/ Fórumok /

Az égbolt meghódítói - kicsiben

Mivel a repülőgépek még nem rendelkeztek önálló topikkal, ahova az elkészült makettek fotóit fel lehetett tenni, többek javaslatára létrehoztam ezt. Renmélem, nem kerül törlésre.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
pilotka 394276 2007. január 9. 13:43
Válasz erre
B-25-KR-1.TIF méret: 103.9 KB
B-25-KR-2.TIF méret: 105.2 KB
B-25_Mitchell_ (57).jpg méret: 92.9 KB
B-25_Mitchell_ (58).jpg méret: 88.1 KB
B-25_Mitchell_ (56).jpg méret: 120.2 KB
ChevyG-nek !
Zebi 394275 2007. január 9. 09:17
Válasz erre
Főleg mert a Mustang szárnyait még a gyárban simára tömítették és csiszolták. Ezért nevettem jókat azon, hogy a tavalyi Mosonmagyaróvári versenyen egy olyan Mustang lett a "legszebb repülőgép", amin jó vastagon, feketével kiemelt panelvonalak voltak.
A Mustang elég ismert típus, ennyit azért illett volna tudni róla a gyártónak, és a zsűrinek is.
halaci 394274 2007. január 9. 08:56
Válasz erre
Úgy látszik, hogy a Dragon átvette a Matchbox korábbi dizájnerét a repülőgépeknél. Néztem az új 1/32 Mustang és az 1/72 Lightning képeit, és olyan túlhangsúlyozott panelvonalakat és szegecseléseket mutatnak, hogy szerintem a páncélos részlegnél körülröhögnék őket.
ChevyG 394273 2007. január 7. 21:15
Válasz erre
persze a többi alaktrész a REVELL-HASEGAWA lenne:)
ChevyG 394272 2007. január 7. 21:14
Válasz erre
Pilotka! Köszönöm!
azt a gépet szeretném elkészíteni, ami az ITALERI dobozán van, de az ITALERIböl csak az orrot és a matricákat szeretném felhasználni. Mást át kel alakitani? v 1az1ben megeggyezik?

Chevy
pilotka 394271 2007. január 7. 21:04
Válasz erre
B-25_86.JPG méret: 203.2 KB
B-25_Mitchell_ (78).jpg méret: 102.2 KB
p08.jpg méret: 167.1 KB
p09.jpg méret: 196.3 KB
ChevyG !

még 75mm-es
pilotka 394270 2007. január 7. 20:38
Válasz erre
p16.jpg méret: 144.1 KB
p17.jpg méret: 146.1 KB
ChevyG !
ChevyG 394269 2007. január 7. 19:38
Válasz erre
Nos belenéztem a HELLER féle1 B-25ös dobozában. Ad 2v3 fajta orrot, de amiben a 75mmes van, az szerintem alakhibás!
Amúgy szörnyű a kitt.- A régi AIRFIX...
georch 394268 2007. január 5. 14:01
Válasz erre
Ezt találtam, miközben Mig-15 részletfotókat kerestem. Hasznos lehet.
www.philsaeronauticalstuff.com/aircraftdetailphotos.html
tsaba 394267 2007. január 5. 13:59
Válasz erre
Az airbust biztos az Űrgolyhókból szedte! :)
Bundesign 394266 2007. január 5. 13:50
Válasz erre
ChevyG 394264 2007. január 5. 13:11
Válasz erre
halaci 394262 2007. január 5. 12:00
Válasz erre
Passz, a Hellert nem láttam még kinyitva. Az Airfix a korához képest elég részletes makett volt (1974-ben 125 db egy 1/72-es kitnél), három féle orral (üveges, tömör ágyús és tömör 8 géppuskás), a szokásos mozgatható vezérsíikokkal, forgatható kupolákkal. Valahol meg kell legyen az összeállítási rajza, ha érdekel, beszkennelem és átküldöm.
ChevyG 394260 2007. január 5. 08:46
Válasz erre
hoppp! akkor az ua mint a HELLER! jol tévedek?
halaci 394258 2007. január 4. 18:05
Válasz erre
Csak kiegészítésül, az Airfix régi B-25 készlete is tartalmazta a H változat orrát. Ha különlegességre (és sok szegecsre) vágysz...

Egyébként a löveg valóban 75 mm-es volt, főleg hajókra vadásztak vele.
Mekett 394257 2007. január 4. 13:12
Válasz erre
Fiúk!
Légyszi ne a fórumon cseteljetek. Arra ott a csevegő.

Köszi
Mekett
ChevyG 394256 2007. január 4. 12:48
Válasz erre
Tibcsi 394254 2007. január 4. 12:36
Válasz erre
Tibcsi 394253 2007. január 4. 12:36
Válasz erre
Nekem pont ugyanilyen a B-25-ösöm, mint a b-25h.jpg-n...
Stefan 394252 2007. január 4. 12:34
Válasz erre
ChevyG 394251 2007. január 4. 12:28
Válasz erre
keresd meg Galll-t. neki van 1 elado b-25öse!
ChevyG 394250 2007. január 4. 12:26
Válasz erre
pbj1hkeret.jpg méret: 43.4 KB
b-25h.jpg méret: 42.4 KB
gyárt(ott?) a Hase rengerészetit is. érdekes megfigyelni hogyan oldották meg az öntésüket:
ChevyG 394249 2007. január 4. 12:13
Válasz erre
uhh, ez az, csak kár h hasegawa. a 10e az több mint sok érte.
ChevyG 394248 2007. január 4. 12:12
Válasz erre
nekem az a verzio kell, amiben 4db 12,7es és 1 ágyú található (talán 75mmes, de nem tuti)
Tibcsi 394247 2007. január 4. 11:51
Válasz erre
Nekem van egy Revell (Hase) B-25J-m, ennek az orrában (ha jól emlékszem) 8 géppuska van. Véletlenül lett, azt hittem, ez is üvegezett orrú, mint a Duittle gépek. Szívesen elcserélném egy üvegezett orrú változatra, vagy ha valakinek van feleslegben üvegezett orra, akkor csak az orrot.

(na ez elég zavaros lett, de talán érthető voltam.. :))
Zebi 394246 2007. január 4. 11:49
Válasz erre
b25h.jpg méret: 43.2 KB
Szerintem a Hasegawa gyárt H verziót is.
ChevyG 394245 2007. január 4. 11:43
Válasz erre
uhh! igen! Ö lesz az!

Ákos, Tsaba: köszi!
Akos 394244 2007. január 4. 11:42
Válasz erre
italeri_b-25-gunship.jpg méret: 23.4 KB
Szerintem a nyerő páros az Italeri Gunship orr része és a Revell/Hasegawa makett párosítása. Hozzápróbáltam még régebben, illik egymáshoz. Az Italeri makett amúgy nem rossz, de pozitív panelvonalas és eléggé elnagyolt.
ChevyG 394243 2007. január 4. 11:35
Válasz erre
hellerb25.jpg méret: 31.3 KB
revellb25.jpg méret: 28.5 KB
Ezt a készletet vetted meg?
Adja a fém orrot? (a képen J verzio van, én pedig H-t akarok csinálni) Azt tudom h a REV-HAS kit agyon szép (és a németek jóvoltábol kevesebb mint a fele az ára mint a japán készleté)
tsaba 394242 2007. január 4. 11:24
Válasz erre
Én a Heller készletét vettem meg, de megküzdöttem rendesen. Lehet, hogy pont nem azok a verziók, de az eltérés szerintem minimális, a készlet minősége pedig a revellnek és a Hasegawa-nak nagyon jó. (Szerintem)
ChevyG 394241 2007. január 4. 11:17
Válasz erre
b25_01.jpg méret: 39.4 KB
Sziasztok!

én ezt a verziot (és ezzl a fstéssel) szeretném mgépíteni, de nem a matchboxot. melyik kitből lenne érdemes megcsinálni? (hasegawa-revell szerintem más verzio)
Stefan 394240 2007. január 4. 10:24
Válasz erre
Már nézegettem a kötelezős topikot, de nem értettem (egy kicsit mazohizmusnak tűnt nekem), hogy miért csinálják egyesek sérülékenyebb műanyagból -neadjisten kihúzzák a szálat műanyagból, amikor ott a kézenfekvő "drót" -bár ennek a színe nem mindíg élethű (gondoltam biztos ezért nem ebből csinálják). A damil nem jutott eszembe (vagy elkerülte a figyelmemet), pedig az a legkézenfekvőbb (strapabíró és végül is műanyag). Köszi a tippet. A következő már másképp lesz, bár még lehet, hogy kipróbálom a cérnát, abban tudok válogatni a kész színek között is.
Tibcsi 394239 2007. január 4. 05:05
Válasz erre
Én is próbálkoztam harisnyaszállal, de inkább vettem fekete színű 0,1-es horgászdamilt (olyan feketepárduc emblémásat) egy gurigával. Hétszázvalahány pénz és egy életre elég. :)

Antennahuzalnak még elmegy a harisnyaszál, de merevítőhuzalokat szerintem érdemesebb damilból készíteni.
boriszjelszint 394238 2007. január 3. 21:59
Válasz erre
igen, mert a gombás kéz az nem jó:) bár ez jobban tetszik, majd vadészom anyu szétszakadt példányaira:)
xcraft 394237 2007. január 3. 21:51
Válasz erre
Egyik fele fixen beragasztva, megvárni amíg megköt. A másik felénél egyik kezemmel feszesen tartom a damilt, a másikkal egy csepp pillragaccsal bekenem, és úgy tartom amíg megköt. Van aki harisnyaszálat használ, mert ez rugalmas, és még akkor is feszes, ha nem sikerül tökéletesen a ragasztás, de én idegenkedem ettől. (nem a harisnyától, hanem az ilyen alkalmazásától.) :))
boriszjelszint 394236 2007. január 3. 21:37
Válasz erre
Szia!
nekem lenne egy kérdésem azzal kapcsban, hogy hogyan sikerül neked összehozni, hogy a damíl egyenes legyen? nekem mindíg hullámos marad:(
Miggyuri 394235 2007. január 3. 20:14
Válasz erre
mig-9f2.jpg méret: 16.2 KB
mig-9f1.jpg méret: 96.3 KB
Mivel kezedenek "helyben járni" cikkeim, úgy döntöttem, ide rakom fel őket.
MiG-9
- az első, légcsavar nélküli MiG
MPM

Az egyik tudományos kisfilmeket játszó csatornán láttam érdekes kinézésű gépeket, amint éppen elemelkednek a betonról. Vörös csillag a farokrészen, hagyományos elrendezés, de, mintha hiányozna róluk valami. Nincs rajtuk légcsavar, sőt az orruk inkább beömlőnyílást formáz. A szöveg MiG-eket emleget. Nocsak!
A II. világháború végén, természetesen, „teljesen önkéntesen”, német tudósok jutottak a győztes országokba. Velük egyidőben zsákmányolt technika is utazott. Így, a frissen elkezdődött hidegháború frontjainak mindkét oldalán, nagyjából azonos forrásból érkezett az újdonságok egy része. A zsákmányul esett BMW hajtóműveket érdekes repülő szerkezetek be építették. 1946. április 24-én emelkedett fel az első ilyen gép, akkor még I-300 jelzéssel. Sebessége 910 km/h volt. Két BMW hajtóművét RB-20-ra keresztelve építették be a szovjet alkotók. Fegyverzete megegyezett a MiG-15 fegyverzetével. Több változatban összesen 550 példányban készült. Változatai: MiG-9F, MiG-9FF MiG-9FR MiG-9FL MiG-9FS MiG-9UTI
A végleges változat az I-301 néven került gyártásra. A NATO azonnal kódolta "Fargo" néven. 1946-47-ben került renszersítére a Szovjet Légierőban. Fényképek alapján a kínai léierő is kapott ebből a korai, MiG-ből.
Évekkel később, az akkor még működő Váci Mihály-sarki Makettsarok üzletben megláttam ugyanezt a gépet, ez dobozon. A cseh MPM gyártmánya volt. MiG-9 típusjellel. (Jelenleg a típus minden változata megépíthető az Amodell választékából. De akkor ez a cég még talán nem is létezett.)
Nos, nézzük mit kapunk a pénzünkért. A kellemes grafikájú dobozban egyetlen átlátszó alkatrész mellett 50 szürke alkatrészből álló műanyagkeretet kapunk. Mellette egy fémmaratás lapocska. Az összeállítási rajz alapján szépen elkészíthető. Érdemes végiggondolni a fémmaratások beépítését. Ne akadályozzuk saját munkánkat. A gép orrában kevés helyet terveztek a nehezéknek. Így figyelmesen kell kitöltenünk a meglévő űrt, hiszen könnyen a farkára ül a makettünk. A fülkéről eléggé kicsi, de jó látható rajz készült, hasonlóan a futóaknákról, alapként feljavításra. Ötleteket kapunk a fegyvercsövek cseréjéhez is.
A matricalap egyetlen gép, a prototípus elkészítést támogatja. Az orr-részen lévő, stilizált, villám matricája túlzottan vékonyra sikerült. megfelelő alapozás nélkül a halvány, sárga színen átüt a fémszínű festés.. A festésben a kabinbelső és a és a futóaknák szürkéje mellett a nyers aluszínt és a sötétebb acélszínt használhatjuk. A kerekek kapnak még kekizöld festést s a fúvócső végei lesznek rozsdaszíűek.
A neten barangolva azonban találtam terepszínű mintás MiG-9-et. Ez a gép, a kínai légierőket erősítette. Fűzöld alapra halványabb, sárgászöld csíkok kerültek, a gép alja pedig halványkék festésű. Fehér, szögletes számokat látni, de a bal oldalról készült képen enyhe rózsaszín árnyalat fedezhető fel. Eszerint, elképzelhető, hogy piros számok voltak, a fehér alapon?

MiG-9UTI
a Szkarabej rémálma

A későbbiekben sikerült beszereznem a MiG-9UTI változatát. Az orosz Szkarabej cég rémálom-makettjéről van szó. Az előzőhöz képest durva, csúnya munka. A megfolyások levagdosása után erős sorjázatú alkatrészeket kapunk. Egyetlen, A/4-es lapra felrakták az összes tudnivalót a gép történetéről, az összeszerelés és festés menetéről, sőt helyet kapott a típust először repülő pilóta A.N. Grincsik képe is. A matricák a kék 06-os számú gép megépítéséhez lennének jók, ha nem „nessz-matricák” volnának. (Vízbe dobva oldódnak és apró szilánkokként úszkálnak.) Szerencsére nincs közöttük olyan, amit ne tudnánk pótolni, ha építettünk már néhány, szovjet gépet. A műszerfal felépítése, nem nagyon hasonlít semmihez sem. A fegyverzetet érdemes lecserélni injekciós tűkre. A futóaknák nincsenek részletezve. Sőt, szinte nincsenek.
Ezt a példány készítettem el a fent leírt kínai festéssel. Nem ártott neki. Egész komoly gépnek tűnik ezzel a „macsósabb” kinézéssel. Ugyanez a cég legyártotta a továbbfejlesztett FR variációt. Minősége éppen min az előbb leírté. Alapvető különbség abban látható, hogy a terezők átalakították az orr-részt. A beömlők előtt lévő illetve vonala elé kiérő fegyvercsöveket besüllyesztették a burkolat alá, amúgy Sabre-módra.
Ezt a makettet csak láttam, el nem készítettem.

Pintér György
Gersekaráti Makettépítő Kör
Kalóz 394234 2007. január 3. 19:50
Válasz erre
xcraft 394233 2007. január 3. 19:43
Válasz erre
Szia Stefan!
Most láttam a spad-ot, kíméletesen: azt láthatod, magad is, hogy a huzalozás mennyivel élethűbbé tette a gépedet, de ha ilyen lazák lennének, akkor lezuhanna az eredeti gép.
Ez egyébként nem a te hibád, réz drótból nem lehet feszes huzalokat, antennákat csinálni, nagy a hőtágulása, ha ma feszes, holnapra megereszkedik. A következőn próbáld
Horgászdamilból csinálni, az nem nyúlik. Van más anyag is, de a damil könnyen és olcsón beszerezhető.
Van itt valami kötelezés, vagy hasonló topic, ott sokminden le van írva.
Kalóz 394230 2007. január 3. 17:55
Válasz erre
Bendegúz!
Még egy normális matrica sem igen szeret matt felületre kerülni, hát még az Aca-é!
Egyetlen megoldás nekem eddig a Nebuló átlátszó papírragasztó, amit a matrica helyére kenek. Száradás után pedig nedves ruhával, papírzsepivel letörölhető.
Matricafeszítőt még nem próbáltam, de erősen kételkedek az erdményben.
Stefan 394229 2007. január 3. 16:12
Válasz erre
A matricáról nekem is negatív a tapasztalatom. A függőleges vezérsíkra akartam ragasztani, de lelógott, pontatlan -persze biztos méretre vághattam volna, dehát ki gondolta -legközelebb figyelek erre is (meg csak szárazon lehet vágni, különben szakad az egész). Nem baj, legalább gyakorlom a festést. A másik Spad-ot is festeni fogom, és nem lesz rajta matrica, lengyel légierőset nem mellékeltek hozzá :)
A kötelezésben mondjuk nem teljesen számítok kezdőnek, mert egy papír makett Sopwith Snipe -ra már raktam ilyesmit szürke cérnából, de az könnyebb volt, mert a papír puha anyaga miatt gyakorlatilag fel lehetett rá varrni, meg a méretarány is 1:32 vagy 1:33 volt, nem ilyen pici 72-es.
Köszönöm a bíztatást! :)
Bendeguz 394228 2007. január 3. 16:04
Válasz erre
Hi!
Először is ne szerénykedj, nagyon jó lett a masina, főleg, hogy a kötelezést is megcsináltad(én csak az 5. kétfedelűmnél mertem belevágni a madzagolásba), és a festés is tetszik. Nekem is megvan a kitt, és már meg is építettem, de én feleannyit nem foglalkoztam vele mint te(főleg, hogy filmézézs közben készült), este, ha a fényképezőgépem is akarja, le is kapom és rakok fel róla képet. Sajna a matricázást elk*rtam rajta, de ez általában így szokott lenni az Aca makettjeimmel, valahogy nagyon szépek, de rendkívül prűdek és nem akarnak megmaradni a matt felülelten.
Kalóz 394227 2007. január 3. 12:32
Válasz erre
Az Aca makettek szórása ugyanolyan, mint bármelyik másik gyártóé. A negatív oldalon pont a Spad makett áll, kb. az Airfix színvonalán (tudom, mert nekem is megvan, vagy háromszor már hozzá is kezdtem, de mindig abbamarad :) ) Jó makettjük több is van, mint írtam, a Revell, Italeri szintjén.
Repülőben általában etalon a Hasegawa, nos én attól sem vagyok elájulva, van pár nagyon gyenge makettjük, nekik is. Harcjárműben viszont meglepő az Airfix és a Heller, mert viszonylag nagyon jó minőségűek, az ár/érték arányban pedig nagyon a topon vannak. Ami nem mondható el ugyanezen cégek repülőgépeinek többségéről :(
Némo 394226 2007. január 3. 12:05
Válasz erre
Szerintem hozzák a "majdnem Tamiya" szinvonalat!!:)Mint minden makett zek sem "tökéletesek" de az árukat nagyon megérik!!!Szerintem! Nekem amúgyis a kedvenceim a MIG-ek!!:)
Hickory 394222 2007. január 3. 09:12
Válasz erre
Stefan 394221 2007. január 3. 09:11
Válasz erre
Igen, a matricákkal nekem is gondjaim voltak -talán ezért sem kerültek fel, de aztán meggyőztem magamat, hogy más okból -mert nem akarom :))) . Egyébként úgy vettem észre, hogy így a börzéken az Academy makettekhez lehet a legolcsóbban hozzájutni. Pedig annyira nem is vészesek ;)))
Hickory 394220 2007. január 3. 09:06
Válasz erre
academy fulcrum.jpg méret: 63.6 KB
Nekem tetszik ez a halálfejes festés...az apósjelölt repül néha,gondoltam építek már neki brahiból egy cessnát "Pista,az égbolt réme" dísszöveggel:)
Én ezt vettem a stefin,academy mig-29a,1:48.Nem mai jószág,de egész jó kitnek tűnik,kivéve a matricákat.Az NDK jelzései kb.2mm-rel vannak elcsúszva...
Stefan 394219 2007. január 3. 08:57
Válasz erre
Ja, néhány dolog még az építésről: A műszerfalat én csináltam, mert eredetileg szinte tök üres a pilótafülke, úgyhogy kétkomponensű epoxi gittből gyúrtam egyet bele és fogpiszkálóval csináltam lyukakat a műszerek imitálásához, ami lyuk segített, hogy könnyebben lehessen festeni a fekete foltokat.
A "kötelezést" jól látjátok, vékony vezetékből vannak. Ahol lehetett, ott kifúrtam gombostűvel, hogy el lehessen vezetni, de sok helyen annyira vékony volt az anyag, hogy muszály volt rátekerni. A drótokat a törzsben találkoztattam, ahova az utólag beragasztott tartódúcra tekertem (ez látható az első képen).
Stefan 394218 2007. január 3. 08:53
Válasz erre
PB230001.JPG méret: 63.7 KB
PB230005.JPG méret: 90.1 KB
PB230006.JPG méret: 92.3 KB
PB280001.JPG méret: 52 KB
PB280002.JPG méret: 44.2 KB
PB280003.JPG méret: 63.3 KB
PB280004.JPG méret: 68.7 KB
Na, akkor a tegnap ígért képek...
A makettről és építéséről:
Ez a kit az Academy 1:72 -es makettje, egy Spad XIII, amit a Stefánián sikerült beszereznem igen olcsón (2db volt 300 HUF), úgyhogy nem bírtam ott hagyni. Dobozbontás van a http://kep.tar.hu/istf oldalon.
Mivel véleményem szerint kezdőnek számítok, ezzel az olcsó kittel kezdtem (van pár nagyobb kit is, de ezeknek még nem mertem nekiállni). A festéket nem higítottam, azért is ilyen rossz, de azóta beszereztem higítót és próbálom kijavítani a "halálfejet" (ezért nincs néhány képen szemgödre).
Gondoltam, mivel úgyis tanulómakett, hát csinálok valami egyedit és már nem tudom, hogy honnan jött az ötlet (talán a Balu Kapitány kalandjaiból), de csináltam kalózgépet felségjelzés nélkül. A másik Spad-ot a lengyel légierő színeiben szeretném megcsinálni, szintén matrica nélkül, festéssel. Találtam is képet hozzá a http://wp.scn.ru/ oldalon.
Szóval, tudom, hogy nem a legprofibb, úgyhogy csak kíméletesen "fikázzátok" ;)))
xcraft 394216 2007. január 2. 14:40
Válasz erre
Az enyém annak a Cr-nek a műgyanta másolata.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.