/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.
Hickory 399219 2006. november 22. 10:09
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Jópár éven át,még ifjonti gimis koromban maketteztem,de akkor csak repülőgépeket.Most újra kezdtem,átnyergeltem harcjárműre.Egy Dragon 1:72-es M4A3(76)W VVSS készül.HVSS felfüggesztésű változatnak jobban örültem volna...Festéssel lenne kis gondom.Humbrol olive-val már átfújtam a kis dögöt,a lánctalppal nem tudok mit kezdeni.Az útmutató nem érdekel,aszerint acél szín az egész...egy kopottas,koszos,helyenként kibukkanó fémszínű lánctalpat akarok készíteni.Hogy fogjak hozzá?
georch 399218 2006. november 22. 09:52
Válasz erre
Szia Ákos!
Ez iszonyatosan jól néz ki!!! A tigriscsíkokat nem tudnád leírni, hogyan festetted fel? (Vagy már írtad csak vissza kell olvasnom? :-O )
Zoli 399217 2006. november 22. 09:42
Válasz erre
Blackbird, Lori, Xcraft!
Nagyon szép munkát csináltok, tetszenek a cuccok, várom a további fejleményeket, hajrá!
z
Timur 399216 2006. november 22. 09:19
Válasz erre
Szia Lori!

Nincs mit. Hál' Istennek, Te nem az a fajta makettező vagy, aki az észrevétel után a "minek pofázik bele" stílussal válaszol. Szerintem is jobb még menet közben változtatni, mint esetleg egy versenyen, a zsűrizés után szembesülni a tévedéssel. (S, mivel bontott kategóriában készül, a zsűri biztosan szőrözni fog...)
A kiválasztott gépről találsz egy fotót a JaPo Bf 109 K Camouflage & Markings könyvében. A grafikával ellentétben leszerelték a főfutó külső aknaajtaját, a hátsó futót pedig mereven rögzítették, csukott aknaajtóval. A gép jelzését először a KommandeurDecals adta ki, s kicsit más festési utasítása van, mint amit a JaPo-könyv ajánl. A KD a gépet Nachtschlacht-egységhez sorolja, így nem zárja ki a bombafüggesztményt sem.
A kabin változtatásain (műszerfal, akku-doboz) és a rádiótér áthelyezésén túl a szárny alsó felületére is karcolnod kell egy új szerelőnyílást (az oxigénrendszernek).
Az FM műszerfal-filmjéből lehet, hogy van fölös darabom. Majd megnézem otthon. Ha van, és magánban megírod a címed, akkor elküldöm.

Üdv és Horrido!
warbirds 399215 2006. november 22. 09:06
Válasz erre
Srácok ne fájdítsátok a szívem ilyen szépséges képekkel! Két hete nem jutottam haza egy jót makettezni...:(((

Amúgy gratulálok minden kollégának a remekműveikhez!

Üdv! warbirds
Blackbird 399214 2006. november 22. 06:01
Válasz erre
Pontosan, Ő volt az, de festéket akkor még csak üvegben látott. Szőnyeget nem vállalok, nem lenne nagy kihívás, de most hogy mondod, lehet hogy szövök egyet 1/72-ben, diorámában jól mutatna!
Blackbird
xcraft 399213 2006. november 21. 23:35
Válasz erre
A-12 (1).JPG méret: 83 KB
A-12 (2).JPG méret: 75.6 KB
A-12 (3).JPG méret: 83.5 KB
A-12 (4).JPG méret: 215.4 KB
A-12 (5).JPG méret: 91.8 KB
A-12 (6).JPG méret: 75.7 KB
A-12 (7).JPG méret: 71.3 KB
A-12 (8).JPG méret: 99 KB
A-12 (9).JPG méret: 89.7 KB
A-12 (10).JPG méret: 71.6 KB
A-12 (11).JPG méret: 79.6 KB
A-12 (12).JPG méret: 99.3 KB
A-12 (13).JPG méret: 61.6 KB
A-12 (14).JPG méret: 102.1 KB
A-12 (15).JPG méret: 106.8 KB
Sziasztok!

A-12 építés 24. része.
Elérkeztem a kedvenc foglalatosságomhoz, végre festhetem a gépem külső felületét. Felüdülés az építés gyötrelmei után, de nehezebb róla bármit írni, mint gondoltam. A leírt nyomás, távolság, és hígítási arányok az alkalmazott festéktől függenek, csak nagyságrendileg mutatja, mit hogyan használok.

1. A gép formája nem tette lehetővé, hogy a megszokott módon, a légcsavartengelybe, vagy a hajtómű fúvócsőbe dugott pálcán rögzítsem, ezért egyszerűen egy kerek dobozon festettem, hátránya, hogy nem lehet az alsó és felső felületet egyszerre csinálni, ki kell várni a száradást.
2. Az első festékréteg nem tökéletes, meg is folyt picit, és apró felületi hibákat is javítani kellet egy polírozással. Ezután még egy szürke réteget hordtam fel, ez az alap.
3. Az alap száradása után a panelvonalakat kiemeltem, átszórva egy sötétebb réteggel. A nyomás 0,8 – 1 bar közötti, a pisztoly pedig kb. 1 cm távolságra volt a felülettől. Itt egy nagyon híg, vízszerű festéket használtam, többször átfújva a csíkokat.
4. Az alsó felület panelezés után.
5. Az alapszíntől eltérő burkolólapok is vannak, ezeket most festem meg, jobb lett volna panelezés előtt, így megspóroltam volna egy kis munkát.
6. A felfestett felületi eltérések. A jobb alsó sarokban látszik, hogy a panelvonalak átfújását meg kellett ismételnem az eltérő színű lemez megfestése után.
7. Mikor a panelezés is megszáradt, az egész felületet átködöltem ( nagyobb, 1,5-1,6 bar nyomáson, a pisztolyt 10-15 cm távolságra tartva, gyorsan mozgatva ) az alapszínnel. Ettől egybeolvadnak a kontúrok, egységes, mégsem unalmas látványt keltve. Figyelni kell, hogy a ködöléssel ne tüntessem el teljesen a panelvonalak átszórását, de csak halványan látszanak.
8-15. Pár kép a végeredményről. ( Persze még nincs kész, csak most ennyi.)
X.
xcraft 399212 2006. november 21. 23:28
Válasz erre
Hello!
Csupa professzionalista! Minden nagyon szép, minden nagyon jó...
Blackbird! Fonott ülés? Hová keveredtem... :)
lori 399211 2006. november 21. 23:11
Válasz erre
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem... Eldöntöttem, hogy a Messzerem K-4-es lesz, de a műszerfalhoz tartozó filmet (1/48-as FM) valahová nagyon elpakoltam... Ha valakinek megvan és el tudná küldeni a bescan-elt képét, akkor azt nagyon megköszönném.

lori
Bundesign 399210 2006. november 21. 22:46
Válasz erre
K?p 194.jpg méret: 123.5 KB
hally! én meg belehúztam a kis 72es x be, lassan kész, a diója van kissé elmaradva, kb úgy 0% on áll :) 7végén aszem neki esek annak is! .
B
lori 399209 2006. november 21. 21:54
Válasz erre
HPIM1680.jpg méret: 55.9 KB
HPIM1681.jpg méret: 69.8 KB
HPIM1684.jpg méret: 64.3 KB
HPIM1685.jpg méret: 76.2 KB
HPIM1688.jpg méret: 66.2 KB
HPIM1689.jpg méret: 62.3 KB
HPIM1692.jpg méret: 97 KB
HPIM1693.jpg méret: 87.3 KB
HPIM1694.jpg méret: 90.8 KB
2_18.jpg méret: 73.6 KB
Sziasztok!

Annak ellenére, hogy alulinformáltságom miatt enyhén szólva izgalmassá vált a Messzer építése, folytatom az eddig elvégzett munkám bemutatását.
A következő napokban az apróságok festésével, alakítgatásával töltöttem szabadidőmet. Először a fékszárnyakat ragasztottam össze. A szárnyhoz csatlakozó rész vastagabb húzott szálból készült, amelyet később tömítettem és lecsiszoltam. Lefestettem a géppuskák alkatrészeit, a hüvelyelvezetőket matt feketére, majd egy vékony lakkréteg után a Humbrol gun metal festékével szárazecseteltem. Az átfestett motort szintén hasonló technikával tettem valamivel látványosabbá, de valószínűleg az elkövetkező változtatások miatt egy újjabb (részleges) átfestésre lesz szükség.

PS.: Timur! Ezúton is szeretném megköszönni Neked, hogy felhívtad a figyelmemet az általam elkövetett tévedésre. Megpróbálom a gépet átszabni K-4 változatra, már a festését is kiválasztottam...

FOLYT. KÖV:

lori
Bombraider 399208 2006. november 21. 18:57
Válasz erre
Szia!
ÁÁáá,nagyon durci lett,gratulálok!!

üdv:bomb
Akos 399207 2006. november 21. 18:41
Válasz erre
A tigrisminta festve van, csak a "lelógó" világos darabok matricák.
Nem csináltam nagyobb alapot, mert akkor a Te maketted már nem fér rá az aztalra :)

Ma itthon voltam, nem dolgoztam, már majdnem kész...
Archy 399206 2006. november 21. 16:21
Válasz erre
Látom szépen sikerült a matricát felaplikálni. Az alap nem lett egy kicsit pici ennek a monstrumnak?
Áron
MrChef 399205 2006. november 21. 15:33
Válasz erre
Akkor újgazdagék kislányának akár gyárthatnál is bababútorokat a babapalotába! :-)

(amúgy gyönyörű, amit alkottál, le a kipával előtted!)
exec 399204 2006. november 21. 14:22
Válasz erre
Jól van Balcki, látom te se vagy normális... megszőni az űlést... szőnyeget nem vállalsz? :))

Egyébként minden elismerésem, szép lesz. Ő az akiről nem akartál mesélni a villamoson, csak, hogy készül?

üdv.
exec
KormosP 399203 2006. november 21. 12:40
Válasz erre
DCP_0546.JPG méret: 73 KB
DCP_0547.JPG méret: 83 KB
Sziasztok!

Nem teljesen makett, de remélem megbocsájtjátok nekem. Én most két, eredeti 2. vh-s rohamsisakon dolgozok, egy németen és egy magyaron.

Elég rossz állapotban voltak, amikor nekikezdtem a feljavításnak...

Bocsi a rossz minőségű képekért...

Üdv:

kp
gyurmakoma 399202 2006. november 21. 12:25
Válasz erre
huh..ehez nem fűzök akkor most semmit :)
egyszerűen csak döb-döbb
Blackbird 399201 2006. november 21. 12:19
Válasz erre
Nem olyan kicsi, az ülőlap kb. 1,5cm széles, és 1cm mély.
gyurmakoma 399200 2006. november 21. 12:12
Válasz erre
blackbird!
én mint kivülálló kérdezném,mekkora kb centiben az a fonott ülés???
kicsit lekoppant az állam.nem semmi
warbirds 399199 2006. november 21. 12:06
Válasz erre
ööö.. Azt hiszem "No comment"... :ooo
Cébés 399198 2006. november 21. 12:04
Válasz erre
Szia Ákos!

Brutál lesz a Tornadod,az enyém is készül,a törzs már összeállt még egy kis csiszolás és lassan lehet festeni.
Kompresszor hiányában most az apróbb alkatrészekkel bíbelődök.

Cébés
Blackbird 399197 2006. november 21. 12:02
Válasz erre
Örülnék neki, ha így tudnék festeni, valóban szövés, egy régifajta bálázó madzagból fejtettem ki a szálakat, máshol nem találtam ilyen vékony damilt. Mellesleg kb. 2 hétig dolgoztam rajta.
Blackbird
warbirds 399196 2006. november 21. 10:44
Válasz erre
Uhh... Ez a csillagmotor nagyon pofás lett! A pilóta ülését hogyan csináltad? Jól látom, hogy megfontad vagy csak k*rva jól festesz? :) Mindkét esetben kalaplengetés! Üdv! warbirds
Blackbird 399195 2006. november 21. 07:55
Válasz erre
DSC_5338.JPG méret: 108.1 KB
DSC_5340.JPG méret: 104.1 KB
DSC_5341.JPG méret: 93.2 KB
DSC_5342.JPG méret: 82 KB
Nálam most éppen egy Sopwith Camel F.1 késtül, Academy 1/32. A régi Academy minőséget hozza: sok csúnya kilökőtüskenyom, elnagyolt belső részek, stb...
Blackbird
Bundesign 399194 2006. november 20. 23:30
Válasz erre
teljesen tökéletes! no coment! várom a folytatást.
CsTom 399193 2006. november 20. 23:29
Válasz erre
Ákos előtt megemelem kalapom! Nem vagyok repülős, de ez igen profi munka! Várjuk a végeredményt! Csak így tovább!

Üdv.
CsTom
Bundesign 399192 2006. november 20. 23:23
Válasz erre
Akos 399191 2006. november 20. 22:55
Válasz erre
tornado.jpg méret: 98.1 KB
Én is haladtam a Tornadoval, rengeteg kis részlet, alkatrész lett kész.
A pajzs alakú fekete valami a 321-esek tigrisfejes századjévényéből készült alap.

Georch!
Ha az egész gép ilyen részletes és szép festésű lesz, sok díjat fogsz nyerni vele!
boriszjelszint 399190 2006. november 20. 20:55
Válasz erre
ja
xcraft 399189 2006. november 20. 20:18
Válasz erre
A futószár legalább szép lett...
georch 399188 2006. november 20. 20:12
Válasz erre
futo3.jpg méret: 21.8 KB
Na, egész hétvégén dolgoztam, aztán most sikeresen összevesztem a barátnőmmel... A kompresszoromon meg elszállt a nyomáskapcsoló... Nem tudom mi jöhet még...
Mindenesetre sikerült a bal oldali futó takarólemezét még lefesteni. Először Testors alumínium, erren kis foltokban folyékony maszkolót vittem fel, majd preshadinget követően vékonyan megfestettem az egészet az általam kevert (nem éppen tökéletes) RLM 02-vel. Ezután egy igazán durva ecsettel végigdörzsöltem a felületet, így lejött a maszkoló és itt-ott előtűnt a fémszín. Ezután olajos befolyatás némi szárazecsetelés és pigmnentek felvitele után matt lakkal fújtam át. Ilyen lett. A futószár még nincs teljesen kész és csak rátettem, hogy rajta legyen. Amúgy a pigmentek nem drágák. Én két kis tégellyel vettem - művészellátóben - és egy ezresbe sem kerültek, megvannak vagy 3 éve és kb a negyedük sem hiányzik, bár mondjuk nem sarazok annyit, mint egy "harkocsizó".
lori 399187 2006. november 20. 18:10
Válasz erre
Szia Timur!

Semmi gond, valószínűleg tájékozottabb vagy ebben a témában mint én. Most vagy felvállalom a tévedésemet és folytatom a munkát, vagy gondolkodok a gép K-4-é történő átalakításán. Tulajdonképpen ez sem lenne nagy munka... Azért köszi az észrevételt, szerencsére még a festés előtt kaptam meg, így még talán javítani is tudok...

köszi

lori
Stefan 399185 2006. november 20. 16:06
Válasz erre
Nem rossz. Bár így makróba nagyon kijön a festési egyenetlenség, de én nem tudnám ilyen jóra megcsinálni. Kíváncsian várom a folytatást, az egyik kedvenc típusom (az EF-2000 c. játék óta :) ).
Gery 399184 2006. november 20. 15:57
Válasz erre
K?p 001.jpg méret: 70.1 KB
K?p 005.jpg méret: 97.8 KB
K?p 006.jpg méret: 94.3 KB
K?p 013.jpg méret: 95.8 KB
K?p 016.jpg méret: 96.9 KB
K?p 019.jpg méret: 237.7 KB
K?p 021.jpg méret: 264.6 KB
Sziasztok!!

A hétvégen kezdtem el 1/48-as Eurofighter.Revell.Mi a véleményetek??

Előre is köszi!!

Gery
Timur 399183 2006. november 20. 13:59
Válasz erre
Szia Lori!

Én sem a kötözködés miatt írom, csak a pontosság kedvéért.

1, Az, hogy minden G-10 roncsokból épült volna teljes tévedés. A széria egy részénél (de korántsem minden gépen!) valóban felhasználtak "újrahasznosított" darabokat. (Ebben semmi újdonság nincs, hiszen a késői G-6, vagy G-14 sorozatoknál ugyanez a helyzet.) Az "újrahasznosítás" azonban nem csak a sérült gépeket (roncsokat) jelenti, hanem a gyárból még ki nem került, vagy az építés valamely fázisában lévő korábbi széria (pl. G-14) gépeinek "menet közbeni" módosítását. A gyártás alatti standardváltás, korszerűbb típusra váltás tehát működött, de a "visszabutítás" K-ról G-re nem.

2, A K-sorozat minden darabja új gép volt. Ez nem csak a külső változások, hanem a belső, jelentős szerkezeti eltérések miatt is történt. (Pl. oxigéntartályok áthelyezése a szárnyba, rádió áthelyezése,stb.) Az egyik leglátványosabb belső különbség a G és a K között éppen a kabin. A K új, az elődtípusoktól teljesen eltérő műszerfalat kapott. Új a padlólemez. Új a jobb oldalfal, az elődtípusoktól teljesen eltérő kapcsolótáblával. Az oldalfalról eltűnt az elődtípusok jellegzetes üzemanyagvezetéke, stb.

3, Ha ismered a gép építésének menetét, akkor tudod, hogy a törzset kabinbelsőstől egyszerre készítették. Egy G-6-ot G-10-re menet közben (vagy roncsból) átalakítani a kabinbelső szempontjából nem nagy dolog. (Főbb vonásaiban: egy MW50-műszer, és a padlón a három kapcsolódoboz áthelyezése-elfordítása.) De K-ból vissza G-re?
A Te maketted az elmélet szerint (ami -minden bántás nélkül- téves) K-ból "alakult vissza" G-10-re. De akkor miért van G- műszerfala? Miért van a kabinban az akkumulátor-doboz? (A K-nál még a burkolólemez formája is más, mint a korábbi gépeken, akku-doboz pedig egyáltalán nincs!) Miért van a törzsön a G-re jellemző rádiótér-nyílás? Stb., stb.

4,A G és a K gyártása valóban párhuzamosan folyt, de nem volt átjárás, nem épültek félig ilyen-félig olyan gépek. (A K-nál azért alkatrészhiány miatt igen ritkán találunk "öszvér" megoldást, pl. rövid, nem behúzható farokfutót.)

5, Ha szedett-vedett hatást akarsz, azt elérheted pl. az ülés előtti taposólemezzel (fa vagy fém), a kabinbelső "késői formulás" 66 festésével (miközben a műszerfal megmaradhat "normál" 66-nak), és számtalan más ötlettel. Ez a jelenlegi forma szerintem nélkülözi a megalapozottságot és hibás feltevésen alapul.

Remélem nem sértődtél meg.
A többiekkel együtt én is kíváncsian várom az új fotókat.

Üdv és Horrido!
notarius 399182 2006. november 20. 13:41
Válasz erre
Ne is mond. Én tegnap finn zöldet kevertem ki tudja miből.
MrChef 399181 2006. november 20. 13:10
Válasz erre
Az alapszín már nem is tudom, hány festékből állt össze (akrilok): Lifecolor sinai grey, Tamiya field green és german grey, Gunze bőrszín...asszem ennyi. :-)
notarius 399180 2006. november 20. 13:08
Válasz erre
Szerintem a színt eltaláltad. Nekem amúgy sem tetszik a mostani "moóindent világosra festünk" divat. Talán azért, mert a valóságban nem olyanok. :)
MrChef 399179 2006. november 20. 12:58
Válasz erre
A fotón vöröses árnyalata van a tanknak, a valóságban inkább sötétszürke-szürke. Viszont még filterezni fogom szürkés-kékes árnyalattal, nomeg a lakk is sötétít rajta egy kicsit. Direkt nem akartam túl világosra vagy homoszínűre, mert ez a típus (és a IV-es) amolyan german grey-be hajló színű.
notarius 399178 2006. november 20. 12:10
Válasz erre
Az éleket ne sötétítsd! Szerintem. A szín nagyon jó, lehet ám, hogy a fotó csal.
MrChef 399177 2006. november 20. 12:01
Válasz erre
Igen, jóval vastagabb a képen, mint valójában. Én is lefújtam a sötét alapszínnel, aztán rá a világosított változatát. Lehet, hogy még egy árnyalatot világosítok, és azt tényleg csak a panelek közepére, kis felületre fújom fel. (vagy pedig az éleket fújom be sötéttel)
lori 399176 2006. november 20. 11:56
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Akkor sok sikert és kitartást kívánok hozzá!

lori
notarius 399175 2006. november 20. 11:36
Válasz erre
Nem erre gondoltam, hanem maga a réteg tűnik vastagnak a méretarányhoz viszonyítva. ersze biztosan a kép is csal.
A panelezést én úgy szoktam, hogy sötétebbel kezdem az egész átfújását, és a fedőszín a világos.

Az ami színek, meg olyanok, mint az orosz színek. :)))
MrChef 399174 2006. november 20. 11:24
Válasz erre
Ma végre összebarkácsolom a fotódobozomat, abban majd jobban fognak látszódni a dolgok. Most megnéztem, a fotón tényleg nagyszeműnek látszanak a csúszásgátló réteg kavicsai, de a valóságban sokkal kisebbek. Eléggé ronda lett volna, ha ilyet teszek fel a tankra. :-)
MrChef 399173 2006. november 20. 11:15
Válasz erre
Köszi, jó, hogy mondtad, valami nekem is feltűnt a Merkaván. :-) Úgy érted, hogy lágyítani kéne a csúszásgátló réteg színét? Nagyon látszanak az élei? (mert akkor visszafújom az alapszínnel, és majd panelezéskor úgyis "kijönnek" a dolgok)

A valsógában a Sherman zöldesbarna, asszem a Gunzénak ez a színe a legmegfelelőbb, persze túl nagy szabvány erre sincs.
notarius 399172 2006. november 20. 11:13
Válasz erre
Nekem egy kicsit durvának tűnik a csúszásgátló bevonat a Merkaván. És egy kicsit kontrasztosabbra fújnám a paneleket. Egyébként jó kis gép.

A Shermanról így nehéz bármit is mondani: egyelőre nagyon barna. :)
lori 399171 2006. november 20. 10:57
Válasz erre
Szia Timur!

Ezt én is tudom, és valamelyest igazat is adok Neked, de (most jön a szokásos kötözködésem)... A gép eredetie '44 novemberében állt szolgálatba. Ekkor már a K-4 sorozat volt gyártásban. A G-10-esek mindegyikét roncsokból építették újjá, és minden esetben azokat az alkatrészeket, motorokat, fegyvetreket építették be, ami éppen kéznél volt. Tehát elképzelhető (számomra), hogy épültek ilyen gépek. Kicsit szándékosan ezt a szedett-vetett állapotot szerettem volna bemutatni.
Azért köszi az építő jellegű tanácsot:

lori
MrChef 399170 2006. november 20. 10:47
Válasz erre
Szia Amon!

Ez még csak Gunze olive drab (olive green) szín. Ezután még jön a ködölés, panelezés, koptatás...stb.
Timur 399169 2006. november 20. 10:34
Válasz erre
Szia Lori!

Van egy kis gond a Messer kabinjával. Ha jól látom, akkor K-messer padlólemezt és jobb oldalfalat használtál fel. Ez a G-10-en teljesen más volt, sajnos.Ez a munkád értékéből természetesen nem von le, de így nem lesz autentikus.

Üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.