/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.
Ehud 411905 2009. július 28. 16:24
Válasz erre
Jól alakul Tyimosenko, kíváncsi vagyok mit hozol ki belőle több évnyi építés után. A toronyszámot kézzel festetted?
vereri05d 411904 2009. július 28. 15:27
Válasz erre
Én mindet házilag tunningolok legyen az dragon revell italery academy tamiya hasegawa ... ettől élvezhető egy készlet :)
borisz 411903 2009. július 28. 14:56
Válasz erre
Ne bántsuk, ne bántsuk... Kihagyták az orrfutó jó részét a készletből! Kapok egy botot és kész! Pedig van ott sokminden. Ez csak egyik hiányossága a készletnek.
Zozó 411902 2009. július 28. 14:50
Válasz erre
Ne bántsuk már ennyit szegény Italerit. Az A-7-es eredete még az Esci-hez köthető inkább, lévén ezt még ők alkották anno. Bár olasznak olasz, az igaz...
joozsyka 411901 2009. július 28. 13:29
Válasz erre
Jó lesz cárevics. Csak így tovább. Ahogy elnézem, a 29-es óta fejlődött a technikád:)
borisz 411900 2009. július 28. 13:22
Válasz erre
P1010602
P1010602
P1010603
P1010603
P1010608
P1010608

Sziasztok!
Készülget az A-7.
Annyira nem szidtam az olaszokat, amit tudtam, elmondtam róluk, a családjukról a Mig-29UBnál.
X INKVIZÍTOR X 411899 2009. július 28. 09:29
Válasz erre
DSC01162
DSC01162
DSC01163
DSC01163
DSC01188
DSC01188

Üdv mindenkinek !
Egy Dragon gyártmányú korai Panther A-n dolgozom,és egy AFV Pawagenen.
A Pantheren Cavalier zimmerit, Voyager maratás és Aber kötényezés van.
A pakwagen egy barátom által elkezdett -és eltolt- makett, ez is több termékből van összemontázsolva :AFV futómű és lánctalp,Lionroar oldaldobozok és szerszámrögzítők, Dragon lámpabekötés és fényszóró - a géppuska és állványa is az lesz, meg a szélességjelzők,saját gyártású motorháztető Aber zsanérokkkal..
tyimosenko 411898 2009. július 27. 19:40
Válasz erre
t-34 1
t-34 1
T-34 2
T-34 2
T-34 3
T-34 3
T-34 5
T-34 5
T-34 6
T-34 6
T-34 7
T-34 7

Sziasztok!Ezt a T-34/85-öst építgetem melléktémaként már vagy fél éve. Régi Tamiya, 1:35. Egyfajta kísérleti nyúl, gyakoroltam rajta a festést, vagy 6-7szer újrafestettem. Hétvégén végeztem a filterezéssel/befolyatással, amit eléggé elszúrtam. Mivel először revell higítót használtam a művelethez, megtámadta az akril lakk alapot, ezért sok helyen csík-bemaródások keletkeztek (pl. a harckocsi "orrán" bal elől), amit nem tudok eltávolítani, szétmosni sajnos újabb higítórétegekkel. Ráadásul túl vastag (bár néhol viszont alig fedett) is lett valahogy a 3 réteg filter (humbrol 160+ antracit 1:1, 1:20 higítóaránnyal), ami amellett, hogy betöltötte az általam neki szánt funkciót - hogy "szétcsapja" a nagyon homogén alapzöldet - , eltüntette a panelközi előzetes fakításokat is. Úgyhogy meguntam ezt a festés-triált és egy gyors szárazecseteléssel lezártam a dolgot. Bár jól mutatnának a maketten rozsda/kosz lefolyások, rájöttem, hogy egyenlőre nem tudom realisztikusan megcsinálni sajnos.
A makett még nem kész, apróbb festések hátravannak, hordókon, kipufogókon stb, meg valamilyen új lánc a gyári helyett. Majd egy erőteljes pigmentporozás vár a makettra a jövőben.
Amúgy ezt a Tamiya makettet csak ajánlani tudom, mert primitívsége ellenére könnyen feljavítható egy elfogadható szintre (mondjuk én nem vittem ezt túlzásba) és ráadásul olcsón beszerezhető. Bár a lánc és a matrica sajnos katasztrófa.
üdv
HUJBI 411897 2009. július 27. 14:51
Válasz erre
egyszer régen összeraktam a Revell GAZ 66-ost. mikor teljesen kész lett a motor, nem tudtam lehajtani a vezetőfülkét. valószínűleg a hiba az én készülékemben volt.
Ákos 411896 2009. július 27. 14:49
Válasz erre
Mivel az a gumi nem lapos, hanem közel félkör keresztmetszetű kívülről, az Eduard keret alkatrésze tényleg nem jó, max. surfacerrel félgömb alakúra hizlalva.
Ákos 411895 2009. július 27. 14:35
Válasz erre
A szélvédő kb. 5 mm vastag, ez egy 1:35-ös maketten 0,14 mm.
Egy palack 0,5 mm, ez majdnem két centi 35-ben...
HUJBI 411894 2009. július 27. 14:35
Válasz erre
Akkor a GAZ 66-os is ilyen lesz? Anno jól lehúzták az Eduard-ot, amiért ezt a gumit lapos maratásból adja hozzá.
Ákos 411893 2009. július 27. 14:30
Válasz erre
A kithez adtak fóliát, de ahogy Grifx írta, papírboltokban tudsz venni többféle átlátszó fóliát, pl iratborító fólia néven is.
Szikével kivágtam.
És egy kis adalék: az UAZ (és általában a régebbi autók) teljes üvegezése az úgynevezett Securit üveg. A lényege az, hogy mikor betörik, kisebb-nagyobb darabokban kifolyik, de a kifolyt üveg széle nem vág (elvileg). A szélvédőt egy hornyolt gumiszalag tartja a helyén, a horonyba illeszkedik az üveg. Ez a horony alul, oldalt és általában a sarkokban megtartja az üveg kis darabjait.
Az újabb autókon ragasztott üveg a szélvédő, itt két üvegréteg között egy nehezen eltéphető műanyag fólia van. Ez a helyén marad, mikor betörik, csak berepedezik.
Miggyuri 411892 2009. július 27. 14:29
Válasz erre
Tdom, hogy 1/72. Én is abban dolgozom. De azt is tudom, hogy igényes koszolással koptatással mit lehet javítani vagy rontani egy maketten.
Egyébként egy tanáccsal két dolgot tehetsz. Figyelembe veszed, vagy elutasítod. A Te dolgod.
Miggyuri
Marci7 411891 2009. július 27. 14:20
Válasz erre
készült*
Marci7 411890 2009. július 27. 14:19
Válasz erre
Üdv
Az nem túl vékony? Szerintem az erre leginkább megfelelő cucc egy ásványvizes vagy akármilyen átlátszó műanyagból készített flakon vagy ilyesmi. Köszi a gyors választ:-)
grifx 411889 2009. július 27. 14:16
Válasz erre
Marci7
Vegyél egy írószer boltba vetítő fóliát.
Az olyan mint az űveg kicsinyítet mása.
Arra pedog hogy hogyan vagy mi miatt van kitőrve az űveg nézzél képeket.
Remélem segítettem.
Marci7 411888 2009. július 27. 14:15
Válasz erre
Szia!
A kitört üveget hogy/miből csináltad? Átlátszó műanyaglapból kivágtad a kis darabokat utána odaraktad vagy hogy? Különben meg szép, mint a többi;-)
Tiszteletem: Marci7
Raffay007 411887 2009. július 27. 13:46
Válasz erre
Ezek szerint annyira nem gáz?:)
Hozzáteszem a méretarány 1/72
Miggyuri 411886 2009. július 27. 12:44
Válasz erre
azaz kritika! bocs!
Miggyuri 411885 2009. július 27. 12:43
Válasz erre
No, akkor a ktitika :)
A harcjárművek lánctalpai esetében: a legritkább esetben maradnak fémszínűek, mint a T-34/76-nál. Viszont a belső tarajok rendszeresen csillogóra kopnak. Amit még érdemes volna körüljárni, az a harcjárművek koszolása.
Miggyuri
Raffay007 411882 2009. július 27. 10:59
Válasz erre
100_1776
100_1776
100_1777
100_1777
100_1779
100_1779
100_1784
100_1784
100_1789
100_1789
100_1785
100_1785

Na ezt jól megkaptam:)!A bombázó valóban túlzás volt!Azt el is távolítottam:)
Amúgy már a 30 felé közeledem!9 éve makettezem,de nem is tartom magam profinak!Itt van néhány munkám a teljesség igénye nélkül!Azért kontárnak sem tartom magam!A kritikát természetesen köszönöm és próbálok javítani!
Lac99 411881 2009. július 27. 10:41
Válasz erre
Köszi Neked és Borisznak, hogy válaszra méltattatok. :-) Igyekszem tovább, olvasgatok és próbálok fejlődni. Meg ebből a kettőből még lesz dioráma is, majd arról is teszek fel képeket, ha elkészül.
bigboy 411880 2009. július 27. 10:07
Válasz erre
Üdv nem tudok rá mást mondani fenomenális,mint minden munkád.bigboy
Ákos 411879 2009. július 27. 10:00
Válasz erre
Festésre kész
Festésre kész
A motor

A Military Wheels UAZ-469-es szetjéből származik, átalakítottam ahol kellett.
A motor
A motor alapfestése
A motor alapfestése
A kész UAZ-452
A kész UAZ-452
A kész UAZ-452
A kész UAZ-452
A kész UAZ-452
A kész UAZ-452
A kész UAZ-452
A kész UAZ-452
A kész UAZ-452
A kész UAZ-452

Egy első öböl háborús diorámába kezdtem bele, a címe After the storm.
Multa Gap-nál többszáz iraki jármûvet lõttek szét az amerikaiak, ami jármû viszonylag épen maradt, azt pedig otthagyták. A neten Highway of Death keresőszavakkal nagyon jó képeket találni erről a területről, pl. itt:
en.wikipedia.org/wiki/Highway_of_Death

Ennek a résznek egy kis részletét fogom kiragadni egy az út mellett félig az árokban lévõ Gaz-66-ossal és az UAZ-zal, amint az amerikai katonák éppen vizsgálgatják. A fgurák a Verlinden gyártmányai lesznek.

Az első kész jármű a Minimanfactory nemrég megjelent UAZ-452 műgyanta makettje.
A makett jó minőségű, kellőképpen részletes, de mint minden műgyanta készlet ez is sok szárazpróbát igényel. A felületeket 800-as csiszolópapírral simítottam le. A motor a Military Wheels UAZ-469-es készletéből származik. A motor helye ki van alakítva a makettben, így nem volt nehéz. A festést hajlakkos módszerrel készítettem, a századjelvényt és a rendszámot szabadkézzel ecsettel festettem fel.
apcyzoli 411878 2009. július 27. 09:45
Válasz erre
Kedves mindenki!

Eme, akaratom ellenére kialakult helyzetet megoldandó, megváltoztattam a nick nevemet, ezentúl, mivel az apci makettező klub tagja vagyok, és Serfőző Robi barátom az "apciroby" nevet használja, én az apcyzoli nevet vettem fel. Remélem nem haragszik majd meg érte.

De ettől függetlenül, köszönöm a hozzászólásokat, és várom a továbbiakat is!
Tibcsi 411877 2009. július 27. 09:14
Válasz erre
Hehe, én is Veszprémbe küldtem volna a kiömlőket. :))

Szerintem válassz egy másik nevet. :)
Solo 411876 2009. július 27. 09:08
Válasz erre
Szia Ákos!
Elnézést kérek, de erről igazán nem tehetek!
Nem áll szándékomban senki nevével és személyével visszaélni!
Úgyhogy ne haragudjatok érte, és főleg Szász Robitól kérek elnézést, Sok felkiáltójellel! (!)
Ákos 411875 2009. július 27. 09:04
Válasz erre
Nézdd meg a hozzászólásod mellett az Adatlap fület: a Solo nicknév Szász Róbertet, a Makettinfo egyik oszlopos tagját takarja.
Ismét kijött a fórum legnagyobb hibája: más nevében is írhatsz hozzászólást...
Ákos 411874 2009. július 27. 09:04
Válasz erre
Nézdd meg a hozzászólásod mellett az Adatlap fület: a Solo nicknév Szász Róbertet, a Makettinfo egyik oszlopos tagját takarja.
Ismét kijött a fórum legnagyobb hibája: más nevében is írhatsz hozzászólást...
Solo 411873 2009. július 27. 08:58
Válasz erre
Köszi Tibcsi!

Ideírnám az elérhetőségeimet:

zolyomi.zoli@gmail.com
20/353-0806
Zólyomi Zoltán 3032 Apc, Rákóczi út 65.
Tibcsi 411872 2009. július 27. 08:39
Válasz erre
Solo,

Épp ezért kérdeztem én is, mert a "sima" A változatúakkal nem bombáztak. Ha nem felejtem el, otthon megnézem a hajtóműkiömlőt, mert lehet, hogy van az Italeri F-14B-ből maradékom és akkor tudok küldeni egy párat, ha kell. :)

Tibcsi
Solo 411871 2009. július 27. 08:36
Válasz erre
Szia Szabi!

GE-F-110 kellene, ha lenne. Köszönöm előre is!
Szabi77 411870 2009. július 27. 08:29
Válasz erre
Solo!
F-16-os maradékaim között van hajtóműkiömlő két fajta,de az a baj mindegyikből egy-egy,pontosan melyik is kellene?
Ha kell küldöm!
Szabi77
Solo 411869 2009. július 27. 07:51
Válasz erre
Szia Tibcsi!

A doboz szerint F-14A lenne, de ahogy utána néztem több hónappal ez előtt, (és ebben Daala is megerősített)kiderült hogy a gépet átépítették és több paraméterét fejlesztették.
Végül F-14B lett belőle. Főleg éjjeli felderítésre és bombázásra tették alkalmassá.
Megnövelzék a számítógépkapacitását és korszerűsítették az ECM rendszert is.
Bár kutattam a gép részletes történetét, mintha szinte nem létezett volna, mert néhány fotón kívül, elég szegényesnek mondható az eklézsia.
Kerestem tipus és lajstromszám szerint, a repülőgéphordozók honlapján, a Sluggers századnál, stb... de szinte semmi.
Úgyhogy az építés alatt is voltak kérdőjelek rendesen.
Például tegnep este Daala hívta fel a figyelmemet arra is, (köszönöm Neki)kogy a hajtóműveket ki kell cserélnem GE-F-110-re.
Még jó hogy nem ragasztottam be, és most kereshetek F16-os hajtóműveket, méghozzá egyszerre kettőt.
Ha valakinek lenne, kérem a segítségét!

Üdv mindenkinek!
Tibcsi 411868 2009. július 27. 04:34
Válasz erre
Solo,

Pofás kis Cicus. :) Egy kérdés: ez milyen változatú Kandúr?
joozsyka 411867 2009. július 26. 22:56
Válasz erre
Solo 411866 2009. július 26. 22:54
Válasz erre
Köszi mindenkinek a hozzászólását és a segítséget!
Ezt a matrica levállást én is észrevettem, és azóta már javítottam.
halaci 411865 2009. július 26. 22:50
Válasz erre
Nekem tetszik, egy kérdés: a bal oldali függőleges vezérsík kilépőélén nem vált el a matrica?
borisz 411864 2009. július 26. 22:48
Válasz erre
Dicsak a Szólókapitán bejelenkezett:D
Nem rossz, nem rossz.
Nekem már elegem van az A-7ből.
Daala 411863 2009. július 26. 22:40
Válasz erre
VF-103
VF-103

Solo!
Király a gép, csak egy apró megjegyzés. Ez a gép ezzel a festéssel már ugye F-14B-re átépített gép lett és így a kiömlőket lehet is kidobni. Cseréld le az F-16-oséra GE-F-110).
Amúgy nagyon jó lett, a GBU-12-esek nagyot dobnak rajta!
Miggyuri 411862 2009. július 26. 22:23
Válasz erre
Solo 411861 2009. július 26. 22:19
Válasz erre
A még hiányzó alkatrészek1
A még hiányzó...
Alulnézet1
Alulnézet1
F14 Flircat1
F14 Flircat1
F14 Flircat 21
F14 Flircat 21
F14 Flircat 31
F14 Flircat 31
F14 Flircat 41
F14 Flircat 41
Félkész szűkített és bő hajtóműkiömlő1
Félkész szűkí...
Főfutók1
Főfutók1
Fölülnézet1
Fölülnézet1
Futómű és nyitott alsó törzsféklap1
Futómű és nyitott...
Függőleges vezérsíkok1
Függőleges vezérs...
Hajtóműbeömlők1
Hajtóműbeömlők1
Hátsó szekció1
Hátsó szekció1
Kabin1
Kabin1
Kabin 21
Kabin 21
Kabin 31
Kabin 31
Kabintető1
Kabintető1
Még orrkúp és radar nélkül1
Még orrkúp és...
Nagyterpesz1
Nagyterpesz1
Nyitott alsó törzsféklapok1
Nyitott alsó tö...
Nyitott orrsegédszárny és csűrő1
Nyitott orrsegédsz...
Orrkúp Tommal1
Orrkúp Tommal1
Orrsegédszárny és csűrő1
Orrsegédszárny és...
Sidewinder rakéták és az elfogóhorog1
Sidewinder rakéták...

Itt vannak a képek.
Solo 411860 2009. július 26. 22:13
Válasz erre
Lassan bejezéséhez közekedik meglehetősen hosszúra nyúlt Tomcat projektem, és hamarosan
teljes egészében repülőgép formát ölt.
Néhány óra türelmes munka és késznek lesz mondható, bár mint tudjuk, befejezett makett nincs, csak abbahagyott...
Ez egy Italeri műanyaghalmazból készült gép és 1:72-es méretarányú.
Sok többletmunkával de annál nagyobb türelemmel valamint kedvvel épült.
Feljavításra került a kabin, radart kap majd az orr, a futóaknák és a futószárak csövezést kaptak, és ki lettek térítve az egyébként olaszosan egybeöntött törzsféklapok, orrsegédszárnyak, csűrők és a függőleges vezérsíkon található oldalkormányok.
A géptipus jellegzetessége az egyik hajtóműkiömlő szűkebb mivolta, így mivel az Italeri volt szives mindkettőt egyformára önteni,ezt az alkatrészt is le kellett cserélni.

Kérnék szépen építő jellegű javaslatokat,hogy mit lehetne még javítani vagy módosítani ebben az építési stádiumban.
De a kritikákat is szivesen venném, mert a következő Tomcat-emnél felhasználom őket.

További jó makettezést mindenkinek, Zé.
^Sunrise^ 411859 2009. július 26. 20:44
Válasz erre
DSC_1783
DSC_1783
DSC_1786
DSC_1786
DSC_1788
DSC_1788
DSC_1794
DSC_1794
DSC_1794
DSC_1794
DSC_1795
DSC_1795
DSC_1796
DSC_1796
DSC_1798
DSC_1798
DSC_1801
DSC_1801

Elkészültem azt hiszem teljese a Chieftainnel. Láttam egy képet az egyik harckocsikról szóló könyvben, amiben épp terepen robog, onnan az ötlet a sarazásra, ill. szerettem volna kipróbálni a filterezést, elég sok réteget és színt vittem fel, remélem annyira nem idegen a valóságtól.
Mindenesetre a Challenger 2-höz képest ezen a több mint 30 éves készleten nagyon látszik a kora, feljavító nem tudom, hogy van-e hozzá, én csak pár kapaszkodót cseréltem mi rajta drótra, minden más dobozból készült.
Tibó 411858 2009. július 26. 19:32
Válasz erre
Üdv. Miggyuri

Nagyon frankó. Gratula!

Tibó
Miggyuri 411857 2009. július 26. 19:05
Válasz erre
kv2
kv2
kv2_1
kv2_1
kv2_2
kv2_2
kv2_3
kv2_3
kv2_4
kv2_4

Most ez készül. Trupi KV-2, ESCI szovjet gyalogság és egy Balaton műgyanta harckocsizó, plusz a háttér "kukamakett" (Hulladék kartondarabokból).
halaci 411856 2009. július 26. 16:39
Válasz erre
Szia,

kérlek, ne sértődj meg rajta, de úgy gondolom, rossz úton jársz. Ahogy írod, több vasat tartasz a tűzben, viszont ez azzal is jár, hogy mindegyiken elköveted ugyan azokat a hibákat.

Először is, amiket csinálsz, azok szerintem nem diorámák, hanem inkább a terepasztal kategóriába tartoznak. Az előbbinél fontos a hitelesség, ha - ahogy G-cart is írta - a hely miatt sűríteni kell a dolgokat, akkor annak kell legyen valami kerettörténete. A terepasztalnál viszont az egyes darabok önmagukban életszerűek, de az egész egyben nonszensz - gondolj egy vasúti terepasztalra, ki építene ötszáz méter sínhez három állomást a valóságban? A repülőgépeknél talán az első képen a reptér fölött áthúzó Messer és a második kompozíción a Storch az elképzelhető, a többi, különösen a bombázók nem.

Második hiba szerintem, hogy sok fiatalhoz hasonlóan - ugye nem tévedek, ha úgy gondolom, hogy még a második X alatt vagy? - a mennyiség bűvöletében élsz. Attól, hogy sok mindent felraksz egy felületre, az nem lesz jobb, mint egy gondosan kitalált kompozíció. A második, sivatagi anyagon gondolom, már minden rajta van, amit oda szántál. Azon látszik, hogy az elképzelés csak annyi volt, hogy "a németek és az angolok lövik egymást és férjen fel rá minden, amit a Matchbox (Revell) sorozatban megvettem". Egy diorámát vagy a jó motívuma, konfliktusa vagy a nagyon jól kidolgozott részletei tesznek érdekessé. Ezeken még egyik sincs (a harc önmagában nem az!). Próbálj meg egy kisebb részletet kiragadni és azt kidolgozni.

A harmadik (vagy első, attól függően, hogy melyik végéről nézzük) a kidolgozás. A festés általában nagyon vastag, ehhez többet nem mondanék, ha tanácsra van szükséged, lesznek, akik nálam ebben sokkal tapasztaltabbak. Nem stimmelnek viszont a színek, még akkor sem, ha készséggel elhiszem, hogy mondjuk a Quadnál vagy a Grantnél tényleg barnát adtak meg a festési leírásban. A gyártók sokszor írnak hülyeségeket, különösen az olcsóbb készleteknél. (Szerintem úgy gondolják, hogy gyereknek jó lesz, ami szégyen.) Azt, hogy a repülőgépek festése és jelzései egyáltalán összehozhatók-e a földi egységekkel, meg sem merem kérdezni.

Egy szó mint száz, a lelkesedésed nagyon jó, de tömegtermelés helyett kérlek inkább próbálj meg alaposabban kidolgozni egy-egy darabot, nagyobb sikert fogsz vele aratni.
G-cart 411855 2009. július 26. 14:31
Válasz erre
Szia!
A dioráma építésben mindenképpen kompromisszumokat kell kötnünk, picit sűríteni kell a cuccokat, de nem szabad túlzásba esni! Te mindent szeretnél egyszerre bemutatni. Fontos az életszerűség! Szerinted ahol bombáznak, ott a gyalogság közben vidáman rohamozgat? Szerintem mindenki kussol a földre fekve, mindegy, hogy melyik oldalhoz tartozik. De kezdésnek nem rosszak! További jó munkát!
G'
csabbee 411854 2009. július 26. 11:10
Válasz erre
pic 007
pic 007
pic 008
pic 008
pic 009
pic 009
pic 005
pic 005

Sziasztok!
Hosszú kihagyás után kicsit haladtam a Hornet belsejével.A hátsó műszerfalegyüttes egy "hibrid",ugyanis a makett sajátjából,az Aires készletből + saját sztirolból,húzott szálból készült.Még egy kis szárazecsetelés hátra van.
Üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.