/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
hellodebil 425166 2006. augusztus 14. 13:18
Válasz erre
Ugyanezt irtam én is! a Bismarck tűzvezetése nagyon preciz volt, ahogy egyszer régen a Top gunban olvastam:
"
A tüzéreik azonnal viszonozták a tüzet, és gyorsan be is lőtték magukat. 7 perce tartott a tűzpárbaj, mikor a saját lövéseinek füstjétől és a közelében becsapódó ellenséges lövedékek viz és füstpermetétől beboritott Hood-ot végzetes találatok érték... a Bismarck legalább egy, a levegőből meredeken lecsapódó lövedéke áttörte a vékony páncélzatú fedélzetet, és a hajótestben robbant a lőszerraktárban. A hatás elképesztő volt.. Tilburn kadét csak arra emlékszik, hogy valaki jelentette: eltűnt a tájoló, egy másik pedig, hogy eltűnt a kormánykerék... és a viz elérte a normális körülmények közt a viz felett 14 méterrel álló hid szélét."
ChevyG 425165 2006. augusztus 14. 13:10
Válasz erre
A Bismarck nem volt a leg nagyobb csatahajó a világon, de a tűzvezetése nagyon profi volt és talán meg is haladta a korát.
Sokan a csatahajó témában keverik a leg jobbat a leg nagyobbal.

Mire ment a yamato a 9 db 460 lövegeivel, ha el se találja a célpontot?

A Bismarcknak 8db 380asa volt de az pontos volt!
ChevyG 425164 2006. augusztus 14. 13:06
Válasz erre
ChevyG 425163 2006. augusztus 14. 12:58
Válasz erre
Köszi!

örülök is meg nem is: örülök, hogy végre valami infó, de ez a festés szerintem nagyon bazári?
csak 1 festése lehetett a hajónak?
Sebi 425162 2006. augusztus 14. 12:36
Válasz erre
Ja ! Bocs ! Most nézem, hogy az árbóc szürke. Legyen mondjuk humbrol 140 v. 145
hellodebil 425161 2006. augusztus 14. 12:36
Válasz erre
Hmm... ismerem régről ezt az oldalt, mindenesetre irnak érdekes dolgokat... eléggé szubjektiv, pl a Bismarckot az összehasonlitásban eléggé lehúzzák, ami kissé nevetséges... a Bismarck 1941-ben a világ egyik legmodernebb csatahajója volt! Nem véletlen h porrá zúzta az angolok csatahajóit, ha utánna nézel bármely szakirodalomban, technikailag és egyéb téren is messze felúlmúlta bármely angol, francia vagy olasz csatahajókat! Ezek tények, ez az összehasonlitás meg pont az ellenkezőjét állitja, "érdekes" az egész :DDD
Sebi 425160 2006. augusztus 14. 12:26
Válasz erre
Hello ChevyG !

Íme:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ru/potemkin2-400-rw/rw-index.html

Tulajdonképp négy szín az egész: fekete, fehér, sárga (de az a sárga, amit angolosan buff yellownak írnak le) és valami teak a fedélzetre.
ChevyG 425159 2006. augusztus 14. 11:41
Válasz erre
csak a szinek érdekelnek

(már vadáászopm nem is tudom mióta!)
ChevyG 425158 2006. augusztus 14. 11:40
Válasz erre
nekem a potemkine-röl kellene anyag!!!
Sebi 425157 2006. augusztus 14. 11:40
Válasz erre
A japán hajókhoz pedig ezt:

www.combinedfleet.com
Sebi 425156 2006. augusztus 14. 11:37
Válasz erre
Hi,

Sajnos tévedsz Hellodebil. Abban az értelemben, hogy azért maradtak leírások arról, hogy 60-90 éve milyen színűre festették a hajókat. Konkrétan a második vh.-s festésekkel kapcsolatban engedd meg, hogy a figyelmedbe ajánljam ezt az oldalt:

www.shipcamouflage.com/index.htm
ChevyG 425155 2006. augusztus 14. 10:40
Válasz erre
engem érdekel! (bots, ha tolakodok!):)
hasfalka 425154 2006. augusztus 14. 08:58
Válasz erre
Lucky!

A Kurfurst legjobb ismereteim szerint választofejedelmet jelent. Ha érdekel akoor küldhetek róla egy pár fotót is.

Z
ChevyG 425153 2006. augusztus 14. 07:56
Válasz erre
SImi 425152 2006. augusztus 13. 23:25
Válasz erre
ChevyG!
Elment az anyag, remélem, megkapod és tudod használni. Én ezzel a módszerrel már nem csak korlátot, de kapaszkodósorokat és félkorlátokat stb is el tudok készíteni. Sok sikert!
gluer 425151 2006. augusztus 13. 23:15
Válasz erre
I. Frigyes Vilmos brandenburgi választófejedelem "jelzője" volt "Der Große Kurfürst"
ChevyG 425150 2006. augusztus 13. 22:37
Válasz erre
megköszönném! mehet imélbe is!!!
SImi 425149 2006. augusztus 13. 21:41
Válasz erre
Yamato88.jpg méret: 87.7 KB
ChevyG!
A képen egy csónakdaru van, csak látható a korlátrendszer egy kis részlete is, azért mellékeltem. Ugyanis a 350-es Yamato-m egész korlátrendszere saját készítés.
Természetesen nagyon szívesen leírom neked részletesen is a technikát, ha érdekel. Drótot nagyon egyszerű szerezni: 1.Drágább mód: bemész egy hobbiboltba és megveszed; 2.Olcsóbb: elmész egy villanymotor-tekercselőhöz és tőle kérsz némi pénzért; 3.Legolcsóbb: szétbontasz elromlott elektromos kütyüket és abból kiszeded (az utóbbiakhoz nem árt egy tolómérő). Persze kell egy jó kis könnyű fúrógép és hozzá fúrószárak.
ChevyG 425148 2006. augusztus 13. 21:22
Válasz erre
ezek az amlített korlátok?

konkrétan leírnád a technikát? hol lehet venni drótot? (bots h kicsit buta a kérdés)
SImi 425147 2006. augusztus 13. 21:18
Válasz erre
cs?nakdaruk.jpg méret: 228.4 KB
Én nagy vonalakban úgy csinálom, ahogy Zsille Péter Zsolt leírja, csak nem acéldrótot használok a korlátoszlopokhoz, hanem rézdrótot (0.2 v 0.3) a vízszintes részhez pedig nem horgászdamilt, hanem vagy szintén rézdótot (0.1) vagy legutóbb a Montana-hoz pedig lycrát. A Zsille által használt anyagokkal próbálkoztam legelőször, de nem volt könnyű vele dolgozni, és a végeredmény se volt igazán szép. A rézdróttal viszont nagyon egyszerű a munka, és az eredmény is szép - szerintem.
SImi 425146 2006. augusztus 13. 15:14
Válasz erre
Szerintem tökéletes! (lehet, hogy azért írom, mert az enyém is pont ilyen?) Szóval, ami mérvadó szines képet eddig láttam (Yamato Múzeum, Kure; komolyabb makettek 99 %-a ezt a színt adja vissza.
hellodebil 425145 2006. augusztus 13. 13:27
Válasz erre
M?solat - 100_4515.JPG méret: 83.5 KB
Hy!
Nos ismét erőt vettem magamon, és lefújtam az alját a hajómnak, Simi, szted jó a szin? Már kezd alakot ölteni nagyvonalakban...
lucky 425144 2006. augusztus 13. 12:53
Válasz erre
ChevyG!
Igen!
Menet közben más forrásból már sikerült megoldani a problemát.
Szerinte Nagy Választófejedelem. Már csak az a kérdés h a kersztségben vajon milyen nevet viselt ez az alak.:)
ChevyG 425143 2006. augusztus 13. 12:47
Válasz erre
ki hogyan csinál korlátot?
ChevyG 425142 2006. augusztus 13. 09:03
Válasz erre
lucky 425141 2006. augusztus 13. 08:21
Válasz erre
Rosszul írtam
A groserben van a fura betű.:p
lucky 425140 2006. augusztus 13. 08:15
Válasz erre
Nekem a Grosser Kurfürst(S=a görög bétához hasonló jellel) van meg egyelőre szintén dobozban.
Egyelőre anyagot próbálok gyűjteni róla.
Tényleg tudja vki mi a franc az a kurfürst?
ChevyG 425139 2006. augusztus 12. 21:16
Válasz erre
Macal 425138 2006. augusztus 12. 21:12
Válasz erre
www.kaisersbunker.com/pommern/

Hogyan építsünk csatahajót.:)
SImi 425137 2006. augusztus 12. 20:02
Válasz erre
Nekem van egy ICM Markgraf-om (1/350), de még nem álltam neki, mert nem tudtam hozzá használható rajzot szerezni. Minőségre kb annyit tud, mint a Tamiya Bismarck.
ChevyG 425136 2006. augusztus 12. 16:41
Válasz erre
ICM hajót készített már valaki?
SImi 425135 2006. augusztus 12. 13:13
Válasz erre
Ha kipróbálod a Gunze matt lakkot, feltétlenűl végezz vmin próbafújást, nehogy meglepetés érjen! Ha túlhigítod, szabálytalan alakú fehér foltok tűnnek fel száradás után, ha pedig túl sűrű, apró, fehér pöttyök jelentkezhetnek a felületen. De ha elkapod a higítást, nagyon szép matt felületet kapsz. Arra is ügyelj, hogy ne legyen nagyon vastag a lakkréteg.
hellodebil 425134 2006. augusztus 12. 09:39
Válasz erre
Na látod, én osztom a te véleményed! Mivel én mint már mnodtam nem vagyok profi modellező - csak a saját szórakoztatásomra készitek néha néha maketteket - számomra az a legfontosabb, hogy az én szememet gyönyörködtesse az elkészült hajó! Persze próbálok a valósághoz ragaszkodni, de kétlem hogy közülünk bárki is tudná, milyen festést kapott egy 60-90 évvel ezelőtti hadihajó! Ki fogom próbálni a Gunze lakkját - az alapozója tényleg jó(életembe előszőr használtam alapozó festést) - sokan dicsérik modell boltokban is!
SImi 425133 2006. augusztus 11. 22:11
Válasz erre
Pontosan erről írtam én is! A különböző fórumokon késhegyre menő vitákat folytatnak a különböző festésekről, árnyalatokról. De ezeket az "elméleteket" sehogy se lehet bizonyítani. Különösen nem egy hajó viszonylatában, amelyet ma lefestettek egy színre, holnapra megfakult a napsütéstől és a tengervíztől, holnaputánra pedig még jobban megfakult, egy hét múlva pedig már rozsda foltok is jelentkeztek itt-ott. Persze nem azt mondom, hogy mindegy, hogy milyen színre festjük, bármelyik szürke szín jó. Törekedni kell, hogy az a szín nagyjából fedje a valóságot, a többin vitatkozni abszolut fölösleges. Ráadásul létezik a "Scale effekt " is... Egy szóval: ha te olyannak láttad a kurei 1/10-es Yamato-n azt a szürkét, és azt kikeverted és lefestetted vele a hajót, az teljesen jó. Különben én a Tamiya által megadott XF 53-t használtam, szerintem az is jó szín a hajóhoz. Én mondjuk ragaszkodnék a matt lakkozáshoz a végén. Egy festő barátom szerint érdemes kipróbálni a Plextol nevű akril lakkot, ami félfényes és ecsettel is nagyon jól terül.
hellodebil 425132 2006. augusztus 11. 21:45
Válasz erre
Utánna néztem tüzetesebben, és a Tamiya is vmi hasonló szint használ, de ha megnézed a Yamato múzeum képeit, meg máshol is ott készült képeket, lehet fogalmad arról, hogy milyen szinű votl az igazi. Ugyanakkor 61 év után honnan tudhatná bárki is h milyen volt pontosan? A Musashiról és Yamato-ról kb ha 40 képet össze tudtam szedni, azok 90% semmire nem jó, főleg h mind fekete fehér kivétel nélkül. Ezért úgy gondolom h a Yamato múzeumban készült képek a legmérvadóbbak, hisz ők tudhatják leginkább milyen szinnel votl festve a hajó. Az h a képek mennyire adják vissza ezt az árnyalatot, más kérdés, nincs pénzem arra h személyesen meggyőződjek erről :D
SImi 425131 2006. augusztus 11. 18:56
Válasz erre
A lakkozást semmiképpen nem ajánlatos kihagyni: véd a fénytől, amely meg tudja sárgítani-fakítani a festést. Persze ha a festék nem tapad a felületre jól, azt nem tudja korrigálni. Egy biztos: egy árnyalatnyit a lakkozás változtat a festésen. Ettől nem szabad megijedni. Ugyan melyik szín az autentikus??? Látsz egy színt egy fotón, az a valóságban nem valószínű, hogy pont ugyanolyan. Ha selyemszínű a festés, és ennél akarsz maradni, akkor válassz ilyem lakkot. Bár én a leginkább a Gunze matt lakkot javasolnám. Bár előbb próbáld ki vmin a fújás előtt!!!
Fodi 425130 2006. augusztus 11. 18:18
Válasz erre
A lakktól golyóálló biztosan nem lesz, de érdemes lelakkozni. :) Védi a festéket és a felkerült matricákat a portól, nedvességtől stb.
hellodebil 425129 2006. augusztus 11. 17:38
Válasz erre
M?solat - 100_4508.JPG méret: 98.1 KB
Nah én ennyit nem költök egy hajóra... a Missourim is amit félbehagytam 30ba van eddig az tuti, Musashit nem számolom már... én annyira nem vagyok megszálott h kiegészitőket vásároljak hozzá... de az a lényeg h tetszetős legyen, és eddig aki látta a Tirpitzem, annak teccet!
Egyébként Simi! A helyemben te lelakkoznád a hajót? egy félfényes szürkével fújtam, és nem akarom hogy elveszitse a hatását, mert nagyon eltaláltam a szint, én a Yamato múzeumban lévő munstrum alapján választottam a MM 2085-ösét. Eléggé sérülékeny a festése, viszint azt mnodták h a lakk valamennyire véd a mechanikai sérülésektől... ez igaz?
Egyébként hogy teccik a szine?
SImi 425128 2006. augusztus 11. 16:09
Válasz erre
"én csak korlátot szoktam venni hozzá" Én meg pont azt szeretem hanyagolni. Több hasznát veszem a daruknak, radaroknak, csúszásgátló lemezeknek, ajtóknak stb... A korlát egy egyszerű dolog, de nem igazán szeretnék bonyolult, apró és érdekes formájú dolgokat kézzel legyártani mondjuk 1/700-ban és több példányban, mert nem szeretnék megőrülni...
ChevyG 425127 2006. augusztus 11. 14:47
Válasz erre
70e Ft??? abbol 1 flottát ősszehozok!

én csak korlátot szoktam venni hozzá
SImi 425126 2006. augusztus 11. 14:33
Válasz erre
Sebi!
Persze még bele kell számolni a tervrajzokat és egyéb háttéranyagot, plusz festék, lakk stb apróságok és ott tartasz, hogy 70.000.- FT ... ez már nem kis pénz! De aki szereti a témát, és egy kicsit ügyeskedik, szép dolgot hozhat ki belőle. Ennyi pénzért...
Kalóz 425125 2006. augusztus 11. 14:24
Válasz erre
Sebi!

All right, de a maketten nem így néz ki! :)))
ChevyG 425124 2006. augusztus 11. 13:13
Válasz erre
Sebi 425123 2006. augusztus 11. 09:12
Válasz erre
Kalóz !

Spee gróf leszármazottai szerintem agyoncsapnak téged, ha a családi címerüket holmi lengyel sakktáblának titulálod :)))
Egyébként ha a Hellernek normális matricái lennének, akkor ez így nézne ki:

cgi.ebay.com/German-Battleship-Graf-Spee-Crest-Wappen-Navy-Patch_W0QQitemZ6589652965QQcategoryZ36049QQcmdZViewItem
Sebi 425122 2006. augusztus 11. 09:08
Válasz erre
Plusz a kiegészítő a Hood-hoz kb 18e pénz, úgyhogy egy ötvenesből össze is lehet hozni egy igencsak felsőkategóriás makettet. Bár összeállítva még nem láttam, de volt szerencsém belenézni a dobozba és kezemben is volt a maratás (kb mint egy A4-es lap). Úgy csináltam, mint az ewokok a Jedi visszatérben, mikor Thripio történetét hallgatták: Vooo
SImi 425121 2006. augusztus 11. 08:35
Válasz erre
A Tamiyának persze van sok új és gyönyörű kitje, de ezek mind harcjármű, repülő, meg autó makettek. Hajót csak nagyon ritkán adnak ki. A legutolsó hajós készlet a Missouri-New Jesrsey volt 1/700-ban 2003-ban. 2000-ben pedig a Mikumát dobták ki szintén 700-ban. Szóval tőlük nagyon ritkán jön ki valami új. 350-ben pedig 1986 óta semmi... (King Gerorge V. volt az utolsó) A mai készleteik pesze már jobbak, mint a régiek, de nem pisil be az ember az örömtől, amikor egy-egy ilyenhez hozzájut. Ehhez képest a Trumpeter vagy tízet is kiad egy évben és ezek között vannak 350-esek is. A legnagyobb "baj" ezzel a kínai céggel az, hogy szinte csak amerikai hajókat adnak ki, mert azt a piacot akarják kiszolgálni. Azért persze a Trumpeter se szégyellős: az új készletekért ők is tudnak szép pénzeket kérni. A 350-es Hood kb 25 ezer Ft + 5 ezer postaköltség...
ChevyG 425120 2006. augusztus 11. 02:39
Válasz erre
már mijóta erröl beszélek!

a tamiya régen hatalmas volt, és még most is abbol él... mennyi új kitje van? és illreálisan drága.
SImi 425119 2006. augusztus 10. 22:44
Válasz erre
Majd elfelejtem! A legszebb Bismarck-Tirpitz kitet a Trumpeter adta ki 1/700-ban! Messze kenterbe veri precizitásban a 350-es Tamiyákat! Csak néhány csemege: ajtók, ablakok a helyükön (az utóbbikanak még a vízvetői is kidolgozva!!!), vésett pallók, gyönyörű lövegtornyok stb... szóval egy ékszer a készlet. Mindez potom 4500 Ft -ért... a GMM maratásával (olyan 3 e körűli az ára) és némi ügyességgel - nem vért izzadva - egy gyönyörűen részletezett hajót lehet belőle kihozni!
SImi 425118 2006. augusztus 10. 21:56
Válasz erre
Hát azért én nem vagyok a Tamiya Bismarck-Tirpitz-el 1/350-ben nagyon megelégedve. Azért ezek is elég régiek, ma-holnap 30. életévüket töltögetik be a cégnél. A 70-es évek végén nagy számok voltak, de ma már sokkal többet ki tudnak hozni egy ilyen plasztik kitből. A legfőbb hiányosságok: a fedélzeti elemek (3 db a fő fedélzet) illesztése nagyon ciki; ablakok, nyílászárók sehol (!!!), a csónakok, daruk, katapult elnagyoltak itt is, a fedélzet nem vésett stb. Ha pl megnézed a Trumpeter 350-es Hood-ját, amit az idén adtak ki, elámulsz, hogy mennyivel kifinomultabb! Pesze tavaly a Tamiya megígérte, hogy felújítja ezeket az ősi kiteket, de gyakorlatilag semmi nem történt, csak néhány plusz dolgot raktak a készletbe (pl fém propellerek) és minden maradt a régiben. Ezzel a sok apró hibával együtt még mindig ez a legjobb - sajnos. Ennek leginkább a maratások készítői (WEM; Eduard stb) örülnek a legjobban, mert ha vki kicsit szebbet akar kihozni belőlük, meg kell, hogy vegye a feljavítóikat. Ez pl a WEM estében kb 40 e Ft-ot jelent... de pl a fedélzet hibáira ők sem kínálnak gyógyírt...
Kalóz 425117 2006. augusztus 10. 19:10
Válasz erre
Sebi!
Mi az a lengyel sakktábla a hajó orrán?

Kalóz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.