/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737.
Zoli 397134 2006. június 16. 21:55
Válasz erre
Szerintem annyira nem vészes, még 72-ben is el lehet talán így készíteni a nagyját, bár egyszer jutnék el idáig...
z
Bombraider 397133 2006. június 16. 21:42
Válasz erre
Sziasztok!
Ez egy picit idióta azthiszem:
www.ipmsdeutschland.de/Flugzeuge/Gaeste/Wolf_Catalina_de.html

üdv:bomb
imi 397132 2006. június 16. 21:40
Válasz erre
köszönjük:-)
imi
xcraft 397131 2006. június 16. 21:20
Válasz erre
OMKER.png méret: 16.7 KB
Haj?s utca.png méret: 15.7 KB
Az előbb térképet is akartam csatolni, de elfelejtettem.
Itt vannak:

X.
xcraft 397130 2006. június 16. 21:13
Válasz erre
Sziasztok!

Az A-12 építésével kapcsolatban felmerült egy kérdés,
hol lehet fogászati marókat kapni?
Nem csak a kérdezőnek, talán másnak is a hasznára válik, én két helyet
tudok Budapesten: VI.kerület, Hajós utca, a házszám 43 és 39 között valamelyik,
nem tudom pontosan. Zöld-sárga reklámtáblán hirdetik: PROXON.
Itt marók, vágókorongok, tizedmilliméteres fúrók, és minden ami kell kapható.

A másik szintén a VI.kerületben, az előzőtől nem messze, a Bajcsy Zsilinszky úton,
a házszám 13 és 23 között, szintén nem tudom pontosan.
Ez egy OMKER bolt, szikéket, marófejeket, injekciós tűket tudtok beszerezni.

üdv.
X.
Batya 397128 2006. június 16. 17:57
Válasz erre
Sziasztok !

Kösz a véleményeket.

Notarius

A zöld nem túl világos mert a vakú rásegített. De az alap orosz zöldnél világosabb mert ahogy a nagyoktol megtanúltam:) 1/35ben mindent világosítani kell mert így érem el a kellő hatást és nem veszik el ez a kis aproság.

Üdv:
Batya
MrChef 397127 2006. június 16. 17:11
Válasz erre
Szevasz!

Az kizárt, hogy német felségjelzésűre készítsem el a T-34-esemet!:-) meg amúgysem...

Üdv:

MrChef
Bombraider 397126 2006. június 16. 14:57
Válasz erre
Szia!
Itt vannak 1/16os T-34hez zsákmánymatricák!
www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/elite.htm

üdv:bomb
cstomm 397125 2006. június 16. 11:56
Válasz erre
Batya!

Gratulálok a maketthez. Nekem nagyon tetszik. Én elég amatôr vagyok, de vizuális szakmában dolgozom, ezért szúr szemet egy kicsit a dolog IRon T-34-esénél. Hozzáteszem nem kritika volt IRonnak mert Én lennék a legboldogabb, ha ilyen szint? munkát tudnék csinálni, amit Ô, vagy Te.

Szóval mindkettôtök munkálya király! Szépek! Talán, egyszer Én is tudok ilyet!!

Üdv.
CsTom
imi 397124 2006. június 16. 11:16
Válasz erre
112.JPG méret: 68.4 KB
114.JPG méret: 81.1 KB
Sziasztok,
anno az ős fabulison volt egy cikk ahol egy technikát magyaráztak: pötyökben viszed fel a festéket és aztán határozott ecsetmozdulatokal kened szét ott azthiszem rozsdamegfolyáshoz használta a készítő.
Na én ezt a technikát kipróbáltam a kv 2sem oldalán (de több féle szinnel) és megtetszett a látvány és mivel az a mektt az experimentális célokra észült gondoltam leezelem az egészet.
na most a végeredmény neem negyon tetszett de azt tudtam/tudom hogy ilyen valóságban nincs. na most mivellátom hogy itt most aktuális az ilyen kiégett elhagyatott elrozsdált téme azt kérdezném hgy ez amit csináltam ez hasonlit (ha távolról is) valamihez, vagy van e valami amivel ebből az alapból előrébb léphetnék?
a környezetet ne nézzétek azt cak ugy alátettem:-)
köszike
imi
Stefan 397122 2006. június 16. 11:07
Válasz erre
Szerintem teljesen jó, hogy nem az egész rozsdás. Ahol zöld maradt, onnan nyílván nem égett le a festék a robbanáskor, ergó ott nem is kezd el rozsdásodni.
notarius 397121 2006. június 16. 10:57
Válasz erre
A zöld nem lett egy kicsit világos? Vagy csak a vaku miatt ilyen?
Zoli 397120 2006. június 16. 10:49
Válasz erre
Szia Batya!
Nagyon szép lett a műved, akárcsak IRoné, viszont Te jobban eltaláltad a színeket szerintem, bár egy kicsit világosnak tűnik (gondolom a fényviszonyok miatt lehet).
Egyébként nem osztom a véleményed, mert mindannyian látjuk a befektetett munkát, de attól még nem kell makettezőnek lenni, hogy élethűnek találjuk-e a rozsdát vagy nem. Kicsit sarkítva, de így van, én se próbáltam még rozsdás vasat építeni, de van szemem, és ha már többen mondják, hogy valami mégse az igazi, akkor talán lehet benne valami.
z
Blackbird 397119 2006. június 16. 10:38
Válasz erre
Szia Batya!

Ne is törődj a bántó kritikákkal, én láttam az alkotásod élőben is, és szerintem jó lett! Mellesleg ha jól tudom, a legtöbben csak a fotókat látták, azok pedig nagyon csalósak, nagyon sok múlik a fényviszonyokon, ráadásul a legprofibb gépek sem biztos, hogy pontosan vissza tudják adni az eredeti árnyalatokat.
ati27 397117 2006. június 16. 10:34
Válasz erre
Batya, nem semmi! Mondok 1 péltát. Építkezem, vettem két cserbákot. Az valami olyan anyagból van, hogy szépen elmostam, másnapra, már teljesen rozsdás volt. Igaz vékony rétegben, de az egéyz roszdabarna lett.. Ugyhogy helytálló lehet hogy 1 hét alatt megrozsdál..
Batya 397116 2006. június 16. 10:15
Válasz erre
m1.jpg méret: 117.4 KB
m2.jpg méret: 121.2 KB
m3.jpg méret: 92 KB
m4.jpg méret: 84.8 KB
m5.jpg méret: 109.9 KB
m6.jpg méret: 115.6 KB
val?dirozsda.jpg méret: 36.2 KB
Sziasztok !

Gondoltam már én is hozzászólok ehhez a témához, mert 4 hónapja sikerült összeraknom nekem is 1 T-34est aminél én is megjártam a szamárlétrát, míg sikerült kikísérleteznem a rozsda színét.(Bár 1esek szerint nem valósághű!)
Azért van ennyi eltérő vélemény, mert 1000fajta árnyalat és szín létezik, és ebből adódik a legtöbb vita. Az Iron és Corpuschristi jó úton halad mindenbe bele lehet kötni és kritizálni, mert hát ebből tanul mindenki…
De Úraim 1dolgot lássatok a befektetett munkát, és azt hogy Xy azt mondja de hát ez nem ilyen.. De miért nem? Akkor készítsen jobbat és mutassa, meg hogy milyen akkor az igazi. Lassan kezdem úgy érezni, hogy olyan a makettezés, mint a foci mindenki „ért” hozzá de senki sem csinálja.(bocs a kirohanást!)
Itt pár kép a 34esemről, ha nem látta volna még valaki. Szituáció: 1 héttel a kiégés után kapott 1 esőt és gyönyörű szépen berozsdásodott.

Üdvözlettel:

Baranyai Attila
Corpuschristi 397113 2006. június 16. 09:00
Válasz erre
000_3015a.jpg méret: 140.8 KB
Én nem akarok senkit sem megbántani, de az égéstől kilágyulnak (kiégnek) a vasak és a festék nagy része füsté válik. Itt, ebben az esetben pedig nem természetes koroziórol beszélünk.

Nos a kiégett vas függőleges részén sötét mogyoró illetve kékes szürke színüre, mig a vizszintes részén élénk narancs és okker színekre ég meg.

Ha pedig a tárgy egy csapadékban gazdag vidéken van, azokon a részeken ahol meg állhat a víz ott élénk friss rozsda keletkezik.

Ja igen és a szabadban por is van, ezt sem árt megjeleníteni.

A képen egy több hetes kiégett vas látható.
IRon 397112 2006. június 16. 08:43
Válasz erre
Sziasztok!

Ehhez az aluminium témához óvatosan csak annyit mondanék hogy nekem pl alu a bicajvázam, és van rajta kopás rendesen évek óta megvan, a telet letekarás nélül most is kinnt töltötte az erkélyen. OK nem verte az eső de kinnt volt a szabadban, semmi korrozio nem látható rajta... ezenkívül egyszer sikerült elrepesztenem az ülés alatti varratnál, igy ott ujrahegesztették ezért ott festék is leégett egy darabon, az is kb egy évig ugy volt mielőtt találtam javitó szint... semmi baja nem volt.

A másik dolog a véleményem a rozsdás kiégett makettekről:
nagyon sokan csináltak már ilyen témájú járműveket, kb nem volt 2 egyforma sem szinben sem állpotban, és ha megnézzük a valőságban se nagyon kad két egyforma. A valóság olyan dolgokat is tud produkálni ami egy maketten megjelenítve pontos háttérinfó nélkül simán közfelháborodást és kifütyülés eredményezne.
Szóval az én célom csupán annyi hogy egy ránészésre szép és élethű makettet készítsek, amire ráillik a valóság egy verziója. Ezenkívül persze nem baj az se ha sokaknak tetszik. :)

IRon
Kalóz 397111 2006. június 16. 07:38
Válasz erre
Hali!

Ezeket az információkat én is ismerem, a megjegyzésem nem erről szólt!

Hogy elvonatkoztassunk az autóktól, a gondom a következő:
Veszünk két acéllemezt (egyszerűbben, de pontatlanul vaslemezt), ugyanabból a minőségből. Az egyiket lealapozzuk, lefestjük stb., úgy ahogy illik. A másikat meg úgy hagyjuk mindenféle bevonat nélkül, majd kint hagyjuk őket a szabadban.
Látszólag a védett lemez tovább kéne bírja, de nem mindig ez a helyzet!!! Na, ez a gondom :)
(Mellesleg a Zsigulik anyagminősége nem a legjobb, és ráadásul még galvanizálva sem voltak. Mégis nem egyet láttam, amik hót kopottak voltak, de a festékhiány területén a lemez csak felületi rozsdát kapott, nem lukadt át, ellentétben azokkal, amik szépen le voltak kezelve.
És az alumínium bizony keményen rozsdáll (oxidálódik)! Öt-hat év kültéri állás után seperni lehet róla az oxidréteget, hacsak nem volt előtte eloxálva. Az autók alumínium alkatrészeiben - kilincsek, lámpakeretek stb. - pedig aranyos, olyan milliméteres furatok vannak, mintha drótféreg rágta volna bele magát. Ha valakit érdekel, tudok róla csinálni képeket).

Bendeguz!
A zink vagy magyarosan cink magyar neve a horgany! És nem régiesebben, hanem magyarul! Ráadásul sokan még keverik is a horgonnyal, ami ugye egészen mást jelent!

Üdv: Kalóz
Bendeguz 397110 2006. június 16. 00:14
Válasz erre
valszeg azért, mert a karosszériaa elemek galvanizálva vannak, azaz kapnak egy zink(régiesebben horgany) bevonatot, ami védi a cuccost, lásd ereszcsatorna...ami ha jól van megcsinálva két évig csillog, akkor kezd bemattulni és akkor festheted le, de ha nem is fested, akkor is kb tíz évig azon nem volna szabad rozsdának megjelenni, merthogy az eső, meg az időjárás(főleg a hőtágulás) következtében kb ennyi idő, mire "eljut az idő vas fog a vashoz", de ellenben, ha levágsz egy csíkot ebből a lemezből és hanyagul kintfelejted, nem kell neki egy hnap se és mér rozsdállik is, mert ott már közvetlen éri az vasat. Nos ugyanez a helyzet az autóval, amíg csak a festék hullik le, addig nincs gond, de ha már sérül a galvanizálás(és miértisne sérülne teszemazt egy karambolnál), akkor ott bíz megindul a korrózió
Bundesign 397109 2006. június 16. 00:03
Válasz erre
van 1 kasznis ismerősöm, és ő a multkor magyarázott dolgokat. pl szerinte az aluminium roszabb mint a vas, mert oxidálódik nagyon gyorsan, és sokkal nehezebb alu autón elemet cserélni (szerinte) . a legttöbb elem gyárilag le van kezelve valami lakkszerű ellenálló anyaggal, azért van az ha egy autón az új elem még nincs lefestve semmienre, akkor se kezd el (egyből ) rohadni, amúgy meg ah egy jó autófényező megcsinálja minőségi anyagokkal, most már majdnem a gyári festés elérhető, és nem fog neked soha lepattogni, csak ha már a gyári is pattogna...
Zoli 397108 2006. június 15. 23:05
Válasz erre
Tudom, hogy nem nekem címezted, de azért reagálok rá, ha nem veszed zokon. Na szóval hogy a témára térjek, az eltérő anyagok eltérően állnak ellen a korróziónak. Néhányuk (pl alu) nagyon ellenállóak és nedves környezetben se korrodálódnak, de ez függ a hőmérséklettől, páratartalomtól, hogy mennyire indult meg a rozsdásodás stb.
Ezen anyagokon csak felületi korrózió jelentkezik, ez az új réteg meggátolja, hogy az anyag belső rétegei is rozsdásodjanak, és így nem fognak átrohadni. De a legtöbb fém nagyon érzékeny a korrózióra, ezért ha nincs megfelelően védve a felület, gyorsan megindul rajta a rozsda, tömören ennyi lenne.
z
Kalóz 397107 2006. június 15. 22:45
Válasz erre
Engem egy dolog szokott csodálkozásra bírni:
Ha kijavítasz egy karosszériát és lefested a legjobb technológia szerint, pár éven belül biztosan megindul a festés, sőt a lemez is átlyukad. Ugyanakkor nemegyszer látok autókat, amiken abszolúte nincs egyes helyeken festék évek óta, és éppen csak felületi rozsda van rajta.
Na, ez hogy műxik?
Bundesign 397106 2006. június 15. 22:09
Válasz erre
igen, ez így van, a rozsdásodás 100000 dologtól függ! ezt amúgy nem a t 34 kapcsán írtam, csak amolyan tényként :)
Zoli 397105 2006. június 15. 21:45
Válasz erre
Természetesen a klíma se mindegy, de akkor már az alapanyagokba is el kéne mélyedni, mert mindegyiknek más a korrodálással szembeni ellenállása, az ötvözetekről nem is beszélve.
z
Bundesign 397104 2006. június 15. 21:06
Válasz erre
de amúgy attól függ hol van, milyen az időjárás az adott évbe, mennyire védett helyen stb. én láttam már vaslemezt 1 év alatt úgy elrohadni hogy cserélni kell, míg máshol 1 év alatt csak felületi kis rozsdika lett. és az ausztriai hegyekbe, alpokba 1 év alatt akár nagyon is megrozsdásodhat. de persze ez csak 1 eshetőség:)
IRon 397103 2006. június 15. 20:20
Válasz erre
persze figyelembe veszem...
nem is lesz annyira barna
Zoli 397102 2006. június 15. 20:05
Válasz erre
Nekem igazából a Famo-nak a színe se tetszett, bár nem tudom miért, valahogy nem találtam természetesnek. Egyébként mielőtt olyanra festenéd, vedd figyelembe, hogy az kb 50 évnyi rozsdát kapott, Te meg 1 évet írtál.
z
IRon 397101 2006. június 15. 14:19
Válasz erre
sziasztok!

köszi a tippeket!

a PM-es T-34 cikk alapján dolgoztam belül és kivül is nagyrészt, valamint meg van a MIG könyve is, de a Famo cikkről elfelejtkeztem, köszi a figyelemfelhívást mindjárt meg is nézem mert azon tényleg jó öreg rozsda van.
Ezenkívül épp most voltam kinnt a közelben lévő kisebb vasútállomás elhagyott részén és rozsdát fotóztam... volt belőle példa szép számmal. Plussz egy leharcolt markoló is állt a közelben azt is körbelőttem ha már ott vagyok.
a látottak alapján abszolút látom hogy sokkal sötéttebbre kell vennem az árnyalatot, ahogy ti is irtátok és változatossabb rozsda szineket kell használnom.
szóval folyt köv...

köszi mindenkinek az építő hozzászólásokat
IRon
MrChef 397100 2006. június 15. 13:42
Válasz erre
Jól jártak, akik benne ültek a tankban...
cstomm 397099 2006. június 15. 13:35
Válasz erre
Köszi Archy! Erre gondoltam!
Archy 397098 2006. június 15. 13:34
Válasz erre
Stug:www.missing-lynx.com/articles/german/jbvstug/jbvstug.htm

Iron!
Állat. Szerintem azért nem vagy kibékülve vele, mert a rozsdaszín nem elég változatos. Úgyértem, hogy a rozsda több árnyalatát is használd, világosabbakat főleg, de néhol lehet egészen sötét színt is. Szerintem ez sokat dobna rajta. Bár ezt a képek alapján mondom, és a képek (főleg a rozsda színnél) sokat csalnak, ezt tapasztaltam Batya 34-esének nézegetése közben is. Sok sikert!
Áron
cstomm 397097 2006. június 15. 13:13
Válasz erre
Atlasz! Köszi! Erre gondoltam IRon számára! Volt még egy két részre szedett cikksorozat is a "használt T-34-es festése" vagy valami ilyesmi. Abban is voltak ötletek, koszolás, kopás, rozsda ésatöbbi képekkel illusztrálva. De a legjobb szerintem az elhagyott Famo tréler cikke! Ez ide vágna IRonnak, mert nagyjából hasonló a téma, csak nem T-34, hanem Famo. Egy évek óta rozsdásodó, szanaszét szedett Famo-t mutattak be. A kilôt Stug cikke is jó lenne, mert ott is volt rozsda, kilôvés, s elég jól nézett ki (szintén PM).

Sok sikert továbbra is!

Üdv.
CsTom
atlasz 397096 2006. június 15. 12:53
Válasz erre
IRon!
Tehetsz rá még több sötétkék foltot.(ne vidd túlzásba)
Pl.:PM 2005/4 , K.O.T-34
Üdv:Atlasz
Zoli 397095 2006. június 15. 12:41
Válasz erre
Szasz IRon!

Tényleg nagyon szép, de egyetértek CsTomm-mal, nekem a színekkel is baj van, mintha álcafestést csináltál volna vagy talán az a gond, hogy a rozsda különböző színei élesebben elkülönülnek vagy nem tudom, valamit még próbálj vele kezdeni, mert egyébként állat.
z
cstomm 397094 2006. június 15. 12:05
Válasz erre
IRon!

Én nem vagyok profi, de egy két dolgot tudok csak mondani. Kicsit plasztikus a dolog, nem igazán jön ki számomra a "használtság". Kopásokat, karcokat is tehetné rá + még szárazecsetelés. Valamelyik PM-ben Miguel Jimenez cikkében volt egy két jó ötlet az ilyen rozsdás, használt járm?vek készítéséhez.

De teccik! Nagyon jó lesz! Várom a végeredményt!

Üdv.
CsTom
IRon 397093 2006. június 15. 11:51
Válasz erre
DSCN1796_k.JPG méret: 138.6 KB
DSCN1798_k.JPG méret: 142.2 KB
Sziasztok!

Itt tartok, még nincs kész, de közel már a vége, azonban valahogy nem vagyok teljesen kibékülve vele...
ha láttok vmit ami nem ok vagy javaslat ami kellene még rá kérlek irjátok meg
maga a roncs EGY ÉVE rozsdásodik a szabadban, az ausztriai hegyes dombos vidéken (1946 nyár)

üdv
IRon
xcraft 397092 2006. június 14. 23:26
Válasz erre
1 orrfut?akna.JPG méret: 63.5 KB
2 merev?t?sek.jpg méret: 94 KB
3 ?nt?csonk.jpg méret: 155.9 KB
4 s?ly.jpg méret: 173.8 KB
5 ragaszt?s.jpg méret: 80.8 KB
6 ragaszt?s.jpg méret: 79.8 KB
Sziasztok!
A-12 Folytatás

1.kép A futóaknák sem illeszkednek tökéletesen, (se a fő, se az orr) ezért itt is tömíteni kell, de óvatosan, az aknában lévő bordák között nem öröm a csiszolás. Én különben is az építés leginkább idegőrlő részének tartom a tömítés-csiszolás gyakran 3-4 szer megismétlődő ciklusát.
2. kép Mivel a gép felülete elég nagy, és emellett meglehetősen vékony, puha az anyag, összeragasztás után könnyen benyomható maradna. Ezért hulladék sztirol lapokból merevítést ragasztottam bele.
3. A képen a törzset a szárny felé lezáró lap látszik, amint az öntőcsonkot levágom róla. Ez nagyon vékony volt, nem kellett lecsiszolni, így egyszerűbb.
A makett lehetőséget biztosít a szárnyak felhajtott állapotban való bemutatására, végtére is ez egy hordozófedélzeti támadógép lett volna. Ehhez komplett felhajtómechanizmust kapunk, ha ezt választjuk a lezárólapokat pontosan kell ragasztani és tömíteni.
4.kép A műgyanta makettek a fröccsöntötthöz képest hajlamosabbak fenékre billenni( a gyanta sűrűbb, nehezebb anyag), ezért az orrba tegyünk súlyt, még ha nem is írják az útmutatóban. Ez itt egy 10g-os horgászólom pillanatragasztó, bikarbóna keverékével beragasztva. Még valami: eszünkbe se jusson gyurmával beragasztani a súlyt! Ez évek múlva jelent problémát, a lakás hőingadozásai miatt valami zsíros, olajos lé folyhat ki az illesztési réseknél, vagy ahol tud.
5. kép Belső ragasztás képe, a szárny-törzs átmenet lezárólapjánál.
6.kép Egy műgyanta törzs összeragasztása nem a legegyszerűbb feladat, és ennek nehézsége a méret növekedésével arányos. Először két három, könnyen pozicionálható pontot ragasszunk össze, a többit nyugodtan hagyjuk egyenlőre szétállni. Itt az orrcsúcs, (és nem látszik ugyan, a főfutóakna felső része a felső törzzsel) lett ez a három pont.
Bundesign 397091 2006. június 14. 22:05
Válasz erre
lehetséges, képek alapján csináltam, de majd kissé visszább veszem, meg majd kitöltöm kütyükékkel, és akkro nem lesz ekkora:)
ati27 397090 2006. június 14. 21:04
Válasz erre
Xcraft! Amikor inditottam a topicot, ilyen leírásokra gondoltam. Nagyon jó, hogy leírod, hogy egy nem "tömegterméket-technológiát" hogyan kell alkalmazni. A tömegtermék-tömegtechnológia most nem leszólás akart lenni...
xcraft 397089 2006. június 14. 20:21
Válasz erre
6. sz?razpr?ba.JPG méret: 78.7 KB
7. sz?razpr?ba.JPG méret: 90.6 KB
8. t?m?t?s.JPG méret: 75.1 KB
9. heroin.JPG méret: 86.2 KB
10. mi?rt ne.JPG méret: 88.1 KB
És még öt kép, aztán megyek csiszolni.

6.kép A műgyantánál nagyon fontos aszárazpróba, a pillanatragasztó használata miatt.
7.kép Ennyi pénzért ennyi jár.. Az alkatrész sarkaink lecsiszolásával javíthatunk a helyzeten, de ilyen esetben nem ússzuk meg a tömítést.
8.kép A kabinteknő fölül is jócskán tömítendő a tamya putty alatt pillanatragasztó látszik.
9.kép A belső felületeken nem az esztétikum dominál, itt erős kötéseket kell létrehozni. A nagy mennyiségben felvitt pillanatragasztóba szódabikarbónát szórok, ez besűríti a ragasztót, a felületét azonnal megköti, belül csak 10-15 perc múlva lesz kikeményedve. Szerkezete a műgyantához hasonlít.
10.kép Ezért ne használjunk mélyebb árkok tömítésére tisztán puttyt! A beszívódás a látszólag simára csiszolt, lefestett maketten is előjöhet – elő is jön – akár fél egy év múlva is!

Zoli! teljesen eltüntettem, majd meglátod. A gyantamakettek tömítése egyébként nem túl nehéz, az igazi probléma a felületen lévő milliónyi apró légbuborék, de ezt később.
Zoli 397088 2006. június 14. 20:03
Válasz erre
Hát az a rés gondolkodó ejtett, ha rászánom magam, inkább majd az Aningrand kitet fogom beszerezni valahogy.
z
xcraft 397087 2006. június 14. 19:53
Válasz erre
1. f?fut?.JPG méret: 129 KB
2. f?l?sleg.JPG méret: 75.1 KB
3. ragaszt?s.JPG méret: 98.8 KB
4.ragaszt?s.JPG méret: 80 KB
5. h?zag.JPG méret: 80.4 KB
Hi!

Folytatom az A-12 építését.
1.kép Túlcsiszoltam a főfutót, ezt később kipótolom, és miniplexben megpörgetve csiszolom kör keresztmetszetűre.
2.kép Az öntési pontatlanságok, túlfolyások eltüntetésére a fogászati maró a leg alkalmasabb,
itt közönséges acél marót használok alacsony fordulaton.
3.kép Fogpiszkálóval hordom fel a pillanatragasztót az – előzőleg csak a pozicionálás miatt két ponton megfogatott- kabinteknő köré.
4.kép A még folyékony pillanatragasztót papírlap élével dolgozom be a résekbe, ennek később tömítő szerepe is lesz.
5.kép A szárazpróbánál jól látszik, még sokat kell lecsiszolni az orrfutó és a kabinteknő belső felületéből. Átszakítani azért nem kell..
Zoli 397086 2006. június 14. 19:22
Válasz erre
Kicsit mintha túlzásba vitted volna a mélyítést a főfutóknál. Azok fektetve vannak behúzott állapotban, és azért ennyire nem vastagok szerintem. Egyébként nem rossz.
z
Csoder 397085 2006. június 14. 19:11
Válasz erre
Ajajj, ez szomorú... nagyon szomorú. :(
Tőr a makettező szívébe. Mielőbbi lelki felépülést Kisrozi.

Nekem eddig a legnagyobb megpróbáltatásom az volt, mikor a shermanom antennája beakadt a pulóverembe.

Azóta meztelenül makettezek.
(Ez nem igaz, csak "re" xcraft poénjára :D)

Üdv.
Csoder
Bundesign 397084 2006. június 14. 18:40
Válasz erre
igen, ez így van! amúgy csak azt akartam még mondani, hog yén szeretm a kisérleti gépeket, de elöbb megakarom csinálni újra a ,, sablon ,, gépeket, mint pl a hornet, mert elkezdtem selejtezni a régi maketteim, és na, szóval érted! :) amúgy az én ,,kisérleti,, kedvenceim a világháborús németek
xcraft 397083 2006. június 14. 18:31
Válasz erre
Kisrozi!

Ez maga a BORZALOM!
Nekem egyszer a macskám szétrágot egy jobb főfutószárat.

Azóta kutyát tartok.
(Ez nem igaz állatvédők kíméljenek.)
Kisrozi 397082 2006. június 14. 18:25
Válasz erre
Hát fiúk tegnap éjfélkor megérkeztem Münchenből , és az előszobában egy halom törött makett fogadott. Rögtön rájöttem hogy az enyémek mind.Hát a polc amiből még kettő van , és kb 50 kg könyvet tart, megadtam magát kb fél kiló makett alatt. Hát a harckocsik nehezen repűlnek , de szét annál inkább.Két Tiger 1 egy ful pöpec SDKFZ222, 2 Sherman és sok sok alkatrész. Lenullázva. Megpróbálom megmenteni amit lehet de sok alkatrészt nem találok , mert 2-3 gyüjtő is kidölt, így nagy a kavarodás.A JPZ IV az asztalaon volt , a Tiger alu dobozzal, ezek uszták meg.Két fetékszoró doboza raptyára, remélem a pisztolyok működnek. Valahogy most nncs kedvem nekiállni
xcraft 397081 2006. június 14. 18:25
Válasz erre
Bombraider

Kösszi, nem is néztem, a szokás nagy úr. Ott lézengtem volna egyedül.

warbirds! Az előbb butaságot írtam, nem a fabulisnál, A REPLICA- ban kell
keresni MPM-et és Planetet,- a határidők nem változnak.
Bombraider 397080 2006. június 14. 18:20
Válasz erre
Szia!
Gárdony az idén Velence!
Ne hogy rossz helyre menj:)

üdv:bomb
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737.