/ Fórumok /

Rally autók

Subaru Legasy rally v<ozatát keresnén!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.
andorka 135477 2009. augusztus 28. 09:20
Válasz erre
A sárga mintha valami "nem gyári" lenne: rossz irányba nyílik a dekli! (nem merném pontos referenciának venni)
NHZsolt 135476 2009. augusztus 28. 09:12
Válasz erre
131_-_Engine_Bay_-_RHS_-_001
131_-_Engine_Bay_-...
131_motore
131_motore
konehuone_edesta
konehuone_edesta
utcai motortértető
utcai motortértet

www.131abarth.com/gallery.htm www.131abarth.com/my_131_rally.htm
Itt is találsz pár képet ami talán használható 131-nél... De megpróbálok szerezni arról az autóról is fotókat, amivel Leitold megy, talán sikerül.
NHZsolt 135475 2009. augusztus 28. 08:29
Válasz erre
Igen, ez a beszélgetés-téma autósportos fórumokon nagyon el tudna durvulni, mivel ott nem kevesen vannak, nagyon sokan azért írnak be, mert a véleményüket nem igazán intelligens formában szeretnék közölni. Itt ez jó, mert próbáljuk közelíteni az álláspontokat és mindenki megírja, hogy mit gondol. Hogy nem éppen makett? Ez igaz, de ugyanakkor ha lenne sok makettes beírás, akkor kevesebbnek tűnne ez a téma. :-)
NHZsolt 135474 2009. augusztus 28. 08:28
Válasz erre
Andorka... Igazad van, év elején kell tervezni. De az ember mindig előbbre szeretne lépni, erről álmodozik, és ha nem ment sehol sem, akkor az első lépcsőfokokat kell megmásznia, arra kell a pénz, ha már ment egy-két évet, akkor szeretne előbbre lépni, komolyabb versenyeken részt venni, más mezőnyben, sokkal több versenytávot megtéve.
Szponzortárgyalás (továbbra is a valós szponzorokról beszélek, akik arra adják a pénzt, hogy reklámot kapjanak) úgy zajlik, hogy ha van ismerős, akkor segítenek, bárhol is menjél. Ha nincsen, akkor idegenként olyan verziót kell felállítani a támogató cégnek a reklámajánlatban, ami tetszik Nekik. Ha Nekik jó az, amit ajánlasz kisebb bajnokságokban jobb autóval, akkor szerencséd van, de a legtöbben, ha komolyabb pénzt áldoznának erre a sportra, akkor szeretnének olyan helyen feltűnni, ahol a "nagyok", csak éppen arra nincsen elég pénzük. Igazán pici matrica meg, mint tudjuk, nem reklám, arra felesleges költeni. Vagyis ugyanazért a pénzért egy kisebb autón fél vagy teljes felületet is kapnak, amennyiért mondjuk "nagy" autón csak egy A4-es helyet. Ezért aztán azt mondják, legyen inkább Honda, Skoda, stb. És azon láthatóan rajta vannak...
Írtad, hogy ha nincs pénz, akkor nem első osztály felé kacsintgatsz. Nos, én többször is megtettem azt, hogy autó és pénz nélkül, de komoly álmokkal és elképzelésekkel álltam év elején, és elkezdtem tárgyalni cégekkel, hogy mik a terveim, mit szólnak hozzá. És a sok közül néhány azt mondta, vágjunk bele, mert tetszik Nekik. Azt tanultam, és azt vallom, hogy ha valaki kicsit álmodik, kicsit kap, ha nagyot, abból lehet, hogy nem lesz akkora, de mindenképpen nagyobb lesz, mint az eredeti elképzelés lehetett volna. (volt több autóm is, amit a nagy álmodozás hatására vettünk a semmiből, pl. Sierra Cosworth, és azt mondom, megérte küzdeni érte) Aztán jön a következő lépés, hogy ha már ezt összehoztuk, akkor ezzel menni is kell, életben kell tartani, és indultunk, már a versenyautó birtokában a következő cégekhez.
Egy történet, tárgyaltunk Ladáról sok helyen, volt is már pár szerződésünk, mikor egy cég vezetője azt mondta, lehetne-e Peugeot, mert azt Ő szereti, mit szólnék ehhez? És adna hozzá pénzt. Futottam egy kört, pár nap múlva visszamentem Hozzá, hogy oké, a többi támogatóm benne van, találtam egy céget, aki adna autót is, úgy, hogy reklámért csak részletben kell kifizetni, és mivel volt még kettő hetünk az első versenyig, szerződtünk, elhoztam az utcai autót, barátaim átalakították, és ott voltunk a Salgó-n a 205-ös 1.9-es GTI-vel. Úgy,hogy előtte soha sem vezettem fronthajtású autót, de ez egy jó lehetőség volt számomra a váltáshoz. A Ladánkat meg eladtuk...
Az alternatíváid igazak lehetnek, abban az esetben, ha saját pénzből mész, de akkor meddő minden ilyen beszélgetés, mert "Te vagy a főnök" és azt csinálsz, ami jól esik. Ha már tárgyalsz cégeknél, akkor az Ő igényeik is fontosak, itt jön az, hogy egy megbízható N-es Hondát adsz nekik, ami mindenhol célba ér és viszi a reklámot, vagy esetleg egy bérelt A-s autót, ami talán soha sem látja meg a célt... Mi a Hondát több erősebb és nagyobb kategóriás autó után választottuk, mert abból a költségvetésből, ami akkor volt, úgy láttuk, ezzel tudunk a legtöbb versenyen indulni, a legkomolyabb reklámot csinálni, és így minden versenyen új gumival rajtoltunk el, mindig ott volt a szinte ugyanolyan tréningautó, és tudtam, hogy van pénz, ha bármi gondunk lesz, így nyugodtan tudtunk versenyezni nem csak itthon (Veszprémet az autóölés miatt kihagytam, abból a helyreállítási pénzből, amit nem költöttünk el, mentünk külföldre, a szponzorok megelégedésére) hanem sok EB futamon és gyorsasági bajnokságban is. Igaz, kis autóval, de jól esett... :-)
És végezetül most egy példa, egy barátommal beszélgettem RTE-ről. Van ott egy néhány millióból (5) épült fehér BMW, amivel egy tehetséges srác megy, négy pontra van a bajnoki címtől, és van több Mitsubishi, jóval durvább költségvetésből, amik a megmaradt helyekért küzdenek, miközben folyamatosan fejlesztik azokat, öntik bele a pénzt. Egy szponzor ilyenkor mit szól, melyikre adna szíve szerint támogatást?
andorka 135473 2009. augusztus 27. 22:23
Válasz erre
A számtanpéldára asszem Gala dobott be egy N-es példát, talán valakinek van hasonló részletességű kimutatása A-s kocsira is...Lehet mást is érdekelne(?)
Nézzünk egy egyszerű példát, ezért is hoztam fel az A6-ot (de lehetne A5 is akár, talán az még olcsóbb?)

A "szezon előtt nézzük át, mire van esély"-hez adalék: feltételezem, hogy a sofőrnek van kocsija. Ha még kocsi sincs, akkor tényleg kiszolgáltatott a helyzet és akkor abszolút a szponzor diktál. (Azt csak remélem, hogy aki kocsi (indulótőke) nélkül akar versenyezni, az inkább átgondolja, hogy miért ilyen költséges hobbit választott!)De ha nem azért kell a szponzor, hogy a kocsi kimozduljon a garázsból (hanem jobb gumira, több szervízre), akkor talán lehet matekozni.

Példám:
-van egy kocsim (legyen N-es Honda, az egysezerűség kedvéért)
-van valamennyi dellaám de azzal nem húzom ki ORB1-ben a szezont (csak egy versenyre valóm van)
-ha ORB2-ben mennék, akkor a fél szezont is kibírom ezzel a kocsival
-ha RTE-ben megyek, akkor végigmegyek saját léből (óvatosan, nincs tetőre rakva a masina)
Melyiket válasszam? Szponzorok vajon mennyit adnak (és mire)?
-Ha ORB1-ben nevezek, akkor sem tudok annyi pénzt kérni, hogy egy durvább VP rali után újrakalapáltassam a gépet.
-Ha ORB2-ben mennék, akkor kihúzzuk év végéig és talán lesz pénz egy-két komolyabb borulás után is varázsolni a lakatosnál
-Ha RTE-ben megyek akkor bajnok kocsim lesz a kapott pénzből.

Alternatíva: bérbeadom az N-es gépet, bérelek egy A5/6-os vasat és újrakezdem a matekot. Lehet még csattogós váltós kocsit is vezethetek és élvezhetem az önzáró diffit...Igaz itt már úszik az ORB1 és lehet a 2 is...
Tûzszekér 135472 2009. augusztus 27. 22:06
Válasz erre
Nincs miért :) Mindenki érveket vonultat fel a saját véleménye mellett és nem csak üres fecsegés.Igaz nem épp makett :)
andorka 135471 2009. augusztus 27. 22:03
Válasz erre
egyúttal elnézést is kérek a sok OFF-ért...
NGPETI 135470 2009. augusztus 27. 21:41
Válasz erre
meddő "vita",de jó hallani a másik fél véleményét is!

"szezon előtt átgondolni,mire van reális esély"
ez egyértelmű,de továbbra is a szponzor "döntése" lesz (mivel az Ő pénzéből mész),hogy mi a reklám számára
ha felveted az N és A közötti különbséget,és azt,hogy más versenyek is szóba jöhetnek,akkor tud majd igazán dönteni
persze lehet "gazdag nagybácsi" is a háttérben,akkor nincs is kérdés... :o)

"melyik nagyobb reklámérték"
ezt is szponzora válogatja...
és eljutottunk az elejére :o)

"számtanpélda"
ez nem lesz egyszerű matek,ha valaki tényleges számokat ír,de meg fogsz lepődni...
ha ugyan olyan autóról beszélünk,legyen az bármilyen típus is (akár Suzuki,akár Honda,akár Subaru),akkor is többszöröse lesz az A-s az N-esnek,csak szorzás lesz a példában!
és sajnos az A-s egy rövid versenyen (rte,vagy RII.,stb.) is jóval drágább lesz,ugyanis ott van tényleges km határ az alkatrészeknél
Tûzszekér 135469 2009. augusztus 27. 20:57
Válasz erre
Jó olvasni hogy a kultúra keretei között marad ez a meddő vita :) Azért meddő mert ugyanarról a dologról két teljesen más oldalról nézitek.Ez egy olyan vita ahol mindkét félnek igaza van. A versenyzőnek és a nézőnek nem ugyanaz az érdeke valamint néző és néző között is van különbség és versenyző és versenyző között is van.
andorka 135468 2009. augusztus 27. 20:50
Válasz erre
Ezt is sokszor leírtam, de most is megteszem: ezért kell szezon előtt átgondolni, hogy mire van reális esély, keret. Ha nincs lé (és esetleg kocsi sem) akkor nyilván nem az ORB1 felé fogok kacsingatni. (Vagy ez csak nekem ilyen egyértelmű?) A szponzorkérdést is meg lehet beszélni, mert lehet, hogy egy szponzor jobban örül egy ORB2 bajnoki címért küzdő (tehát bajnokesélyes) versenyzőnek, mint egy élvonalban bandukolónak (vagy versenyről versenyre kiesőnek).Kérdés, a kettő közül melyik a nagyobb reklámérték, de ezt már boncolgattuk. (és nem jutottunk egyértelmű válaszra)

Összehasonlításképpen tudna valaki egy kis számtanpéldát idedobni?
N2 vs A6 autó költségei érdekelnének.
ladas22 135467 2009. augusztus 27. 19:24
Válasz erre
sziasztok!
igen helyes a diagnózis 1/43as hellerek.
a lapátnyél tudom nem túl élethű gondoltam én is a húzott szálra.
utóbbival a bajom: ellágyítja a ragasztó és könnyen letörik.
köszi a fiatos képet is!
üdv
NHZsolt 135466 2009. augusztus 27. 17:51
Válasz erre
Nehéz dolog ez, erről napokat lehetne beszélgetni, azt gondolom, nagyon más szemszögből látjuk a dolgokat, de azért érvekkel lehet változtatni ezen...
Ha valakinek a pénzét költöd, akkor az Ő igényei, elvárásai is fontosak, és ha azt akarja, azért ad pénzt, hogy az első osztályban menj, eldöntheted, kitartasz egy "versenyautóbb" mellett mondjuk rte futamokon, és ez által nem kapsz Tőle pénzt, vagy mész N-es kisebb autóval első osztályban, és kiszolgálod az igényeit az Ő pénzéért. Minden esetre Tőle akkor kapsz pénzt, ha azt a reklámot tudod csinálni, azt a marketinget tudod hozni, amit Ő szeretne...
Ha Neked van elég pénzed, akkor dönthetsz, hol költöd el és mire. Na akkor van szabad akarat, és senkihez sem kötődsz... :-)
Élményt gyűjteni meg lehet bárhol, csak nem mindegy, hogy egy kis "libakergető" 10-20km-nyi, vagy egy rte futam 40km-nyi gyorsasági szakaszáról beszélünk, vagy az első osztály 130-150km-nyi gyorsaságijáról... (most ne ejtsünk szót arról, hogy egy komolyabb EB futamon kb. 300km-t megy az ember két nap alatt, egy rte szezonban összesen nem versenyeznek annyit...) Hol tudsz több élményt, tapasztalatot gyűjteni, többet vezetni versenyszerűen? Mi nem véletlenül választottuk a kis autót és a sok komoly versenyt...
Ha egy szponzori tárgyaláson azzal állsz elő, hogy a Barum rallye-n leszel kint az autóddal, arról tv, újság, internet fog hírt adni, benne leszel mindenhol, vagy mész egy komplett szezont rallye túrában, és ott egy jobb autóval lehetsz valahányadik, akkor mire fog szívesebben adni?
andorka 135465 2009. augusztus 27. 15:30
Válasz erre
Nem küldök én senkit sehova!
Ettól függetlenül én inkább ülnék egy A-s kocsiban alsóbb osztályban, mint egy N2-ben felsőbben. Ez olyan, mint a "nagy hal a kis vízben, kishal a nagyvízben" -téma.
Lehet hasonló a büdzsé a két helyen: felsőbb osztályban N2-N3; alsóbb osztályban A5-A6. Én inkább mennék az alsóbb osztályban jobb kocsival, mintsem a nagyokkal együtt legyek fotózva az évkönyvben (vagy Pécsett a lépcsőn). Ha versenyző lennék (de nem vagyok), akkor inkább a vezetést és az élménygyűjtést taranám a fontosnak (ahogy írtad párral korábban) mintsem másra költsem a pénzt.
Tibchi 135464 2009. augusztus 27. 00:31
Válasz erre
Szia!
Véletlen nem ismered az eladót? Nincs 1 kontakt amin el lehetne érni?
Üdv:
T
KossuthLajos 135463 2009. augusztus 26. 22:44
Válasz erre
i171776276_41699
i171776276_41699

Ladas22!
Csak ilyet tudok adni neked. Ennek egy részletét látod. Ha az korrekt, akkor szerintem a többi is. A Reji és a Rennaisance is gyárt hozzá fémmaratást. Nekem mind a kettő meg van, mert szerencsére nem teljes az átfedés, kiegészítik egymást. Nekem a Revell autója van meg.
f2d 135462 2009. augusztus 26. 22:37
Válasz erre
vlevi 135461 2009. augusztus 26. 22:29
Válasz erre
'43-as Heller makettek?

Jól néz ki, sokkal jobban mint az én 206-osom.
Annyit javasolnék, hogy a kocsi tetején a "lapátnyeleket" próbáld meg levágni, és kicserélni nagyon vékony húzott szálra.
Raybrig_89 135460 2009. augusztus 26. 22:28
Válasz erre
Ezek az 1/43-mas hellerek ugye?:) Aranyosak,jól néznek ki!
ladas22 135459 2009. augusztus 26. 22:19
Válasz erre
fiat131 reji 14eu
fiat131 reji 14eu

fiúk!
valaki nem tudna képet fiat 131 motorháztetejének a belsejéről?
egy italeri készletet építek de azon teljesen sima.
ismerek egy maratást amit NEM vettem meg hozzá azon van rá egy elem de nem tom mennyire korrekt. köszönöm előre is
ladas22 135458 2009. augusztus 26. 22:16
Válasz erre
P1060991
P1060991
P1060992
P1060992
P1060994
P1060994
P1060995
P1060995

sziasztok!
ide is bedobok néhány képet a mostani munkáimról. a peugeot festése nem a legacélosabb a rajtahagyott sorjárol nem is beszélve.
nem tom mi van mostanában a makettinfon minden topicban csak a vitázás megy.
NGPETI 135457 2009. augusztus 26. 20:48
Válasz erre
jó reggelt! :o)

Magyar Miki sok-sok gokart bajnokság után egy "nagy N-es" Mitsu és Subaru után ült át Suzukiba,mert erre van pénz...
akkor most Őt is elküldenéd túrázni,mert nincs elég szponzor?

egy kis adalék:
www.rallyfanatic.hu/modules.php
andorka 135456 2009. augusztus 26. 18:57
Válasz erre
Megnéztem egy összefoglalót az idei VP raliról, ebben is voltak N2 Swiftek (Magyar Miki és Budai Csaba volt a főszereplő). Hát remélem összejön nekik egy olyan gép, ami kicsit könnyebb, kicsit több a nyomatéka és van benne sperr difi! (Ja, hogy pont most mondtam el, hogy egy A-s kocsi kéne alájuk?)
ezt a videót néztem: www.youtube.com/watch
vlevi 135455 2009. augusztus 26. 18:27
Válasz erre
A másik pedig, Turán Frici járgánya www.duen.hu/foto.php
vlevi 135454 2009. augusztus 26. 18:26
Válasz erre
Azt a képsort ismered, amin "Janikáék" átvették a 307-est? Mondjuk nem 2004-es.
www.duen.hu/foto.php
NGPETI 135453 2009. augusztus 26. 18:21
Válasz erre
f2d 135452 2009. augusztus 26. 17:13
Válasz erre
Sziasztok!

2004-es Peugeot 307 WRC belsejéről, főként az ülésekről keresek képeket, de sajnos eddig nem találtam. Esetleg valaki tudna segíteni?
NHZsolt 135451 2009. augusztus 26. 09:28
Válasz erre
www.rallyphoto.ro/kategoriak/kat118/images/kep_20090823235120.jpg érdekes típusválasztás... Az oldalon egyébként sok fotó van a román bajnokságról. www.rallyphoto.ro/index.php
gp78 135450 2009. augusztus 26. 08:47
Válasz erre
sziasztok
csak segiteni szeretnék aki 1/24 kerekeket keres itt szétnézhet megéri.

www.vatera.hu/listings/index.php
NHZsolt 135449 2009. augusztus 25. 22:50
Válasz erre
Azt gondolom, nem vagy cégvezető, így nem az Ő fejükkel látod a világot. Nem is baj, a baj inkább az, hogy sajnos azok meg nem úgy gondolkodnak, ahogy most Te...
Így aztán nem könnyű eredményt elérni tárgyalásokon. Viszont az elért eredményt könnyű elrontani, ha nem úgy teljesítesz, ahogy tervezted, ahogy ígérted, vagy ha más rád ajánl, márpedig itthon ez is jellemző, de máshol is. Azt meg nehéz eldönteni, mi a jó reklám, így a legtöbb cégvezető nem is gondolkodik olyanban, ami nem a megszokott marketing, mert félnek, nagyon nehéz bevonni Őket egy sportreklámba (is).
Nem szégyen sem a másodosztály, sem a sprint, de ha van olyan szponzorod, aki első osztályt akar és támogat, akkor nem lehet azt beadni Neki.
andorka 135448 2009. augusztus 25. 19:51
Válasz erre
"Amikor leülsz egy cég vezetőjével tárgyalni, tudni kell, hol mész, mikor van verseny, milyen futamok lesznek, milyen autóval és milyen lehetőségeket kínálsz számára. Mert egy üzletember enélkül komolytalannak gondol, jogosan. "
Pont ezt írtam, hogy már szezon előtt tudni kéne, hogy mivel és hol akarunk menni.Így már rájön az ember szezon előtt, hogy összejön-e egy 'élvonal' vagy sem. Szerintem nem szégyen a ralisprint vagy a másodosztály sem, ha csak arra van lé.

"Képzeld el, Te vagy egy cég vezetője, valaki eljön Hozzád tárgyalni, és elmondja, hogy versenyezne, nem tudja még pontosan, melyik bajnokságban, nem tudja biztosan, milyen autóval, de pénzre volna szüksége, és ha nem kell, majd visszaadja a felesleget. Komolyan tudnád venni?"
Ha üzletember lennék, akkor elvből én keresném a versenyzőket. Ez persze függ attól, hogy mit akarok hirdetni és hogy éri el -szerintem - legjobb hatékonyságot a reklámom. (Emlékezzünk Kőváry Barnus Est.fm-es matricájára a kocsi padlólemezén!)
És nem sértődnék meg, ha valaki azzal fordulna hozzám, hogy nem jött össze neki a szezon és inkább visszaadja a támogatást. (ez ugye nem Magyarország, csak álmodom)Az ilyen versenyzőnek élből felajánlanám a következő szezont, gondolkodás nélkül. (mert korrekt)
NHZsolt 135447 2009. augusztus 25. 18:13
Válasz erre
Andorka!
Egy apróság, szponzor téma...
Közel 20 éven át tárgyaltam cégvezetőkkel, nem lehet olyat csinálni, hogy év elején kész van minden és nem kell több szponzor. Ha másért nem, mert egy újabb verseny, egy kis fejlesztés, egy garnitúra új gumi mindig jól jöhet. Vagy a keletkezett hibák, károk is pénzt kívánnak.
Amikor leülsz egy cég vezetőjével tárgyalni, tudni kell, hol mész, mikor van verseny, milyen futamok lesznek, milyen autóval és milyen lehetőségeket kínálsz számára. Mert egy üzletember enélkül komolytalannak gondol, jogosan. Képzeld el, Te vagy egy cég vezetője, valaki eljön Hozzád tárgyalni, és elmondja, hogy versenyezne, nem tudja még pontosan, melyik bajnokságban, nem tudja biztosan, milyen autóval, de pénzre volna szüksége, és ha nem kell, majd visszaadja a felesleget. Komolyan tudnád venni? Ha pedig egyszer valaki "fel sül" a reklámmal, nem teljesít, akkor jövőre számíthat arra, hogy ismét tárgyalni tud veled? Szerintem érdekes helyzet volna, de üzleti szempontból bukásra van ítélve az egész.
Na ezért van, hogy valaki bele kezd valamibe, és év közben is megy szponzorokhoz, hogy a folytatást is megalapozhassa. Volt, hogy a Ladára nekünk a következő évre szóló szerződést az utolsó verseny előtt kötöttük meg, így ezen a versenyen már előzetes grátisz-ként az autón megjelent a reklámfelirat. Abban az évben minden futamra volt 1-2 új matrica a kocsin, és nem csak néhány futam volt, de így tudtuk megalapozni, hogy egész évben kellemesen és anyagi biztonságban versenyezhettünk.
NHZsolt 135446 2009. augusztus 25. 16:33
Válasz erre
Két dologról beszélünk, ez a téma időnként fel-fellángol ralis fórumokon is. A néző látványt akar, jó versenyzést, esetleg egyesek esést, ezért mennek a pálya szélére, a versenyzők pedig versenyezni, kiszolgálni a szponzorokat, és persze élményeket szerezni.
Mindenkinek máshol van az az ingerküszöb, ami élményt okoz, van, akinek elég, ha megcsúszik előtte valaki, máris az a király, ha Loeb baromi gyorsan de íven elfordul, az pedig kevés. Más meg "szakmai" szemmel nézve eleve olyan helyet keres, ami nem hajtű kanyar, ahol látni a tempóbeli különbséget, ahol látni, hogy valaki eltolja, vagy öblöget, netán már fékez is egy gyors helyen. Mert ott lehet sok másodpercet veszteni. Megint mások szerint "szutyok volt a verseny", ha nem estek be előttük legalább öten. Hiába, a néző már csak ilyen.
Egy dolgot nem tud a legtöbb ember, és soha sem fog megtudni, csak ha bele tud ülni egy versenyautóba. Hogy mennyi pénz, mennyi felkészülés, munka, energia és idő van abban, hogy rajthoz álljon, és nem lehet tudni, egy defekt, egy kicsúszás a versenyzőnél mekkora anyagi teher, vagy netán pontban, eredményben mérhető veszteség, ezért azt sem látja át kívülről, hogy miért megy valaki úgy, ahogy...
Én ültem kis és nagy autókban is, tudom, a nagy autóhoz nem kicsit több pénz kell, hanem sokszor annyi, és bizony arra nem véletlenül vigyáznak jobban azok, akiknek ki van számolva az éves költségvetés. De azzal mennek, mert vagy a támogatói kör várja ezt, vagy valamiért Ők érzik úgy, hogy ezt választják.
Mentem sok külföldi versenyen is, a szponzorok akkor mindig kaptak hazai sajtó-s megjelenést, ami mérhető eredmény számukra, ráadásul pl. a Hondával nagyon nem kerülhettem volna bele évkönyvekbe, újságokba, így azonban többször is, vagyis kiszolgáltam azt az igényt, amiért a pénzt adták. Reklámoztam Őket. És hogy egy 20x-os EB, pl. a Rajd Polski vagy a Barum Rallye kevesebből kijött, mint egy hazai OB futam, ellenben kétszer annyi gyorsasági kilométert mehettünk jobb pályákon, kevesebb etappal, azt hiszem, ezek után az vesse ránk a követ, aki nem ezt tette volna a helyünkben.
Kívülről lehet ítéletet mondani, kritizálni, a legtöbben meg is teszik, de egy dolog azért fontos, ha valaki lassan megy a nézők véleménye szerint, azért azt nem árt tudni, hogy Ő benne ül a versenyautóban és élményei vannak, míg a néző a pálya szélén áll...
A mezőnyt pedig, ha leválasztjuk a "tölteléket", aki nem megy jól a nézők szerint, kb. 20 autó alkotná, azért sem a szponzor nem adna pénzt, sem az emberek nem utaznának az ország egyik feléből a másikba. És annak a győzelemnek nem nagyon volna értéke sem, hiszen minden kategóriából kb. az első 2-3 ember mehetne csak.

Ja, és szerintem a héten kész leszek a subarukkal, így lesz makett is, amit felteszek... :-)
andorka 135445 2009. augusztus 25. 16:31
Válasz erre
Szia Gala!

Kösz az infot, így már árnyaltabb a kép, és érződik, hogy a szponzorpénz valóban elmegy (meg még több is akár) egy-egy évad alatt. Nem volt unalmas, és két műanyag darab festése közben is tudok olvasni:)

N-csoportos Mitsu és barátai: Makinen A-s locsival lett VB, nem N-essel! (Szép is lenne utcai kocsival leutózni 500Nm-es WRC-ket...)

Sajnos nem láttam Zagyva Lalit (vagy nem emélkszem rá), de ha hazaérek rákeresek a tube-on, igérem.

Kategóriák: miért akarod elsöpörni az N-csoportot? A mai szakágvezetés pont őket akarja előrenyomni. Nincs is baj velük, mert ott kellene kinevelni az A-s menőket. (ezért tartom csikó kategóriának: itt tanulhatják a ralisportot a fiatalok viszonylag olcsón)
Gala 135444 2009. augusztus 25. 15:26
Válasz erre
Andorka!

Természetesen nem memóriajátékként kell gondolni a rally-ra, ezt nem is várja el senki. :) Másrészről azt is leírtuk már többször, hogy csak a Barumon mentek Zsoltiék ilyen magas rajtszámmal, itthon kábé a fele volt. Ezzel együtt Te döntöd el kire akarsz emlékezni, nyomtatsz-e listát vagy sem...

Remélem nem utatok senkit aki a rallye-makettezésből csak a műanyagok festésével kíván foglalkozni, de néhány témát azért kibontanék a teljesebb kép miatt...

1. Költségek

Valóban felkészítés (!) szinten két verseny között, elég csak olajat cserélni, de azért pár nulla elgurul máshova is. Kezdjük az év elején váltott licensszel ami nem sok de tizen-párezer ide is elmegy.

Aztán a homológ biztonsági kellékek amik zseniális módon 5 évente "tönkremennek" és vehetsz újat. Ez egy komplett autóra egy 500k-1M közötti összeget ízléstől függően.

A versenyeken ott van az a filléres nevezési díj is, ami megint levesz egy hatszámjegyűvel, és ugye tudjuk itthon micsoda remek ellenszolgáltatást kap az ember.

Illik a verseny előtt bejárni a pályát a párosnak aki autóbérlés, matrica, üzemanyag, szállás és étkezés beszámításával ismét pártizenrezer

A futamra oda kell juttatni a paripát (vontató, tréler, esetleg haver) kell hozzá egy minimun 4 fős szervízcsapat (bármilyen megbízható az autó, bármikor odaütheted) akiket legalább illik etetni és szállásolni, ha már fizetést nem adsz nekik. Ha bérled a szervízt elintéznek ugyan mindent, de néhány Deákkal akkor is szegényebb leszel

A futamon kell tölteni némi benzint a vasba, pótolni egy két nedűt, de ez is megáll néhány tizesben. Elfogy róla a fék és újabb tizesek röpködnek

A fránya masina még a harmatgyenge N2-ben is képes 6db gumit elmajszolni, ami a legolcsóbb Yoko-Matador kivitelben is 2 kiló körül van. Ha eredményt akarsz elérni nyugodtan szorozd meg 3-mal és vegyél Pirelliből 8-at...

Egyszóval erre megy el a szponzorpénz... :) Ebből is látszik, hogy nem olcsó az N2, csak olcsóbb mint a többi... :)

2. Külföld

A külföldi indulás azért nem ilyen egyszerű. Egyrészt abban igazad van, hogy ha sógorok próbálják kibetűzni a cég nevét, abból még neked nem lesz bevételed. De ne felejtsük el hogy bármilyen külföldi indulás szinte 100%-os írott sajtóban való megjelenést jelent! (Motorsport, RRacing, etc) Ha sikerül egy gyengébb bajnokságot választanod, akkor még közepes lehetőségekkel/képességekkel is odaférhetsz az elejébe és máris hírérték leszel! Ha meg erős a mezőny, akkor is díjazni szokták a tisztest helytállást... Nem rossz dolog ez, de általában célszerű vegyesen indulni itthon és külföldön... Arról már nem is beszélve, hogy néha 2 külföldi futam kijön egy magyar árából...

Az N-csoport reklámértéke esetében nem értünk egyet, pont a Micu lóg ki a sorból... WRC-vel sosem alkottak nagyot, az utolsó VB címük még az Evo6-tal volt. Érdekes módon mégis ontják magukból a verziókat, mindegyiket versenyeztetik, már a tizediknél járunk, és viszik mint a cukrot!

Másrészről reklámról vitázni elég parttalan, mert azt még a legnagyobb szakértők is elismerik, hogy a reklámra költött összeg fele pénzkidobás! Csak azt nem tudni melyik fele... :)

3. Kategóriák

Az N csoportot nyugodtan tarthatod csikó kategóriának, bár nem hiszem hogy amikor Zagyva Lali átküldi a Suzukit Veszprémben az nyeretlen kétévesnek tűnik... :)

Mondjuk a gondolat menetetben van ráció, csak az lenne a helyzet ha huszáros söpréssel eltüntetnénk az N csoportot, hogy maradna vagy 40 autó és a futam másnapján meg nézhetnénk 25-öt... :( Reális alternatíva lenne egy megfizethető OB, ahol nem dobsz ki százezreket extra felszerelésre, ahol valóban működő feljutásos-kieséses rendszer van (fakezű ne tudjon gurigázni évekig) de ugye ez csak álom... Különösen amíg ilyen az MNASZ vezetése, amilyen...

Üdv:

Gala
LuckyT. 135443 2009. augusztus 25. 14:14
Válasz erre
DuEn_Szendro2009_694
DuEn_Szendro2009_694
DuEn_Szendro2009_509
DuEn_Szendro2009_509
DuEn_Szendro2009_245
DuEn_Szendro2009_245

Ne bántsuk a Ladákat! :-D
andorka 135442 2009. augusztus 25. 13:16
Válasz erre
"de komolyan,mi számít "jó menésnek" nézőszemmel számodra?"
ez emeg milyen kérdés már? az megy jól akinek szép a kocsija :P tök szubjektív.
andorka 135441 2009. augusztus 25. 13:15
Válasz erre
"akkor magyar szponzor külföldre ne menjen?
kicsit nézz körül,hányan mennek inkább kint,mint itthon,sőt,a "nagyok" közül is,pedig magyar reklám van az autójukon"
->Tegyük hozzá, olyan szponzorokkal, akik külföldön is érdekeltek. De azok a szponzorok pont nem az N-csoportot támogatják jellemzően. Vagy olyan szponzorokkal, akik mögött a versenyző vagy családja áll.

"a reklám legfőbb célja, hogy minél több emberhez jusson el
ez így is van!
de továbbra is úgy gondolom,hogy ez nem csak egy wrc-vel lehet megoldható...
bár megkérdezném,hogy kapásból (képek,stb nélkül) hány reklámot tudnál most összekötni pl. egy "élmenő" autóval?"
->Yokohama, MOL, Bomba, Castrol, Arany ászok, Terminátor 3, Rexona, Euronics, E-85,folytassam? Cserébe N-es autón lévőt alig tudok (max 2004-ből rémlik a Castrol SzabóG kocsiján)…

"egy mai igazi N-es Subaru v Mitsu olyan technikai szinten van,mint pár éve az A-s"
->Azokat a fejlesztéseket nem az N csoportban fejlesztették ki, csak oda vitték át! N-csoportban már nincs olyan fejlesztési folyamat, mint az A-ban.

"Továbbra is tartom a véleményemet, hogy ez egy csikó-csoport, egyetlen célja a tehetséggondozás, nevelés."
-ezzel továbbra sem értünk egyet,de ezzel többen vagyunk még így :o)
->Kokó legutóbbi mondanivalója alapján sajnos van pár ember aki egy elsőosztálybeli bajnoskágban csak utcai autókat akar látni. Ez lesz az élvonal, hurrá! (egy Tesco parkolóban meg komolyabb autókat lát majd az ember, mint ORB1-ben)

- azt az egyet lássd be,hogy egy szponzor ad x Ft-ot (és valószínűleg csak y bajnokságra adja),akkor nem teheted meg,hogy máshol mész egy esetleg "nagyobb" autóval és kiesel,mert nincs elég pénz és háttér
szerinted miért vannak olyanok (nem is kevesen),akik húztak egy nagyot,aztán 1-2 év múlva mégis kis autóval mennek tovább?
mert nem akarnak állandóan kiesni
->Szponzort keresni nem a bajnokság közben, hanem előtte kell! Amire összejön a pénz, abban a bajnokságban kell indulni…Mondtam, nincs kőbe vésve, hogy mindig ORB1-ben kell téblábolni! Ha nem jön össze a pénz, akkor lehet akár pihenni is. A szponzor sem haragszik meg, ha visszaadod a pénzét, „hogy bocs, de nem jön össze idén az indulás!” Ez nem szégyen! Sokkal nagyobb, ha valaki erején felül ül be egy „nagy’ autóba, amit aztán év közben cserél le, mert nem tudja fenntartani…

- "mintahogy az sem, hogy valaki éveken át a mezőnyben úgy menjen, hogy a közönség kifütyüli és nyíltan utálja, annyira béna...)"
ez nem csak az N csoportra igaz!
->Ezért sem írtam neveket! Néha gáz nézni is, hogy pár gazdag gyerek, csak töri a kanyart a drága kocsiban. Mivel jó technika van alattuk, csak csurran-cseppen egy két bajnoki pontocska is...Ettől meg hízik a májuk, pedig a kocsinak köszönhetnek mindent...

- és a legfontosabb (szerintem)
a versenyző nem a nézőért megy,hanem mert versenyezni akar!
bármivel,akár N-essel is,ha arra van lóvé
->Vagy akár fakerekű talicskán is, csak első osztályban menjen. Alább adni égő és szánalmas? (ez költői kérdés volt)
NGPETI 135440 2009. augusztus 25. 09:30
Válasz erre
"Ha valaki jól ment, akkor a fényképeken megnézem a nevét"
ha jól ment,nem látod a nevét a képen :o)

de komolyan,mi számít "jó menésnek" nézőszemmel számodra?
NGPETI 135439 2009. augusztus 25. 09:27
Válasz erre
- mi azt hívjuk szponzorpénznek,amit az autóra és a versenyzésre fordít a versenyző,és abból versenyzik!
amit ezen felül költenek el a "mosoda" és egyéb "megfejthetetlen" feliratok pénzéből jónéhányan,az nem ide tartozik...

- itthon vagy külföld
itt az ár és az élmény is különbség,ezért említettem...

- akkor magyar szponzor külföldre ne menjen?
kicsit nézz körül,hányan mennek inkább kint,mint itthon,sőt,a "nagyok" közül is,pedig magyar reklám van az autójukon

- "a reklám legfőbb célja, hogy minél több emberhez jusson el"
ez így is van!
de továbbra is úgy gondolom,hogy ez nem csak egy wrc-vel lehet megoldható...
bár megkérdezném,hogy kapásból (képek,stb nélkül) hány reklámot tudnál most összekötni pl. egy "élmenő" autóval?

- egy mai igazi N-es Subaru v Mitsu olyan technikai szinten van,mint pár éve az A-s

- "Továbbra is tartom a véleményemet, hogy ez egy csikó-csoport, egyetlen célja a tehetséggondozás, nevelés."
ezzel továbbra sem értünk egyet,de ezzel többen vagyunk még így :o)

- azt az egyet lássd be,hogy egy szponzor ad x Ft-ot (és valószínűleg csak y bajnokságra adja),akkor nem teheted meg,hogy máshol mész egy esetleg "nagyobb" autóval és kiesel,mert nincs elég pénz és háttér
szerinted miért vannak olyanok (nem is kevesen),akik húztak egy nagyot,aztán 1-2 év múlva mégis kis autóval mennek tovább?
mert nem akarnak állandóan kiesni

- "mintahogy az sem, hogy valaki éveken át a mezőnyben úgy menjen, hogy a közönség kifütyüli és nyíltan utálja, annyira béna...)"
ez nem csak az N csoportra igaz!

- és a legfontosabb (szerintem)
a versenyző nem a nézőért megy,hanem mert versenyezni akar!
bármivel,akár N-essel is,ha arra van lóvé

igazán kevés emberről mondható el,hogy a nézőknek autózik,gyors és nem okoz rengeteg kárt...
ez lenne az igazi reklámérték,ha úgy menne valaki,mint Varga C Zoli a 2107-el,olyan gyorsan,mint Loeb és annyi kárt okozna,mint Mixi 20 év alatt... :O)
ugye,ilyen nincs?
grys 135438 2009. augusztus 24. 23:22
Válasz erre
Kösz Urak!

Igazán ezek a régi rally autók tetszenek a legjobban bár a mai versenyautók közt is vannak jók de ezekben van valami plusz.

Ray a 205 pp-vel mi a helyzet?

Üdv!
Tûzszekér 135437 2009. augusztus 24. 21:34
Válasz erre
Sziasztok !
Annyit hozzáfűznék az előttem szóló írásához hogy igaza van de még sincs :) Remélem nem bántok meg vele senkit és nem kapok érte megrovást sem.
Vannak olyan cégek akinek lehet illetve van külföldi érdekeltségük ami miatt lehet reklám értéke egy külföldi indulásnak. Valamint bizonyos promóciós anyagban jól mutat hogy az általuk szponzorált autó EB futamon is hogy teljesített.
De én se adnék pénzt érdekeltség nélkül egy külföldi versenyre.

Saját illetve a baráti társaságom által értékelt versenyzők megítéléséből kiindulva. Az a véleményem hogy a rajongók és szurkolok nem az autóknak szurkolnak hanem a látványos versenyzésnek. Emlékezzünk csak vissza a rally utolsó trabijára. Az ominózus autónál minden volt csak nem épp az abszolult jó helyezés és mégis hogy megmaradt a fejekben. Na ennek van reklám értéke legalább is szerény véleményem. szerint.
Valamint az a baj a mostani rallyval hogy nincs látvány a drága autók miatt amit érthető okokból féltenek a versenyzők. Igy a nézőknek szinte nincs is mire emlékezniük .
andorka 135436 2009. augusztus 24. 21:07
Válasz erre
Szia!

"Picit szomorú, hogy egy mai magát fanatikus szurkolónak valló egyed nem ismeri fel a mezőny összes autóját, anno mikor én beleszerelmesedtem ebbe a közegbe kívülről fújtam minden infót... No de sebaj, a világ változik..."

Egyrészt ez egy makettező fórum, ami minden a kis műanyag alkatrészekről, festékekről és matricákról szól. Fanatikus rajongók nem biztos hogy itt vannak... Magyar ralira még nevezési listát sem szoktam nyomtatni, mert fölöslegesnek tartom. Ha valaki jól ment, akkor a fényképeken megnézem a nevét. Ez főleg azért is durva (mármint ismerni az összes autót) , mert a 149-es rajtszám előtt szokott lenni még 148 autó és akkor azokat is tudni kéne? Nekem nem a memória fejlesztés a hobbim, bocsánat.
andorka 135435 2009. augusztus 24. 21:01
Válasz erre
Szia!

Na, akkor én most itt nem értek valamit. Egyfelől azt mondod, hogy egy olajcserével megúszható a verseny, másrészről meg a szponzorpénzeket emlegeted. Nem érzem egyensúlyban a két oldalt... (nyilván nem az egész lé megy a kocsira, kell máshova is)

Itthon vs külföldi indulás. Ezt ismerem, nem is biztos, hogy a lehúzós magyar rendezőket kell okolni az elvándorlásért, illetve neves versenyzők távolmaradásáért. Inkább a szakág vezetését és az autópusztító pályákat szokták okolni...(nincs rálátásom)

Ide tartozik még ez is: én magyar szponzorként nem támogatnék senkit külföldi indulásra. Tudom, hülyén hangzik, de egy fillért nem adnék arra senkinek. (Mert feltehetően a magyar szponzornak nem külföldön kell a reklám, hanem itthon. Miért adnék pénzt, hogy egy sógor nézze a reklámomat és azon gondolkozzon, hogy is kell kimondani a cégem nevét...?)

Visszakanyarodva az N-csoport reklámértékére: nem győztél meg, a Mitsu legalább 10 éve nem az N-csoportra fókuszál. A Subaru is csak akkor kezdte el Toshi Arai sikereit promotálni, amikor rádöbbentek, hogy a WRC-vel nem rúgnak labdába.Fejleszteni biztos fejlesztettek, de nem reklámoztak. Külföldön is (pont mint itthon) minden az abszolút időkről szól. Lehet, hogy te borzasztó nagyot csatázol egy N2-es kollégával, de az abszolút 23. és 28. helyén állva. Ennek nincs hírértéke. (WRC közvetítésekben jó, ha a PWRC kategória kap 3 percet a végén). És igen, a reklám legfőbb célja, hogy minél több emberhez jusson el (és lehetőleg megmaradjon a fejükben). Ha nem mutatják őket a tévében (újságban, neten, bárhol), akkor annak nincs reklámértéke, kidobott pénz.
Talán a 60-as években voltak N-es szintű gépek utoljára a világbajnokságon a mezőny élén. Olyat meg soha senkitől nem hallottam, hogy azért vesz X márkájú autót, mert az N-csoportban micsoda megbízható egy autó és mekkorát csatáznak vele futamról futamra...
Továbbra is tartom a véleményemet, hogy ez egy csikó-csoport, egyetlen célja a tehetséggondozás, nevelés. És aki nem tud továbblépni (nem pénzügyileg gondoltam eddig sem), az inkább maradjon még tanulni, vagy lépjen olyan osztályba/ bajnokságba ahol több babér terem neki. Nincs kőbe vésve, hogy aki ORB1-ben ment, az nem nyergelhet át máshova. (mintahogy az sem, hogy valaki éveken át a mezőnyben úgy menjen, hogy a közönség kifütyüli és nyíltan utálja, annyira béna...)

UFF
vlevi 135434 2009. augusztus 24. 16:51
Válasz erre
Egy "okos", azaz inkább elbaltázott transkit. Korábban már volt róla szó, svéd vagy norvég rallys dekor Hátsó szárny helyett 4db gumi többet ért volna :(
www.hobby-carmodel.com/scripts/hdi_produit_inc.asp
KossuthLajos 135433 2009. augusztus 24. 10:06
Válasz erre
JazzZ 135432 2009. augusztus 24. 08:58
Válasz erre
KossuthLajos 135431 2009. augusztus 23. 23:33
Válasz erre
Nekem nagyon tetszik. Végre nem csak "modern" autókat lát az ember, hanem egy kicsit hőskorit is. Nagyon tetszik.
Raybrig_89 135430 2009. augusztus 23. 22:58
Válasz erre
grys 135429 2009. augusztus 23. 22:17
Válasz erre
P8230031
P8230031
P8230037
P8230037
P8230040
P8230040

Ismét némi haladás a Ford Escort MK2 vel.Még a motortérrel lesz egy kis ügyködés meg a matrinyák.Ezek után csak Tamiyát tamiya kiegészítőkkel:)
vlevi 135428 2009. augusztus 23. 20:31
Válasz erre
2008_lancer_evo_ix_005
2008_lancer_evo_ix_0...

Hamár kerék. Ilyen felnit látott már valaki? (Persze gyantából, nem igazit :) )

Végignéztem pártucat féle műgyanta felnit, és még hasonló sincs.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.