<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Laci | Adatlap | 430258 | 2008. november 5. 05:56 | ||
Na ezt ne kérdezd tőlem ezt én sem tudom miért.Például nekem a Heller 1:400 változatán,még annyi sem volt,mint a tieden.Csak a két nagy trapéz hűtőrács volt kidolgozva-igaz azok is téglalap alaküak voltak-,meg egy-két imitáció ráöntve a hajótestre.Szóval fogalmam sincs miért van ez így,de ha kell teszek fel képet az eredeti tervrajz alapján készült modellről,hogy lásd. Előzmény: (430257) dcsabesz 2008. november 4. 18:03 | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430257 | 2008. november 4. 18:03 | ||
De a Rewell hajótesten nics ennyi hűtőrács. Ez miért van így? | |||||
Laci | Adatlap | 430256 | 2008. november 4. 09:34 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 430255 | 2008. november 3. 17:49 | ||
ChevyG Az első kötet elsősorban a nagy, stratégiai jelentőségű hajókkal foglalkozik /repgéphordozók, csatahajók,atomtengeralattjárók stb/, a második kötet a "második lépcső"-vel /cirkálók, rombolók, fregattok stb/. | |||||
ChevyG | Adatlap | 430254 | 2008. november 3. 17:25 | ||
Sziasztok! Mi a különbség a Bak József-Bak Ferenc-féle Hadihajók I. és II. között? üdv! | |||||
EDE | Adatlap | 430253 | 2008. november 3. 12:39 | ||
Akkor ha jól számolom, a japán csatahajók közül már csak a Fuso osztály hiányzik a 350-es palettáról! | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430252 | 2008. november 2. 09:18 | ||
Ezért tényleg érdemes volt belevágni. | |||||
Simi | Adatlap | 430251 | 2008. november 1. 22:38 | ||
Most néhány napnyi szabadidőmben a csónakdarukat dobtam össze. Végülis annyira nem volt rossz, ami a kitben volt, de néhány dologgal nem voltam megelégedve: a daru emelő része enyhén a vége felé vastagodott, ez a fröccsöntött darabon egyáltalán nem látszott; a fügőleges oszloporól pedig nem volt kedvem lecsizsolgatni a létra-imitációt, ezért egyszerűbbnek tűnt, ha másikat készítek helyette. Az oszlop 2 mm -es "gömb"sztirolból, az emelő rész pedig 1.1 mm -es és 0.9 -es injekcióstű-darabokból lett összedobva. A létra, a kapocs és a sodronyok egy része maratás. Amikor az ember nekiáll egy ilyennek, nagyon gázosnak tűnik, de a vége annyira klassz, ahogy kiformálódik abból a néhány dologból a kívánt alkatrész egész élethűen... szóval csak javasolni tudom az ilyen vállalkozást! | |||||
Simi | Adatlap | 430250 | 2008. november 1. 13:43 | ||
Hát... tényleg szép áruk van! A 350-es Akagi a feljavítókkal együtt kb 100 e pénz. Nem semmi! De szerintem néhány év múlva azért olcsóbb lesz majd - legalábbis ebben bízok. Meg talán majd elérhetőbb árú feljavítók is megjelennek hozzá. Szóval érdemes egy kicsit várni, addig meg valami máson kell bűvészkedni. | |||||
Sebi | Adatlap | 430249 | 2008. november 1. 11:38 | ||
Na jó, mondjuk a 350-es maketteknek tényleg szép áruk van. De a 700-as kategória 5-10.000 között elég korrektnek tűnik. | |||||
hellodebil | Adatlap | 430248 | 2008. november 1. 11:05 | ||
Valóban szép makett az Ise. www.hlj.com/hlj_gallery2/d/6801-7/Ships+2.jpg Mostmár nem panaszkodhatunk, rengeteg csatahajó (és egyéb hadihajó) van a palettán. Csak az áruk :) | |||||
Sebi | Adatlap | 430247 | 2008. november 1. 10:24 | ||
Szerintem ő már beszerezte ezeket a maketteket :) Nem tagadom, a képeket látva én is bevállalnék egy ilyen remek makettet. Bár, ahogy neked már mondtam, most inkább a 350-es Prinz Eugenre vagyok inkább ráállva. Mondjuk olcsóbb is kicsit. | |||||
Simi | Adatlap | 430246 | 2008. november 1. 09:18 | ||
Igen, és felfigyeltem köztük egy újdonságra: 1/350-es Ise a Fujimitől; ráadásul a rep.fedélzetes (naná a látványos "csatahajó-anyahajó") változat! Szépen bővül a paletta. PVB, ébredj álmodból! | |||||
Sebi | Adatlap | 430245 | 2008. október 31. 21:48 | ||
Elképzelhető. Ha például megnézed az oldal közepán a Customers who... kezdetű vonal alatti maketteket, láthatsz még 350-es hajókat szép számmal. A 15-23.000 yen közti kategóriában. | |||||
Sebi | Adatlap | 430244 | 2008. október 31. 21:40 | ||
Küldtem emailt ! Megjött a rendelésed ! | |||||
Simi | Adatlap | 430243 | 2008. október 31. 20:45 | ||
Érdekes! A Fujimi nemrég adta ki 350-ben a Kongo-t, a Kirishima testvérhajóját. Nem akarom elhinni, hogy nem tudtak volna egymás szándékáról, lévén mindkettő cég japán. Valószínűleg inkább kooperációban készítették-gyártják a kitet. Ha ez igaz, akkor a Haruna-n és a Hiei-n is osztozni fognak. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430242 | 2008. október 31. 17:03 | ||
Ok, telefonszámot is írj bele úgy egyszerűbben tudunk eggyeztetni. | |||||
Sebi | Adatlap | 430241 | 2008. október 31. 15:31 | ||
Úgy tűnik mégis lesz valami a dologból ! Most szólt a menyasszonyom, hogy van egy értesítő a postaládában. Valami kűfődi csomag jött. Mivel mást nem várok, így nagyon valószínű, hogy az lesz. Dobok neked egy emailt este úgy 10 körül, mert akkora leszek megint netközelben. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430240 | 2008. október 31. 15:03 | ||
Sebi | Adatlap | 430239 | 2008. október 31. 14:25 | ||
Majd elfelejtettem ! Japán téma bukkant fel a piacon: www.1999.co.jp/eng/10077526 Jól mutathat a Nagato mellett ! | |||||
Sebi | Adatlap | 430238 | 2008. október 31. 14:14 | ||
Hello ! Nos, nem tudom. Reggel eljöttem dolgozni és azóta még nem voltam otthon. Mindenesetre tegnap már írtam nekik egy emailt, amire nem mondhatni, hogy siettek a válasszal. Most két eset lehet. Vagy elveszett a dolog vagy a rengeteg eszükkel szárazföldi postával adták fel. Az majd két hónapot jelent időben, mire áthozzák hajóval és Hamburgból idekeveredik. | |||||
Sszabi | Adatlap | 430237 | 2008. október 31. 13:57 | ||
nah igen, hajóink eszmei értékét tovább növelhetjük a családi hagyaték egyes darabjaival és édesanyáink kedvenceivel. meg fogják érteni hiszen amúgy sem hordanak minden ékszert,akkor már inkább váljanak a csecsebecsék hasznossá...:P | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430236 | 2008. október 31. 12:47 | ||
Szia Sebi! Mi újság? Gondolom a hétvégén már nem lesz semmi az áruból. Remélem a jövőhéten már megérkezik. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430235 | 2008. október 30. 18:28 | ||
Simi | Adatlap | 430234 | 2008. október 30. 17:33 | ||
Javaslom ékszerboltok felkeresését és az ottani felhozatal alapos átvizsgálását. Legutóbb nagyon szép "anker" láncot láttam fehéraranyból potom 30 rugóért... persze inkább csak az ezüstöt érdemes preferálni. Azt lehet, hogy megúszod 1-2 e pénzből. Elvileg tehát az "anker" lánc volna a tökéletes, de lehet, hogy olyat nem találsz; akkor be kell érni egy hasonlóval. | |||||
EDE | Adatlap | 430233 | 2008. október 30. 14:02 | ||
Csatahajós! A Viribust már ismertem, tényleg nagyon szép. A másikat még nem, úgyhogy köszi a linket! Nem ismersz olyat, ahol hordozók is vannak? Egyszer egy grafikus kért itt tőlünk segítséget, mert dunai monitorokat akart 3dmodellezni. Vajon mire jutott? | |||||
Dainesh | Adatlap | 430232 | 2008. október 30. 13:20 | ||
Sziasztok! Nekem nagy hiányom van horgonyláncból, szeretnék kis segítséget kérni, hogy honnan tudnék beszerezni, 1:100 méretarányban kellene. Segítségeteket előre is köszönöm. | |||||
csatahajós | Adatlap | 430231 | 2008. október 30. 00:23 | ||
Ha már CGI akkor még ajánlom ezeket is, szerintem még jobbak ;): http://www.viribusunitis.ca/ Innen sok ismerős lehet Iminek, Sebinek és zs180nak: www.3dhistory.de/ | |||||
EDE | Adatlap | 430230 | 2008. október 28. 22:17 | ||
Végülis ez is hajómodelezés:www.warspite.dk/gallery_01.htmés valószínűleg semmivel sem könnyebb, mint a műanyag, vagy a papír.
Egyébként a nyugalmazott dán haditengerészeknek is lehet bőven szabadideje. Ha valakinek felcsigázta a téma az érdeklődését, még tudom ajánlani:www.dreadnoughtproject.org/ | |||||
Laci | Adatlap | 430229 | 2008. október 28. 05:54 | ||
Dcsabesz! Köszi szépen ezek nekem tökéletesek,ugyanis nekem az elrendezése miatt kellenek.A jobb oldalt megvan,de a bal oldalt képekre van bontva,és abból nem igazán bírtam kivenni az elrendezésüket,hogy melyik milyen távolságra van a másiktól,hova esik stb.Szóval ezzel most sokat segítettél,így már "képben" vagyok vele. Amúgy a látottak alapján elég jó lesz a hajó. Üdv! | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430228 | 2008. október 27. 21:04 | ||
Ha jobb miőségű kellene akkor meg kell várni a hétvégét amikor természetes fénynél tudok képet készíteni. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430227 | 2008. október 27. 21:01 | ||
Nos megcsináltam azokat a képeket. Az első lesz a jobb oldal a második a bal. | |||||
Sebi | Adatlap | 430226 | 2008. október 27. 19:44 | ||
Hello ! Még semmi. Az utolsó állás az, amiről emailt küldtem. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430225 | 2008. október 27. 18:50 | ||
Sebi! Mi újság a szállítmánnyal? És majd egy telefonszámot is írj légyszíves, felhívnálak az átvétel miatt. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430224 | 2008. október 27. 18:40 | ||
Ok küldök, de ha nem baj nem biztos hogy még ma, lehet csak holnap tudom elkészíteni. | |||||
Laci | Adatlap | 430223 | 2008. október 27. 16:00 | ||
hellodebil | Adatlap | 430222 | 2008. október 27. 10:32 | ||
Biztos van ebben vmi, de ahogy elnézem Te nyugodt vizen hajóztál. A tengeren más a helyzet, most nyáron tapasztaltam, hogy nem mindegy melyik óceánon (tengeren) milyen időjárási körülmények közt halad a hajó. Pl. a Jón-tengeren még "szabályosan billegett" a hajónk, az Adrián már jóval kiszámithatatlanabbak voltak a hullámok. A hullámokkal a hajó haladási irányának bezárt szöge is számit, megesett, h az arcunkba felcsaptak az nagyobb hullámok a hajóorrnál. Bár a csatahajóknál az nyilván teljesen más lehetett, ugyanis sokkal nagyobb hajókról van szó. A téma amit feldobtál és megfigyeltél azonban érdekes. Felmerül bennem a kérdés a dioráma készitőknél. Miért mindig nyugodt vizeken haladva "ábrázolják" a hajókat? :) Sokkal izgibb egy a viharos tengeren haladó hajót elkészíteni, ahogy az orra belefúródik a vizbe... bár ez biztos túlságosan "perverz" már tőlem... smmlonline.com/members/mainbrace/jim_baumann/konig.html Bár ezen a képen is csak a hajó kelt hullámokat a nyugodt vizen, sztem baromi jól néz ki, a viharos háttérrel a König. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430221 | 2008. október 27. 07:23 | ||
Sziasztok! Tegnap utaztam az IJN Kelén fedélzetén Balatonfüred-Siófok között. Hazafelé a fedélzetről jól lehetett látni a hajó által keltett hullámokat. Le is rajzoltam. Tanulságos volt, mert érdekes jelenségeket figyeltem meg: 1. a kettes-hármas elrendeződésű hosszanti hullámok között, amelyek a hajó orr részén keletkeznek és hátrafelé haladva egyre szélesednek, nos, kereszt irányban is születnek kisebb hullámok. 2. a kialakult nagy hullámok spirálisan mozognak 3. a hajó oldalánál középtájon furcsa örvényeket láttam, melyek igen félelmetesek, gyorsan keletkeznek, majd eltűnnek Remélem segítettem azoknak, akik esetleg vizet pakolnak a hajójuk alá. Élőben látva sokkal jobban megfigyelhető a hullámok keletkezése és kinézete a hajó körül. Persze a hajók mérete, sebessége befolyásolja a jelenséget, de mivel a Balatonon nem volt ott az Akagi, így a kis Kelén is segített nekem. :) Sz. | |||||
Simi | Adatlap | 430220 | 2008. október 26. 18:42 | ||
Ez igen, ez egy elég szép munka! Különösen látványos a kötélzet. Csak néhány apróbb hiba tünt fel: pár kisebb illesztési probléma a másodlagos lövegek beépítésénél; ill. szerintem a csónakot biztosan nem az itt látható módon tették vízre, vagy emelték be. De ezeket leszámítva tényleg szép alkotásnak tűnik. | |||||
Laci | Adatlap | 430219 | 2008. október 26. 16:27 | ||
Dcsabesz! Ja azt elfelejtettem azaz rosszul írtam,hogy a merülési mélység az nálad 28mm,ugyanis mindig a teljes merülést festik fel a hajóra,s mikor üres,akkor a vízvonal festése a víz fölött látszódik.Bocsika! Üdv! | |||||
Laci | Adatlap | 430218 | 2008. október 26. 16:22 | ||
Dcsabesz! A Bismarck esetében a fedélzet nem párhuzamos a vízvonallal.Az orr lejt a közepe felé,majd ismét emelkedik a tat felé.Az orrnál erősebben,a tatnál enyhébben.Szóval én úgy oldottam meg a vízvonal kérdését,hogyaz összeragasztott hajótestet leteszem egy teljesen sík lapra.(például asztal)Az asztal széléhez van egysíkban a hajó oldala.Mérőszalaggal,vagy vonalzóval az asztal lapjától felmérem a merülési mélységet,és cerkával megjelölöm végig a hajótest oldalán.1:350 ez a magasság (azaz a merülési mélység) üresen:26mm,harcrakész állapotban 28mm.Valamelyiket mérd fel a hajótest oldalára.De végig ennyinek kell lennie!Nem kötelező folytonos vonallal,csak bizonyos távolságokra.Ezt játszd el mindkét oldalon!Majd szigszalaggal ragaszd le a vonalat tekintettel a vízvonal vastagságára.A legtökéletesebb akkor lesz ha a hajótestet kézbe veszed és szem magasságban emeld magad elé!Srégan tartsd a hajótestet,hogy az orr és az oldala látszódjon!Itt ki fogja adni a szigszalag egyenetlenségét,amit így korrigálni tudsz.Az orr még hagyján,de a tat "negyed gömb" formája miatt húzós lesz.Ugyanis itt "elcsúszik" a vízvonal,azaz ha felfordítod gerinccel felfele azt veszed észre,hogy vastagabb lesz. Remélem érted,de ha nem hívj fel bátran,úgyis éjszakás vagyok ma. Üdv! | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430217 | 2008. október 26. 14:44 | ||
És hogy maszkolom ki azon a hullámos hajótesten a helyét? | |||||
lucky | Adatlap | 430216 | 2008. október 26. 13:19 | ||
A vízzel párhuzamos.Ritka az olyan hajó, ahol a fedélzet teljesen egyenes... | |||||
ChevyG | Adatlap | 430215 | 2008. október 26. 12:41 | ||
dcsabesz | Adatlap | 430214 | 2008. október 26. 11:59 | ||
Hali! Az volna a kérdésem, hogy a hajótest oldalán lévő vízvonalat milyen technikával kellene kijelölni? Párhuzamos a fedélzettel ugye? Persze úgy, hogy a tat-tól a "A" lövetoronyig egyenes a fedélzet és ezzel fut. | |||||
Laci | Adatlap | 430213 | 2008. október 25. 05:44 | ||
Dcsabesz! Persze,hogy érdekel a hajó!Akkor majd egyeztetünk,hogy mikor aktuális a "dísz szemle".Addig is jó építgetést! | |||||
Simi | Adatlap | 430212 | 2008. október 24. 21:25 | ||
Azért - hogy szokásomhoz híven egy kicsit rosszmájú legyek - a fotók és a makett készítője nem csak ügyes volt, hanem elég okos is: nem készített fotókat a tatfedélzet feletti igen bonyolult rácsszerekezetről... vajon miért..? Persze felülről a látványos rep.fedélzet mindent jótékonyan eltakar. Különben a Hasegawa 350-es Akagi-nál már orvosolva lesz ez a probléma: komplett maratott lapokat adtak ki e "kis részlet" feljavításához. | |||||
M.Pisti | Adatlap | 430211 | 2008. október 24. 17:35 | ||
Barátom! Az ügyességed már meg van hozzá, de ehez a színthez már a törelemből kell nagyon sok! Ahogy Simi kollégánk mondotta egyszer. Az én Akagimnál ezt a maratott-lukazott fedélzetet hiányoltam nagyon, de valami iszonyat ára volt, úgy hogy inkább hagytam. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430210 | 2008. október 24. 16:30 | ||
Szia Laci! A hajó most kicsit félre van téve, mert rendeltem lépcsőket és azok megérkezését várom. Illetve épp a hétvégén szeretném lefesteni a hajótestet és az fedélzetet. Szóval, ha minden jólmegy vasárnap teszek fel egy-két képet. Egyébként, ha tényleg érdekel a hajó szívesen megmutatom, megbeszélhetünk eg időpontot. :-) | |||||
Narn | Adatlap | 430209 | 2008. október 24. 11:33 | ||
Valami elképesztő, amit összehozott ez az ürge az Akagival. Egyszer majd én is ilyen ügyes leszek ;) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |