Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
páncélos | Adatlap | 733520 | 2025. február 2. 21:55 | ||||||||||||||||||||||||||
Nagyon király lesz. :))) Előzmény: (733512) Yuki 2025. február 2. 19:12 | |||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 733519 | 2025. február 2. 21:26 | ||||||||||||||||||||||||||
Szia oda lesz még egy kábel ma eddig jutottam holnap maszek utána csinálom tovább a zilt. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 733515 | 2025. február 2. 20:02 | ||||||||||||||||||||||||||
Nagyon vagány! Oda a trafó(?)-hoz teszel még egy kábelt :) van 1:87ben vasúti "hanggenerátor" biztos lehet programozni egy motor indítás, nyomorgó motorháztető nyitás, légfék hangok Zil-hez | |||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 733512 | 2025. február 2. 19:12 | ||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 733505 | 2025. február 2. 16:13 | ||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 733309 | 2025. január 29. 21:47 | ||||||||||||||||||||||||||
Maga a törzsféklap már ragasztva van. Mikor még nyersen behelyeztem tök jól passzolt, így bátran ragasztottam. Ragasztás után pedig tized millimétert besüllyedt. (Behúzta a Tamiya Extra Thin?) Sebaj, szintbe tudom korrigálni. Kezd F18-as formát felvenni a gép... | |||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 733251 | 2025. január 28. 18:40 | ||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 733246 | 2025. január 28. 16:59 | ||||||||||||||||||||||||||
A törzsféklap már ragasztva van, vagy még "csak" behelyezve? Mondjuk nem tudom, hogy a valódi Horneteken is így beesik-e (gyanítom, nem), ezeken a képeken furcsán a felületbe süllyedtnek tűnik... Az én 72-es Hasegawámon az volt a szerencse, hogy olyan vastag volt az alkatrész, hogy lefelé kellett belőle csiszolni, nem alulról polcolni. (Meg miután zárt törzsféklappal csinálom, ezért a feleslegessé váló munkahengert fel tudtam használni máshova házibarkács-alapanyagnak.) | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 733232 | 2025. január 28. 11:41 | ||||||||||||||||||||||||||
Na a Padlopon önterülő aljzatkiegyenlítő alkalmazásán felröhögtem 😆 De valóban, nagyon szépen ki tudtad simítani a hasonló egyenetlenségeket az akkori építéseden. Jáj, azért ez a Kinetic nem egy Tamiya...vagy GWH. Kaptam egy jellemzést róla, idézem: "ez egy korai Kinetic makett, ami olyan, mint a Prowler meg az F-16 szériájuk (nem az újszerszámos, hanem az eredeti). Azt mondják, azért összességében részletesebb és jobb, mint a Hasegawa legacy Hornet " "marad a klasszikus műveltség, klasszikus hozzáállás a klasszikus maketthez" | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyzo | Adatlap | 733219 | 2025. január 28. 07:43 | ||||||||||||||||||||||||||
A Meng is pont ilyen. Ahogy Tibcsi írja, a valódi is hasonlóan épül fel. De a törzshátsórész kialakítása is majd gyanúgy van megoldva, mint a Hasegawa/Kinetic makettnél, egy szép hármas találka van ott, ami a Meng esetében szépen feladta a leckét, kellett a fuga és a Padlopon rendesen :-D Nem is beszélve a fantázia-panelvonalakról. Szépen alakulnak a Hornetjeitek! Lehet, hogy mégis megpróbálkozom a Kinetic valamelyik C-jével, így már van kitől tanácsot kérni. | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 733218 | 2025. január 28. 00:49 | ||||||||||||||||||||||||||
A szárny bontása (ha a fékszárnyakra gondolsz) a valóságban is ilyen: ez a réselt fékszárnyak sajátossága. Maketten bonyolult megcsinálni kitérítve, de a valós gépen így nyílnak és nagyon hatásosak. :) | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 733217 | 2025. január 27. 23:44 | ||||||||||||||||||||||||||
Szépek lesznek. Úgy látom, tipikus F18 makett sajátosság a hátsó traktus alkatrész bontása, az alsó -felső törzsfél hátsó illesztése. Hasonló a Kinetic-en is mint a Hasegawán. Az első adag putty-t annyira meghígítom, hogy nem maradna meg egy fogpiszkálón; lecsöppenne. Ecsettel mint egy sűrű festéket viszem fel. De így legalább befolyik a legmélyebb résekbe is. A második réteget már valamennyire sűrűbbre csinálom. Aztán jön a harmadik, negyedik hígított réteg, közte csiszolok, letörlök felesleget. Babra munka... Érdekes megoldás még a szárny bontása a Kinetic-en. | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 733191 | 2025. január 27. 08:21 | ||||||||||||||||||||||||||
Két gyors mobilos fotó a készülő Super Hornetekről: | |||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 733190 | 2025. január 27. 08:07 | ||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szépen alakul, remélem, a Hasegawa Hornet-tel sem lesz komoly gondom. :) A puttyot én is higítva használom (csak én Gunzé-ban gondolkodom), de nem ecsettel kenem fel, hanem fogpiszkálóval. Sajnálnám az ecsetet... :) A két kis SuperBug-om is alakul, már le vannak festve és néhány matrica is fent van (a látvány miatt, nem bírtam ki! :)). | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 733188 | 2025. január 26. 21:20 | ||||||||||||||||||||||||||
Amennyire f...m tőle,de kellemes meglepetésként egész jól passzoltak az orr részegységei a Kinetic F18-on Össze is ragasztottam, majd egy nap száradás után mentem tovább, szakaszosan ragasztva. Reggel ragasztottam, pozicionáltam, majd délután újabb szakaszt ragasztottam, pozicionáltam, este újabb szakaszt... és így tovább. Eltartott egy hétig. Aztán hígitott Tamiya putty-val többször átecseteltem a réseket,a tömítő száradása után hígítóba mártott fülpiszkával letöröltem a felesleget, csiszoltam, majd újabb adag hígított tömítő következett. Mikor úgy tűnt hogy jó , alapozóval átfújtam a csiszolt, tömített felületet és kezdhettem elölről mert pici rés mindig maradt. De előbb utóbb én fogok győzni, már látom a fényt az alagút végén 😀 | |||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 733185 | 2025. január 26. 20:03 | ||||||||||||||||||||||||||
Az megesik, de szerencsére elleszek én ezzel tovább is... :) | |||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 733184 | 2025. január 26. 19:57 | ||||||||||||||||||||||||||
Szia! Csak lazán kapcsolódik a témához, nekem a Revell Plasto hetekkel később is képes volt beszívódni! | |||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 733183 | 2025. január 26. 19:49 | ||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 733181 | 2025. január 26. 18:37 | ||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 733141 | 2025. január 24. 19:49 | ||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 733099 | 2025. január 23. 21:00 | ||||||||||||||||||||||||||
Pont a szárnyak alatt vannak, nem nyúlok oda. | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 733090 | 2025. január 23. 17:01 | ||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 733089 | 2025. január 23. 16:52 | ||||||||||||||||||||||||||
Nyugi, élőben alig látszanak, a barna ée a sárga sajnos szinte teljesen eltűnt. Miért aggódsz az antennák miatt? | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 733060 | 2025. január 22. 17:40 | ||||||||||||||||||||||||||
Szia, Kicsit nagyok lettek a foltok, de így már sokkal jobb, csak a két antenna miatt aggódok... További sok sikert! z | |||||||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 733030 | 2025. január 22. 07:47 | ||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 733024 | 2025. január 21. 23:06 | ||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 732955 | 2025. január 19. 22:35 | ||||||||||||||||||||||||||
Csatlakozom pmheros hozzászólásához. Már alig várom hogy egyben ,készen lássam. | |||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 732940 | 2025. január 19. 18:39 | ||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 732939 | 2025. január 19. 18:13 | ||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 732905 | 2025. január 18. 21:51 | ||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 732807 | 2025. január 16. 05:56 | ||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 732793 | 2025. január 15. 18:13 | ||||||||||||||||||||||||||
Bakker, igen csak nehéz kiigazodni, hogy mikor mit és mire használtak a szovjetek. Mint kiderült az AE festéket később is használták az AI-val kevertem... 38-tól használták a cink kromát alapozót az ALG1-et és ennek a másodig rétegének az ALG-5-öt de egyiknél sincs a szín meghatározva. Szóval szerintem jó az A14. Aztán bizonyítsa be valaki, hogy nem olyan volt... | |||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 732766 | 2025. január 15. 11:43 | ||||||||||||||||||||||||||
Ha jól tévedek az AE festékeket elsősorban a háború előtt használták. Más a szabvány és más az élet, de a múzeumi példányokat nem venném alapul. Ha spanyolt akarsz, ott is figyelni kell, hogy melyik szériát akarod megépíteni. Az A14-et én inkább a későbbi gépeken használnám. (4q-ig a külső festés is AE-s sorozatból volt az Isakokon. (Lásd begemot matricák) A spanyol gyártású gépekről nincs infóm... | |||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 732761 | 2025. január 15. 11:23 | ||||||||||||||||||||||||||
Sajnos nem tudom. Állítólag a háború alatt áttértek a haskék alkalmazására a beltérben is, de az a forrás, amit én etalonnak tekintek (Massimo Tessitori VVS oldala)nem tesz említést ilyen utasításról. | |||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 732749 | 2025. január 15. 08:20 | ||||||||||||||||||||||||||
Nem lehet, hogy a múzeumi példányoknál (fogalmazzunk így) nem a történelmi hűségre törekvés volt az elsődleges szempont? Festettek azzal a színnel, amit az éppen használatban lévő gépeknél is használtak, vagy amit tudtak szerezni? | |||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 732739 | 2025. január 14. 20:27 | ||||||||||||||||||||||||||
Spanyol polgárháborús a célgép. | |||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 732731 | 2025. január 14. 16:01 | ||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi! Mikori gépet szeretnél építeni, és mennyire szeretnéd, hogy látszódjon a tüzelőanyag tartály és az olajtartály? Nemrég olvastam a scalemodel.ru-n, egy zvezda gép építési blogban, hogy 37 előtt a tüzelőanyag tartály vörös volt, az olajra már nem emlékszem, de nem barna! 37-ben tértek át a nemzetközi színjelölésre. | |||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 732730 | 2025. január 14. 15:38 | ||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 732729 | 2025. január 14. 15:11 | ||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Mióta az Eduard anno 1/48-ban kiadta a Polikarpov I-16 család késői gépeit, azóta vártam, hogy ennek a kis gnómnak a korai verziói is megjelenek. A CleaProp rá is mozdult a témára, több bőrt is lehúzva róla, de sajnos a beszerzésük finoman szólva is macerás. Szerencsére a Zvezda is felébredt, és kihozta a saját makettjét. A dobozban megtalálható a Type 5 széria korai és késői változata is, mindkét szárnytípus, kabintető, és futóakna burkolat a dobozban van. Aki a hagyományos "zvezda feeling"-re számít, nagyot fog - kellemesen - csalódni. Finom panelvonalak, pontos illeszkedés, sorjamentes öntvények, és ami nagyon fontos nagyon jó müanyag jellemzi a készletet. Látszik a tervezésen, hogy aki tervezte, már épített össze makettet! Ennyi előzetes után a lényeg. Nagyon könnyen értelmezhető az összeállítási utasítás, bár van egy két dolog, amit felülbíráltam. A kabin rácsozatát, és az oldalfalt összeépítettem, így is tökéletesen építhető, viszont a festést, koszolást egyszerűbb megcsinálni. A kabinba az összeállítási utasítás szerint be kellene építeni az ülés mögé a rádiókészüléket, ami viszont csak a 93 oldalszámú gépbe lehetett beépítve, tekintve, hogy a korai gépekre nem volt jellemző! A motor öntvénye nagyon szép, sorját nem találtam rajta. Az alap festése után kapott egy kis huzalozást, 0,3mm-es ónhuzalból. Elkészítettem az üzemanyagtartályt is, amiből csak a kanyarszeműek látnak valamit. Miután a cockpit padlózatát, és az oldalfalakat összeépítettem, jött az első dilemma. Az általam kedvelt szakértő - Tessitori - szerint az orosz gépek belső festéséhez két szabvány festék volt, az A-14, és a AE-9/ALL, mindkettő szürke. Ezzel szemben az össze múzeumi gép valami zöldeskék festést kapott. Én ennél a gépnél az A-14-et választottam. A kabinbelsőbe felkerültek a Quinta Studio 3D-s matricái, amikből sajnos a beülő nyilás mérete miatt szinte semmi nem fog látszani, de legalább én tudom, hogy qrva szépek! | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 732704 | 2025. január 14. 00:56 | ||||||||||||||||||||||||||
Hű, már lassan két hete hogy nem posztoltam semmit!😆 Nos, egy makett részegységeinek illeszkedése letesztelhető rengeteg szárazpróbával összeragasztás előtt. Általában, az esetek többségében a maketteket "lábon állva" kiengedett futóművekkel jelenítik meg. Most viszont egy zárt futómű aknás gépet építek, repülés közben, állványon megjelenítve, pilótával, zárt kabintetővel. Adott a Kinetic 1/48-as 48131 ausztrál RAAF F/A-18A Gold Edition doboza, amiből egy kanadai jubileumi dísz festéses CF-188A bemutató gép épül. Pár összerakási videót megnézve látszik hogy szép makett építhető belőle, de nem kezdőknek való. Elsőre úgy tűnik, hogy mindenütt hézagosan illeszkedik, de nem, csak nagyon oda kell figyelni az összerakáskor. Mindenképp ajánlott a szakaszos ragasztás ahol után lehet igazítani.Fura a bontás is, főleg az orr részen. Az orrkúpot adhatták volna egyben is ahogy újabban szokás, de itt még a régi módszer szerint, két félből illeszthető össze. A futómű aknák ajtajait általában nyitva szokták építeni a makettezők (lábakon álló gépek) Itt viszont kiderül most a zárt építésnél, hogy a gyártó mennyire mismásolja el esetleg az akna ajtó méretezését, a tervezést, rábólint-e a "jóvanazúgy" megjelenítésre, hisz ha nyitva van nem szükséges egymáshoz tökéletesen kapcsolódniuk sem, lehet csalni... Az orrfutó aknaajtói majdhogynem tökéletesek. Egy kis húzott szállal kellett némi rést takarni. A főfutók aknaajtói már problémásabbak. Itt már vannak dudorok, ívek, amik ugyan megszakadnak nyitott állapotú ajtóknál, de egymáshoz illesztve jó lenne ha egymás ívét követnék. Itt már több, nagyobb húzott szál beépítésre is szükség volt, több tömítő anyaggal megspékelve. | |||||||||||||||||||||||||||||
badogvarju | Adatlap | 732678 | 2025. január 13. 14:36 | ||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kis Dagger nózi készülget némi rézzel.. | |||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 732614 | 2025. január 11. 21:01 | ||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szép lesz. :) | |||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 732607 | 2025. január 11. 19:09 | ||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 732581 | 2025. január 10. 17:38 | ||||||||||||||||||||||||||
Sajnos nincs... :( Igazán kitalálhatná már valaki a 3D fénymásolót. Minden adott hozzá (3D szkenner, 3D nyomtató), csak össze kellene kapcsolni őket. :) | |||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 732515 | 2025. január 7. 22:49 | ||||||||||||||||||||||||||
Nálam ez készül. 1911M Skoda 30,5cm trén. Egyelőre az ágyú és a talp van meg, illetve a talpazat szállító kerekek, mint a képen. Hiányzik a talp és a cső szállító kocsi, és a vontató. Remélhetőleg valamelyest meg tudom csinálni. Nem merném makettnek nevezni, mert rengeteg hibája van, nem utolsó sorban a 3D nyomtatásra optimalizált kb. 1:72-es mivolta miatt. Valamint nincsenek konkrét méreteim mindenről, elsősorban kénytelen vagyok rajzok és fényképek alapján dolgozni. De nem is ez a célom vele, inkább az, hogy a szállítása és az összeszerelés menete bemutatható legyen vele, tehát inkább egyfajta játék. A cső mintegy 4 cm hosszú és betölthető lőszerrel és hüvellyel külön, illetve kivehető a talpazatából. Ha egyszer elkészül, az stl fájlok hozzáférhetőek lesznek. | |||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 732478 | 2025. január 6. 22:45 | ||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 732437 | 2025. január 5. 20:44 | ||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szép lesz az enyémet ha készen lesz a zilt vagy a párducot teszem a sín mellé persze a párducot is már le kellene festeni. Üdv:István. | |||||||||||||||||||||||||||||
McFrost | Adatlap | 732435 | 2025. január 5. 20:11 | ||||||||||||||||||||||||||
Igen lesz, ilyesmi a terv. | |||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 732425 | 2025. január 5. 18:04 | ||||||||||||||||||||||||||
Szia így biztosan jobb a társas sokkal jobban néznek ki a figurák szépek. | |||||||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 732424 | 2025. január 5. 18:02 | ||||||||||||||||||||||||||
Szép estét kívánok nagyon szép lett valami vasúti kocsi lesz-e rajta? Nekem is van sínem de még nem raktam össze. Üdv:István. |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |