/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
mig23papa 390653 2007. december 25. 17:11
Válasz erre
swainz
közben találtam egy talán még aktuális címet
Mery Stefan
KRCINOVA 34.
37 011 Ceské Budejovice
C.S.S.R.

írhatsz neki, talán méf megtalálja a póstás
mig23papa 390652 2007. december 25. 17:05
Válasz erre
Kispetyával kapcsolatos reményeim már nekem is elszálltak pár éve, akkor beszéltem vele hasonló kép ügyben, sajnálattal közölte, hogy felhagyott ezzel a témával, és a képeit is mind kiszórta (gondolom a kályhába). A jó kapcsolat megőrzése érdekében azóta sem hoztam fel neki ezt a témát.

a képedhez kapcsolódva, emlékszem erre a gyakorlatra, valóban ott járt néhány ml, javítanivalóra már nem emlékszem, amelyiket én fogadtam, annak semmi baja sem volt, nem nagyon értünk rá bámészkodni, mert a saját gépeket is előkellett készítenünk
az 23ML,MLA-ról stb annyit tudtunk, hogy vannak, és a látható külömbségeket csupán,az akkor meglévő nyelvi hiányosságok miatt nem is nagyon tudtunk szakmailag sem érdeklődni egy dologra konkrétan, hogy az orrfutó rugóstag munkahenger jóval vastagabb volt mint a miénknek,
a képen látható magyar "komát" ismerem, de a nevét meg ne kérdezd, ha lényeges kideríthetem neked

a csehekkel nagyon jó volt az együtmüködés, a Cseszke budejovice reptérrel konkrétabban, én magam sajna soha nem jártam külfökdön a munkám során, azok biztosan tudnának mesélni akik kint voltak

amúgy holszerezted a mellékelt képet? főnökök szívesebben jártak olyanokkal akik szerették a sört, meg tudtak ultizni,
dátumokat ne nagyon kérdezzél tőlem , ki emlékszik ezekre tettük a dolgunkat, és mentünk ahova menni kellett, naplót nemigazán mertünk vezetni, pedig de jólenne néha elővenni és olvasgatni,
mig23papa 390651 2007. december 25. 16:49
Válasz erre
Miggyuri
mit szeretnél megtudni egy olyan MiG-23-as pilótától, aki 79-től repülte a típust?
sainz 390650 2007. december 25. 16:11
Válasz erre
Untitled-Scanned-40-1-8
Untitled-Scanned-40-...

mig23papa!

1986-ban cseh MiG-23ML-ek települtek Pápára.
Emlékszel erre a gyakorlatra?
Volt némi javitanivalótok is az egyik gépen.

forum.valka.cz/viewtopic.php/t/51639/title/MiG-23ML-2425

A fotón Martykan Dusan őrnagy látható.
Ismered a magyar "komát" a képen?

Ha emlékszel részletekre, kérlek oszd meg velünk itt(v emilben).
Nagyon érdekelne milyen együttmüködés volt a csehekkel, mit tudtatok anno a 23ML,MLA-ról stb...

A magyar 23-asok hasonló kitelepüléseiről az együttmüködő VSZ repterekre, dátumok, helyszinek...
Ti is mentetek v csak a gépek?
Erről eddig sehol nem olvashatott az érdeklődő(civil).
sainz 390649 2007. december 25. 15:07
Válasz erre
Szia Laci!

Van néhány személyes jellegü foto amit el akarok juttatni "Kispetyának", és talán ő az egyik közületek, aki Lugovayában fotózott...reménykedem h megőrizte az utókornak a diákat, negákat is.
Ha ismered az elérhetőségét, kérlek segits.

üdv
rob
mig23papa 390648 2007. december 25. 15:04
Válasz erre
kori
köszi a precíz adatokat, amit a 359-es bejegyzésbem olvashatok, hol szerezted?
mig23papa 390647 2007. december 25. 14:39
Válasz erre
kori
hol találtad a 378 bejegyzésben látható képet?
mig23papa 390646 2007. december 25. 14:29
Válasz erre
Stefan
mit kellene másolni? VHS-ről VHS-re, vagy VHS-ről DVD-re lenne neked jobb?
mig23papa 390645 2007. december 25. 14:26
Válasz erre
daru
lehet hogy ismerjük egymást ?
mig23papa 390644 2007. december 25. 13:41
Válasz erre
sainz
miért keresed a Kispetyát?
mig23papa 390643 2007. december 25. 13:39
Válasz erre
Mezőkövesd 1984_1985   jómagam, Horváth miklós pilóta  Kreitli Gábor sorszerelő

A régi szép időkből
Mezőkövesd...

Tisztelettel köszöntök minden kedves "őrült" repülőst.
Gratulálok mindannak a lelkes és kíváncsi embernek, akik valaha betették a lábukat,ide mert ezzel életben tartják ezen érdekes témát.
Szűcs Laci a nevem és a légierő aktív tagja voltam repülőgépszerelőként,(sárkány-hajtómű mechanikusként)1977-1979-ig Taszáron MIG 21 PF 408-as gépen, 1979-1998-ig Pápán MIG 23MF 10-es gépen,na és persze az összes többin ami a századnál ácsorgott. ( nem vártam meg a pápai repülőtér 2000-es bezárását -és szétbarmolását- már 1998-ban saját kérésemre nugállományba vonultam).
A repülés mellett még a fotózás is nagy hobbim így hát kép van bőven,(de akad néhány videó is a témában) szinte minden tipusról. Ha tudok, szívesen segítek bárkinek,de ha hívni akar valaki az inkább az esti órákban, vagy hétvégén tegye .
A képeket (videókat) folyamatosan gyűjtöm, szívesen csere-berélek is. A másoktól kapott képek továbbadásához mindíg elkértem a tulajdonosuk engedélyét is, és én is megadom ezt bárkinek, aki hozzájut a képeimhez. A célom ezzel az, hogy minél szélesebb körben vállhasson ismertté mindenki képe, és persze videója is, hisz voltak olyan helyzetek ahova csak néhány ember juthatott be fényképezni-videózni, és így nagyon sok értékes szép anyag veszhet el örökre.
Maketteztem is rendesen régebben, a gyűjteményből egyetlen darab maradt meg, de aki látta azt mondta elég jól sikerült.
Ennyit magamról "dióhéjban", a Mig 21 fórumon is kapcsolatba lehet lépni velem
Repülős üdvözlettel :Laci
Kalóz 390642 2007. november 16. 13:50
Válasz erre
MiG23_2
MiG23_2

Erre gondoltál? :)
Kalóz
Franto 390641 2007. november 16. 10:35
Válasz erre
Joce!

Megkerhetnelek, hogyha valaki atkuldi nekec , akkor te atkuldened nekem is. Cimem: ferenc.nagy@pobox.sk

Koszi!
Joce 390640 2007. október 11. 10:08
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következő problémámmal kapcsolatban. Az Esci/Italeri 1/48-as Mig-23-asról íródott hajdan egy cikk a Modell és Makett oldalain, egyszer ezt valaki már elküldte nekem scannelve, de véletlenül letöröltem, valaki el tudná küldeni e-mail-ben? Konkrétan a hosszirányú betoldások mértéke érdekelne.

Köszönettel Joce
sainz 390639 2007. október 6. 11:32
Válasz erre
Kispéter István volt MiG-23 müszaki elérhetőségét ismeri vki ?
sainz 390638 2007. szeptember 27. 10:06
Válasz erre
bocsi...
A 09-es technikusával beszélgettem sokat mostanában, ők nagyonjó barátok voltak Sopival, rengeteget sztorizott...ez kevert meg.
Szerencsére azért van itt aki kijavít...:))
Levi 390637 2007. szeptember 26. 21:15
Válasz erre
IGEN A 04-es! Nem 09 hééé!
jani 390636 2007. szeptember 26. 21:07
Válasz erre
Nem egészen értem,hogy miért zuhant le? Nem volt ez egy durva manőver. Talán a szárnyállás miatt süllyedt meg ennyire,vagy valami műszaki hiba miatt?
Tibcsi 390635 2007. szeptember 26. 20:35
Válasz erre
sainz 390634 2007. szeptember 26. 20:07
Válasz erre
Tibcsi 390633 2007. szeptember 26. 18:20
Válasz erre
sainz 390632 2007. szeptember 26. 16:24
Válasz erre
sainz 390631 2007. szeptember 5. 17:04
Válasz erre
sainz 390630 2007. augusztus 26. 23:29
Válasz erre
655_0081
655_0081
655_0089
655_0089

A MiG-23MLD vadészváltozatot főként bombavetésre alkalmazták a szovjetek Afganisztánban.Fotókon ritkaság a többzáras bombatartó a 23-ason.
sainz 390629 2007. augusztus 17. 22:42
Válasz erre
68
68

MiG-23M bombákkal
A mieink is dobtak, talán egyszer a sok év alatt...bár fotót még nem láttam erről.
sainz 390628 2007. augusztus 15. 16:39
Válasz erre
87
87
87-1
87-1

Fotók ugyanerről a tesztről.
A korai MiG-23S(!) változat, és a függesztmény sem mindennapos látvány(fotókon).
sainz 390627 2007. augusztus 14. 19:45
Válasz erre
www.dr-peter-horn.homepage.t-online.de/htm/Win_Inf_ATU.htm

Nagyon érdekes anyag az ATU-ról.
Fotók, videók 21-es, 23-as...
Akos 390625 2007. augusztus 12. 23:21
Válasz erre
A pápai 11-es gép körbefotózva:
www.albatros.extra.hu/kepek/reszlet/mig23mf/index.htm
migi 390623 2007. augusztus 12. 21:11
Válasz erre
Szia Borisz
Menj fel a HUNAVIA oldalra többszáz kép van fent igaz csak MF de nem hiszem hogy jelentős külömbség lenne a szinekben.
üdv:migi
borisz 390622 2007. augusztus 12. 20:41
Válasz erre
Üdv, emberek!
tudnátok segíteni abban, hogy milyen színeket érdemes használni egy MiG-23MLD hajltómű kölmlőjénél, illetve a fklapoknál? Esetleg hagyjam az edu maratását úgy, ahogy van, az jó színű?
Esetleg egy képpel a féklapok törzsbeni helyéről?
sainz 390621 2007. augusztus 12. 13:12
Válasz erre
Valamikor a 80-as évek közepén jártak Pápán cseh 23-asok.
Tudja valaki a dátumot, és típust -23MF -23ML -23BN ?
Állítólag volt vmi esemény is, kellett javítani is az egyik gépet.
sainz 390620 2007. augusztus 11. 22:40
Válasz erre
Sajna nincs, csak a gépekről, üzemeltetőkről, pilótákról...
Miggyuri 390619 2007. augusztus 10. 06:11
Válasz erre
sainz!
A második kép hátterében lévő, vagy bármelyik más ilyen épületről (hangár, box) nincs több, itt publikálható, képed?
Miggyuri
sainz 390618 2007. augusztus 9. 21:02
Válasz erre
Untitled-Scanned-43_resize
Untitled-Scanned-...
Untitled-Scanned-67_resize
Untitled-Scanned-...
Untitled-Scanned-73_resize
Untitled-Scanned-...

1985-86 tél vége, az évi első repülések egyike...
makettes 390617 2007. augusztus 9. 18:48
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt a nyomozást Colombo,Kojak, stb. is megirigyelte volna!!
Köszi
makettes
sainz 390616 2007. augusztus 9. 18:46
Válasz erre
Meglesznek a pontos dátumok, az ukrán reptér, az orosz pilóta neve stb...
Majd megosztom veletek is.
SSgt.Chris 390615 2007. augusztus 9. 18:45
Válasz erre
No, köszönöm én is. Mostmár összeállt a legendárium. :-) Így ha kérdeznek, már fogom tudni végig a sztorit. Üdv!!! Chris
Rumcájsz 390614 2007. augusztus 9. 17:44
Válasz erre
Gratula, én őszintén attól tartottam, hogy a homály sose oszlik fel, és a titok örökre titok marad, köszi az infót

Rumcájsz
sainz 390613 2007. augusztus 9. 17:17
Válasz erre
No...kicsit utánajártam a dolognak az(volt) üzemeltetőknél:

Soproni Károly alatt leszállás közben(előtt) kigyulladt ez a gép, és rendesen kiágett a törzshátsórész.
A sármelléki 5.gv.iap-tól kaptunk hozzá egy 23M törzshátsórészt.
(ezt az oldalkormányról és még pár apróságról meg lehet különböztetni az MF-től, ezen indult be nálam az agyalás).
Ez felkerült a gépre(a mai napig ez van rajta), de nem lett tuti minden, így került ki a Szu-ba, akik röpke 3 év alatt helyrepofozták.
Hazafelé jövet az ukránoknál volt egy szép kövér futórobbanás a leszálláskor, így ők is melóztak rajta egy keveset(a szárny is megsérült).
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFINDETAILHuAFIDNo11/photos/photo46.jpg www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFINDETAILHuAFIDNo11/photos/photo93.jpg
Rumcájsz 390612 2007. augusztus 8. 16:43
Válasz erre
Az előzmányek sora se semmi, ui. mikor javitásra kirepült a gép 1990-ben, akkor még a Szovjetúnióba ment, és mivel három évig húzódtak a munkák, a Szu megszünt,Oroszország- ból jött haza 1993-ban' A három év is gyanúsan hosszú, lehet, hogy alkatrész vagy egyéb gondok is felmerültek /pl. ki fog fizetni az új felállásban, hiszen a Szu hatalmas pénzekkel tartozott nekünk, a 23-ast viszont ugye már Oroszország javitotta és adta vissza/. Az is lehet, hogy javitás vagy berepülés közben sérült,és fődarabot kellett cserélni, ami kissé időigényes /nem a csere, hanem a beszerzés, no meg újra csak az, hogy ki fizeti a számlát/, szóval kissé homályos és titokzatos a no.11-es MiG-23MF életének ez a szakasza.
SSgt.Chris 390611 2007. augusztus 8. 16:07
Válasz erre
:-))) Ennél részletesebben csak az tudja, aki ott volt. :-) A lényeg az, hogy nem a megbeszélt időben hozták vissza a masinát és így senki sem tudta, ki az és mit akar. Pláne, hogy ne bajlódott olyan dolgokkal, mint légifolyosó, meg földi irányítás. Belőtte magának az irányt és huss. Valahol Pest felett érték utol rádión a srácot, hogy ugyanmár, te ki vagy öcsém? :-D Aztán gyorsan ledobta a gépet, kiszállt összepakolt, és elindult ki a vasútra. Se gép átadás-átvétel, se semmi. :-) Mondom, ez akkor már nyűg volt a Nagytestvérnek. És azt mondják, hogy az alkatrészek, meg a gépkönyv nem mindenhol fedte egymást, ebből gondolom, hogy akár valami "kentaurt" is kaphattunk vissza.
Toth_Gabor 390610 2007. augusztus 8. 16:00
Válasz erre
nagyjából körvonalazódik a kép, de lehetne részletesebben ezt az anekdotát...?
SSgt.Chris 390609 2007. augusztus 8. 15:55
Válasz erre
Na akkor ezzel kevertem. A múltkor anekdotáztak az "öregek" és előkerült a sztori és feltételezem e kettőt mostam össze. :-) Mindenesetre elképzeltem, ahogy a SZU-ból légvonalban, teljes rádiócsendben suhanó masina miatt idegbeteg lett az egész, még működő VSZ légvédelem. :-) Majd a földi személyzet, aki a leszállás után kiérve a géphez, már csak a pilóta hűlt helyét találta, aki létra meg minden nélkül kikászálódott, otthagyott csapot-papot. Aztán a kapusok arcát, amikor a ruszki tornacípőben, farmerben, bőrkabátban, hanyagul hátradobott pilótatáskával angolosan távozik a kapun és elsétál, hogy elérje a vonatát hazafelé. :-)))
levi 390608 2007. augusztus 8. 15:49
Válasz erre
levi 390607 2007. augusztus 8. 15:35
Válasz erre
A 20-as UB-t kaptuk orosz készletből a lezuhant 14-es, 16-os pótlására. Lásd www.plasticwings.hu, ott találsz képet, amin megpróbáltam láthatóvá tenni a Rettegett Iván feliratot. A 11-es valóban a Szuban nagyjavították, míg a többit Bulgáriában.

Egyébként ember legyen a talpán aki kiigazodik, hogy az oroszok éppen hogyan nevezik a gépeik alváltozatát.

Üdv.
Levi
SSgt.Chris 390606 2007. augusztus 8. 15:18
Válasz erre
Bakker mondotok valamit... :-) Elbizonytalanodtam. Na ezt napoljuk el és rápontosítok...addig is a tévedés jogát fenntartom :-)))
notarius 390605 2007. augusztus 8. 15:03
Válasz erre
Én is UB-ről tudok, és bolgár nagyjavításról.
Tophatters 390604 2007. augusztus 8. 14:36
Válasz erre
Én eddíg úgy tudtam hogy a 20-as UB-t hívták Rettegett Ivánnak, de lehet hogy rosszul tudtam.
SSgt.Chris 390603 2007. augusztus 8. 14:03
Válasz erre
Azért,valamelyest igaza lehet ám Sainznak, mivel, ha jók az információim, akkor ez a 23-as volt az utolsó, amit a szovjet kivonulás előtt még az ukránoknál (?) nagyjavítottak (ezért is hívják Rettegett Ivánnak...).
És állítólag más szériából kapott törzshátsórészt, vagy más nagyobb fődarabot a javítás során. Lehet, hogy ennyiben tényleg különbözik a többitől. De valaki okosabb, majd úgyis kijavít, ha nem így lenne. Mindenesetre úgy hallottam, elég kalandos úton került vissza hozzánk a rendszerváltozás kellős közepén, amikor már a kivonuló oroszoknak a hátuk közepére se kellett az ezzel járó nyűg.
levi 390601 2007. augusztus 8. 12:55
Válasz erre
O39O217171 10
O39O217172 11
O39O217173 12

Logikai útun közelítsünk :). Ha a 10 és a 12-es MF, akkor vajon a közte gyártott gép milyen lehet :)?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.