/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.
Kalóz 397457 2006. július 8. 19:27
Válasz erre
xcraft!

Pedig ez egy viszonylag egyszerű makett, egyszerű festéssel. Az árát ne kérdezd, mert sztem sok! :)

Kalóz

ps.: a mailt megkaptam, válaszoltam is.
xcraft 397456 2006. július 8. 19:19
Válasz erre
Zebi! te nem csak makettet tudsz frankón építeni, látom a képszerkesztőkkel is boldogulsz. Én nem vagyok oda a számítógépért, persze elismerem az előnyeit, csak leragadtam.

Joce! Ez is egy ritkaság! MiG hívők nézzék meg az 1178-at.
Engem is érdekelne, de mindent nem tudok megépíteni. Sajnos.
Köszi.
Archy 397455 2006. július 8. 18:54
Válasz erre
szerintem
Zebi 397454 2006. július 8. 18:50
Válasz erre
Ha valaki tud angolul, és érdekli a fotószerkesztgetés, annak hasznos olvasmány a Grokking the Gimp könyv, amiből ez a rész foglalkozik a színek feljavításával (ábrákkal illusztrálva): gimp-savvy.com/BOOK/index.html
Zebi 397453 2006. július 8. 18:42
Válasz erre
IRon!

A fehér hátterű képet használtam referenciának, azon csak annyit változtattam, hogy egy kicsit csökkentettem a piros csatorna értékét benne (a fehér lapnak volt némi pirosas beütése). Talán egy kicsit még sötétnek tűnik ez a kép (főleg a fehér lap), de most ezzel nem foglalkoztam.
A többi kép úgy készült, hogy először kinéztem egy pontot a fehét hátteres tankon, és megnéztem annak a pontnak az RGB értékét, aztán a másik három képen a színgörbék szekesztésével ugyanarra a pontra beállítottam ugyanazokat az RGB értékeket. A kapott színgörbéket úgy állítottam be, hogy egyenesek legyenek (lineáris torzítást feltételeztem).
Az egész leírva talán bonyolultan hangzik, de a valóságban egy kép kb 15 másodperc alatt kész :-)
Én Gimp-ben csináltam, Photoshopot nem használok. Ami nekem általában kell, azt tudja a Gimp, és ráadásul ingyenes is (Photoshop: kb 240e Ft).
Archy 397452 2006. július 8. 18:32
Válasz erre
A fehér a nyerő szefintem. A feketénél olyan mintha szét lenne vakuzva. Kicsit meg kell dolgozni, a színek legyenek élénkebbek, de egyébként szerintem a fehér a leghasználhatóbb.
Áron
IRon 397451 2006. július 8. 18:24
Válasz erre
Zebi!

Jó lett a helyreállitás!
Mint mondtam a képek abszolut nyers állapotban kerültek ide fel, szoktam én is némi utólagos szinvisszaállitást végezni, de nehezen megy, még nem igazán ismertem ki magam a PS ban.
Leirnád hogy hogy csináltad? vagy itt, vagy magánban, de szerintem hasznos lehet másoknak is.

üdv
IRon
gyurmakoma 397450 2006. július 8. 18:08
Válasz erre
chevelle 007.jpg méret: 48.6 KB
chevelle 014.jpg méret: 66.1 KB
chevelle 027.jpg méret: 106.6 KB
ilyet tudtok fotózni?
ugyanaz a kocsi,ugyanaz a fotóapparát.
bent és kint fotózva :)
Joce 397449 2006. július 8. 18:07
Válasz erre
Xcraft!

Esetleg ez is érdekelhet, még jó hogy kapható
www.modelimex.com/inshop/scripts/detail.asp
Zebi 397448 2006. július 8. 18:04
Válasz erre
1.jpg méret: 62.9 KB
2.jpg méret: 70.3 KB
3.jpg méret: 60.7 KB
4.jpg méret: 65.5 KB
A digitális gépeknél az a probéma, hogy megpróbálnak okosabbak lenni az embernél, de ilyen speciális esetben mint egy makett fényképezése, nem túl jól szoktak boldogulni.
Ha valakinek olyan gépe van, hogy mindent tud manuálisan állítani, az szerencsésnek mondhatja magát, de az olcsóbb (értsd 100e Ft alatti) gépeken általában nincs lehetőség mondjuk a manuális fehéregyensúly állítására, még olcsóbbakon meg a záridő, blende állításra sem.
Az eredmények akkor szoktak a legkétségbeejtőbbek lenni, amikor valamiyen színes háttér előtt akar fotózni az ember, mondjuk a gyakran használt kék háttérnél minden szép pirosas lesz.
Nem marad más hátra, mit az utólagos képfeldolgozás.
IRon képeit egyforma fényerőre és fehéregyensűlyra hoztam egy referenciapont alapján. Még több referenciapont használatával még szebb eredményeket lehetne elérni.
gyurmakoma 397447 2006. július 8. 17:52
Válasz erre
Én fehér háttérnél nem tudok normális fotót csinálni.
A narancs sárga autóm a fotón gyakorlatilag mindenféle szinben játszik.
A gép egy canon powershot a 300. autómatára van állita.
Át kéne állitanom inkább manuálisan?
Szürke vagy semlegesebb szineknél nincs gond
Akos 397446 2006. július 8. 17:44
Válasz erre
IRon!
Ez tanulságos volt. Nekem sem jön be néha a világoskék alap, de nálam a visszavert fény miatt inkább kékülni szokott a makett.
Engem inkább a cenzúrázott rész fogott meg az első fotón...
IRon 397445 2006. július 8. 16:56
Válasz erre
Ez valószinűleg annak tudható be hogy a fény erősségéhez igazodik az automata gép, és ugyebár a fehér háttér esetén a visszaverődő fény nagy, ezért rövidebb a záridő(?) és a fehérhez igazodik a gép, a fekete háttér esetén viszont csak a makettről érkező fényhez.
A feketével nekem az a bajom csak hogy a mekett alsóbb részeire már nem jut elég fény, valamint sok esetben egyes területek könnyen túlexponálttá válhatnak.
xcraft 397444 2006. július 8. 16:40
Válasz erre
Hát ez még érdekesebb, a feketén belelátok a küzdőtérbe, a fehéren meg nem, ezért gondoltam, hogy belevillantottál. Akkor én is inkább a feketére szavazok.

X.
IRon 397443 2006. július 8. 16:27
Válasz erre
MINDEGYIK vaku nélkül készült. épp ez a lényeg hogy ugyanolyan a megvilágitás és minden körülmény, csak a háttér szine változik.
Emerick 397442 2006. július 8. 16:24
Válasz erre
xcraft 397441 2006. július 8. 16:19
Válasz erre
Fotó készül éppen...

IRon, ez látványosan tanulságos. A fekete és fehér között nem tennék különbséget, úgy látom a fekete vakuval, a fehér anélkül készült, de jók. A kékeken viszont szemmel láthatóan rossz a színvisszaadás, besárgultak.
Ha hazamegyek a melóból én is kipróbálom.

X.
Bundesign 397440 2006. július 8. 16:17
Válasz erre
én szerintem egyértelműen a fekete háttér süt a legjobban, és még +ba hangsúlyozza a makett komolyságát
IRon 397439 2006. július 8. 16:08
Válasz erre
lampak_kartonok.jpg méret: 94.5 KB
1.jpg méret: 83.2 KB
2.jpg méret: 117.2 KB
3.jpg méret: 91.7 KB
4.jpg méret: 102.3 KB
Na a fényképezés témában a képek ahogy igértem.
A lámpákban 100 W os halogén izzo van. a fényképezőgép egy Nikon Coolpix 4600 (4 megapix).

a fényképek számai a kartonokat jelölik ami az első képen látható.
Nem modositottam semmit photo shoppal teljesen nyers állapotú képek, csak a méretet vettem vissza utólag.

üdv IRon
Kalóz 397431 2006. július 7. 18:37
Válasz erre
Zoli!

Igazad van, hogy vannak drágább Airfix makettek, ezeket pl Hase-ban a duplájáért kapod meg. És némelyik drágább Airfix nem is rossz. Lehet, hogy nem csúcssszuper, de lehet vele dolgozni. Igaz, én csak az 1:72-s repülőiket ismerem, a többi minőségét nem.

Kalóz
IRon 397430 2006. július 7. 13:36
Válasz erre
Emerik!

Jó lesz! és dicséretes hogy raktál a makett alá fehér lapokat, és nem valami mintás háttéren fotoztad mint sokan. igy sokkal jobb az eredmény, mégjobb hatás érdekében legközelebb a hátsó lapok alá vlami magasitást tehetnél hogy felfelé hajoljon, meglátod a képek is jobbak lesznek. Ugyanis rentgeteg múlik a visszaverődő fényen, és nyilvaánvalóan a fehér fény a legjobb, főleg ha nincs hiperszupernagyondrága fényképezőgépünk.

A kérdésedre én mindenképp a sárgásabb szint javasolnám.

IRon
Emerick 397429 2006. július 7. 12:34
Válasz erre
100_0813.JPG méret: 154.9 KB
100_0814.JPG méret: 144 KB
100_0815.JPG méret: 144.1 KB
100_0816.JPG méret: 113.3 KB
100_0817.JPG méret: 138.9 KB
Üdv mindenkinek!
Készülget a Kfz 251/9-em. Hogy tetszik nektek? Várom a kritikát. Most jön majd a belső tér festése. Ja és idevágó kérdés: szerintetek melyik szín jobb? Rewell 16 v 17. (humbrol homok bedöglött, így csak ezek vannak itthon!) Előbbi sárgásabb homok, utóbbi sima világos homokszín. Terepezésen még nem gondolkodtam.
Köszi előre is!
Emerick
Zoli 397428 2006. július 7. 08:22
Válasz erre
Az Airfix árai se olyan alacsonyak néhol, 72-es repülőik is gyakran 2-3000Ft-ba kerülnek, amiért már valamivel jobb minőségűeket is kapni.
z
Bendeguz 397427 2006. július 7. 08:08
Válasz erre
Egy a lényeg, ha az airfix nem is jó minőséget csinál, azt legalább olcsón, de vettem már pl. olyan Italeri Shermant, hogy az összeállítási útmutató tele volt hibákkal, a lövegcsövön akora kilökőtüskenyom volt, mintha zárványos lett volna az öntés, a figuráról meg már ne is beszéljün(hólapáttenyér, golyófej, stb.) ez volt 2000 ft, ugyanez a minőség airfixben lett volna 600
Zoli 397426 2006. július 7. 08:03
Válasz erre
Az előző hozzászólásban volt némi önirónió, szóval nem kell komolyan venni, hogy magamra vettem. Egyébként én is szoktam az olcsóbb gyártók kitjeit szidni, viszont a short run készítőket nem, talán mert tudom, mire számítsak. És pl a Revell és Hasegawa maketteket is átkozom néha, szóval nem válogatok...
z
Kalóz 397425 2006. július 7. 07:32
Válasz erre
Zoli!
Egy percig sem gondoltam, hogy az Airfixen kívüli gyártók makettjeit el kéne ítélni, ill. mindazokat, akik azokat használják. Természetesen nekem sem csak Airfix-jeim vannak. Viszont nem kéne - egyeseknek (ez nem te vagy!) - folyamatosan elítélendően nyilatkozni az olcsóbb gyártók makettjeiről. Főleg, mert vannak nagyon drága - és ugyanakkor nagyon rossz minőségű makettek is (elsősorban a short run technológiát használók között), mégis sokan megveszik, mert azt a makettet másképp nem kapják meg. Mint nagyon sok Airfix makettet is, mint te is írtad.

Kalóz

p.s.: mielőtt valaki rosszat gondolna, semmilyen érdekeltségem, ill. kapcsolatom nincs az Airfix konzorciummal, mindössze vásárolok a termékeikből, mert a minőség/árarány/beszerezhetőség egyíüttesben nem aállnak rossz helyen.
Zoli 397424 2006. július 6. 21:31
Válasz erre
Örülök, hogy egyetértünk, de azért kicsit magamra vettem, mert én is inkább a jobb (pl Revell, Hasegawa, Fujimi stb) makettek felé húzok... De van jópár, amit csak az Airfix gyárt aránylag használható kivitelben, és ilyenkor nem sokáig szoktam gondolkodni.
z
Kalóz 397423 2006. július 6. 21:06
Válasz erre
Zoli!
Csatlakozom! Az Airfixnek vannak nagyon jó makettjei is, az egyik pl. a Gloster Meteor. Az SA Bulldogot két pld-ban is megvettem, mert mindkét festési variációt el akarom készíteni. A Tucano is megvan, plusz még egy csomó gép, amit más nem igen adott ki, és a kitek sem rosszak. A Duck-ról pedig tettem fel képeket valahol lejjebb az Égbolt meghódítói topikban (nem azért mert én csináltam, de szerintem nem rossz gép lett).
És nem ártana már elfelejteni egyeseknek, hogy csak a világmárka makettgyártók gépei az igaziak (mondják azt az angoloknak, hogy az Airfix nem az, vagy a franciáknak ugyanezt a Heller-ről!) Nekem van olyan Hasegawa makettem, amiről csak a dobozfedél meg az ö.á. útmutató alapján lehet megmondani, ki gyártotta. De azért kínlódom vele, mert kihívás egy gyenge kitből jó makettet készíteni.
És nagyon sok - főleg kezdő - makettezőnek nincs!!! pénze többezer forintos makettcsodákra, meg kiegészítőkre, plusz félnek is, hogy a drága makettet esetleg elrontják, így neki sem fognak. Egy másik topikban meg sírunk, hogy kevesen makettezünk, meg nincs piaca a maketteknek itthon, ezért drágák stb., stb.

Zoli! A kritikát nehogy magadra vedd, nem rólad írok, sőt, a te álláspontodon vagyok én is (mellesleg a pozitív panelvonalakat át lehet karcolni :), de azt hiszem, ezt neked nem kell magyarázzam).

Üdv: Kalóz
Archy 397422 2006. július 6. 19:16
Válasz erre
egy italeri csipesz
jadarhobby.home.pl/product_info.php
semmi extra
xcraft 397421 2006. július 6. 19:03
Válasz erre
Archy!

A rezezés is jó, van valami spéci hajlítószerszámod a derékszögekhez?
X.
Archy 397420 2006. július 6. 18:48
Válasz erre
IMGP6926.JPG méret: 201.7 KB
IMGP6935.JPG méret: 212.2 KB
IMGP6938.JPG méret: 217.2 KB
IMGP6943.JPG méret: 244.6 KB
IMGP6949.JPG méret: 105.7 KB
X!
Király az ülés!

Panther ügyben ma hegesztettem kicsit, meg rezetem.
Áron
xcraft 397419 2006. július 6. 16:53
Válasz erre
Zoli!

Maximálisan igazad van. Ennek a készletnek a kialakítása kényszerített erre,
az ülést kis kiemelkedések tartják a kabinteknőben, a normál öntvényem nem fért volna bele, ezért levettem az aljából. Ha kész lesz, eggyáltalán nem fog látszani ez a kis csúsztatás.

X.
Zoli 397418 2006. július 6. 16:48
Válasz erre
Még mindig tetszik, amit eddig csináltál, viszont az ülések alja elég laposnak tűnik, de lehet, hogy ebben a gépben ilyenek voltak.
z
xcraft 397417 2006. július 6. 16:42
Válasz erre
Hello Stefan!
Köszi szépen.
Kitartás az akad, szabadidő, az a kevés.

X.
Stefan 397416 2006. július 6. 16:33
Válasz erre
ez elég precíz, de szép lesz... kitartást hozzá!
Zoli 397415 2006. július 6. 16:30
Válasz erre
Az a Bulldog engem is érdekel, de még nem láttam. Egyébként a többség elég tűrhető, csak a pozitív panelezést utálom rajtuk. A B-26 kimondottan szép, még ha munkás is. A Tucano pedig már negatív paneles. A Su-27 is a legpontosabb az összes közül, nekem a Heller UB van meg, szépen vésett az is, állítólag amúgy ugyanaz, mint az együléses Airfix. A Vampire is tetszett, habár az se vésett. A Javelin az egyik kedvencem, szintén pozitív paneles, de semmivel nem rosszabb, mint egy hasonló kidolgozású Hasegawa vagy Italeri kit. Szóval vannak szép makettjeik is, és sok olyan, amit más nem gyárt, érdemes köztük válogatni.
z
xcraft 397414 2006. július 6. 16:27
Válasz erre
6.JPG méret: 75.7 KB
7.JPG méret: 186.9 KB
8.JPG méret: 253 KB
9.JPG méret: 154.3 KB
10.JPG méret: 213.5 KB
11.JPG méret: 78.3 KB
12.JPG méret: 148.2 KB
13.JPG méret: 115.3 KB
14.JPG méret: 124.6 KB
15.JPG méret: 138.8 KB
16.JPG méret: 108.8 KB
17.JPG méret: 121.6 KB
18.JPG méret: 65.7 KB
Most már kicsit festenem is kell
6. A gyári katapultülés kisebb mint kellene, és kontúrtalan is, ezért saját öntésű műgyanta másolatok fognak a gépbe kerülni. Ezt kicsit még át kell alakítani, hogy hasonlítson az A-12 ACES II-eséhez. Az indítófogantyú a lábak közé került, a térdeknél csak lemez van. A makett festési leírása szürke alapszínt javasol, de ez hiba, az eredeti kabinfotón látszik, az ülés fekete vázon, zöld/olive párnázatú.
7.-8. 0,3mm es ónhuzalt kilapítok (köszi Z63) ebből lesz a bekötőhevederek hiányzó része.
9. Az ónhuzalt, (régebben ezt alufóliából csináltam) egyik felén rögzítem, a helyére hajtogatom, tűhegyű ollóval méretrevágom és ezt a végét is leragasztom.
10. Úgynevezett padkefe, tökéletes műanyag szálakkal nagyon sok mindent lehet belőle csinálni, csak le kell aratni. A háttérben különböző gépeken használt ACES II katapultok.
11. Festés előtt a gyanta kiegészítőket próbáljuk a helyükre, ahol nem passzol, ott faragjuk be.
12-13-14. A kész gyanta ülés a feljavításokkal.
15. A váz matt feketéje (revell8) Keverjük fel alaposan, a tégely zárófelületét pedig tartsuk tisztán. Akár 10-15 évig is használható marad a festék, ha ezt betartjuk és nem szárad be.
Ha a levegő aránya túl nagy a tégelyben, (kb félig van) mindenképp beszárad, de a REVELL, HUMBROL enameleknek csak a felülete, ezt feltépve használható még.
16. Egy kis fehér ebbe sem árt, de ne csináljunk szürkét. (ez itt panno color művészolaj)
17. Szóráshoz hígított festék, talán látszik az állaga, a keverőtál oldaláról lefolyik, azt nem színezi meg erősen.
18. A kész alapszín, fényképezni is nehéz volt, annyira egybemosódnak a kontúrok, ezért kell majd árnyékolni, szárazecsetelni.
X.

CSV Köszi!
Zoli 397413 2006. július 6. 16:24
Válasz erre
Szia Dönő!
A Tunnan tényleg ex-Heller, de nem olyan rossz. A szokásos puhább anyagból készült, van egy-két beszívódás is rajta, viszont pontos, a Matchbox/Revell kitjénél jobb. A Pavla kabint nem ajánlom, mert elég gyenge, olyat házilag is tudnál építeni.
z
Csillagvadász 397412 2006. július 6. 16:07
Válasz erre
X, szééép:)
A Surfacert fasán higítja az aceton, én fújni is azzal fújom!
Üdv:
CSV
xcraft 397411 2006. július 6. 15:52
Válasz erre
1.jpg méret: 74.1 KB
2.JPG méret: 95.6 KB
3.JPG méret: 117.4 KB
4.JPG méret: 72.5 KB
5.JPG méret: 163.6 KB
Sziasztok
Újra folytatni tudtam az A-12-őt, egy pár kép.

1 .A hajtóműkiömlő. Először megpróbáltam húzott szállal (sötétzöld) és pillanatragasztóval tömíteni az illeszkedést, de a piros vonallal jelzett helyen lépcsős a kialakítás, ez nagyon nehézzé tette volna a csiszolást. A könnyebb módszer: újat csinálok.
2. Egy sztirol csíkot ragasztottam be, és a felülettel összecsiszoltam. Mikor ez elfogadhatóan illeszkedik, akkor fogom a lépcsőzését megcsinálni.
3. A nehezen hozzáférhető éleket, ( normál gépeknél pld a szárnytöveket) a következő módon csiszolom: fogpiszkáló hegye köré vízpapírt szorítok, és ezzel dörzsölöm le a fölösleget. A papír pozícióját gyakran változtatni kell, mert hamar kikopik a pontszerű terheléstől.
4. Még nem tökéletes az illesztés, ezt már SURFACER 500-zal tömítem, ecsettel felhordva.
5. A SURFACER 500 folyékony tömítőanyag. Szórható is, de inkább nagyobb pontatlanságokhoz való, és célszerűbb ide ecsettel felvinni. Hígítani a saját gyári hígítójával lehet, mást még nem találtam. Kimosni körömlakklemosóval, nitrohígítóval.
X.
xcraft 397410 2006. július 6. 15:12
Válasz erre
korzaar 397409 2006. július 6. 15:05
Válasz erre
Hello! igen , kb.1/72-es, ami a monarchiás cuccokat illeti nézd meg agportal.hu/portal/toysoldiers/ oldalon, hátha ott vannak. Üdv: korzaar
korzaar 397408 2006. július 6. 14:58
Válasz erre
P1010277.JPG méret: 214 KB
P1010278.JPG méret: 226 KB
P1010280.JPG méret: 208.4 KB
P1010281.JPG méret: 195.8 KB
P1010282.JPG méret: 196.6 KB
P1010283.JPG méret: 203.1 KB
P1010285.JPG méret: 206.2 KB
Akkor mára ennnyi:))) üdv: korzaar
xcraft 397407 2006. július 6. 14:57
Válasz erre
Hi korzaar!

Látom hadsereggyártásban nagyon ott vagy.
Két kérdésem lenne: a 25mm-es figura 1/72-nek felel meg?
A másik: szükségem lenne Osztrák-Magyar Monarchia korabeli szerelőfigurára, és valami repülős göncöt viselő megfigyelőre, esetleg korabeli öltözetű civilekre, gyalogos katonákra, de nem harcolás, fegyverhordozás közben, csak nézzenek ki a fejükből. 1/72 kéne, tudsz ilyesmiről?

köszi X.
korzaar 397406 2006. július 6. 14:50
Válasz erre
P1010269.JPG méret: 207.5 KB
P1010270.JPG méret: 211.6 KB
P1010271.JPG méret: 211.6 KB
P1010272.JPG méret: 215.8 KB
P1010273.JPG méret: 211.1 KB
P1010274.JPG méret: 216.2 KB
P1010275.JPG méret: 219.8 KB
P1010276.JPG méret: 211.3 KB
Még ezek készüln(t)ek, de már 54mm-ben.
reromp 397405 2006. július 6. 12:58
Válasz erre
Dönö!

A makett régi heller, át kell karcolni...
A futóműakna az egyik legproblémásabb része, azt nagyon meg kell dolgozni...
És nem árt hozzá a pavla kabin sem, mert egyébként eléggé üres lenne.

reromp
korzaar 397404 2006. július 6. 12:18
Válasz erre
k?p9.JPG méret: 196.8 KB
k?p10.JPG méret: 212.8 KB
k?p11.JPG méret: 226.6 KB
k?p12.JPG méret: 218.3 KB
k?p13.JPG méret: 199.8 KB
k?p14.JPG méret: 202 KB
k?p15.JPG méret: 200.4 KB
k?p16.JPG méret: 219.5 KB
k?p17.JPG méret: 221.9 KB
na itt a vége a 25mm-eseknek
korzaar 397403 2006. július 6. 12:12
Válasz erre
k?p.JPG méret: 205.9 KB
k?p1.JPG méret: 205.2 KB
k?p3.JPG méret: 203.9 KB
k?p4.JPG méret: 216.7 KB
k?p6.JPG méret: 211.4 KB
k?p7.JPG méret: 217.7 KB
k?p8.JPG méret: 201.8 KB
Hát nálam ezek készüln(t)ek éppen:)))
dönö 397402 2006. július 6. 11:08
Válasz erre
Az Airfix új Tunnan-jával volt már dolga valakinek ? Amiket a neten láttam róla, azok alapján egész korrektnek tűnik...
Bundesign 397401 2006. július 6. 10:01
Válasz erre
én eddig 72 esből 1 ilyet láttam, ami tetszett, egy sa bulldog, aranyos kis kit, nem emléxek arra hogy bármely más airfix is tetszett volna.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736.