/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Sebi 427938 2007. november 8. 20:07
Válasz erre
DSCN6423
DSCN6423
DSCN6426
DSCN6426
DSCN6427
DSCN6427

Sziasztok !

Szeretnék néhány képet mutatni az én hordozómról is. Ez a tegnap esti állapot.
Ha sikerül, akkor a hétvégén teljesen kész lesz az alap és jöhet a hangárfedélzet.
Akagis 427937 2007. november 8. 19:21
Válasz erre
Simi 427936 2007. november 8. 12:44
Válasz erre
Jó volna ez ügyben Gergely Ákossal felvenni a kapcsolatot: ő volt tavaly az egyik zsűritag Móváron és ő elég jól ért ehhez a témához, mivel az Akagi a szíve csücske. Megpróbálom megtudni a címét.
Akagis 427935 2007. november 8. 11:14
Válasz erre
fedélzet javítása

Minden elmosódott vonalat újra maszkolni és fújni. Utána foltokban a padlózat újra vonalazása és antikolása.
fedélzet javítása

Simi!
Ebben teljesen igazad van, de látod hogy itt a topicban, a nagy "lexikális guruk" sem tudják megmondani 100%-ig. Így bízok benne, hogy majd inkább a munka minőségével fognak törödni a zsűrizésnél. Szerintem még nem csináltam olyan szembetünő "idővihart" a hajón. Itt egy kép a hígítós "mutatvány" korrigálásáról. Szerencsére menthető.
Simi 427934 2007. november 7. 16:27
Válasz erre
Ezzel a találgatós dologgal azért egy kicsit vigyázni kell, mert azért előfordulhat, hogy pl a zsűritagok közül egy-két ember azért jól ismeri az Akagit és ha ők nem tudják hova tenni időben, az nem számít túl jó pontnak...
Akagis 427933 2007. november 7. 13:20
Válasz erre
Szami!
Elismerésem! Én biztos nem mernék ílyen jellegű munkába bele vágni. Kiváncsian várom a végeredményt Óváron. Szerintem megbeszélhetnénk majd ottan egy csatahajós találkozót. Lehetőleg minnél többen!
Akagis 427932 2007. november 7. 12:50
Válasz erre
Szia EDE!
Mindig olyan ügyesen el tudsz tünni! Örülök hogy megint felbukkantál. Az már biztos hogy a zsákokkal fogom megcsinálni a tornyot. Akkor most már mindenki egyett ért abban hogy a "zsákos Frodó" 1941-ben uszkált? És akkor még nem volt felfestve a fedélzetre a napocskájuk? De lehet hogy az a legegyszerübb ha a névtáblára nem fogom felíratni az évszámot a hajó neve mellé. És akkor mindenki találgathat majd a maga kedvére.
and 427931 2007. november 7. 10:23
Válasz erre
Simi 427930 2007. november 7. 09:30
Válasz erre
Hát igen, már a múltkor kérdeztem Pistitől, hogy melyik korszakban akarja ábrázolni az Akagit. Egy darabig lehet halogatni a döntést: Pearl, vagy Midway, esetleg az indiai óceáni portya (bár erről biztosan kevesebb az info) jöhet szóba. Nyilván ami az embert a legjobban megfogta, azt kell választani; én legalábbis így dönteném el a kérdést...
Simi 427929 2007. november 7. 09:25
Válasz erre
A "madzag"-ok egy része antenna (általában a vízszintes kötelek), a másik hányada pedig a jelzőzászlók kötélzete (általában a toronynál esetleg a főárbocnál), a harmadik csoport pedig a különböző merevítéseket biztosító sodronykötelek (pl a kémények, árbocok rögzítésére).
EDE 427928 2007. november 7. 08:50
Válasz erre
Pisti!

A Tora, tora, tora c. filmben az Akagi tornyán homokzsákok voltak.
and 427927 2007. november 7. 08:23
Válasz erre
No és akkor még egy kérdés:
nem akarok bénának tűnni / :-) /, de valaki elárulná nekem, mire való a csatahajókon az a sok madzag?
Nem vitorlát tartani, az biztos...:-))
and 427926 2007. november 7. 08:22
Válasz erre
Sziasztok, köszi az infókat. Szerencsére azóta megtaláltam, amit kerestem, egy másik kiadónak is van Badsworth-e, amelynek a színezése megegyezik az általam készítendővel.
Egyébként a címlapon lévő nagy hajó alatt keverték be a feliratot, az nem Badsworth, hanem az a Chiddingfold...:-)
Szamuráj 427925 2007. november 7. 07:20
Válasz erre
Fuso messzi1a
Fuso messzi1a
Fuso messzi2a
Fuso messzi2a

Sziasztok mindenki!

Köszönöm a kedvező kritikát, igyekszem építeni a Fusót, javítani a hibákat, de most az egytem az első. :-( E hónapban 4 vizsgám lesz egy időre abba hagynom az építést. Mellékeltem 2 fotót a hajóról most ilyen állapotban van. Mosonmagyaróvárra tutkó hozom. :-)

Szamuráj
Szamuráj 427924 2007. november 7. 04:50
Válasz erre
Hi And!

Mennyire tudsz angolul? (jujj, ezt Sebi is megkérdezte :-) )A www.uboat.net oldalon van fórum, különböző topicokkal, külön a makettezőknek, azon belül a help me rovatban meg lehetne kérdezned, pontosan melyik kísérő rombolónak milyen volt a mintázata. forum@uboat.net és www.uboat.net
Megjegyzem a HMS Badsworth-ot (L 03) 1944/45-ben átadták a norvég haditengerészetnek, ahol Arendal néven szolgált tovább. Annak biztos egyszerűbb a festése. Habár az lehet, nem annyira látványos, esetleg a rozsdafoltok miatt. :-)))

Szamuráj

ttpeti@tvn.hu
Sebi 427923 2007. november 6. 20:31
Válasz erre
Szia And !

Meg kell hagyni nagy fába vágtad a fejszéd. Nem tudom mennyire vagy jó angolos, de ajánlom figyelmedbe az alábbi cikkecskét:

www.steelnavy.com/rnchips.htm

Egyébként valószínű, hogy pontos mintázatot nem fogsz találni. Az angoloknál ugyanis rengeteg nem hivatalos minta létezett. Másrészt ne gondolkodj szimmetrikus mintában. A képen amit mutattál a nagy kész hajó baloldalát látod. A kis ábrák viszont a jobbot mutatják. Lehet, hogy stimmelnek a nevek, csak a hajó két fele különböző mintára volt festve.
ChevyG 427922 2007. november 6. 15:20
Válasz erre
and 427921 2007. november 6. 15:05
Válasz erre
Apró különbségek a maketten is vannak.
Értem, hogy főleg festésben különböznek, de ha pl. Badsworth festésű hajót építek, nehogy már a Chiddingfold feliratot-névtáblát tegyem alá.
ChevyG 427920 2007. november 6. 14:58
Válasz erre
A Hunt osztályból hárm féle volt (I, II, III)

Szeintem csak festésben különböznek. üdv
and 427919 2007. november 6. 13:38
Válasz erre
Sziasztok, tudnátok nekem segíteni abban, hogy hogyan is néz ki a HUNT-II osztályú HMS Badsworth és HMS Chiddingfold kamuflázsa valójában?
Ugyanis az alábbi makettet
www.papirmakett.hu/pict2/GPM255.htm
kétféle verzióban lehet megépíteni (Badsworth és Chiddingfold) és a nagy kész hajó aláírása Badsworth, a bal felső kis piktogramoknál pedig fordítva van a felirat.
Vajon melyik lehet a jó? Sehol nem találok a neten ilyet. Köszi.
Sebi 427918 2007. november 6. 11:44
Válasz erre
Nagyon szép munka ! Ha befejezed karácsonyra, számíthatunk rá Mosonmagyaróváron jövőre ? Szeretném élőben is látni.

Pisti !

Nem akarlak belekeverni ebbe a zsákos témába, úgyhogy használd bátran a saját referenciáidat vagy kérd meg Szamurájt, hogy segítsen. El kell ismernem, jobban vágja a dolgokat a japán vonalon mint én.
ChevyG 427917 2007. november 6. 10:03
Válasz erre
700as tamiya IJN Matsu
igen, kicsit, és még kell is:)

(azóta az orrát már kijavítottam)
Szamuráj 427916 2007. november 6. 09:56
Válasz erre
ChevyG!

Ez egy romboló? Talán a Yukikaze? :-)
Klasszul néz ki, jó sokat kellett tömíteni. ;-)
Szamuráj 427915 2007. november 6. 09:47
Válasz erre
fuso-05

Az egyik minta, amely alapján készült, szintén papírból van
fuso-05
fuso Bridge
fuso Bridge
fuso-illust1
fuso-illust1
Fuso rajza
Fuso rajza

Szeva mindenki!

Igen, saját építésű, megfelelő rajzok alapján kiszerkesztem a pontos méreteket, aztán papírsablonok segítségével kialakítom. Nagyon kemény meló, sok türelem kell hozzá és leleményesség, mivel semmilyen feljavítót nem használok. Korlátokat is húzott szálból. :-) Igen, Karácsonyra szeretném elkészíteni a Fusót.

MSN: ttpeti@tvn.hu

Akit szintén érdekelnek a japán hajók és repcsik, szívesen megosztom a tapasztalataimat, mert közel 10 éve vagyok szerelmes beléjük. Mindegy milyen hajó, csak a Hinomaru lobogjon rajta. :-)
ChevyG 427914 2007. november 6. 09:42
Válasz erre
pic 063a
pic 063a

Szia!
Gratula! Nagyon tetszik!

én is építek 1 japán hajót, itt van kép róla.

üdv
Simi 427913 2007. november 6. 09:33
Válasz erre
Uhh!Jó lett!!! Nem lehetne az enyhe dőlésen javítani? Utólagos okosság: jó lett volna csapolással illeszteni a szinteket, aztán szárazon összepóbálni őket. Akkor még egyszerűen lehetett volna korrigálni az ilyesmit.
Simi 427912 2007. november 6. 09:30
Válasz erre
Persze, tudom, hogy Japánból (bár Jeff Lin Taiwanon él). Csak ezek a maratások a mi számunkra beszerezhetetlenek; meg persze a hajónkénti vagy 10 féle maratáshoz vastag pénztárca is kell...
hellodebil 427911 2007. november 6. 09:28
Válasz erre
Szamuráj!
Nagyon jó lett a felépítménye a Fuso-nak! Ezek teljesen saját építésüek? És ha igen - honnan szerzel ilyen pontos tervrajzokat hozzá? Le a kalappal! Az egész hajót megfogod építeni? Kiváncsian várjuk a "végterméket" :)
A japán hajók miért is ilyenek? Úgy tudom angol gyárakban épültek javarészt az első vh alatt/után. Vagy angol hajkat vették alapul a tervezésnél - ez egyértelmű a kinézetüknél. Amikor modnizálták őket, akkor kapták a sajátos japán ízt a felépítmények. Adva voltak az árbócok (duplán) és ezekre kerültek fel a különböző "újitások". Érdekes, hogy amig a régi brit csatahajóknál inkább zárt felépítményekké alakították ezeket a tornyokat - jellemző példa: Warspite - melyek igen nagy hasonlóságot mutatnak a King George V osztállyal, addig a japánok (lehet a melegebb éghajlatra tervezett bevetések miatt is) "nyitott" felépítményeket alkalmaztak, bár ennek inkább anyagi okai lehettek, hiszen nem adtak túl nagy védettséget. A két új szupercsatahajó annak ellenére h teljesen páncélozott felépítményekkel készült nagyon hasonlit a többi japán csatahajóra. De ez csak az én véleményem, vki közületek biztosan jártasabb a témában!
Nos?
Akagis 427910 2007. november 6. 06:57
Válasz erre
Simi!
Szerinted honnan veszi? Mind Japánból!
Akagis 427909 2007. november 6. 06:55
Válasz erre
Peti!
Látom nálad is elmentek otthonról! Nagyon szép. Ezt még önmagában is kiálíthatnád egy versenyen saját építés kategóriában.
Szamuráj 427908 2007. november 6. 04:35
Válasz erre
IJN FUSO Pagoda1
IJN FUSO Pagoda1
IJN FUSO Pagoda2
IJN FUSO Pagoda2

Hellodebil! ;-)

Egyetértek. Tényleg van valami érdekes a japán csatahajók felépítményében, pagodára emlékeztetnek. Nálam a Fuso viszi el a pálmát annyira megfogott, hogy pár héttel ezelőtt elkezdtem szkreccselve megépíteni 1/350-ben.;-) Kicsit ferde lett, de küldök oda japán bácsikat, hogy javítsák ki. :DD

Szamuráj
Simi 427907 2007. november 5. 23:05
Válasz erre
Szerintem Jeff Lin minden makettező példaképe - az enyém is. A legnagyobb erénye, hogy nagyon el tudja találni a hajó fillingjét. Tehát ahhoz van valami rendkívüli érzéke, hogy a hajó hangulatát (!!!) is nagyon eltalálja, mert ez több, mint hogy a méretarányos más elkészül. Persze Jeff Lin is ember: a szkreccs sem idegen tőle, de a legtöbb feljavítása mégis maratásból készül (hogy honnan veszi azokat, az általunk nem ismert maratásokat, nem tudom...).
hellodebil 427906 2007. november 5. 20:41
Válasz erre
Szamuráj!
Tudom-tudom! Pár éve a Hajja&fiai kiadó gondozásában megjelent Hadihajók cimű könyvben nézegettem azt az ominózus képet, mely az atomrobbantás után készült. Vhogy megfogott a kép hangulata és keresgéltem képeket a Nagatorol, sztem az egyik "legszebb" - legfurcsább felépítésű csatahajó a 20as évekből. Mondhatni "ódon" hangulata van, mindig is tetszettek a japán hajók "különös" felépményei.
Akagis 427905 2007. november 5. 20:10
Válasz erre
Jeff Lin az egyik példaképem! Iszonyat a csávó. 1/700-ban olyanokat művel ami még 350-ben is dúrva lenne. El is szégyelhetik magukat a 350-esek. Tisztelet a kivételnek.
Szamuráj 427904 2007. november 5. 19:53
Válasz erre
Hellodebil!

Tudod milyen szomorú sorsa lett a kedvencednek, az IJN Nagatónak? Több tucat hajó társaságában 1946-ban a Bikini szigeteknél történt kísérleti atomrobbantás áldozatává vált.:-(((
Jeff Lin taiwani makettező elkészítette a hajó makettjét 1/700-ban, bámulatosan szépen kidolgozva, többek között a modelwarships oldalán megnézhetők munkái az IJN Ise, IJN Yamashiro, stb társaságában. :-)

Szamuráj
hellodebil 427903 2007. november 5. 19:42
Válasz erre
Egy kis szösszenet, a mostani kedvencemről:
www.youtube.com/watch
hellodebil 427901 2007. november 5. 18:20
Válasz erre
Pisti!
Nem vok nagyon jártas a homokzsák témában, de irhatnál egy mailt a Yamato múzeum hivatalos honlapjára. Ők tuti tudnak segíteni a kérdésben - feltéve ha válaszolnak. Sztem egy próbát megér. (kis naívan tanácsolom ezt)
Szamuráj!
A youtube-on úgytom az egy összevágott film a japán flottáról, lehet igazad van, de pl a Pearl Harbour cimű amerikai "szuperprodukcióról" meg... kb annyi igaz a filmből, hogy a japánok támadtak... :)
Szamuráj 427900 2007. november 5. 18:09
Válasz erre
Bocsi a linkhez: a keresőbe beírni: Imperial Japanese Navy, ott van egy kevéske jelenet az Akagiról :-)
Szamuráj 427899 2007. november 5. 18:08
Válasz erre
Szia Pisti!

1941-es évben. Azzal próbálom alátámasztani, hogy az a kevés fennmaradt korabeli propagandafilm a Pearl Harbour elleni támadás előkészületeit mutatja be és azokon tisztán kivehetőek a zsákok. A Japánok 1941 elejétől készültek a támadásra. www.youtube.com/watch
Valamint a Pearl Harbour c filmben (2001) is megtalálhatóak ezek a zsákok, amikor startoltak a repcsik!!! 1941

Szamuráj
Akagis 427898 2007. november 5. 17:41
Válasz erre
Akagi_15
Akagi_15

Sebi és mindenki!
Örülnék neki, ha már valaki végre konkrétan be tudná "bízonyítani", hogy melyik évben voltak fent a zsákok az Akagi tornyán. Az első szerencsés játékos "jutalomban" részesül!
Kalóz 427897 2007. november 5. 17:41
Válasz erre
Az az igazság, hogy bármilyen maszkolóval dolgozik az ember, mindig fennáll a veszélye, hogy a tapadó réteg elengedi a hordozószalagot (a kis hűtlen) és a festékkel lép ragaszkodó viszonyba. Szerencsére viszonylag könnyen, a leggyengébb festékhígítóval(néha denszesszel is) eltüntethető, ha a festék egyébként már rendesen megszáradt. Ráadásul ez a tulajdonsága nem gyártmányfüggő: Én többször használtam a 3M szalagját, minden probléma nélkül, aztán egyszer csak a festéket szedte fel, máskor meg a ragacsot hagyta a felületen. Közben meg rendesen is tudott viselkedni. Szóval, igazodj el, ha tudsz.
Kalóz
Akagis 427896 2007. november 5. 17:33
Válasz erre
Köszi a tanácsokat, de már rég megtörtént a hígitózás ahogy a fotó is ábrázolja. Semmi másnak nem akart engedelmeskedni. De most már hogy egy kicsit lenyugodtam, mert látom hogy azért még meg tudom menteni a fedélzetet a komplet festéstől. Csak kúrvára bosszantó + időkiesés. CSAK TAMIYA SZALAG!!!
Hajrá!
Simi 427895 2007. november 5. 15:20
Válasz erre
Sajnos már nekem is volt - évekkel ezelőtt - ilyen tapasztalatom, azóta én is csak a Tamiya maszkolóra esküszöm. Próbáld meg tiszta ("seb") benzinnel eltávolítani az anyagot.
gyurmakoma 427894 2007. november 5. 14:39
Válasz erre
bocs hogy belevau a dologba.
én tesa szalagot használok és hagyott nyomot nekem is,de egy szimpla fényes lakkréteg eltüntette.
szerintem érdemes kipróbálnod,mielőtt higitózol..
mentsük ami menthető
ChevyG 427893 2007. november 5. 14:39
Válasz erre
Sebi 427892 2007. november 5. 14:27
Válasz erre
Kb. 30-35 éves darab, a mai mércével mérve rossz illesztésekkel. Először a Revell adta ki, aztán vették át az amcsik. Érdemes megvenni, ha szereted a ritkaságokat.
Sebi 427891 2007. november 5. 14:20
Válasz erre
Sziasztok !

Már bocs, hogy belefolyok a vitába, de a zsákokat nem '42 végén-43 elején kezdték el használni a japánok ? Nem emlékszem rá, hogy Midway-es hordozón lett volna zsák.

Üdv.:

Zsákos Frodó :D
ChevyG 427890 2007. november 5. 14:16
Válasz erre
oregon
oregon

erről mit lehet tudni?

Glencoe USS Oregon Battleship 1/225
ChevyG 427889 2007. november 5. 14:16
Válasz erre
a tissoval lehet dolgozni, de kettő dologra kell nagyon ügyelni:
-le kell vágni a szélét éles szikével (nem egyenletes)
-én nadrágon szoktam "fárasztani" (nagyon alaposan kell!!!)

Idén vettem előszőr tamija szalagokat. 1 probűát megérnek.

üdv
hellodebil 427888 2007. november 5. 12:55
Válasz erre
Pisti!
Biztosan sikerül helyre állítanod a keletkezett károkat! Nagyon tetszett a fedélzeted, talán nem olyan vészes a dolog... egy kalappal a kijavításokhoz!
Anno még én is megtapasztaltam ezt a maszkolós jelenséget - nálam egyszerüen leszedte a festéket - az sem rossz. Nem mondhatok én sem mást, hogy csakis TAMIYA maszkolóval szabad dolgozni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.