<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ponty | Adatlap | 556811 | 2014. március 26. 19:57 | ||
Nagyon köszönöm a felajánlást, de én inkább toronybelső alkatrészekre gondoltam, mivel a motorterem nem nyitható (Apropó ott az a túlnyúló rész az ráccsal van lefedve, vagy mivel? nekem egy lik lenne ott). Erről a készletről olvastam is. A hozzá adott/tervezett maratásokat is néztem mert a belsőről onnan van a legtöbb referenciám. Előzmény: (556809) börni75 2014. március 26. 19:17 | |||||
börni75 | Adatlap | 556809 | 2014. március 26. 19:17 | ||
Szia ponty! Köszi szépen, ez a Dragon 6290-es készlete teljes belsővel! A makett szerintem elég jó minőségű volt kisebb hibákkal. A belsőből a motor összerakását kihagytam(ok:lustaság), ha érdekel azt szívesen átadnám! Cikket valószínűleg nem írok. A talaj valamiféle glett anyag, arra szitált homokot szórtam, festettem befolyattam, szárazecseteltem, a füvet faragaszóval rögzítettem. Üdv! | |||||
G4beM | Adatlap | 556791 | 2014. március 26. 11:26 | ||
Szia! Ezt a hajszárítós trükköt ezen már nem próbálom ki, mert az életben nem tudnám visszavarázsolni a damilt, de majd a többivel egyetemben ezt is kipróbálom legközelebb. Megnéztem a referencia képeket, és tényleg ott a lemez a propellert rögzítő csavarok alatt, eddig észre sem vettem (bár abszolút logikus, hogy ott kell legyen..) Köszi, javítom! :) | |||||
warbirds | Adatlap | 556779 | 2014. március 26. 07:30 | ||
Na ezt a hajszárítós dolgot még én se hallottam. Mindig tanul az ember gyereke valamit... :) | |||||
lacipapa | Adatlap | 556769 | 2014. március 25. 21:07 | ||
Szervusz! Nagyon jó ez!Én is fúrom a szárnyat huzalozáshoz.A mikor át húzod a damilt,előtte,egy csepp pillanat ragasztót teszel a damilra és úgy húzod át a furaton.Így a ragacs bele megy a furatba is.Amikor meg száradt,szikével le vágod a fölöslegeset.Ha mégis laza maradna,akkor,hajszárítóval meg csapatod egy csöppet,hogy meg feszüljön a damil.Ezt csak óvatosan,mert képes annyira meg feszülni,hogy el pattan és kezdheted a fúrást előlről! További jó munkát és kérünk még több képet.Ja...a légcs.csavarjai alatt,egy fém tárcsa van,hogy a csavar ne sűlyedjen a fába.Azt is fém színűre festheted. Üdv,Laci | |||||
ponty | Adatlap | 556768 | 2014. március 25. 21:01 | ||
Nagyon odaver! Majd cikket is látunk belőle? a talaj főleg érdekel, mivel a vietnámi diómon még lehet igazítanék. Meg én is építek egy ilyen lánctalpast (Én az italerijét, amihez megszereztem az aber tristarhöz kiadott maratását.Meg ugyanezek a figurák.) Szóval érdekelnének a te tapasztalataid a tieddel, akármelyik készlet is volt, mert én kisebb nehézségek miatt félbehagytam, és nekiálltam egy egyszerűbb szovjet kispáncélosnak pihenésképp, meg, hogy kopjon a készlet. Itt megjegyezném, hogy akinek van elfekvőben 1/35 Pz. 38(T) alkatrészek főleg belső, és csak nyűgöt jelent (Foglalja a plazmatévé helyét, meg egyebek.) Akkor Pesten szívesen átvenném, és beépíteném az enyémbe. Persze hajlandó vagyok fizetni is, vagy ha van valami ami kellhet megnézhetem a készletemet. Ugyan itt Sd,Kfz. 250-hez való váltómű is érdekel! | |||||
börni75 | Adatlap | 556765 | 2014. március 25. 20:07 | ||
Sziasztok! Hosszú szünet után, egy régebben elkészült makettemnek készítettem egy kisebb alapot életem első fájával.Számomra a fa elkészítése végtelennek tűnő munkának tűnt, de sokat tanultam belőle, remélem a következő építésnél a hasznomra lesz! Üdv! | |||||
G4beM | Adatlap | 556760 | 2014. március 25. 19:21 | ||
Sziasztok, megint én :D Kicsit megfúrtam a kipufogócsövet, és le is festettek. Meg kicsit belenyúltam a propeller festésébe, a rögzítő csavarok ön átmentem egy kis acélszínnel, még megnézem természetes fényben is kell e még kezelgetnem kicsit vagy jó lesz így. Igazatok volt, tényleg dobtak az összképen. Köszi! | |||||
G4beM | Adatlap | 556710 | 2014. március 25. 09:44 | ||
Sziasztok! Köszönöm az elismerést! Jól éreztem, hogy valami hiányzik, de nem jöttem rá, hogy mi az. :) A kipufogót megfúrni nem jutott eddig eszembe, de mondasz vele valamit. warbirds: igen, huzalozás közben rájöttem, hogy ez így nem lesz jó, kicsit túl is gondoltam a megoldást, de már nem tudtam rajta változtatni, mert már egyben volt minden, és rendes fúróm se volt. Közben már lerendeltem egy készlet mini fúrót, a következő már így fog készülni! | |||||
warbirds | Adatlap | 556699 | 2014. március 25. 07:29 | ||
Szia! Tényleg jó lett, csak a kabinnál lévő huzalok egy kicsit "megszálltak". Ha elfogadsz egy tanácsot, a huzalozásnál bátran fúrd át a felső szárnyat. Sokkal egyszerűbb lesz feszesen tartani a damilt és némi tömítéssel, csiszolással, valamint egy pötty festékkel láthatalanul el lehet tünteni a nyomokat. makettinfo.hu/upload/201310/s.e.5a_005.jpg makettinfo.hu/upload/201403/100_7989.jpg Üdv, warbirds | |||||
apcyrobi | Adatlap | 556695 | 2014. március 25. 07:16 | ||
Helló! Osztom az előttem szóló véleményét; szerintem is jól mutat! A kipufogót rozsdázd be és "lyukaszd ki" ha másképp nem , festéssel. Gratulálok hozzá! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 556692 | 2014. március 25. 06:01 | ||
Szia, Szerintem nagyon jó lett és nem csak "ahhoz képest". Szeretem az ilyen békebeli, nem agyontuningolt maketteket... :) Egy apró észrevétel: a motorburkolat aljából kilógó két kis "szarvacska" szerintem kipufogó, azokat majd ne felejtsd el valami fém-, vagy rozsdaszínűre lefesteni. És ha még a légcsavar felerősítő csavarjait is kiemelnéd pl. acélszínnel, az is sokat dobna a látványon. Szerintem... :) | |||||
G4beM | Adatlap | 556691 | 2014. március 24. 23:12 | ||
Sziasztok! Letov S-328 célegyenesben (KP, 1/72). Kicsit ...ból várat kategória, de én azért elégedett leszek vele, ha kész lesz. Még matricázás, koszolás egy picit, meg még pár apróság és kész. Ecsettel festve, damillal huzalozva, félig megőrülve. | |||||
apcyrobi | Adatlap | 556637 | 2014. március 24. 09:08 | ||
Jó lesz ez is! Viszont mi indokolja az alsó felületen a hüvelykivetők mögötti örvénylést? Szerintem tök egyenes párhuzamos "korom elkenődés" keletkezik. (persze tévedhetek! Eredeti fotó ... esetleg?) | |||||
Hubcsi | Adatlap | 556634 | 2014. március 24. 08:11 | ||
glitter | Adatlap | 556546 | 2014. március 23. 07:34 | ||
Phoenix89 | Adatlap | 556527 | 2014. március 22. 19:18 | ||
Óóó én hálás vagyok ezekért a tanácsokért, talán a 10%-a az, amit már tudtam eleve, a többi mind újdonság, amik nélkül talán egy ronda csálé tutaj kerekedne ki ebből a projektből. :)) Nekem ez az első sztirol makettem, ami kb a felénél tart építésben, jóformán műanyagot már nem fogok többet építeni rá, maximum ha valamit merevíteni, erősíteni kell. Mivel nekem eléggé profi munkának tűnik mindaz, amiket eddig képeken bemutattál, így most egyfajta padawannak érzem magam. :D Na de szépen kitapasztalok mindent, egyszer tán még építhetek olyan nagyobb volumenű járműveket, amiket ide felraktál, azokat is szívesen megnézném, amiket nem. :) | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556526 | 2014. március 22. 19:10 | ||
Nagyon könnyű, persze ez durvább csiszolópapírra értendő. Még vigyázni is kell, nehogy túl sokat csiszoljon le az ember belőle. Ilyen állapotban, hogy megvan a fedélzet alapja sztirolból, én inkább a palánkozással kezdeném a helyedben. Ha pontosan illeszted a léceket, akkor keveset kell majd lecsiszolni belőle. Ez egyrétegű, 1 mm-es balzapalánknál fontos, nehogy nagyon meggyengüljön. A sztirolra való faragasztásnál úgy tudod elkerülni majd a vetemedést, ha deszkánként rakod fel a fedélzetet, és élben egymáshoz nem ragasztod ezeket a deszkákat. (Remélem, nem hangzik úgy, amiket írok, mintha az ezeréves, megfellebbezhetetlen profi osztaná az észt, nincs ilyen szándékom és nem is szeretem azt a stílust. Könnyen lehet, hogy itt-ott számodra más megoldások lesznek üdvözítőek, mint nálam voltak, úgyhogy ezeket puszta tanácsnak tekintsd, amit akár felül is bírálhatsz. :) ) | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 556519 | 2014. március 22. 17:54 | ||
A tömör balzát, amivel kitöltötted a bordák közötti részt, mennyire könnyű csiszolni? Úgy értem elég puha, a hajlékonyságából ítélve, így csiszolópapírral ugyanilyen könnyű lefaragni, mint pl a hungarocellt? Nyilván nem pazaroltál órákat egy-egy szelet helyrecsiszolásával. Időközben beépítettem a belső teknőt, nemsoká be is fedem ugyanott, aztán a falrészeket, két oldalra pedig ülőpadok kerülnek majd. Melyiket érdemes előbb a fedélzetet lefedni, vagy a hajótestet beburkolni? | |||||
Zoli | Adatlap | 556468 | 2014. március 21. 18:38 | ||
Szia, Tényleg nem kell már ehhez nyúlnod, nekem legalábbis nagyon tetszik. z | |||||
G4beM | Adatlap | 556467 | 2014. március 21. 18:35 | ||
G4beM | Adatlap | 556454 | 2014. március 21. 13:31 | ||
Wow. Az a rozsda... Hozzáértő kezében minden eszköz csodafegyver :D | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556449 | 2014. március 21. 12:03 | ||
Ez nagyon jó! | |||||
benq742 | Adatlap | 556448 | 2014. március 21. 11:36 | ||
A hajlakk meg büdös ! :D legalábbis mikor anyám fél dobozzal ráfújt a fejére még anno, akkor kellőképpen megutáltatta:P! amúgy meg lehet használni persze, csak ha van kifejezetten erre való termék (mármint a koptatásra) és nem is drágább, és nem is rosszabb, sőt szerintem jobb, akkor minek a kísérletezés!Persze senkit nem akarok ezzel megbántani mindenkinek szíve joga, sőt biztos valaki nagyon szépen tudja használni mint pl te, de nekem jobban bejött a Mig vagy az AK! | |||||
benq742 | Adatlap | 556447 | 2014. március 21. 11:29 | ||
hát nem töltötte fel a képet! :( kár:( nem tudom amúgy sem hogy hogy kéne! | |||||
benq742 | Adatlap | 556446 | 2014. március 21. 11:29 | ||
Amúgy ezzel készülök éppen! Sajnos telefonnal tudok csak fényképezni ezért sok részlet nem látszik de próbálom értékelhetően lefotózni így! hátha így is tetszetős! | |||||
Luthor | Adatlap | 556445 | 2014. március 21. 11:28 | ||
A hajlakk nem is büdi... :-) Nekem hajlakk-homok kombóval ilyen lett: | |||||
benq742 | Adatlap | 556444 | 2014. március 21. 11:07 | ||
Én is így voltam, és érdekes hogy azóta (szerintem) sokkal szebben tudok dolgozni, mert mindenre van valami egyszerű löttyi,meg alapvetően jól fed jó az alapozó, és nem kell sokat vacillálni hogy mit hogy csinálj meg! Én személy szerint ajánlom! Üdv Jó munkát! | |||||
G4beM | Adatlap | 556442 | 2014. március 21. 11:01 | ||
Köszi! Gondolkodom, hogy át is állok akrilra, mert egyszer az enamelek miatt fogok rákot kapni.. :D És a jó cuccok mind akrilok/akrilhoz vannak. Egyszóval nagyon szemezek Mig Jimenez cuccaival is. Úgy tűnik nagyon itt lenne az ideje, ha már ilyen jó dolgokat árulnak. :) Még egyszer Köszi! | |||||
benq742 | Adatlap | 556440 | 2014. március 21. 10:32 | ||
Sziasztok (bocs a beleszólásért, csak tapasztalat) Egyszerűbb! és biztosabb a végeredmény, ezzel a "lötyivel"! Más részről nem drágább mint a hajlakk, akkor meg inkább kifejezetten azt jó szerintem használni ami erre való! jah és nem büdös!Én próbáltam mindkét technikát, és inkább ezt használom!De ez persze az én tapasztalatom és véleményem, ahány ember annyi vélemény! :) | |||||
G4beM | Adatlap | 556433 | 2014. március 21. 09:10 | ||
Szia! Becsatalkozok én is a kérdésbe: akkor ez igazából ugyanolyan, mint mikor hajlakkal fújod le, színre fújod, és kaparod vissza? Csak gondolom ez a lötyi direkt makettezésre való, nem házi megoldásokra. Van valami extra előnye a hajlakkal fújkálással szemben? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556432 | 2014. március 21. 08:47 | ||
Szintén pillanatragasztóval szoktam a palánkot a bordákhoz ragasztani, gélessel. De felhelyezés előtt a palánkot élben mindig végigkenem szimpla faragasztóval is, fontos, hogy két borda közötti szakaszon élben is ragadjanak egymáshoz, különben fogdosáskor, csiszoláskor elmozdulhatnak. A kitöltést nagyjából a megfelelő méretre vágott balzadarabokkal csinálom, amiket aztán a bordák ívéhez csiszolok. Itt van pl. a Bismarck tatja, hirtelen erről találtam "előtte" képet is. (Ilyen esetben Palmatexet szoktam használni, ez összefogja a sztirolt a balzával, és utóbbit is önmagával. A pillanatragasztó nem jó itt, mert beleivódva a fába kemény csomókat hoz létre benne, és csiszoláskor ezek teljesen másképp viselkednek, mint az át nem itatódott farész, így nem lehetne szépen ívre csiszolni.) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 556423 | 2014. március 21. 00:48 | ||
Koszi szepen a hasznos infokat Robi. Udv. | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 556420 | 2014. március 21. 00:14 | ||
Egyébként az ívelt részeket kitöltve később gondolom még utáncsiszoltad, nemde? Mert egyelőre én most így hirtelen nem tudom, hogyan csináljak hasonló "kitöltést". Mi ennek a menete? Van trükk rá? A kiálló sztirol élekre gondolok és hogy pontosan egy szinten vannak a fával. | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 556419 | 2014. március 21. 00:09 | ||
Sima pillanatragasztót, 3 másodperc se kell, és az isten lábát se ereszti el utána. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556418 | 2014. március 21. 00:01 | ||
Szerintem jobban jársz az utóbbival, mármint a hosszú léc-utólagos jelölés módszerrel. Kevesebb illesztési hibalehetőség, gyorsabb haladás, és nem kell két léc találkozását pontosan kimérni egy 1 mm-es élnél. Csak kell hozzá 3-4 kéz, hogy teljes hosszban a helyére illeszd. :) Milyen ragasztót használsz hozzá? A jobban ívelt részeknél néha érdemes teljesen kitölteni anyaggal a testet, hogy a palánk biztosan a helyes ívet kövesse, ezt illusztrálják a képek. Balzával ez is villámgyorsan megy. | |||||
TMS | Adatlap | 556417 | 2014. március 20. 23:55 | ||
Alapvetően igen, Marci. Az alapszín felvitele után, ráment a lötyi, aztán az álca. Utána vízzel nedvesítettem a felületet, és ecsettel (nem kell vékony legyen, én egy igen vastag körecsetet használtam), óvatosan dörzsöltem a felületet. Használtam még kihegyezett hurkapálcát is a karcolások elkészítéséhez. Ja, és először csak a sárga szín ment fel, azt megkoptattam, majd 2 napos száradás után újra felfújtam a lötyit, és utána fújtam fel a vörös barnát és a zöldet, azt szintén koptattam, karcoltam, így vannak olyan részek, ahol a vörös barna vagy zöld alól a sárga jön elő és nem az alapnak felfújt sötét szín. Üdv: Robi | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 556416 | 2014. március 20. 23:41 | ||
Nos igen, abszolút hasznos információk, amiket nagyon köszönök! :) Pár napja készítettem egy egyszerű derékszögű hajótest "demót", amolyan próbaképp, hogyan sikerült a palánkozás, szerintem nem lett rossz, persze nincs teljesen befejezve, de nem is szándékozom, csak a balza viselkedését akartam látni. Az oldalak párhuzamos befedése nekem is eszembe jutott, és igen, sokkal kifizetődőbb lesz úgy csinálni, nem utálok semmit se jobban, ha egy makett aszimmetrikus. Amúgy szerintem úgy fog kinézni a lécek hosszúsága, hogy egy fedőléc három bordát fog érinteni az elején, a közepén és a végén, tehát két bordatávolságot foglal majd magába, így fogom darabonként a helyükre pakolgatni. Vaaagy felrakom őket hosszú darabokban, aztán ejtek rajtunk egy-egy enyhe bevágást, mintha külön darabokból állnának... Az imént végeztem a belső teknővel, holnap teszek fel képeket. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 556415 | 2014. március 20. 23:17 | ||
Szia! Most látom, hogy ide került a hajód. Továbbra is nagyon precíz munkának tűnik. Az ilyen, viszonylag kevés elemből, és többé-kevésbé hajlékony anyagból (sztirol, karton) készült szerkezetek az én tapasztalatom szerint is hajlamosak kissé "elferdülni". Majd a palánkozásnál sokat segíthet az, ha párhuzamosan csinálod a két oldalt, így az egyik nem fogja elhúzni egy irányba az egész szerkezetet. Nem tudom, próbálgattad-e már a balzát, de ha a léceket felragasztás előtt óvatosan eleve a kívánt ívre hajlítgatod és így ragasztod a helyére, a bordák - remélhetőleg - egyáltalán nem fognak kiütközni később a hajótesten. A fedélzettel vigyázz majd, a nagy felületen telibe összeragasztott balza-sztirol szendvics hajlamos elég rondán elvetemedni! Én jártam már így. Nagyon érdekes téma, és jó festéssel baromi látványos lesz! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 556414 | 2014. március 20. 22:44 | ||
Koszi az infot Robi. Sotetszurke volt az alapfestes es arrol egy extremvekony ecsettel kapartad vissza a kamuflazs szint? | |||||
TMS | Adatlap | 556413 | 2014. március 20. 22:36 | ||
Köszi Marci! A kopásokat ennek a lötyinek a segítségével készítettem: www.tankmodelshop.com/festekek_ecsetek_69/leverodes_effekt___scratches_effects_1320 Üdv: Robi | |||||
tyimosenko | Adatlap | 556410 | 2014. március 20. 22:22 | ||
Szia Robi, Szep lett a szorny. A kopasokat milyen modszerrel csinaltad? - Jol neznek ki. Koszi,udv, Marci | |||||
TMS | Adatlap | 556395 | 2014. március 20. 18:55 | ||
Köszi Attila! A lánctalpakat először akrillal festettem, majd nagyon sötét szürke mosóval átmostam. Ezután többféle föld színű pigmentet dolgoztam fel, majd áthúztam a görgőkkel és a talajjal érintkező felületeket grafittal és fém színű pigmenttel (ez fényesíthető - lehet egy kicsit még fényesítem). Üdv: Robi | |||||
flora noel | Adatlap | 556392 | 2014. március 20. 18:03 | ||
Szerintem nagyon jó.A lánc az hogy készül? | |||||
TMS | Adatlap | 556385 | 2014. március 20. 16:43 | ||
Hubcsi | Adatlap | 556193 | 2014. március 17. 11:10 | ||
dioevil | Adatlap | 556129 | 2014. március 16. 12:47 | ||
Phoenix89 | Adatlap | 556119 | 2014. március 16. 11:14 | ||
zoli1989 | Adatlap | 556109 | 2014. március 16. 09:12 | ||
Nagyon tetszik ez a Falcon már most ! :) | |||||
silent8 | Adatlap | 556090 | 2014. március 15. 19:21 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |