/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.
sárkányos 628443 2017. május 28. 22:46
Válasz erre
Szevasz. Melyik színre gondoltál? Eredeti orosz(amivel érkeztek) vagy a nagyjavított? Üdv sárkányos
Kearn 628408 2017. május 28. 10:37
Válasz erre
P_20170528_094303
P_20170528_094303
P_20170528_094130
P_20170528_094130
P_20170528_093212
P_20170528_093212
P_20170528_093221
P_20170528_093221
P_20170528_093232
P_20170528_093232
P_20170528_093249
P_20170528_093249
P_20170528_093258
P_20170528_093258
P_20170528_093039
P_20170528_093039
P_20170528_093104
P_20170528_093104
P_20170528_093117
P_20170528_093117
P_20170528_093127
P_20170528_093127
P_20170528_093138
P_20170528_093138
P_20170528_093344
P_20170528_093344
P_20170528_093529
P_20170528_093529
P_20170528_093548
P_20170528_093548
P_20170528_093613
P_20170528_093613
P_20170528_093737
P_20170528_093737
P_20170528_093753
P_20170528_093753
P_20170528_094437
P_20170528_094437
P_20170528_094646
P_20170528_094646
P_20170528_094739
P_20170528_094739

Sziasztok!
Nemsokàra elkezdem ezt a gépet, addig is egy doboznyitàs-cikkel(inkàbb csak fotókkal) szerettem volna kedveskedni nektek...
A gép leíràsàt tinédzserkorom egyik kedvenc olvasmànyàra bízom:)

Nagy segítség lenne ha valaki meg tudnà mondani a Magyar Bakony helikopter ezred mi 24-es gépeinek színeit kívül, belül!
A dobozban két kelet Német és egy lengyel festési séma van. Bàr van egy sejtésem, hogy végül is minden keleti blokkos szoci orszàg az oroszoktòl kapta a gépeit, így azok elvileg mind ugyanolyan színűek..csak a felségjelzések különbözőek. De például a Lengyel színek is màsok mint az orosz vagy kelet Német színek.
Jól jönne még tovàbbà egy bevàlt technika a rotorlapàtok meghajlítàsàra.
Gaben86 628395 2017. május 27. 22:07
Válasz erre
P1010001
P1010001
P1010002
P1010002
P1010003
P1010003
P1010004
P1010004
P1010005
P1010005

Sziasztok.
Belső tér alapozó festése kipipálva.
Nem volt gáz. :-)
Freddy 628394 2017. május 27. 21:17
Válasz erre
Hát, akkor sok sikert, kíváncsi leszek:) Én teljes belsősből a Dragon magyar Pz38-asát csináltam, ott azért kellett matekozni, hogy mikor ragasszak, mikor fessek előbb.
Gaben86 628357 2017. május 26. 17:51
Válasz erre
Nem lessz gáz. Még fődarabokra szétszedhető. A szemenkénti lánc. Na az a para.
1 szem 6 alkatrész. :-)
Freddy 628350 2017. május 26. 15:06
Válasz erre
Rosszkor nyomtál egy refresht biztos:) Amúgy nagyon szép lesz a tankod, már így is impresszív, viszont nem lesz para kifesteni? Mennyire van összeragasztva ez a sok alkatrész?
merciboy 628343 2017. május 26. 11:21
Válasz erre
20170526_111524
20170526_111524
20170526_111357
20170526_111357

készülőben 1:48
Gaben86 628117 2017. május 21. 20:15
Válasz erre
köszi. A végeredmény még messze lessz. :-)
De mért került fel kétszer a hozzászólásom?
komp.n.rajmond@gmail.com 628111 2017. május 21. 18:47
Válasz erre
Szia! Nagyon pöpec,várom a végeredményt!
Gaben86 628107 2017. május 21. 18:22
Válasz erre
P1010001
P1010001
P1010002
P1010002
P1010003
P1010003
P1010006
P1010006
P1010007
P1010007
P1010008
P1010008
P1010009
P1010009
P1010011
P1010011
P1010012
P1010012
P1010013
P1010013

Sziasztok. Történt egy kis haladás belsőteres Abrams ügyben.
És egy kis szárazpróba.
üdv: Gaben
parahybana 627986 2017. május 18. 22:01
Válasz erre
Sziasztok!
Nekem az első repcsim egy Matchbox Skyraider volt 48ban( semmi extra,80% szkrecs) Ma is kiemelt helyen van a vitrinben mint nagyelső.
vrauko 627981 2017. május 18. 20:20
Válasz erre
Azért nem egészen. A Matchbox és a Heller annó sok makettet múzeumi gépekről másolt, a Matchbox Stukát arról mintázták, ami Hendonban áll. A háború után több stukaroncsból rakták össze, és hátulra egy védőgéppuskát tettek be, mint a B/R változatnál, holott a D/G változatnál már két puska volt. De a Matchbox kitbe egy puskát adnak. Azóta talán a hendoni eredetit is kijavítottak. Az érem másik oldala, hogy a D és G változat oldalkormánya nem teljesen egyforma, mer' a G-nek van egy kis Flettner-féle kiegyenlítő lapja, amiről a legtöbb makettgyártó megfeledkezik, de a Matchbox nem, és kétféle oldalkormányt mellékel. A HobbyBoss mai darab, de semmivel sem jobb, mint a Matchbox, szárnybombák nuku, stb. Az Academy gyönyörűen részletezett Stukája, amihez még Peilgerat is van, nem formahűbb, mint a Matchbox, rövidebb a nózija a kelleténél, és kisebb a srófja. Az utóbbit lehet javítani iszonylag olcsón Quickboost sróffal, de a motorteret csak CMK kiegészítővel, és akkor már háromszor annyit fizettél ki, mint amennyibe a makett került. Ha az Italeri elnagyolt, de legalább könnyen festhető kabintetejét elviseli valaki, akkor egyelőre az a legjobb választás, mer' Fujimit ma már nehezebb találni. Ráadásul az Italeri az egyik változatot csupasz kerékkel kínálja.
vackor 627954 2017. május 18. 07:39
Válasz erre
Nekem is van egy-két autóm a Matchbox-tól, talán Classic Series volt: Bugatti, Jaguar a 20-30-as évekből. Ezeket (sem) kényeztették el matricával, csak a leglényegesebb rendszám és rajtszám volt hozzájuk. Ez a repülőkre is igaz (azokból jóval többet raktam össze): felségjelzés, lajstromszám, legfeljebb valami egyedi jelzés, de pl. semmi stencil...
bercsi 627952 2017. május 17. 23:36
Válasz erre
DSC09111
DSC09111

Autóban 32, jól emlékszel.
Én tavaly raktam össze egy Matchbox Porschét, 1978-as kiadású volt ha jól emlékszem; ráadásul az eredeti matrica volt még a dobozban. Szerencsére simán fel lehetett őket rakni.
laposalátét 627946 2017. május 17. 21:55
Válasz erre
Bocs a képek minőségéért.Kb 30%-nál tartok velük.
laposalátét 627944 2017. május 17. 21:54
Válasz erre
18552815_1226639997445086_2016976317_o
18552815_12266399974...
18553853_1226639940778425_55466448_o
18553853_12266399407...
18575664_1226639780778441_121869431_o
18575664_12266397807...
18578678_1226641850778234_2008316231_n
18578678_12266418507...

Sziasztok! Nálam most ők készülnek :
Gabikabácsi 627940 2017. május 17. 21:20
Válasz erre
SDC17430
SDC17430
SDC17431
SDC17431
SDC17432
SDC17432

Helló!

Egész jó az Italeri, főleg az árához (én tavaly novemberben 2200-ért vettem :-)
A panelezés negatív, az illeszkedés viszonylag jó (kellett tömíteni, főleg az orr/motor résznél, de nem gebedtem bele).
A festési választék is OK (4 féle van, ebből egy olasz!), a matricákkal sem lesz szerintem gond.
Kearn 627921 2017. május 17. 18:31
Válasz erre
Helló!

40 éves makett..pfff
Szóval éppen egy Ju-87B2-t csinàlsz? És milyen at Italeri minősége neked?
Egyébként ez a kérdéses Revell 1/72 stukàm 1000 Ft-tal volt dràgàbb mint az ugyancsak 1/72-es supermarine spitfire Mk V-ösöm, ràadàsul az is Revell. Ha gondolod Teszek fel ide doboznyitàsos képeket róla mert azt még nem kezdtem el összerakni.
Gabikabácsi 627910 2017. május 17. 09:03
Válasz erre
Helló!

Az ilyen Revell makettekkel gond lehet, itt látszik, hogy ez egy legalább 40 éves makett:
www.scalemates.com/kits/111799-revell-04692-ju-87g-d-stuka
Annyival ráadásul is nem olcsóbbak, mint egy újabb (90-es évek beli) szerszámos makett.
A Matchboxok makettek közül is forgalmaz a Revell: pl. a 03232 számú Jagdpanther, vagy a 03215 számú Wespe is eredetileg Matchbox (ezek jellemzően 1:76-os készletek).
Én amúgy az 1:72-es Italeri Ju-87B2-t csinálom (bár az Italeri, azért a Revell is ugyanazt forgalmazza 04620 számon).

Üdv!
HPG
warbirds 627908 2017. május 17. 07:39
Válasz erre
Tegnap láttam épp egy ilyen videót, ott a srác gyorsforrasztó pákát használt, annak nincs nyílt lángja, csak kibocsátott hője.
zoli_mi 627889 2017. május 16. 17:13
Válasz erre
Én az alábbi módszert használom.
Öntőkeretből levágok egy pár cm-es darabot.
Láng felett vékonyra húzom. Szép egyenletes lesz a vastagsága.
A szükségesnél egy kicsit (pár mm) hosszabbat levágok belőle.
A két végét a helyére ragasztom, ügyelve hogy a ragasztott végeknél a megfelelő irányban álljanak a szálak.
És most jön a lényeg. Ezt érdemes előtte gyakorolni.
Gyertya v. öngyújtó lánggal a MEGFELELŐ távolságból feszesre zsugorítom.
vackor 627887 2017. május 16. 15:20
Válasz erre
Bocs, hogy mégegyszer, az is hozzátartozik a megítélésükhöz, hogy két 48-as Fw-190 között (az egyik Matchbox, a másikra már nem emlékszem, milyen márkájú, talán Airfix) hosszban és fesztávban is kb. 4-5 mm differencia volt. Melyikük volt a pontosabb, soha nem ellenőriztem...

Különlegességeik is voltak: Vickers Wellesley, DHC Twin Otter, stb
Floramilla 627883 2017. május 16. 14:25
Válasz erre
Én meg imádtam a gépet annyira, hogy nekem a maket is tetszett. 85-86 környékén hoták az NSZK-ból egy Ju-88-assal és egy Stukával együtt. Egy csoda volt a cseh, orosz (szovjet) és lengyel makettek után.
Podva 627879 2017. május 16. 11:56
Válasz erre
A Matchbox Stukát kerüljétek el nagy ívben minden hasonlóság az eredetivel csak a véletlen műve...
Üdv
Kferro 627878 2017. május 16. 11:07
Válasz erre
Ez a Revell 262-es nekem is megvolt még középiskolás koromban. Nagyon pocsék makett volt, sikerült is megutáltatnia vele a Me-26-est, mint típust...
vackor 627863 2017. május 15. 23:49
Válasz erre
Huszon-harminc-sok éve futottak ezek a Matchbox-kitek. Jellemzőjük a többszínű alkatrészek (pl.a Me-410 világoskék és szürke, a Victor szürke és zöld, a Lancaster barna és zöld, stb). Voltak egyébként a repülőkön kívül harcjárművek, hajók, autók is. Méretarányban 144-től 32-ig (autóban nem tudom pontosan) sokminden "előfordult". A 76-os harcjárművek kaptak egy kis tereprészletet is. Ma már csak az aukciós oldalakon található néha...
Kearn 627861 2017. május 15. 22:43
Válasz erre
Nem nem ismerem. Az is ilyen minőség? A matchboxok amúgy régi cuccok? Lehet még matchbox kitet kapni?
juge75 627859 2017. május 15. 22:32
Válasz erre
122404-10263-pristine
122404-10263-...

Matchboxét ismered? 40111 számú gyártmánya.
Kearn 627851 2017. május 15. 21:09
Válasz erre
P_20170515_164706
P_20170515_164706

Persze, teszek fel majd képet a kész gépről is.
Nem csiszolom át, félek hogy csak nagyobb lessz a baj. A festésben bízom egyedül, hátha olyan felületet sikerülne képezni hogy nem, vagy csak kevésbé látszik majd.
Pofás kis darab lenne egyébként, különösen hogy g-2, ilyet nem sokat látni.
Kearn 627850 2017. május 15. 20:53
Válasz erre
Ne is mondd...:D (rideg zöld műanyag :))
És ennek a hasa legyen világoskék matt...
juge75 627846 2017. május 15. 20:31
Válasz erre
me-262 04121
me-262 04121

Ősrégi készlet. Akkor ilyen volt. A Ju-88, Me-109E, Me-262 /korai széria 04121/ szintén ilyen, ezen csak a később kijött széria változtatott /Me-262 04119/...
És az a rideg, zöld műanyag... :-D
zoli1989 627842 2017. május 15. 20:21
Válasz erre
Szia!

Raksz fel képeket majd a kész makettről is ? :)
Hát a felület az tényleg nem semmi. Próbáld ki csiszoló papírral átcsiszolni a hibákat. Szerintem azzal jó lesz. A szélvédő már bonyolultabb eset.
Kearn 627839 2017. május 15. 19:41
Válasz erre
P_20170515_164148
P_20170515_164148
P_20170515_164932
P_20170515_164932
P_20170515_164843
P_20170515_164843
P_20170515_164755
P_20170515_164755

Sziasztok!

Tegnap este fejeztem be az összerakàsàt egy Revell 1:72 Junkers ju 87 g-2 tank busternek. Azért írok hogy kerülje e mindenki messzire ezt a kitet.
Teszek fel képeket a kidolgozàs, fröccsöntés hibàiról, ami nem semmi!
A szàrnyakon, pl. Még kis karcolàsok is làthatóak,mintha én smirgliztem volna az elemet, ahogyan a kokpit szélvédőn is làthatò karc, súrlòdàs, ami ott plàne zavaró...
laposalátét 627774 2017. május 14. 11:15
Válasz erre
Szia,Gaben! Köszi az infót és hajrá! Remélem,képeket még raksz fel.
Gaben86 627722 2017. május 12. 19:36
Válasz erre
Szia: afrikacorps79
Elérhetőség:
Kgaben86@Hotmail.com
komp.n.rajmond@gmail.com 627690 2017. május 11. 20:20
Válasz erre
Szia Gaben86! Adnál egy elérhetőséget volna kettő kérdésem? Köszi! Elérhetőségem:afrikacorps79
Gaben86 627641 2017. május 10. 21:17
Válasz erre
Szia.
Ez a Ryefield Models M1A2 Full interior készlete. De felhasználok még hozzá jópár maradék alkatrészt a Mend modell Tusk II és egyéb trumpeter és revell Abrams készletekből. Valamint az eduard interior maratását. Ezen kívűl rengeteg saját gyártású alkatrészt.
üdv: Gaben
laposalátét 627639 2017. május 10. 20:19
Válasz erre
tyimosenko 627619 2017. május 9. 21:27
Válasz erre
Köszönöm Varjúbácsi, badgo!

A vastagabb, méretre vágott egyenes húzottszál végül eredményt hozott. Kb fél óra alatt sikerült feltenni a 4 huzalt feszesen. Mondjuk festeni már nem nagyom merném és a tartósság is kérdéses.:)

Be fogom szerezni az EZ és MIG damilokat.

badgo, nagyon jó a lefogós technika a rugalmas szálhoz.
Gaben86 627613 2017. május 9. 19:37
Válasz erre
P1010001
P1010001
P1010002
P1010002
P1010003
P1010003
P1010004
P1010004
P1010005
P1010005
P1010006
P1010006
P1010007
P1010007
P1010008
P1010008
P1010009
P1010009

Sziasztok. Az előző könnyed Zill 131 után egy nagyobb lélegzetvételű munkának láttam neki. M1A2 Abrams full interior.
Pár kép a kezdetekről.
üdv: Gaben
badgo 627606 2017. május 9. 14:20
Válasz erre
ezline
ezline

Csináltam egy kis magyarázó ábrát, hogyan használom én az EZ line-t. Elég sok idegeskedésbe került mire kitaláltam a módszert.
1. a szál egyik végét pillanatragasztó pöttyhöz rögzítem.
2. Az újjamal az ábra szerint lefogom a szálat valahol a közepénél.
3. A másik szárnál a kívánt helyhez újra ragasztópettyet teszek.
4. Gyorsan megfogom a szál végét csipesszel, majd a szálat ráhúzom a ragasztópöttyre. (nem a végénél, nem a csipesznél)
5. zsilletpengével levágom a felesleges véget.
6. Ha jól csináltuk nagyon szép feszes lesz és a kívánt helyen viszonylag egyszerűen.

És épp most kisérletezek egy másik módszeren, ha sikerül azt is leírom.

Az EZ gumicérna nagyon rugalmas és nagyon jól köt a pillanatragasztóhoz, a Z63 félét nem ismerem.
Varjúbácsi 627605 2017. május 9. 13:57
Válasz erre
tyimosenko 627604 2017. május 9. 13:27
Válasz erre
Szia Tamás!

Köszi szépen!

Köszönöm a felajánlást Tamás, de sajnos nem vált be nálam a Z63 cérna. Azt szerettem volna használni a géphez, de nem nyúlt és a pill. ragasztó sem fogta elég gyorsan. Ezért már a kormányfelületek mozgató huzaljainál át kellett állnom húzott szálra.
TAMÁS78 627602 2017. május 9. 12:50
Válasz erre
Szia Marci!

Nagyon jól néz ki a gép, elismerésem.

A húzott szállal vigyázz, állítólag hajlamos a hőmérsékletváltozás hatására megereszkedni.

Rugalmas cérnát szerintem Z63-tól is be lehet szerezni, sőt, azt hiszem, van is valahol itthon. Szívesen elküldöm, ha megtalálom.
tyimosenko 627601 2017. május 9. 12:24
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen a sok ötletet és a véleményeket!

Sajnos ennél a gépnél két nehezítő tényező van.
1. A szárnydúc tövébe futnak a merevítők, nem a szárnyba.
2. Az eredetin nem látszik a huzalszem, hanem közvetlenül fut a dúcba a kábel. Tehát a dúc tövénél lévő áramvonalazott "takarópapucs" alatt lehet a gyűrű valahol.

Ennek ellenére az áthúzós-feszítős módszert terveztem először, amit pmheros javasolt. Vagyis a dúcot fúrom át, áthúzom a szálat, ragasztom, vágom, tömítem, újrafestem. Csak sajnos a műanyag olyan vacak minőségű, hogy morzsálódott a fúrástól a dúc anyaga, tuti töréshez vezetve. Így csak a sekély zsákfuratig jutottam el, azok megvannak. Próbáltam vékony húzott szálat ragasztani, de nem volt kifeszíthető. Most azt próbálom meg, hogy vastagabb, függőlegesen "kilógatott" és így remélhetőleg elég egyenesre visszadermedt, mm-re pontosan vágott húzott szál darabokat ragasztok zsákfurattól-zsákfuratig.
Ha ez sem sikerül, akkor marad a szemes módszer, amit eddig is a vésztartaléknak hagytam meg, mert nem lenne az eredetinek megfelelő megoldás sajnos.
Ilyen EZ line zsinórt be fogok szerezni a következő Cr-42-höz és egy 32-eshez, de ezek már a Classic Airframes kitek lesznek. Ez az Italeri Cr volt a próba.
Hrothgar 627598 2017. május 9. 11:37
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Régebben találtam pár youtubos videót hasonló témában (Igaz azok első világháborús gépek voltak főképp, de hátha)

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch

További jó makettezést! :)
badgo 627595 2017. május 9. 10:44
Válasz erre
EZ_Line_Fine_Black
EZ_Line_Fine_Black

Szia!

Van még egy lehetőség. Az EZ line által gyártott gumicérna. A szemes módszer, szerintem szebb megoldás. És stabilitást is ad a makettnek, akárcsak az igazi gépek esetében, de ez a gumi is megoldás lehet 72-es méretaránynál, főleg ha már össze van építve a makett és nincs lehetőség lyukat fúrni a szárnyba.
Én próbáltam már, egész jól lehet használni, DE kell hozzá kis gyakorlás és tapasztalat, mert anélkül hatalmas káromkodás lesz a vége.
A lengyel JADARHOBBY-tól lehet rendelni, de ha kell valamennyit én is tudok küldeni.
Üdv,
Robi
Harald 627592 2017. május 9. 09:43
Válasz erre
ICM. Nagyon szép készlet, szebb, mint a KP.
badgo 627591 2017. május 9. 09:21
Válasz erre
Ez a Po-2 nagyon szép lett! KP?
Harald 627590 2017. május 9. 09:12
Válasz erre
IMG_3774
IMG_3774

Szia, tyimosenko!

Szép lett. Én nem fúrnám át egyik szárnyat sem. Zsákfurat mindkettőbe, aztán szemet ragasztani bele, vagy a Varjúbácsi által ajánlottat, vagy vékony drótból magad is hajlíthatsz, úgy nem kell javítanod a festést. Fültisztító pálcikából lehet vékony csövecskéket gyártani, én azt húztam a merevítő szálra, azon bújtattam át a szemen áthúzott másik végét, kívülről meg egy csepp pillanatragasztóval ragasztottam. Nem mondom, hogy könnyű, két csipeszes munka, de egész élethű lesz, és csak ezt kell egy vékony ecsettel festened. Inkább a fúrás lesz nehéz az összeszerelt szárnyak között.
1/72-ben így néz ki:
Üdv!
Harald
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.