/ Fórumok /

Az égbolt meghódítói - kicsiben

Mivel a repülőgépek még nem rendelkeztek önálló topikkal, ahova az elkészült makettek fotóit fel lehetett tenni, többek javaslatára létrehoztam ezt. Renmélem, nem kerül törlésre.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
Charger 395784 2012. február 25. 13:03
Válasz erre
Igen-igen!
Ezzel-Vele repültem először.
:)

lacipapa: Igen,örülnék neki.Jó lenne egy 48as megfelelő áron.
Weizi 395783 2012. február 25. 11:27
Válasz erre
Vári Gyula masinája!Szép!
Egyszer én is megépítem!:)
lacipapa 395782 2012. február 25. 10:01
Válasz erre
lacipapa 395781 2012. február 25. 10:00
Válasz erre
Ha gondolod,megkeresem az illetőt,aki öntötte,bár elég régen volt,amikor vettem tőle.
Charger 395780 2012. február 25. 09:55
Válasz erre
Aha,tehát gyurma+ólom golyók.
Ez 1/72 Amodell,elég béna kitt.
Neked 48as van? 1/48 Neomega Yak-52-nak a másolata?Hol lehet olyat szerezni?
Azért maradtam a 72nél mert a neomaga kb.15ezer.
A kitthez adott összeállítási rajzal dolgozok/tam +1-2saját fotó a HA-JAV-ról.
de nem viszem túlzásba 48as az én méretarányom. :)
lacipapa 395779 2012. február 25. 09:43
Válasz erre
Szia Charger!
Én általában az ilyesmit úgy szoktam megoldani,hogy pici gyurma,ha nem elég akkor horgász ólom golyókkal pótolom(ha persze van elég hely).1.48-as?Gyanta,fröcsi?
Nekem is van egy (másolt)gyanta,csak még nem kezdtem el,mert nincs hozzá normális összerakási.Te miből dolgozol,neked van hozzá?Ami alatta látható az róla szól?
üdv,Laci
Charger 395778 2012. február 25. 09:31
Válasz erre
yak-52
yak-52
yak-52 2
yak-52 2
yak-52 1
yak-52 1

Sziasztok

Ezt a yak-52-est csinálom éppen,és az a legnagyobb bajom vele,hogy bármit is rakok az elejébe mindig seggre ül.
Valakinek egyéb ötlet?
Már kivágtam a tűzfalat is,csak,hogy valamit betudjak rakni oda,de eddig eredménytelen.
A lyuk méret 1cm és durván 2cm mély míg elér a műszerfalig.
kopcos 395777 2012. február 14. 21:46
Válasz erre
article-2100326-11B4C194000005DC-524_964x528
article-2100326-...

Sziesben...
kató 395776 2012. február 12. 17:26
Válasz erre
Köszönöm az elismeréseket !

Árpi , kezdj nyugodtan bele , mikor kedved tartja , de számíts rá , hogy melós építés lesz ! Egy Airfix-től nem várnék mást , de ez Fujimi ... Ez esett igazán rosszul . Nézd meg pl. a bal vízszintes vezérsík illesztését , "no comment" ! :(

A festésnél kipróbáltam pár újdonságot . Most először festettem alá előárnyékolást , a hason valamennyire látszik (bár a fotón még kevésbé) , felül nem . Mondjuk ilyen sötét színen kevésbé jön át a "nagyoknál" is . A szürke Humbrol 147 , a zöld Humbrol 30 , az átmenetet Blue-tack segítségével fújtam . Ezt is most használtam először és alapvetően jól használhatónak találtam . A színeket eleve nem teljesen homogénre fújtam , ezzel is rásegítve a későbbi fakításra . A kopásokat ezüstceruzával és Humbrol 11 ezüsttel 4/0-s ecsettel készítettem . A panelvonalakat grafittal húztam ki (a fotókon ez se látszik a zöldön úgy , mint a valódin ) , áramlás irányba óvatosan elkentem . A szürkén ez kellően megbontotta a felület homogenitását , de a zöldön ez még kevés volt . Hogy az is fakult hatást keltsen fehér művészolajjal filtereztem , ugyanígy a felségjeleket is (a képeken ez se az igazi , de ennyire futja a fotó-tudományomból :) ) . A kipufogó oxidálódását égetett sziena és aranybarna pasztellceruzával , majd terrakotta színű pigmenttel készítettem , a kormozódás szintén elkent grafit . Az olajfolyások híg fekete tustinta . A futóműaknák "aotake" lakkal kezelt felülete fém alapra Vallejo áttetsző kék és -zöld keveréke (kb.50-50%) feketével bemosva , ezüstceruzával koptatva .
Remélem mindent leírtam , ami érdekelt ! Ha még van valami , állok rendelkezésedre . :)
Propellerfanatic 395775 2012. február 12. 14:51
Válasz erre
Nem tervezem.
A fényképezés nem az erősségem, és a fotók eléggé gagyik.
Jobbat meg nem tudok készíteni.
Toth_Gabor 395774 2012. február 11. 22:19
Válasz erre
pintair 395773 2012. február 11. 20:52
Válasz erre
Akkor le se merjem venni eccer a szekrény tetejéről? bele is nézek szárazpróbázni!
Látványos lett, gratula! Festéséről megosztanál valamit?
Propellerfanatic 395772 2012. február 11. 20:34
Válasz erre
Azért megérte megcsinálni. Szép lett!
És nagyon szép formájú ez a típus. Én is akarok egy ilyet.
kató 395771 2012. február 11. 17:50
Válasz erre
d4y2 -01
d4y2 -01
d4y2 -02
d4y2 -02
d4y2 -03
d4y2 -03
d4y2 -04
d4y2 -04
d4y2 -05
d4y2 -05
d4y2 -06
d4y2 -06

Üdv Mindenkinek !

Én is elkészültem egy "piros pöttyössel" . :)
Fujimi 1/72-es D4Y2 Suisei .
A neves gyártó ellenére borzalmasan illeszkedett , Fujimi-nél ilyennel még nem találkoztam ! 1mm-es lépcsők a szárny hónaljlemeznél és a fékszárnynál , rossz helyen van a függőleges vezérsík , stb. . A kabintető használhatatlan volt az öntési hibák miatt . Egy segítőkész szaktárs jóvoltából hozzájutottam a Falcon ehhez a maketthez készített vákuumos kabintetejéhez , de ennek se sokáig örültem . A D4Y1 korai szériájához való síküveges szélvédős , célzótávcső nélküli verziót adják a D4Y-2/-3-ashoz ... >:( A gyári szélvédőt kellett társítani a Falcon tetővel .
Szóval nem egy örömmakett . Csak fanatikusoknak ajánlom !
Propellerfanatic 395770 2012. február 3. 14:09
Válasz erre
Köszönöm!
bebá 395769 2012. február 3. 08:56
Válasz erre
Polgári járműves szemmel nézve is nagyszerű munka! Gratulálok.
kató 395768 2012. február 2. 18:25
Válasz erre
Ez nagyon szép lett !
A piros pöttyös az igazi ... :)
Varjúbácsi 395767 2012. február 2. 15:17
Válasz erre
Kérem, hogy az ilyen makettezőket hatóságilag tiltsák el minden makettes doboz és készlet 100km-es körzetéből. Vagy legalább gipszeljék be a jobb kezüket csuklótól vállig! :-)))
Prop, ez is fantasztikus!
Propellerfanatic 395766 2012. február 2. 15:12
Válasz erre
P1030989
P1030989
P1030995
P1030995
P1030998
P1030998
P1030999
P1030999
P1040001
P1040001
P1040002
P1040002
P1040004
P1040004
P1040008
P1040008
P1040009
P1040009

Hali!
Elkészült! 1/72-es (FineMolds) Ki-61
rrobbie 395765 2011. december 28. 17:33
Válasz erre
Propellerfanatic 395764 2011. december 28. 17:08
Válasz erre
Köszönöm Uraim!
(Igen, közben már matatok Bristol, és Fokker dobozok közt. ) :)
Keri 395763 2011. december 28. 15:53
Válasz erre
Szuper!
Azért a drótakadályokat se hanyagold!:-)
Keri
Z63 395762 2011. december 28. 15:51
Válasz erre
Prop! Nagyon tetszik!
Z63 395761 2011. december 28. 15:48
Válasz erre
Talán, mert 1/144-ben még nem tudott csotrogányokat szerezni! :-)))
Tibcsi 395760 2011. december 28. 15:46
Válasz erre
Ja, hogy ez 144-es? Akkor külön pirospont! :)
Propellerfanatic 395759 2011. december 28. 14:33
Válasz erre
Köszi!
A régi repnapok emléke, a szolnoki repmúzeumi kirándulás, és az Eduard aranyos kis bigyója eredményezte ezt a makettet.
(Sőt, még a 48-ast is megvettem.)
Zsolt_T3 395758 2011. december 28. 12:21
Válasz erre
F-16 Italeri 1-48
F-16 Italeri 1-48
F-16 Italeri 1-48 (1)
F-16 Italeri 1-48 (1...
F-16 Italeri 1-48 (2)
F-16 Italeri 1-48 (2...

Sziasztok!

Kezdődik a móka! :)
Tibcsi 395757 2011. december 28. 12:16
Válasz erre
Szép lett! Hogyhogy nem csotrogány? :))
Propellerfanatic 395756 2011. december 28. 10:08
Válasz erre
P1030944
P1030944
P1030945
P1030945
P1030948
P1030948
P1030954
P1030954
P1030955
P1030955
P1030957
P1030957
P1030961
P1030961

Hali!
Elkészült! MIG-21 Ungarise Betyár
Marcell 0708 395755 2011. július 22. 17:14
Válasz erre
DSCF4935
DSCF4935
DSCF4929
DSCF4929
DSCF4941
DSCF4941
DSCF4944
DSCF4944
red_arrow_682_471140a
red_arrow_682_471140...

Sziasztok!

Szerintetek milyen lett?
feco70 395754 2011. június 18. 16:05
Válasz erre
üdv.
jerry82 köszi az infókat. igyekszem majd minél jobb gépeket csinálni.
különbem a Messerschmit típus érdekel nagyon!
feco70
Rumcájsz_52 395753 2011. június 17. 10:00
Válasz erre
szia Kamovos
Még egy dolgot hozzátennék a szivárgó hidraulika témájához. A korábban is említett nyugati gépeken a hidraulika-rendszer tömítései ún. "dinamikus tömítések", ami azt jelenti, hogy a tökéletes tömítés legtöbbször csak üzemi nyomáson jön létre. Ha a gép napokig a flaszteron árválkodik, a rendszerek nincsenek nyomás alatt, sok helyen megindulhat a szivárgás, "izzad" a gép. Amikor hajtóművet indítanak, vele indul a hidraulika-szivattyú is, a létrejövő üzemi nyomás hatására a dinamikus tömítések zárnak, tömítenek. Nemegyszer okozott már ez problémát a megrendelőnek történő gép-átadáskor, amikor az előző napon végrehajtott hermetikussági próba tökéletes volt, "Oké, jöhet a Hanzi". Aztán az átvevő csak másnap jutott el a mi területünkre, és mutogatta a munkahengereken lógó hidraulika-csöppeket, amiket elfelejtettünk letörölgetni. Ilyenkor törölgetés, szivattyú indul, teszt újra - 10-15 működtetés ki-be, munkahengerek végigsimogatása, száraz vagy nedves - az átvevővel együtt, miközben minden terület ránk vár (meg az átvevőre, mikor jut el végre hozzájuk is). Ehhez persze hozzá kell tenni, hogy a gépkarbantartás határidőre, tehát végülis kötbérre, pénzre is megy.
Üdv R.
Kamovos 395752 2011. június 15. 21:42
Válasz erre
Szia lucky!

Sárga kukac bombázó! :)
Köszi a képeket!
Jó látni, hogy még dolgoznak vele.
Nálunk a seregbe kétszer írták le a típust!
Pedig a mieink ezekhez képest csak sétarepültek!

Sokan szeretik ezt a típust, még baráti köre is van.
Itt lehet találni belőlük bőven. :)

www.kamov.hu/news.php

Üdv: kamovos
lucky 395751 2011. június 15. 21:27
Válasz erre
P6154415
P6154415
P6154432k
P6154432k

kamovos!
Csak Neked!
Milyen szúnyog repült ma mifelénk? :)
Ráadásul fűnívóban.
Kamovos 395750 2011. június 15. 20:44
Válasz erre
Szia jerry82!

Gond, egy szál se! :)

Én kamovot üzemeltettem, két csillagmotorral!
Azok is majdnem olyanok, mint egy második Vhs csillag motor. :)

Japán II. vhs rep technika, üzemeltetés technológiát nem ismerem.
De ismerem a Japánok fegyelmezettségét.
Olvastam M.E.Morris Az Utolsó Kamikaze című könyvét, ami szintén megerősített a szigorról és fegyelmezettségükről.

A II. Vhs repülőkkel, helikopterekkel vigyázni kell!
Mert volt közöttük olyan is, ami szinte pár óra repülés után került az örök léktér birodalmába!
Szóval nem lehet csak úgy össze, vissza, koszolni, sarazni, rozsdásítani.
Ráadásul sok gépnél előfordul még a vászonborítás is, és nagyon furcsán mutat a rozsdás függőleges kormánylap.

Üdv: kamovos
Kamovos 395749 2011. június 15. 20:43
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52!

Na ez nekem ismeretlen terület! :)
Hihetetlenül is hangzott első nekifutásra!
Orosz technikán nevelkedtem, nekem ez a technológiailag engedélyezett csöpögés nagyon furcsa.
A mi ellenőrzésünk szlogenje, "Nincs-e folyás, csöpögés, törés-e vagy repedés!"

Köszönöm az amereikai technológiáról a tájékoztatást.

Üdv: kamovos
jerry82 395748 2011. június 15. 18:23
Válasz erre
Untitled-19
Untitled-19
Untitled-26
Untitled-26

hello
magyar bf 109 ezeknél a régi gépeknél + harci körülmények között nem volt olyan ritka
jerry82 395747 2011. június 15. 18:09
Válasz erre
hello Kamovos
sajnálom ha félreérthető voltam, írhattam volna hogy II vh repülőkről beszéltem nagy általánosságban azoknál pedig előfordult olaj folyás stb

(Ha ez így igaz, akkor semmi képen nem ülök amerikai gyártású, és üzemeltetésű repülőre!) akkor sr 71 blackbird szóba se jöhet :))
Rumcájsz_52 395746 2011. június 15. 17:07
Válasz erre
Szia Kamovos
Az amerikai (pl Boeing 737) és Airbus-tipus-családokon a hidraulika és kenőolaj-csövek csatlakozásai nem az orosznak megfelelő kúpos kialakításúak. A csatlakozó az oroszhoz képest "negatív", süllyesztett kúpos, ebbe belelóg a csővég, és a hollander meghúzásakor a csővégen lévő kúpos roppantó/tömítőgyűrűt szorítjuk a csatlakozóra, a csővég köré. Tehát ha szivárog és utánahúzol, semmi sem reped el, csak a tömítés lesz tökéletesebb. Ami viszont szivároghat: a munkahengerek tömítései a dugattyúszár mellett, a berendezésekbe becsavart csatlakozók tömítései a berendezésház illesztésénél (amire a csőhollanderek csatlakoznak),a szervómunkahengerek bemeneti vezérlőelemeinél, stb. Itt viszont szigorúan meg van határozva az engedélyezett mérték, pl. 10 teljes működési ciklus alatt 1-2 esetleg három csepp folyadék, ha a szivárgás tűrésen kívül van, akkor csere! Ráadásul ezeken a gépeken a hidraulika-folyadék nem túl tűzveszélyes olaj-jellegű, hanem speciális, foszfor-észtersav tartalmú anyag. Tehát olajfolyás lehet, van is, meg rátapadó kosz is. A jelenséget az is fokozza, hogy egy hidraulikus berendezés cseréje során kifolyt olajat le lehet ugyan törölgetni, de azért a lemezek közül még napokig szivárog a maradék, ebben a menetszél is segít, ráadásul szétkeni a felületen, és erre is ragad a por (ez pl. ugyanúgy előfordult az orosz tipusoknál is, hiába cseréltünk szivárgás esetén azonnal berendezést). Más eset persze az esetleges hajtómű kenőolaj vagy tüzelőanyagszivárgás, hiszen ezek sokkal tűzveszélyesebb matériák!
Üdv R.
Kamovos 395745 2011. június 15. 16:08
Válasz erre
No-no!

Ha ez így igaz, akkor semmi képen nem ülök amerikai gyártású, és üzemeltetésű repülőre!

Nem tudom, hogy milyen típusnak, hol, mijéből engedélyezett az olajfolyás csöpögés!

Tudomásom szerint, a hidraulika, és kenőolaj rendszer csőkötései kúpos csőkötések.
Ezeknél nincs, és nem is lehet olajszivárgás, még cseppekben megállapítva sem!
Ezeket a kötéseket csak egyszer szabad után húzni, és ha a szivárgás nem szűnik, cserélni kell a csövet.
Tudni illik, ha a cső kúpja repedt, akkor azt minél jobban húzzuk annál jobban nyílik a repedés, és a szivárgás ahelyett, hogy megszűnne, egyre jobban fokozódik.
A fotószár rugóstagoknál a simeringeknél szintén nem lehet olajfolyás, lévén, hogy nem csak olaj, hanem gáz is van bele töltve, aminek esetleges elillanása esetén igencsak pattogni kezdene, és már a földi rezonanciától is felborulhatna.

Tehát akkor honnan jöhet az olaj?
Hát szerintem sehonnan.

Az pedig csak ismétlés, hogy az olaj folyás tüzet okozhat!

Üdv: kamovos
Charger 395744 2011. június 15. 15:40
Válasz erre
Ez üzemeltetőtől és előírások alapján változhat.
Van ahol megengedett,persze az előírásoknak és az üzemeltetési utasításoknak megfelelően...az amerikai/Boeing/ azt is megmondja,hogy hány cseppnek szabad lecsöppennie,és hány csepp tesz ki egy liter stb..
Marcell 0708 395743 2011. június 15. 15:38
Válasz erre
Szia iikk!
Szerintem a festésen lehetne még javítani.
(egyébként az egy kicsit fura, hogy gép pilóta nélkül repül)
A vattás felhő érdekes megoldás, de nekem mondjuk ez se jött volna össze :)
Kamovos 395742 2011. június 15. 15:32
Válasz erre
kis olaj folyás?
Rep technikán?
Agyon is lőtték volna a gazdáját, de még béke időben is!
Üzemeltetetés során semmilyen olaj folyás nem lehet!
Hát abból még tűz is származhat.

Üdv: kamovos
jerry82 395741 2011. június 15. 11:50
Válasz erre
Hello feco
Lehet kopást imitálni ,bár mértékéről megoszlanak a vélemények meg kell találni az aranyközép utat. A koptatás mértéke függhet a kiszemelt típustól is (német: gépeket kevésbé szokták ,japánok: nem tudom az okét kevesebb réteget vittek fel ,rosszabb festék , tengeri levegő ? de egy zero erős kopásnyomok nélkül nem túl hiteles)
A kipufogókból , gépágyukból kiáramló korom ,festék lepattogzódás a szárnytőben, kabin környékén, szerelőnyílásoknál , motor borító lemezeknél, ahol karbantartást végezték ,kis olajfolyás stb
Ha megvan a kiszemelt típus googlevel tudsz eredeti képeket keresni ami sokat segít .
További jó makettezést!
feco70 395740 2011. június 15. 09:37
Válasz erre
Sziasztok.
Igazán harc járműveket csinálok de kedvet kaptam a repülő készítéshez is.
Azt kérdezném,hogy a repcsiket mennyire kell koptatni,kopást imitálni rajtuk?
Koszolást lehet-e rajtuk csinálni? A segítő válaszokat köszönöm.
iikk 395739 2011. május 29. 12:22
Válasz erre
BILD3262
BILD3262
BILD3208
BILD3208
BILD3260
BILD3260
BILD3264
BILD3264
BILD3269
BILD3269

Sziasztok!

Én is elkezdtem a repülők iránt érdeklődni. Ez a messer készült el, bár még vannak hiányosságai.
Bazyjoe 395738 2011. május 28. 16:43
Válasz erre
Szia jerry

Ez a könyves cucc tetszik!
Köszi a segítséget!
jerry82 395737 2011. május 28. 15:14
Válasz erre
hello
ilyen re gondoltál

anonymous-generaltopics.blogspot.com/search/label/Fw%20189

http://cs.finescale.com/FSMCS/forums/t/134111.aspx


militaria.forum-xl.com/viewtopic.php

könyv lelőhely
http://ebookee.org/
http://military-machine.blogspot.com
google: fw 189+pdf és ha a speciális keresés alatt kiválasztod orosz nyelvet
a könyveket 24 órán belül töröld le a gépedről :)))
Bazyjoe 395736 2011. május 28. 14:49
Válasz erre
Szia

Igen kabinfotókat,futómű,motorterek,ilyesmire gondoltam.Természetesen a Googlét én is használom,használtam,de valahogy nem találok igazán jó fotókat ezekről.
Előre is köszönöm.
jerry82 395735 2011. május 28. 14:27
Válasz erre
hello
Valami konkrétat keresel ?(egyedi festés ,részlet fotókat ,kabinfotó futómű stb ) mert így nehéz segíteni (google barátunk 47000 képet 197000 oldalt talált nálam)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.