/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.
IRon 401438 2007. április 25. 15:33
Válasz erre
Sziasztok!

Köszi a biztatást!

A négy nap nekem 5 pénteken sincs dolgom :) utáljatok :DDD szóval remélem sikerül legalább a három szinű mintát felfujnom.

Tray!
Igen, zimmerit házi. Alteco A+B putty tamiya zimmeritezővel.

üdv
tray 401437 2007. április 25. 14:51
Válasz erre
IRon!
Szép lesz. A Zimmeritet te csináltad?
salou 401436 2007. április 25. 13:29
Válasz erre
http://www.ipmsdeutschland.de/Flugzeuge/Gaeste/Wolf_Catalina.html
Hátha valaki még nem látta.
notarius 401435 2007. április 25. 11:22
Válasz erre
notarius 401434 2007. április 25. 11:22
Válasz erre
Hasegawa plusz némi gyanta. 48-as. Közelről sajnos nem annyira: van néhány már nem javítható hibája. Mindenesetre a színek tesztelésére jó. :)
Tóth Gábor 401433 2007. április 25. 10:55
Válasz erre
Notarius!
Nagyon szép!

Üdv,
T.G.
Akos 401432 2007. április 25. 10:12
Válasz erre
Milyen makett? Revell 48-as? Szééép..
Stefan 401431 2007. április 25. 10:05
Válasz erre
Én nem csörömpölök, de ez nagyon állat!
A 85%-ot hogy számoltad ki? ;)))
notarius 401430 2007. április 25. 09:58
Válasz erre
f8-1.jpg méret: 236.4 KB
f8-2.jpg méret: 167.9 KB
f8-3.jpg méret: 195.1 KB
F-8E (FN) csak itthonra.

Már majdnem kész.
CsTom 401429 2007. április 25. 09:30
Válasz erre
Ákos!
Gyönyör?! Ha csak egy pillantást vetek rá, nem mondom meg, hogy makett. Eszméletlen.

IRon!
Várjuk a végsô képeket. A hétvégi négy nap csak elég lesz:))
Panther 401428 2007. április 25. 08:42
Válasz erre
Szeva IRon!

Nagyon jól néz ki még mindíg. Jó hírem van lesz egy 4 napos ünnepünk! Remélem elég lesz egy kicsit festeni?!
Az én stugom is ilyen színes lesz! :) Festés előtt.

Üdv: Panther
IRon 401427 2007. április 25. 07:35
Válasz erre
DSCN3788_k.jpg méret: 109.6 KB
DSCN3789_k.jpg méret: 113.3 KB
DSCN3791_k.jpg méret: 120.8 KB
DSCN3792_k.jpg méret: 121.5 KB
DSCN3793_k.jpg méret: 106.3 KB
Sziasztok!

most 85% nál tartok kb az építésben talan végre ujra lesz időm foglalkozni vele...
már szeretném festeni :)

üdv
Macal 401426 2007. április 24. 22:44
Válasz erre
:O:O:O

REggel még darabokban volt...
Tophatters 401425 2007. április 24. 22:37
Válasz erre
Ez a kabin szinte működik :), annyira jó !!
WerWolf 401424 2007. április 24. 22:13
Válasz erre
Ákos, le a kalappal ... csúcs szuper lett!

W
Akos 401423 2007. április 24. 22:08
Válasz erre
3.jpg méret: 103.9 KB
A majdnem kész kabin. A méretekről annyit, hogy két szegecs távolsága 0,7-0,8 mm.
Durván 80 alkatrész...

Péter!
Már akartam javasolni, hogy tedd fel ide is, így nemcsak páran látjuk ezt a páratlan munkát...
tray 401422 2007. április 24. 20:35
Válasz erre
3x.jpg méret: 103.9 KB
4x.jpg méret: 135.7 KB
5x.jpg méret: 82 KB
6x.jpg méret: 203.8 KB
7x.jpg méret: 186.6 KB
Valóban warbirds tippje áll a legközelebb a megoldáshoz, de nem festéshez, hanem a kerekek oldalának kisimitásához használtam.
Elég csak rárakni, megpörgetni úgy, csiszolópapírral körbefogom, és már kész is. Nem esik le róla a kerék, bár némelyik "elferdült" rajta, de az sem okozott gondot. Könnyen ment!
A klasszikus módszer az lett volna, hogy minden kerékre ragasztok egy tengelyt, amit a csiszolás után levágok. Nincs az az ember, aki ezt 28 kerékkel végigcsinálja...
Az utolsó két képen balra a művelet előtti, jobbra az utáni állapotok láthatóak.
KeyPi 401421 2007. április 24. 19:12
Válasz erre
Szerintem Warbirds nyert! :) A vonalzóról jut eszembe, ezt láttátok már?
www.perthmilitarymodelling.com/reviews/misc/voyager/te-z11-13.htm
salou 401420 2007. április 24. 19:09
Válasz erre
Szia!
Félek hogy el fog repülni ha elkészül!!!
Hickory 401419 2007. április 24. 19:02
Válasz erre
Nem valami karincsáló műszer?:)
Propellerfanatic 401418 2007. április 24. 18:54
Válasz erre
Szerintem egy háromlábú sámlit akartál csinálni, de rájöttél, hogy nem tudod megfogni, mert 1/72-es. (A Pz III-ban használtak ilyesmit!) Ekkor készítetted neki a nyelet. Hogy könnyebben lehessen festeni.
Na, ugye milyen okos vagyok! :))
warbirds 401417 2007. április 24. 18:30
Válasz erre
Tray! Szerintem a görgőket erre tetted fel, amikor a gumiszegélyt festetted.
Kalóz 401416 2007. április 24. 18:00
Válasz erre
tray 401415 2007. április 24. 17:32
Válasz erre
1x.jpg méret: 199.6 KB
2x.jpg méret: 88.6 KB
Nos, íme egy képrejtvény. Ezzel akartam egy kicsit feldobni a fórumot, de úgy látom, elkéstem...
A kérdés: mire való a képeken látható szerszám?
Saját ötletem (tulajdonképpen hasonló eljárások továbbfejlesztése), annyit segítek, hogy egy 1/72-es Pz III készítéséhez vettem igénybe. Egy műanyagdarab, egy fél fogpiszkáló, és némi 0,5-ös rézhuzal felhasználásával készítettem.
Este jön a megfejtés, ha addig valaki kitalálja, hogy mire használtam, az örökre kivívja elismerésemet.
tray 401414 2007. április 24. 17:22
Válasz erre
Na, ez király lenne :)
Mármint, ha felkerülne az összes kép a Makettinfóra...
Egyebet nem tudok hozzáfűzni, én is csak ámulok, és jegyzetelek szorgalmasan!
KormosP 401413 2007. április 24. 14:39
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek az eddigi pozitív visszajelzéseket. :-)

Mekett: Nyugodtan rakjátok fel. De ahogy írtam a 03.02 -előtti emailek nincsenek meg. És addig készült 130 db hasonló építésközbeni kép. A honlapomon megvan minden, de a kommentárok angolul vannak.

Üdv:

kp
Mekett 401412 2007. április 24. 12:48
Válasz erre
Igen Péter, kérünk szépen, hadd rakjuk fel :)

Gratulálok az eddigiekhez, döbbenetes!
warbirds 401410 2007. április 24. 11:37
Válasz erre
Kedves Péter!

Remélem nem veszed sértésnek, mert egyáltalán nem szánom annak - sőt inkább végtelen tiszteletem jelének. De úgy érzem mindenképpen szükséges kinyilatkoztatnom egy bensőmet feszítő kérdést, amelyet anno Rudolf Péter fogalmazott meg az Üvegtigris c. nagybecsű filmben:

"Téged még minden nap kiengednek??!" :)))

Szerintem másold össze a leveleket és küldd el az illetékeseknek. mi meg azonmód követeljük, hogy sürgősen kerüljön fel az oldalra!!! UFF!

Legmélyebb tisztelettel:

warbirds, alias Hinel Tamás
CsTom 401409 2007. április 24. 11:04
Válasz erre
Peti!

Én is csak ülök és ámulok! Nekem az elektronmikroszkóp is kevés lenne ezekhez az apró alkatrészekhez :) Hibátlan és várom a folytatást... Pedig harcjárm?ves vagyok Én is...

Üdv.
CsTom
Zebi 401408 2007. április 24. 10:38
Válasz erre
Nagyon jó lesz!
Keményen megküzdesz ezzel a géppel :-)
IRon 401407 2007. április 24. 10:12
Válasz erre
Szai Peti!

Harcjárműves lévén a legtöbb képen nem tudom mit látok :) de nagyon tetszik! leesett állal ülök itt a gép előtt, ilyen fokú építési tudást ritkán látni!!! gratulálok és igy tovább, de majd ne felejts képet küldeni a kész makettről se!! :)

üdv
Áron
Zoli 401406 2007. április 24. 09:49
Válasz erre
Szia Peti!
Örülök az újabb képeknek, csak ámulok rajtuk, remélem előbb-utóbb élőben is láthatom a kész makettet.
A hevedereket szerintem nyugodtan hagyd rajta, ennyi csalás belefér, meg úgy hamarabb kész lesz!
z
Stefan 401405 2007. április 24. 09:41
Válasz erre
KormosP!
Nagyon szép munka, várjuk a további képeket!
Nem tudom ki hogy van vele, de én nagyon szeretem nézegetni ezeket az építésről készült képeket. X-Craft gépére is teljesen más szemmel néztem azok után Óváron (meg Stefánián) :)
KormosP 401404 2007. április 24. 09:24
Válasz erre
160.JPG méret: 207.9 KB
161.JPG méret: 163.2 KB
162.JPG méret: 159.8 KB
163.JPG méret: 145.4 KB
164.JPG méret: 180 KB
Sziasztok!

Na, ez az eddigi utolsó üzenet. A következő remélhetőleg 1-2 héten belül jön.

160: a futóakna mögötti lőszeres akra borító ajtaja alulemezből és Evergreen szálból készült. Az ajtó egy lemezből lett kiszabva és meghajtogatva. Csak a középső merevítő és a zár belső dobozai külön alkatrészek.

161: Azt hittem hogy Aires magassági kormányokat hozzányúlás nélkül fel tudom majd használni. Hát nem! Itt ki kellett alakítani a forgáspontoknál található bevágásokat. Nem nagy dolog, de azért bosszantó, hogy abból a szettből szinte semmi sem jó...

162: A féklap mozgató mechanikája alulemezből és rézdrótból készült. A középen található pontnál lesz a féklap állásszög jelző skála. Ezt PC-n megszerkesztettem és papírra nyomtattam ki.

163: A csűrőre is felkerült a mozgató mechanika és a borítója. Ide majd egy kis tolórúd is jön ... valószínúleg majd végszereléskor...

164: A féklap aknába bekerültek a belső bordák hiányzó fülei, amiken keresztül a bordák a szárnyhoz vannak szegecselve. Szintén bekerült a korábban elkészített dombornyomott panel is.
Érdekesség, hogy ezek a fotók segítenek olyan hibákat is felfedezni, amiket egyébként szabad szemmel nem veszek észre. Ilyen pl. ezen a 164 -es képen lévő kis hiba, hogy a kinagyított képen a jobb oldali borda csálén áll - ezért nem érintkezik a dombornyomott lemezzel. Ezt a fotó után kijavítottam.

Üdv:

kp
KormosP 401403 2007. április 24. 09:22
Válasz erre
159.JPG méret: 99.5 KB
04.21:

Na, ez már korábban elkészült, de kicsit elfelejtkeztem róla, és nem fotóztam le. Az oxigén töltőnyílás és a hozzá tartozó csap.

Üdv:

kp
KormosP 401402 2007. április 24. 09:22
Válasz erre
156.JPG méret: 133.2 KB
157.JPG méret: 183.3 KB
158.JPG méret: 203.4 KB
04.20:

Mosonon Rossu Zolitól vettem Aires rádió szettet, és úgy döntöttem, hogy akkor kinyitom a maketten a rádió ajtót is. Először megijedtem, hogy a műgyanta lapon nincs olyan készülék (FuG16 rádió és trafó) ami nekem kéne, de végül is találtam jókat. Akkumulátor viszont nem volt a lapon, legalább is kis számolgatás után nem találtam olyat ami a fotók alapján 3x6x7 mm méretű lenne 1:48-ban. Ezért jobb híján csináltam egy ilyet sztirol lapból. Mellé elkészült a lefogató pánt is alulemezből és korganyzott rézdrótból. Még az akksira kell még egy-két részletet feltenni ... szerencsére a Squadron Walkaround könyvekben elég jó fotók vannak erről a részéről a gépnek.

Üdv:

kp
KormosP 401401 2007. április 24. 09:21
Válasz erre
154.JPG méret: 75 KB
155.JPG méret: 103.1 KB
04.17:

Na, küldök már valamit ... bár az utóbbi két hétben nem nagyon tudtam makettezni. Ezek a mai dolgok is már vagy másfél hónapja alakulgattak Egerben, amikor otthon voltam és volt kis szabad időm.

154: Hajtómű kopoltyú mozgató mechanika rúdja és lefogatói.

155: Fegyvertér borító belső fele (erről majd még csinálok több képet, mert elég sok fontos részlet került rá). A kipufogó blokk tövénél van egy vaskos L alakú lemez, amit leszedtem és fóliából újat hajlítottam. A pipák tövén is van egy lépcső, ami nem odavaló. Ezt is le kellett fűrészelni a műgyanta tömbről. A pipák maguk sem lesznek használva, helyettük a Moskit kipufogósorból kivágott pipák kerülnek majd. Itt a csapok elektromos vezetékdarabok lesznek...

Üdv:

kp
KormosP 401400 2007. április 24. 09:20
Válasz erre
152.JPG méret: 169.2 KB
153.JPG méret: 124.9 KB
Apr1.JPG méret: 144.9 KB
04.05:

Apr1: Erre az alkatrészre elég sok idő ment el. A gyári alkatrész és feljavítók mellett nem raktam be semmi saját alkatrészt.

152: A futóakna alkatrészek sörösdobozból vágott csíkkal lesznek kimerevítve. Ha a szárny alját kivágom az üzemanyag tartályok miatt, akkor csak ez a lap fogja rendesen a törzsön tartani a szárnyakat. (Az üzemanyagtartályok oldalfali is merevítenek majd, de azokban nem bízok annyira - sőt lehet hogy nem is építem be az ÜA tartályokat a nagy rizikó miatt)

153: Az oxigén töltőnyílás elkészítésének első lépése. A belső falat zsugor PVC -ből készítettem. A CMK töltőnyílás szettje csak ÜA töltőnyílásokhoz jó, azért kell ide egy egyedi töltőnyílást készíteni.

Üdv:

kp
KormosP 401399 2007. április 24. 09:18
Válasz erre
151.JPG méret: 187.7 KB
148.JPG méret: 169.7 KB
149.JPG méret: 139.4 KB
150.JPG méret: 150.4 KB
03.28: Nemkellmegijedninemfokfájni

Na, nem kell megilyedni, nem kapcsoltam SPN fokozatra, de most van mit küldeni. Hétvégén ha minden jól meg, megnézem a tokaji versenyt, így megint lesz egy kisebb-nagyobb szünet a makett építésében.

148, 149: Gipszből készült egy forma, ez fogja a szárnyat átmenetileg belülről merevíteni, amíg az átszakadt részt befoltozom, becsiszolom és újra szegecselem.

150: Az Eduard bordák bekerültek a féklap aknába. Egyszerű feladatnak tűnik, de rá ment vagy egy óra mire kész lettem vele. :-(

151: Az FM Details tűzfal. A vonalas rajzhoz viszonyítva jónak tűnik, de ezt még be kell ragasztani a törzsfelek közé, ami a törzset "szélesebbé teszi" mint kéne. Vagy nem, és a vonalas rajz rossz, vagy majd meglátom mi a helyzet. Mindenesetre az alsó motoratró rúd bekötés nem jó, azt át kell alakítani. A hátlapon szereplő részletek viszont elég szépek, kár hogy nem látszódik majd belőlük semmi, ha a lőszerrakasz a helyén lesz.

Ja itt egy közvéleménykutatást megérő kérdés számotokra: A makett szanaszét lesz bontva, de itt-ott látszik a műgyanta alkatrészeken a betárazott heveder. Szerintem "nagy szervízkor" ilyen nem fordult elő hogy éles lőszer maradt a gépben, úgyhogy mit csináljak? Hagyjam a hevedereket a helyükön, vagy faragjam ki azokat és legyenek a lőszerrrakaszok üresek? Vagy mondjam azt, hogy a szövetségesek épp most találták meg a gépet, és akkor fel volt töltve mindennel? De a gép a megtalálásakor elhagyatottan, kicsit megtörve találták, és akkor már szerintem nem volt benne lőszer ... or who knows...

A Dragon makett alapból szarabbnak tűnik szinte minden tekintetben mint ahogy azt korábban gondoltam. Alak és panelvonal elrendezésben elég sok eltérés mutatkozik a különböző vonalas rajzokhoz (amiknek vagy hiszek vagy nem?), amikhez hozzánéztem a makettet. Valószínűleg kompromisszumot kötök, és nem karcolom át a makettet. Egyébként is a leves görbe, nem a tányér!

Üdv:

kp
KormosP 401398 2007. április 24. 09:16
Válasz erre
143.JPG méret: 209.5 KB
144.JPG méret: 144.3 KB
145.JPG méret: 141.7 KB
146.JPG méret: 202.5 KB
147.JPG méret: 206.2 KB
143: 1. Hiányzó panelvonalak bekarcolása; 2. a póttartály oldalait át kellett alakítani, hogy beférjenek a törzsbe; 3. Itt szakadtak át a szárnyak.
Egyébként sikerült valami haladást elérni a féklap belsőnél. Az Eduard szettből csak a hátfal és a bordák használhatók. A fotómaratott lapon lévő oldalfalakat (csűrő és törzs felé eső oldalon) nem szabad használni, mert azok eredetileg nem léteztek!

144: Ezek a panelek lesznek nyitva. A zöld nyilas még nincs eldöntve.

145: EÜ doboz belső tartó kerete.

146: Csűrőtartó közdarabjai

147: A CMK töltőnyílások feljavítása sztirol- és rézdarabokkal.
KormosP 401397 2007. április 24. 09:14
Válasz erre
137.JPG méret: 132 KB
138.JPG méret: 139.6 KB
139.JPG méret: 136.6 KB
140.JPG méret: 121 KB
141.JPG méret: 124.4 KB
142.JPG méret: 138.8 KB
03.23:

A szegecselés valamikor előző héten egyenlőre befejeződött (a maradékot az alkatrészek összeragasztása után rakom majd fel) ... épp "jókor" mert hétvégén Tóth Zolitól vettem egy olyan szegecselőt, amivel szerintem sokkal jobb szegecshatást lehet elérni... :-(

A makett viszont elég kritikus stádiumba került, mert a szárny alja (ami fémszínű lesz) annyira el van vékonyítva a féklapnál, hogy a szegecseléskor állandóan behullámosodik, sőt az utóbbi héten többször is átszakadt. Most hétvégén megpróbálom újra rendbehozni...

Vannak egyébként sokkal szerencsésebb fejlemények is a makettel kapcsolatban, de ezek még nincsenek lefotózva. Azokat a következő frissítésbe teszem be. Addig is itt egy pár kép a szárnyszakadás előtti állapotokról.

Üdv:

kp
KormosP 401396 2007. április 24. 09:11
Válasz erre
130.JPG méret: 240.4 KB
132.JPG méret: 171.8 KB
134.JPG méret: 171 KB
136.JPG méret: 200.7 KB
Sziasztok!

Korábban egy pár embernek küldözgettem email-ben képeket a Fókámról, és úgy döntöttem hogy az ott leírtakat ide is felteszem. A levelezőmben a Március 2-a előtti emailek már nincsenek meg, tehát ma jön a 03.02-ei email:

130: A szárny belső felét eléggé el kellett vékonyítani, hogy majd a féklap merevítés beférjen.
132: A féklap végét le kellett gömbölyíteni egy lappal. Ebből nem tudom, hogy majd mennyi fog látszódni, de azt sem szeretném, hogy a hiánya esetleg meglátszódjon.
134: Szárnyvég nav. lámák, és a köröttük levő befogatólemez.
136: Felső szárnyfelek szegecselése kész.

Üdv:

kp
csabi 401395 2007. április 23. 18:29
Válasz erre
Sziasztok!
Stefan,a sasfej matrica.Isradecal gyártmány.
Zebi,mindkét gép 1/48-as.
Akos,zsír lett a Corsair kabin!!!
Stefan 401394 2007. április 23. 10:40
Válasz erre
Tök jó! A sas (sólyom?) matrica vagy fújtad?
Apaka 401393 2007. április 23. 10:21
Válasz erre
Az a gondom, hogy Ákos olyan szépen dolgozik, hogy ilyenkor az jut eszembe, hogy a még hátralévő 40-50 makettemet eladom, mert ilyet úgysem tudok csinálni. Igaz én 72 fölé nem megyek, de ez nem mentség. :)
CsTom 401392 2007. április 23. 09:47
Válasz erre
Csabi!
Nem vagyok repülômakettes, de gyönyör? lett, gratulálok!

Ákos elôtt pedig már fel sem teszem a kalapom. Úgyis megemelem...eddig nagyon szép!

Üdv.
CsTom
Akos 401391 2007. április 22. 22:36
Válasz erre
2.jpg méret: 86.5 KB
Folytattam, csak lassan, finoman... Az oldalkonzolok csak rá vannak téve, majd festés után lesz a helyére ragasztva.
Sok alkatrészt kellett hajtogatni, ezért lassan megy. A hajtogatásokat vonalzó mellett, szikével szoktam csinálni, így extra pontos. Az összes ragasztandó felületet megcsiszoltam, így nehezebben pattan le később.
Lassan felhasználok egy lapot a kilencből...
Zebi 401390 2007. április 22. 19:57
Válasz erre
Szép az F-15, és biztos jó lesz az F-16 is.
Milyen méretarányú a két gép?
Propellerfanatic 401389 2007. április 22. 19:36
Válasz erre
csabi 401388 2007. április 22. 18:01
Válasz erre
K?p 002.jpg méret: 183.1 KB
K?p 005.jpg méret: 222.6 KB
K?p 009.jpg méret: 261.6 KB
K?p 010.jpg méret: 130.4 KB
K?p 011.jpg méret: 146 KB
Itt van még pár kép a Ra'am-ról.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.