/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.
warbirds 403378 2007. szeptember 15. 20:49
Válasz erre
Szépen alakul a madárka X, élvezem a képregényt...:)) Ákosnak én már nem is mondok semmit. Úgyis tud MINDENT. :D Gratula! warbirds
Fodi 403377 2007. szeptember 15. 20:38
Válasz erre
1190720
1190720

A képet meg nem lehagytam? :)
Marci 403376 2007. szeptember 15. 20:37
Válasz erre
Ilyet én is tudok csak nektek nem mutatom meg!
Fodi 403375 2007. szeptember 15. 20:36
Válasz erre
Gagyiii, nem is hasonlít az eredetire... :)))
Nagyon szép lett, nekem főleg a dioráma része teszik, az ötlet és a kivitelezés is nagyon jó.
A gépen nem lett kicsit túl hangsúlyos a koszolás az ajtóknál?
Propellerfanatic 403372 2007. szeptember 15. 20:17
Válasz erre
X!
Irhád lenyúzatik.
Ennyi erővel egy FW-190-ből is kiindulhattál volna.
Taps-taps-taps-taps-taps-taps-taps-taps-taps-taps-taps.

(És most már álljatok le, mert már gondolkodnom kell, hogy a dicséreteket mivel übereljem!!!)
gyurma 403371 2007. szeptember 15. 19:57
Válasz erre
uh.
már bocs srácok,de bennetek eltört egy rugó?
hihetetlen dolgokat műveltek
tényleg a többieknek,nekünk abba kéne hagyni a makettezést.
gyakorlatilag ti már csak egy fél kilós plasztik tömbböt vesztek a boltban mi?
abból is kifarigcsáljátok.
le a kalappal.
ez aztán a tudás
xcraft 403370 2007. szeptember 15. 19:32
Válasz erre
a (1)

A1 A kabin elkészülte után a két törzsfelet  oldószeres ragasztóval összeragasztottam, és egy éjszakát hagytam száradni. A műszerfal előtt lévő nagy lyukat kétkomponensű autógittel tömítettem. Ekkora lyukat nem érdemes az általános makettömítőanyagokkal foltozni, biztos a beszívódás. A pillanatragasztó sem volt járható út, esetleg egy sztirol lappal letakarni, de nem akartam a kabint összebarmolni, ez egyszerűbbnek tűnt. Annak ellenére, hogy a törzs eleje kifogástalanul illeszkedett, a függőleges vezérsíknál már másfél milliméterrel rövidebb az egyik törzsfél
a (1
a (2)

A2 Az alsó szárny felrakásánál látszott, hogy valami gond van, a jobb szárnyvég körülbelül fél centivel feljebb volt, mint a bal. A függőleges vezérsíkban is van némi rendellenesség, de ezt később javítom. A jobb szárnytő kapott egy kis sztirol éket, ezzel lejjebb feszítettem, és így ragasztottam meg pillanatragasztóval. Az orrfutóakna, amivel minden lehetséges irányban kibabrált a szerszámkészítő. Teljes felújítás lesz.
a (2
a (3)

A3 Miután az alsó szárnyfél ragasztása megkötött, egy maróval legyilkoltam az orrfutóakna túlnyúlásait, és Standard Milliput-tal tömítettem az összes illesztést. Ez egy kísérlet, hogy mennyire alkalmazható tömítőanyagként a Milliput, mert gyorsan szárad, jól csiszolható, és nem süllyed be, tehát ideális. A felhordhatósága kissé nehézkes, nedves kézzel, vagy szintén nedves, arra alkalmas szerszámmal lehet elsimítani.
a (3
a (4)

A4 A felső szárnyfelek illesztése sem túl precíz, ha a szárnyvégeket pontosan összeillesztettem, a törzs mellett hiányzik néhány milliméter. Hab a tortán, hogy szintben is jelentősen eltér a törzsön lévő szárnytőtől. :(
a (4
a (5)

A5 A főfutóakna, amin keresztül pompás belátás nyílik a törzsbe. Az egész belső részét lecsiszoltam, teljesen új fog készülni.
a (5
a (6)

A6 Hogy a szárnyak enyhe pozitív V beállítását megcsinálhassam, és a szárnyvégek szemből nézve szimmetrikusan álljanak, csak a félszárny végeit, és a kilépőél törzs felőli végét ragasztottam meg pillanatragasztóval. Mikor ez megkötött, kezdődhet az erőszak. :)
a (6
a (7)

A7 Rengeteg kis sztirol ékkel, amiket pillanatragasztóval rögzítettem, lépésenként a helyére igazítottam a rakoncátlan alkatrészt. Ezután a már említett Palma lemosóval, a be és kilépőéleket is összegyógyítottam.
a (7
a (8)

A8 A szárnytőben volt két levegőbeömlő, a gyártó ezt két odúval oldotta meg, úgy ahogyan a képen látjátok. Innen is belátni a törzsbe, ez illúzióromboló. Az, hogy az eredeti nem pont ilyen, szinte szóra sem érdemes.
a (8
a (9)

A9 A rajzon jól látszik, hogy az ominózus beömlők négy függőleges lamellával osztott szerkezetek voltak.
a (9
a (10)

A10 Szkreccs. :) Sztirol lapból vágtam egy mintát, ami mindössze 1mm vastag, és a végei lekerekítettek. Körbe réz szalagot hajtottam rá, amit a találkozási ponton összeforrasztottam. Erősnek kell lennie, nehogy a becsiszolásnál megsérüljön. Az alját sztirol lappal lezártam.
Próbáltam sztirolból is elkészíteni, de a fél milliméteres hajlítási sugarat a legvékonyabb műanyag lapom sem bírta, és szétrepedtek, ezért lett rézből.
a (10
a (11)

A11 A terelőlemezek sztirol csíkok.
a (11
a (12)

A12  Készen vannak, jópár órámba telt, mire kialakult a végleges eljárás.
a (12
a (13)

A13 A helyükre próbáltam, hogy rendesen beállíthassam.
a (13
a (14)

A14 A beömlőt pillanatragasztóval körbefolyattam, és az egész szárnyat Milliputtal tömítettem, feltöltve minden formahibát.
a (14

Hello!
A mai adag, amíg szárad a Milliput. Általában 8 óra alatt csiszolhatóra keményedik. Az autógitt (Neoplast) 2-3 óra múlva éri el a teljes megmunkálhatóságot, de óvatos vagyok vele, mert ez is megsüllyedt kicsit az előző munkámon. Igazából nem látványos képek, csak sok a tökölés, ez a kit adottsága.
xcraft 403369 2007. szeptember 15. 19:16
Válasz erre
A harmadik kép nagyon jó, mintha bennelennél a történetben, és a partról fotóznád a gépet.
Az egészről nem mondok semmit. :)
Akos 403368 2007. szeptember 15. 19:02
Válasz erre
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver

Ma csináltam pár fotót napfénynél is, szerintem így természetesebb.
Salou!
Már párszor megfogadtam, hogy csak Tamiya és Hasegawa maketteket csinálok, de akkor mindig kezembe akad egy ilyen ritkaság...
salou 403366 2007. szeptember 15. 10:18
Válasz erre
Mint ahogy azt már régebben említettem, Ákosnak ugye négy keze van.
Namármost ha legalább két kezétől "megfosztatik", akkor tömíteni és festeni már lehet hogy nem tud.
salou 403365 2007. szeptember 15. 10:05
Válasz erre
Szia ÁKOS!
Mit lehet még erre írni? Az előttem szólók már minden jelzőt "elhasználtak".
Amúgy a makett nem egy nagy durranás, de ÁKOS egy gyöngyszemet varázsolt belőle!
exec 403363 2007. szeptember 15. 09:25
Válasz erre
Húúú vazze,

már azt hittem Mekett elkezdett egy makettet! Bejöttem gyorsan és látom, hogy szerencsére nem :DDD

Ákos!

Gratulálok, nagyon frankó lett. Tetszenek a polgári diorámák, így külön örülök ennek is!

üdv.
exec
Mekett 403362 2007. szeptember 15. 09:11
Válasz erre
Ezennel szeretnék megkérni mindenkit, aki nem Ákos, hogy hagyjon fel a makettezéssel, keressen más hobbit! Mondjuk virágkötést, azt lehet szép komótosan végezni...
Szórjunk hamut a fejünkre, az oldalt töröljük, a helyét felszántjuk és felsózzuk!
Utálunk Ákos!

És millió gratula, gyönyörű lett! :)
Propellerfanatic 403361 2007. szeptember 15. 08:34
Válasz erre
Ákos!
Irhád lenyúzatik, kezed eltöretik.
Sok-sok hajlongás, meg Tisztelet.
A manapság már sablonos hadakozó diorámák közöt mindíg jó látni ilyet.
Jól eltaláltad, a hangulata is más, olyan "amerikai". (kanadai)
Akos 403360 2007. szeptember 15. 00:01
Válasz erre
Többszáz fotót néztem át a kanadai tavakról, a víz színe a sötét királykéktől a sötétzöldig változott, de leggyakrabban a sötét kékeszöld árnyalat fordult elő.
Persze a fotó nem igazán hozza ki a színét, majd holnap fotózok természetes fényben is.
Akos 403359 2007. szeptember 14. 23:48
Válasz erre
Mit lehet tenni a "felkúszás" ellen? Nem csinálsz vizes diorámát...
sibito 403358 2007. szeptember 14. 23:45
Válasz erre
Szép lett, hangulatos! A víz színe furcsa, de ha fotón ilyen volt akkor ilyen volt. A felületi feszültség miatt van az hogy a vízben lévő tárgyak szélére felkúszik a (mű)víz? Lehet ez ellen tenni valamit?
(ja, és ajánlanék egy újabb diorámatémát :) kamuflázs topikban, roncsot emelő Chinook ;))
Akos 403357 2007. szeptember 14. 23:40
Válasz erre
borisz!
Mit csináljak, ha egyszer ilyen volt a víz valóságban is... a fotósok szélben biztos nem mertek a partra menni:)
Az a fix móló nem fix: nézdd meg a 4. képet, ott látszik, hogy az úszó stéget egy palló köti össze a fix résszel.
Elektrolakatos 403355 2007. szeptember 14. 23:37
Válasz erre
Te Borisz!

Nézdd csak meg a mólóra vezető pallót...nincs fixen rögzítve tehát a móló nyugodtan tud emelkedni sűllyedni és az oszlop még meg is vezeti függőlegesen!
borisz 403352 2007. szeptember 14. 23:33
Válasz erre
:Otalán egyszer én is tudok fele ilyen jót, DE volna két kérdésem, mégpedig:
mit csináltak a vízzel, hogy ilyen tiszta és nyugodt, illetve mi történik szerencsétlenekkel egy áradásnál, vagy apadásnál?
Az egész móló egybe van építve, és néhány centi vízszint emelkedés után használhatatlan lene a valóságban
tray 403351 2007. szeptember 14. 23:30
Válasz erre
Szép lett, gratulálok!
Remélem a Bolyain élőben is megcsodálhatjuk!
Akos 403350 2007. szeptember 14. 23:23
Válasz erre
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver
DHC-2 Beaver

Elkészült a Beaver dioráma.
Gébics 403349 2007. szeptember 14. 14:09
Válasz erre
Szia!
Igen,megköszönném,ha elhoznád a filmet.A tankot MM 1591 Olive Ral és MM 2096 Schokoladenbraun keverékével fújtam.Ez a harmadik verzió,mert elsőre túl zöld,másodszorra túl barna lett.Végül pont jóra sikerült.
hickory 403348 2007. szeptember 14. 12:46
Válasz erre
Szia Gébics uram!
Nagyon tetszik,szépek a figurák is!
A KV-t mivel festetted?
Jövő heti klubbra vigyem az Apokalipszis most-ot?:)
Gébics 403347 2007. szeptember 14. 11:59
Válasz erre
Figurák
Figurák
Figurák-2
Figurák-2
KV-1 1
KV-1 1
Figurák 3
Figurák 3
DIO
DIO

Sziasztok!
Nálam ez készül éppen.A tankot most festettem,még nincs koszolva.A házon még sok munka van,a figurák már majdnem készen vannak.A tank sérült és elhagyott helyzetben lesz,azért hiányzik egy futógögője.
A dió címe "Mi van az ajtó mögött?" lenne.Az SS rajparancsnok szerint a kilőtt tank kezelői a házban lehetnek,de téved,mert az ajtó mögött vagy semmi,vagy ha tudok szerezni/csinálni,akkor egy macska lesz.
Ha van véleményetek,írjatok!
warbirds 403346 2007. szeptember 14. 06:58
Válasz erre
Ezért szoktam én rögtön két tubussal venni, hogy egy legyen tarcsiban...:)) Úgy szoktam tárolni, hogy soha nem fektetem el, hanem mindig áll a tubus. Így is elég sokáig bírja. 3 hete elfelejtettem a munka végeztével visszatenni rá a kupakot, de a múlt héten simán tudtam vele ragasztani. :) Üdv! warbirds
bikedoki 403345 2007. szeptember 14. 06:46
Válasz erre
Xcraft

Gratula a munkádhoz.
Annyi megjegyzésem lenne a pillanatragasztóhoz, hogy nekem más a tapasztalatom. Az olcsók általában gagyik is. Viszont van egy tuti tippem, hogy hogyan lehet akár fél év múlva is használni egy bontott tubust. Hűtőszekrényben kell tárolni (nem mélyhűtő) és használat előtt egy-két órával kivenni, hogy átvegye a szobahőmérsékletet. Ha midjárt hidegen használod, akkor kicsit nyúlós sulifixes/technokolos állagú és lassabban köt (így 2in1 ragasztó gel+sima :-))Nekem eddig bevált, ugyanis kb. egy éve bontottam ki azt a ferrobondot amit tegnap is használtam!!!
Nem lehet vele vagyonokat spórolni, viszont nincs annál nagyobb méreg amikor benne vagy a munkában és kiderül, hogy beszáradt a ragasztó és emiatt megakad a project.
xcraft 403344 2007. szeptember 13. 21:55
Válasz erre
Szia KP!
Tudom, hogy az ülésheveder a gyengéd, de ebben csak egy szépen beigazított fröcsöntött öv van. :) Egyébként igazad lehet, mert én is gondolkoödtam a cseréjén, de sikerült lebeszélnem magam róla. A tiéd szép lett, köszi a képet.
xcraft 403342 2007. szeptember 13. 21:37
Válasz erre
Egy műanyag lapra, vagy karton fényes felére kinyomsz pillanatragacsot. Az a lényeg, hogy olyan felületen legyen, ami nem szívja be, így viszonylag sokáig tudsz dolgozni belőle. A tű levágott fokát belemártod, és az felveszi a ragasztót, a kis kivágott villába. Ezt odanyomod a ragasztandó felülethez, és itt kfolyik belőle a ragacs. Főleg éles dolgokat, huzalokat tudsz vele precízen ragasztani, nem maszatolsz mindent össze.

A pillanatragasztót mindíg kinyomva használom, soha nem a tubusából. Itt mártogatom bele a papírlap élét, fogpiszkálót, tűt. attól függ mit kell ragasztani. Így lehet finoman adagolni, hogy lehetőleg csak oda jusson, ahová kell.
Marci 403340 2007. szeptember 13. 21:24
Válasz erre
a varrózű használatnak mi a trükje?
Propellerfanatic 403336 2007. szeptember 13. 21:00
Válasz erre
Hey, yo Respec és Tisztelet Xcaftnak, a Szilárdak
A képregény stílus megalapítójának.
Akit kiközösítettek kiscsoporos korában,
mert repülőket rajzolt az óvoda falára.
Aztán egyedül vándorolt Szolnokról Móvárra,
rátalálni az igazi stílusára.
Sokáig vándorolt, de most itt van,
és bárkivel nyíltan kiáll, aki megsérti a repülője képét,
a Kormos P.-nek is a múltkor lerúgta a veséjét.

:)
warbirds 403335 2007. szeptember 13. 20:28
Válasz erre
Húúú X, ez jól néz ki! Tök jó, hogy ilyen sorozatokat csinálsz. És látom használod az eszcájgot is. Mielőtt befognának plagizálás bűnébe, gyorsan elmondom, hogy az ötlet a Modellversium-ról való. :) Csak így tovább, remek lesz! Üdv! warbirds
Donor 403334 2007. szeptember 13. 20:03
Válasz erre
Úgy látszik, még senki sem ocsúdott fel a döbbenettől, úgyhogy én kezdem: Nem semmi! Ismét sokat tanultam. Gratulálok
Donor
KormosP 403333 2007. szeptember 13. 20:03
Válasz erre
P1000634
P1000634
P1000635
P1000635

X!

Fantasztikus képek, gratulálok az eddigi munkához. Irtam emailt is, remélem eljut hozzád. Az elköszörült varrótű fantasztikus ötlet, én hasonló célra hurokra hajlított gitárhúrt használok ecsetszárba fogva.

Viszont hogy kekeckedjek, én azért betettem volna egy másik ülés hevedert. Ha nem is maratást, de legalább papír vagy nejloncsíkot ügyesen beigazítva...

Én nejlonzacskóból vágtam annó hevedert egy dobozos P-38 makettemre.

Üdv:

kp
xcraft 403332 2007. szeptember 13. 18:17
Válasz erre
1

1 A műszerfalfilm, és a fotómaratott lap. Gyakran kell ilyen barbárságot csinálni,  itt ott levágni a maratásból, különben nem fér a kabinba.  Palma, vízálló faipari ragasztóval kentem be a filmet, és egy nedves vattával rányomtam a maratást. Mikor kicsit megszáradt, a széleket pillanatragasztóval megerősítettem. A faragasztó átlátszóra szárad, lehet nyugodtan mindent összekenni. :)
1
1 (1)

11 Éles szikével körbevágtam a filmet. Könnyebb a dolgunk, ha előbb körbevágjuk, és utána ragasztunk, de így jobban bírtam pozícionálni,  és  megfogni is egyszerűbb. Nem muszáj faragasztóval görcsölni, lehet egyből pillanatragasztóval is, de egy esélyünk van, a palma lassan szárad, lehet igazgatni. A pillanatragasztó ne kerüljön a műszerekre, begőzölheti. A műhorizont helyét kékre, utána az egészet fehérre festettem hátulról. Ez a fehér réteg teszi láthatóvá a műszerskálákat. A vágási éleken kijavítottam a fekete festést, szürke olajjal befolyattam a csavarimitációkat, a számlapokat pedig fényes lakkal kentem át.
1 (1
1 (2)

12 Kimaradt a botkormányt védő bőr borítás, ezt lakkal átitatott WC-papír csíkból csináltam, könnyen a helyére lehet igazgatni. Néhány pici rézmaratott kart is pótoltam, a fejpáncél elvékonyítás után került a helyére.
1 (2
1 (3)

13 A kis réz alkatrészek levágása ragasztószalag alátéttel. Elkészültek a gyanta oxigénpalack másolatok is.
1 (3
1 (4)

14 A kis gázkarokhoz ezzel adagoltam a ragasztót. Warbirds írta le fél évvel ezelőtt, egy varrótű, aminek a fokát levágtam, és régi ecsetszárra ragasztottam. Ha a kis rés eltömődik a pillanatragacstól, öngyújtóval kiégetem belőle.
1 (4
1 (5)

15 A fő színek felvitele után a műszerfal is a helyére került, itt megint a vízálló faragasztót használva, hogy pontosan lehessen illeszteni. Az apró kapcsolók szárazecsetelve vannak, művészolajjal.
1 (5
1 (6)

16 A pici pöttyöket fogpiszkáló hegyével festettem, szintén művészolaj.
1 (6
1 (7)

17 Az élek grafitceruzával áthúzva. Lehetőleg puha hegyet használjunk, ez itt 4B-s.
1 (7
1 (8)

18 A bordákat, leszorító pántokat áthúztam Z63-tól vett tűhegyű filccel.
1 (8
1 (9)

19 Szürke pasztellporral átecseteltem a nagyobb felületeket.
1 (9
1 (10)

110 Közben készül az ülés, teljesen gyári, csukott kabintetőnél ezek az övek is megfelelnek. Mindent átecseteltem fekete és barna tustinta híg keverékével.
1 (10
1 (11)

111 A bőr védő fekete tussal lett befolyatva, így látszanak a redők.
1 (11
1 (12)

112 A kész kabin, selyemfényű lakkal átszórva. ( M.M. Custom enamel gloss/ flat 1:1)
Az oxigénpalackok fényesek, némi fémes kopás lett felfestve az Edding lakkfilc tintájával.
A kindertojásba írok vele, és egy észterhígítóba mártott ecsettel felhordom a makettre.
1 (12
1 (13)

113 A munkából alig látszik valami, de ott van :) Az ülést utoljára célszerű beragasztani, mikor már egymás mellett van a két törzsfél. Így elkerülhető, hogy ferdén, vagy a szimmetriatengelyhez képest eltolva álljon.
1 (13

Hello!
Elkészült a kabinbelső, lehet továbblépni.
MrChef 403331 2007. szeptember 13. 14:25
Válasz erre
Szépen alakul! A periszkópoknál és szellőzőknél az ott pre-shading?
bikedoki 403330 2007. szeptember 13. 12:26
Válasz erre
DSC01508
DSC01508
DSC01509
DSC01509
DSC01512
DSC01512
DSC01511
DSC01511

Sziasztok!

Nálam ez készül(t) éppen, de most félrerakom, mert építés közben úgy döntöttem, hogy megérdemel egy fém lövegcsövet. Sok még nem látszik belőle, talán majd festéskor
Marci 403329 2007. szeptember 11. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!

Én írtam Robinak emilt, hogy szeretném látni a befejezett gépet. Reméltem, hogy tud magyarul mert csak a szlovák oldalon keresztül tudtam kapcsolatba lépni vele.

Marci
CsTom 403328 2007. szeptember 11. 19:26
Válasz erre
Gyuró!

Csak így tovább! Nekem is pihen egy pár orosz gép a polcomon,dobozban.. (T-72, T-80BV, T80UD, T-80W/ERA)...

Várom a folytatást!
kojak 403327 2007. szeptember 11. 17:31
Válasz erre
Szia Gyuró83!

Én is mostanában kezdem felfedezni
milyen csodás dolog a mustáros suliragasztós stb tubus!
Csak így tovább biztos király lesz!
Aztán ajánlom figyelmedbe a reaktív páncélos t 72-est
Az még egy gyönyörű jószág!
Üdv kojak!
Gyuro83 403326 2007. szeptember 11. 16:51
Válasz erre
első kötényezés maszek
első kötényezés...
tárolok
tárolok

Szia Kojak!

Kérésed számomra parancs!
A többit majd, ha egy kicsit tovább haladok.Nemsokára elkezdem festeni majd dobok fel képet, de lehet hogy azok már a segítség topikban lesznek, mert festés témában nem árt majd egy kis eligazítás.

üdv: gyuro
Robi 403325 2007. szeptember 11. 15:38
Válasz erre
Sziasztok,

Sajnos nem tudom azonosítani nick nevén, csak a teljes nevét ismerem, Zoltán -nak írta alá magát (ha akarja, akkor felfedi magát :) K. Zoltán ). De egy másik, T. Zoltán is megkért hogy dobjam fel ide is a frissítést magyar leírással, úgyhogy majd feltöltöm ide is, ha nem baj. Nagyon köszönöm az összes hozzászólást. :)
notarius 403324 2007. szeptember 11. 15:06
Válasz erre
Gyanítom, hogy Dexi úr van a háttérben.
KormosP 403323 2007. szeptember 11. 15:04
Válasz erre
Szia Robi!

Gratulálok a szép maketthez, kitartásból példa értékű a fórumon bemutatott folyamat!
Megmondom őszintén én először azt hittem hogy ennyi részletet csak valami 1:32 -es vagy 1:24 -es makettbe lehet belerakni, de csak később esett le az állam, amikor megláttam hogy "csak" 1:48 -as.

Ha nem nagy titok, akkor ki, szólt, hogy itt is felfigyeltünk a makettedre? :-)

Üdv:

kp
Robi 403322 2007. szeptember 11. 12:09
Válasz erre
Sziasztok,

Nem vettem munkának, örömmel „dolgozok” rajta s pont ma van egy éve, hogy feldobtam a nettre. Az a piros műanyag figyelmeztető táblából származik a tűzesetén (ez létezik több színvariációban is). Nagyon kellemes volt vele dolgozni s jók a mechanikus tulajdonságai. Ezt a kittet főleg próbagépnek szántam eredetileg mivel ezen próbáltam ki a surfacert. Festés Agama „szintetikával” történik s az átmosásokhoz Lifecolor Tensochromokat használok.
A választás természetesen nem volt véletlen, de az sosem az. :)
Ákos 403321 2007. szeptember 11. 11:42
Válasz erre
Gondoltam, hogy a magyar téma nem véletlen választás volt...
Kíváncsian várom a folytatást!
Hickory 403320 2007. szeptember 11. 11:42
Válasz erre
Gratulálok Robi,nagyon szép,exkluzív makett!
Csak egy kérdésem lenne,mert alapvetően tudatlan ember vagyok:az a piros műanyag micsoda,amit az építéshez használtál?
notarius 403319 2007. szeptember 11. 11:38
Válasz erre
Á, Robi, ez a te műved? Gratulálok hozzá, dolgoztál vele rendesen!
Robi 403318 2007. szeptember 11. 11:23
Válasz erre
Sziasztok,
Először vagyok az oldalatokon, de értesültem egyik kollégátoktól, hogy megfordult itt a linken a munkám s hiányolva volt az értelmezhető magyarázat. Akkor néhány mondatban belesűrítve:
Először is a gépnek a végeredményben egy kiselejtezett roncsot kellene ábrázolnia 1942 őszén Ilovskoje repterén. A linken található bevezető képeket vettem alapul ehhez. Mivel csak a torzs és a hátsó vezérsíkok vannak rajta, feleslegesnek tartottam a Classic makett felét kidobni (nem is tudtam akkoriban megszerezni), így a Smìr alkatrészeit vettem alapul (a Classicon is lett volna rengeteg munka, most ahogy nézegettem a doboz tartalmát). Az egyetlen oka annak, hogy belementen az egész belső kidolgozásába az volt, hogy a szárny, ülés az oldaltakaró lemez hiánya s a farok futó méretes aknája végett kiszámíthatatlan volt a betekinthetőség mértéke, így biztos ami biztos bele tettem amit csak tudtam. Nagyon örülök hogy a gép megtetszet nektek, de természetesen én sem vagyok tokéletes, így a művem sem lehet az, ezért is örülök a konstruktív kritikának :), a festésről tudok még-ha ez még csupán a panelozás átmosásáig van kész, van még rajta (s rajtam is) rengeteg munka. Nagyon sokáig lesz még az a téma, mi a fontosabb a kitten de szerintem, az hogy kilegyen egyensúlyozva s összhangban legyen az egész (de nem szeretnék belemerülni). Jut eszembe, itt Felvidéken nemigen volt lehetőségem konzultálni a századjelvény viseletét a gépen. Ha jó a dedukcióm, akkor a Dongó sz.- hoz tartozott a V442-es gép, de nem vagyok benne száz százalékosan biztos, ahogy arról sem hogy fönt e volt rajta a dongó jele. Örülnék, ha segíthetnétek e dilemmában. Ezen kívül még hátra van a hajtómű kidolgozása s a beszerelése. Ha minden jól megy majd, akkor az anyaországba is megfordulok vele Mosonmagyaróváron, mivel nagyon jó barátaim vannak ott.

U.I. Elnézést kérek minden helyesírási hibáért, de nem írok gyakran magyarul. Próbáltam korrigálni. :)
warbirds 403317 2007. szeptember 11. 07:01
Válasz erre
Bakker, akkor ez NDK turmixgép volt? :D Na jó, akkor majd leválasztom az ajtót. Kérdés az, hogy hová a pitlibe fogom rakni, hogy ne vesszen el? A kabintető tényleg eléggé rázós volt, de 3-4 új üveg húzása, némi szódabikarbóna és egy maréknyi tépett ősz hajszál árán megoldottam...:))) A fekete színt én is csak utólag vettem észre, bár azt egyszerű megoldani. Kösz, hogy szóltál! Üdv! warbirds
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.