/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.
Kalóz 397704 2006. július 20. 19:58
Válasz erre
Na, akkor elmondom az általam használt módszert. Nem én találtam ki, valamelyik makettet így gyártották és megtetszett.
Szóval a légcsavar tengelyére készítek egy hüvelyt, aminek az átmérője 3-4 mm-rel nagyobb a tengelyénél. hossza az átmérő 2-2,5-szöröse (öntvénykeret darabból elkészíthető). A légcsavar-tengely 2-3 mm-re túllóg a hüvelyen, ide felragasztok egy kicsit kisebb átmérőjű tárcsát, ami nem engedi leesni a hüvelyt (a valóságban kiesni a légcsavart). Magyarul becsapágyazom a légcsavartengelyt.
A repülőgép orrába (vagy több légcsavar esetén a motorgondolák elejébe) beleragasztok egy kifúrt tuskót, amin a furat átmérője megegyezik a csavartengelyen lévő hüvely átmérőjével (a furatot lehet a két féltörzs összeragasztása után is kifúrni, kinek mi tetszik).
Miután a gépet, meg a légcsavar(oka)t lefestettem, a légcsavar "csapágyházát" beletolom a lyukba, esetleg egy csepp ragasztóval rögzítem. Ha pontosan dolgoztunk a légcsavar nem lötyög, és szépen forog.

Bár elég hosszadalmas a leírás, de alapjában véve tök egyszerű módszer, nekem nagyon bevált. Aki sokat utaztatja a makettet, az akár ki is veheti a légcsavarokat a gépből a szállítás idejére, úgy kevésbé sérülékeny a szerkezet (mármint a légcsavar-tollak).

Egyébként a légcsavartengely vagy a légcsavar agyába van beöntve, vagy egy különálló darab, amire a légcsavar-agyat rá lehet ragasztani. A fenti módszerhez az előbbi az egyszerűbb, de a második megoldás sem rossz, itt egy megfelelő átmérőjű csapot (esetleg injekcióstű darabot) kell beragasztani a légcsavar-agyba, utána a többi már nem változik.
Az inj.tű a merevebb megoldás, de nehezebb ragasztani (pill. ragacs) ill. könnyebben elengedhet egy idő múlva a ragasztás. Igaz, a műanyag meg eltörhet :). Mindkét +havária" esetében azonban egyszerűen javítható: a gépben lévő tuskót ki kell fúrni és az "újracsapágyazott" légcsavart vissza lehet tenni a helyére a makett sérülése nélkül (ha nem ragsztjuk be, akkor meg mégegyszerűbb az egész, csak a rögzítő tárcsát kell visszaragasztani, miután kipecáztuk a makett belsejéből.

Üdv: Kalóz
Vadász 397703 2006. július 20. 19:15
Válasz erre
Egyszerűen beragasztom.
Az új Tamiya, hasegawa makettekkel már jobb a helyzet, berlül van egy kis gumigyűrű, amibe az épités végén bele kell nyomni a tengelyt.
Vadász
Tophatters 397702 2006. július 20. 19:12
Válasz erre
Nem, radart nem csinálok rá, csak az orrkúpot még nem festettem le, ezért nem is ragasztottam még fel. A baloldali vízszintes vezérsíkot (máramennyire vízszintes...) meg azért nem raktam fel, mert történt vele egy kis balesetecske koszolás közben, így azt újra kell fújni.
kisrozi 397701 2006. július 20. 19:03
Válasz erre
nekem nagyon tetszik a phantom,a festése kiáltképpen
Zebi 397700 2006. július 20. 18:45
Válasz erre
Szerintem meg a légcsavaron szokott lenni a tengely a törzsben meg a lyuk hozzá. Innen már nem nagy fantázia kell a dologhoz, amikor kész a gép és le van festve a légcsavar is, akkor a tengelyt bedugod a lyukba :-)
Vannak akik be is ragasztják, hogy ne tudjon elmozdulni vagy kiesni.
Stefan 397699 2006. július 20. 18:35
Válasz erre
untitled.JPG méret: 9.8 KB
Mi van, ha a légcsavart később rakod rá? Megcsinálod a tengelyt (kívül is szélesítve, hogy ne essen be), és a tengely valamint a légcsavar találkozásánál jó simára csiszolod, hogy tuti ne legyen kiegyensúlyozatlan és felfeküdjön rendesen a légcsavar a tengelyre (csináltam egy Móriczka ábrát is, hogy kb. sejtsétek mire gondolok).
Még nem próbáltam, de talán beválhat. A légcsavart is könnyebb lehet így lefesteni.
Bundesign 397698 2006. július 20. 18:29
Válasz erre
vagy nyomj egy kis papirt vagy fogpiszkálót éknek a légcsavar alá!! :)
Bundesign 397697 2006. július 20. 18:28
Válasz erre
ragasz rá cerluxal 1 kis papirt a légcsavarra elölről, és máris nem pörög :)
Bundesign 397695 2006. július 20. 18:16
Válasz erre
Kalóz 397694 2006. július 20. 16:50
Válasz erre
fulcrum69!

Mert ha bekapcsolod a pisztolyt, a légcsavar elkezd forogni, és szétfröcsköli a festéket :)))

Ötleted az utólagos felerősítésre? Mert a makettek nagy részében bizony előre fel kell tenni, ha az ö.á. útmutató szerint építed.
fulcrum69 397693 2006. július 20. 16:22
Válasz erre
emberek! fontos dologra jöttem rá! légscavart festékszóróval festendő gépre festések befejezte előttnem sazbad felrakni!!
Kalóz 397692 2006. július 20. 16:11
Válasz erre
Tophatters!
A radart is megmutatod? Gondolom azért hiányzik az orrkúp.

Kalóz
Tophatters 397691 2006. július 20. 15:49
Válasz erre
DSCF1283.JPG méret: 283.7 KB
DSCF1285.JPG méret: 253.9 KB
DSCF1286.JPG méret: 242.8 KB
Csinálgattam ma is a Phantomom. A matricázást tegnap fejeztem be, most néhol bekoszoltam a matricákat.
Macal 397686 2006. július 20. 11:08
Válasz erre
A közös Dio kemény dió:D (na ez még tőlem is nagyon gagyi poénnak számít:D). Amúgy egy haverral ép most csinálunk közös diorámát, sci-fi témában: Mos Eisley űrkikötő, két YT-1300as teherhajóval, az enyém ép átalakulóban (lásd scifi topik) a haver meg dobozból dobálja össze. Bár közös dionak épül, mégis két nagy részre bontható lesz, így külön külön is megjeleníthető a két hajó és könnyebben lesz szállítható a kompozíció.
cstomm 397684 2006. július 20. 10:50
Válasz erre
MrChef!

Én szabadságolom magam makettezés ügyben. Nyáron mással foglalkozom, majd a zord, szürle téli hónapokban fogom csinálni. Egyelôre a dobozokat nézegetem... A Big ED az Abramshoz tényleg hatalmas, bár csak egyelôre a külsô dolgokat használom majd fel, a teljes belsôhöz azért több tudás kell... de majd az is meglesz.

Üdv.
CsTom
MrChef 397682 2006. július 20. 10:20
Válasz erre
A vezető mellett nincsen maratás:-) De minden maratást felhasználtam, még a kis csetreszek vannak hátra: ásó, kapa (nagyharang), amikre maratott szíjak meg ilyenek kerülnek.

Igen, vannak még helyek, ahova tehetek több homokot, csak azt akarom elkerülni, hogy homogén homokmassza legyen a tankon, mert az nem valami élethű.

Mi a szitu a tieddel?!:-) A BIG dobozban gondolom jó nagy halom feljavítás van!
cstomm 397681 2006. július 20. 09:09
Válasz erre
MrChef!

Igen, láttam a fotókon Én is, csak ott mintha kicsit "több" lett volna rajta, de sebaj, szép lesz!!! Várom!! Merkava RULEZ!!!

Tényleg, minden maratást felhsználtál? Mert a vezetô melletti szellôzôn pl mintha nem lenne, bár ahogy öregszem annyira rossz a szemem...

Üdv.
CsTom
MrChef 397680 2006. július 19. 22:26
Válasz erre
cstomm!

Igen, ez a réteg ilyen foltos, pontosabban, ahova lehet tenni, oda kell is tenni (minden vízszintes felületre, ahova ráléphet valaki), gondolom a gyárban is így járnak el. Közben persze a legénység, gyalogság lekoptatja. De fotókon is láttam, hogy ilyen foltos, viszont mindenképpen van rajta, ezért sem tudtam eltekinteni tőle. De már nem is bánom:-)
cstomm 397679 2006. július 19. 21:55
Válasz erre
MrChef!

Merkava RULEZZ!!! Nagyon szép lesz!!! A csúszásgátló réteg ilyen foltokban kell rá? Várom a befejezést, közben nézem a híradókat, mikor látok Merkavát, mert hát aktuális.

Üdv.
CsTom
Kisrozi 397678 2006. július 19. 20:17
Válasz erre
köszi,nem az abaj,hogy nem tetszik, meg sincs, törött, stb, Ezt a makettot egy barátomtól összerakva kaptam,mert leesett , eltört, hiányos volt, és most már szebbet tud készíteni.A dobozt pedig ilyen formában nem gyártják, mivel ezt (nem tudom miért) csak a PzABT 503-oknak csinálták ilyenre.Egy fedél és a doboz alja csonkított.Egy német barátom küldött egy linket, japánban egyedileg egy srác gyártja műgyantából.Hát megpróbáltam ez lett belőle.Legalább jól ki tudom lyukasztani, és tudok ppár horpadást csinálni rá.Azért köszi
MrChef 397677 2006. július 19. 20:12
Válasz erre
Tyű, hát te sem vagy semmi! Szépen lemezből elkészíted, ami az eredetin nem tetszett neked. Igen szép lesz!
Kisrozi 397676 2006. július 19. 20:07
Válasz erre
lemez1.jpg méret: 73 KB
lemez2.jpg méret: 100.1 KB
lemez3.jpg méret: 77.4 KB
lemez4.jpg méret: 201.7 KB
Húh chef ez király,asszem akövetkező nekem is Merkava lesz.Közben szívok az 503-asok csonkított tornyával, hát nem olyan, amilyennek teljesen szerettem volna de ez van.
Persze ez sem került az időn kívűl semmibe , majd még finomítok azért rajta.
MrChef 397675 2006. július 19. 19:29
Válasz erre
Majdnem vettem valamilyet, de eszembe jutott, hogy van itthon, méghozzá amit nővérem hozott az új-mexikói sivatagból. Van még tunéziai homokom is, azt meg szüleim hozták 10 éve. (félreraktam emlékbe, nem makettezéshez) Az előbbi szemcsemérete jobb, mert a tunéziai túl poralakú.
Szerintem bármilyen homok jó, csak szitáld át, hogy megfelelő méretűek legyenek a szemcséi!
antarktika 397674 2006. július 19. 19:17
Válasz erre
Szerintem jó!
Fehér homokot honnan szereztél? Az un. szürke, vagy folyaminak is hívott homok alkalmazható erre a célra?
MrChef 397673 2006. július 19. 19:15
Válasz erre
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy még csak alapozva van a tank, Tamiya XF-19-cel.
(még fog menni rá 1-2 vékony alapozó réteg)
MrChef 397672 2006. július 19. 19:11
Válasz erre
egesz.jpg méret: 78.9 KB
eleje.jpg méret: 74.2 KB
h?tulja.jpg méret: 51 KB
alkatr?szek.jpg méret: 71.7 KB
szellemk?p.jpg méret: 46 KB
lakk + homok.jpg méret: 53.7 KB
Lassan készülget a Merkava Mk.III.

az utolsó előtti kép csak érdekesség: olyan, mint egy szellemkép:-)

az utolsó képen látható a parkettalakk, amivel fixáltam a mellette lévő, kisszemű fehér homokot
Bundesign 397671 2006. július 19. 14:29
Válasz erre
jó lesz, de szerintem csinálj rá vékony kis drótbol fékcsöveket, meg vezetékeket, baro mira feldobja.
B
MattHeafy 397670 2006. július 19. 14:11
Válasz erre
HPIM1677.JPG méret: 110.4 KB
Su-34 futóművei
Zoli 397669 2006. július 18. 22:38
Válasz erre
Az előző off volt elvileg, bocs Bomb!
z
Zoli 397668 2006. július 18. 22:36
Válasz erre
Hát sok sikert hozzá! (A benzines hordó nem volt komoly!)
z
Zoli 397656 2006. július 18. 13:13
Válasz erre
Én úgy hallottam, hogy pihenő is van hátul, a hosszú bevetések miatt, mert elég nagy a hatótávjuk, illetve a repülési idejük, pláne utántöltve.
z
fulcrum69 397655 2006. július 18. 13:07
Válasz erre
állítólag szoktak!
vicc nélkül az ülések hátradönthetők a források szerint;)
at Aranysas, vagy a Jetfly foglalkozott vele,h végülis a ruszkik rendszeresítik a tipust.
a Sz-17/20/22-es családot, és a 24-est váltja majd le, tehát pár száz darabot biztos gyártanak belőle majd...
MattHeafy 397654 2006. július 18. 13:01
Válasz erre
Olyat is olvastam, h nemcsak WC, hanem egy kisebb minikonyha is van benne!:)Csak az értelmét nem látom!KV-szünetet is tartanak v mi?:)
fulcrum69 397653 2006. július 18. 12:42
Válasz erre
www.keletiblokk.com/main.php
itt lehet találni kabnt:) ha már úgyis olyan sok látszik belőle:)
(bár egy hajszálvékony vákuum...)
fulcrum69 397652 2006. július 18. 12:36
Válasz erre
1; Má mé haragudnék???
2; faterom régi, talán KP modelljét(1:72-es musztáng) sikerült 100-120 centiről levernem, egy széles mozdulattal, erre a makett leeset, de a kerekeire, nem is akárhogy, kb mint egy Harrier, puuff a parkettár, majd visszapattant kb 5 centit!
nem vicc
Bundesign 397651 2006. július 17. 22:00
Válasz erre
csodálkozol, hisz orosz technika... :P ;)
ati27 397650 2006. július 17. 21:52
Válasz erre
de akkor most a kabinbelsőt nem is fested?
Zoli 397649 2006. július 17. 21:52
Válasz erre
Ha nem haragszol, én is hozzászólnék a témához. Kicsit kiegészíteném a többiek által leírtakat. Szóval a minősége aránylag jó, elég részletes a makett, de vannak kisebb hibái. Az egyik a függőleges vezérsíkok antennája, ezt már említettem. Aztán van egy kis méretbeli pontatlanság is, de ekkora kitnél nem vészes. A panelvonalak egy picit vastagok, de elfogadható ez is. A szárnyak vetemedettek, göröngyös a felületük, nem árt javítani! A kabin megfelelő, én beraktam a Precíz Stúdió üléseit, de teljesen felesleges volt, csak az indítókar látszik szinte belőle, amit sikerült kissé nagyobbra csinálnom... A matricák jók, de hogy pontosak-e, azt nem tudom, akkor még nem jártam utána. A Bileknek és a Revellnek is szép matricái vannak elvileg, de azokét nem láttam, más különbség elvileg nincs köztük tudtommal. A festési rajzok elég megtévesztőek szoktak lenni, ezért célszerű képek alapján kevergetni a színeket, és a minták se biztos, hogy egyeznek az eredetivel. Ja és még valami: elég strapabíró kit, sikerült ráejtenem egy kupac könyvet a kabintető tájékán, de meg se kottyant neki, csak a pitotcső tört ketté, a gég orra állt, aztán visszapattant és még rugózott párat...
z
Kalóz 397647 2006. július 17. 21:27
Válasz erre
Sorc!
Ha nem nyitod ki a kabintetőt, meg nem szeded le a borítólemezeket, a WC nem látszik. Az ajtaja viszont ott van az ülések mögött a falon. De ha te azon a 2x1 négyzetcentiméteren keresztül többet akarsz látni ...
Sorceror 397646 2006. július 17. 21:22
Válasz erre
Kalóz !

Igazad van. A kabintető nem nyílik mert a orrfutó aknájál van egy beszálló létra ott tunak a pilóták bemenni, azt is olvastam hogy a WC is van a jkabin mögött. Sajna a készlet nem elég részletes etéren :D
Kalóz 397645 2006. július 17. 21:18
Válasz erre
A makett nagyon jó! Vésett panelvonalak, elég könnyű illesztés (nem mindenütt, de a lényeges helyeken igen), nem kellett túl sokat tömítenem.
Elég sok fegyverzetet adtak ahhoz képest, hogy két bemutató gépet lehet megépíteni (Párizs és Kubinka). Jók a matricák is, bár odáig még nem jutottam, csak a v.kék van fent. A szürkékkel viszont gondban vagyok, az útmutató Humbrol 128 és 129-et ír, de valahogy nem tűnik igazinak (Más márkájú festéket viszont nem használok).
A kabinbtető természetesen nem nyitható (mindössze a katapultáláskor nyílik!), de a kabin berendezése ehhez elég is. A futóművek is részletesek, persze ott is lehet feljavítani valót találni.
A pitotcső az orrán viszont nem az igazi, mert egyből letörött. Majd a végén kap egy injekciót :)
Fulcrum69 397644 2006. július 17. 20:51
Válasz erre
amindenit...
ez szép(amennyit így lehet látni...)
milyen egyábként a makett? Panelvonalak, részletek, stb milyen?
MattHeafy 397643 2006. július 17. 19:52
Válasz erre
köszi!ja még a festés hátra van, a kabintető a végén lesz festve,addig maszkolom!
Zoli 397642 2006. július 17. 19:41
Válasz erre
Akkor Te sem sza...ozol... A kép alapján nehéz bármit is mondani, csak a festetlen kabin tűnt fel, azt a végén akartad kifesteni (vagy csak a szemem rossz)? Ja és még annyit fűznék hozzá (segítségképpen), hogy figyelj a függőleges vezérsík antennájára, mert a kis kiálló antennákat a lapantennára rakták Italeri-ék! Ezt én is csak festés után vettem észre... (Amúgy is csúnya lett, majd építek egyszer még egyet.)
z
MattHeafy 397641 2006. július 17. 19:20
Válasz erre
HPIM1649.JPG méret: 130.9 KB
Italeri 1/72 su-34/32

Régi álmom teljesült h végre be tudtam olcsón szerezni:)
Egy nap alatt(10től mostanáig) ennyit haladtam!
Kisrozi 397639 2006. július 17. 16:07
Válasz erre
Sziasztok , lehet alufóliát vastagabat is kapni az Auchanban, kis eldobható tányérok, edénykék vannak csinálva belőle.Ezek tökéletesek.Az Alu hátránya , oxidálódik nehéz ragasztani, nem forasztható(egyszerűen)sosem lesz olyan mint a gyári,viszonylag hosszú ideig tart megcsinálni, pici alkatrészek nehezen készíthetőek.Előnye olcsó, könnyű élethű horpadásokat csinálni, tartós, nagy örmöd leled benne, és olyan alkatrészt is meg tudsz csinálni amit nem gyártanak.Összeszedem a gondolataim és leírom ha érdekel párotokat.Más szegecs fej készítés. Jó vastag injekciós tű kell hozzá.Fogóval megkarcolod közel a tövéhez(lehetőleg mélyen)aztán itt eltöröd.Fogsz egy jghurtos dobozt, és el kezded vele kilyukasztani, akár egy lyukasztóval. a tűből pedig frankón ki lehet piszkálni a kis szegecsfejeket.mind ugyan akkora.Lehet ragasztani fel a páncélosra, hajrá
notarius 397638 2006. július 17. 15:27
Válasz erre
No, a végén egyetértünk. :)))
A zsűrizéshez egy apró megjegyzés: sokszor előfordult, hogy azonos kategóriában indítottam két makettet. Szinte mindig a rosszabb lett helyezett, ami tele volt apró hibával. A másik, jóval precízebb darab pedig mellőzve lett... Ilyenkor valahogy mindig csodálkozom.
Archy 397637 2006. július 17. 13:22
Válasz erre
Notarius!
A hibafelnagyításról. Tudod, én úgy vagyok ezzel, hogy valahova annyit tudnék írni, hogy nem férne ki ide, és Mekett szívrohamot kapna, mert lefagyna a fórum a hozzászólásomtól :-) És akkor ezek csak makettezéstechnikai hibák, vagy esetleg nem is hibák, csak hiányosságok.
A Te esetedben, úgy látom, hogy a 34-esbe nem nagyon tudott belekötni senki. Én nem vágom a 34-es témáját annyira, ezért csak a panelezést említettem, de az ugye izlés kérdése. Viszont a macskaköves témát láttam, ahogy Batya anno körüljárta, és szem-fültanúja voltam rengeteg vélemények, képnek, stb. Ezért gondoltam megalapozottnak véleményem.
Egy szó mint száz, szerintem örülj, hogy a macskakőbe köt bele mindenki, mert (talán, szerintem) azt jelenti, hogy másba nem tudnak.
A zsűrizésről néha nekem is megvan a véleményem, így azt, hogy magadnak építed, megértem, és igazából helyeslem is. Szóval nekem teccik,a kő olyan, amilyen, a többi meg szép lesz. Hajrá! :-)
Áron
Corpuschristi 397636 2006. július 17. 11:08
Válasz erre
notarius 397635 2006. július 17. 08:17
Válasz erre
Mint írtam, nem sértődtem meg. talán mintha néhány szmájli is lett volna a hozzászólásom mögött.
A nagyobb hiba valóban az, hogy nem kötésben vannak a kövek, de annyira ez sem foglalkoztat. Azt hiszem az érdekes zsűrizések miatt én is inkább magamnak építek, és ha valakinek ez tetszik az jó, ha nem akkor meg nem.
Jelen esetben nincs történés-elmesélés, csak nem akartam sima lapra tenni a gépezetet. És azt hiszem ennél sokkal nagyobb - és javíthatatlan - hibája a lánc nem jó felfekvése és lógása.
Mindenesetre úgy gondolom túlzottan fel lett nagyítva ez a probléma azokhoz képest, amelyeket eme fórumon látni lehet néha. :)))

Részemről a téma lezárva.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.