/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.
ponty 556811 2014. március 26. 19:57
Válasz erre
Nagyon köszönöm a felajánlást, de én inkább toronybelső alkatrészekre gondoltam, mivel a motorterem nem nyitható (Apropó ott az a túlnyúló rész az ráccsal van lefedve, vagy mivel? nekem egy lik lenne ott). Erről a készletről olvastam is. A hozzá adott/tervezett maratásokat is néztem mert a belsőről onnan van a legtöbb referenciám.
börni75 556809 2014. március 26. 19:17
Válasz erre
Szia ponty!
Köszi szépen, ez a Dragon 6290-es készlete teljes belsővel! A makett szerintem elég jó minőségű volt kisebb hibákkal. A belsőből a motor összerakását kihagytam(ok:lustaság), ha érdekel azt szívesen átadnám! Cikket valószínűleg nem írok. A talaj valamiféle glett anyag, arra szitált homokot szórtam, festettem befolyattam, szárazecseteltem, a füvet faragaszóval rögzítettem.
Üdv!
G4beM 556791 2014. március 26. 11:26
Válasz erre
Szia!
Ezt a hajszárítós trükköt ezen már nem próbálom ki, mert az életben nem tudnám visszavarázsolni a damilt, de majd a többivel egyetemben ezt is kipróbálom legközelebb. Megnéztem a referencia képeket, és tényleg ott a lemez a propellert rögzítő csavarok alatt, eddig észre sem vettem (bár abszolút logikus, hogy ott kell legyen..) Köszi, javítom! :)
warbirds 556779 2014. március 26. 07:30
Válasz erre
Na ezt a hajszárítós dolgot még én se hallottam. Mindig tanul az ember gyereke valamit... :)
lacipapa 556769 2014. március 25. 21:07
Válasz erre
Szervusz!
Nagyon jó ez!Én is fúrom a szárnyat huzalozáshoz.A mikor át húzod a damilt,előtte,egy csepp pillanat ragasztót teszel a damilra és úgy húzod át a furaton.Így a ragacs bele megy a furatba is.Amikor meg száradt,szikével le vágod a fölöslegeset.Ha mégis laza maradna,akkor,hajszárítóval meg csapatod egy csöppet,hogy meg feszüljön a damil.Ezt csak óvatosan,mert képes annyira meg feszülni,hogy el pattan és kezdheted a fúrást előlről!
További jó munkát és kérünk még több képet.Ja...a légcs.csavarjai alatt,egy fém tárcsa van,hogy a csavar ne sűlyedjen a fába.Azt is fém színűre festheted.
Üdv,Laci
ponty 556768 2014. március 25. 21:01
Válasz erre
Nagyon odaver! Majd cikket is látunk belőle? a talaj főleg érdekel, mivel a vietnámi diómon még lehet igazítanék. Meg én is építek egy ilyen lánctalpast (Én az italerijét, amihez megszereztem az aber tristarhöz kiadott maratását.Meg ugyanezek a figurák.) Szóval érdekelnének a te tapasztalataid a tieddel, akármelyik készlet is volt, mert én kisebb nehézségek miatt félbehagytam, és nekiálltam egy egyszerűbb szovjet kispáncélosnak pihenésképp, meg, hogy kopjon a készlet. Itt megjegyezném, hogy akinek van elfekvőben 1/35 Pz. 38(T) alkatrészek főleg belső, és csak nyűgöt jelent (Foglalja a plazmatévé helyét, meg egyebek.) Akkor Pesten szívesen átvenném, és beépíteném az enyémbe. Persze hajlandó vagyok fizetni is, vagy ha van valami ami kellhet megnézhetem a készletemet. Ugyan itt Sd,Kfz. 250-hez való váltómű is érdekel!
börni75 556765 2014. március 25. 20:07
Válasz erre
T-38 016
T-38 016
T-38 019
T-38 019
T-38 027
T-38 027
T-38 030
T-38 030
T-38 034
T-38 034
T-38 042
T-38 042
T-38 053
T-38 053
T-38 058
T-38 058

Sziasztok!
Hosszú szünet után, egy régebben elkészült makettemnek készítettem egy kisebb alapot életem első fájával.Számomra a fa elkészítése végtelennek tűnő munkának tűnt, de sokat tanultam belőle, remélem a következő építésnél a hasznomra lesz!
Üdv!
G4beM 556760 2014. március 25. 19:21
Válasz erre
image
image
image
image

Sziasztok, megint én :D Kicsit megfúrtam a kipufogócsövet, és le is festettek. Meg kicsit belenyúltam a propeller festésébe, a rögzítő csavarok ön átmentem egy kis acélszínnel, még megnézem természetes fényben is kell e még kezelgetnem kicsit vagy jó lesz így. Igazatok volt, tényleg dobtak az összképen. Köszi!
G4beM 556710 2014. március 25. 09:44
Válasz erre
Sziasztok! Köszönöm az elismerést! Jól éreztem, hogy valami hiányzik, de nem jöttem rá, hogy mi az. :) A kipufogót megfúrni nem jutott eddig eszembe, de mondasz vele valamit.

warbirds: igen, huzalozás közben rájöttem, hogy ez így nem lesz jó, kicsit túl is gondoltam a megoldást, de már nem tudtam rajta változtatni, mert már egyben volt minden, és rendes fúróm se volt. Közben már lerendeltem egy készlet mini fúrót, a következő már így fog készülni!
warbirds 556699 2014. március 25. 07:29
Válasz erre
Szia!
Tényleg jó lett, csak a kabinnál lévő huzalok egy kicsit "megszálltak". Ha elfogadsz egy tanácsot, a huzalozásnál bátran fúrd át a felső szárnyat. Sokkal egyszerűbb lesz feszesen tartani a damilt és némi tömítéssel, csiszolással, valamint egy pötty festékkel láthatalanul el lehet tünteni a nyomokat.
makettinfo.hu/upload/201310/s.e.5a_005.jpg makettinfo.hu/upload/201403/100_7989.jpg

Üdv,
warbirds
apcyrobi 556695 2014. március 25. 07:16
Válasz erre
Helló! Osztom az előttem szóló véleményét; szerintem is jól mutat! A kipufogót rozsdázd be és "lyukaszd ki" ha másképp nem , festéssel. Gratulálok hozzá!
Tibcsi 556692 2014. március 25. 06:01
Válasz erre
Szia,

Szerintem nagyon jó lett és nem csak "ahhoz képest". Szeretem az ilyen békebeli, nem agyontuningolt maketteket... :)

Egy apró észrevétel: a motorburkolat aljából kilógó két kis "szarvacska" szerintem kipufogó, azokat majd ne felejtsd el valami fém-, vagy rozsdaszínűre lefesteni. És ha még a légcsavar felerősítő csavarjait is kiemelnéd pl. acélszínnel, az is sokat dobna a látványon.

Szerintem... :)
G4beM 556691 2014. március 24. 23:12
Válasz erre
IMG_0069x
IMG_0069x
IMG_0073x
IMG_0073x
IMG_0075x
IMG_0075x
IMG_0077x
IMG_0077x
IMG_0079x
IMG_0079x
IMG_0081x
IMG_0081x

Sziasztok!
Letov S-328 célegyenesben (KP, 1/72). Kicsit ...ból várat kategória, de én azért elégedett leszek vele, ha kész lesz. Még matricázás, koszolás egy picit, meg még pár apróság és kész. Ecsettel festve, damillal huzalozva, félig megőrülve.
apcyrobi 556637 2014. március 24. 09:08
Válasz erre
Jó lesz ez is! Viszont mi indokolja az alsó felületen a hüvelykivetők mögötti örvénylést? Szerintem tök egyenes párhuzamos "korom elkenődés" keletkezik. (persze tévedhetek! Eredeti fotó ... esetleg?)
Hubcsi 556634 2014. március 24. 08:11
Válasz erre
2014-03-23 22.02.02
2014-03-23 22.02.02
2014-03-23 22.02.18
2014-03-23 22.02.18
2014-03-23 22.02.47
2014-03-23 22.02.47
2014-03-23 22.02.59
2014-03-23 22.02.59

Sziasztok!
Kész a koszolás és a matricázás.
Napok kérdése és elkészül.
Üdv!
glitter 556546 2014. március 23. 07:34
Válasz erre
városka alap (1)
városka alap (1
városka alap (2)
városka alap (2
városka alap (3)
városka alap (3
városka alap (4)
városka alap (4
városka alap (5)
városka alap (5
városka alap (6)
városka alap (6
városka alap (7)
városka alap (7
városka alap (8)
városka alap (8
városka alap (9)
városka alap (9
városka alap (10)
városka alap (10
városka alap (11)
városka alap (11
városka alap (12)
városka alap (12
városka alap (15)
városka alap (15
városka alap (16)
városka alap (16

Üdv, lassan összeáll az alap, kezdődhet a részletek kidolgozása...:))
Phoenix89 556527 2014. március 22. 19:18
Válasz erre
Óóó én hálás vagyok ezekért a tanácsokért, talán a 10%-a az, amit már tudtam eleve, a többi mind újdonság, amik nélkül talán egy ronda csálé tutaj kerekedne ki ebből a projektből. :)) Nekem ez az első sztirol makettem, ami kb a felénél tart építésben, jóformán műanyagot már nem fogok többet építeni rá, maximum ha valamit merevíteni, erősíteni kell. Mivel nekem eléggé profi munkának tűnik mindaz, amiket eddig képeken bemutattál, így most egyfajta padawannak érzem magam. :D
Na de szépen kitapasztalok mindent, egyszer tán még építhetek olyan nagyobb volumenű járműveket, amiket ide felraktál, azokat is szívesen megnézném, amiket nem. :)
TAMÁS78 556526 2014. március 22. 19:10
Válasz erre
Nagyon könnyű, persze ez durvább csiszolópapírra értendő. Még vigyázni is kell, nehogy túl sokat csiszoljon le az ember belőle.

Ilyen állapotban, hogy megvan a fedélzet alapja sztirolból, én inkább a palánkozással kezdeném a helyedben. Ha pontosan illeszted a léceket, akkor keveset kell majd lecsiszolni belőle. Ez egyrétegű, 1 mm-es balzapalánknál fontos, nehogy nagyon meggyengüljön.

A sztirolra való faragasztásnál úgy tudod elkerülni majd a vetemedést, ha deszkánként rakod fel a fedélzetet, és élben egymáshoz nem ragasztod ezeket a deszkákat.

(Remélem, nem hangzik úgy, amiket írok, mintha az ezeréves, megfellebbezhetetlen profi osztaná az észt, nincs ilyen szándékom és nem is szeretem azt a stílust. Könnyen lehet, hogy itt-ott számodra más megoldások lesznek üdvözítőek, mint nálam voltak, úgyhogy ezeket puszta tanácsnak tekintsd, amit akár felül is bírálhatsz. :) )
Phoenix89 556519 2014. március 22. 17:54
Válasz erre
20140322_174346
20140322_174346
20140322_174415
20140322_174415

A tömör balzát, amivel kitöltötted a bordák közötti részt, mennyire könnyű csiszolni? Úgy értem elég puha, a hajlékonyságából ítélve, így csiszolópapírral ugyanilyen könnyű lefaragni, mint pl a hungarocellt? Nyilván nem pazaroltál órákat egy-egy szelet helyrecsiszolásával.
Időközben beépítettem a belső teknőt, nemsoká be is fedem ugyanott, aztán a falrészeket, két oldalra pedig ülőpadok kerülnek majd.
Melyiket érdemes előbb a fedélzetet lefedni, vagy a hajótestet beburkolni?
Zoli 556468 2014. március 21. 18:38
Válasz erre
Szia,
Tényleg nem kell már ehhez nyúlnod, nekem legalábbis nagyon tetszik.
z
G4beM 556467 2014. március 21. 18:35
Válasz erre
Prop
Prop

Sziasztok, egyébként egy őskőkori KP maketten ügyködöm, (Letov S-328) és próbálom a propellert csinosítani. A kérdés, hogy szerintetek így elég fahatású? Vagy nem, de 1/72ben elfogadható? Remélem, mert már nem merek belenyúlni, félek csak rontok rajta :/
G4beM 556454 2014. március 21. 13:31
Válasz erre
Wow. Az a rozsda... Hozzáértő kezében minden eszköz csodafegyver :D
TAMÁS78 556449 2014. március 21. 12:03
Válasz erre
benq742 556448 2014. március 21. 11:36
Válasz erre
A hajlakk meg büdös ! :D legalábbis mikor anyám fél dobozzal ráfújt a fejére még anno, akkor kellőképpen megutáltatta:P! amúgy meg lehet használni persze, csak ha van kifejezetten erre való termék (mármint a koptatásra) és nem is drágább, és nem is rosszabb, sőt szerintem jobb, akkor minek a kísérletezés!Persze senkit nem akarok ezzel megbántani mindenkinek szíve joga, sőt biztos valaki nagyon szépen tudja használni mint pl te, de nekem jobban bejött a Mig vagy az AK!
benq742 556447 2014. március 21. 11:29
Válasz erre
hát nem töltötte fel a képet! :( kár:( nem tudom amúgy sem hogy hogy kéne!
benq742 556446 2014. március 21. 11:29
Válasz erre
Amúgy ezzel készülök éppen! Sajnos telefonnal tudok csak fényképezni ezért sok részlet nem látszik de próbálom értékelhetően lefotózni így! hátha így is tetszetős!
Luthor 556445 2014. március 21. 11:28
Válasz erre
103_0789

Hajlakkra homok
103_0789
103_0796

Homok festve
103_0796
103_0803

Homok vizezve, lemosogatva
103_0803
103_0841

eredmény
103_0841
103_0812

ugyanaz máshol
103_0812

A hajlakk nem is büdi... :-)
Nekem hajlakk-homok kombóval ilyen lett:
benq742 556444 2014. március 21. 11:07
Válasz erre
Én is így voltam, és érdekes hogy azóta (szerintem) sokkal szebben tudok dolgozni, mert mindenre van valami egyszerű löttyi,meg alapvetően jól fed jó az alapozó, és nem kell sokat vacillálni hogy mit hogy csinálj meg! Én személy szerint ajánlom!
Üdv Jó munkát!
G4beM 556442 2014. március 21. 11:01
Válasz erre
Köszi! Gondolkodom, hogy át is állok akrilra, mert egyszer az enamelek miatt fogok rákot kapni.. :D És a jó cuccok mind akrilok/akrilhoz vannak. Egyszóval nagyon szemezek Mig Jimenez cuccaival is. Úgy tűnik nagyon itt lenne az ideje, ha már ilyen jó dolgokat árulnak. :) Még egyszer Köszi!
benq742 556440 2014. március 21. 10:32
Válasz erre
Sziasztok (bocs a beleszólásért, csak tapasztalat)

Egyszerűbb! és biztosabb a végeredmény, ezzel a "lötyivel"! Más részről nem drágább mint a hajlakk, akkor meg inkább kifejezetten azt jó szerintem használni ami erre való! jah és nem büdös!Én próbáltam mindkét technikát, és inkább ezt használom!De ez persze az én tapasztalatom és véleményem, ahány ember annyi vélemény! :)
G4beM 556433 2014. március 21. 09:10
Válasz erre
Szia! Becsatalkozok én is a kérdésbe: akkor ez igazából ugyanolyan, mint mikor hajlakkal fújod le, színre fújod, és kaparod vissza? Csak gondolom ez a lötyi direkt makettezésre való, nem házi megoldásokra. Van valami extra előnye a hajlakkal fújkálással szemben?
TAMÁS78 556432 2014. március 21. 08:47
Válasz erre
Tat csiszolás előtt
Tat csiszolás elő...
Tat csiszolás után 1
Tat csiszolás után...

Szintén pillanatragasztóval szoktam a palánkot a bordákhoz ragasztani, gélessel. De felhelyezés előtt a palánkot élben mindig végigkenem szimpla faragasztóval is, fontos, hogy két borda közötti szakaszon élben is ragadjanak egymáshoz, különben fogdosáskor, csiszoláskor elmozdulhatnak.

A kitöltést nagyjából a megfelelő méretre vágott balzadarabokkal csinálom, amiket aztán a bordák ívéhez csiszolok. Itt van pl. a Bismarck tatja, hirtelen erről találtam "előtte" képet is. (Ilyen esetben Palmatexet szoktam használni, ez összefogja a sztirolt a balzával, és utóbbit is önmagával. A pillanatragasztó nem jó itt, mert beleivódva a fába kemény csomókat hoz létre benne, és csiszoláskor ezek teljesen másképp viselkednek, mint az át nem itatódott farész, így nem lehetne szépen ívre csiszolni.)
tyimosenko 556423 2014. március 21. 00:48
Válasz erre
Koszi szepen a hasznos infokat Robi. Udv.
Phoenix89 556420 2014. március 21. 00:14
Válasz erre
Egyébként az ívelt részeket kitöltve később gondolom még utáncsiszoltad, nemde? Mert egyelőre én most így hirtelen nem tudom, hogyan csináljak hasonló "kitöltést".
Mi ennek a menete? Van trükk rá? A kiálló sztirol élekre gondolok és hogy pontosan egy szinten vannak a fával.
Phoenix89 556419 2014. március 21. 00:09
Válasz erre
Sima pillanatragasztót, 3 másodperc se kell, és az isten lábát se ereszti el utána.
TAMÁS78 556418 2014. március 21. 00:01
Válasz erre
Navaga 6
Navaga 6
DSCF3395 másolata
DSCF3395 másolata

Szerintem jobban jársz az utóbbival, mármint a hosszú léc-utólagos jelölés módszerrel. Kevesebb illesztési hibalehetőség, gyorsabb haladás, és nem kell két léc találkozását pontosan kimérni egy 1 mm-es élnél. Csak kell hozzá 3-4 kéz, hogy teljes hosszban a helyére illeszd. :) Milyen ragasztót használsz hozzá?

A jobban ívelt részeknél néha érdemes teljesen kitölteni anyaggal a testet, hogy a palánk biztosan a helyes ívet kövesse, ezt illusztrálják a képek. Balzával ez is villámgyorsan megy.
TMS 556417 2014. március 20. 23:55
Válasz erre
Alapvetően igen, Marci. Az alapszín felvitele után, ráment a lötyi, aztán az álca. Utána vízzel nedvesítettem a felületet, és ecsettel (nem kell vékony legyen, én egy igen vastag körecsetet használtam), óvatosan dörzsöltem a felületet. Használtam még kihegyezett hurkapálcát is a karcolások elkészítéséhez. Ja, és először csak a sárga szín ment fel, azt megkoptattam, majd 2 napos száradás után újra felfújtam a lötyit, és utána fújtam fel a vörös barnát és a zöldet, azt szintén koptattam, karcoltam, így vannak olyan részek, ahol a vörös barna vagy zöld alól a sárga jön elő és nem az alapnak felfújt sötét szín.
Üdv:
Robi
Phoenix89 556416 2014. március 20. 23:41
Válasz erre
Nos igen, abszolút hasznos információk, amiket nagyon köszönök! :)
Pár napja készítettem egy egyszerű derékszögű hajótest "demót", amolyan próbaképp, hogyan sikerült a palánkozás, szerintem nem lett rossz, persze nincs teljesen befejezve, de nem is szándékozom, csak a balza viselkedését akartam látni.
Az oldalak párhuzamos befedése nekem is eszembe jutott, és igen, sokkal kifizetődőbb lesz úgy csinálni, nem utálok semmit se jobban, ha egy makett aszimmetrikus.
Amúgy szerintem úgy fog kinézni a lécek hosszúsága, hogy egy fedőléc három bordát fog érinteni az elején, a közepén és a végén, tehát két bordatávolságot foglal majd magába, így fogom darabonként a helyükre pakolgatni. Vaaagy felrakom őket hosszú darabokban, aztán ejtek rajtunk egy-egy enyhe bevágást, mintha külön darabokból állnának...

Az imént végeztem a belső teknővel, holnap teszek fel képeket.
TAMÁS78 556415 2014. március 20. 23:17
Válasz erre
Szia!

Most látom, hogy ide került a hajód. Továbbra is nagyon precíz munkának tűnik. Az ilyen, viszonylag kevés elemből, és többé-kevésbé hajlékony anyagból (sztirol, karton) készült szerkezetek az én tapasztalatom szerint is hajlamosak kissé "elferdülni". Majd a palánkozásnál sokat segíthet az, ha párhuzamosan csinálod a két oldalt, így az egyik nem fogja elhúzni egy irányba az egész szerkezetet.

Nem tudom, próbálgattad-e már a balzát, de ha a léceket felragasztás előtt óvatosan eleve a kívánt ívre hajlítgatod és így ragasztod a helyére, a bordák - remélhetőleg - egyáltalán nem fognak kiütközni később a hajótesten.

A fedélzettel vigyázz majd, a nagy felületen telibe összeragasztott balza-sztirol szendvics hajlamos elég rondán elvetemedni! Én jártam már így.

Nagyon érdekes téma, és jó festéssel baromi látványos lesz!
tyimosenko 556414 2014. március 20. 22:44
Válasz erre
Koszi az infot Robi. Sotetszurke volt az alapfestes es arrol egy extremvekony ecsettel kapartad vissza a kamuflazs szint?
TMS 556413 2014. március 20. 22:36
Válasz erre
tyimosenko 556410 2014. március 20. 22:22
Válasz erre
Szia Robi,

Szep lett a szorny. A kopasokat milyen modszerrel csinaltad? - Jol neznek ki.

Koszi,udv,
Marci
TMS 556395 2014. március 20. 18:55
Válasz erre
Köszi Attila!
A lánctalpakat először akrillal festettem, majd nagyon sötét szürke mosóval átmostam. Ezután többféle föld színű pigmentet dolgoztam fel, majd áthúztam a görgőkkel és a talajjal érintkező felületeket grafittal és fém színű pigmenttel (ez fényesíthető - lehet egy kicsit még fényesítem).
Üdv:
Robi
flora noel 556392 2014. március 20. 18:03
Válasz erre
Szerintem nagyon jó.A lánc az hogy készül?
TMS 556385 2014. március 20. 16:43
Válasz erre
ok DSC_1692
ok DSC_1692
ok DSC_1694
ok DSC_1694
ok DSC_1700
ok DSC_1700
ok DSC_1696
ok DSC_1696
ok DSC_1698
ok DSC_1698
ok DSC_1706
ok DSC_1706

Sziasztok!
Ezzel az Elefánttal készültem el.

Üdv:
Robi
Tank Model Shop
Hubcsi 556193 2014. március 17. 11:10
Válasz erre
2014-03-17 10.50.38
2014-03-17 10.50.38
2014-03-17 10.47.46
2014-03-17 10.47.46
2014-03-17 10.47.10
2014-03-17 10.47.10

Sziasztok!
Kész lett a festés, jöhet a koszolás.
Üdv!
dioevil 556129 2014. március 16. 12:47
Válasz erre
7
7
8
8
9
9

Buffalo MPCV 1:35-ben készül nálam, most ment rá az alapszín...
Phoenix89 556119 2014. március 16. 11:14
Válasz erre
20140305_214842

Kezdeti illesztési próbák a bordákkal
20140305_214842
20140312_124524

Gerinc összeragasztása a fedélzettel. A pontosság és egyenesség kedvéért a vonal mentére ragasztottam a kis "segítségeket"
20140312_124524
20140315_213328

Végre egyben van a lényeg
20140315_213328
20140315_213531

Még hiányzik egy két darab
20140315_213531
20140315_213959

A fedélzet minimális szinten ferde lett, így pár derékszögű elem segítségével egyenessé sikerült merevíteni
20140315_213959
20140315_215711

Az utastér még építésre vár
20140315_215711
20140315_215834

Szerintem nem maradt csálé, egyenes lett...
20140315_215834

Nálam lassan véget ér a sztirol építése, már csak a belső teknőt kell beépíteni.
Átraktam ide a témát a Csatahajók topicból, mert elvégre ez mégse egy csatahajó. :)
zoli1989 556109 2014. március 16. 09:12
Válasz erre
Nagyon tetszik ez a Falcon már most ! :)
silent8 556090 2014. március 15. 19:21
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

Szerbusztok! Itt tartok a 48-as F-16D-vel. A bal vízszintes vezérsík még festve lesz. Kap még egy kis koszolást, és egy-két javítani való is van rajta.

Üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.