<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67. |
pintair | Adatlap | 395787 | 2012. április 17. 18:15 | ||
lacipapa | Adatlap | 395786 | 2012. február 25. 13:59 | ||
Jak-52 ügyben,folytassuk magánban,az adatlapomon megtalálsz! | |||||
lacipapa | Adatlap | 395785 | 2012. február 25. 13:31 | ||
Meg érdeklődöm! | |||||
Charger | Adatlap | 395784 | 2012. február 25. 13:03 | ||
Igen-igen! Ezzel-Vele repültem először. :) lacipapa: Igen,örülnék neki.Jó lenne egy 48as megfelelő áron. | |||||
Weizi | Adatlap | 395783 | 2012. február 25. 11:27 | ||
Vári Gyula masinája!Szép! Egyszer én is megépítem!:) | |||||
lacipapa | Adatlap | 395782 | 2012. február 25. 10:01 | ||
Ja...igen 1:48-as. | |||||
lacipapa | Adatlap | 395781 | 2012. február 25. 10:00 | ||
Ha gondolod,megkeresem az illetőt,aki öntötte,bár elég régen volt,amikor vettem tőle. | |||||
Charger | Adatlap | 395780 | 2012. február 25. 09:55 | ||
Aha,tehát gyurma+ólom golyók. Ez 1/72 Amodell,elég béna kitt. Neked 48as van? 1/48 Neomega Yak-52-nak a másolata?Hol lehet olyat szerezni? Azért maradtam a 72nél mert a neomaga kb.15ezer. A kitthez adott összeállítási rajzal dolgozok/tam +1-2saját fotó a HA-JAV-ról. de nem viszem túlzásba 48as az én méretarányom. :) | |||||
lacipapa | Adatlap | 395779 | 2012. február 25. 09:43 | ||
Szia Charger! Én általában az ilyesmit úgy szoktam megoldani,hogy pici gyurma,ha nem elég akkor horgász ólom golyókkal pótolom(ha persze van elég hely).1.48-as?Gyanta,fröcsi? Nekem is van egy (másolt)gyanta,csak még nem kezdtem el,mert nincs hozzá normális összerakási.Te miből dolgozol,neked van hozzá?Ami alatta látható az róla szól? üdv,Laci | |||||
Charger | Adatlap | 395778 | 2012. február 25. 09:31 | ||
Sziasztok Ezt a yak-52-est csinálom éppen,és az a legnagyobb bajom vele,hogy bármit is rakok az elejébe mindig seggre ül. Valakinek egyéb ötlet? Már kivágtam a tűzfalat is,csak,hogy valamit betudjak rakni oda,de eddig eredménytelen. A lyuk méret 1cm és durván 2cm mély míg elér a műszerfalig. | |||||
kopcos | Adatlap | 395777 | 2012. február 14. 21:46 | ||
kató | Adatlap | 395776 | 2012. február 12. 17:26 | ||
Köszönöm az elismeréseket ! Árpi , kezdj nyugodtan bele , mikor kedved tartja , de számíts rá , hogy melós építés lesz ! Egy Airfix-től nem várnék mást , de ez Fujimi ... Ez esett igazán rosszul . Nézd meg pl. a bal vízszintes vezérsík illesztését , "no comment" ! :( A festésnél kipróbáltam pár újdonságot . Most először festettem alá előárnyékolást , a hason valamennyire látszik (bár a fotón még kevésbé) , felül nem . Mondjuk ilyen sötét színen kevésbé jön át a "nagyoknál" is . A szürke Humbrol 147 , a zöld Humbrol 30 , az átmenetet Blue-tack segítségével fújtam . Ezt is most használtam először és alapvetően jól használhatónak találtam . A színeket eleve nem teljesen homogénre fújtam , ezzel is rásegítve a későbbi fakításra . A kopásokat ezüstceruzával és Humbrol 11 ezüsttel 4/0-s ecsettel készítettem . A panelvonalakat grafittal húztam ki (a fotókon ez se látszik a zöldön úgy , mint a valódin ) , áramlás irányba óvatosan elkentem . A szürkén ez kellően megbontotta a felület homogenitását , de a zöldön ez még kevés volt . Hogy az is fakult hatást keltsen fehér művészolajjal filtereztem , ugyanígy a felségjeleket is (a képeken ez se az igazi , de ennyire futja a fotó-tudományomból :) ) . A kipufogó oxidálódását égetett sziena és aranybarna pasztellceruzával , majd terrakotta színű pigmenttel készítettem , a kormozódás szintén elkent grafit . Az olajfolyások híg fekete tustinta . A futóműaknák "aotake" lakkal kezelt felülete fém alapra Vallejo áttetsző kék és -zöld keveréke (kb.50-50%) feketével bemosva , ezüstceruzával koptatva . Remélem mindent leírtam , ami érdekelt ! Ha még van valami , állok rendelkezésedre . :) | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 395775 | 2012. február 12. 14:51 | ||
Nem tervezem. A fényképezés nem az erősségem, és a fotók eléggé gagyik. Jobbat meg nem tudok készíteni. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 395774 | 2012. február 11. 22:19 | ||
pintair | Adatlap | 395773 | 2012. február 11. 20:52 | ||
Akkor le se merjem venni eccer a szekrény tetejéről? bele is nézek szárazpróbázni! Látványos lett, gratula! Festéséről megosztanál valamit? | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 395772 | 2012. február 11. 20:34 | ||
Azért megérte megcsinálni. Szép lett! És nagyon szép formájú ez a típus. Én is akarok egy ilyet. | |||||
kató | Adatlap | 395771 | 2012. február 11. 17:50 | ||
Üdv Mindenkinek ! Én is elkészültem egy "piros pöttyössel" . :) Fujimi 1/72-es D4Y2 Suisei . A neves gyártó ellenére borzalmasan illeszkedett , Fujimi-nél ilyennel még nem találkoztam ! 1mm-es lépcsők a szárny hónaljlemeznél és a fékszárnynál , rossz helyen van a függőleges vezérsík , stb. . A kabintető használhatatlan volt az öntési hibák miatt . Egy segítőkész szaktárs jóvoltából hozzájutottam a Falcon ehhez a maketthez készített vákuumos kabintetejéhez , de ennek se sokáig örültem . A D4Y1 korai szériájához való síküveges szélvédős , célzótávcső nélküli verziót adják a D4Y-2/-3-ashoz ... >:( A gyári szélvédőt kellett társítani a Falcon tetővel . Szóval nem egy örömmakett . Csak fanatikusoknak ajánlom ! | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 395770 | 2012. február 3. 14:09 | ||
Köszönöm! | |||||
bebá | Adatlap | 395769 | 2012. február 3. 08:56 | ||
Polgári járműves szemmel nézve is nagyszerű munka! Gratulálok. | |||||
kató | Adatlap | 395768 | 2012. február 2. 18:25 | ||
Ez nagyon szép lett ! A piros pöttyös az igazi ... :) | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 395767 | 2012. február 2. 15:17 | ||
Kérem, hogy az ilyen makettezőket hatóságilag tiltsák el minden makettes doboz és készlet 100km-es körzetéből. Vagy legalább gipszeljék be a jobb kezüket csuklótól vállig! :-))) Prop, ez is fantasztikus! | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 395766 | 2012. február 2. 15:12 | ||
rrobbie | Adatlap | 395765 | 2011. december 28. 17:33 | ||
Propellerfanatic | Adatlap | 395764 | 2011. december 28. 17:08 | ||
Köszönöm Uraim! (Igen, közben már matatok Bristol, és Fokker dobozok közt. ) :) | |||||
Keri | Adatlap | 395763 | 2011. december 28. 15:53 | ||
Szuper! Azért a drótakadályokat se hanyagold!:-) Keri | |||||
Z63 | Adatlap | 395762 | 2011. december 28. 15:51 | ||
Prop! Nagyon tetszik! | |||||
Z63 | Adatlap | 395761 | 2011. december 28. 15:48 | ||
Talán, mert 1/144-ben még nem tudott csotrogányokat szerezni! :-))) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 395760 | 2011. december 28. 15:46 | ||
Ja, hogy ez 144-es? Akkor külön pirospont! :) | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 395759 | 2011. december 28. 14:33 | ||
Köszi! A régi repnapok emléke, a szolnoki repmúzeumi kirándulás, és az Eduard aranyos kis bigyója eredményezte ezt a makettet. (Sőt, még a 48-ast is megvettem.) | |||||
Zsolt_T3 | Adatlap | 395758 | 2011. december 28. 12:21 | ||
Tibcsi | Adatlap | 395757 | 2011. december 28. 12:16 | ||
Szép lett! Hogyhogy nem csotrogány? :)) | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 395756 | 2011. december 28. 10:08 | ||
Marcell 0708 | Adatlap | 395755 | 2011. július 22. 17:14 | ||
feco70 | Adatlap | 395754 | 2011. június 18. 16:05 | ||
üdv. jerry82 köszi az infókat. igyekszem majd minél jobb gépeket csinálni. különbem a Messerschmit típus érdekel nagyon! feco70 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 395753 | 2011. június 17. 10:00 | ||
szia Kamovos Még egy dolgot hozzátennék a szivárgó hidraulika témájához. A korábban is említett nyugati gépeken a hidraulika-rendszer tömítései ún. "dinamikus tömítések", ami azt jelenti, hogy a tökéletes tömítés legtöbbször csak üzemi nyomáson jön létre. Ha a gép napokig a flaszteron árválkodik, a rendszerek nincsenek nyomás alatt, sok helyen megindulhat a szivárgás, "izzad" a gép. Amikor hajtóművet indítanak, vele indul a hidraulika-szivattyú is, a létrejövő üzemi nyomás hatására a dinamikus tömítések zárnak, tömítenek. Nemegyszer okozott már ez problémát a megrendelőnek történő gép-átadáskor, amikor az előző napon végrehajtott hermetikussági próba tökéletes volt, "Oké, jöhet a Hanzi". Aztán az átvevő csak másnap jutott el a mi területünkre, és mutogatta a munkahengereken lógó hidraulika-csöppeket, amiket elfelejtettünk letörölgetni. Ilyenkor törölgetés, szivattyú indul, teszt újra - 10-15 működtetés ki-be, munkahengerek végigsimogatása, száraz vagy nedves - az átvevővel együtt, miközben minden terület ránk vár (meg az átvevőre, mikor jut el végre hozzájuk is). Ehhez persze hozzá kell tenni, hogy a gépkarbantartás határidőre, tehát végülis kötbérre, pénzre is megy. Üdv R. | |||||
Kamovos | Adatlap | 395752 | 2011. június 15. 21:42 | ||
Szia lucky! Sárga kukac bombázó! :) Köszi a képeket! Jó látni, hogy még dolgoznak vele. Nálunk a seregbe kétszer írták le a típust! Pedig a mieink ezekhez képest csak sétarepültek! Sokan szeretik ezt a típust, még baráti köre is van. Itt lehet találni belőlük bőven. :) www.kamov.hu/news.php Üdv: kamovos | |||||
lucky | Adatlap | 395751 | 2011. június 15. 21:27 | ||
Kamovos | Adatlap | 395750 | 2011. június 15. 20:44 | ||
Szia jerry82! Gond, egy szál se! :) Én kamovot üzemeltettem, két csillagmotorral! Azok is majdnem olyanok, mint egy második Vhs csillag motor. :) Japán II. vhs rep technika, üzemeltetés technológiát nem ismerem. De ismerem a Japánok fegyelmezettségét. Olvastam M.E.Morris Az Utolsó Kamikaze című könyvét, ami szintén megerősített a szigorról és fegyelmezettségükről. A II. Vhs repülőkkel, helikopterekkel vigyázni kell! Mert volt közöttük olyan is, ami szinte pár óra repülés után került az örök léktér birodalmába! Szóval nem lehet csak úgy össze, vissza, koszolni, sarazni, rozsdásítani. Ráadásul sok gépnél előfordul még a vászonborítás is, és nagyon furcsán mutat a rozsdás függőleges kormánylap. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 395749 | 2011. június 15. 20:43 | ||
Szia Rumcájsz_52! Na ez nekem ismeretlen terület! :) Hihetetlenül is hangzott első nekifutásra! Orosz technikán nevelkedtem, nekem ez a technológiailag engedélyezett csöpögés nagyon furcsa. A mi ellenőrzésünk szlogenje, "Nincs-e folyás, csöpögés, törés-e vagy repedés!" Köszönöm az amereikai technológiáról a tájékoztatást. Üdv: kamovos | |||||
jerry82 | Adatlap | 395748 | 2011. június 15. 18:23 | ||
jerry82 | Adatlap | 395747 | 2011. június 15. 18:09 | ||
hello Kamovos sajnálom ha félreérthető voltam, írhattam volna hogy II vh repülőkről beszéltem nagy általánosságban azoknál pedig előfordult olaj folyás stb (Ha ez így igaz, akkor semmi képen nem ülök amerikai gyártású, és üzemeltetésű repülőre!) akkor sr 71 blackbird szóba se jöhet :)) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 395746 | 2011. június 15. 17:07 | ||
Szia Kamovos Az amerikai (pl Boeing 737) és Airbus-tipus-családokon a hidraulika és kenőolaj-csövek csatlakozásai nem az orosznak megfelelő kúpos kialakításúak. A csatlakozó az oroszhoz képest "negatív", süllyesztett kúpos, ebbe belelóg a csővég, és a hollander meghúzásakor a csővégen lévő kúpos roppantó/tömítőgyűrűt szorítjuk a csatlakozóra, a csővég köré. Tehát ha szivárog és utánahúzol, semmi sem reped el, csak a tömítés lesz tökéletesebb. Ami viszont szivároghat: a munkahengerek tömítései a dugattyúszár mellett, a berendezésekbe becsavart csatlakozók tömítései a berendezésház illesztésénél (amire a csőhollanderek csatlakoznak),a szervómunkahengerek bemeneti vezérlőelemeinél, stb. Itt viszont szigorúan meg van határozva az engedélyezett mérték, pl. 10 teljes működési ciklus alatt 1-2 esetleg három csepp folyadék, ha a szivárgás tűrésen kívül van, akkor csere! Ráadásul ezeken a gépeken a hidraulika-folyadék nem túl tűzveszélyes olaj-jellegű, hanem speciális, foszfor-észtersav tartalmú anyag. Tehát olajfolyás lehet, van is, meg rátapadó kosz is. A jelenséget az is fokozza, hogy egy hidraulikus berendezés cseréje során kifolyt olajat le lehet ugyan törölgetni, de azért a lemezek közül még napokig szivárog a maradék, ebben a menetszél is segít, ráadásul szétkeni a felületen, és erre is ragad a por (ez pl. ugyanúgy előfordult az orosz tipusoknál is, hiába cseréltünk szivárgás esetén azonnal berendezést). Más eset persze az esetleges hajtómű kenőolaj vagy tüzelőanyagszivárgás, hiszen ezek sokkal tűzveszélyesebb matériák! Üdv R. | |||||
Kamovos | Adatlap | 395745 | 2011. június 15. 16:08 | ||
No-no! Ha ez így igaz, akkor semmi képen nem ülök amerikai gyártású, és üzemeltetésű repülőre! Nem tudom, hogy milyen típusnak, hol, mijéből engedélyezett az olajfolyás csöpögés! Tudomásom szerint, a hidraulika, és kenőolaj rendszer csőkötései kúpos csőkötések. Ezeknél nincs, és nem is lehet olajszivárgás, még cseppekben megállapítva sem! Ezeket a kötéseket csak egyszer szabad után húzni, és ha a szivárgás nem szűnik, cserélni kell a csövet. Tudni illik, ha a cső kúpja repedt, akkor azt minél jobban húzzuk annál jobban nyílik a repedés, és a szivárgás ahelyett, hogy megszűnne, egyre jobban fokozódik. A fotószár rugóstagoknál a simeringeknél szintén nem lehet olajfolyás, lévén, hogy nem csak olaj, hanem gáz is van bele töltve, aminek esetleges elillanása esetén igencsak pattogni kezdene, és már a földi rezonanciától is felborulhatna. Tehát akkor honnan jöhet az olaj? Hát szerintem sehonnan. Az pedig csak ismétlés, hogy az olaj folyás tüzet okozhat! Üdv: kamovos | |||||
Charger | Adatlap | 395744 | 2011. június 15. 15:40 | ||
Ez üzemeltetőtől és előírások alapján változhat. Van ahol megengedett,persze az előírásoknak és az üzemeltetési utasításoknak megfelelően...az amerikai/Boeing/ azt is megmondja,hogy hány cseppnek szabad lecsöppennie,és hány csepp tesz ki egy liter stb.. | |||||
Marcell 0708 | Adatlap | 395743 | 2011. június 15. 15:38 | ||
Szia iikk! Szerintem a festésen lehetne még javítani. (egyébként az egy kicsit fura, hogy gép pilóta nélkül repül) A vattás felhő érdekes megoldás, de nekem mondjuk ez se jött volna össze :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 395742 | 2011. június 15. 15:32 | ||
kis olaj folyás? Rep technikán? Agyon is lőtték volna a gazdáját, de még béke időben is! Üzemeltetetés során semmilyen olaj folyás nem lehet! Hát abból még tűz is származhat. Üdv: kamovos | |||||
jerry82 | Adatlap | 395741 | 2011. június 15. 11:50 | ||
Hello feco Lehet kopást imitálni ,bár mértékéről megoszlanak a vélemények meg kell találni az aranyközép utat. A koptatás mértéke függhet a kiszemelt típustól is (német: gépeket kevésbé szokták ,japánok: nem tudom az okét kevesebb réteget vittek fel ,rosszabb festék , tengeri levegő ? de egy zero erős kopásnyomok nélkül nem túl hiteles) A kipufogókból , gépágyukból kiáramló korom ,festék lepattogzódás a szárnytőben, kabin környékén, szerelőnyílásoknál , motor borító lemezeknél, ahol karbantartást végezték ,kis olajfolyás stb Ha megvan a kiszemelt típus googlevel tudsz eredeti képeket keresni ami sokat segít . További jó makettezést! | |||||
feco70 | Adatlap | 395740 | 2011. június 15. 09:37 | ||
Sziasztok. Igazán harc járműveket csinálok de kedvet kaptam a repülő készítéshez is. Azt kérdezném,hogy a repcsiket mennyire kell koptatni,kopást imitálni rajtuk? Koszolást lehet-e rajtuk csinálni? A segítő válaszokat köszönöm. | |||||
iikk | Adatlap | 395739 | 2011. május 29. 12:22 | ||
Bazyjoe | Adatlap | 395738 | 2011. május 28. 16:43 | ||
Szia jerry Ez a könyves cucc tetszik! Köszi a segítséget! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67. |
pervüj vzljot angliszkava F-35-a