/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
boriszjelszint 390485 2007. április 19. 19:59
Válasz erre
A keleti blokk árul ilyet. asszem pavla gyártja.
www.keletiblokk.com
kori 390484 2007. április 19. 19:59
Válasz erre
Szóval 81-ben századszintű lövészet volt Asztrahányban, 82-ben ugyanitt a Sztrelba-82 légvédelmi és együttműködési gyakorlat. Lengyeleknél mindíg csak világítóbombára lőttek, szovjeteknél csak LA-17 robotrepülőgépre.
Repvez 390483 2007. április 19. 09:14
Válasz erre
tudja valaki hogy APU-23D és P-62-2M inditosineket lehet találni valamelyik gyárto készletében.Fegyver kiegészitoben ,mügyantában stb..?
Egy kolégának kellene nyugdijas szuvenirt készit és amit az italeri dobozba adtak az nem hasonlit arra amiket a mi gépeinken használtak.
Csaba307 390482 2007. április 19. 08:04
Válasz erre
Többször olvastam már az RS-2us korlátairól és képességeiről,úgyhogy nem csodálnám ha nem is lenne egyáltalán légi győzelme.
Asszem nem ez a legsikerültebb rakéta.Vagy a kor általános szintjén állt amikor megalkották és mi használtuk túl sokáig?
kori 390481 2007. április 18. 21:58
Válasz erre
Tudomásom szerint nem ismert sehol a világon, hogy RS-2US-el értek volna el légi győzelmet valaha is, éles helyzetben...
sainz 390480 2007. április 18. 14:32
Válasz erre
4406_026_resize.JPG méret: 75 KB
kori!

az MF-ek...
Ez a fotó(részlet) egy lengyel lövészeten készült.
Egyébként is ritkaság, 3 póttank+éles RS-2US leszálláskor fotózva.
Ha minden igaz, így repültek ki a kemétiek.
Nagyon érdekelne, mire lőttek evvel a rakétával.
Olyan is volt lengyel lövészeten, hogy az RS-2US rakétamotorja beindult, de nem ment el a rakéta a pilonról.
Amíg ki nem égett, komoly birkózás volt a gépet fenntartani, aztán sikeresen leszállt a döglött malaccal a pilóta...
kori 390479 2007. április 17. 23:55
Válasz erre
Tudtommal világítóbombára lőttek Lengyelországban. De a magyar bis-eken már nem volt rendszeresítve az RS-2USz.
sainz 390478 2007. április 17. 20:01
Válasz erre
Ha már erről beszélünk, mire lóttek RS-2US rakétával a 21-esek Lengyelországban?
sainz 390477 2007. április 17. 19:58
Válasz erre
Ezek a fotóim az airforce.ru-n 1982-ben készültek Asztrahanyban, akkor(is) vett részt a Sztrelban a MiG-23-as század.

Az NDK gyakorlat érdekessége, hogy hajókat is bombáztak a magyar szuhojok, Iváncsik Gabi úgy telibeverte a kiselejtezett célponthajót, hogy az azonnal kettétört, mint a filmeken(fotó is van róla)
kori 390476 2007. április 17. 16:39
Válasz erre
Én annyit tudok, hogy 23-al 1981-ben asztrahányi lőtéren élesrakéta-lővészet, LA-7 Misleny-re, kiváló erdeménnyel. 1983-ban nádudvari lőtéren H-23-al, Hajmáskéren Sz-24 rakétával lőttek.Lengyelországban 86-90-93 -ban volt lövészet.
Szu-22-vel 85-ben nádudvari lőtéren bombavetés, 86 lengyelországban R-13-al infrára és H-25ML-lel páncélosokra. 87-ben NDK nemzeti lőterén UB-32 valamint bombázás.
sainz 390475 2007. április 15. 23:11
Válasz erre
sainz 390474 2007. április 15. 23:09
Válasz erre
sainz 390473 2007. április 15. 23:02
Válasz erre
forums.airforce.ru/attachment.php

1978-ban egy szovjet MiG-23 század 1 hétig vendégeskedett Pápán.

Tudja vki ennek az alakulatnak a számát, esetleg ismertek vkit aki akkoriban ott szolgált?
Tophatters 390472 2007. április 15. 22:14
Válasz erre
kori 390471 2007. április 15. 21:28
Válasz erre
A MiG-21MF első hazai kiképzési repülése 1971. szeptember 2-án volt Pápán. Az összesített adatok szerint kb 70 ezer repórát repült, mintegy 110 ezer felszállással. A beérkezett 50 db gépből 8 veszteség volt(3 katasztrófa, 5 baleset). Az utolsó startot 1996. december 4-én a 4409-el Kristóf Tamás örnagy hajtotta végre.
A MiG-23 első pápai felszállása UB-vel 1979. augusztus 25-én volt. A típust 44 fő rgv. repülte, MF-el 24635 felszállással, 16408 óra 52 percet, UB-val 8294 felszállással 4468 óra 12 percet repültek. Az utolsó felszállást MF-el(11) 1996.12.04-én Perjési Zoltán százados, UB-val (15) 1996.12.17-én időjárás-felderítésre Cseporán Mihály alezredes és Endrész János alezredes hajtották végre.
A Szu-22 típus első repülése 1984 márciusában volt. A típuson 23 fő repült, 21884 felszállásból 16750 repórát teljesítve. Utolsó felszállás 1996. február 04-én volt, mikor Kovács László alezredes a 15-ös gépet Taszárról átrepülte Pápára.
sainz 390469 2007. április 11. 23:01
Válasz erre
Avdakovic Omer és Mendás Zeljko, két Jugoszláv nemzetiségú pilóta, akik nálunk kaptak 23-as átképzést.
Mikor, miért?
Van ennek vmi köze a Jugoszláviában rekedt iraki MiG-23ML-ekhez?

Tudtok erröl részleteket?
Tophatters 390468 2007. április 8. 19:57
Válasz erre
Köszi!

Nagyon örülnék a pontos időnek és oldalszámnak! :)
Meg ha esetleg meg van, akkor az utolsó harci (MF) 23-as dátuma is érdekelne. Persze csak ha lehetséges.
kori 390467 2007. április 8. 19:42
Válasz erre
A MiG-21-esek repültek még 24.-e után egy darabig,de nagyon keveset. A 23-as meg 1996 December végén repült utoljára, 21 vagy 22-én, valamelyik UB(az egyik hajózó a Csepi volt), harci 23-as december elején. De majd utána tudok nézni.(pontos idő meg oldalszám szerint). Az hogy magyar MIG-21MF mikor repült utoljára jó kérdés..Üdv
Csaba307 390466 2007. április 1. 20:34
Válasz erre
Köszi a képeket!
Érdekes kísérletek voltak.Vajon miért nem lett belőlük széria?
Tophatters 390465 2007. április 1. 13:31
Válasz erre
Mirage-G.jpg méret: 44.4 KB
mirage-g8.jpg méret: 36.1 KB
Szia!

Az a variaszárnyú gép a Mirage G. Egyhajtóműves és valóban nagyon hasonlít a MiG-23-ra. ha jólt tudom 1967-ben készült el. Van még egy ilyen Mirage típus, a Mirage G8, az 1971-ben jelent meg. Ez a változat kéthajtóműves, alapjaiban a Mirage G-re hasonlít de nagyobb. (kicsit F-111 beütésű)
Csaba307 390464 2007. április 1. 00:05
Válasz erre
Egyik nap láttam egy képet egy varia szárnyú Mirage III prototípusról.Első ránézésre tiszta 23-as volt.Érdekes a hasonlóságuk.A Mirage szebb,de a 23-as olyan igazi orosz beleszeretek repülő. :)
Tibcsi 390463 2007. március 13. 12:52
Válasz erre
Csaba307 390462 2007. március 13. 12:45
Válasz erre
Esetleg a Mirage F1-nek is azért olyan csirkelábas a főfutója,mert "ő" is bőröndöl vele?
Csaba307 390461 2007. március 12. 13:32
Válasz erre
Szia SSgt.Chris!
Köszi a képeket!Nagyon jók.
SSgt.Chris 390460 2007. március 12. 08:46
Válasz erre
DSCN2601.jpg méret: 231.2 KB
DSCN2602.jpg méret: 237.3 KB
A futómű-témához egy kis adalék... :-) Csak úgy olvasgattam a topikokat és gondoltam illusztrálok egy picit... :-)
Csaba307 390459 2007. március 12. 08:15
Válasz erre
Migyuri!
Köszönöm a meghívást!Érdekelne nagyon a dolog.Megbeszéljük még.
sainz 390456 2007. március 11. 09:47
Válasz erre
airforce.ru/history/modern/kolotukhin/index.htm
airforce.ru/history/modern/35iap/index.htm

Ha mar szoba kerult a futomu, ket erdekes link, amiben az uzemeltetesi problemakrol is irnak:
sainz 390455 2007. március 11. 09:38
Válasz erre
Esetleg fotok Lugovajabol ?
sainz 390454 2007. március 11. 09:37
Válasz erre
A MiG-23 tipusatkepzes Lugovajaban volt a Szu-ban 1979-ben.
1969-es harci utasitas alapjan ment a kikepzes.
A VSZ-ben utolsokent rendszeresitettuk a tipust...hmmm.

Voltak feladatok, amiket MiG-23S ill. MiG-23MS tipuson repultek le a magyarok odakint.
Van errol kozvetlen infoja pilotaktol vkinek ?
A foldi szemelyzet hol kapott kikepzest ?
sainz 390453 2007. március 11. 09:28
Válasz erre
Tudtok reszleteket a H-23 raketa elesloveszeterol a MiG-23-al ?
Ha jol tudom 1982-ben volt ilyen itthon vmelyik loteren( a Bakonyban v az oroszok altal hasznalt loteren az Alfoldon ?).
Mennyire volt ez veszelyes gyakorlat a raketa hatotavolsaga miatt ?

A Szu-22-esek egyszer lottek tudtommal Lengyelorszagban az elso elesloveszetukon, akkor is a tenger iranyaban, igen jo eredmennyel(meg talan 83-ban Krasznodarban a tipusatkepzesen).
Miggyuri 390452 2007. március 11. 08:31
Válasz erre
persez=persze
Miggyuri 390451 2007. március 11. 08:31
Válasz erre
Robidoki!
Érdemes volna Pápán olyan állapotba hozni egy 23-as /persze, pénz, tudom én!/hogy adott esetben ezt a csodát és a szányak mozgatását be lehessen mutatni. persez, tudom, hogy ez jórészt pénz kérdése, de hátha van vmi értékőrző pályázat...
Miggyuri
Robidoki 390450 2007. március 11. 06:52
Válasz erre
Pontosan így van! Valóban bőröndnyi a hely ahová becsomagolja!Ezt csak akkor értékeli egy ígazán műszaki ember,amikor futózzák a gépet(felemelve,nyomás alá helyezik,és így üzemeltetik az adott rendszert)csodálatos,fenomenális ,de leginkább a RUBIK-KOCKA-hoz hasonló elv.Aki egyszer dolgozott már OROSZ-technikával,az elfogult lessz de azért néha mégis előkerülnek azok a szitkok,átkok amitől a tervezők forognak a sírjukban.Ez manapság már nem fog lőfordulni.

Banos Róbert (repipari archeológus)ex funker
NSVT 390449 2007. március 11. 06:50
Válasz erre
Én spec semelyik komolyabb szakirodalomban nem találtam erre még utalást sem. Ez vagy valami féle népi anekdóta, vagy az imperialista hatalamak a hidegháború idején ezzel nyugtatták a pilótáikat: kár a Floggerekre pazarolni a drága dollárért előállított rakétákat, mert csak felszállni tudnak leszálláskor meg úgy is összetörnek a bonyolult futóműveik miatt.:-) Dehát ez utóbbinak is elég kicsia a valószínűsége. Ígyhát szerintem maradt a népi anekdóta.
Miggyuri 390448 2007. március 11. 05:30
Válasz erre
A 23-as katasztrófáihoz nem a futómű zseniálisan elkészített, bár leginkább a mákoskalács mákjának elrendezéséhez hasonló megoldása, vezetett. Csaba! Láttál már 23-as futóművet behajtogatva egy nagyobb bőröndnyi helyre? Eszméletlen! Ha jársz Pápán, nézd meg! Ha nem tudsz bejutni és ráérsz, megbeszéjük és nyáron egy csoporttal tervezzük, akkor velünk bejöhetsz. :)
Persze, hozzáteszem, elfogult vagyok, szívem egyik csücske a 23-as. Nagyon egyet értek Robidoki utolsó mondatával.
De egy tény, valóban bonyolulta megoldás.
Miggyuri
Robidoki 390447 2007. március 11. 05:13
Válasz erre
Ezt én is hallottam,sőt azt is hogy ennek igazán sok valóságalapja nincs is!Meg kell nézni,mint ahogy a kolegáimmal mi is megnéztük,és rá kellet jönnünk hogy nem hiába kapot a tervezője LENIN-díjat.Bonyolult,de inkább elmés megoldások halmaza!Kár hogy nem azok süvöltenek az égen,hanem a G...nek,

Robi
Csaba307 390446 2007. március 10. 22:40
Válasz erre
Mi igaz abból,hogy a 23-as bonyolult futóműve miatt sok baleset történt leszálláskor?
NSVT 390445 2007. március 10. 07:51
Válasz erre
Igaz, hogy nem Mig-23, de Flogger: http://bop.agria.hu
Kalóz 390444 2007. március 9. 11:25
Válasz erre
Bár az egyes felek természetesen agyonraklámozzák a termékeiket, azért a pilóták mindig is megfelelő respektussal nézik az ellenfeleket és technikájukat. Légiharcban az ellenfél lenézése = a halállal. Békeidőben a különböző légiharc gyakorlatok eredményei elég jól mutatják, hogy előre nem lehet eldönteni a végeredményt. A magyar pilóták anno bebizonytották a belgákkal szemben, hogy igenis lehet eredményt elérni az F 16 ellen. Ha nem kapcsolt forszázst, akkor a MiG-29 lemanőverezte. Ha viszont kapcsolt, akkor túl hamar le kellett szálljon. Forrás(Top Gun nemtom melyik év, hanyadik szám, de ha nagyon kell, megkereshetem) Közeli légiharcban nagyon jelentős a pilóta személye. BVR-ben ez kevésbé meghatározó, de a technika sem 100%-os,m tehát befolyásolhatja a végső eredményt. Ja, és az egymás ellen felküldött gépek száma is lényeges. Kisebb képességű, de tömegesen bevetett gépek legyőzhetik a magasabb szinvonalú, de számbeli hátrányban lévő ellenfelet.(A Sermann is legyőzte a Tigrist, ha legalább 5-en támadták.
csaba307 390443 2007. március 9. 10:24
Válasz erre
Így van Robidoki!Ha ezek összekerülnének már tényleg nagy baj lenne.Szerencsére nincs alapja a kérdésemnek,teljesen csak elméleti. :)
Robidoki 390442 2007. március 9. 02:00
Válasz erre
Nem hiszem hogy a csigazabálók rosszabbak lennének,csak langyosabb a reklámjuk.Azért ott sem minden 100%,mert hallottam(olvastam)már olyan cikket amiben leírták hogy négy AMRAM-ot indítottak és abból csak 1 ment a cél felé,a többi sztrájkolt.Mondjuk a MISTRAL sem egy életbiztosítás.Szerintem ne kelljen kipróbálni,mert akkor régen rossz.
Doki
csaba307 390441 2007. március 8. 22:12
Válasz erre
Én csak magára tisztán a két repülőgépre gondoltam,két teljesen azonos képességű pilótával,külső támogatás nélkül.Tudom,hogy buta kérdés minden realitás nélkül,de érdekelne a véleményetek.Mit gondoltok melyik lenne saját képessége alapján a győztes?Ha fárasztó,gyerekes a kérdés,akkor hagyjátok. :)
Hickory 390439 2007. március 8. 20:33
Válasz erre
Meg a támogatás is.Jenki pilótákat AWACS nélkül nem küldenek harcba.Ha ez megvan,bvr-ben már nyert is az F-16 az AMRAAM-mel.Dogfight?Kétesélyes.
Robidoki 390437 2007. március 8. 12:30
Válasz erre
Nem biztos hogy a 16-os lenne a jobb.még mindíg ott az emberi tényező,ami nagyban befolyásolhatja a végeredményt.

Funker Robi
csaba307 390436 2007. március 8. 10:37
Válasz erre
Sziasztok!Tudom,hogy nem ide tartozik,de látom,hogy itt vannak szakemberek.Mi lenne az eredmény szerintetek ha szembekerülne egy Mirage-2000-5 és egy F-16 mondjuk Block40?Bvr-ben és közeliben.
ronniefrown 390435 2007. március 7. 19:37
Válasz erre
Nos, azt en is tudtam, hogy a kivonas 2000. aug. 24-en volt. Azon a napon azt mondtak, hogy meg lesz egy uzemnap. Errol kerdeztem a 21-es topikban, de nem kaptam valaszt es ezert irtam, hogy senki sem tudta. Maig se tudom, hogy volt-e megegy, vagy tobb repulesi nap. Ez a kep viszont bizonyara nem kamu.
Tophatters 390433 2007. március 7. 15:10
Válasz erre
Eddíg én is úgy tudtam, hogy aug-24-én repültek utoljára a MiG-21-esek, de ez a kép elbizonytalanított.
(Kositzky Attila ny. altbgy. minimúzeuma Balatonfüreden)
gportal.hu/portal/oldwings/image/gallery/1154434975.JPG

A MiG-23-ról azt tudom hogy hivatalosan 1997 áprilisában lett leállítva, de engem az utolsó repülés dátuma érdekelne.
Akos 390432 2007. március 6. 22:21
Válasz erre
A 21-esek búcsúrepülése.
Akos 390431 2007. március 6. 22:21
Válasz erre
ronniefrown 390430 2007. március 6. 21:52
Válasz erre
En a 21-esrol kerdeztem ezt de senki nem tudta. A 23-as ev szerint ugy emlekszem 97-ben lett leallitva a Szuhojjal egyutt de pontos datumot nem tudok.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.