/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.
Gaben86 628117 2017. május 21. 20:15
Válasz erre
köszi. A végeredmény még messze lessz. :-)
De mért került fel kétszer a hozzászólásom?
komp.n.rajmond@gmail.com 628111 2017. május 21. 18:47
Válasz erre
Szia! Nagyon pöpec,várom a végeredményt!
Gaben86 628107 2017. május 21. 18:22
Válasz erre
P1010001
P1010001
P1010002
P1010002
P1010003
P1010003
P1010006
P1010006
P1010007
P1010007
P1010008
P1010008
P1010009
P1010009
P1010011
P1010011
P1010012
P1010012
P1010013
P1010013

Sziasztok. Történt egy kis haladás belsőteres Abrams ügyben.
És egy kis szárazpróba.
üdv: Gaben
parahybana 627986 2017. május 18. 22:01
Válasz erre
Sziasztok!
Nekem az első repcsim egy Matchbox Skyraider volt 48ban( semmi extra,80% szkrecs) Ma is kiemelt helyen van a vitrinben mint nagyelső.
vrauko 627981 2017. május 18. 20:20
Válasz erre
Azért nem egészen. A Matchbox és a Heller annó sok makettet múzeumi gépekről másolt, a Matchbox Stukát arról mintázták, ami Hendonban áll. A háború után több stukaroncsból rakták össze, és hátulra egy védőgéppuskát tettek be, mint a B/R változatnál, holott a D/G változatnál már két puska volt. De a Matchbox kitbe egy puskát adnak. Azóta talán a hendoni eredetit is kijavítottak. Az érem másik oldala, hogy a D és G változat oldalkormánya nem teljesen egyforma, mer' a G-nek van egy kis Flettner-féle kiegyenlítő lapja, amiről a legtöbb makettgyártó megfeledkezik, de a Matchbox nem, és kétféle oldalkormányt mellékel. A HobbyBoss mai darab, de semmivel sem jobb, mint a Matchbox, szárnybombák nuku, stb. Az Academy gyönyörűen részletezett Stukája, amihez még Peilgerat is van, nem formahűbb, mint a Matchbox, rövidebb a nózija a kelleténél, és kisebb a srófja. Az utóbbit lehet javítani iszonylag olcsón Quickboost sróffal, de a motorteret csak CMK kiegészítővel, és akkor már háromszor annyit fizettél ki, mint amennyibe a makett került. Ha az Italeri elnagyolt, de legalább könnyen festhető kabintetejét elviseli valaki, akkor egyelőre az a legjobb választás, mer' Fujimit ma már nehezebb találni. Ráadásul az Italeri az egyik változatot csupasz kerékkel kínálja.
vackor 627954 2017. május 18. 07:39
Válasz erre
Nekem is van egy-két autóm a Matchbox-tól, talán Classic Series volt: Bugatti, Jaguar a 20-30-as évekből. Ezeket (sem) kényeztették el matricával, csak a leglényegesebb rendszám és rajtszám volt hozzájuk. Ez a repülőkre is igaz (azokból jóval többet raktam össze): felségjelzés, lajstromszám, legfeljebb valami egyedi jelzés, de pl. semmi stencil...
bercsi 627952 2017. május 17. 23:36
Válasz erre
DSC09111
DSC09111

Autóban 32, jól emlékszel.
Én tavaly raktam össze egy Matchbox Porschét, 1978-as kiadású volt ha jól emlékszem; ráadásul az eredeti matrica volt még a dobozban. Szerencsére simán fel lehetett őket rakni.
laposalátét 627946 2017. május 17. 21:55
Válasz erre
Bocs a képek minőségéért.Kb 30%-nál tartok velük.
laposalátét 627944 2017. május 17. 21:54
Válasz erre
18552815_1226639997445086_2016976317_o
18552815_12266399974...
18553853_1226639940778425_55466448_o
18553853_12266399407...
18575664_1226639780778441_121869431_o
18575664_12266397807...
18578678_1226641850778234_2008316231_n
18578678_12266418507...

Sziasztok! Nálam most ők készülnek :
Gabikabácsi 627940 2017. május 17. 21:20
Válasz erre
SDC17430
SDC17430
SDC17431
SDC17431
SDC17432
SDC17432

Helló!

Egész jó az Italeri, főleg az árához (én tavaly novemberben 2200-ért vettem :-)
A panelezés negatív, az illeszkedés viszonylag jó (kellett tömíteni, főleg az orr/motor résznél, de nem gebedtem bele).
A festési választék is OK (4 féle van, ebből egy olasz!), a matricákkal sem lesz szerintem gond.
Kearn 627921 2017. május 17. 18:31
Válasz erre
Helló!

40 éves makett..pfff
Szóval éppen egy Ju-87B2-t csinàlsz? És milyen at Italeri minősége neked?
Egyébként ez a kérdéses Revell 1/72 stukàm 1000 Ft-tal volt dràgàbb mint az ugyancsak 1/72-es supermarine spitfire Mk V-ösöm, ràadàsul az is Revell. Ha gondolod Teszek fel ide doboznyitàsos képeket róla mert azt még nem kezdtem el összerakni.
Gabikabácsi 627910 2017. május 17. 09:03
Válasz erre
Helló!

Az ilyen Revell makettekkel gond lehet, itt látszik, hogy ez egy legalább 40 éves makett:
www.scalemates.com/kits/111799-revell-04692-ju-87g-d-stuka
Annyival ráadásul is nem olcsóbbak, mint egy újabb (90-es évek beli) szerszámos makett.
A Matchboxok makettek közül is forgalmaz a Revell: pl. a 03232 számú Jagdpanther, vagy a 03215 számú Wespe is eredetileg Matchbox (ezek jellemzően 1:76-os készletek).
Én amúgy az 1:72-es Italeri Ju-87B2-t csinálom (bár az Italeri, azért a Revell is ugyanazt forgalmazza 04620 számon).

Üdv!
HPG
warbirds 627908 2017. május 17. 07:39
Válasz erre
Tegnap láttam épp egy ilyen videót, ott a srác gyorsforrasztó pákát használt, annak nincs nyílt lángja, csak kibocsátott hője.
zoli_mi 627889 2017. május 16. 17:13
Válasz erre
Én az alábbi módszert használom.
Öntőkeretből levágok egy pár cm-es darabot.
Láng felett vékonyra húzom. Szép egyenletes lesz a vastagsága.
A szükségesnél egy kicsit (pár mm) hosszabbat levágok belőle.
A két végét a helyére ragasztom, ügyelve hogy a ragasztott végeknél a megfelelő irányban álljanak a szálak.
És most jön a lényeg. Ezt érdemes előtte gyakorolni.
Gyertya v. öngyújtó lánggal a MEGFELELŐ távolságból feszesre zsugorítom.
vackor 627887 2017. május 16. 15:20
Válasz erre
Bocs, hogy mégegyszer, az is hozzátartozik a megítélésükhöz, hogy két 48-as Fw-190 között (az egyik Matchbox, a másikra már nem emlékszem, milyen márkájú, talán Airfix) hosszban és fesztávban is kb. 4-5 mm differencia volt. Melyikük volt a pontosabb, soha nem ellenőriztem...

Különlegességeik is voltak: Vickers Wellesley, DHC Twin Otter, stb
Floramilla 627883 2017. május 16. 14:25
Válasz erre
Én meg imádtam a gépet annyira, hogy nekem a maket is tetszett. 85-86 környékén hoták az NSZK-ból egy Ju-88-assal és egy Stukával együtt. Egy csoda volt a cseh, orosz (szovjet) és lengyel makettek után.
Podva 627879 2017. május 16. 11:56
Válasz erre
A Matchbox Stukát kerüljétek el nagy ívben minden hasonlóság az eredetivel csak a véletlen műve...
Üdv
Kferro 627878 2017. május 16. 11:07
Válasz erre
Ez a Revell 262-es nekem is megvolt még középiskolás koromban. Nagyon pocsék makett volt, sikerült is megutáltatnia vele a Me-26-est, mint típust...
vackor 627863 2017. május 15. 23:49
Válasz erre
Huszon-harminc-sok éve futottak ezek a Matchbox-kitek. Jellemzőjük a többszínű alkatrészek (pl.a Me-410 világoskék és szürke, a Victor szürke és zöld, a Lancaster barna és zöld, stb). Voltak egyébként a repülőkön kívül harcjárművek, hajók, autók is. Méretarányban 144-től 32-ig (autóban nem tudom pontosan) sokminden "előfordult". A 76-os harcjárművek kaptak egy kis tereprészletet is. Ma már csak az aukciós oldalakon található néha...
Kearn 627861 2017. május 15. 22:43
Válasz erre
Nem nem ismerem. Az is ilyen minőség? A matchboxok amúgy régi cuccok? Lehet még matchbox kitet kapni?
juge75 627859 2017. május 15. 22:32
Válasz erre
122404-10263-pristine
122404-10263-...

Matchboxét ismered? 40111 számú gyártmánya.
Kearn 627851 2017. május 15. 21:09
Válasz erre
P_20170515_164706
P_20170515_164706

Persze, teszek fel majd képet a kész gépről is.
Nem csiszolom át, félek hogy csak nagyobb lessz a baj. A festésben bízom egyedül, hátha olyan felületet sikerülne képezni hogy nem, vagy csak kevésbé látszik majd.
Pofás kis darab lenne egyébként, különösen hogy g-2, ilyet nem sokat látni.
Kearn 627850 2017. május 15. 20:53
Válasz erre
Ne is mondd...:D (rideg zöld műanyag :))
És ennek a hasa legyen világoskék matt...
juge75 627846 2017. május 15. 20:31
Válasz erre
me-262 04121
me-262 04121

Ősrégi készlet. Akkor ilyen volt. A Ju-88, Me-109E, Me-262 /korai széria 04121/ szintén ilyen, ezen csak a később kijött széria változtatott /Me-262 04119/...
És az a rideg, zöld műanyag... :-D
zoli1989 627842 2017. május 15. 20:21
Válasz erre
Szia!

Raksz fel képeket majd a kész makettről is ? :)
Hát a felület az tényleg nem semmi. Próbáld ki csiszoló papírral átcsiszolni a hibákat. Szerintem azzal jó lesz. A szélvédő már bonyolultabb eset.
Kearn 627839 2017. május 15. 19:41
Válasz erre
P_20170515_164148
P_20170515_164148
P_20170515_164932
P_20170515_164932
P_20170515_164843
P_20170515_164843
P_20170515_164755
P_20170515_164755

Sziasztok!

Tegnap este fejeztem be az összerakàsàt egy Revell 1:72 Junkers ju 87 g-2 tank busternek. Azért írok hogy kerülje e mindenki messzire ezt a kitet.
Teszek fel képeket a kidolgozàs, fröccsöntés hibàiról, ami nem semmi!
A szàrnyakon, pl. Még kis karcolàsok is làthatóak,mintha én smirgliztem volna az elemet, ahogyan a kokpit szélvédőn is làthatò karc, súrlòdàs, ami ott plàne zavaró...
laposalátét 627774 2017. május 14. 11:15
Válasz erre
Szia,Gaben! Köszi az infót és hajrá! Remélem,képeket még raksz fel.
Gaben86 627722 2017. május 12. 19:36
Válasz erre
Szia: afrikacorps79
Elérhetőség:
Kgaben86@Hotmail.com
komp.n.rajmond@gmail.com 627690 2017. május 11. 20:20
Válasz erre
Szia Gaben86! Adnál egy elérhetőséget volna kettő kérdésem? Köszi! Elérhetőségem:afrikacorps79
Gaben86 627641 2017. május 10. 21:17
Válasz erre
Szia.
Ez a Ryefield Models M1A2 Full interior készlete. De felhasználok még hozzá jópár maradék alkatrészt a Mend modell Tusk II és egyéb trumpeter és revell Abrams készletekből. Valamint az eduard interior maratását. Ezen kívűl rengeteg saját gyártású alkatrészt.
üdv: Gaben
laposalátét 627639 2017. május 10. 20:19
Válasz erre
tyimosenko 627619 2017. május 9. 21:27
Válasz erre
Köszönöm Varjúbácsi, badgo!

A vastagabb, méretre vágott egyenes húzottszál végül eredményt hozott. Kb fél óra alatt sikerült feltenni a 4 huzalt feszesen. Mondjuk festeni már nem nagyom merném és a tartósság is kérdéses.:)

Be fogom szerezni az EZ és MIG damilokat.

badgo, nagyon jó a lefogós technika a rugalmas szálhoz.
Gaben86 627613 2017. május 9. 19:37
Válasz erre
P1010001
P1010001
P1010002
P1010002
P1010003
P1010003
P1010004
P1010004
P1010005
P1010005
P1010006
P1010006
P1010007
P1010007
P1010008
P1010008
P1010009
P1010009

Sziasztok. Az előző könnyed Zill 131 után egy nagyobb lélegzetvételű munkának láttam neki. M1A2 Abrams full interior.
Pár kép a kezdetekről.
üdv: Gaben
badgo 627606 2017. május 9. 14:20
Válasz erre
ezline
ezline

Csináltam egy kis magyarázó ábrát, hogyan használom én az EZ line-t. Elég sok idegeskedésbe került mire kitaláltam a módszert.
1. a szál egyik végét pillanatragasztó pöttyhöz rögzítem.
2. Az újjamal az ábra szerint lefogom a szálat valahol a közepénél.
3. A másik szárnál a kívánt helyhez újra ragasztópettyet teszek.
4. Gyorsan megfogom a szál végét csipesszel, majd a szálat ráhúzom a ragasztópöttyre. (nem a végénél, nem a csipesznél)
5. zsilletpengével levágom a felesleges véget.
6. Ha jól csináltuk nagyon szép feszes lesz és a kívánt helyen viszonylag egyszerűen.

És épp most kisérletezek egy másik módszeren, ha sikerül azt is leírom.

Az EZ gumicérna nagyon rugalmas és nagyon jól köt a pillanatragasztóhoz, a Z63 félét nem ismerem.
Varjúbácsi 627605 2017. május 9. 13:57
Válasz erre
tyimosenko 627604 2017. május 9. 13:27
Válasz erre
Szia Tamás!

Köszi szépen!

Köszönöm a felajánlást Tamás, de sajnos nem vált be nálam a Z63 cérna. Azt szerettem volna használni a géphez, de nem nyúlt és a pill. ragasztó sem fogta elég gyorsan. Ezért már a kormányfelületek mozgató huzaljainál át kellett állnom húzott szálra.
TAMÁS78 627602 2017. május 9. 12:50
Válasz erre
Szia Marci!

Nagyon jól néz ki a gép, elismerésem.

A húzott szállal vigyázz, állítólag hajlamos a hőmérsékletváltozás hatására megereszkedni.

Rugalmas cérnát szerintem Z63-tól is be lehet szerezni, sőt, azt hiszem, van is valahol itthon. Szívesen elküldöm, ha megtalálom.
tyimosenko 627601 2017. május 9. 12:24
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen a sok ötletet és a véleményeket!

Sajnos ennél a gépnél két nehezítő tényező van.
1. A szárnydúc tövébe futnak a merevítők, nem a szárnyba.
2. Az eredetin nem látszik a huzalszem, hanem közvetlenül fut a dúcba a kábel. Tehát a dúc tövénél lévő áramvonalazott "takarópapucs" alatt lehet a gyűrű valahol.

Ennek ellenére az áthúzós-feszítős módszert terveztem először, amit pmheros javasolt. Vagyis a dúcot fúrom át, áthúzom a szálat, ragasztom, vágom, tömítem, újrafestem. Csak sajnos a műanyag olyan vacak minőségű, hogy morzsálódott a fúrástól a dúc anyaga, tuti töréshez vezetve. Így csak a sekély zsákfuratig jutottam el, azok megvannak. Próbáltam vékony húzott szálat ragasztani, de nem volt kifeszíthető. Most azt próbálom meg, hogy vastagabb, függőlegesen "kilógatott" és így remélhetőleg elég egyenesre visszadermedt, mm-re pontosan vágott húzott szál darabokat ragasztok zsákfurattól-zsákfuratig.
Ha ez sem sikerül, akkor marad a szemes módszer, amit eddig is a vésztartaléknak hagytam meg, mert nem lenne az eredetinek megfelelő megoldás sajnos.
Ilyen EZ line zsinórt be fogok szerezni a következő Cr-42-höz és egy 32-eshez, de ezek már a Classic Airframes kitek lesznek. Ez az Italeri Cr volt a próba.
Hrothgar 627598 2017. május 9. 11:37
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Régebben találtam pár youtubos videót hasonló témában (Igaz azok első világháborús gépek voltak főképp, de hátha)

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch

További jó makettezést! :)
badgo 627595 2017. május 9. 10:44
Válasz erre
EZ_Line_Fine_Black
EZ_Line_Fine_Black

Szia!

Van még egy lehetőség. Az EZ line által gyártott gumicérna. A szemes módszer, szerintem szebb megoldás. És stabilitást is ad a makettnek, akárcsak az igazi gépek esetében, de ez a gumi is megoldás lehet 72-es méretaránynál, főleg ha már össze van építve a makett és nincs lehetőség lyukat fúrni a szárnyba.
Én próbáltam már, egész jól lehet használni, DE kell hozzá kis gyakorlás és tapasztalat, mert anélkül hatalmas káromkodás lesz a vége.
A lengyel JADARHOBBY-tól lehet rendelni, de ha kell valamennyit én is tudok küldeni.
Üdv,
Robi
Harald 627592 2017. május 9. 09:43
Válasz erre
ICM. Nagyon szép készlet, szebb, mint a KP.
badgo 627591 2017. május 9. 09:21
Válasz erre
Ez a Po-2 nagyon szép lett! KP?
Harald 627590 2017. május 9. 09:12
Válasz erre
IMG_3774
IMG_3774

Szia, tyimosenko!

Szép lett. Én nem fúrnám át egyik szárnyat sem. Zsákfurat mindkettőbe, aztán szemet ragasztani bele, vagy a Varjúbácsi által ajánlottat, vagy vékony drótból magad is hajlíthatsz, úgy nem kell javítanod a festést. Fültisztító pálcikából lehet vékony csövecskéket gyártani, én azt húztam a merevítő szálra, azon bújtattam át a szemen áthúzott másik végét, kívülről meg egy csepp pillanatragasztóval ragasztottam. Nem mondom, hogy könnyű, két csipeszes munka, de egész élethű lesz, és csak ezt kell egy vékony ecsettel festened. Inkább a fúrás lesz nehéz az összeszerelt szárnyak között.
1/72-ben így néz ki:
Üdv!
Harald
Varjúbácsi 627588 2017. május 9. 07:57
Válasz erre
8f3489a3955496a114df9ae8528bd46f
8f3489a3955496a114df...

Szia!
A Part gyárt maratásból huzalszemeket, ezen átfűtve a feszítő huzalokat teljesen élethűen megjeleníthető a cucc.
warbirds 627587 2017. május 9. 07:43
Válasz erre
Nagyon faintos lett, le a kalappal.
A merevítőket a pmheros által leírt módon meg lehet csinálni. Én annyit módosítanék, hogy a felső szárny aljába zsákfuratot csinálnék (nem fúrod át teljesen a szárnyat) inkább, csak az alsó szárnyat lyukasztanám ki teljesen. Először beragasztod a szálat a felső szárnyba, aztán áthúzod az alsón és annak az aljánál ragasztod meg feszítés közben. Utána levágod a felesleget és tömíted/csiszolod. Az alsó színt könnyebb visszafesteni, meg nem is látszik, ha esetleg nem lesz tökéletes a visszafestés.

Üdv, warbirds
pmheros 627584 2017. május 9. 05:26
Válasz erre
Valahol láttam olyan megoldást, hogy kifúrta 0,3 -assal az alsó és felső szárnyat átmenő furatra. Egyik nap beragasztotta a szál egyik végét, következő nap a másik végét. Mivel kilógott a vége így tudta feszíteni. Teljes kötés után levágta a kilógó részeket, majd betömítette, lecsiszolta, visszafestette.

A foltozásod egyenesen bámulatos. Gratulálok! (Nem tudom hogy a sajátomat 72 -ben hogy fogom majd hasonlóra megfesteni egyszer.)

Üdv.: pmheros
juge75 627583 2017. május 8. 23:17
Válasz erre
tyimosenko 627582 2017. május 8. 22:49
Válasz erre
DSC_1112
DSC_1112
DSC_1113
DSC_1113
DSC_1114
DSC_1114
DSC_1115
DSC_1115
DSC_1117
DSC_1117
Fiat-CR-42-V-228
Fiat-CR-42-V-228

Sziasztok!

Elég sok kíntorna után nagyjából elkészült az Italeri CR-42 LW makett némi átalakításával a Magyar Királyi Honvéd Légierő 1. vadászezred 4. Szent György századának V-228-as gépe.
Már csak a külső szárnydúcok X-merevítője hiányzik, itt megállt a tudomány, egyenlőre nem tudom hogyan tudnám kifeszített állapotban megjeleníteni...
Egyetlen gyári feljavító a maketten az eduard ülésheveder maratása.

A színek nem jönnek át jól, elnyomja őket egy sárgás fényű lámpa a makett felett.
Üdv
delta976 626973 2017. április 24. 18:08
Válasz erre
Szia Freddy!

Köszönöm a visszajelzést, a kiegészítő információkat! Igen, én is láttam képeken egy-két igencsak "viharvert" harcjármű technikát...valóban jelentős kopottsággal!
Sajnos az adott példányról nem voltak fényképeim, csak a házilag előállított felségjelzések autentikusak...és egy, az interneten talált makettről készült képek.
Szép estét kívánok!

Üdvözlettel: Csaba
delta976 626966 2017. április 24. 17:24
Válasz erre
Szia Willi!

Köszönöm a visszajelzést, és az elismerő szavakat! Igen, azt hiszem igazad lehet...ez az első ilyen jellegű technika (kopás, rozsda) alkalmazásom, ezért elképzelhető egy kicsit "túlzásba is vittem"! Sajnos nem volt elegendő képi információm, ezért nem nevezhető teljesen autentikusnak...de a házilag készült jelzések igen!

Szép estét!
Üdvözlettel: Csaba
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738.