<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sokol | Adatlap | 684676 | 2021. április 21. 20:49 | ||
Az Epokit nálam 10+-os ami feladta. Rózsaszínes lett a törtfehér folt és ahhol zárványok voltak a vékony fedőréteg alatt, felpuposodott és kilyukadt. Olyan mint a szú rágta régi tárgyak néhol. Régi Verlinden gép, úgy hogy nem csodálom hogy reakcióba lépet a gyantával, -de azért így 12-15 év távlatából elég gáz. Van néhány elektrolízissel felépített vörösréz másolatom (szilikon formában mint a gyanta öntés csak vékony fém réteg maga a másolat) Azoknak az üreges belső fele mind UHU-val ragasztva. Szikla szilárd és fényesen átlátszó a mezei két komponensű (még tubosos volt nem fecskendős) a mai napig, pedig 1998 nyarán készültek. A múzeumban már akkor sem engedték az UVE meg az EPO dolgokat. Előzmény: (684647) borisz 2021. április 20. 19:06 | |||||
Sokol | Adatlap | 684675 | 2021. április 21. 20:38 | ||
Nem nagyon vannak nyitva az autós/festék boltok, szóval főleg bevásárlóközpontokban az autós/kertész részlegen. +Praktiker, Obi. Az a baj, hogy UHU-ból ott általában csak a gyors epoxi ragasztók vannak (5 percesnek hívják), amik nem elég kemények kikötve. Ceys meg Alteco szokot lenni a Tesco-ban. Szintén Ceys az Interspar-ban. A symasta gyártja a wargamerek által istenített kneadatite cuccokat, szóval wargameres online boltokban is lehet kétkomponensű ragasztó is. Kertészeti részlegen a cső ragasztók között szoktak ott figyelni a műfémek is (bár azok nem jól karcolhatók vissza) | |||||
borisz | Adatlap | 684659 | 2021. április 21. 11:18 | ||
borisz | Adatlap | 684658 | 2021. április 21. 11:14 | ||
Ne add fel, szép lesz! | |||||
Freddy | Adatlap | 684655 | 2021. április 21. 10:58 | ||
Ezeket a nagy Amodel kiteket honnan lehet beszerezni? Il-76-osra régóta fenem a fogam. | |||||
kallaipeti | Adatlap | 684650 | 2021. április 20. 23:28 | ||
Sziasztok! Nálam ő készül,teljesen dobozból,lassan végre vége. Eduard P-51D.A neten mindenki csodálattal adózik a készletnek,szerintem problémás,komoly illesztési problémák,amiből a szélvédő egyenesen botrányos,a csatlakozási felületeknél halovány szegecsek és panelvonalak amelyek pótlása egy "élvezet",mivel rengeteg van belőlük. A matricák szépek,bőségesek,csak a Microscale Set és Sol kombó darabokra töri őket,a szélük cakkos,szóval saját véleményem szerint ez nem az Eduard legnagyobb dobása. Jó munkát mindenkinek! Peti | |||||
PETI | Adatlap | 684649 | 2021. április 20. 20:44 | ||
Uhh, köszi! Ezeket hol lehet manapság beszerezni? Márhogy azt, amit be lehet. | |||||
borisz | Adatlap | 684647 | 2021. április 20. 19:06 | ||
Szia! Az UHU dolgairól, illetve az Epokittről tudnál felvilágosítást adni? Kb. 8-10 éve kezdtem használni, mennyi lehet még hátra? | |||||
Sokol | Adatlap | 684646 | 2021. április 20. 18:22 | ||
Az Uvét meg Epokittet ne! Pár év alatt megváltozik a szerkezete mindkettőnek. Az Uve/Eporapid rugalmas lesz vagy ragacsos, az epokitt meg mint az ementáli sajt. Biztos, hogy elengedné a szárnytőnél. UHU van belőle gyors epoxy meg klasszikus két komponensű rapid is. Erős, nem habosodik évek múlva sem. A legjobb a Sylmasta féle, mert nem képződik gáz (=zárvány)ha epoxi alkatrészeket ragasztasz, de jelenleg szinte beszerezhetetlen. | |||||
PETI | Adatlap | 684643 | 2021. április 20. 15:59 | ||
Köszi a forrást! Hát a csapolás, az alap, nem is az a bajom, hanem hogy még így sem tudom, hogy hogy legyen. Régen ragasztottunk (nem makettet) ilyen Uverapid és társai típusú, elég masszív ragasztókkal, nem tom, hogy nem egy ilyen kaliberűvel kellene-e. De ha más nem lesz, akkor persze marad a pontos csapolás és pillanatragasztóval betonozás... | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 684642 | 2021. április 20. 15:38 | ||
Ha nehezek és nagyok az alkatrészek, akkor szerintem csapozni kellene. A csapok is pillanatragaccsal rögzíthetők. arra kell figyelni, hogy a pozicionálás pontos legyen. Pl. a kevésbé látható oldalról összeillesztés után keresztülfúrni, becsapozni, összeragasztani, és a látható furatnyomot kitömíteni. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 684641 | 2021. április 20. 15:35 | ||
Én ezt használom, és az itthoni beszerzési lehetősége:www.rcvilag.hu/pillanatragasztok-cian-akrilat/21269-zap-ca-283g-1oz-ridke-vterlepidlo-0087093004306.html | |||||
PETI | Adatlap | 684640 | 2021. április 20. 14:40 | ||
Az Il-78 is jó cucc, sokkal szebb a kivitelezése, mint a régi A-50-esnek! Varjúbácsi, köszi az infót, esetleg belinkelnéd a terméket, hogy hogy lehet megpróbálni beszerezni? És ha már ragasztók: nagy és nehéz műgyanta alkatrészeket mivel ragasztanátok egymáshoz, hogy tuti ne engedjenek el később? Attól tartok, ide kevés lesz a géles pillanatragacs... | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 684637 | 2021. április 20. 13:28 | ||
Dioevil! Próbáld meg z ultra híg CA ragasztót, zsírtalanítás után folyasd a panelvonalakba. Ha van esetleg a gép anyagából csiszolatporod, azt is rászórhatod. Kötés után átcsiszolod, és ha szükséges még egyszer megcsinálod ugyanezt. Ha teljesen megkötött, óvatosan újra lehet karcolni. nekem eddig bevált. | |||||
dioevil | Adatlap | 684636 | 2021. április 20. 13:20 | ||
Nekem Il-78-as gépem van 1:72-ben. Eddig keveset próbálkoztam vele, hogy mivel lehetne a durva, nem egyenletes panelvonalakat tömíteni és újrakarcolni ahol szükséges. Sima tömítővel próbáltam, de száradás után a karcolás hatására kihullott az összes, nem nagyon akart megtapadni a felületen... | |||||
PETI | Adatlap | 684635 | 2021. április 20. 13:14 | ||
Gyári, csak tele volt apró lyukakkal, amiket rendbe kellett hozni. | |||||
Elnar | Adatlap | 684634 | 2021. április 20. 13:00 | ||
Elnézést, nem követtem eddig. Ez saját karc, vagy gyári? Elég beteg panelezése van, az Amodelt meg nem a minőségéről ismerem igazából. | |||||
PETI | Adatlap | 684632 | 2021. április 20. 12:42 | ||
Igen, hát azok kellenek. :) | |||||
PETI | Adatlap | 684631 | 2021. április 20. 12:40 | ||
sanyi | Adatlap | 684623 | 2021. április 19. 22:15 | ||
Diszkréten lapít a háttérben egy Backfire szerelési és egy MiG-21 matrica...:) Klassz kollekció Ámígó, az A-50 a korona! Csak így tovább! | |||||
PETI | Adatlap | 684622 | 2021. április 19. 22:10 | ||
Ja, persze! :) | |||||
borisz | Adatlap | 684620 | 2021. április 19. 21:46 | ||
látom, te is szeretsz kiszúrni magaddal, jól van! :) | |||||
PETI | Adatlap | 684615 | 2021. április 19. 20:09 | ||
Sziasztok! Második körös tömítés (helyenként harmadik, máshol meg az első) az A-50-esen. A jobb szárny nagyon durva. Az alsó felén ezernyi apró lyuk mutatja, hogy hibás volt az öntés. Ezek eltüntetése elsőre elég nagy kihívásnak tűnt, a gyakorlat szerencsére azt mutatta, hogy nem lehetetlen. U.ezen a szárnyon, a felső felén egy hólyag szerű kitüremkedés volt, az elég hamar beszakadt, mert egy levegős zárvány volt az üvegszövet és a gyanta réteg között. Ennek kitakarítása és tömítése is a mai nap része volt. (Piros ponttal jelölve a képen.) Szerencsére szeretek csiszolni, meg tömíteni, amúgy már leőszültem volna... :) | |||||
PETI | Adatlap | 684578 | 2021. április 18. 20:41 | ||
Ja, bocs, azért annál pontosabb, a képen kicsit félre van csúszva, de sokkal pontosabban összehozható lesz majd. | |||||
PETI | Adatlap | 684573 | 2021. április 18. 20:25 | ||
Ahogy vesszük, azért meló volt vele idáig is bőven. De sztem kárpótol. :) Köszi! | |||||
Zoli | Adatlap | 684571 | 2021. április 18. 20:11 | ||
Szia, Ez gyorsan ment, bár a törzs keresztmetszeten tényleg van még mit alakítgatni. Sok sikert! z | |||||
PETI | Adatlap | 684570 | 2021. április 18. 20:02 | ||
Sokol | Adatlap | 684479 | 2021. április 16. 09:45 | ||
Martin Kováč? www.youtube.com/watch érdemes megnézni a részeket. Egyszerű technikákkal is meg lehet oldani mindent, amit összeAK-zik | |||||
Sennás | Adatlap | 684477 | 2021. április 16. 06:22 | ||
Ne már hogy lepucoltad? Elmúlt már Ápr1-e:) | |||||
higherrr | Adatlap | 684475 | 2021. április 15. 22:46 | ||
Elnar | Adatlap | 684456 | 2021. április 14. 16:07 | ||
Na akkor most már csak leírom: Nekem túl szabályos az egész. Ennyi idő alatt szinte biztos hogy minden értékesebbet elvittek már róla. Ha én csinálnám, a dobozok ki lennén nyitva/felfeszítve, a motortér ajtó pedig nem lezárva, csak lecsukódva a saját súlyától, mert biztos belenéztek már azóta, de minek zárnák rendesen vissza. Itt is látszik, milyen precízen illeszkedik svsm.org/gallery/kv-1/IMGP0683 Egy ilyen jó kis fűrész is maximum egy fél évig maradt volna a helyén. | |||||
Sokol | Adatlap | 684455 | 2021. április 14. 15:45 | ||
A gép bal oldalán a tokban egy utász fűrész van. Angol terminusz szerint "one man crosscut saw" ha rá akarsz keresni.. A lényeg, hogy ez a kétkezes lekicsinyített változata rönközéshez, és mint olyan fából van a nyele, és cserélhető is. (nincs markolat tüske) i.ebayimg.com/images/g/F6YAAOSwFq1bADvV/s-l1600.jpg images.theconversation.com/files/97058/original/image-20151002-23105-8j9dgg.jpg A tok anyagát nem ismerem, de patentos és fűzűszemes is volt, szóval érdemes volna utána járni mi lehet. | |||||
Sokol | Adatlap | 684454 | 2021. április 14. 15:12 | ||
Szerintem, még most kellene visszafesteni az eredeti sárgászöld színt azokra a kis helyekre, amiken sokáig megmarad a viszontagságok ellenére. Nézzd meg ezeken a képeken pl. a lámpák kereteit, hogy hol marad meg a festék? Átültetve a rendszerét a saját géped részleteit is finomítani tudod. media.istockphoto.com/photos/abandoned-old-military-tank-wreck-picture-id1132308353 c8.alamy.com/comp/F3RD72/detail-shot-with-front-part-of-an-old-and-rusty-tank-F3RD72.jpg | |||||
higherrr | Adatlap | 684435 | 2021. április 13. 21:27 | ||
A képek mint írtam nagyon nem adják vissza a színeket, azért ennyire nem vörös. Mindenesetre még finomított rajta, visszatöröltem, és az eredeti szín árnyalataiból is kapott. De ami a lényeg, hogy bár ez a kép sem színhelyes, és a valóságban sokkal árnyaltabb a kép, de még ez van a legközelebb a valós állpothoz. | |||||
Sokol | Adatlap | 684407 | 2021. április 13. 09:13 | ||
Nyugodtan mosd le ezt a pasztelt! Nem vasból van, hanem acélból. Volt egy nagyon korrekt állapotod az előző képen, hogy jött ez a paszteles ötlet? Sohasem rozsdásítunk száraz pasztellel acélt, max néhány elvetemült a kipufogót. Hajó gyomrában amikor verik a rozsdát ott van ilyen poros szötyi, sehol máshol a világon :( | |||||
higherrr | Adatlap | 684395 | 2021. április 12. 21:30 | ||
Sajnos nem tudtam olyan képet készíteni, ami visszaadja a színeket, hiába próbalkoztam. Szóval csalóka ez a kép, élőben szerintem sokkal jobb hatása van, mindenesetre itt tartok jelenleg a rozsdásítással. Torony, futómű még most jön majd, de nagy vonalakban ami eddig elkészült azt véglegesnek tekintem. | |||||
tank | Adatlap | 684126 | 2021. április 7. 18:43 | ||
higherrr | Adatlap | 684093 | 2021. április 6. 21:54 | ||
Szia! Igen, köszi ez már meg is történt, bár a fénykép nagyon nem adja vissza a valóságot. Holnap ha már teljesen megszáradt megpróbálom valahogy bevilágítani és lövök új képet. | |||||
Sokol | Adatlap | 684092 | 2021. április 6. 21:06 | ||
resourcesformodellers.files.wordpress.com/2015/01/t-34_hex_165.jpg A mellékelt t-34 sárvédő azonos anyag, a KV lemezből készült dobozaival. Azt, amikor csak apró pontokban marad csak meg a festék, a rozsda közt, a függőleges lemezfelületen, úgy lehet immitálni, hogy levágod 3 mm hosszúra egy régi fogkefe szőrét. Utána csak befestékezed az eredeti zölddel a fogkefét, kitörlöd, mintha szárazecsetelnél, és a merőlegesen ütögetve a felülethez "felpettyezed" A lényeg, hogy tényleg minimális festék maradjon, és az is csak a szálak hegyén. | |||||
higherrr | Adatlap | 684076 | 2021. április 6. 17:31 | ||
Sokol | Adatlap | 684022 | 2021. április 5. 14:55 | ||
Sokol | Adatlap | 684021 | 2021. április 5. 14:54 | ||
A tárcsáknak is volt egy külön védő, alu-poros bevonata az alapozó alatt, mert azok is más ötvözetből voltak: Alap esetben ez csak egy picit árnalatbeli eltérést okoz festésnél: live.staticflickr.com/5475/10755954136_0f07163b1c_c.jpg De a vízben áll, vagy foszfátos környezetben évekig, akkor ilyen: www.warhistoryonline.com/wp-content/uploads/2015/05/FILE3-1.jpg | |||||
higherrr | Adatlap | 684020 | 2021. április 5. 14:08 | ||
higherrr | Adatlap | 684019 | 2021. április 5. 14:07 | ||
Nem vagy ünneprontó, tanácsot szívesen veszek menet közben. Még folyamatában vagyok a dolgoknak, a torony még nagyon messze van a kész állapottól. Néztem képeket korábban, ezt a fehéres korróziót inkább az égett felületeken vettem észre, de ahogy mondod, a varratoknál is jelen van, valóban. A test heggesztett részeinél ezt most pótoltam, majd ahogy haladok ezt figyelembe veszem. | |||||
Sokol | Adatlap | 684016 | 2021. április 5. 12:37 | ||
Unom már, hogy én vagyok mindig az ünneprontó az össznép bájolgásban, de sajnos senki nem hívta fel a figyelmed arra, hogy a hegesztés anyaga más, mint a lemezeké. Az ötvöző anyagok és a gáz hatására nem azonos módon rozsdásodik. Amikor valami tökig rohad, ahogy a Te gépeden, akkor két dolgot figyelhetsz meg a roncsokon. 1. a hegesztés nem dobja le a festéket, vagyis ott látszódik legtovább az eredeti szín. 2. Ha le is dobja a festéket, akkor fémes, szürkés vagy fehéres oxidos színekben játszik az ötvözők miatt. Azt ajánlom nézz át néhány, a finn Parola melletti páncélosmúzeumban szabadtéren tartott KV tornyot és testet, azokon színesben láthatod mi a különvség egy "spanyol iskolás" rozsda, meg a kemény valóság között. Illetve Szentpéterváron és Moszkvában is tartanak szabad téren restaurálásra váró tornyokat. Ezekről is szép nagyfelbontású képeket lehet találni. docplayer.net/docs-images/44/23182060/images/page_16.jpg Nagyon szépen megfestetted a tankot. De ezek olyan részletek, amik nélkül nem lesz élethű. (ha nincs kedved olajfestékezni, csak hegyezz ki fehér, meg világoszürke színesceruzákat, és húzd ki a hegesztéseket..) | |||||
higherrr | Adatlap | 684015 | 2021. április 5. 12:07 | ||
Az utóbbi napokban sokat nem haladtam a rohasztott KV-val, de azért némi változás csak történt. Megfogadva a korábbi tanácsot a motortér szellőzőrácsát eltávolítottam, belülről kapott 1-1 kis lemezt,hogy legyen mélysége, és abba "füvet ültettem". Persze még távolról sincs kész ezzel, majd még valamit kitalálok. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 683968 | 2021. április 3. 21:14 | ||
Szia! A 142-es volt a másik alternatíva nálam is. Igen, az alacsonyan álló szárny a legfeltűnőbb alakhibája a készletnek szerintem is. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 683967 | 2021. április 3. 21:12 | ||
Köszi István! Az lehetséges. Igazából örülök, hogy ennyi összejött. Évek óta szinte csak építek, festeni alig, így nincs meg a jártasság sajna. Élőben lenne jó, ha megszakértenétek. Majd beviszem a klubba. Mire lesz klub, remélem addigra elkészül. | |||||
ecsetes | Adatlap | 683949 | 2021. április 3. 11:50 | ||
Szia! Ugyan ebből a készletből én a G.142-t készítettem el. Voltak vele gondok, de csak ez volt elérhető a piacon. Nekem a főtartók tövébe sztirol lapokból pótlást kellett csinálni. Persze máshol is hozzá kellett nyúlnom. | |||||
Vadász | Adatlap | 683943 | 2021. április 3. 06:39 | ||
Az átszoródásokra figyelj, mert egy kicsit nagyok. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |