/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.
kervil 714303 2023. október 9. 17:28
Válasz erre
Nagyzo: ugyanígy vagyok vele én is, ha van egyetlen munkafolyamat, amit szívből utálok a makettezésben, az a tömítés, ezért igyekszem én is a lehető legegyszerűbben túlesni rajta.
Nálam a pillanatragasztós módszer tökéletesen bevált, még úgy is, hogy nem használok semmilyen "extra", makettes pillanatragasztó, csak azt, amit a helyi háztartási boltban kapni, még a márkaneve sem jut eszembe hirtelen, de nem túl márkás dolog. És nincs vele gondom, sem csiszolásnál, sem karcolásnál/szegecselésnél. Igaz, egy-két éve láttam Will Pattison egy videóját, addig nem is gondoltam volna, hogy még a csiszolást is lehet helyesen és helytelenül csinálni. Pedig lehet, a trükk az, hogy a csiszolópapír (esetemben szivacs) épp csak érintse a csiszolandó felületet, nem szabad rányomni. Így fogja legkevésbé bántani a környező felületet. És ha az ember nem csak extra finom csiszolóvásznakat használ, hanem durvábbakat is, akkor ez sem egy lassú módszer.
Amúgy a Starfightered hogy áll? Adhatnál róla némi helyzetjelentést :)
Johnie 714299 2023. október 9. 13:42
Válasz erre
IMG_20231009_132046
IMG_20231009_132046
IMG_20231009_113808
IMG_20231009_113808
IMG_20231009_132011
IMG_20231009_132011
IMG_20231009_131713
IMG_20231009_131713
IMG_20231009_131737
IMG_20231009_131737
IMG_20231009_131527
IMG_20231009_131527
IMG_20231009_131628
IMG_20231009_131628
szélvédők
szélvédők
szélvédők 1
szélvédők 1

A hosszabb szélvédő azon hátsó részét melyre a rácsukodó kabintető kerül nagyjából egyenesre csiszoltam. Volt benne egy előrefelé mutató dőlés.

Majd próbaképp feltettem a helyére a kabintetővel együtt. Mindenképp alacsonyabbra kell csiszolnom. Nyitott kabintetővel fog a gép elkészülni, a pár tizedmilliméteres szintkülönbség nem lesz látható.
Johnie 714288 2023. október 8. 21:46
Válasz erre
IMG_20231008_175511
IMG_20231008_175511
IMG_20231008_175531
IMG_20231008_175531
IMG_20231008_200550
IMG_20231008_200550
IMG_20231008_200525
IMG_20231008_200525
IMG_20231008_200513
IMG_20231008_200513
IMG_20231008_200500
IMG_20231008_200500
IMG_20231008_200449
IMG_20231008_200449
IMG_20231008_200432
IMG_20231008_200432

Végül egy szürke színű MrHobby Surfacer alapozó került mindenhova , most már nem csak ellenőrzésképp. Úgy gondolom, most már nagyjából elfogadhatóak az ívek, egyenesek, illeszkedések.
Következhetett az utángyártott hosszabb szélvédő kifaragása a gyári helyettesítésére.
Úgy szerettem volna, hogy a tartócsonkból hagyok meg annyit, hogy ívesre tudjam alakítani vele az elejét. Sajnos a második szakasz lefűrészelésekor levált a csonkról, pont ott ahol le kellene amúgy is választani.
Sebaj ,ragasztottam elé öntőkeret darabot, majd ezzel formára alakítom.
Johnie 714273 2023. október 8. 14:06
Válasz erre
IMG_20231008_110928
IMG_20231008_110928
IMG_20231008_110826
IMG_20231008_110826
IMG_20231008_110806
IMG_20231008_110806
szélvédő jégtelenítő
szélvédő jé...
IMG_20231008_110734
IMG_20231008_110734
IMG_20231008_110717
IMG_20231008_110717
IMG_20231008_110630
IMG_20231008_110630
bemarás
bemarás

Nem estek ki a tömítések, így nem kellett Milliputot alkalmaznom. Folytattam tovább, a vízszintes vezérsík beigazításával, tömítésével, a függőleges vezérsíkkal, a gyári kiömlőkkel stb.
A szélvédő elött levő jégtelenítőt lemartam, lecsiszoltam. Nem kell oda.
Tehát folytatódik tovább a tömítés, csiszolás, ellenőrzés, tömítés , csiszolás soha véget nem érő folyamata. Eközben általam is keletkeznek tömítenivalók, a szárnyon keletkezett egy bemaródás, látszik rajta, hogy belecsiszoltak, de hogyan- mikor arra nem tudom a választ.
Kezd alakot ölteni közben a gép, de ott duruzsol Nagyzo egyi régebbi hozzászólása is a fülemben: "öreg vagyok én már bohócnak". ;)
Johnie 714237 2023. október 6. 22:51
Válasz erre
tamiya extra thin cement
tamiya extra thin...
tamiya airbrush cleaner
tamiya airbrush...

"lehet, hogy MEK-el acetonnal is működig,"
Tiszta acetonnal én már próbáltam, oldja, de nem ivódott mélyen a műanyag öntőkeret darabba ,csak a felülete lett nyálkás. Igaz, rövid ideig áztattam, nem napokon át. Kiszedve az acetonból, nagyon rövid idő alatt elpárolgott a felületéről az oldószer, kifehérítve és ridegebbé téve a szürke öntőkeret darabot.
A Tamiya airbrush cleaner ár/érték arányban is a legjobb lehet erre a célra, azt hiszem volt már e fórum valamely topikjában is téma, hogy az airbrush cleaner és az extra thin cement gyakorlatilag ugyanaz (1% eltéréssel)
aceton és butil acetát, mint ahogy az msds-ek is mutatják.
Johnie 714232 2023. október 6. 22:01
Válasz erre
Nagyon jó festékhígító is a xilol, szórópisztolyt is ki lehet vele takarítani, de nincs az az isten, hogy itthon lakásban erre alkalmazzam.
Muzzy 714231 2023. október 6. 21:59
Válasz erre
Microbacchus első videójában lévő állag elsőre jó megközelítés. Minél hígabb, annál gyorsabban szárad.
Én a tamiya airbrush cleanerjét használom. Elvileg lehetne etilacetáttal, palma ecsetmosóval is, de ismereteim szerint ezek a felhordás után még sokáig 2dolgoznk" ezért is alakulhat ki később hajszálvékony beszívódás- ezért hozta ki a a két japán cég a gyorsan száradó ragasztó változatot (gunzenal az SP-t, tamiyánál quick setting.
Ha van elég üveg, akkor szín és sűrűség szerint több változat is készíthető.
Nem tudom, lehet, hogy MEK-el acetonnal is működig, de ezekkel nem próbáltam.
borisz 714230 2023. október 6. 21:45
Válasz erre
Ja, hát a xilol meg a toluol az nem barátja a szervezetnek.
spenot 714229 2023. október 6. 21:22
Válasz erre
Ez nagyon érdekes:
"...legújabban videó alapján tamiya extra thin ragasztóban oldott öntőkeretet használok. Spórolásból ennek az olcsóbb változatát a tamiya airbush cleanerjét használom..."

A 70-es évek elején apukám (vegyész volt) így csinált nekem ragasztót a makettjeimhez.

A lassan javuló hiánygazdaságban xilolt/toluolt szerzett, összetöretett velem már lecsupaszított öntőkereteket, és két nap múlva megvolt a ragasztó. Hamar beláttuk ugyanis, hogy a papírragasztóval (Technokol) semmire sem megyünk. És örültünk, hogy a kereskedelemben legalább a maketteket lehetett kapni ... egy ideig. Visszatekintve egy nagy negatívumot tudok előszedni: a ragasztó nagyon büdös volt és ma már tudom, hogy erősen mérgező is volt. Én meg beszívtam... de még élek.:)
S.
Microbacchus 714225 2023. október 6. 17:49
Válasz erre
Ez egy viszonylag gyors összefoglaló:

www.youtube.com/watch
Ebben azt hiszem a piros az:

www.youtube.com/watch

Amúgy áttetszőből készítettem egy keveset egyszer Tamiya airbrush cleanerrel (ugyanaz, mint az extra thin), és kevés feketével (Tamiya LP, lényeg hogy lakk) színeztem.
Johnie 714220 2023. október 6. 14:46
Válasz erre
Hmmm érdekes, de tök jó ötlet. Tömítő saját makett anyagából. Milyen sűrűségűre kevered be ragasztóba az öntőkeret darabokat? Valami pasztaszerű állagot képzeljek el?
Muzzy 714215 2023. október 6. 12:05
Válasz erre
A revel csőrős ragasztójával is ugyan ez a helyzet, hónapokkal később jelenik meg az árnyékrepedés. Ezért fejlesztette ki a tamiya az extra thin quick setting ragasztót, és a gunze a Mr cement SP változatot. Ezek gyorsan párolognak, így hamarabb lehet tömíteni, és nem marad beszívódás a ragasztási felületen.
Én is csodálkoztam, hogy egykomponensű tömítőt használatánál nincs zsugorodás, de megnyugodtam, hogy másnak is van :)
A pillanatragasztó jó lehet, de ott vigyázni, kell, mert ha kikeményedik, csiszoláskor a környező műanyag kopik és nem a műanyag, ráadásul kemény marad utána a felölet, a műanyag meg puha :( A debonderes visszamosás segíthet egy kicsit.
Én legújabban videó alapján tamiya extra thin ragasztóban oldott öntőkeretet használok. Spórolásból ennek az olcsóbb változatát a tamiya airbush cleanerjét használom.
Több rétegben vékonyan felvive viszonylag hamar szárad, és szépen csiszolható, nem pattogzik ki mint a tamiya puty és ugyanolyan kemény mint a környező műanyag, így könnyebb karcolni is. A végén egy higabb réteget viszek fel, így az egyenetlenségek is elsimithatóak. Van amikor egy nap után csiszolható, környezetfüggő, mennyi idő alatt szárad ki. Pl a szárny-törzs csatlakozásánál lehet jól tömíteni a réseket, kiszáradás után tökéletes, résmentes felület alakítható ki.
Nálam több makett épül egyszerre, így az sem gond, ha esetleg 2-3 napig (hétig, hetekig :) )szárad, van bőven, amivel foglalkozhatok. ráadásul csak akkor makettezem, ha kedvem van, van amikor hetekig nem ülök az asztalhoz, van, hogy egész nap ott ülök
Muzzy
borisz 714214 2023. október 6. 11:25
Válasz erre
Még sok-sok éve Jobbágy Szilárd (xcraft) mondta nekem, hogy ő tömítés után akár hónapokra is félrerakja a makettet emiatt.
Én az Iskrát pihentettem is egy jó darabig, bár csak Tamiya extra thin ragasztóval ragasztottam és Surfacerrel tömítettem olyan illesztéseket, amik egyben panelvonalak is.
Johnie 714213 2023. október 6. 11:12
Válasz erre
De igen, zsugorodik a Tamiya putty. Töményen is, hígítva is. De most csak ez van itthon. Meg a Milliput.
Abban reménykedtem, hogy a Vallejo vízbázisú puttyja nem fog zsugorodni, de olvasva kervil hsz-ét akkor ez is kétséges
borisz 714209 2023. október 6. 10:01
Válasz erre
Ó de jó ezt nézni! :D

A Tamiya putty neked nem zsugorodik?
Én egy időben úgy emlékszem próbálkoztam vele, de nekem mintha zsugorodott is volna, meg pattogzott is volna.
Hígítod valamivel?
juge75 714201 2023. október 6. 06:09
Válasz erre
Kibic 714198 2023. október 5. 22:45
Válasz erre
első
els

Ha segít, ez az első rendszámmal arányos méret: 300×90mm
Johnie 714196 2023. október 5. 20:37
Válasz erre
IMG_20231004_200953
IMG_20231004_200953
IMG_20231004_201012
IMG_20231004_201012
IMG_20231005_200833
IMG_20231005_200833
IMG_20231005_200123
IMG_20231005_200123
IMG_20231005_200106
IMG_20231005_200106
IMG_20231005_195233
IMG_20231005_195233
IMG_20231005_200426
IMG_20231005_200426

Tömítés, második rész:
Miután tegnap beragasztottam a szárnyakat, egy kis súly (fogpiszkáló doboz) ráhelyezésével értem el, hogy vízszintesen álljanak meg száradásig.
Ma pedig nekiláttam az illesztési hézagok kitöltésének alul-felül. Fogpiszkálóval felvitt, betömködött Tamiya putty, 30 perc száradás, majd a felesleg ledörzsölése következett MrHobby hígítós fülpiszkálóval.
Voltak hézagok bőven (az egyik képen nyíllal jelöltem egy kimaradt részt) , ha jobban megnézem olyan szélesek mint egy panelvonal. Tehát igaz az állítás borisz, hogy ezek nem is panelvonalak, hanem lövészárkok :)
Kíváncsi leszek, holnap ha egy kicsit meghajlítgatom a szárnyakat ide-oda , kiesik-e a fugázás a résekből. Ha igen, Milliputra váltok.
búza 714195 2023. október 5. 19:56
Válasz erre
Sennás 714190 2023. október 5. 18:26
Válasz erre
Ja Ja a Paint-be millió betüfajta/méret van kiválasztod megszerkeszted .Én öntapis papírra szoktam méretben kinyomtatni után kivágni felragasztani.
Freddy 714186 2023. október 5. 11:03
Válasz erre
Microsoft Paint, keresni kell valami hasonló fontot, és még képként lehet is rajta igazítani esetleg.
Freddy 714185 2023. október 5. 11:02
Válasz erre
Köszi!
Bár nem mértem meg, de szerintem rendben van a minimanfactory lámpája, bizonyos szögekből kicsit csal, hogy a lámpabúrák nagyon kiállnak, de ez az igazi UAZ-on is így van.
búza 714182 2023. október 5. 09:51
Válasz erre
Szia! Ilyen rendszámot hogyan lehet gyártani. Nekem UC 36-88 kellene.
Johnie 714111 2023. október 3. 20:06
Válasz erre
Resizer_16963560668923
Resizer_169635606689...
Resizer_16963560593271
Resizer_169635605932...
IMG_20231003_153657
IMG_20231003_153657
IMG_20231003_153646
IMG_20231003_153646
IMG_20231003_200326
IMG_20231003_200326
IMG_20231003_200310
IMG_20231003_200310
IMG_20231003_200255
IMG_20231003_200255
IMG_20231003_200240
IMG_20231003_200240
IMG_20231003_200226
IMG_20231003_200226
IMG_20231003_200212
IMG_20231003_200212

Hígított Tamiya putty-t kentem ecsettel bőven az illesztések megmaradt réseire. Száradás után hígítós fülpiszkálóval lesimogattam a felesleget. Majd megfújtam matt fekete festékkel. Maradt még tömíteni való, de már nem sok. Újabb adag hígított Tamiya putty-t ecseteltem a már hajszálvékony résekre, de ezt már vászonnal csiszoltam meg. Azt hittem fa..za lett. Megfújtam jó híg 1500-as MrHobby Surfacerrel bőven. Jaj, hogy nézett ki mikor megszáradt! Mintha még több rés keletkezett volna! Sokkal jobban kiemelte a hibákat a Surfacer mint előtte a matt festék.
Surfacer száradása után átcsiszoltam újra 1200-as vászonnal, és csodák csodájára elsimogattam a réseket, egész tűrhető lett.
warbirds 714090 2023. október 3. 11:16
Válasz erre
Most mondd...:( Képen azért nem nézett ki ilyen sz@rul. De legalább az oldalfalakat fel lehetett használni.
borisz 714085 2023. október 3. 10:02
Válasz erre
Johnie 714070 2023. október 2. 23:44
Válasz erre
warbirds 714069 2023. október 2. 23:30
Válasz erre
warbirds 714068 2023. október 2. 23:29
Válasz erre
IMG_20230926_203659
IMG_20230926_203659

Ne is! Ha motivációra vágysz, akkor gondolj arra, hogy én egy Fly IL-10-zel hadakozom, amibe megpróbálok egy KORA gyanta "feljavítót" belepasszírozni. Egy kép a gyanta egy alkatrészéről...
tyimosenko 714067 2023. október 2. 23:23
Válasz erre
storch
storch

Ez a Storch kabin jópár munkaóra után.
Sennás 714055 2023. október 2. 19:27
Válasz erre
Screenshot_2023-10-02-19-17-09-100.jpeg
Screenshot_2023-10-...

Nagyon király lett! Belső is kiváló.
Esetleg tűfilcel a rendszám négy sarkába 1-1pötty tudod a csavarokat imitálni.
Minimanfactory tényleg szemből nézve nem olyan mintha közel lennének azok a lámpák?
Freddy 714049 2023. október 2. 18:59
Válasz erre
UAZ_mento_16
UAZ_mento_16
UAZ_mento_17
UAZ_mento_17
UAZ_mento_18
UAZ_mento_18
UAZ_mento_19
UAZ_mento_19
UAZ_mento_2
UAZ_mento_2
UAZ_mento_13
UAZ_mento_13
UAZ_mento_14
UAZ_mento_14
UAZ_mento_15
UAZ_mento_15

Nálam ez az UAZ mentő készült. A Minimanfactory műgyantája, sajnos nem lett olyan szép, amilyenre akartam, a karosszéria és az ajtók illeszkedése nagyon rossz (jó, ez az igazira is igaz), a plexilapból ollóval kivágós ablakmegoldás meg még síküvegnél se a kedvencem. Nagyon sok külső és belső alkatrészt magam készítettem, itt nagy köszönet Farkas469 fórumtársnak, aki az ehhez szükséges fotókat a rendelkezésemre bocsátotta. Egyébként kb 15 éve rakosgatom félig összerakva, szóval sok olyan dolog van rajta, amit ma már máshogy csinálnék, meg nyilván két hónappal a rohadt drága műgyanta makett beszerzése után ez is megjelent műanyagból.
A figura is a saját faragásom.
Johnie 714044 2023. október 2. 17:55
Válasz erre
Resizer_16962602914311
Resizer_169626029143...
IMG_20231002_172332
IMG_20231002_172332

Leszedtem a beömlők fél anyagvastagságát. Géppel (azzal az elemes manikűrös csiszolóval) mert én ugyan nem csiszolok ennyit vászonnal...:)
Még nem adtam fel...
Johnie 713997 2023. október 1. 22:00
Válasz erre
Resizer_16961897754871
Resizer_169618977548...
IMG_20231001_200401
IMG_20231001_200401
IMG_20231001_200103
IMG_20231001_200103
IMG_20231001_200047
IMG_20231001_200047

Már körbekentem, hígitott Tamiya putty-val. Majdnem mindenhol ahol illesztés van. Holnapig szárad, aztán hígítós visszatörlés és csiszolás. Készülj fel rá, hogy a hátsó traktus alsó illeszkedő részében van egy jókora lépcső, (jelöltem a szakaszt) innen bőven ki kell vésni a makett anyagából , hogy együtt fusson majd a felső résszel. Aztán panelvonal újrakarc, mert itt mélyre kell menni, hosszan. De ahogy elnézem panelvonal újrakarcra sok sok helyen szükség lesz.
Aztán a beömlők is kilógnak oldalra-alulra. Azok anyagából is kell leszedni.
borisz 713995 2023. október 1. 21:45
Válasz erre
Egész jó lett!
Ezek a panelvonalak mondjuk így megnagyítva még félelmetesebbek. Ha értenék a Photoshoophoz, rajzolnék még pár képet, hogy ráközelítve első világháborús lövészárkok rajzolódnak ki.
Én a helyedben az implantátum illesztését körbekenném Surfacerrel, és amikor már nagyjából kitérhálósodott, alkoholos papírtörlővel visszatörölném a felesleget. Az Iskránál tömítettem így pár illesztést, és meglepően jó eredményt hozott.
borisz 713993 2023. október 1. 21:28
Válasz erre
Én még fiatalkorú voltam, amikor első gyanta és réz feljavítóimat használtam.
Kb. arra is, hogy melyik makett idején kivel jártam. :D
Nem ördöngösség igazából, csak rá kell érezni, ez ilyen orrcsere szerintem pont jó is bevezetőnek.
Zoli 713989 2023. október 1. 20:31
Válasz erre
Én jobban örülnék, ha egy típus építéséhez elég lenne egy tökéletes makett, de hát ugye ez nem létezik. De legalább pontosak lennének, hogy ne kelljen donorokat is vásárolni, legfeljebb feljavítókat.
Gyerekként nem voltam rest házilag alkatrészeket gyártani, feljavítani, anno a régi Academy F-5A kit gépágyú terét egy PRO7-en vetített amerikai sorozat alapján gyártottam le, emlékezetből... (Olyan is lett, de ez most mellékes.) Azóta viszont mindenhez kiegészítőket veszek, mert nem tudok olyan tisztán és precízen építeni, és az apró részletek elkészítése is lehetetlen számomra. Amúgy egyetértünk, minden tiszteletem a semmiből is csodát építőknek.
z
Johnie 713984 2023. október 1. 17:36
Válasz erre
Jó játék ez a donorosdi, kimondottan élveztem a Hasegawa Blackhawk feljavítását Italeri alkatrészek hozzáadásával, összecsiszolásával. Csak úgy repül az idő. És teljesen kikapcsol.
Kalapom emelem azok előtt akik nem csak utángyártott feljavítókkal, hanem elsősorban saját kezűleg építenek, részleteznek hozzá. Nagyon sok plusz munkaórát el lehet tölteni egy-egy ilyen átalakítással, megtervezés, mérés, anyaglegyártás, összeillesztés stb. és közel sem biztos a jó eredmény. Sokszor előfordul, hogy az ember kedve elmegy az egésztől ha nem jól sikerült valami sokadik próbálkozásra sem. Ha viszont sikerül (nem baj ha nem tökéletesre) az a felhőtlen gyermeki öröm. :) Löketet adhat a következő hasonló projektre.
Aztán idővel már túl pici lesz a 72-es méret ilyenekre. Nem olyan biztos már a kéz, romlik a szem...ezek is el tudják venni az ember kedvét :)
Zoli 713983 2023. október 1. 17:34
Válasz erre
Én sok ragasztót szoktam használni, belülre kenve, hogy ne látszódjon, viszont így lassabban köt. De érdemes csapolni is, vagy belülre lemezeket ragasztani, ami szintben tartja az alkatrészeket.
z
Johnie 713981 2023. október 1. 17:12
Válasz erre
Kell még csiszolni belőle egy minimálisat jól látod, hogy teljesen szintbe hozzam a találkozásokat. Ettől függetlenül majdnem jól sikerült, ha maradt volna még idő a korrigálásra akkor összehozható. De a pillanatragacs hiába gél, gyorsan köt... :)
Zoli 713980 2023. október 1. 16:52
Válasz erre
Egész jó, majdnem tökéletes. Ha jól látom még felül kéne egy minimálisat csiszolni az orrkúp magasságából. Viszont szemből kicsit csálénak tűnik, bár ha jól rémlik enyhén aszimmetrikusak a panelvonalak, szóval valószínű Neked van igazad.
z
Zoli 713979 2023. október 1. 16:47
Válasz erre
Igen, követem borisz munkásságát is, szereti kemény makettbe vágni a fejszéjét ő is. Írhatnám, hogy ettől szép ez a hobbi, de ezt ennyi idősen már tudom, hogy nem igaz... Az a baj, hogy jó minőségű és részletes makettek helyett én is általában hasonló szintű készleteket faragok, bár vannak olyanok, amik építését tényleg élvezem, legyen akár egy KP, RS vagy egyéb kisszériás, gyenge gyalázat...
Ez a HB F-5E ugye a régi Italeri kit többé-kevésbé annál jobban sikerült másolata, ahogy arról már volt szó néhányszor, de már 20 éve se voltam elégedett vele... Viszont ma már jobban félek, mint megijedek, szóval megtartom a Wolfpack termékek eljöveteléig, hátha lesz valami nehezen javítható alakhibája, amihez jó lesz ez donornak.
z
Johnie 713977 2023. október 1. 15:26
Válasz erre
szemből 1
szemből 1
szemből
szemből
felülről 1
felülről 1
oldalról 1
oldalról 1
oldalról
oldalról
IMG_20231001_145231
IMG_20231001_145231

Majd ilyen lett.
Mind a makettből, mind a gyanta orrból is csiszoltam le, a gyantából jobbára kicsit még kétoldalt kellett pluszban leszedni.
Ha jól tudom ez a Dream Model cápaorrának másolata. Egész jól házasítható a HB-vel.

Aztán gél pillanatragaccsal odaragasztottam, nem sok időt hagyott korrigálásra.
Johnie 713973 2023. október 1. 15:06
Válasz erre
IMG_20231001_135809
IMG_20231001_135809

Nyisszantottam. Egy kis ráhagyással, legyen miből lecsiszolni
Johnie 713972 2023. október 1. 15:04
Válasz erre
Majd elfelejtettem, boris többet tudna mesélni róla miért izgalmasabb egy ilyen HB F5 makett mint egy biztosan jobb Wolfpack. Jó pár készletet darabjaira szabdalt, átalakítva az elrontott részeket sokszor saját kezűleg megpróbálva leimitálni a hiányosságokat, vagy a gyártó rontott részeit javítani, újrakarcolni, átépíteni, újat gyártani stb. Biztosan van olyan készlet ami elveszi az ember kedvét annyira rossz, vagy menthetetlen. Az ilyen készlet az igazi kihívás.
Johnie 713971 2023. október 1. 14:54
Válasz erre
Az, főleg, hogy életemben először dolgozom gyanta kiegészítővel...
borisz 713968 2023. október 1. 13:25
Válasz erre
Zoli 713966 2023. október 1. 12:31
Válasz erre
Na végre kezd alakot ölteni, hajrá! Remélem az átültetés problémamentes lesz, sok sikert!
z
Microbacchus 713965 2023. október 1. 12:16
Válasz erre
Tr49797
Tr49797
Panzer_V_Panther_with_Zimmerit_Eastern_front_1944-45
Panzer_V_Panther_wit...
16205873325_8c1104bd5e_o
16205873325_8c1104bd...
cameronians-holland-1945-595x403
cameronians-holland-...

Sziasztok!

Köszi az észrevételeket:)

A képeket lévő fehér borítás volt a cél. Majdnem teljesen fehérnek gondolom, minimális sárgáig kopásokkal (kibúvók oldala, kapaszkodók egy része teljesen), amire ott is ráfolyik ez a mészszerű fehér, és ezért fátyolos lesz a sárga is. Próbáltam ezt a hatást több rétegben elérni: 1. sárga alapszín, hajlakk, tamiya fehér (hogy legyenek a fátyol alatt átlátszó éles határok) 2. fehér akril (washable) ecsettel sávokban 3. fehér plusz sok világos színű olajfesték. Nehéz ezeket a fekete-fehér képeket értelmezni:) én alapvetően főként fehérnek képzeltem el a fotókon lévőket mindig, de persze, lehet, hogy tévedek.

Amúgy ezután is egy alapvetően fehér tank a cél, csak az Sherman, ami a kedvenc tankom:) már évek óta nézem azt fotót:)
Johnie 713963 2023. október 1. 11:37
Válasz erre
IMG_20231001_112909
IMG_20231001_112909
IMG_20231001_113135
IMG_20231001_113135

Akkor törzs összeragasztás, és nemsoká orrcsere cápás gyantára
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.