/ Fórumok /

56-os infok-fotók, stb.

Mivel 2006-ban van az 56-os forradalom 50. évfordulója, ezért gondolom páran készítünk majd az alkalomra egy témábavágó makettet, diorámát. Ehhez nehéz lesz anyagot szerezni, de itt megoszthatjuk egymással az infokat.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.
Sz.Szabi 424843 2006. július 25. 23:04
Válasz erre
Szia Archy!

Igyekszem használható fotókat készíteni!

Kovács Imiről is próbálok fotót szerezni.

Üdv.: Szabolcs
Archy 424842 2006. július 25. 13:02
Válasz erre
Szia Szabi!
Nagyon megköszönném! A korlátról találtam még anyagot, inkább a levezető lépcső, és esetleg a lenti részek érdekelnének. Minél többen meg szeretnék építeni a lenti részből. Mailt megkaptam! Válasz ment. Jó látványmakettezést! :-)
Üdv: Áron
Elektrolakatos 424841 2006. július 25. 02:13
Válasz erre
csak ha jól emlékszem azokon nincs rácskorlát!
Sz.Szabi 424840 2006. július 25. 00:38
Válasz erre
Szia Archy!

A Kapisztrán téren, a Hadtörténeti Intézet bejáratánál is van egy ugyanilyen kivitelű illemhely. A hétvégén az apci kollágákkal látványmakettezünk, és biztos lesz nálam fotómasina, készítek pár képet, hátha segít a kivitelezésben!

ui.: fotók mélben mentek (May Karcsi munkái)

Üdv.: Szabolcs
Archy 424839 2006. július 22. 08:57
Válasz erre
Menék én, de Balatonfenyvesről kicsit drága, meg az ember fél (ha nem az egész) napja rámegy. Ezért kérném, hogy aki megteheti, segítsen néhány fotóval. Mert legközelebb, valszeg a bolyaira fogok budapestre menni.
Áron
Emerick 424838 2006. július 21. 21:22
Válasz erre
A Kálvinon nézd meg :) a Múzeum körúton, ott van a múzeum sarkánál egy újabb, de üres üvegpalota (irodaház) után; máig használatban van -igaz nem mindig van nyitva. Szerintem ugyan olyan!
Emerick
Elektrolakatos 424837 2006. július 21. 21:19
Válasz erre
jól mondod...az Opera meg az Andrássy környékén
fulcrum69 424836 2006. július 21. 21:16
Válasz erre
a kisföldalatti(egyesmetró) vonala környékéről emlékszem ilyenekre, meg igen, az oktogonnál, meg valahol a deáktér környékéről is
Archy 424835 2006. július 21. 19:36
Válasz erre
Ma voltam az oktogonnál, le van zárva a wc, tele van szeméttel :-(
Szóval megköszönnék minden fotót, ami ilyen wc-t árázol, mer hát meg kéne építeni valami alapján. :-)
Áron
Akos 424834 2006. július 21. 19:26
Válasz erre
Iszonyúan jó, szinte követeli, hogy csináld meg... várjuk.
Kalóz 424833 2006. július 21. 19:23
Válasz erre
Archy!
A képről nekem inkább a Rákóczi út/ Körút sarok éjjalnappal közért ugrik be, de valszeg az újság jobban tudta. Viszont szerintem egyik helyen sincs már meg a WC, mint a tövbbi helyeken sem, bár a Nagykörúton volt pár, egy pl. az Oktogonnál.

Üdv: Kalóz
Archy 424831 2006. július 21. 18:19
Válasz erre
wc.jpg méret: 43.5 KB
erről mit tudtok fotó esetleg másik szögből, vagy tudna valaki mondani valamit erről a wc-ről, hogy nézett ki, megvan-e ma is? Stb.
Áron
Kalóz 424820 2006. július 19. 16:10
Válasz erre
Bocsi, az 1994. 3. számot kihagytam, pedig a 42-es jel abban szerepel.

kalóz
Kalóz 424819 2006. július 19. 16:08
Válasz erre
Ha már itt tartunk:

Az ék alakú hadijel pontos méretei nem, csak az elhelyezése, és az arányai voltak meghatározva. A jel magassága az elhelyezés helyétől függött, szárnyon pl. belépőéltől kilépőélig. Ez volt 12 egység. A jel alapja 6 egység, ezen belül a zöld éké 2 egység, a fehér csík szélessége 1,5-1,5, a piros csíké 1/2 egység az alap hosszában mérve.

Az 1991-től bevezetett felségjelzés alapja 400 mm, a magassága 800 mm. A fehér szegély 10 mm széles. Az egyes sávok egyforma szélesek. A felségjel mindenütt egyforma méretű.

A 41-es hadijel kétféle méretben készült,120x120 cm és 80x80 cm méretben. A fehér kereszt szárainak szélessége 30, ill. 20 cm, a fekete alap szélétől 8, ill. 6 mm-re végződtek. Meg volt szabva, melyik gép, milyen részén, mekkora jelet kell alkalmazni és pontosan hova elhelyezni. A függőleges vezérsík és oldalkormány vízszintes vezérsíkok feletti részét, ill. a vízszinteseket és magassági kormányokat 3 részre osztva nemzetiszínűre kellett festeni, a vízszintesen a zöld volt kívül (előfordult fordítva is!). A túlzott feltűnés miatt a fehéret később áfestették vagy nem festették fel. A háború végén meg már abszolúte volt a kavar, akkor csak max. a lajstromszámot festették fel, ha felfestették egyáltalán.

A 49-es és 51-es felségjelek 3 méretben készültek, 600, 800 és 1000 mm átmérővel, és az egyes elemek méretei is meg voltak határozva.

Akit részletesebben érdekel a dolog, annak ajánlom a Modell és Makett 1993. 4., 1994. 1. 4. és 5. számait.

A fentiektől függetlenül Stefan nagy munkát végzett és csak elismerés illeti érte.

Üdv: Kalóz
Bendegúz 424815 2006. július 19. 11:01
Válasz erre
1913.jpg méret: 15.1 KB
1914.jpg méret: 15.7 KB
1919.jpg méret: 12.2 KB
1919-2.jpg méret: 11 KB
1920.jpg méret: 11.3 KB
1931.jpg méret: 9.6 KB
1932.jpg méret: 11.8 KB
1938.jpg méret: 10.7 KB
1942.jpg méret: 8.5 KB
1948.jpg méret: 14.7 KB
1949.jpg méret: 16.2 KB
1951.jpg méret: 14.2 KB
1956.jpg méret: 14.8 KB
1991.jpg méret: 12.8 KB
No akkor parancsoljatok, itt vannak digitfotoban az említett felségjelvények. bár az kicsit furcsa, hogy 56, meg 91 között hagytak egy elég nagy rést...
Stefan 424814 2006. július 19. 10:51
Válasz erre
Ez jó kérdés. Én csak másoltam a falat :-D
Egyébként szerintem igen is, meg nem is: Fulcrum69 szerint néhány gép át lett festve (vagy csak a Mi-4), az valószínű olyan maradt. A többi meg eleve át sem lett festve, tehát (kb.) 1991-ig maradt a csillag.
De valószínű, hogy amikor 56-ot leverték, nem nagyon hagyták meg az átfestett jelzéseket, de ezt nem tudom.
Ha valakinek több infója van a Mi-4 -es történetéről, biztos jobban tudja.
fulcrum69 424811 2006. július 18. 19:49
Válasz erre
lécci!!
lécci, hagy kössek bele én is!!!
a forradalom után újra csillag volt a gépeken, vagy nem???
Kalóz 424810 2006. július 18. 19:04
Válasz erre
Letöltöttem, klassz anyag. Egy észrevételem lenne, egy kis hiba minden hasonló ábránál előfordul: A csillag szárai a valóságban egy egyenesbe esnek, és nem tompaszöget zárnak be, mint a rajzokon. De attól függetlenül használható.

Üdv: Kalóz
Stefan 424808 2006. július 18. 16:38
Válasz erre
HuAF.pdf méret: 22.8 KB
Csak azt nem értem, hogy a pdf -et miért nem találja, amikor ott van és elvileg az útvonal is jó. Ha esetleg valakinek kell, akkor csatoltam.
Stefan 424807 2006. július 18. 16:30
Válasz erre
Egyébként amikor utoljára Szolnokon voltam (ez sajna nem mostanában volt...), akkor a múzeum kerítésének külső feléről lerajzolgattam a Magyar Légierő történelmében használatos jelzéseket, amiből csináltam is egy kis tallózós flasht:
istf.uw.hu/istf/huaf.html
Nem biztos, hogy a leg-fullosabb, de azért remélem érdekes.
Stefan 424806 2006. július 18. 16:24
Válasz erre
fulcrum69 424805 2006. július 18. 16:12
Válasz erre
figyu, emberek!
a töricuccomból tok szedni helyeket, ahol folytak harcok, meg eseményeket is!
Mi-4 -est(számra már nem elékszem) festettek át magyar zászlósra...
amúgy egy ötlet diorámához: lyukas zászló!
hellodebil 424804 2006. július 16. 09:03
Válasz erre
Hi!
Csatlakozom az hozzátok.. gyönyörű munka! Gratula!
atya2001 424802 2006. július 12. 18:29
Válasz erre
Hali Batya
Nagyon tetszik a diód, látszik a 1,5 év munka benne van rendesen.
Gratu még1szer!
csaio
atya
Elektrolakatos 424800 2006. július 12. 18:14
Válasz erre
Batya!

Időrendben nincs valami közelebbi a programokról?

Üdv:Elektro
Batya 424798 2006. július 12. 16:36
Válasz erre
Kedves Stefan !

Nem olyan nehéz majd Hévízen meglátod:)

Üdv
Batya
Stefan 424797 2006. július 12. 15:47
Válasz erre
Én még mindíg hihetetlenkedve nézem. Egyszerűen tökéletes. Minden kis részlet megvan. Teljesen élethű. Zsenik vagytok Lacc -al (már várom tőle is az újabb képeket a pincéről).
Batya 424796 2006. július 12. 15:28
Válasz erre
AFV.jpg méret: 145.5 KB
AFV 1.jpg méret: 137 KB
AFV 2.jpg méret: 167.4 KB
AFV 3.jpg méret: 159.2 KB
AFV 4.jpg méret: 130.2 KB
AFV 5.jpg méret: 169.8 KB
AFV 6.jpg méret: 211.4 KB
Kösz mindenkinek !

A port igen nehéz rögzíteni de a következő eljárások vannak rá:
1. Tapétaragasztóval rögzítem itt nagyon oda kell figyelni hogy 100%takarjon mert elég morbid látvány száradás után ha nem fed.
2.Patt lakkal átfújod és abba szórod a port.
3.A ragasztóspray mely hasonló a hatás mint a lakknál de jóval erősebb a tapadás.
4.Kiprópáltam még vízesen felvinni 2ecsettel az egyik tiszta víz a másik pedig poros.
Hát kb. ennyi De nekem nem sikerült rögzítenem 100%osan.(
De Hévízen(WorkShop2006 Október 14-15) Mindenkinek válaszolok személyesen a kérdésére és a dio. élőben látható lesz.

Üdv
Batya

U.i.Pár kép még 56-os dioról. És tessék minnél több magyart témájú diorámát építeni !!
Emerick 424795 2006. július 12. 09:48
Válasz erre
Nagyon szép!
Vhol már láttam, talán itt ezen a honlapon, és már akkor is tetszett!
GRATULA!
Emerick
Bundesign 424794 2006. július 11. 23:55
Válasz erre
térdre esek elötted mester!!! :) ez hihetetlen széép! amúgy zt hogy porolod? minden rögzítve van az utolsó porig?
Zoli 424793 2006. július 11. 20:00
Válasz erre
Szia Batya!
Nagyon szép lett a műved, szerencsére élőben is láthattam.
z
Stefan 424792 2006. július 11. 17:36
Válasz erre
Ez valami gyönyörűre sikerült!!!
Batya 424791 2006. július 11. 17:30
Válasz erre
1956 1.jpg méret: 111.1 KB
1956 2.jpg méret: 149.7 KB
1956 3.jpg méret: 143.3 KB
1956 4.jpg méret: 190.4 KB
Üdv Úrak !

Én másfél évet szántam a Diorámámra mely az 1956-os forradalom emlékére készült és eközben igen sok képi és filmanyagot sikerült összegyüjtenem.
Hát megosztom veletek az oldalak linkjeit:
otvenhatoskepek.fw.hu/ www.akm.externet.hu/km/gyujt/foto56/index.htm
www.rev.hu/

És pár kép a Diórámáról.

Üdv
Batya
páncélos 424790 2006. július 11. 14:33
Válasz erre
Archy!

A Regimentet olvastam (sőt...)
Ha valamit kivonnak a rendszerből attól még meg van.
Lásd ma: BMP-1, BRM-1K, 2Sz1, 2Sz3, MT-LB, MT-LBu...stb
Ha esetleg lenne valami, ezek sem rozsdásodnának Kalocsán vagy Tápiószecsőn.

Tisztelettel: Rejtő István
Archy 424789 2006. július 11. 13:53
Válasz erre
Páncélos!
Regiment magazin 2006. június Számvéber Norbert cikke, 33. oldal, 4. fejezet, utolsó bekezdés: "1956 első felében a nehézharckocsi-rohamlöveg ezredekbe szervezett ISzU-122S nehéz rohamlövegeket kivonták a rendszerből, de az ISz-2-es nehéz harckocsik egy ideig még szolgálatban maradtak."
Ha nekem nem hiszel (most mondtam másodszor) keresd ezt meg, olvasd el. Ebből világosan látszik hogy október végén már nem lehettek a magyar néphadseregben rendszerben ISzU-122S nehéz rohamlövegek. Mert nem a forradalom hatására vonták ki őket, hanem előbb.
De az oroszok 1956 és 1959 között modernizálták a még meglévő ISzU-122 rohamlövegeiket, így elvileg rendszerben voltak 1956 októberében. Csak az a kérdés, hogy a Magyarországon (Budapesten) bevetett egységek rendelkeztek-e ilyennel?
Áron
páncélos 424788 2006. július 11. 13:40
Válasz erre
Uraim!

Ami tuti:
Hazánk 1956-ig rendelkezett: T-34/85, ISz-2,-harckocsik, ISzU-122S, SzU-76M rohamlöveg, GAZ,ZiL,Csepel -tgk.
Szovjet csapatok: T-34/85, T-54, PT-76, ISz-3 -harckocsik, ISzU-152 rohamlöveg, BTR-40, BTR-152, ZiL-157 -járművek.
Az 56-os eseményeket követően (Szovjet döntésre) kivonták az ISz-2 nehéz hk-kat és az ISzU-122-es rohamlövegeket.
Archy 424787 2006. július 11. 10:19
Válasz erre
No, itt van pár link, egy pár fotógyűlytemény a nem túl sok közül. Vannak érdekes dolgok :-) Ja és továbbra is várom az infokat az esetlegesen bevetett ISU-122-esekről. Magyarok már kivonták akkorra, de az oroszoknál még volt szolgálatban.
otvenhatoskepek.fw.hu/ forum.index.hu/Article/showArticle
www.akm.externet.hu/km/gyujt/foto56/index.htm www.registrationshu.org/szinhiv/okt23/ulloi_ut.jpg
Áron
Emerick 424786 2006. július 11. 10:09
Válasz erre
Nos, akkor felavatom én ezt a topicot!
A szovjet és magyar egységekről lehetne talán összegyűjteni, mit is használtak akkoriban! (No meg, hogy hely szerint hol voltak harcok vmilyen módon. A szovjetekről annyit tudok, hogy a fővárosnál bevetett egység egy gyorsreagálású, a Varsói Szerződéstől teljesen független (!) egység volt, fehérvári parancsnoksággal. Ennek megfelelően teljesen gépesített volt, a legmodernebb fegyverekkel és járművekkel. A harcok előrehaladtával viszont nem vagyok biztos abban, hogy régebbi, még valahol raktáron álló eszközöket nem vetettek be. Pontosabb típusmeghatározást nem vállalok, azt másra bíznám! :) A magyar haderőről nem tok nyilatkozni, az szintén legyen vki más feladata!
Aki a politikai események összetettségére lenne kíváncsi, annak ajánlom Rainer M. János: Nagy Imre c. két kötetét. Olvasmányos tényfeltáró műről van szó.
Egyenlőre ennyit!
Emerick
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.