/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
SSgt.Chris 390600 2007. augusztus 8. 11:44
Válasz erre
11-es
11-es

Azért linkelek egy fotót :-)
Rumcájsz 390599 2007. augusztus 8. 11:41
Válasz erre
Ránézésre, vagy csak fotó alapján nem dönthető el, mert az M és MF külsőre egyformák, csak nem túl jelentős, belső rendszerbeli eltérések vannak,tehát belső információ kellene a pontos tipusváltozat meghatározásához /konkrét, az adott gyári számú gépre vonatkozó dokumentáció/
sainz 390598 2007. augusztus 8. 09:54
Válasz erre
A 11-es oldalszámu 23-asunk valójában MiG-23M ?
Cébés 390597 2007. augusztus 3. 21:14
Válasz erre
Katovics B Mizsei M
Katovics B Mizsei M

Ma délután Pápán jártam.
A 83-as főút mellett megálltam egy percre hogy megemlékezzek a két fiatal pilótáról Katovics Balázs és Mizsei Mihály századosokról.
1995 szeptember 16.-án zuhantak itt le a 14-es oldalszámú MIG-23 UB gépükkel.
A katasztófájuk előtt nem sokkal,láttam őket repülni.

Nyugodjatok békében

Cébés
vrauko 390596 2007. július 6. 10:34
Válasz erre
Oké. 1 csomó mindent már felcsináltam dévédére (nagy röpülők, bismark, helikopterek + ilyesmi) ha netán valakit érdekel csereberealapnak).
Miggyuri 390594 2007. július 5. 19:45
Válasz erre
Lassan megoldódik a dolog.De köszi!
Miggyuri
vrauko 390593 2007. július 5. 11:31
Válasz erre
Válasz Rumcájsz és Stefán és Miggyuri részire:
Rumncájsz: újabb, részletesebb inspectio után tényleg ott az enyhe dudor a 27-es kerekinél, de úgy tűnik, le lehet szedni.
Stefán+Miggyuri: tudok véháest közvetlenül dévédére átvenni, ha még akt uális. (1 darabig házon és hazán kívül voltam, azér' gyövök csak most.)
sainz 390592 2007. június 28. 13:57
Válasz erre
23_1206_resize
23_1206_resize

Sugármentesítés...

Van itt valaki, aki még emlékszik hogyan ment a ki-beszállás, mentesítés, öltözés, vetközés ABV szennyezett kürnyezetben ?
Ezeket a gyakorlatokat mindenki imádta, nem volt kányelmetlen bohóckodás...:))

Érdekes dioráma téma lehetne, éles Nukival a hasa alatt egy orosz 23-as, körülötte ilyen felszerelésben sürgölödö müszakiak + a mentesítö jármü.
Tophatters 390591 2007. június 27. 15:16
Válasz erre
Én MiG-23 témában pont ugyanígy gondolkodok, előbb-utóbb úgyis valaki kiad egy szép 48-ast.
salou 390590 2007. június 27. 15:15
Válasz erre
Hát igen... a 23-as egy örök talány marad makettileg! Trumpiék már igazán kézbe vehetnék az ügyet. Én azt hiszem megvárom a 48-ast, 32-est. Pedig engem aztán a legkevésbé sem érdekel hogy hány mm-el hosszabb vagy rövidebb a kelleténél, vagy hogy jók-e rajta a panelvonalak vagy sem, de ennek ellenére én nem állok neki. Pedig már én is gondolkodóba estem néhányszor. Belefeccölnék egy valag pénzt és egy "picinyke" munkát, és mire kész lennék vele, a Trumpi megcsinálja. Sajna ezekre az esetekre már volt nálam néhány példa. Úgyhogy fiatalabb barátaimnak ezt tanácsolom hogy még egy kis türelem ami szép Mig-23-ast terem.
Tibcsi 390589 2007. június 27. 14:38
Válasz erre
mcs,

Hogy lásd, nem teljesen reménytelen makett, "némi" pluszmunkával egész pofás "csapkodószárnyút" lehet belőle varázsolni. Azért ezeken a képeken is látszik a lapos kabintető és a kicsi orrkúp (bár a kicsi orrkúpon festéssel lehet "csalni" egy kicsit)..

T.

www.old.modelarstwo.org.pl/lotnicze/galeria/trojanowski/mig-23mf/index.html

(türelem, mert elég lassan jön be az oldal...)
Akos 390588 2007. június 26. 23:10
Válasz erre
A Kazan csinált hozzá műgyanta szettet, de sajna nem lehet kapni.
Hogy az alapmakett mennyire rossz: a feljavító tartalmazza a komplett kabint, függőleges vezérsíkot, futóaknákat, beömlőket, kerekeket, orrkúpot, függesztősíneket, rakétákat, antennákat és egy többnézeti rajzot a korrekt panelvonalakkal.
Tibcsi!
Eddig visszariadtam tőle, de egyszer nekiállok.
Tibcsi 390587 2007. június 26. 20:54
Válasz erre
mcs,

Ez egy régi ESCI makett új matricákkal. Egy régi Modell és makett-ben kivesézték a hibáit. Ha azt a sok átalakítást, amit ott egy egész oldalon leírtak megcsinálná valaki, akkorjó nagyot szívna vele. :)

Szerintem eléggé hasonlít a 23-asra, a legdurvább hibája a túl lapos kabintető. Ezen nehéz segíteni, mert új deklit kellene húzni. A kabinbelső is elég szegényes (értsd: tök üres), semmi köze a valósághoz. A katapultülésnek sem. :) A szárnytő alatti pilon nem ahhoz a rakétához való, amit adtak a dobozban. Ha felhasználod a pilont, akkor R-3 rakétát tegyél rá, vagy maradék Sidewindert. :)

De ha csak egy bazinagy MiG-23-as kell a polcra, arra tökéletes! :-)

Egyetlen előnye, hogy van benne magyar matrica. És gyakorlatilag az egyetlen versenyző a piacon...

Itt megnézheted: www.modellversium.de/kit/artikel.php

http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=1377&origin=sparte

T.
mcs 390586 2007. június 26. 19:42
Válasz erre
Tisztelt Uraim!
Érdeklődni szeretnék, hogy milyen az Italeri 1/48-as MiG-23-a?
Mennyire éri/nem megvenni, csinálni belőle jóféle magyar gépet?
Vagy inkább hagyjam és van tőle jobb?
Köszönettel:mcs
Stefan 390585 2007. június 26. 12:25
Válasz erre
Nem sürgős, de inkább írtam mailt, hogy ne a "mostohán bánt csapkodó szárnyút" terheljük :)
Bombraider 390584 2007. június 26. 12:25
Válasz erre
Fiúk!
Valahogyan digitalizálni kéne pedig...
1) Nekem VHS-en sincs már meg sajna:)
2) VHS is egy idő után "elromlik"...
Nincs ismerősötök aki megtudná csinálni?:)

üdv:bomb
Miggyuri 390583 2007. június 26. 12:12
Válasz erre
Stefan!
Mennyire sürgős?
Miggyuri
Tibcsi 390582 2007. június 26. 11:07
Válasz erre
nem színes. :-DDD Fekete-fehér, de színes TV-ről fényképeztem teefonnal. Úgy látszik, a NOKIA csodákra képes! :-)))

Sajnos nem tudok másolni, mert csak egy db videóm van. Bedigizni sem tudom, kártya híján... A negyedik résznek amyúgy sem fért rá a vége, valamennyi lemaradt. :(
Stefan 390581 2007. június 26. 09:11
Válasz erre
Tibcsi, Miggyuri!
Tud is valamelyikőtök másolni VHS-ről (akár VHS-re is)?
Stefan 390580 2007. június 26. 09:05
Válasz erre
Nem mondod, hogy ráadásul neked színes?!? :o
ronniefrown 390579 2007. június 26. 00:30
Válasz erre
A negyedik kep olyan mintha szines lenne.
Tibcsi 390578 2007. június 25. 19:54
Válasz erre
Nincs, de én is vadászok rá. VHS-en van meg... :(
Bombraider 390577 2007. június 25. 19:49
Válasz erre
Szia!
Neked megvan digitálisan az Őrjárat az égen?:)

üdv:bomb
Tibcsi 390576 2007. június 25. 19:47
Válasz erre
Gépátvétel

Gépátvétel
Gépátvétel
Hajózó napló aláírása
Hajózó napló al...
Start előtt

"Egyes, itt huszonegyes..."
Start előtt
Repülés közben

"Értettem! Megismétlem!"
Repülés közben
Koncentrálás

"Tekintetemet előre vetem..."
Koncentrálás

De van! Telefonnal fényképeztem videóról... úgyhogy olyan, amilyen. De valószínűleg az első képek a neten afilmből. :)
Daala 390574 2007. június 25. 17:16
Válasz erre
Stefan!
Őrjárat az égen! De az a Balázsovits vagy a Huszti volt?
Daala
Stefan 390570 2007. június 25. 14:07
Válasz erre
Akkor most egy beugrató kérdés:
Létai hadnagyról nincs képetek? :)
Sonka_papa 390569 2007. június 24. 08:41
Válasz erre
Jó kép, nem túl gyakori :)
sainz 390568 2007. június 23. 16:58
Válasz erre
Szűken fordult és a felázott talajra gurulva megsüllyedt, a beton széle alulról megütötte a futószárat és ezér rogyott meg.
sainz 390567 2007. június 23. 16:49
Válasz erre
A nálunk üzemeltetett 23-asok futóművével volt bármi probléma ?

Sok pletyka kering az angol nyelvű netes forumokon arról, hogy gyenge konstrukciójú a futóműve a típusnak, és alkalmatlan a füves repterekről üzemeltetésre.
A sármelléki MiG-23M-ek a 80-as évek közepéig rendszeresen jártak Tapolcára(igaz, az ottani leszállómező egy igen szilárd, murvás-füves kötött talaj).
sib 390566 2007. június 23. 16:49
Válasz erre
nekem igen, csak 1 OFF jutott róla eszembe azt meg nem akartam írni.
egyébként mi történt vele?
sainz 390565 2007. június 23. 16:44
Válasz erre
Nnnoo...senkinek nem tetszik a fotó ?...:))
sainz 390564 2007. június 23. 00:39
Válasz erre
67_2_12_resize
67_2_12_resize

Daru 390563 2007. június 22. 09:09
Válasz erre
Hello Sainz!
Most így hirtelen csak Bakó Ferenc ezds Úr az ismerős: (egyenruhás, sapkában)A képen a pilóták színe ,java látható.
Ex Pápa. (1982-83) Győrben lakom.Vagyunk "sztrelbások" páran. Én is próbálok fényképeket szereni a kiszolgáló állományról.
Felhők felett kék az ég!
sainz 390562 2007. június 21. 19:40
Válasz erre
82
82

Üdv Daru !

Van egy halom fotóm rólatok Asztrahanyból 1982-ből(orosz fotós készítette a képeket):

Tudsz segíteni a nevekkel ?

Horváth Miklós, Cseporán Mihály...sarokban Lőrincz "Dinnye"...és a jobb szélen álló alak talán Iváncsik Gabor ?

Szombati Róbert, ex-taszári(89-90) sorkatona vagyok

sainz10@gmail.com 06 20 336 0577
Daru 390561 2007. június 21. 13:27
Válasz erre
Örülöki ,hogy rátok találtam.Sztrelba 82 részvevője voltam ,Pápáról.Sok sikert!
Üdv: Daru
sainz 390560 2007. június 21. 00:05
Válasz erre
34
34

MiG-23BN a Szovjet Légierőben:
(kevés ilyen fotó van, de azért akad)

airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-27/index.htm
sainz 390559 2007. június 20. 23:10
Válasz erre
Rumcájsz 390558 2007. június 20. 21:30
Válasz erre
Talált, süllyedt.Papucs-orr, páncéllemez a kabin oldalán, széles terelőlemez a szivó- csatorna előtt, és jól látszik a GS-23 gépágyú két lelógó hüvelykivetője, tehát 23BN
vrauko 390557 2007. június 19. 18:40
Válasz erre
mig23BN
mig23BN

Hálám jeléül +próbálok ide 1 képet biggyeszteni. Brüsszelben kaptam rá a lencsevégre, és úgy lajstromoztam be magamnak, hogy mig-27, de az eddigiek alapján 23BN.
vrauko 390556 2007. június 19. 17:42
Válasz erre
helyesebben BN-t
vrauko 390555 2007. június 19. 17:41
Válasz erre
Újra 100000000000000000 köszönet az értékes hozzászólásér'. Mármost +tekintettem a Hasegawa 23-asát és 27-esét, és bár nem teljesen ugyanazt az alsó törzsfelet adják hozzájuk, de a 27-esé 1általán nem tűnik ducibbnak. Kikerestem a még birtokomban levő Academy 27-est, Airfix/Heller 23-ast és Zvezda 23MLD-t (ennyi van mindössze a 23/27-es családból). Mind1ik 1forma vastag, duciság nem észlelhető. Ebből az következik, hogy a Hasegawa/Academy 27-eséből 1xűbb authentikus 23BN-t előidézni, mint igazi 27-est... Ez alighanem csak akkor szembetűnő, ha 1más mellett vizsgáljuk a sublerrel 1 23-as és 27-es törzsátmérőjét, de akkor is bosszantó. Viszont mostmár méginkább kedvem támadott 1 szép 23BM-t csinálni. +vettem hozzája a dögös propagteam matricot a sasfejjel. Az MLD-nek a vezér síkján pedig ágaskodó delfin lesz...
Rumcájsz 390554 2007. június 18. 20:47
Válasz erre
Vraukó Tamásnak

További eltérés a 23BN és a 27 között, hogy a 27 erősitett futóművei miatt a futóaknáknál a törzs kissé ducibb lefelé és oldalirányban is, mig a BN az eredeti 23 futómüveit kapta, igy a törzs kontúrja nem változik a főfutóaknáknál. Az orrfutó viszont vagy nagyobb kerekeket kapott, vagy nem húzzák be annyira,mint a 23-on, igy az orrfutó boritólemezek hátsó részén 1-1 kis hosszanti kidudorodás van a törzskon-túrból kissé kilógó kerekek miatt. A kabin két oldalán 1-1 kivülről felcsavarozott páncéllemez van a 23BN-en és a 27-en egyaránt'A törzs alatti 2 pilon a 27-el ellen- tétben nem a szivócsatorna alján,hanem kissé beljebb a törzs külső szélén van
vrauko 390544 2007. június 15. 07:50
Válasz erre
Méghogy nem sürgős!? Már csak alig 300-400 db makettet kell megcsinálnom, és aztán nem tudom tovább halasztani a dolgot...
sainz 390543 2007. június 14. 23:23
Válasz erre
MIG-23-3web
MIG-23-3web
MIG-23-4
MIG-23-4
MIG-23BN-11
MIG-23BN-11

www.airliners.net/open.file/1215148/L/

Etióp -23BN-ek:
Rumcájsz 390542 2007. június 14. 23:07
Válasz erre
MiG-23 BN beépitett tűzfegyvere ikercsövű GS-23 /mint az eredeti vadász 23-asoké/ a 27-é hatcsövű 30 mm-es puska
Zoli 390541 2007. június 14. 22:49
Válasz erre
Nincs mit. Ha nem olyan sürgős, szerintem még várj pár hónapot/évet, hátha mégis lesz valami a KP tervéből.
z
sainz 390540 2007. június 14. 22:39
Válasz erre
nose sensors 1
nose sensors 1
nose sensors
nose sensors
Resize of Untitled-Scanned-08
Resize of Untitled-...

Fegyverzet, képességek szempontjából a legizgalmasabb a MiG-27K változat(színes fotó)

Debrecenben a MiG-27D változat volt a 88.apib. állományában.(08)
vrauko 390539 2007. június 14. 22:39
Válasz erre
100000000000000000000000 köszönet mindenkinek a gyors és pontos válaszokért. Asszem, hogy a terelőlemez különbözőségét viszonylag 1xű +alkotni, az apróbb részleteket illetőleg pedig alighanem az a helyzet, hogy tényleg v1es a kép. Az irakiak pl. a BN-t fölszerelték a mirázs légi utántöltő csonkjával, + exo cet rakétával. A Modell és Makett számai +vannak nékem, úgyhogy átal fogom nyálazni (rémlik valaki ilyesmi sorozat, hogy Mig-23-as kitek összehasonlítása vagy ilyesmi).
sainz 390538 2007. június 14. 22:27
Válasz erre
25
25

Egy nem szokványos szovjet festés:
sainz 390537 2007. június 14. 22:23
Válasz erre
A részletekbe menő különbségeket reggelig lehetne taglalni.
Ha jól emlékszem, a Modell és Makett vmelyik régi számában ezt kivesézte Szekeres Gábor, amikor kijött az 1:72-es 27-es az italeritől(?).
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.