/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Szamuráj 428242 2007. december 7. 09:48
Válasz erre
Láttam pár éve egy dokufilmet hogyan készítették ezt a Hollywood-i produkciót. A rendező fickó kijelentette, hogy az emberi kapcsolatokra és érzelmekre (szerelem, szenvedés, hősiesség, döntés-ítélőképesség, stb) építenek, kevésbé a pontos és korhű megjelenítésre. Mondjuk az tényleg fura, hogy a páncéltörő 800 kg-os bomba, valamint az Aicsi zuhanó manőverén kívül miért nem készítették el a többi jelenetet is trükkel. Ebből a szempontból a Tora Tora Tora c. film jobb volt. Ennek ellenére egy esős borongós estén szívesen megnézném megint, egy arra kiérdemelt hölggyel. :-)))
Szami
ChevyG 428241 2007. december 7. 09:33
Válasz erre
de ennyire?
ha jol emléxem látható amikor az arizona bekapja a végzetes találatot-nyílván szám.gépes trükk, de akkor a többit mérnem? Legalább az Iowa hajójit állították volna oda, annyire nem lenne zavaró (nekünk persze így is az lenne)
Szamuráj 428240 2007. december 7. 09:30
Válasz erre
Nem, most kimondottan romantikus hangulatom van. :-) Az más tészta hogy nem volt kéznél japcsi hordozó aztán azzal oldották meg amit éppen rendelkezésre bocsátottak. :-))
Szami
ChevyG 428239 2007. december 7. 08:58
Válasz erre
arra az érzelmekre gondolsz, amikor megláttam PH-ban a Ticonderoga-osztály tagjait?:)
Szamuráj 428238 2007. december 7. 07:28
Válasz erre
Szeva, sajna nem tudok jönni, családi programme, a nagyit műtötték és segíteni kell neki, ha van msn-ed felveszlek: írd meg emailben. Szami
Varjúbácsi 428237 2007. december 7. 07:24
Válasz erre
Peti!
Ne is keresd, csak az internetről tudod beszerzni.
Varjú bácsi
Szamuráj 428236 2007. december 7. 07:22
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Hogy az érzelmekre is gondoljunk, ne csak a haditechnikára. :-)))
Szami
Csónakos 428235 2007. december 7. 07:19
Válasz erre
Hi
Vasárnap kinn leszel a stefin? A jó tanács mindig jól jön!
Szamuráj 428234 2007. december 7. 07:13
Válasz erre
Tora! Tora! Tora!
Szamuráj 428233 2007. december 7. 04:38
Válasz erre
Csónakos! Klassz az a Wales, másodikként a HMS Repulse-ot építsed meg. :-))) Mivel én a papír területén építem hajóimat, szívesen adok pár érdekes technikai megoldáshoz ötletet. Jó nagy fába vágtad ám a fejszédet, első papírmaketted és pont egy jókora példány, bátor tett. Szami
ttpeti@tvn.hu
ChevyG 428232 2007. december 7. 00:20
Válasz erre
főleg, ha a nagyobb méretarány előnyeit is figyelembe veszük!
ChevyG 428231 2007. december 7. 00:19
Válasz erre
sszabi1 428230 2007. december 6. 21:45
Válasz erre
Tiszteletem!
Emberek létezhet az, h az Academy 1:350-es Bismarck-ja csak 9000 forint???
peti 428229 2007. december 6. 21:05
Válasz erre
pls, pls, pls!!
Valaki mondjom nekem egy olyan helyet (bp-én belül) ahol lehet kapni a hasagewa nagato csatahajót, nagyon kéne ,de sehol az égvilágon nem találok egy boltot ahol lehet kapni. mellesleg ehhez tamiya festék kell vagy van a hasagewa-nak saját festékje vagy mit tom én mi kell ehhez.
Csónakos 428228 2007. december 6. 20:44
Válasz erre
Sziasztok
A papír Wales-t én építettem, az első papírmakettem vasárnap kinn leszek majd dumcsizunk
Szamuráj 428227 2007. december 6. 19:55
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Pearl Harbour a U2 feldolgozásával-Vertigo.
Szami
Simi 428226 2007. december 6. 18:51
Válasz erre
ChevyG 428225 2007. december 6. 18:06
Válasz erre
"... már láttunk jobbat is!":)
Varjúbácsi 428224 2007. december 6. 17:53
Válasz erre
Sziasztok!
Szombaton a Stefániára viszek egy csomag ProModell-t, nálam kapható lesz.
Varjó bácsi
Simi 428223 2007. december 6. 14:57
Válasz erre
Ha Pisti 700-as Akagiját felnagyítanánk erre a méretarányra... és összehasonlítanánk a kettőt... hm meglepődnénk.
Simi 428222 2007. december 6. 14:54
Válasz erre
Igéret van rá, hogy a Richelieu-t kiadják 350-ben is.
EDE 428221 2007. december 6. 13:51
Válasz erre
new orleans
new orleans
richelieu
richelieu

Támad a trumpi!
ChevyG 428220 2007. december 6. 13:11
Válasz erre
www.modellversium.de/galerie/5-schiffe/3226-akagi.html

Akagi, első ránézésre nem rossz, másodikra: már láttunk jobbat is
Simi 428219 2007. december 6. 12:34
Válasz erre
Sajnos ezen a Hood-on elég sok olyan dolgot láttam, ami nem felel meg a valóságnak: kötélzet, szerelvények, létrák egyszerűen nem a megfelelő helyen vannak. Mintha a készítő csak úgy "ex hasibusz" ragasztgatta volna őket a hajóra.
István 428218 2007. december 6. 06:48
Válasz erre
Szia vizsgázó!
Gondoltam hogy a papir Walesre majd megérinti a szíved. Mondjuk azt egy előre megrajzolt darabokból kellett összerakni (nem úgy mint neked), de ettől még az érdeméből semmit sem veszít. A nagyobb hajók még ráadásul úszóképesek is!
hajokovacs 428217 2007. december 6. 06:43
Válasz erre
Tisztelt Csatahajósok
Hab a tortán ,hogy a K.U.K. hajók jó része, mint pl. a Zrinyi,Erzherzog,Helgoland,Viribus Unitis müködő rádiótávvezérlésü model .A naviga versenyeken az F6.- F7 -es kategoriákban rendszeresen versenyeznek, és nyernek még nemzetközi versenyeken is.A TIT- es makettek mint pl: Novera,Tiger,Viper,Csepel,Bodrog,Csuka saját épitésű papirból készült makettek.
De a lényeg : a hétvégén találkozhattok a hajók épitőivel ,illetve ne feledjétek vasárnap délelött 9.óra az Otrantói ütközetről előadás lesz Dr Balog Tamás előadásában
István 428216 2007. december 6. 06:39
Válasz erre
Simi!
Na, hogy tetszettek a képeim? A Hoodot direkt neked fotóztam körbe. Érdekes eset ez a Hood. Mert úgy első ránézésre nagyon egyben van a dolog. Precíz, tiszta , részletes kidolgozások. De ahogy mondod a szkrecsben felhasznált anyagok választása nem volt igen szerencsés. És néhol a "történelmi hűségnek" sem felelnek meg. Azért gratulálhatunk Sarkadi úrnak.
Szamuráj 428215 2007. december 5. 15:41
Válasz erre
Császári környezetben feküsznek a makettek. Vegyes érzelmekkel lettem gazdagabb. Különösen a Ferdinand Max, a Zrínyi, Helgoland fogott meg nagyon. A többi is szép, kisebb-nagyobb hibákkal persze. A Tirpitz és a Hood korlátrendszere tényleg nem illik a szépen kidolgozott felépítményekhez és hajótörzshöz. A festés se nagyon tetszik, számomra túlságosan fényes és makulátlan a felület, igaz a Hoodnál az is volt. :-) De azt mondom erre: nem baj, máskor szebb lesz, ugyanez vonatkozik a papír Prince of Walesre. Iszonyat munka a GPM készletéből kihozni a neves brit csatahajót, kicsit több precizitást és jó lesz. Gratula mindegyik makett készítőjének. :-)))
Szami
Simi 428214 2007. december 5. 13:13
Válasz erre
Az SMS hajók kollekciója nagyon szép! Nekem különösen is a Zrínyi tetszett nagyon! A legnagyobb elismerésem a készítőjének. A többit (itt nem az SMS-ekre gondolok) azonban nem tudom ennyire megdícsérni. Az nagyon látszik, hogy a Bismarck-ot és a Hood-ot egy és ugyanaz készítette. A múltkor épp Pistivel tárgyaltuk, hogy nem egészséges egyazon dolog használatának erőltetése. Ez a jóember rátalált vmi szunyoghálóra (vagy függönyre, mit tudom én) a padláson és azt aplikálta rá a hajóira. A másik ilyen állandó elem a sebtapasz (csónakokon) meg a fűzőgyöngy (antennák). Szóval ilyet nem szabad csinálni: csak azért, mert egy adott dolog egy kicsit hasonlít, vagy emlékeztet pl a korlátra, nem szabad rácsapni és felragasztgatni, mert nagyon gagyi lesz... Az eszébe se jutott szegénynek hogy mind a két hajón nem kettő, hanem háromsoros korlát volt (esetleg csak a felépítményeken itt-ott volt kétsoros), vagy hogy túl sűrűek az osztások (vagyis az oszlopok) és hogy az egész rettenetesen vaskos. Szerintem ha valaki nem tud méretarányos korlátot (vagy más alkatrészeket) feltenni, jobb, ha hagyja az egészet, mert azzal csak elrontja. A fűzőgyöngyél jobb és egszerűbb, ha pl sűrű festékkel imitálja a spannerokat, a ponyvaborítás utánzására pedig a legjobb a festett alufólia - szerintem.
ChevyG 428213 2007. december 5. 11:49
Válasz erre
István 428212 2007. december 5. 10:29
Válasz erre
P1010789
P1010789
P1010708
P1010708
P1010709
P1010709
P1010710
P1010710
P1010711
P1010711
P1010712
P1010712
P1010713
P1010713
P1010714
P1010714
P1010715
P1010715
P1010716
P1010716
P1010717
P1010717
P1010718
P1010718
P1010719
P1010719
P1010720
P1010720
P1010724
P1010724
P1010725
P1010725
P1010726
P1010726
P1010728
P1010728
P1010729
P1010729
P1010730
P1010730
P1010731
P1010731
P1010732
P1010732
P1010733
P1010733
P1010734
P1010734
P1010735
P1010735
P1010736
P1010736
P1010738
P1010738
P1010739
P1010739
P1010740
P1010740
P1010741
P1010741
P1010742
P1010742
P1010744
P1010744
P1010745
P1010745
P1010746
P1010746
P1010747
P1010747
P1010748
P1010748
P1010749
P1010749
P1010750
P1010750
P1010751
P1010751
P1010752
P1010752
P1010753
P1010753
P1010754
P1010754
P1010755
P1010755
P1010756
P1010756
P1010757
P1010757
P1010758
P1010758
P1010759
P1010759
P1010760
P1010760
P1010761
P1010761
P1010762
P1010762
P1010763
P1010763
P1010764
P1010764
P1010765
P1010765
P1010766
P1010766
P1010768
P1010768
P1010769
P1010769
P1010772
P1010772
P1010773
P1010773
P1010774
P1010774
P1010775
P1010775
P1010776
P1010776
P1010777
P1010777

Lehet csemegézni, kritizálni, dicsérni, észrevételezni, stb...Mindenki mondja el a véleményét, kinek melyik miért tetszik, vagy nem tetszik. Siminek külön tudom ajánlani a Hoodot! Az Ő véleményére szerintem sokan kiváncsiak lennének.
István 428211 2007. december 5. 09:59
Válasz erre
Ezt már szeretem! Hirtelen mindenki hogy felébredt. Ok uraim, közkivánatra küldöm a képeket. Kis türelem.
Szamuráj 428210 2007. december 5. 09:47
Válasz erre
Szintúgy érdekel. Köszönjük szépen. :-)))
Szami
hajokovacs 428209 2007. december 5. 09:46
Válasz erre
Pontositani szeretném a vasárnap délelött tartandó Otrantó -i csata előadás időpontját .Egy órával korábban , 9 óra -i kezdettel halgathatjátok meg.
hajokovacs 428208 2007. december 5. 09:37
Válasz erre
Én is megköszönöm , mert ugyan én is elküldtem a Mekettnek vagy 3O képet de nem rakta fel , én meg nem jutottam el odáig.Köszönjük István.
Bill 428207 2007. december 5. 09:17
Válasz erre
ChevyG 428206 2007. december 5. 09:16
Válasz erre
Scud 428205 2007. december 5. 08:56
Válasz erre
István 428204 2007. december 5. 08:55
Válasz erre
Tegnap voltam a Stefánián a hajókiállításon. Nem volt rossz. Csináltam egy rakás fényképet(50). Ha van rá érdeklődés (min. 3 ember), akkor szívesen feltöltögetem őket.
István 428203 2007. december 4. 15:04
Válasz erre
Köszönöm barátaim a hozzászolásokat!
A készletben 16 db gép van, de 30-hoz van feljavításom. Ráadásul a fedélzeten még kb. 50 db 2mm-es fehér "pötty" fog rohangálni a gépek körül (is). Csak úgy nyüzsögni fog a 700-as Akagim fedélzete! (még akkor is ha rámegy az egészségem!)
Simi! Emlékszel hogy az Óvári versenyen (is) hányszor állt meg az ütő bennünk, mikor a gyerekek benyúlkáltak és mutogattak a hajóink körül? Csodálkoztam hogy a végére még egyben maradt a kötélzetem. NE DE JÖVŐRE! Hoztak nekem Bécsből egy plexi burkolatu alapot. Olyan mint egy akvárium, csak plexiből és műanyag az alja direkt hajómakettekhez. Persze külön választható. A Trumpi gyártja. Most már nyugodtan fogom otthagyni az asztalon az én "kicsikémet". Persze a zsűrizés idejére levehető a plexiburkolat.
Simi 428202 2007. december 4. 10:27
Válasz erre
Csak annyival egészíteném ki, hogy a legutóbbi mosonmagyaróvári versenyen már fel kellett tüntetni a nevezési lapon, hogy a makett fixen van-e rögzítve, vagy sem. Tehát elvileg kizárt, hogy a zsűri leborítja róla a gépeket, más meg úgysem nyúlhat hozzá. Hogy máshol hogy intézik az ilyesmit, azt nem tudom.
Pár éve történt, hogy a Pék Gyuri egy ismerősének mutogatta a Warspite-ját Móváron. A bácsi kézbevette az alapnál fogva. Aztán ahogy nézegette, egyszer csak egy hanyag mozdulattal fejtetőre fordította... Akik ott álltak, dermedten nézték a jelenetet. Még jó, hogy a hajóról nem esett le semmi.
EDE 428201 2007. december 4. 10:17
Válasz erre
Szami!

Köszi a választ(meg a fordításst is - bár azért ez a szöveg nem okozott nemkem gondot). Kb én is ezeket az adatokat ismertem. A 90 gép biztos korábbi típusokra volt érvényes (pl: A5M), a 41-42 ben használt típusokból anyi biztos nem fért el. Ahogy elnéztem, hiába volt két szintes, elég szűk volt a hely. A Zeroknak és a Val-eknek csak a szárnya vége volt felhajtható így elég sok helyet foglaltak.
Midwaynél asszem már csak 54 gép volt az Akagin.
EDE 428200 2007. december 4. 08:56
Válasz erre
Pisti!
A japánok mindig csak a gépállomány felét indították egyszerre, így kb. 30 gépnél többet úgysem kell felraknod. Lehet, hogy hülye ötlet, de ha a fedélzet alá mágnesszallagot erősítesz, és ha a futóművek acél fotomaratásból vannak, "oldható kötés" jöhet létre a hajó és a gépek között.
A Ticonderoga repülőgéphordozóra Apósom mérte a legnagyobb csapást, amikor megdöntötte, Corsairek, Helldiverek hullottak a mélybe a padlóra, majd zavarában toporogva meg is taposta őket. Persze a gépek nincsenek kidolgozva úgy, ahogy Te fogod megcsinálni az Akagin, és a ragasztó könnyen helyrehozta a "demage"-t.
Szamuráj 428199 2007. december 4. 06:25
Válasz erre
Isti!
Sztem Simi jó ötletet adott, én kiegészíteném a következővel: az építéskor készült részletfotókkal, főleg a fedélzet eltakart részeire koncentrálva, be lehetne mutatni szépen felkasírozva egy igényesebb kartonlapra, és a hajó mellé kiállítani. Japán feliratokkal diszkréten megtűzdelve.
Szami
Simi 428198 2007. december 3. 22:59
Válasz erre
Pisti!
Szerintem ne rögzítsd fixen a gépeket és akkor a későbbiekben úgy variálod, ahogy akarod. A szállításkor leszeded róla, a kiállításkor pedig egy perc alatt felpakolod rá a repülőket.
István 428197 2007. december 3. 21:16
Válasz erre
Nagy dilemmában vagyok! Telirámoljam vagy csak 16 db gépet rakjak az Akagi fedélzetére? A sok gép jobban mutat rajta, de viszint eltakarja a nem kis munkával kiépített és lefestett részeket a fedélzeten, ami annyira azért nem lett rossz szerintem.
Szamuráj 428196 2007. december 3. 16:56
Válasz erre
Na, gyorsfordításban a következő jön le: az 1935 és 1938 közötti nagyszabású átépítéskor a hangárakat 80 lábbal (kb 24 méter) hosszabbították meg, valamint teljesen átépítették a felszálló és leszálló fedélzeteket, a két részes kéményt egyesítették és a már egy síkú fedélzetet a lehető leghosszabbra nyújtották meg. Ennek köszönhetően a szállítható gépek száma megnövekedett. Szerény véleményem szerint ha eleve két szintes volt a hangárfedélzet, akkor az utólagos növelések hatására biztosan elfért az a sok repülő. Meg egyébként sem volt az a 72 egyszerre kinn a fedélzeten. :-))) Szami
Szamuráj 428195 2007. december 3. 14:10
Válasz erre
The Akagi was built with two hangars, a flush flight deck, and two hangar deck forward platforms for take off. In addition, she was equipped with two funnels, a large one which curved downwards and a smaller which curved upwards. Located below the flight deck, the two funnels were merged into one downward curving funnel in a massive overhaul between 1935 and 1938. In the same overhaul, a process to modernize the Akagi with technical innovations, the length of the hangars was increased by 80 feet and the flight deck expanded, while the take off platforms on the hangar deck were removed entirely. The addition to the hangar allowed for an expansion of the carrier's flight complement from 60 to 91 airplanes, though the maximum operational number was 72 craft.

Ebből a szövegből kihámozható mennyi repcsit szállíthatott, de még mindig nyílt kérdés, hogyan fértek el? Szami
EDE 428194 2007. december 3. 13:47
Válasz erre
Pisti!

Pont ezért kérdeztem, hogy mekkora átmérőjű lesz a kötélzet. Ha a fékzőkábel 0.1 mm, akkor szerintem azoknak még ennél is vékonyabnak kell lennie.
Te, az Akakgi egyébként hány gépet tudott szállítani. A lengyel cuccban, amit Chevy G rakott föl, van egy rajz a hangárfedélzetekről, zsúfolásig megtömve gépekkel, ott csak 61-et számoltam meg. Pearl Harbornál állítólag 72 gép volt rajta. Akkor azok hová fértek el?
Szamuráj 428193 2007. december 3. 13:45
Válasz erre
Simi! Tényleg súlyos az ára úgy komplettan. Próbáld ki szkreccselve, és a feljavítóval megépíteni. Régebben megcsináltam a Nagato pagodáját 1/350-ben...
Szami
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.