/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
ChevyG 428593 2008. január 18. 14:32
Válasz erre
Ennél nem is lehetne aktuálisabb ez a dobozbontás:)

www.modellversium.de/kit/artikel.php
ChevyG 428592 2008. január 18. 12:39
Válasz erre
Szépek!
Várom már, hogy tweljes harci díszben láthassam őket (akár személyesen!)

üdv!
ChevyG 428591 2008. január 18. 12:38
Válasz erre
Zs180, Sebi!
Köszönöm!
Én (1x majd...) a két háború közötti "parádézós" hajót szeretnék építeni belőle, WEM és/vagy GMM maratásokkal támagotva.

Baráti üdv: Gábor!
EDE 428590 2008. január 18. 12:33
Válasz erre
lucky 428589 2008. január 18. 11:44
Válasz erre
A pom-pom is AA fegyver
Narn 428588 2008. január 18. 10:25
Válasz erre
Tegnap haladtam a Hood-al, este teszek majd fel képeket.
Felmerült pár kérdés éspedig, hogy mi mire szolgált. A high angle gun es a pom pom mire valók? Az előbbi az gondolom légvédelem, de nem vagyok benne biztos.
zs180 428587 2008. január 18. 00:33
Válasz erre
Sebi, szerintem az Airfix Hood egy korábbi állapotot mutat be, kb. a harmincas éveknek megfelelőt. Az Italeri kitje pedig egy még korábbi állapotot jelenít meg.
Bill 428586 2008. január 17. 21:47
Válasz erre
Sziasztok!

Valakinek nincs meg esetleg az Airfix HMS Fearless készlete, vagy bármely olyan 1:600-as hajó amihez adnak Wessex helikoptert? Nekem ugyanis kellene legalább egy ilyen kis gép.
Ha valakinek van és megdobna vele, kérem küldjön egy mailt és megbeszéljük a részleteket.

Üdv!
Bill
Yamamoto 428585 2008. január 17. 20:27
Válasz erre
Sebi!
Eddig nagyon jól néznek ki. De majd ha felrakod rájuk a matricáka nagyot fog dobni rajtuk. Egy darabig még biztos el leszel velük. Hajrá!
Sebi 428584 2008. január 17. 18:15
Válasz erre
Hello !

Hát ismerve az Airfix készleteit, tulajdonképp bármelyik időszakot elkészítheted belőle. Általában pedig minden Hood a '41-es állapotra van kihegyezve. Ha minden igaz idén lesz eltérés ettől. A Trumpeter ki akar adni egy 1931-es Hood-ot.
Sebi 428583 2008. január 17. 18:01
Válasz erre
kép1 003
kép1 003
kép1 004
kép1 004
kép1 005
kép1 005

Sziasztok !

Szeretném megmutatni mai munkám eredményét. Lassan alakot öltenek a hangárba kerülő repülők. Szerintem egész jól néznek ki, ahhoz képest, hogy közel 30 éves darabok.
Simi 428582 2008. január 17. 14:37
Válasz erre
Nem, a kémények is világos szürkék, mint általában minden. Csak a kép készítője próbálta kicsit bekormozni őket. Izlés kérdése, hogy vki a makett kéményét is kormozza-e. Ha igen, egy kis grafit reszeléket javaslok ecsetes felvitellel. A Hood -ról van ilyen fotó is, de túlsúlyban vannak az olyan felvételek, ahol a hajó makulátlanúl tiszta. Mivel a brit tengeri hatalmat testesítette meg, elég gyakran festették.
Narn 428581 2008. január 17. 13:46
Válasz erre
Ez tökéletesen megfelel. Nagyon szép képek. Köszi szépen.
Jól látom, hogy a kémények valamivel sötétebbek, mint a többi szürke ?
Simi 428580 2008. január 17. 13:23
Válasz erre
a hajó középső része
a hajó középső r...
a parancsnoki torony és környéke
a parancsnoki torony...

Kedves sorstársam!
Kiszkenneltem neked két képet a Warship Pictorial sorozat Hood -os füzetéből a Thomas Schimd által készített két 3D rajzot. A füzetben van még több hasonló kép is, de szerintem ez a kettő a leglényegesebb, a többin sokkal több újdonság nem látható, a rajokat - sajnos - nem helyettesíti (nem mindig pontos és megbízható), de a festéshez kiválóan alkalmazható. Ha érdekelnek még ettől az úrtól képek, itt találsz:hmshood.com/photos/hoodphotos3.htm
ChevyG 428579 2008. január 17. 11:59
Válasz erre
Sziasztok!

Az AIRFIX készlet melyik időszakot tartalmazza? (HOOD)

(Az adatlaponom találtok képeket a készletről)

üdv
Narn 428578 2008. január 17. 11:58
Válasz erre
Köszi szépen. Várom a képet. Neten nézegettem, főleg a Modelwarship oldalán, de nehéz eldönteni, hogy melyikben bízzak. Vannak szép munkák és igen gagyik is, elnézést az alkotójától, lakjon bárhol is :)
Valahol volt egy táblázat, ahol WEM-Vallejo átváltó volt. Azt használtam, de akkor könyű dolgom lesz, nem kell sok festék.
Simi 428577 2008. január 17. 11:33
Válasz erre
Végre valaki! Nem vagyok (leszek) egyedül Hood ügyben!!!
Kérdésedre a válasz: gondolom, az 1941-es festést akarod te is ráfesteni (a Tamiya ebben az állapotban adta ki a hajót). Alapvetően az AP 507B medium grey a domináns szín;szinte az egész hajót erre kell festeni. (Nem tudom a Vallejo megfelelőjét, amennyiben van ilyen. Én WEM festéket használok.) Ez alól természetesen kivétel a fafedélzet, amire valamilyen világos Deck Tan megfelel (én saját magam kevertem ki két sárga árnyalatból). Az Upperdeck első fele is kivétel, mert ezt AP 507A dark grey -re kell festeni és még néhány felépítménynek a tetejét is. A p.híd néhány szintjének járófelületét pedig vörösesbarnára (ezt is úgy fogom kikeverni). Aztán persze itt-ott kell használni pl feketét: a kémények felső része, a főráboc középső része. Majd megpróbálok szkennelni valamilyen használható képet is.
Narn 428576 2008. január 17. 10:04
Válasz erre
Hello!
Nagy elhatározásomban nekiláttam megépíteni a Hood-ot, a Tamiya 1/700-asát. Csak sima örömmakettezés lesz, dobozból építve, mert a Trumpeter lesz a fő, feljavításokkal stb. Első hajóm, úgyhogy bénázásokat ezen fogom kiélni :) Tegnap el is követtem az elsőt. Elfelejtettem letisztítani és úgy alapoztam az egyik elemet és most a fedélzeten ott figyelnek a szöszök. Kezet is fogtam magammal ...
Tudnátok segíteni festés ügyben ? Mi milyen színű kellene legyen ? Vallejo festékeim vannak, amiket a WEM festékei alapján vettem.
Szamuráj 428575 2008. január 17. 07:36
Válasz erre
Kopi! Hamarosan megkereslek az öntéssel kapcsolatban! Szami
Szamuráj 428574 2008. január 17. 07:34
Válasz erre
USS Arizona1
USS Arizona1
USS Arizona2
USS Arizona2
USS Arizona3
USS Arizona3
USS Arizona4
USS Arizona4
USS Arizona5
USS Arizona5

Íme az Arizona roncsa! Szeretnék így tisztelegni ezekért a bátor emberekért, és leróni a kegyeletet akik ott estek el. Emlékük sosem múlik el. Szami
Yamamoto 428573 2008. január 15. 20:56
Válasz erre
arizona
arizona
a1
a1
a2
a2
a3
a3

Elgondolkodtató! (szerintem)
Yamamoto 428572 2008. január 15. 20:54
Válasz erre
arizona
arizona
a1
a1
a2
a2
a3
a3

Elgondolkodtató! (szerintem)
arvaadam 428571 2008. január 15. 17:21
Válasz erre
Van egy eladó hajóm mégpedig az Amazon ami 1:600 as méret arány.
Akit érdekel erérhető vagyok az :arvaadam@citromail.hu vagy a 06305701831 az árlról egyezkethetünk.
várom jelentkezéseteket.
Yamamoto 428570 2008. január 14. 21:49
Válasz erre
Megértelek barátom! Akkor majd csak mi nézegetjük itt így, tanúlmányozva a feljavítás fortélyait.
Simi 428569 2008. január 14. 21:32
Válasz erre
Csak azért fogom lefesteni, mert ezt a hajót többnyire én fogom nézegetni, magamat meg nem akarom elkápráztatni ilyen harmadlagos dolgokkal, hogy látszanak rajta a feljavítások. Komolyan mondom, hogy néha izgalom vesz rajtam erőt, amikor elkészülök egy-egy nagyobb egységgel, hogy vajon milyen szép lesz majd egyben az egész, korhűen; úgy, ahogy akkor nézhetett ki, amikor a végzetes csatába elindult.
Yamamoto 428568 2008. január 14. 20:44
Válasz erre
Simi! Ez így szép ahogy van! Én a helyedben le se festeném, hanem így ragasztanám föl a hajóra. Nagyon jól mutat.
Simi 428567 2008. január 14. 20:37
Válasz erre
1

Az antennatartó szarvak 0.6-os tűből és 0.3 -as drótból készültek; különben ez volt a feljavítás talán legkönnyeb mozzanata.
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6

Már csak azért is érdeklődtem, mert úgy néz ki, hogy kevés lesz a Hood-hoz a korlát. Végülis nekem is tetszenek a WEM korlátai. Láttam, van nekik külön is csak korlát+létra maratásuk, sajnos azt hiszem, szükségem lesz rá.
Más: elkészültem a Hood hátsó kéménye körűli felépítményekkel. Különösen a két kémény közt levő antennatartós kis mütyür volt szivatós; egy hetet dolgoztam rajta. Ott kezdődött, hogy az illesztések - szokás szerint - kritikán alúliak voltak, jöhetett a tömítés és csiszolás óra szám. Aztán az a kis hengeres dolog ott a tetején 2 mm-el alacsonyabb volt. Még jó, hogy sikerült vmi combosabb öntőkeretet előásnom, ami átmérőben passzolt hozzá. A csörlők nagyon gagyi módon rá voltak öntve, ezeket lecsiszoltam és "igazi"-akat készítettem. Meg persze igyekeztem kicsit felrezezni az egészet. Az antennatartó szarvak 0.6-os tűből és 0.3 -as drótból készültek; különben ez volt a feljavítás talán legkönnyeb mozzanata.
zs180 428566 2008. január 14. 18:12
Válasz erre
Kedves Simi, leggyakrabban a WEM termékeit használom. A "Rails and ladders" névre hallgató szet nem drága és igen jól használható, jó néhányat elhasználtam már belőle. a GMM-től és van elég sok maratásom, nagyon szépek, de ezek acélból vannak, én pedig sokkal jobban szeretem a rezet, könnyebb hajlítgatni, és ami a fő, kivágni a keretből (nem kell folyton eldobálni a szikepengét). A GMM ultrafine korlátot megvettem és valószínüleg sokat fogom használni, mert a "sima" korlát sokszor túl vastagnak tűnik. Pl. amit a Brillianthoz mellékeltek egyértelműen túl vastag, ezért a Type 42-es való, későbbi tervezésű szettből "kannibalizálok" hozzá vékonyabb, jellegzetes brit, 1950 utáni osztású korlátot.
Sebi 428565 2008. január 14. 14:08
Válasz erre
Szia Mike !

Küldtem egy emailt arra a címre, ami az adatlapodon szerepel !
Simi 428564 2008. január 14. 13:02
Válasz erre
Köszönjük szépen a sok érdekes ötletet a maratások sokoldalú felhasználásáról. Nekem az a kérdésem volna, hogy milyen márkájú maratást használsz pl korlátokból és a létrákból?
zs180 428563 2008. január 14. 10:29
Válasz erre
Köszönöm a reakciókat. Az árboc és a kémény nincs felragasztva, csak csapokkal rögzítve. A festésnél jobb, ha külön vannak. Nagyon óvatosan kezelem az árbocokat, ha elgörbül valami, visszahajlítom. A korlátok java része csak a festés után kerül fel, főleg a főfedélzet szintjén levő, többszínű darabok. A maratásokról annyit, hogy a saját maratáson kívül (a WEM mindig ad ilyet a műgyanta kitjeihez) különféle egyéb készletekből is használtam, illetve átalakítottam, átszabtam számos maratott alkatrészt. Például a főárbos alatti felépítmény elülső, ferde oldalán látható kapaszkodókat a maratott létra fokonkénti darabolásával nyertem és ragasztottam fel egyenként (a képeken nem nagyon látszik). Másik példa: a felépítmények oldalán levő kapaszkodókat a háromsoros maratott korlát hosszanti elvágásával, az árbocon levő kapaszkodókat a maratott létra egyik függőleges szárának levágásával és minden második létrafok kivágásával nyertem. Fogy is a maratás rendensen! A kémények kivizetőit túl vastag falúnak találtam, ezért offszetlemezből csináltam újakat.
Kopi 428562 2008. január 14. 10:23
Válasz erre
Szia Szami !

Első ránézésre használható a torony.
A kollégák által emlegetett szegecselés + egyéb extrák is mehetnek még rá.
KIVÉTEL A KORLÁT !!!
Ha kész telefonon egyeztethetünk az öntésről, 20-360-66-43.

Üdv Kopi
H.Mike 428561 2008. január 13. 23:04
Válasz erre
Sziasztok hajósok. Én eddig WWII német harckocsikat építettem csak már túl régóta ezekkel foglalkozom úgyhogy kell egy kis váltás. Régóta szemezem a Nimitz 1/350-es makettel. Megrendeltem a Trumpeter készletet és a hozzá tartozó White Ensign Models hajó és repülő maratásokat és matrica kiegészítőt. Arra kérlek titeket ha valaki tudna ajánlani a Nimitz színeihez használatos festékgyártót és a szinkodokat az írja le nekem. Ezen felül 1/350-es repülőgép fegyverek, pottankok kiegészítőjét kerestem, de nem találtam sehol. Ha valakinek tudomása van ilyen kiegészítőről kérem adja meg.
Sebi, tudnál küldeni képeket a Nimitzedről?
ChevyG 428560 2008. január 13. 21:44
Válasz erre
Simi 428559 2008. január 13. 19:38
Válasz erre
Szépen alakul ez a kis hajó. A sok apró részlet magáért beszél. Látom, maratásilag te is jól felkészültél... (Jó pár lap látszik ott a háttérben.) Ami nekem nagyon inponál, az a hajó kéményén a kipufogó-szerű füstcsövek. Hát igen, nem minden a maratás: kell egy jó adag fantázia és ügyesség is.
Sebi 428558 2008. január 13. 19:09
Válasz erre
Nagyon jó Gyuri ! Hozod a szokott minőséget.
Yamamoto 428557 2008. január 13. 17:39
Válasz erre
Gyuri!
Nagyon szépen haladsz vele. Gratula! Nem félted az árbocokat a sérülésektől a további építés és festés során? Én tuti letőrném ahogy ismerem magamat. A korlátok mikor jönnek rá?
zs180 428556 2008. január 13. 16:35
Válasz erre
Brilliant 1
Brilliant 1
Brilliant 2
Brilliant 2
Brilliant 3
Brilliant 3

Újabb képek a Brilliantról (nem túl jó minőségben).
Itt látható az időközben elkészült főárboc.
ChevyG 428555 2008. január 13. 12:47
Válasz erre
nyílván, de nálam egy nagyon rosz pont
ChevyG 428554 2008. január 13. 12:47
Válasz erre
szó nem volt sértegetésről!

viszont a Matsum én építem, az enyém!:)
Sebi 428553 2008. január 13. 12:42
Válasz erre
Hát pedig a Tamiya a vízvonalmakettekre specializálódott. Nekem személy szerint teljesen mindegy, hogy vízvonal vagy sem. Szerintem ez a legkevesebb egy hajómaketten. A fedélzet és a felépítmény kidolgozottsága sokkal többet számít.
Yamamoto 428552 2008. január 13. 12:28
Válasz erre
Ne haragudj barátom, nem akartalak megbántani, csak a saját szavaiddal éltem! Engesztelésül (ha elfogadod) megépíteném a Matsudat még ebben az évben (olyan J. Linesre).

Üdv.
ChevyG 428551 2008. január 13. 00:41
Válasz erre
ChevyG 428550 2008. január 13. 00:41
Válasz erre
nem szeretem a vízvonal maketteket. én a makettgyártók helyében törekednék arra, hogy a felhasználónak legyen a privilégiuma eldönteni. -az utobbi évek alapján- ez megvalósultnak látszik. (PL trumpeter, italeri)
Sebi 428549 2008. január 12. 20:14
Válasz erre
Ez nem feltétlenül vadállatság. Ha úgy érzed, hogy neked nem elég jó a vízvonalmakett, éppenséggel csinálhatsz hozzá törzset. Bár én 700-ban ilyen kis hajóknál feleslegesnek érzem.
Az árát pedig ne egészen a mi pénztárcánkhoz mérd. Bár, hogy őszinte legyek erre a makettre érdemes lenne spórolni. Elég jó minőségű darab.
Yamamoto 428548 2008. január 12. 07:59
Válasz erre
Igen Chevy, csak Te vagy az a vadállat! De azért ne vedd zokon.
ChevyG 428547 2008. január 12. 02:55
Válasz erre
tehát csak én vagyok az a vadállat, aki szkreccseli amit Tamijáék lehagytak?!:)

húzós az ára, nagyon húzós!
Sebi 428546 2008. január 11. 23:11
Válasz erre
Nem, nem. Az nem szkrecs ! A Tamiya időnként összedolgozik más gyártókkal és kiad úgynevezett prémium maketteket, melyeket kis szériában készítenek és néha csak Japánban hozzák forgalomba. Ami az általad adott linken van, az egy műgyanta makett, amit 2006 végén adtak ki a Pit Road-al közösen:

www.hlj.com/showreports/ths06/nav/

A második sor kép mutatja az osztály mind a négy tagját, kezdve az Agano-tól a Noshiro-n és a Yahagi-n át, a Sakawa-ig. Az áruk pedig kb. 24.000 forint.
Simi 428545 2008. január 11. 20:43
Válasz erre
Szerintem igen, mert én nem tudok olyan Tamiya 700-as hajóról, amihez adnának vízvonal alatti testet.
ChevyG 428544 2008. január 11. 18:05
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.