/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
mszl 429097 2008. április 3. 17:33
Válasz erre
Sziasztok!

NEm csatahajó tudom, de tud valaki ebből makettet:1974 Willard Vega-Horizon 30
mszl 429096 2008. április 3. 17:33
Válasz erre
keresem1
keresem1

Hoppá a kép lemaradt
mszl 429095 2008. április 3. 17:32
Válasz erre
Sziasztok!

NEm csatahajó tudom, de tud valaki ebből makettet:1974 Willard Vega-Horizon 30
Narn 429094 2008. április 3. 11:57
Válasz erre
Urak!
Jó hírem van, megyek Móvárra és elviszem a Fletchert. Sajnos még lenne rajta bütykölni való, de azt majd később megejtem, mert most két másik makettet készítek szimultán :).
Most hétvégén, azért benevezem a svéd IPMS Openre a kis U-boot type XXIII-assal együtt, amit szintén viszek Móvárra.
Legalább megcsodálhatom majd élőben is, amiket itt láttam a topikban, Hood-ra különösen kíváncsi vagyok.
EDE 429093 2008. április 3. 11:28
Válasz erre
hellodebil!

Meg akartam keresni a topicnyitást, de 2006 júli. 10-nél régebbi bejegyzést nem találtam. Kár lenne, ha az a sok értékes info elveszene, ami itt összegyűlt.
hellodebil 429091 2008. április 2. 21:51
Válasz erre
Én is szivesen elmennék Móvárra, de sajnos megint nem jön össze...
Anno, mikor létrehoztam a topicot - egy kósza ötlettől fellelkesülve - nem gondoltam volna, h ennyi "társam" van az országban, ráadásul ilyen szép munkákat készítenek! CSak lesem ezt a sok tudást és szebbnél szebb "csatahajókat". Amire külön büszke vagyok, hogy sokan közületek talán ennek a topicnak köszönhetően ismerkedtek meg egymással. Igérem előbb-utóbb én is előtűnök az ismeretlengés leple alól és elviszem majd egy kiállításra egy munkám, még annak tudatában is bevállalom ezt a kockázatot, h nem lesz esélyem a győzelemre, dehát nem is ez a legfontosabb!!!
lucky 429090 2008. április 2. 20:40
Válasz erre
rakodónyílások belső fele, korlátok...
Itt már régebben kitárgyaltuk a témát, olvass vissza
zed911 429089 2008. április 2. 19:12
Válasz erre
Hát volna, de így távolról nehéz...
zed911 429088 2008. április 2. 19:11
Válasz erre
Simi 429087 2008. április 2. 10:46
Válasz erre
Hú, már előre nagyon örülök, hogy találkozhatunk! Remélem, nem lesz csalódás a Hood -om. Már annyiszor ígértem, de most már tényleg készítek róla egy képet, nem közelről, hanem kicsit távolabbról. Közelről meg majd megnézitek a helyszinen.
M.István 429086 2008. április 2. 08:04
Válasz erre
Kár hogy Szolnokra nem jött a "szokásos társoság hajókkal felszerelkezve"!
csatahajós 429085 2008. április 2. 07:52
Válasz erre
SZia Imi!

Köszönöm, aranyos vagy igazán - hát úgye akit érdekel a téma azért 12 év alatt sokat felszed magára könyvekből meg netről ;).

Móvár: nem akarom elkiabálni, de most úgy néz ki, hogy meg tudjuk oldani a szombatot mindannyian (2 Gyuri+én), sajnos Gergő nem tud jönni. SZóval nagyon bízom benne hogy ott leszünk mindannyian a szokásos társoság (és persze innen minél többen, hajókkal felszerelkezve :) ) és megláthatjuk a remekműveket (számomra megmondom őszintén pont a Te Hoodod az egyik legfőbb vonzóerő)!
Simi 429084 2008. április 1. 23:27
Válasz erre
Ákos!
Nagyon szépen köszönöm! Te egy két lábon járó csatahajós lexikon vagy! De tényleg! Az ember megdöbbentően izgalmas részleteket tudhat meg tőled.
Most egy prózaibb kérdésem van feléd: ott éeszel Móváron ápr.12-én, szombaton??? Jó volna újra találkozni...
M.István 429083 2008. április 1. 21:24
Válasz erre
Lucky ne aggódjál! Ahogy nézem, Zed csukott állapotban fogja elkészíteni a rakteret. Azért van mitt ellesnie Zednek Buren barátunktól.
lucky 429082 2008. április 1. 17:54
Válasz erre
zed!
Azért Sietős Péter hibáit ne kövesd!Pl a raktér ajtók belső fele.
lucky 429081 2008. április 1. 17:53
Válasz erre
Kalóz4
köszi a kieg-t.
lucky 429080 2008. április 1. 17:53
Válasz erre
Ez engem is érdekel de nemcsak korlát ügyben
imano 429079 2008. április 1. 17:40
Válasz erre
Unokatestvérem, még nem csináltattam vele, de azt mondta nem probléma, valamikor mostanában meglesz a proba, és ha müködik rendesen a dolog akkor szólhatok, ha érdekel...
Simi 429078 2008. április 1. 17:18
Válasz erre
A Revell Bismarck-ot ajánlanám. Különben ki tud maratást készíteni, ha nem vagyok indiszkrét?
imano 429077 2008. április 1. 15:45
Válasz erre
Sziasztok!

Csak egy gyors kérdésem lenne 1:350 Revell vagy Tamiya Bismarckot vegyek inkább, maratást nem akarok venni hozzá (korlátot most kisérlek majd meg maratni magamnak:D)
csatahajos 429076 2008. április 1. 11:30
Válasz erre
Természetesen a Hood-on is cseréltek ,egészen biztosan. Igaz a Hood a 15"-es brit hajók közt kicsit speciális eset volt, ugyanis nem a standard lövegtornyot használta (amit a QE, az R, Renown, Glorious osztályok hordoztak), hanem az ún. Mark II-est, ami sok szempontból egy jobb konstrukció volt (magasabb csőemelési szög, jobb visszaégés védelem, kényelmesebb pozicóba helyezett kémlelőnyílások és persze toronyba épített, páncélozott távmérők és el tudom képzelni hogy ez befolyásolta a cserék sűrűségét és a normál készenléti ágyúk módoítás nélküli használatát. Készenléti ágyúk alatt azt értem, hogy mondjuk gyártottak vagy 300 darab ilyen löveget, amiből a 15"-es csatahajók, csatacirkálók, monitorok egyidejűleg használtak mondjuk 250-et, a többi löveget vagy felújították vagy csak tartalékként tárolták, amiből rögtön tudtak szállítani a cserére szoruló hajóknak. Ha lesz egy kis időm megkeresem a cikekt az angol "gun pool"-ról.

Maga a csere kb egy-két napos folyamat volt és szükség volt egy legalább 150 tonna teherbírású darura (de szárazdokkra a közhiedelemmel ellentében nem). A modernebb hajóknál a csere egészen gyors volt, mert a lövegtornyot nem kellett szétbonatni, hanem a homloklemez ágyúnyílásán keresztül ki tduták csúszattni a löveget (modern amcsi csatahajók mind, Richelieu osztály-ról tudom, hogy tuti ilyen volt), a Hood esetében az építési fotók alapján erre még nem volt lehetőség, ott bizony le kellett bontani a lövegtorony páncélelemeinek sorát és csak utána férhettek a lövegekhez.

Amit találtam adatot annak alapján a 15"/42 Mark I ESR-ja 335 volt.
zed911 429075 2008. április 1. 11:16
Válasz erre
Illetve nem biztos, lehet addíg nem jutottak hála a Bismarcknak :D
zed911 429074 2008. április 1. 11:15
Válasz erre
Simi 429073 2008. április 1. 10:24
Válasz erre
Kedves Csatahajós barátom!
Köszönjük a kisebbfajta tanulmányt! Nagyon érdekes volt. Én pl nem is tudtam, hogy a fő lövegeket még a II.VH után is fejlesztették.
Nem tudod, a Hood -on is cseréltek lövegeket azalatt a 20 év alatt?
Remélem, találkozunk Móváron...
Simi 429072 2008. április 1. 10:19
Válasz erre
Kedves Gyuri,
én sajnos csak szombaton leszek Móváron. Pedig a Hood-ot is elviszem... igaz nem lesz teljesen kész, de a felépítményekkel már végeztem, és a fő lövegtornyok is rajt lesznek (lehet, hogy festetlenűl). Különben most az összerakással foglalkozok; sajnos az se mindenhol egyszerű, pl a p.torony aljánál komolyan kellett fúrnom-faragnom, hogy a helyére kerülhessen a torony.
Kalóz 429071 2008. április 1. 09:37
Válasz erre
Pontosan! tökmindegy, merre állítod be, a valóságban elég össze-vissza is lehettek. Általános szabály, hogy a szívószellőzők széliránynak háttal, a nyomók szélirtány felé fordítják a szájukat. Makettten mondjuk rendezettebb képet ad, ha legalább az egy csoporthoz tartozók egyirányba állnak, de gyakorlatban ez nem biztos, hogy így van (a legénységnek sok esetben kisebb gondja is nagyobb annál, hogy a szellőzők irányba állítgatásával foglalkozzon. Automata meg elég kevés van köztük, főleg a régi hajókon).
Kalóz
zs180 429070 2008. április 1. 09:20
Válasz erre
Kedves Barátaim,

sajnos úgy tűnik, csak vasárnap tudok lemenni Móvárra. Remélem, akkor is sokan ott lesztek és tudok Veletek találkozni. Simi, Te mindkét nap ott leszel?

P.Gy.
zed911 429069 2008. április 1. 08:26
Válasz erre
Persze, hiszen még a fele cucc rajta sincsen. És kértem tippeket lejjebb, hogy hogyan koszoljam...
Köszi a képeket nagyonjók :D
csatahajós 429068 2008. március 31. 22:14
Válasz erre
Szia hellodebil,

nos ahogy Imi is írja alapvetően két fajta radar létezett, a keresőradarok , ezek is alapvetően felszíni ill. légi célpontok elleni alkalmazhatóság szerint csoportosíthatóak (volt némi átfedés) és az ún. tűzvezető radarok, amelyek kisebb energiával de sokkal alacsonyabb hullámhosszon működtek, pontosabb adatokat szolgáltatva és igazából ezek jelentették a hatalmas előrelépést a csatahajó harcászatban.

Lövegcső élettartam: nos ez kaliber és kaliberhossz függő, természetesen minél nagyobb annál rövidebb az élettartam, de ez még a legeslegkiélezettebb (pl amcsi 16"/56 Mark 4 taksált élettartama kb. 120 ún. full service round, tehát teljes kivetőtöltetű páncéltörő gránáttal történő lövés).
Az bizony nem igaz h az Iowa-kon nem cseréltek lövegeket (ezt egyébként fényképpel is tudom bizonyítni), a legtöbb csatahajó (akármilyen nemzetiségű) bizony megérte ezt (a brit 15"-ekről van is valahol egy egész jó kis cikk, hogy hogy is ment a rotálásuk a sok sok hajó közt ami ezt a kalibert és lövegtípust használta). A dolgot tehát tovább komplikálja a korszak, az adott tengerészet doktrinája és persze az egyes lövegek egyéni tulajdonságai. Mondjuk az Iowa-kon is alkalmazott Mark 7-es 16"/50-es löveg II. Vh-s verziója (merthogy ezeket is bozony modernizálták de rendesen ám!!!) jellemzően 290-300 páncéltörő (AP) teljes töltetű lövést bírtak ki (ESR - effective service round). Ha nagy-robbanóerejű (HE) lövedéket használtak -jellemzően partok bombázása- akkor már ez az érték 2X-re nőtt. Koreában már egy alacsonyabb hőfokon égő kivetőtöltetnek köszönhetően az AP full charge-gal már 350 lövés körülire nptt az élettartam. A '80-as évek beli reaktiváláskor egy ún. "svéd-formula"-val kezelték a béléscsöveket (titanium-dioxid és spéci wax) amitől a koreai-éhoz képest körülbelül négyszeresére őtt a csőélettartam (tehát akkoris ESR csak kb a 0,26%-os koreai ESR-nek felelt meg). Az öbölháborúra még további újításként bevezették a lőportöltetek poliuretánnal való bevoánását, ami egy finom habréteget képzett, gyakorlatilag megvédve a csövet az erróziótól. Az olyannyira sikeres volt, hogy többé már nem is ESR-ben számolták a löveg élettartamát, ugyanis nem az volt a szűk keresztmetszet, hanem a külső lövegcső fizikai elfáradása. Tehát végső formájában a 16"/50 Mark 7-es löveg bámulatos, 1500 lövéses csőélettartamot ért el.

A 150-es szám ami neked rémlett kedves hellodebil pedig Marjai nagy hajóskönyvéből való volt, de bocsássuk meg neki, hiszen neki le kellett szólnia az akkori rezsimnek megfelelően az amcsi csatahajókat...ugyanis pont a rövid csőélettartamra hivatkozik, h ez a csatahajók egyik nagy gyengéje. Ha mindehhez hozzáteszem hogy összesen eleve 100 (túlterheléssel 120) lőszernyi javadalmazás/lövegcső volt az Iowa-k kapacitása akkor bizony kevéssé gondolható ez a kijelentés komolyan.
amatõr007 429067 2008. március 31. 18:28
Válasz erre
brown-02
brown-02
brown-03
brown-03
brown-04
brown-04
brown-11
brown-11
tn_800x600_94595_68331_obrien090
tn_800x600_94595_683...

zed!
Csak óvatosan mondanám el véleményemet mivel még én is kezdő vagyok (2 hajó). Idáig szépen haladsz vele. De úgye ez még csak félkész hajó? Mint ha most jött volna ki a "gyárból". Szóval precíz a festése csak nagyon steril még. Fakítások, rozsdafolyások, fémkopások, befolyatások, stb... kellene még rá. Ugye kötélzet is lesz majd rajta?! Mert bőven volt rajta és nagyon látványossá tudja tenni a kész makettet. Sok sikert a befejezéshez. Pár kép mondandom alátámasztására.
lucky 429066 2008. március 31. 16:43
Válasz erre
Hát akkor optikai csalódás volt.
A szellőzők meg állhatnak bármelyik irányba, mert a szükségnek megfelelően forgathatók.
zed911 429065 2008. március 31. 16:20
Válasz erre
Azok pedig egyenesen állnak. A jobb hátúlsó kifelé néz, direkt, mert így írja az összerakási rajz. Mint ahogy a hátsó árbócnál létő két szellőző is balra néz.
Ne kérdezd miért.
lucky 429064 2008. március 31. 14:33
Válasz erre
tn_800x600_94553_29666_4s
tn_800x600_94553_296...

Szia zed!
A képen lévő barna nyilat nézd a kémény mögött.
A képek a netről származnak, de oldalt azt ne nagyon kérdezz.
hellodebil 429063 2008. március 31. 09:11
Válasz erre
Köszi az infót!
Amiről hallottam, az még ennél is kevesebb volt, 100-150 lövésről írtak vhol (lehet ez a szám első vh-s hadihajókra passzolt). Mondjuk ez az Iowa-s adat elgé fura, mert 50 év alatt - noha soxor álltak tartalékállományban - azért minden konfliktusnál ott voltak és ágyúzták a partokat.
Sebi 429062 2008. március 30. 23:07
Válasz erre
Hello !

Mondjuk átlag percenként egyet. Nagyjából 250-300 lövésre voltak kalibrálva, de legjobb tudomásom szerint egyetlen csatahajó sem érte meg, hogy cserélni kelljen őket. Ennyit ugyanis egy sem lőtt. Elég ha arra gondolsz, hogy az Iowákat szinte ugyanazokkal az ágyúkkal selejtezték ki, melyekkel építették.
Simi 429061 2008. március 30. 22:42
Válasz erre
Töredékes tudásom szerint alapvetően kétféle radart alkalmaztak: volt keresőradar, amivel a hajókat és a repülőket derítették fel; és volt külön tűzvezető radar, amivel a cél távolságát tudták bemérni ill. a lövedékeket tudták nyomon követni és azt is, hogy hol csapódnak be (gondolom ez inkább csak a későbbiekben valósult meg).
hellodebil 429060 2008. március 30. 22:11
Válasz erre
Jah és (még) egy kérdésem lenne:
Ezek a hatalmas hajóágyúk cirka hány lövést tudtak leadni? Olvastam arról, hogy ugyebár koptak és cserélni kellett őket... milyen gyakran? Ez igaz v miylen technikai megoldásokat alkalmaztak?
Simi 429059 2008. március 30. 21:44
Válasz erre
Igen, a végén le kell lakkozni matt lakkal. Személy szerint tudom ajánlani a Modell Master akrilját: jó és megbízható anyag; kb 15 perc alatt jól meg is szárad.
hellodebil 429058 2008. március 30. 21:39
Válasz erre
Azért nekem úgy tűnt, hogy a cirkálók gyengébb erőt képviseltek, mint a három 380 mm ágyúkkal felszerelt angol csatahajó. Esélyük nem sok lett volna, max elmenekülni...
A másik - inkább kérdés - a radar nem a hajók követésére volt hivatott? Az Óriások csatájában nekem úgy tűnt, hogy inkább a németek követésére volt használatos. A tűzvezetés az optikai távmérőkkel történt mindkét fél részéről./?
zed911 429057 2008. március 30. 21:39
Válasz erre
Utána le kell lakkozni?
Mattal vagy fényessel fújjam a hajót a végén?
Simi 429056 2008. március 30. 21:34
Válasz erre
Azért csak előbb próbáld ki valamin azt a rozsdázást, hogy hogy is műxik...
Simi 429055 2008. március 30. 21:33
Válasz erre
Kedves Csatahajós!
Valóban, igen combos távmérőket csináltak a britek, de nem tudom miért? Pl a Bismarck távmérői ránézésre sokkal vékonyabb kivitelűek voltak. Ott az optikát tényleg csak egy csőben helyezték el és kész, nem csináltak olyan páncélozott "füleket" (amelyek olyan nehezek lehettek, hogy jócskán meg kellett támasztani alúlról). A németek csak a távmérőtiszteket védték páncéllal.
zed911 429054 2008. március 30. 21:08
Válasz erre
Nah meg is vettem, lassan megtudom mire is jó?! :D
csatahajós 429053 2008. március 30. 20:00
Válasz erre
Szia Imi,

Erre a kérdésre elég egyszerű a válasz: szimplán a tripod nem bírta el a nagy távmérőt, a Bismarck torony felépítméyne sokkal masszívabb ilyen szempontból. Anno Jütland után a németek is ezért kezdtek az egyszárú árbocokról áttérni a tripodokra, mert utóbbi jóval nehezebb és persze nagyobb optikát is elbírt.

Ami a felső optika kiszerelését illeti az valószínűleg vagy súly problémák (ilyen magasan elhelyezett bármekkora súly komolyan befolyásolhatja a hajó stabilitását) vagy pedig szimplán a távmérő kis mivolta miatti viszonylagos használhatatlanság okozata. Szerintem a lövegtornyokban lévő szettek is jobbak voltak mint az árboc tetején lévő, mégha alacsonyabban is volt.

Mondjuk a Nagato hatlábú árboc- szerkezete már konkurálhatott a rendes toronyfelépítményekkel.
Simi 429052 2008. március 30. 19:38
Válasz erre
Kedves Csatahajós!
Köszönöm a kimerítő választ! Valóban, igazad van, a tripod tetején levő optikának kisebb volt a bázistávolsága. Ez meg két szempontból is érdekes: egyrészt miért nem itt helyezték el a legjobb optikát, mint ahogy az általában lenni szokott (pl úgy tudom, a Bismarck-on a legfelső tűzvezető volt a fő központ; Schneider innen irányította a tüzet); másrészt meg a radar mellett is üzemelhetett volna a szerkezet, a becsapódások megfigyelésére még biztosan alkalmas lehetett volna. Ezek szeint egy kicsit elhamarkodott döntés volt azt az optikát leszerelni.
csatahajós 429051 2008. március 30. 18:38
Válasz erre
Szia Kedves Imi!

Persze, természetesen a nuygati és főleg a brit források a tűzvezető radarjaik szerepét hangsúlyozzák, de szerintem az nagyon nem mellékes szempont hogy csatahajó viszonylatba elképesztően kis távolságból vívták a tűzharcot, még Csuziműnál is jellemzően 5-7 km-ről nyitottak tüzet. Ezen felül mint mondtam az, hogy az olasz hajók egy helyben ácsorogtak gyakorlatilag béna kacsává tették őket. Félreértés nem essék nem azt mondom, hogy a radarnak nem volt szerepe, sőt, anélkül sosem találják meg az olaszokat, de a magas találati aránynak sokkal inkább a körülményeknek van köze.

Kennedy könyvét régen olvastam ,de szerintem tévedsz kedves barátom, a vége felé a King George-nál bizony említi, hogy kb 5 mérföldik a radarony nyomon tudták követn ia saját lövedékeiket, illetve ilyen távolsaágon belül a becsapódások keltette vízfüggönyöket is észlelhették (ez utóbbit persze nem említi a könyv).

Utolsó két kérdésedre válaszolva nem és igen :). A britek nem becsülték túl a radar szerepét, csak tudták nagyon jól, hogy nem 100%-osan megbízható. Ami a radar fejlődését ilelti nos igen, azalatt a 2 és fél év alatt rendkívüli fejlődés ment végbe.
Tudtommal az első eset hogy felszíni hajó felszíni hajó ellen csak radarral vezetett tüzet az Iowa és a New Jersey 1944 februári Truk körüli akciója volt, ahol kb 40,000 yardról nyitottak tüzet a Novaki rombolóra és villába is fogták. Ez volt az ún. "blind fire" első esete. Egyébként Surigao-nál látszódott meg a legjobban a tűzvezeteő radar fejlődése, a 3 teljesen átalakított standard csatahajó (Tennessee, Californi,West Virg.) mind Mark. 13-as radarral volt felszerelve és végig tudták követni a csatát ill. a sortüzek zömét ez a 3 hajó adta le. A másik 3 hajó, amelyek 1 generációval régebbi radarral harcoltak, alig alig tudtak lőni, ha igen akkor is a fejlettebb hajók adatai alapján.

Számomra a csúcspont a radar-technológia tűzvezetésre alkalmazásában az, amikor a háború után az Iowa-k lövegtornyaira felszereltek csak azért radarokat, hogy mérjék a lövedékek csőtorkolati sebességét pontosan, ebből következtetve a csőkopás állapotára, így tovább korrigálva a lőelemeket...

Ami a Hood tűzvezetőit illeti szvsz a conning tower-en lévő "másodlagos" set volt igazából a legkomolyabb, mert annak a bázistávolsága sokkal nagyobb mint ami a tripod legtetején volt és aminek gyengécske optikáját kiváltotta a radar. Természetesen 1941-ben még a radar által szolgáltatott adatokat megerősítették az optikák útján szerzettekkel is, sőt ez még énszerintem a Scharnhorst akció esetében is így volt, ugyanis tudtommal a britek elég sok illumináló lövedéket lőttek ki a német hajó fölé.
Ezért is írtam feljebb, hogy az első teljesen optikai kontaktus (az éjszakai akciókban a sötét ellenére a torkolattüzek így is úgy is megvilágították a hajókat) nélküli tűzvezetes '44 elején az az ominózus eset volt, ez persze mit sem von le a DOY akciójának eredményéből, bár ezt a teljesítményt a Washington csatahajó is hozta 1 évvel korábban, igaz kisebb távolságból, viszont szárazföld közvetlen közelében, ami radaros szempontból elég sokat nehezített a dolgokon.
Simi 429050 2008. március 30. 15:08
Válasz erre
Elmész egy "hobbi"boltba (vagy papírboltba) és ott veszel egy rozsdaszínű (por)pasztellkrétát, lereszeled (pl egy csiszolópapíron) aztán vagy ecsettel, vagy fültisztító pálcával finoman felviszed a felületre és ott egy kicsit eldolgozod (igazából szétkened). Azt javaslom, ne vidd túlzásba és jó, ha előtte még megnézel néhány képet (archiv és makettfotókat).
zed911 429049 2008. március 30. 15:03
Válasz erre
A szellőzőkürtök szine jó így, vagy a belsejét sötétre? Fekete vagy sötétszürke?
zed911 429048 2008. március 30. 15:02
Válasz erre
Szerintetek a rozsdás részeket hogyan csináljam meg?
Adjatok már tippeket hogyan lehetne ezt koszolni, ez az első hajóm.
zed911 429047 2008. március 30. 14:55
Válasz erre
Szia lucky!

Igen a tömítés elkelne oda, majd megcsinálom.
De a szellőzőket nemtom hol látod ferdének ?
Ez a beton cucc meg új nekem ilyet még nem láttam :S
Trumpeter 1/350-es. :D
De csak próbakészítés. Veszek majd egy másikat is és azt is összerakom.
Köszi a képeket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.