Szovjetúnióban festették fel őket gyárilag. Utána pedig ismét fel-, és lekereültek a gépekről. Ennek oka viszont ma sem ismeretes előttem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.